Alla kategorier Elbolag Stockholms län Stockholm Östermalm Hjorthagen Fortum Markets AB

Fortum Markets AB

Jägmästargatan 2B, 115 42 Stockholm — Visa karta

Fortum offers wide variety of energy products and related services; electricity, heat, cold and O&M services.

Läs vad 9 kunder tycker om Fortum Markets AB

• Sten D
    Sten D skrev om Fortum Markets AB
    Fortums kundservice är extremt usel - har aldrig varit med om liknande. Deras koppling till Kivra är också ett stort frågetecken - trots att jag försökt att ta bort Fortum från Kivra så går fakturorna dit iallafall. Hos Fortum menar man på att jag får skylla mig själv som inte har läst det finstilta i avtalet gällande deras samarbete med Kivra. De ljuger även kring uppsägningsprocessen - att jag som kund inte får avsluta mitt abonnemang med dem innan jag kan bevisa att jag har ett nytt avtal med en ny leverantör. Detta är ren lögn - jag som kund har rätt att avsluta mitt abonnemang oavsett om jag har ny leverantör eller ej. Det jag som kund bör veta om är att Fortum har rätt att fortsätta att leverera el till mig om det inte finns en ny leverantör påkopplad till avslutsdatum. Om jag skulle ha gjort som Fortum sagt till mig dvs. att teckna ett nytt abonnemang med ny leverantör innan jag sagt upp avtalet med Fortum så hade jag som kund fått betala en typ av straffavgift till Fortum för att jag bryter avtalet med dem innan avtalet är uppsagt. Alltså meddela Fortum mig en total vilseledande information för att räkna in att de får straffavgiften på köpet. Efter att jag konfronterat Fortums kundservice med detta så erkände den stackars kundtjänstmedarbetaren att detta inte var ett korrekt beteende - att meddela felaktig information och att de vet om att den här delen kring uppsägning är en utmaning för Fortum. Om du är en lite mindre ihärdig person är mig så hade detta kunnat innebära höga kostnader och ett enormt strul för kunden. Jag kommer aldrig i mitt liv att bli kund till Fortum igen. Ett riktigt oärligt skitföretag. Läs mer
  • Erik S
    Erik S skrev om Fortum Markets AB
    Värdelös kundservice, dyr el och extremt struliga. Det här företaget är ett skämt! Läs mer
  • Lisa E
    Lisa E skrev om Fortum Markets AB
    Dom ljög för mig! Jag hittade ett avtal på deras sida som jag ville ha men det stod inget om någon bindningstid så jag ringde in och pratade med dom. Jag var mycket tydlig att jag inte ville ha de om det var bundet i 1år. Och det va det inte sa dom! Sen fick jag hem papper på att det va bundet! Tur att man kan göra en flyttamälan;) Läs mer
  • Arandy C
    Arandy C skrev om Fortum Markets AB
    Deras prisgaranti är bara buffel & båg. Har ringt in fem ggr med nya exempel på leverantörer som är billigare. Varje gång har dom någon ursäkt för att inte sänka sitt pris. Slutligen vid 6:e samtalet kryper det fram. Dom får inte sänka priset så mycket. Nu byter jag elleverantör och rekommenderar andra att göra det samma. I te för att jag har problem med priset dom erbjuder. Men deras brustna löften får hela upplägget att kännas som en blåsare med dåliga argument. Läs mer
  • Jennie I
    Jennie I skrev om Fortum Markets AB
    Vad säger man. Servicekänsla har de bara läst om i en saga. Skicka räkningar verkar de relativt duktiga på. Tyvärr inte ALLTID då de plötsligt struntar i det och börjar skicka ut PÅMINNELSER på räkningar som inte nått fram. Gissar att det är "postens fel". Dessutom påminnelser med obskyra datum sådär strax före lön/studiemedel kommer in vilket är tillräckligt mycket "felmarginal" för att de med gott samvete ska anse sig kunna passa vidare till Inkasso. Man undrar ju vad för klåpare det är som driver ett sånt här företag. Även Fortum borde väl ha koll på att man bör skicka ut originalfaktura till kund INNAN man överhuvudtaget börjar stoppa påminnelser i kuvert. Men så klart, med allt det här extrajobbet kan de kräva in 3 gånger så mycket betalt för ingenting. Läs mer
    Anders L gillar detta
  • Mats G
    Mats G skrev om Fortum Markets AB
    I januari 2008 fakturerade de mig för mellanskillnaden för pris från en period med start 2007. Det blev nästan 3 lax de skulle ha på ett bräde. Känns ju måttligt seriöst. Läs mer
  • Christoffer G
    Christoffer G skrev om Fortum Markets AB
    Jag arbetar med el dagligen med tanke på att jag säljer el abonemang åt ett av Sveriges elbolag. Det du har råkat ut för Emma låter som ett av fortums priser som kallas fortum enkel. Det är deras tillsvidarepris som ofta ligger mellan 20-30 öre dyrare per kWh. Tyvärr är fortum dåliga på att höra av sig till sina tillsvidare kunder (antaligen pga de drar in mycket pengar på det.) Mitt tips är att höra av sig till fortum och be om att få ett rörligt pris istället, vilket skulle förminska dina kostnader rejält. Ett annat tips är att höra av sig till ett annat bolag med tanke på att fortum inte har hört av sig angående din nuvarande situation! (Tips på bolag för dig i lägenhet: Skellefteåkraft, uppsala el eller vattenfall, då slipper du även årsavgifter) Läs mer
  • Kim O
    Kim O skrev om Fortum Markets AB
    Valde själv fortum, som inbiten miljö aktivist finns det faktiskt inte många bolag som går att välja mellan. Numera kan jag väldigt mycket om elmarknaden och kan säga att dom ligger som enda energibolag i världen på en Top 100 lista för miljö. samtidigt som det är ett av de billigare bolagen i sverige! Alla ni som anser er betala för mycket borde kolla om ni verkligen gör det (40% av svenska folket gör faktiskt det). Mitt andra tipps är att ni utnyttjar prisgarantin ni har rätt till, det står på deras hemsida om priser och garantier, är ni osäkra slår ni abra en signal till kundtjänst och frågar.
    Detta gäller alla kunder hos alla elbolag i sverige. Läs mer
  • Emma K
    Emma K skrev om Fortum Markets AB
    Varför har jag en obehaglig känsla av att de snor mina pengar? kankse för att jag betalat 1800/kvartal för min nybyggda 2a på 44kvm med täta väggar, utan tvätt och diskmaskin som drar mängder med el, plus att jag alltid slår av huvudströmmen när jag går hemmifrån så inget kan stå och dra på Stand By (rätt trevligt när man kommer hem också att slå på all mysbelysning ink TV direkt innanför dörren)
    När jag skulle flytta blev det trubbel med adresser och räkningar som de visserligen löste men det tog ett tag. Orkar inte byta för tillfället, men är det inte dyrt? Läs mer
    Johan C gillar detta

Bästa elbolagen i Stockholm: