Freska - Stockholm

Freska - Stockholm, sid 2

Välkommen till Freska!

Vi erbjuder hemstädning, storstädning, fönsterputs och flyttstädning i Stockholm och Uppsala.
Vi finns här för att hjälpa till att underlätta vardagen så att du kan fokusera på annat! Du kan välja att ha regelbunden städning eller endast vid behov. Du kan även välja mellan en rad olika extratjänster som till exempel rengöring av ugn, strykning av kläder och mycket mer.

Våra städare är våra superstjärnor och vi är extra måna om dem. Därför har de självklart kollektivavtal och är försäkrade. Vi ser även till att du får samma städare varje gång så att hen lär känna ditt hem.

Alla våra professionella städare omfattas av kollektivavtal hos Almega, och vi jobbar ständigt med att hålla en hög kvalitét på städningen. Vi har 100% nöjd kundgaranti där du som kund alltid får möjlighet att betygsätta varje städning.

Läs gärna mer om oss på vår hemsida. Har du frågor eller funderingar är du mer än välkommen att kontakta vår fantastiska kundtjänst, vi hjälper gärna till!

Läs vad 1410 kunder tycker om Freska - Stockholm 2

• 2020-10-26
    Väldigt bra städat. Trevlig personal och väldigt noggrant.
    2020-10-23
    Städning. Bra utfört jobb. Mycket nöjd.
    2020-10-23
    Bokade storstädning, och fick mina förväntningar minst sagt uppfyllda!
    Punktliga, trevliga, otroligt noggranna och ambitiösa städare som finputsade hela lägenheten så att den blev skinande ren. Ugnen som ny, listerna torkade, alla små skrymslen i badrummet noggrant rengjorda.
    Jag är supernöjd och kan verkligen rekommendera HemMiljö!
    2020-10-21
    Så trevlig personal. Vi var så nöjda med städningen. Rent och fräscht överallt.
    2020-10-21
    Punktliga, noggranna och trevliga. Måna om hur kunden önskar ha det. Tyvärr ej svensktalande.
    2020-10-19
    Beställde provstädning. Personalen kom 20 min för tidigt och störde i ett möte. Hon var arrogant och hälsade inte. När jag sa att hon fick vänta till utsatt tid satt hon sig i trapphuset och titta på videos på sin mobil med hög volym.

När hon väl kom in i lägenheten var det helt utan kundbemötande i åtanke. Jag visade var allt städmaterial och dito redskap fanns, och svarade på hennes frågor om var påsar etc finns.

När jag kom hem igen var inte sängen renbäddad (vilket var överenskommet). I diskhon låg matrester kvar. Pantflaskor var inkastade under diskhon. Under all förväntad med andra ord.

Det var uppenbart att hon inte hade ansträngt sig extra över huvud taget. Vanligtvis brukar städfirmor plocka i ordning genom att t. ex. ställa ljusstakar symmetriskt.

Vidare var det uppenbart att tjänsten hade levererats under avtalad kvalitet.

Den tjänst jag trodde skulle öka min helgtrivsel förstörde istället min fredagskänsla.
    2020-10-19
    Fönsterputs. Utföraren KLM punktligt, var trevlig och gjorde ett superfint jobb - fönstren har sällan varit så rena!
    Det var enkelt att anlita Hemmiljö, jag fick svar och bokad tid kort efter förfrågan. Vi kommer garanterat att anlita Hemmiljö igen!
    2020-10-08
    Otydlig kommunikation, följer inte önskemål om att t.ex. städa kakel i dusch. Först när det påtalats ett antal gånger kommer det fram att det inte ingår. Städpersonal har ett antal ggr dykt upp sent och utan nyckel till lgh:en och skyller på bristande interna rutiner. Hade jag inte råkat fråga om nyckel hade städning utförts och lägenheten lämnats olåst då jag efter att ha öppnat för personalen avsåg att lämna lägenheten. Vid uppsägning pga. flytt hänvisar de till sitt kontor för att hämta nyckeln. Utan att ange adress. På webbplatsen anges endast organisationsnummer längst ned på sidan. Vid telefonkontakt kommer det fram att kontoret ligger i Hägersten. Efter påtryckning erbjuder de sig till slut att skicka nyckel med rek.
    Hej Jennie! Tack för din Reco. Vi ber så mycket om ursäkt för att din upplevelse med Freska inte alls var som den ska vara. Vi jobbar dagligen med att få till en bra kommunikation med våra städare och att vara så tydliga som möjligt med vad som ingår i våra städningar, därför har vi en checklista vi alltid städar efter. Självklart ska allt vara tydligt för dig som kund. Att du känner krångel kring nycklar beklagar vi verkligen, självklart skickar vi alltid rekommenderat om du som kund inte har möjlighet att komma förbi vårt kontor i Liljeholmen för att hämta upp dom, speciellt i dessa tider. Ha en trevlig helg! /Freska Freska - Stockholm
  • 2020-09-28
    Jag beställde flyttstädning. Jag blev bra bemött av kundtjänst. Städarna som utförde tjänsten var trevliga och gjorde ett mycket bra jobb.
    2020-09-28
    Smidigt, snabbt och trevligt bemötande och mycket väl utfört arbete.
    2020-09-28
    Dåligt städat generellt.

Tyvärr var allt för snabbt avklarat.

Inte det som önskats för pengarna.

Hade inte rekomenderat dem till andra!
    Hej Borna, tack för din reco! Det är väldigt tråkigt att du inte blev nöjd med bokad flyttstädning i fredags. Vi kan tyvärr inte se att du har kontaktat oss och meddelat att du inte blev nöjd med utförd städning, du får gärna ringa vår kundtjänst på 020 10 00 15 så kommer vi tillbaka kostnadsfritt för att åtgärda eventuella missar. Freska - Stockholm
    2020-09-27
    Köpte städning. Bra städat, smidigt, bra bemötande, hyfsat flexibla.
    2020-09-26
    Hemstädningen gick jättebra och städaren var effektiv.
    2020-09-26
    Trevlig och tillmötesgående kundservice.
    Vi blev nöjda med städningen som levde upp till våra förväntningar. Härligt att komma hem till er rent och fräscht hem. Rekommenderas!
    2020-09-26
    So far I had only one visit and the people on the phone were super professional each time they or I called. Since for example the first appointment was going to be sent to the wrong address, which is my mistake not the companies, but they fixed that immediately.
  • 2020-09-26
    Trevlig och professionell städare. En fröjd att komma hem till ett rent hus
    2020-09-26
    Noggrant utfört arbete! Lätt att få kontakt med företaget om man har några frågor & synpunkter.
    Städ (när jag Inte var hemma), allt var tipptopp
  • 2020-09-26
    Städningen var bra utförd och det var rent och fräscht.
    2020-09-26
    Trevlig kundtjänst, bra med app – men själva städningen har tyvärr varit rätt strulig. Finns konkurrenter som utför samma tjänster med både bättre pris och resultat.
  • 2020-09-25
    Varannanveckas städning de har varit här två ggr, båda gångerna har det blivit rent. Av någon anledning kunde den första städerskan vi hade inte komma igen vilket ställde till det lite men nu är jag riktigt nöjd. Jag är hyfsat pedantisk vad gäller städning och har höga krav, Julia som städar hos oss nu är ett proffs! Effektiv, noggrann och trevlig. Kalle på kundtjänst är super serviceminded och en riktig fixare.
    Kort och gott nöjd!
  • Daniel S
    skrev om Freska - Stockholm
    2020-09-25
    Väldigt nöjd med både städningen och servicen från kundtjänsten!
    2020-09-25
    Jättebra städat och fantastiskt bemötande
    2020-09-25
    Alltid enkla att få tag på, snabba svar på kundservice och städarna gör ett utmärkt jobb!
    2020-09-24
    Jag köper månadsvis städning från 'Freska' sedan snart ett år. Det fungerar alldeles utmärkt. Städaren kommer alltid i tid och utför ett jättefint jobb. Jag är mycket nöjd både med städningen och kundservice.
    2020-09-24
    Väldigt trevlig och noggrann städare!
    2020-09-24
    Superbra städat! Förväntade mig rent och snyggt, men det blev ännu bättre än jag förväntat mig! Rekommenderas varmt.
    2020-09-24
    Supernöjd! Så duktig städerska, och kundtjänsten är mycket hjälpsam!
  • 2020-09-24
    Trevliga och proffsiga! Bra bemötande!
    Köpt städning och det har fungerat jättebra. 👍 👍
    2020-09-24
    Alltid trevligt bemötande, bra service och bra personal som städar. Har köpt städning av radhus. Förväntningarna har varit professionalism och flexibilitet vilket de uppfyllt till ett rimligt pris.

Min upplevelse av Freska är att de är ett företag som erbjuder efterfrågad funktionalitet med stor flexibilitet till rimligt pris.
    2020-09-24
    Perfekt på alla sätt och vis.
  • 2020-09-24
    Hemstädning av en underbar städerska, Egzona!! Professionell, noggrann och sympatisk!!!
    Trevligt bemötande av Kalle på kontoret, uppskattar särskilt deras coronatänk!
    Hälsningar
    Ingrid Jeansson!
  • 2020-09-24
    Otroligt kompetent städerska som är både trevlig social och städar jättebra. Det var sen med ens hem ss försiktig när hon svänger runt med dammsugaren :-) Har haft en del Anders hemland som är mycket missnöjd med
    Kan varmt rekommendera detta bolag som verkligen är Kundcentrerad och försöker lösa olika problem med bokning
    2020-09-24
    Har städ varannan vecka. Jag har tillsammans med Freska hittat en lösning som följer mina krav och önskemål. Och när jag gjort uppehåll med mina beställningar löser dem så att jag får den person jag känner bäst..
    Jag är mer än nöjd.
    2020-09-22
    They did a terrible moving cleaning. Behing the radiators were filthy, there were spider nests and dust on ventilation holes and under the bathtub, bathtub had mold on it, they did not even touch the balcony, in between window frames were full of dirt and some dead flies, there were stains inside kitchen drawers. Customer support was very helpful on the phone. But after seeing the pictures of how filthy they left the radiators, this is what they wrote to me: " if you feel like we've missed something behind the radiators or any other appliances, you're more than welcome to remove these from the wall" They ruined my first impression of a newly-bought apartment. I had to arrange a second cleaning with them. After the second cleaning i had to guide them for another half an hour to fix the issues. Check out their Google Maps reviews. You will see the red flags!
    Hi Nesrin, We are very sorry to hear how unhappy you are with our service. We clean according to our checklist and the balcony is an add on service and we received no instructions that we should clean the balcony in your home. When our team is ready they call so our customer can come home and do an inspection together with the team so they can fix eventual misstakes. In your case their were no complaints at the inspection, the seller was very happy with our job. Since we want to have satisfied clients we go back if our client isn't happy and have contacted us within 72 hours. Please call our customer service if you have any questions. Freska - Stockholm
    2020-09-17
    Kan inte bli bättre! Trevliga städare också.
  • 2020-08-18
    Vi hade tjänat in 1000 kr i ”bonus”, pga att jag hade lyckats få vänner till att också testa Freska. Bonusen gick ut 31 mars och vi ville inte ha någon städning hemma hos oss då pga Corona, men det gick inte att få nyttja bonusen när Corona hade lagt sig. Tyckte då att det var riktigt dåligt och bad då om att få avboka vår inplanerade städning. Då fick jag beskedet att avbokningen kom in 4 timmar för sent, så jag skulle faktureras 1300 kr även om de inte städade. Verkligen ingen kundservice eller känsla för att få en nöjd kund!! Kommer aldrig mer rekommendera detta företag!
  • JOSEFINE R
    skrev om Freska - Stockholm
    2020-07-30
    Det här var över mina förväntningar!
    Jag är extremt pedant och ville egentligen bara ha hjälp med att få tiden att gå ihop, men till och med när jag själv städar har det aldrig blivit så rent och fint. Nu är det mindre bråk och bättre stämning här hemma :)
    Tack till vår fantastiska städerska!
  • 2020-07-13
    Bokade flyttstädning för att slippa behöva gör det själv. Lämnade in nycklar på torsdagen så att städarna skulle kunna komma på måndag morgon klockan 8. När jag vaknade hade jag 8 missade samtal, mail och sms om att jag behövde släppa in städarna. Just därför hade vi kommit överens om att lämna nycklarna före helgen. Två timmar försenade kom dom igång.

Vid besiktning såg allt bra ut till en början men sen hittade jag intorkade, smutsiga skoavtryck och smuts på golven, ventilationen inte avtorkad från damm, smutsigt damm på badrumsgolvet och en massa fläckar på väggarna. Tydligen ingår inte vårtorkning av väggarna eftersom färgen kan släppa? Hyresvärden själv rekommenderar avtorkning av väggar och golv med våt trasa, hur skulle det kunna skada väggen. Inte så roligt att lämna över lägenhet men smutsiga väggar. Fick själv stå och torka väggar och lister.

Dålig helhetsupplevelse från början till slut.
    Hej Jacob, Tack för din reco! Vi ber så hemskt mycket om ursäkt för att vi inte noterade till personalen att er nyckel fanns att hämta på vårt kontor, enligt våra rutiner så ska det alltid noteras i personalens schema men av någon anledning så har det inte gjorts i ditt fall.  Vi ber återigen om ursäkt för att du inte blev nöjd med städningen och som vi har kommit överens med dig om så kommer vi kostnadsfritt att komma tillbaka om din hyresvärd inte godkänner städningen. Freska - Stockholm
    2020-06-17
    Bokade storstädning och är nöjd! Två personer, väldigt trevliga, tillmötesgående och proffsiga. Plus också för att HemMiljö är Svanenmärkta och har kollektivavtal.
    2020-06-17
    Bra kommunikation och bra service! Jättenöjd!
    2020-06-17
    Lika bra fönstertvätt som vanligt!
    2020-06-17
    Trevlig kille och bra jobb. Kom tiden som var utsatt och tog den tid det skulle ta. Allt toppen!
    2020-06-08
    Använt mig av flyttstädning.

Städarna var 45 minuter försenade.
    Städarna hade dock ett trevligt bemötande så det var uppskattat.

Sedan upptäckte jag dagen efter att insidan av diskmaskinen och tvättmaskinen inte var rengjorda, vilket det står att det ska ingå. Det var även en fläck på diskbänken kvar, i entrén på hallen var det inte ordentligt rengjort med fläckar kvar. Det fanns spill av schampo i duschen som var kvar. Det var också dammigt längs listerna i lägenheten.

Jag åtgärdade allt detta själv då jag upptäckte detta bara någon timme innan slutbesiktningen skulle ske.
    (Men det var inom 48 timmars garantin).

Jag förstår att man inte får kompensation när man åtgärdar detta själv.
    Men jag mailade ändå HemMiljö bara för att berätta det klagomål jag hade på flyttstädningen.
    Det har nu gått över 1 vecka sedan jag mailade men inte ens fått något svar, vilket oprofessionellt beteende!
    Det minsta man kan begära är väll att ni svarar på mail och tar åt er av kritiken eller beklagar er.
    Hej Gustav,  Tack för din feedback. Vi beklagar att resultatet på flyttstädningen inte blev enligt förväntan. När vi utför flyttstädningar så ska personalen höra av sig till dig som kund en timme innan de beräknas vara klara så att man tillsammans med dem kan göra en besiktning av städningen så att de kan åtgärda eventuella missar innan de åker. Om man upptäcker missar efter att personalen har åkt så har vi som du skriver en 48-timmars nöjd kundgaranti där vi kostnadsfritt kommer tillbaka.  Vi ber verkligen om ursäkt för att du inte fått något svar, vi försöker alltid att svara våra kunder inom 24 timmar. Personen som du har mejlat är ledig och tyvärr så har det helt glömts bort att vidarebefordra hennes mejl. Om man mejlar till  info@hemmiljo.se alternativt ringer vår växel på 020 10 00 15 så får man alltid svar.  Vi ber verkligen om ursäkt för det inträffade! Freska - Stockholm
    2020-06-02
    !!Varningsflagg för detta bolag!!. Dåligt bemötande efter bokning av kundservice, Gundega. Bokar inte med dessa igen. En timmes försening och Gundega ber mig att ”gömma nycklar” trots att det uttryckligen står på deras hemsida att försäkring inte gäller om man gör detta.

Bra städning och trevliga men superstressade arbetare.
    Hej Mauritz! Vad tråkigt att du har haft en så dålig upplevelse. Vi brukar inte rekommendera att gömma nycklar men när det är en flyttstädning så har vi många kunder som lämnar öppet eller gömmer nycklar eftersom lägenheten/huset står helt tomt och det finns inget att stjäla. Självklart hade vi stått för omkostnader om något hade hänt när vi har bett dig att gömma nyckeln. Då teamet var sena så var de antagligen stressade för att de ville jobba ikapp tiden de missat. Freska - Stockholm
    2020-05-18
    Personen som städade hos mig var trevlig men väldigt stressad, överlag var städningen ganska bra, spisen och fönstren var bra, men väggarna var helt ostädade. Något vi inte hann kolla på under efterkontrollen då den anställda var tvungen att springa iväg utan att gå igenom checklistan. Stackars personal.

Eftersom jag hade fotografering samma dag så fick jag åtgärda det här själv, jag hann helt enkelt inte vänta på att de skulle komma ut igen.

Kontaktade kundtjänst för att få hjälp med det här men bemöttes av kyla och helt utan intresse att avhjälpa problemen, här tappade jag allt förtroende för Hemmiljö. Såg att de på Facebook inte tillåter recensioner eller ens att folk lägger in egna inlägg på deras sida. Önskar jag hade sett det i förväg, för det är aldrig ett bra tecken att de tystar de som är kritiska.

Vi får se om Reco låter den här recensionen ligga kvar...
    Hej Jan! Vad tråkigt att du känner att du har fått ett så kyligt bemötande från oss samt att du inte är nöjd med utförd tjänst. Väggstädning ingår inte i någon av våra tjänster då det är väldigt lätt att det blir nyansskillnader i färgen på väggen när den städas,  därför har vi valt att det inte ska ingå i våra tjänster. Det står heller inte på vår hemsida eller på någon av våra checklistor att väggstädning ingår. Freska - Stockholm
    2020-05-08
    Köpte flyttstäd. Några småfel gjorde att de fick komma tillbaka och åtgärda felen innan hyresvärden godkände flyttstädningen. Kommunikationen var dock väldigt snabb och smidig. Överlag nöjd.
    2020-04-30
    Bra service och utförlig städning för ett väldigt förmånligt pris. Vi är otroligt nöjda och skulle starkt rekommendera Hemmiljö till andra.
    2020-04-28
    Jag köpte flyttstäd. Jag hade en mycket bra inledande kontakt rörande tjänsten som beskrevs i detalj inkl. vad som inte ingick och vad som gick att köpa till. Själva utförandet var utmärkt, personalen var supertrevlig och arbetade snabbt, hade bra kontant med mig inför besiktning av utfört arbete och hade t o m utfört arbete jag inte bett om. Väldigt nöjd. Rekommenderas varmt!