Forex Bank AB

Kornhamnstorg 4, 111 27 Stockholm — Visa karta

På\ FOREX kan du köpa 75 sedel- och nio resechecksvalutor utan förbeställning och utan avgift på sedelvaluta. Övriga fria valutor kan beställas och hämtas inom två bankdagar (lokala avvikelser kan förekomma). FOREX har generösa öppettider och

Läs vad 4 kunder tycker om Forex Bank AB

• Ronnie
    Ronnie skrev om Forex Bank AB
    Very helpful and kind, she helped me without charging extra for the special handling!
  • Morten K
    Morten K skrev om Forex Bank AB
    Forex personal i Liljeholmen är det värsta jag haft att göra med!
    Att denna personal överhuvudtaget har ett serviceyrke är förvånande.
    Att som kund kallas "ett ärende bland många" var droppen som fick bägaren att rina över.
    Att som kund i denna bank där det handlar om bouppteckning så är naturligtvis sorgen redan överväldigande och att då behöva besöka Forex bank för sjunde gången på grund av fel information bevisar att personalen är i stort behov av utbildning och någon form av pedagogisk träning, skäms!
  • Anette N
    Anette N skrev om Forex Bank AB
    Blev kund i höstas och det första positiva intrycket förbyttes snart till sin motsats. Med kontoutdragen skickar Forex någon sorts kundbrev som har karaktären av massutskick med en mycket obehaglig och insinuant ton i. Hela deras sätt att kommunicera med kunden andas misstänksamhet för att inte säga paranoia. Bottennappet var häromdagen där man kom med ett direkt hot om att "inte utföra dina bankärenden" om man inte loggar in och svarar på ett antal rätt närgångna frågor. Man skyller sitt beteende på lagarna om penningtvätt.

Inga andra banker har en sådan här ton mot sina kunder. Man känner sig misstänkliggjord och negativt ifrågasatt nästan hela tiden i kontakten med denna bank. (Tack gode gud för att jag har min andra bank kvar. ) Jag har förståelse för att bankerna måste ha en viss vaksamhet. Detta betyder inte att man måste visa misstänksamhet mot alla kunder hela tiden. Och framför allt finns det något som heter urskiljning och något som heter folkvett/sunt förnuft.

På sig själva ställer de inte alltför höga krav: de bytte system till internetbanken och kunde sedan inte få fram nya dosor till alla kunder. Inte ett ord om det. Och framför allt inte en ursäkt. Det tog mig tre (!) besök in på deras kontor för att få en dosa.

Känner mig inte välkommen som kund i den här banken.
  • Lise-Lott  A
    Lise-Lott A skrev om Forex Bank AB
    Fick privatlån till toppenbra ränta och god service!

Kornhamnstorg 4, 111 27 Stockholm