Alla kategorier Fönster Stockholms län Haninge Fönsterman

Fönsterman

Nynäsvägen 3C, 136 47 Haninge — Visa karta

Vi på Fönsterman tar hand om hela fönsterbytet! Vi erbjuder totalentreprenad med fönsterbyte, fasadputsning eller -målning samt tak- och plåtarbete, genom vårt egna plåtslageri.

Vårt huvudkontor ligger i Haninge, där vi också har en stor fönsterutställning på 140 kvm. De fönster vi installerar följer svensk standard och passar det nordiska klimatet. Framförallt åtar vi oss uppdrag för bostadsrättsföreningar eller fastigheter, men privatpersoner är välkomna med sin förfrågan. Vi sköter hela fönsterbytet inkl. planering, personal, avisering och ordning runt byggplatsen.

Välkommen!

Läs vad 18 kunder tycker om Fönsterman

• Susanne E
    Susanne E skrev om Fönsterman
    Från första mötet till färdig installation av fönster till hela huset har jag haft bra bemötande. Jag är mycket nöjd med allt. Läs mer
  • Bertil A
    Bertil A skrev om Fönsterman
    Bra service, prisvärt och trevligt bemötande. Läs mer
  • Michael G
    Michael G skrev om Fönsterman
    Juli 2017 anlitade jag Fönsterman för att sätta in nya fasta fönster i mitt gamla uterum som jag hade gjort om till året runt standard. Jag fick ett mycket trevligt och professionellt bemötande från Fönstermans säljrepresentant från offert till leverans. Deras montörer uppträdde också mycket professionellt, de höll leveranstiden, visste precis vad de skulle göra, inte en massa frågor under byggtiden. När de var klara plockade de undan både sitt skräp och övrigt avfall från monteringsarbetet, det syntes knappt att de varit där. Sammanfattningsvis kan jag bara säga Väl godkänt! Läs mer
  • Eric Sture H
    Eric Sture H skrev om Fönsterman
    Helt ok fönster med trä och aluminium , plast är jag inte så mycket för Läs mer
  • Raof A
    Raof A skrev om Fönsterman
    Jag kan ge dem den bästa betyg 10 Läs mer
  • Jan-david S
    Jan-david S skrev om Fönsterman
    Trevligt bemötande från de vi kom i kontakt med, inte minst Marius. Vi har bytt alla fönster och två dörrar som blev tre. Om vi börjar med den första dörren så fick man komma flera gånger för att justera och slutligen balansera om den då den ibland inte gick att stänga. Efter balanseringen var det problemet borta men vi beslöt ändå att byta dörren då spanjolettlåset var alltför klent. Vi bytte nyligen till en dörr med ett rejält Assalås. I övrigt har allt byte fungerat bra av såväl dörrar som fönster. Däremot fick man komma tillbaka för att justera en del fönsterbrädor som var sneda. Ett problem är möjligen att flera montörer bara talar polska men det brukar lösa sig.
    För framtida kunder tror vi att det vore bra om Fönsterman på ett tidigt stadium informerar, att treglasfönster är så täta, vilket i sig är bra, att det på vissa nordfönster under delar av året bildas kondens på utsidan. Kan hålla i sig en god del av dagen. Läs mer
  • Rickard K
    Rickard K skrev om Fönsterman
    Var lite orolig över kvalitén då "plastfönster" var en heldel billigare än övriga typer.
    Men är riktigt nöjd med bemötande, leverans, fönster och altandörrar.
    Kan inte säga något om deras monteringar då jag ordnade det själv. Läs mer
  • Perka Per-Åke T
    Perka Per-Åke T skrev om Fönsterman
    Lätta att ha att göra med, serviceinriktade och väldigt trevliga och kompetenta. Läs mer
  • Constantinos M
    Constantinos M skrev om Fönsterman
    Väldigt professionellt bemötande. Vi byte alla fönster hos oss mot nya PVC fönster.
    Väldigt snygga, bra kvalitet, ingenting att klaga. Läs mer
  • Mattias O
    Mattias O skrev om Fönsterman
    har köpt ca 700 fönster av dem.

kan starkt rekommendera dem.
    inte mkt extrakostnader.
    bra service för eftermarknaden Läs mer
  • Tobbe B
    Tobbe B skrev om Fönsterman
    Bad om en offert på 2 st öppningsbara fönster inklusive montering.
    Dom kom redan dagen därpå och mätte ut fönstren jag redan har.
    Jag åkte till deras kontor och fick ett förslag som jag godtog även ett mycket bra pris. Efter ca 5 veckor kom det 2 snickare och rev samt monterade nytt, de gjorde ett otroligt bra arbete. Det visade sig att det var en skada på ena fönstret som de beställde nytt och bytte ut.
    Kan verkligen rekommendera Fönsterman som leverantör 😀 Läs mer
  • Maxim E
    Maxim E skrev om Fönsterman
    * Jag kontatkade Fönsterman för byte av altandörr
    * Bra genomgång av alternativ inför installationen.
    * Tydlig kommunikation i samband med leverans.
    * Effektiv hantering av mitt behov att tidigarelägga rotavdraget.
    * Snygg, robust och praktisk dörr med möjligheten att vädra på dagtid. Läs mer
  • Viktoria C
    Viktoria C skrev om Fönsterman
    Handlade fönster och montage till hela huset . Killen som har varit på hembesök fick vi jättebra känsla av, lyssnade, kom med förslag, trevlig. Arbetet påbörjades 1 vecka senare än vad som var överenskommet från början. Det visade sig att v-rums fönster var för små, vi fick vänta 1 månad på ny leverans. Jättenöjda med själva fönstren, men missnöjda med med den långa tiden det tog innan allt har monterats klart. Läs mer
  • Curre O
    Curre O skrev om Fönsterman
    Vi är mycket nöjda med Fönsterman produkter och deras service. Läs mer
  • Niklas E
    - Kvalitativ installation
    - Vi är 100% nöjda kunder Läs mer
  • Bernhard F
    Bernhard F skrev om Fönsterman
    Handlade fönster och montage första gången, jättebra fönster och ett hyggligt bra montage. Köpte därefter 2 st. Fönster och 1 st. altandörr utan montage. Vid leveransen visade det sig att Fönsterman har byt t leverantör, så vi fick mycket sämre fönster i andra omgången. Blev mycket missnöjd och besviken. Vi använde oss, på grund av annan reparation, av extern montör, därigenom blev reklamationen ej genomfört. Kommer aldrig att handla på denna firma i framtiden. Läs mer
  • Thomas L
    Thomas L skrev om Fönsterman
    96 lägenheter fick nya moderna fönster.

Fönsterman hade ett mycket proffesionellt och bra bemötande.

Allt flöt så bra man bara kan önska.

Kan varmt rekomendera Fönsterman. Läs mer
  • Taher D
    Taher D skrev om Fönsterman
    Detta är ett oseriös företag. År 2015 köpte vi fönster/dörrar med ett värde på ca 120000kr.
    De installerade fel glasstyp på toalett och badrummet. Ett 2-delat skjutbar-dör i vardagsrum levererades med bara ett lås medan vi hade beställt att hela dörren skulle kunna låsas.
    Jag behöll en liten del av summan (10000kr) och begärde att de ska komma att fixa ett lås till de andra delen.
    Ägaren sa först att det går inte, men sedan när jag anmälde de till ARN kommer han med jag hade inte beställt med lås på båda. Så han har väldigt lätt att prata hitta på.
    Ägaren är också rätt otrevligt, och vägrade att fixa problemet och bara hotade mig på olika sätt så som att skicka ärendet till kronofogden, vilket han gjorde.
    Därför anmälde jag ärendet till ARN, och bestred kronofogdens krav, vilket i sin tur skickade ärendet till tingsrätten. Tingsrätten avvisade ärendet.
    Härommånaden kom ARN med besked och rekommenderade företaget att utan kostnad åtgärda felet och installera ett lås.
    FÖRETAGET fortfarande vägrar att åtgärda felet trots att de skriver (efter flera veckor och flera e-mejl jag skickade till de) att de ska följa ARNs rekommendation men först måste vi betala det belopp vi behållit plus 1300 kr ränta, samt oklart summa för annat som ej framgår tydligt i deras e-mejl vad de är. Med andra ord vill bara jävlas med kunden.

Om ni ska köpa fönster SEE UPP ER FÖR DETTA OSERIÖSA FÖRETAG. De lovar väldigt mycket men i slutet kan det bli bara elände. Jag hade allt dokumentation på e-mejl men ändå blev det som det blev. Vi gjorde allt som konsuments rådgivarna rekommenderat men om företaget är inte seriös spelar det inget roll, det blir bara stress, otrevlighet och en massa timmar extra arbete att skriva till ARN, tingsrätten osv.
    Även under installationen måste man vara mycket vaksam annars gör de en slarvig installation. De som monterar fönstren (i alla fall i vårt fall) kunde inte svenska så om ni undrar om något får ni ringa många gånger till kontoret för att de ska spela tolk åt er.

Jag skulle inte vilja rekommendera detta företag även till mina värsta fienden. Det finns så många andra företag som man kan köpa sina fönster ifrån med till och med bättre priser. Det finns ingen anledning att ta risken att köpa de från det företaget.
    Glöm bort detta företag! Läs mer

Nynäsvägen 3C, 136 47 Haninge