Freska - Stockholm, sid 2

Välkommen till Freska!

Vi erbjuder hemstädning, storstädning, fönsterputs, flyttstädning och visningsstädning.

Vi finns här för att hjälpa till att underlätta vardagen så att du kan fokusera på annat! Du kan välja att ha regelbunden städning eller endast vid behov. Du kan även välja mellan en rad olika extratjänster som till exempel rengöring av ugn, strykning av kläder och mycket mer.

Alla våra professionella städare omfattas av kollektivavtal, och vi jobbar ständigt med att hålla en hög kvalitét på städningen. Vi har 100% nöjd-kund-garanti där du som kund alltid får möjlighet att betygsätta varje städning.

Läs gärna mer om oss på vår hemsida. Har du frågor eller funderingar är du mer än välkommen att kontakta vår fantastiska kundtjänst, vi hjälper gärna till!

Läs vad 1474 kunder tycker om Freska - Stockholm 2

2022-01-26 Insamlad av företaget
    De städare ni skickat har alla överlag varit jättebra. Vår nuvarande städare är helt fantastisk. Trevlig och effektiv, allt blir skinande rent. Freska som företag är effektivt, trevligt och serviceinriktat; vi är jättenöjda.
    2022-01-26 Insamlad av företaget
    Ganska nöjd med städning. Många byten av personal.. Saknar personal som kan svenska.
    2022-01-15 Insamlad av företaget
    Mycket bra flyttstädning
    Bra förväntningar och efter påpekanden
    följdes de upp. Allt blev snyggt o rent
    Jag är en mycket nöjd kund
    Dörrknackning i vårt område
    2022-01-07 Insamlad av företaget
    Bra tycker jag.
    Att det skulle bli rent och att städerskan skulle hålla tiderna vilket hon gjort.
    Köpt städning 2 ggr i mån, är väldigt nöjd.
    2022-01-06 Insamlad av företaget
    I stort sett bra, dock kan kvaliteten variera på utförd städ.
    Minus, jag tycker att Freska är dyrare än andra leverantörer.
    2022-01-06 Insamlad av företaget
    Allt var supertipsen! Hon slet Sommerlath djur och gjorde toppenfint!
    2022-01-05 Insamlad av företaget
    Bra bemötande, trevliga och tillmötesgående, lätt att göra förändringar och hittar lösningar. Utför städ på önskvärt sätt och frågar alltid om det är något extra som ska utföras.
    2022-01-05 Insamlad av företaget
    Oerhört trevlig och proffsig personal. Väldigt bra service och skinande rent.
    2022-01-05 Insamlad av företaget
    Så himla nöjd med Freska! Något missförstånd med kundservice har hänt, men vår städhjälp väger upp pga sååå proffesionell! Rekommenderar starkt!
    2022-01-03 Insamlad av företaget
    Mycket bra mer än nöjd jätte bra sdäderska
    2022-01-03 Insamlad av företaget
    Bra arbete, trevlig och punktlig personal
    2021-12-30 Spontant omdöme
    Gör Er en tjänst och anlita inte Freska. Aldrig blivit bemött av ett så oprofessionellt företag. Om det fanns noll stjärnor att ge så skulle jag gett detta.

Bokade en provstädning då jag är ute efter att anlita en städare då jag som många andra känner att den tiden det skulle spara mig hade varit guld värd. Tänkte därför att det var perfekt tillfälle att testa deras kvalité i samband med gäster jag skulle ha dagen därpå och hade verkligen inte tid för städning själv pga. Att jag jobbar sent. Hade höga förväntningar men kommer hem till en ren besvikelse och en smutsigare lägenhet än jag lämnade. Ni vet känslan när man kunde gjort det bättre själv och behöver städa om hel lägenheten? Den var det.

- Hall 1: Inga garderobsdörrar var avtorkade, fläckar finns. Spegeln var inte avdammad och hade ränder från försök av avputsning. Ljuslyktorna på golvet var så dammiga att man kunde dra ett sträck med fingret.

- Hall 2: Inga garderobsdörrar var avtorkade, dam och fläckar finns. Hallbordet var inte avtorkat korrekt, dam och fläckar finns. Spegeln hade ränder från försök av avputsning.

- Badrum: Handfat var inte rengjort korrekt kring kranen, fläckar finns. Tvålar och produkter brevid är inte avtorkade, dam och fläckar finns. Hyllan över toan och produkterna på den är inte dammade alls. På golvet är det smutsigt under mattan och små damtussar finns under badkaret. Sopporna är inte tömda (sopnedkast 2m från dörren).

- Vardagsrum: En liten klädhög på matbordet har inte vikts. Matbordet har endast torkat framför kläderna, man har alltså inte flyttat kläderna och torkat under. Stolar är inte avtorkade och lämnade smutsigare med stänk från avtorkning från bordet. Soffbordet är inte avtorkat korrekt och inget på det heller, flyttade en vas åt sidan och under var det massa damm och frön från blommorna som stått i (hade slängt blommorna och diskat ur den vasen tidigare). Spegeln hade ränder från försök till avtorkning. Taklampan som hänger långt ner var inte avdammad. Även drinkvagnen var dammig på det undre planet och elementen samt ovan på tavlorna. Smuts fanns även kvar på golvet och små damtussar under kort på tvbänken.

Sovrum: Trots att jag tagit bort sängkläderna och lagt fram nya, var sängen inte bäddad korrekt. Hon hade lagt två lakan på bäddmadrassen, men inget på den smutsiga resårmadrassen. När jag fick ta av allt och göra om, har hon inte ens tagit bort smulor från bäddmadrassen utan bara lagt över lakanen. Sängbordet var dammigt under och bakom sänglampan. Sänglampan var helt dammig, både på skaft och själva lampan. Tavlorna är inte avdammad på och heller inte sänggavel.

Kök: Disken var slarvigt gjord och matrester fanns kvar. Diskbänken var inte gjord och var äckligt smutsig under torkstället och vid sidan av torkstället. Lister var ej avtorkade. Inga luckor eller handtag var avtorkade, damm och fläckar fanns. Micro var en avtorkad. Soppor var ej tömda.

Värt att tillägga; Städaren var trevlig men ställde inga frågor.

Lämnade feedback genom deras app, men blev inte uppringd. Mailar dom och får svaret tillbaka att dom inte tänker kompensera mig eller åtgärda felen pga. Att deras nöjdhetsgaranti inte gäller provstädning, att den är för "billig" (betalade närmare 500kr för 2,5h för 39kvm) - Trots kontraktsbrott. Trodde på riktigt dom skämtade. När man ska testa deras kvalité för att eventuellt ingå ett längre kontrakt, så är det fullt accepterat att dom inte följer sin del av kontraktet och inte levererar någon kvalité.

Hoppas ni ser detta, sparar era pengar och anlitar en professionell aktör inom området istället.
    Hej Louise! Vi beklagar verkligen och tycker det är jättetråkigt att du inte var nöjd med din prova-på-städning.
    Tyvärr inföll röda dagar/helg mellan när vi erbjöd oss att komma tillbaka till dig, och du hade då hunnit åtgärda städningen själv.

Självklart vill vi inte lämna dig missnöjd. Vår kundservice kontaktar dig för att hitta en kompensation som passar dig. /Jennifer på Freska
    2021-11-17 Insamlad av företaget
    Jättenöjd med samtal från Freska från första början. Tror hon heter Lise och jobbar på kontoret i Kalmar. Sen städningen, väldigt nöjd!
    2021-11-17 Insamlad av företaget
    Väldigt nöjd med både städare och kundtjänst!
    Vi köpte storstädning.
    Vänligt bemötande och mycket proffsigt utfört arbete.
    Vi hade rätt stora förväntningar men det överträffade dem med råge!
    2021-11-17 Insamlad av företaget
    Alltid ordentligt gjort. Har samma städare nästan varje gång, men kommer det vikarie så behöver jag inte fundera över nycklar utan freska löser det. Många gånger görs det lilla extra.
    2021-11-17 Insamlad av företaget
    Jättebra och inlyssnande. Är man ingen nöjd tar de tag i det direkt. Nu sist fick vi en underbar städerska.
    2021-11-17 Insamlad av företaget
    Fantastic! No complaints, the apartment is always so clean
    2021-11-17 Insamlad av företaget
    Vi har anlitat Freska för städning. Är nöjd med både bemötande och resultat.
    2021-11-15 Insamlad av företaget
    Tillmötesgående både via telefon och städerskor i hemmet. Utmärkt utfört städning!
    2021-11-15 Insamlad av företaget
    Bra bemötande från personalen och välnutförda tjänster.
    2021-11-15 Insamlad av företaget
    Vår dedikerade städare är proffsig, kunnig, lyhörd och noggrann. Kontakten med Freskas kundtjänst är snabb och konkret.
    För att få 5 av 5 behöver Freska sluta med att låta sina städare bära med sig städmaterialet. Ingen bra arbetsmiljö för dem.
  • Per-gunnar P
    2021-11-04 Insamlad av företaget
    Städning från Freska fungerar som de lovar och är bra.
  • JESSICA L
    2021-11-01 Spontant omdöme
    Kan ej hålla vad dom lovar! Säljaren lovar SAMMA städare vid varje tillfälle (med reservation av sjukdom) men dom 6 st gånger jag bokat har nya ansikten dykt upp. Det betyder att jag behöver vara hemma för att visa upp mitt hem och visa vart allt material mm finns. Hotellkänslan man blir lovad.....Nja, här puffas inga kuddar eller fixas mysstädning, utan det ska gå så fort som möjligt att städa. Man får även fråga städaren vad hen heter då dom inte presenterar sig när dom kliver in i ditt hem. Finns nog bättre städföretag att välja.
  • DANIEL J
    2021-10-28 Spontant omdöme
    Från början var dom riktigt bra, men efter man gjort 5-10 städningar så byt städerskan ut och allt fallerar.

Kommer inte i tid och meddelar inte när dom är över 1 timme sena.

Att kundtjänsten stänger kl 15 så att att om man har sista tiden så finns det ingen att höra av sig till gör inte saken bättre.
    Hej Daniel!

Vår kundtjänst har öppet 07-17 varje vardag så att alla kunder och städare självklart ska få hjälp hela dagen. Det är tråkigt att höra att din städare byttes ut efter ett tag. Det är tyvärr så att vår personal ibland slutar då de tar sig vidare till nya arbeten eller flyttar hem igen. Det som är viktigt vid ett byte är att vi har en dialog om det är någonting som du som kund inte är nöjd med. Så att vi har möjlighet att justera det. Vi hoppas att du hör av dig till vår kundtjänst med feedback om din upplevelse.

Jag önskar dig en fin dag,
    Nora på Freska
  • OSCAR C
    2021-10-21 Spontant omdöme
    Mycket nöjd med både städningen, appen och kundservice!
  • 2021-10-15 Spontant omdöme
    Krångligt och slarvigt. Skulle starta ett städabonnemang och var tydlig med att jag vill träffa den som skulle städa hos mig i samband med första städningen. Vid första städningen dök en reserv upp utan att Freska meddelat mig innan. Jag bad då om att få reserven som ordinarie städare. Vid andra städtillfället skickade de en annan reserv och även denna gång utan att meddela mig innan. Det känns väldigt otryggt att personer man inte träffat har nyckel och tillgång till ens hem. Städningen var dessutom under all kritik. Freska hade två timmar på sig att städa 40 kvm och ändå var det fläckar på skåp, inte avtorkat, damm i hörnen och framförallt en ofräsch lukt (sur disktrasa) som försvann först efter ett dygns vädring.

Sammanfattningsvis ett slarvigt och oprofessionellt städföretag som lovar en massa och sedan helt struntar i vad de lovat. Det tog två veckor att få tillbaka in extranyckel efter avslutad tjänst.
  • 2021-10-07 Spontant omdöme
    Bokade via dörrknackning. Skulle få provsändning 5 timmar från 13-18. Städaren kom en dryg timme för tidigt och fick vänta ute till nån kom hem och kunde släppa in. Hon ”städade” i 3 timmar och 45 minuter. Under soffan var det varken dammsuget eller moppat. Ej heller under sängar. Damm kvar på hyllor då hon bara dammade helt tomma ytor… i hörn var det inte dammsuget eller moppat. Vi städade färdigt resten av huset under kvällen själva. Vi tackade nej till fortsatt städande av freska. Vi gör ett bättre jobb själva.
    Hej Anki!

Vi vill bara ha nöjda kunder! Därför har vi en 100% nöjd-kund-garanti som innebär att vi alltid kommer och åtgärdar det du inte är nöjd med om du kontaktar vår kundservice inom 48 h från avslutad städning.

Önskar dig en fin dag!
    Nora på Freska
    2021-10-06 Insamlad av företaget
    Jag fick ingen skriftlig bekräftelse på erbjudandet jag fick av dörrförsäljaren.
    Man behöver kontakta kundtjänst för att ändra intervallet av städningen.
    Kan jag vara säker på att städaren är ärlig. Vilken ersättning får jag om något går sönder?
    2021-10-06 Insamlad av företaget
    Trevliga, tillmötesgående och snabba!
    Gillar feedback och det är lätt att återkoppla till såväl städare som kundservice via appen. Snabb kompensation om något skulle bli fel.
    2021-10-04 Insamlad av företaget
    Trevlig service både i telefon och av städerskan som kom och utförde beställd tjänst. Startat ett abonnemang med hemstäd varannan vecka.
    Smidig bokning i telefon, flexibelt system med möjlighet att ändra och önska i appen.
    2021-10-04 Insamlad av företaget
    Proffsigt och pålitligt bemötande!
    2021-09-24 Insamlad av företaget
    Min städare är jättebra! Noggrann, trevlig och punktlig.
    2021-09-24 Insamlad av företaget
    Professionellt och tryggt. Trevlig personal. Det är så trevligt att komma hem när de har varit här. Alltid så fräscht och fint efter varje städning ! Vi har abonnemang med städning varannan vecka, vilket passar oss perfekt. Vi får mer tid över till barnen och behöver inte känna oss stressade ifall vi har haft dåligt med sömn eller haft mycket att göra.
    2021-09-24 Insamlad av företaget
    Bra första kontakt och mkt nöjd med första städningen.
  • Ronja L
    2021-09-22 Insamlad av företaget
    Bokade pga ett erbjudande men är än så länge supernöjd med både Freskas kundservice och städerskan så kommer absolut fortsätta anlita dem.
    2021-09-22 Insamlad av företaget
    Alltid snabba och trevliga svar. Känner stor flexibilitet och trygghet från företaget. Alltid nöjd med resultatet.
  • Gunnar L
    2021-09-12 Insamlad av företaget
    Alltid ledigt trevliga talbara representanter. Arbetar flitigt men har tid för trevliga samhällena förväntningar är ordning och reda tidspassning trevliga bemötande och bra resultat var annan vecka. Har fungerat mycket bra.
    2021-09-12 Insamlad av företaget
    Hemstädning. Första tillfället levde inte upp till mina, utlovade, förväntningar. Ringde till freska som gav mig reducerat pris på ett ytterligare tillfälle. Blev supernöjd och önskade få ha kvar samma tjej att städa varje gång. Detta var inte planen men jag fick ”som jag ville”. Jag är supernöjd och kan varmt rekommendera freska till andra. Både i kvalitet på städning men också vad det gäller det trevliga bemötandet från kundtjänst!
    2021-09-12 Insamlad av företaget
    Har samma städerska varje gång och hon är fantastiskt duktig! Huset blir skinande rent och hon bidrar alltid med det lilla extra...bädda sängen, arrangerar filtar osv.
    2021-09-10 Insamlad av företaget
    Vi har en fantastisk städerska som kommer varannan vecka. Det är som att bo på hotell när hon är klar, och vi märker knappt av henne trots att hon är på plats mer än en halv dag. Trevlig, noggrann och väldigt mån om att vi ska vara nöjda. Bäst helt enkelt!
    2021-08-27 Insamlad av företaget
    Dåligt bemötande blev lovad ett städtillllfälle men blev trots flera samtal ändå inbokad på flera. Hon skulle städa 4,5 tim vet ej hur hon fördrev flera tim utan att göra det ordentligt. En liten sak gick sönder i badrummet o hon sa det men inte att en färgbit lossnat på en hylla då. En liten men iögonfallande skada som är svår att fixa. Vi vill inte ha mer med dem att göra.
    2021-08-27 Spontant omdöme
    Kändes som ett skämt att vara i kontakt med detta företag. Jag vart bara runtkastad bland olika personer som gav mig olika info. Efter mycket tid blev det inget av det jag önskade iaf. Välj ett annat städbolag!
    2021-08-25 Insamlad av företaget
    Väldigt bra bemötande och tillmötesgående. Lyhörda för kunden.
    2021-08-20 Spontant omdöme
    Förstörde toaletten i vår nyproduktion - och hävdade dessutom att den var trasig redan innan de kom på besök för att städa lägenheten när vi upptäckte detta.. Otroligt oprofessionella - välj ett mer seriöst städbolag. Kundbemötandet är dessutom under all kritik. Vi kommer att behöva gå vidare både juridiskt samt med hjälp av media, tyvärr. Tråkigt när vi bokade detta för att få hjälp med städning - och inte tvärtom.
    Hej Andreas! Vi är jätteledsna över att ni inte är nöjda med vårt kundbemötande. Vi har gjort detta till ett ärende hos vårt försäkringsbolag, som du är införstådd med i vår pågående diskussion, och kommer göra allt vi kan för att kompensera er för detta med deras hjälp.

Med vänlig hälsningar
    Jennifer på Freska
    2021-08-20 Spontant omdöme
    Otroligt hemskt företag! Deras städare hade sönder två saker hemma hos mig som företaget vägrade erkännas vid. Trots bilder. Dessutom hade städaren inte städat ordentligt vilket jag skickade bilder på. De kommenterade inte det heller. De ignorerar Mail om man inte mallar och ringer flera gånger.

Städaren var dessutom två timmar sen och inte ens företaget kunde få tag på sina anställda.

Haha! Ni kan ju läsa flera recensioner där andra skrivit hur städningen inte varit utfört korrekt o hur deras möbler är skadade. Deras svar till dessa kunder är att det ligger ärende hos dem och att de ”självklart” skall bli kompenserade. Jag kan därför intyga att det jag fick till svar är att de inte kommer ersätta skadan för städaren säger att hen inte gjort något. Så tro inte på svaren - dessa är endast för offentligheten. De ersätter inget. Så håll er borta!

För er egen skull - anlita ett annat företag!
    Hej Sonia! Vi bemöter alla ärenden och går igenom varje händelse internt för att kunna kompensera våra kunder om det skulle hända att någonting mot förmodan går sönder, vilket självklart kan göra när det kommer till människor. Vi har också enorm tillit till våra professionella städare och diskuterar alltid med dem precis som med våra kunder om någonting händer. I fallen där någonting har gått sönder ersätter vi självklart kunden med hjälp av vårt försäkringsbolag som alltid är med och bedömer skador. Vad jag kan se i just detta fall är att vi har haft en diskussion gällande din kaffebryggare som nu är avslutad.

De övriga ärenden som du skriver om har vi i dagsläget ingen information om från dig och ber dig skicka in det om det är någonting som du vill att vi ska gå vidare med.

Med vänlig hälsningar
    Jennifer på Freska
    2021-08-20 Insamlad av företaget
    Jag är väldigt nöjd med min städning, som kommer 1 ggr i månaden.
    2021-08-19 Insamlad av företaget
    Riktigt bra och snabb hjälp! Var ute i sista sekund inför barnkalaset men fick snabbt en städning och fönsterputs ordnat. Och det blev SÅ fint! Hade aldrig hunnit städa så fint själv. Otroligt nöjda!
    2021-08-18 Insamlad av företaget
    Vi är väldigt nöjda med det arbete Freska utför hos oss. Personalen är tillmötesgående, punktliga och noggranna. Man har samma personal som återkommer vilket ger bra kontinuitet. Man får besked om det av en händelse kommer någon annan personal.
    Vi har bara positivt att säga om företaget och deras personal. Kan starkt rekommendera dem.
    2021-08-04 Insamlad av företaget
    Freska knackade på dörren och frågade om jag ville testa på hemstädning
    Jag var nyfiken och ville testa. Hade höga förväntningar och blev jättenöjd. Trevlig städerska som gör rent och snyggt.
    Jag har köpt/bokat städning varannan vecka.