Frödins vvs

Frödins vvs

Ring 070-145 39 80 frodins-vvs.se
3.9

Frödins VVS hjälper dig med det mesta inom VVS, fjärrvärme och värmepumpar. Vi finns i Lund, Malmö, Helsingborg och Trelleborg. På vår hemsida hittar du en exakt beskrivning av de tjänster vi erbjuder. Nedan finner du några exempel: - Badrumsrenoveringar - Plåtslageri - Stambyten - Rörinspektion - Kylisolering - Ljudtätning...

14 omdömen om Frödins vvs

Niklas W
Skrev om Frödins vvs

Ringde firman utan att kolla dom för ett mindre jobb, dom följer inte avtalet svarar inte på telefon vill bara ha mailkontakt, hittar på extra kostnader mm när man ringer hantverkaren blir överröstad och att man inte förstår hur det går till i branschen. Det var en direkt oseriös, dålig aktör som inte har det minsta hantverks heder. Dålig stil att inte komma och rätta till sin installation som man lovat efter betalning skett. NW Beddingestrand

Svar från Frödins vvs

Ni fick en offert som godkändes som gällde inkoppling av beredare. Vi förklarade att de rekommenderas golv brunn när beredare installeras för att undvika läckage vilket dessvärre är vanligt annars . Kund vill hellre ha spann under som dom haft innan. Arbetet var slutfört och kund var nöjd. Några dagar senare fick vi samtal om att den läckte något från säkerhetsventilen, vilket vi återigen påtalade att den borde kopplas till en golvbrunn samt vattenlås pga lukt.Föreslog att vi skulle dra den till ett avlopp ca 1M från beredaren...

Rörexpressen i Lund
4.9/5 i betyg av 245 omdömen 4.9 av 245 omdömen

Vi köpte en Nibe luftvattenvärmepump via RörExpressen som installerade den hos oss förra veckan. Jag hoppades att vi skulle välja rätt pump,

Ida Emelie B
Skrev om Frödins vvs

Ringde Frödins VVS för att förhöra mig om vad deras jouravgift ligger på, då jag inte hittar någon prislista på hemsidan. Fick ett väldigt agressivt bemötande med hög röst om att det måste finnas en anledning till att jag ringer. Jag sa att vi har fått ett prisförslag ifrån annan VVS-firma vi inte ansåg skäligt och ville därför kolla med andra aktörer vad en rimlig jouravgift kan ligga på. Mannen i luren skrek till mig att "det blandar jag mig inte i" och kastade därefter på luren. Trist bemötande av en potentiell ny kund.

DANIEL H
Skrev om Frödins vvs

Angående arbete utfört i augusti 2022: Jag köpte en köksblandare via Golvpoolen och poängterade vid beställningen att vi behövde ha den installerad snarast möjligt. Golvpoolen levererade snabbt men företaget som utför installation för deras räkning i Malmö, Access Bygg, var inte alls på tårna och när jag sökte och ringde runt bland andra VVS-företag, högt rankade på Reco så var Frödins det som kunde utföra installationen inom kortast möjliga tid, samma dag. Dessutom till ett rimligt pris som vi kom överens om per telefon...

Svar från Frödins vvs

Tack själv för bra kundbemötande och fina ord. Vi ser fram emot att ses fler gånger! Med vänlig hälsning, Anna på frödins VVS

Sanna A
Skrev om Frödins vvs

Är mycket nöjd med utförandet! Blev hjälpt med stoppet i avloppet. De var punktliga, proffsiga och trevliga. Kommer definitivt anlita igen vid behov av VVS.

Lena Elisabeth L
Skrev om Frödins vvs

Trevlig, glad och proffsig kille som åtgärdade problemet och dessutom städade efter sig 👍 Kan varmt rekommendera denna firma!

PETER L
Skrev om Frödins vvs

Mycket bra service. Duktigt på sin grej

KARIN L
Skrev om Frödins vvs

Frödins VVS! Badrumsrenovering efter vattenskada. Toppenföretag med supertrevlig och professionell personal. Snabbt resultat och fantastiskt utförande. Lyhörda för önskemål och kom med adekvata råd. Kan varmt rekommenderas.

Johan Michael Krister K

Fantastiskt trevlig, duktig och professionell hantverkare/rörmokare. Mycket svårt att nå någon är jag hade frågor angående fakturan. Annars allt mycket brs

Sverker M

Varmvattenberedare Glada Gick snabbt

Elin T
Skrev om Frödins vvs

Fick hjälp snabbt av supertrevlig och kunnig person. Anlitar gärna igen.

Birgitta S
Skrev om Frödins vvs

Köpte en kökskran blev bemöt bra

Anders N
Skrev om Frödins vvs

Frödins VVS informerade mig inte om att de kom på jourtid och sände sedan en faktura en faktura på 3750kr för 20 min arbete. De försökte även sälja på mig en installation av en ny toalettstol för sammanlagt 5200kr. Jag rekommenderar alla att vara försiktiga med att anlita detta företag. Rörmokaren var dock väldigt trevlig!

Svar från Frödins vvs

Hej Linn! All arbetstid efter 16.00 räknas som jourtid då våra hantverkare har samma arbetstid som dom flesta 7-16. Du frågade efter arbetet var gjort hur mycket de besöket skulle kosta samt en installation av ny wc stol. Vi skrev en pris uppgift på de hela och tydligen blev du chockad. En ny ifö wc stol kostar inte några hundralappar precis, samt arbetskostnad, material och servicebil. Vet inte hur du resonerar när du får de till att du blivit lurad och tycker de är mycket dåligt att du bokar in en tid för inkoppling...

Bo W
Skrev om Frödins vvs

Köpte och installerade en ny varmvattenberedare som grabbarna kom med samtidigt som de tog med den gamla. Urtrevliga och mycket kompetenta pågar som vi, helt ärligt, kommer att anlita igen.

Henrik R
Skrev om Frödins vvs

Mycket bra arbete och trevligt bemötande