Starta 60 dagar kostnadsfritt

Så använder Pelle Vävare produktomdömen för att utveckla kvalitet och stärka kundernas förtroende

Pelle Vävare har i över 50 år tillverkat textilier med fokus på kvalitet och tidlös design. När Reco lanserade produktomdömen var de bland de första att ansluta sig. 

Jag har velat addera produktomdömen länge men inte riktigt hittat rätt leverantör. När Reco meddelade att de skulle lägga till den här tjänsten blev det självklart att addera den, säger Lisa Basilius, VD på företaget.

Genom Recos produktomdömen har Pelle Vävare fått en tydligare bild av hur deras produkter upplevs – samtidigt som kunderna känner större trygghet i sina köp. Läs hela intervjun nedan. 

Blogg (6)

Från magkänsla till kundinsikt

För Pelle Vävare är kvalitet ett nyckelord – inte bara i produkterna, utan i hela kundupplevelsen. Genom Reco får de nu värdefull feedback på både service- och produktnivå.

Det ord som de flesta förknippar Pelle Vävare med är kvalitet. Det är något vi eftersträvar i allt vi gör – från vår hemsida och kundtjänst till leverans. Med produktomdömen kan vi se på varje produkt om vi lyckas med våra högt ställda krav. Ofta får vi bekräftelse på just det, men ibland också värdefulla insikter om vad vi kan förbättra, säger Lisa.

De insikter som kommer in från kunderna används inte bara internt – utan också i samarbetet med designteamet och leverantörerna.

Kundernas röst som beslutsstöd

Pelle Vävares kunder har blivit en aktiv del av varumärkets utveckling. Företaget har länge arbetat med omdömen på Reco på varumärkesnivå, men med produktomdömen får de nu ännu djupare insikter – och nya sätt att stärka försäljningen.

Jag ser det som att våra befintliga kunder hjälper presumtiva kunder att ta köpbeslut när de läser kommentarer. Bra kommentarer gör att de kan känna sig trygga i att genomföra köpet, fortsätter Lisa.

Att få läsa kundernas upplevelser svart på vitt har också blivit en motivationsfaktor för teamet.

Det är otroligt belönande att se kommentarerna och få bekräftelse på att vi gör rätt saker. Jag tycker inte att man ska vara rädd för omdömen – man ska se dem som en hjälp, säger hon.


Råd till andra e-handlare

Lisa Basilius har ett tydligt råd till företag som ännu inte kommit igång med produktomdömen:

Om du inte har produktomdömen missar du chansen att få veta vad som fungerar bra – och vad som kan förbättras. Eftersom allt sker automatiskt krävs minimal insats, men du får maximal insikt.

.

Sammanfattning

Med Recos produktomdömen har Pelle Vävare fått möjlighet att:

  • Göra kundernas röster till en naturlig del av sitt kvalitetsarbete.

  • Få löpande insikter om både produkter och kundupplevelse – direkt från kunderna.

  • Använda feedbacken som beslutsstöd i samarbetet med designteam och leverantörer.

  • Skapa trygghet för nya kunder genom verifierade produktomdömen på Reco.

  • Se produktomdömen som ett verktyg för både utveckling, försäljning och långsiktigt förtroende.

Kom igång med kundomdömen  Du får möjlighet att prova helt kostnadsfritt under 60 dagar Starta här

Senaste inlägg

Visa alla
Reco-rapporten Hantverkare 2025: Var tionde hantverkare får underkänt – men vissa branscher imponerar stort
Så bygger Win Bygg förtroende online – med kundernas ord i fokus