Alla kategorier Klockor Stockholms län Stockholm Norrmalm Wohlin Urhandel

Biblioteksgatan 12, 111 46 Stockholm — Visa karta

Läs vad 4 kunder tycker om Wohlin Urhandel

• Marcela K
    Marcela K skrev om Wohlin Urhandel
    Mycket dåligt bemötande! De repade min nya klocka när länken justerades. Började direkt skylla på att jag inte kan bevisa att det hände i butiken och att ord står mot ord. Tydligen vana att skylla ifrån sig! Oerhört trist! Välj en annan butik!
  • Hasse R
    Hasse R skrev om Wohlin Urhandel
    Jag köpte en Tag Heuer och fick ett mycket bra bemötande trots att jag är okunnig. Mer än nöjd. De tog sig tid trots att det var en av de billigare uren i deras butik. Tummen upp!
  • Martin
    Martin skrev om Wohlin Urhandel
    Jag köpte en klocka för över 15 000 kr hos Franks Ur på Drottninggatan och fick vid köpetillfället höra att de erbjöd alla sina kunder att närmsomhelst man behövde hjälp (t ex byta armband) så var det bara att komma in så skulle de hjälpa mig på direkten och givetvis utan kostnad. Nu var jag nyss där och den mycket otrevliga personalen påstod att de inte alls hade den servicen, att jag skulle behöva betala en urmakare för att byta ut ett armband och att jag skulle behöva lämna in klockan för uthämtning senare (det tar 15 sekunder för den som kan hantverket). Riktigt dåligt att sälja något med löfte om bra service och sedan ändra allt. Gå till annan klockbutik om du vill ha bra service och trevligt bemötande!
  • robert b
    robert b skrev om Wohlin Urhandel
    Denna rekommendation gäller: FRANKS UR Drottninggatan 39, 111 51 Stockholm, Telefon:08-10 07 18
    Rekommendationen har av misstag kopplats till Franks Ur på Biblioteksgatan som jag aldrig har besökt tidigare!

Jag besökte FRANKS UR på Drottninggatan 39 för 3 år sedan för ett batteri byte. Klockan hade kostat 24´(Rado) och jag ville att jobbet bli rätt gjord nämligen hos en proffs urmakare.
    Jag hann precis med att ta en fika på Åhléns och var tillbaka hos urmakaren på en timme. 250 kronor kostade jobbet. Först efter ett år märkte jag att någonting inte stämde med boett och backsidan av klockan, den hade liksom en knappt synbar spricka. Jag besökte en annan urmakare, som upptäckte att boett var trasig, och av den enkla anledningen att den som har försökt att öppna boet (batteribyte) inte kunnat öppna baksidan av boett å rätt sätt och tvingat sönder den. Jag var tillbaka på Franks Ur och påpekade att jag vet att de har slagit sönder klocka vid senaste batteri bytet. De nekade allt. De kände inte ens mig påstod dem, fast jag kände igen killen som hade gjord bytet, han är en av ägarna förmodligen. När han såg mig tittade nästan i taket var okontrollerad nervös. Jag har lagat nu klockan med bytte av boett, krona etc. En kostnad på 5000 kronor som jag har fått betala från egen ficka. Det känns verkligen olustig att ta på sig klockan och helst går jag en annan väg än förbi FRANKS UR på Drottninggatan 39.

Biblioteksgatan 12, 111 46 Stockholm