Läs vad 73 kunder tycker om Freska Sweden AB Stockholm 2

• 2020-12-22
    Så besviken. En dörrknackande säljare som sålde in städningen som ”att komma tillbaka till Grand Hotel” känsla.
    Vår Walk in closet var inte städad i över huvud taget.
    Dammråttor och leksaker under sängen som jag specifikt bett om att de skulle vara noggranna med.
    Gav konstruktiv kritik i appen efter städningen men har inte fått någon återkoppling och då har man ändå startat ett abonnemang.
    Hade någon återkopplat till kritiken så hade jag gett de en chans till men nu- nej.
    Dessutom hade fullt pris dragits från mitt konto trots att två första tillfällena skulle vara rabatterade med 30 procent.
    Otroligt att man vid en första städning levererar så dåligt. (Dock var städaren väldigt trevligt!!)
    Tycker inte heller man ska behöva ange i sin ”önskebeskrivning” att handdukar som hänger slarvigt ska vikas och hängas ordentligt för att uppnå en så kallad Grand hotell känsla. Det är väl självklart när man tar in på hotell att handdukarna är vikta !
    Signe Felicia H
    skrev om Freska Sweden AB Stockholm
    Hej Signe! Tack så mycket för att du skriver och uppmärksammar oss om detta. Vi kommer alltid tillbaka och åtgärdar städningen om det skett missar, och ska alltid återkoppla när du skrivit i appen till oss. Här har kommunikationen gått väldigt snett, vilket jag verkligen beklagar! Självklart ska du inte betala fullpris när du har 30% rabatt på städningen. Vänligen återkom till vår kundtjänst så hjälper vi dig direkt med detta och kompenserar dig för allt besvär! /Jennifer på Freska

Visa svar
  • 2020-12-16
    Hemstädning. Bra kvalité på städningen och trevligt bemötande.
  • 2020-12-16
    Service över förväntan.
    Städning en gång i månaden av samma person som gör ett fantastiskt jobb.
    My B
  • 2020-12-14
    Ambitiösa, duktiga, trevliga och noggranna!
  • 2020-12-02
    Bra städat, inget att klaga på.
  • 2020-12-02
    Städning. Ojämn nivå beroende på vem som städar, två av fyra olika vi haft har varit toppen, där det märks att det inte är en själv som städat, de har gjort att det känns rent och lyxigt, givit det lilla extra. En har städat okej men inte mer och den första vi hade som städade gjorde ett undermåligt jobb som vi klagade på och fick då enbart rabatt på nästa städning och efter lite fix en ny person som städade.
  • 2020-12-01
    Vi har veckostädning som vi är utmärkt nöjda med. Vår städare gör alltid det lilla extra, som gör att det känns ombonat och trevligt när man kommer hem. Företaget kommunicerar snabbt och effektivt och är tillmötesgående vid önskemål.
  • 2020-12-01
    Jättebra kram och flera av mina vänner tycker detsamma
    Punktlig, noggrann, prisvärd!
  • 2020-12-01
    Mycket nöjd! Trevlig och fin kvinna som städade hos oss!
  • 2020-11-30
    Utmärkt arbete, toppresultat, fint bemötande.
  • 2020-10-28
    Städning av villa. De senaste månaderna har vi haft samma städare som kommit och vi har varit mycket nöjda. Kundservicen är trevliga och man får snabbt svar.
  • 2020-10-26
    Köpte ordinarie städ plus ugn. Jag har rätt mkt saker i lägenheten så var imponerad över hur fort det ändå gick, dock ändå tio minuter mer än beräknat. Trevlig person som städade. Kändes rent och fräscht överallt efteråt. Inget att klaga på!
  • 2020-10-26
    Bra bemötande, trevlig och duktig personal. Bra information inför städningen och trevligt kort av städerskan efteråt.
  • 2020-10-26
    Vi beställde månadsstädning med tillval ugn och sopskåp. Vi blev mycket nöjda med städningen.
  • 2020-10-26
    Jag har en tjej som kommer varannan vecka och städar. Hon är toppen, förutom att hon gör det väldigt fint och rent här är hon supergullig och trevlig!
    Det enda negativa jag kan säga om Freska är att de använder sig av extern telefonförsäljning med jobbiga säljare som inte har koll. De ringde mig fastän jag redan är kund. Förutom det är allt tipp topp!
  • 2020-10-26
    Jag har köpt tjänsten hemstädning.
    Jag blev bemött vänligt och proffsigt.
    Resultatet blev bättre än vad jag förväntat mig. Så härligt att få komma hem till ett SUPER rent hem :)

Jag ser fram emot nästa städtillfälle ;)
  • 2020-10-26
    Väldigt bra städat. Trevlig personal och väldigt noggrant.
  • 2020-10-23
    Städning. Bra utfört jobb. Mycket nöjd.
  • 2020-10-21
    Så trevlig personal. Vi var så nöjda med städningen. Rent och fräscht överallt.
  • 2020-10-21
    Punktliga, noggranna och trevliga. Måna om hur kunden önskar ha det. Tyvärr ej svensktalande.
  • 2020-10-08
    Otydlig kommunikation, följer inte önskemål om att t.ex. städa kakel i dusch. Först när det påtalats ett antal gånger kommer det fram att det inte ingår. Städpersonal har ett antal ggr dykt upp sent och utan nyckel till lgh:en och skyller på bristande interna rutiner. Hade jag inte råkat fråga om nyckel hade städning utförts och lägenheten lämnats olåst då jag efter att ha öppnat för personalen avsåg att lämna lägenheten. Vid uppsägning pga. flytt hänvisar de till sitt kontor för att hämta nyckeln. Utan att ange adress. På webbplatsen anges endast organisationsnummer längst ned på sidan. Vid telefonkontakt kommer det fram att kontoret ligger i Hägersten. Efter påtryckning erbjuder de sig till slut att skicka nyckel med rek.
    skrev om Freska Sweden AB Stockholm
    Hej Jennie! Tack för din Reco. Vi ber så mycket om ursäkt för att din upplevelse med Freska inte alls var som den ska vara. Vi jobbar dagligen med att få till en bra kommunikation med våra städare och att vara så tydliga som möjligt med vad som ingår i våra städningar, därför har vi en checklista vi alltid städar efter. Självklart ska allt vara tydligt för dig som kund. Att du känner krångel kring nycklar beklagar vi verkligen, självklart skickar vi alltid rekommenderat om du som kund inte har möjlighet att komma förbi vårt kontor i Liljeholmen för att hämta upp dom, speciellt i dessa tider. Ha en trevlig helg! /Freska

Visa svar
  • 2020-09-27
    Köpte städning. Bra städat, smidigt, bra bemötande, hyfsat flexibla.
  • 2020-09-26
    Hemstädningen gick jättebra och städaren var effektiv.
  • 2020-09-26
    Trevlig och tillmötesgående kundservice.
    Vi blev nöjda med städningen som levde upp till våra förväntningar. Härligt att komma hem till er rent och fräscht hem. Rekommenderas!
  • 2020-09-26
    So far I had only one visit and the people on the phone were super professional each time they or I called. Since for example the first appointment was going to be sent to the wrong address, which is my mistake not the companies, but they fixed that immediately.
  • 2020-09-26
    Trevlig och professionell städare. En fröjd att komma hem till ett rent hus
  • 2020-09-26
    Noggrant utfört arbete! Lätt att få kontakt med företaget om man har några frågor & synpunkter.
    Städ (när jag Inte var hemma), allt var tipptopp
  • 2020-09-26
    Städningen var bra utförd och det var rent och fräscht.
  • 2020-09-26
    Trevlig kundtjänst, bra med app – men själva städningen har tyvärr varit rätt strulig. Finns konkurrenter som utför samma tjänster med både bättre pris och resultat.
  • 2020-09-25
    Varannanveckas städning de har varit här två ggr, båda gångerna har det blivit rent. Av någon anledning kunde den första städerskan vi hade inte komma igen vilket ställde till det lite men nu är jag riktigt nöjd. Jag är hyfsat pedantisk vad gäller städning och har höga krav, Julia som städar hos oss nu är ett proffs! Effektiv, noggrann och trevlig. Kalle på kundtjänst är super serviceminded och en riktig fixare.
    Kort och gott nöjd!
  • 2020-09-25
    Väldigt nöjd med både städningen och servicen från kundtjänsten!
    Daniel S
  • 2020-09-25
    Jättebra städat och fantastiskt bemötande
  • 2020-09-25
    Alltid enkla att få tag på, snabba svar på kundservice och städarna gör ett utmärkt jobb!
  • 2020-09-24
    Jag köper månadsvis städning från 'Freska' sedan snart ett år. Det fungerar alldeles utmärkt. Städaren kommer alltid i tid och utför ett jättefint jobb. Jag är mycket nöjd både med städningen och kundservice.
  • 2020-09-24
    Väldigt trevlig och noggrann städare!
  • 2020-09-24
    Superbra städat! Förväntade mig rent och snyggt, men det blev ännu bättre än jag förväntat mig! Rekommenderas varmt.
  • 2020-09-24
    Supernöjd! Så duktig städerska, och kundtjänsten är mycket hjälpsam!
  • 2020-09-24
    Trevliga och proffsiga! Bra bemötande!
    Köpt städning och det har fungerat jättebra. 👍 👍
  • 2020-09-24
    Alltid trevligt bemötande, bra service och bra personal som städar. Har köpt städning av radhus. Förväntningarna har varit professionalism och flexibilitet vilket de uppfyllt till ett rimligt pris.

Min upplevelse av Freska är att de är ett företag som erbjuder efterfrågad funktionalitet med stor flexibilitet till rimligt pris.
  • 2020-09-24
    Perfekt på alla sätt och vis.
  • 2020-09-24
    Hemstädning av en underbar städerska, Egzona!! Professionell, noggrann och sympatisk!!!
    Trevligt bemötande av Kalle på kontoret, uppskattar särskilt deras coronatänk!
    Hälsningar
    Ingrid Jeansson!
  • 2020-09-24
    Otroligt kompetent städerska som är både trevlig social och städar jättebra. Det var sen med ens hem ss försiktig när hon svänger runt med dammsugaren :-) Har haft en del Anders hemland som är mycket missnöjd med
    Kan varmt rekommendera detta bolag som verkligen är Kundcentrerad och försöker lösa olika problem med bokning
  • 2020-09-24
    Har städ varannan vecka. Jag har tillsammans med Freska hittat en lösning som följer mina krav och önskemål. Och när jag gjort uppehåll med mina beställningar löser dem så att jag får den person jag känner bäst..
    Jag är mer än nöjd.
  • 2020-08-18
    Vi hade tjänat in 1000 kr i ”bonus”, pga att jag hade lyckats få vänner till att också testa Freska. Bonusen gick ut 31 mars och vi ville inte ha någon städning hemma hos oss då pga Corona, men det gick inte att få nyttja bonusen när Corona hade lagt sig. Tyckte då att det var riktigt dåligt och bad då om att få avboka vår inplanerade städning. Då fick jag beskedet att avbokningen kom in 4 timmar för sent, så jag skulle faktureras 1300 kr även om de inte städade. Verkligen ingen kundservice eller känsla för att få en nöjd kund!! Kommer aldrig mer rekommendera detta företag!
  • 2020-07-30
    Det här var över mina förväntningar!
    Jag är extremt pedant och ville egentligen bara ha hjälp med att få tiden att gå ihop, men till och med när jag själv städar har det aldrig blivit så rent och fint. Nu är det mindre bråk och bättre stämning här hemma :)
    Tack till vår fantastiska städerska!
    JOSEFINE R
  • 2020-03-30
    Jättebra. Enkel app där du enkelt kan göra ändringar etc. Väldigt nöjd med städningen!
  • 2020-03-27
    Mitt i Corona-tider ringer jag på morgonen inbokad städdag och meddelar att hela familjen blivit förkyld. Till min förvåning vill Freska ändå skicka sin personal för städning. Jag berättar att myndigheterna avrått från all typ av kontakt vid symtom som kan vara Corona men Freska insisterar på att ändå städa. Hur många hem med Corona-smitta har personalen behövt städa? När de förstår att jag inte kommer tillåta någon städning begär de läkarintyg trots myndigheters vädjan att inte anstränga vården mer än nödvändigt. Pratade även med en chef för deras kundtjänst som tyckte detta var helt i sin ordning.

Nästa gång väljer jag en seriös städfirma!
    skrev om Freska Sweden AB Stockholm

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte