Forex Bank AB

Kornhamnstorg 4, 111 27 Stockholm — Visa karta

På\ FOREX kan du köpa 75 sedel- och nio resechecksvalutor utan förbeställning och utan avgift på sedelvaluta. Övriga fria valutor kan beställas och hämtas inom två bankdagar (lokala avvikelser kan förekomma). FOREX har generösa öppettider och

Läs vad 2 kunder tycker om Forex Bank AB

• Anette N
    Anette N skrev om Forex Bank AB
    Blev kund i höstas och det första positiva intrycket förbyttes snart till sin motsats. Med kontoutdragen skickar Forex någon sorts kundbrev som har karaktären av massutskick med en mycket obehaglig och insinuant ton i. Hela deras sätt att kommunicera med kunden andas misstänksamhet för att inte säga paranoia. Bottennappet var häromdagen där man kom med ett direkt hot om att "inte utföra dina bankärenden" om man inte loggar in och svarar på ett antal rätt närgångna frågor. Man skyller sitt beteende på lagarna om penningtvätt.

Inga andra banker har en sådan här ton mot sina kunder. Man känner sig misstänkliggjord och negativt ifrågasatt nästan hela tiden i kontakten med denna bank. (Tack gode gud för att jag har min andra bank kvar. ) Jag har förståelse för att bankerna måste ha en viss vaksamhet. Detta betyder inte att man måste visa misstänksamhet mot alla kunder hela tiden. Och framför allt finns det något som heter urskiljning och något som heter folkvett/sunt förnuft.

På sig själva ställer de inte alltför höga krav: de bytte system till internetbanken och kunde sedan inte få fram nya dosor till alla kunder. Inte ett ord om det. Och framför allt inte en ursäkt. Det tog mig tre (!) besök in på deras kontor för att få en dosa.

Känner mig inte välkommen som kund i den här banken.
  • Lise-Lott  A
    Lise-Lott A skrev om Forex Bank AB
    Fick privatlån till toppenbra ränta och god service!

Kornhamnstorg 4, 111 27 Stockholm