FS Data

FS Data

3.6

Hos oss på FS Data står trygghet, teknik och miljö i fokus. Och kundupplevelsen, förstås! Vår kundtjänst är öppen sena kvällar och helger för att vi ska kunna ge snabba och bra svar till dig när tekniken krånglar. Vi är en av Sveriges äldsta, mest populära och största leverantörer av servertjänster, webbhotell, domännamn och...

182 omdömen om FS Data

Stina Louise A

FS Data numer Miss Hosting är sedan år 2020 förändrade till ett oseriöst företag. Vi har varit kund i över 20 år i FSData ,men nu lämnar vi dem. Deras säljare/kundsupport tvingar en att uppgradera/flytta webhotell sedan fortsätter de fakturera både för det "gamla2" och det "nya" webhotellet fastän det endast existerar ett styck. Kundsupporten svarar ej på frågor eller varför de dubbelfakturerar. Det går inte att få kontakt med någon utöver kundsupporten. De vägrar att kreditera de fakturor de dubbelfakturerat. VARNING...

Peter Mikael A

Vet inte vad det är för ledning på detta företag och vilken skojarmentalitet som råder där, men jag har varit utsatt för ett flertal felaktiga fakturor genom åren som man fått bråka som en galning om för att få rätt. Dom påstår saker som inte stämmer och försöker hyvla på en dubbla fakturor m.m. Ett riktigt trasselföretag som jag inte skulle rekommendera någon att välja. Konstigt att det finns sådana som ger dom högt betyg, dom hör väl till de lyckliga undantagen.

Beatrice S
Skrev om FS Data

Undvik detta företag! Deras säljare ljuger om vad som ingår i tjänsterna. Man tecknar en tjänst och får inte det som utlovats. Vi (ideell förening) blev för en tid sen lovade att vårt abonnemang skulle innehålla ett SSL-certifikat. Nu menar de att detta bara var en provperiod, vilket det absolut inte var enligt den första säljaren jag pratade med. Eftersom vi är bundna till FS Data ytterligare ett par år ville jag ändå teckna ett avtal för SSL-certifikat. När fakturan kom insåg jag att summan inte stämde. Hörde av mig till...

MARKUS H
Skrev om FS Data

Jag har tidigare varit kund hos FSData i flera år men har jag upp allt jag har hos de. De fortsatte skicka nollade fakturor trots att jag sagt till flera gånger. Till slut gav jag upp 2022 fick jag helt plötsligt en faktura på 3 epost bas för ett domän jag inte ägt på 7 år. De makulera fakturan men kan inte svara på hur jag kan finnas i deras system. Håll er borta. Just nu håller jag på att migrera bort en kunds e-handel också då de gör oannonserade uppdateringar av server som sen ligger nere i en dag utan att de gör något.

Tomas J
Skrev om FS Data

Min upplevelse av FS Data är tveklöst en av de sämsta jag varit med om oavsett branch, dels för de misslyckas totalt med att leverera de tjänster som de avtalat att göra, dels för att deras support är helt omöjlig att ha att göra med, dels för att de långt efter att alla tjänster sagts upp fortsätter att skicka fakturor och tom efter att de säger sig ha maklulerat en felaktig faktura går den till inkasso. Riktigt undermålig leverantör. Välj någon annan.

MARKUS H gillar detta
MARKUS P
Skrev om FS Data

Varning för lurendrejeri! Har en skriftlig bekräftelse på min uppsägning från FSdata från 2020. Ändå skickar de fakturor nu 2022, den senaste på 6705 kr. Det verkar ganska omöjligt att komma fram på telefon. Har varit plats 1 i kön hur länge som helst. Riktigt jävla uselt, håll er borta! Det är inget annat än problem med detta företag, total katastrof. Mina webbplatser har för övrigt aldrig funkat så dåligt som när jag hade dom hos FSdata.

Bengt Thomas Ö

Detta företag ska ni akta er för. Jag var kund hos FSData i många år men 2020 fick dom en ny ägare och då började allt gå snett. Ni kan titta upp på "allabolag" vem den nya ägaren är. Den värsta, av många händelser, är att dom stal eller slarvade bort en av mina mest värdefulla domäner (aftertaste.com). Domänen hade varit i min ägo sedan 1998 och under åren jag fått ett flertal bud på över 100 000 kr. Självklart är domänen värd mycket mer än så eftersom den representerar mitt företagsnamn. FSData frånsäger sig allt...

Stig Spure H

Varning för detta företag! I samband med ett totalhaveri i deras server för något år sedan var jag utan företagsmail i nästan 3 veckor. Tvingades att byta till annan leverantör för både hemsida och mail. I telefonsamtal sades det att dom förstod samt att de accepterade att avtalet bröts. Ett år efter hotar de med kronofogde om inte årsavgiften betalas och säger nu att de inte fått någon skriftlig uppsägning. Att kontot inte existerar är av mindre betydelse. Rekommenderas att sky dessa som pesten, det finns andra seriösa aktörer....

Eric Tobias E

Under all kritik. Man vet inte ens vart man ska börja liksom.

MATTIAS J
Skrev om FS Data

Jag vill varna alla för att bli kund hos FS Data. De hade en massiv krasch 30 november-2020. Uppenbarligen har de inte haft en seriös och modern, backuplösning på plats innan kraschen. För fortfarande, nästan 6 månader efteråt, har de inte lyckats återställa mailhistoriken på hälften av våra konton. Till slut fick vi för någon vecka sedan beskedet att de inte lyckats med sin "manuella återställning", och alltså inte kommer kunna återställa de kontona. Viktig och värdefull information, för både företaget och privat, är nu...

Thor Anders V

Skickar inkassokrav på saker man inte har bara för man varit kund där tidigare. Kundsjänsten är värdelös.

Adonai T och MATTIAS J gillar detta
GIM J
Skrev om FS Data

Har fått bluff fakturor av dessa 2 gånger för flera år gamla tjänster som jag inte har använt, jag skulle prova deras e-postdomän typ 2016 men använde aldrig deras tjänster. 2019 fick jag helt plötsligt inkasso från dem??? Jag har anmält dem till ARN och polisanmält dem. Rekommenderar verkligen alla andra att göra detsamma som råkat ut för detta.

MATTIAS J gillar detta
Per F
Skrev om FS Data

Försökt dubbelfakturera mig 2ggr nu, sedan nya ägarna försöker de dra in snabba pengar, kan inte vara en slump, riktigt fräcka, borde inte få bedriva verksamhet, undvik!

MATTIAS J gillar detta
LADAN A
Skrev om FS Data

Har nu fått fakturor över 5000kr på skit som förnyas automatiskt. För att jag har missat ett mejl som var nyhetsbrev. Undvik de... Finns andra leverantörer som är så bra

MATTIAS J och Per F gillar detta
Erik J
Skrev om FS Data

Katastrofalt uselt! Undvik! Efter ett ägarbyte har detta en gång så fina webhotell blivit fruktansvärt uselt. De hade ett e-posthaveri i slutet av november. Nu är det slutet av februari och de har ÄNNU INTE LYCKATS ÅTERSTÄLLA! 3 MÅNADER! Troligen har de nya ägarna försökt vara smarta och sparat in på säkra backuplösningar, raid och dubbleringar av hårdvara. Dessutom har de en VD som ljuger och förringar problemen. Det finns ingen som helst anledning att ha något förtroende för detta företag.

MARTIN S
Skrev om FS Data

Akta er för detta företag! De drar pengar automatiskt utan något som helst medgivande och påstår att man har beställt saker som man inte har beställt.

BJÖRN O
Skrev om FS Data

AKTA ER!!! Helt värdelösa. Har varit utan helt fungerande e post i över två månader. De har till och med mage å skicka ut nya fakturor på tjänster som inte fungerar. Aldrig varit med om ett så otroligt dåligt bolag på att sköta säkerhet och kundbemötande Välj aldrig dessa!

Nail K
Skrev om FS Data

VARNING !!! Kännst som en kriminell gäng ta över företag och försöka lura gammla kunderna. Skicka inkasso för alla kunder 2-10 års sedan. Ska försöka skicka polisanmälan, nåt stämmer inte där.

HELENA G
Skrev om FS Data

VARNING! Köpte ett domän 2015, avtalet avslutades 2016, använde ej några av deras tjänster. I år får jag från inkasso, fakturor för påstått köp av e-post tjänster under 2 års tid. ALDRIG gjort ett e-post konto och ALDRIG nyttjat något e-post konto. Enbart köpte ett domän som aldrig användes! OSERIÖST FÖRETAG som vägrar ge sig! TOTALT VANSINNIG

MATTIAS J och 3 andra gillar detta
Peter Bengt F

Total Katastrof !!!!!! Telefon numret som står här till företaget är inte i bruk !!

Per F gillar detta
FREDRIK P
Skrev om FS Data

Hade det funnits minusbetyg hade ni fått det! Just nu sitter jag och betalar påminnelse fakturor där originalfakturan kom under er e-mail krasch. Ni är så jävla dåliga och oseriösa. Satans fuffel o båg företag har ni blivit. Tvi attan för er alltså!!!

Nail K gillar detta
JOHN J
Skrev om FS Data

När FS Data's mailserver kraschade 30/11 så tog jag omedelbart backup på mina 2 konton som då var "offline" så jag har väl historik ca 1 år bakåt men tyvärr (med facit i hand har jag varit kund sedan sluter på 2017) och naturligtvis vill man inte att någon annan slänger ett gammalt mail det vill jag göra själv. Det är ju sorligt att ingen i ledningen har uttalat sig på hem eller supportsidor utan man får mest någon form av taskiga referat från ett arbete som verkar utföras av tekniker som famlar i mörkret och inte riktigt...

DANIEL V
Skrev om FS Data

Är otroligt besviken över det stora mejlhaveri som drabbat oss är (snart var) kunder hos FS Data. Efter 23 dagar fungerar fortfarande inte alla mejltjänster och det är omöjligt att få ett besked om när man kan vänta sig få tillgång igen till de tjänster man betalar för. Kundtjänsten är i princip omöjlig att komma i kontakt med och senaste gången jag lyckades ta mig fram klagade han på att han faktiskt jobbade övertid och hellre ville gå hem än att hjälpa kunderna. Tyvärr kan jag inte rekommendera FS Data till någon och kommer själv att byta till annan leverantör.

Peter O
Skrev om FS Data

En gång ett seriöst företag, men idag efter uppköpet hamnar de bland bluffmakare och oseriösa. Visst, som tidigare kund har jag som många andra fått bluffakturor som saknar all grund. Tråkigt med ändrade affärsidéer som kör ett företag i botten. Ärlighet vara längst, Pedro

ERIK F
Skrev om FS Data

Har nu varit utan fungerande epost i över två veckor. Första veckan gick det inte ens att komma in på mailen och alla inkommande mail "studsade". Är nu inloggad med utan historik, total katastrof. Inkompetens och girighet är vad FS Data står för, går ej att lita på. Undvik deras tjänster.

MARTIN Ö
Skrev om FS Data

VARNING! Använd inte detta företag. På grund av snålhet eller dumhet har de kört gamla system som kraschat så en hel veckas e-post försvunnit. Dyrt och dåligt.

LARS L
Skrev om FS Data

Kan ju inte ge sämre betyg. Fy fan vilket dåligt företag 2020. De har lagt sina gamla kunder i en uråldrig server miljö för att spara pengar. Obefintlig Mail i en vecka! För företag! Alltså finner fan inte ord längre. Hoppas det är någon som stämmer skiten av de.... jag orkar inte det är bara att byta ut till en annan leverantör. Det är rent patetiskt att se deras uppdatering från deras ”tekniker” det är ... snart löst..... jo nu har det gått en vecka. Rita på tråden de lagt ut= välj en annan leverantör. Gå inte på sådant skit som med FS data.

Lars Tomas H

Betygsskalan motsvarar i det nedre spannet "Riktigt uselt" men räcker liksom ändå inte till för att beskriva situationen korrekt. På kort tid har FS data gått från OK till dåligt. Och nu detta: Min företagsmail har gått ner. Vilket man kan förstå - sådant händer. Men när det gått flera timmar börjar man bli lite frustrerad. Nu är vi inne på femte arbetsdagen utan mail! Deras förmåga att hantera rotorsaken är usel. Detta i kombination med en obefintlig kundservice såväl digitalt som per telefon utgör en giftig coctail. Bästa rådet: gå någon annanstans!

LENNART W
Skrev om FS Data

Jag har varit kund ca 5 år och det har fungerat utan problem. Nu verkar företaget vara riktigt på dekis, omsättningen sjunker kraftigt för varje år. Supporten är närmaste obefintlig. Att mejlen legat nere över fyra dagar nu är helt oacceptabelt. Ett seriöst företag har en plan för återställande inom några timmar. Jag kommer att lämna så snart som möjligt, har inte råd att lägga min mejl på ett oseriöst källarföretag. VARNING! VARNING!

Andreas Bo Mikael H

Är mycket missnöjd med deras tjänster. E-posttjänsten har legat nere i FYRA dagar nu. De har oskäliga avtalsvillkor där de helt friskriver sig från ansvar för e-posttjänsten vilket gör att jag som kund inte kan göra något alls, förrutam att se mig om efter en bättre och billigare leverantör. Trist då jag har varut kund länge och tyckt att det har fungerat okej under de senaste 12 åren.

ANDRE S
Skrev om FS Data

Totalt katastrof. Deras mailserver har legat nere i 4 dagar utan att det har gått att maila eller ta emot mail. "Trygghet och Teknik" Vilket skämt! Efter fyra dagar utan mail skriver Johan Berin: "Uppdatering 2020-12-03 20:31 – Flera tusen kunder är nu live igen efter tidigare problem, vi återställer fortfarande data och aktiverar flera konton för varje sekund som går. Nuvarande prognos är att alla kunder kommer vara live igen inatt. Vi har fått förfrågan att ta fram mer information om vad som händer med. Vi arbetar...

Matthew C
Skrev om FS Data

Disaster , while writing this i am trying to get through to them on there support line , they just dissapeared. My email and like of other many has been down since sunday evening , promised since monday evening that all will be done and its thursday afternoon and now they dont even answer the phone and neither write back on there chatline ... exactly when this is all over , i will definitely leave them, i have bee a customer for them since 2008 at least. no more .... Sad as i really enjoyed working with them in the past ...

Alexander René W

Ingen telefonsupport sedan cirka ett år tillbaka och de svarar inte från supporten via email. Riktigt besviken över hur dålig deras kundsupport, service och emailfunktion faktiskt är. Flertalet av våra mailutskick hamnar i skräpkorgen hos våra kunder pga ett kasst spamfilter, som de inte verkar ha intresse av att fixa. Under de senaste 4 dagarna har våra emailkonton legat nere, vilket INTE är acceptabelt! Vi kommer att avsluta vårt kontrakt snarast möjligt. Jag avråder er starkt från att köpa en tjänst hos FS Data!

LENNART W och Matthew C gillar detta
ANNA M
Skrev om FS Data

Jag har varit kund hos FS data i säkert 15 år. De senaste åren har servicen blivit sämre. Nu ligger mejlen nere sedan 3 dygn (!) och det är många som är drabbade.

LENNART W och Matthew C gillar detta
Stefan H
Skrev om FS Data

Får nog säga att detta är ett av det värsta företag jag haft att göra med. Trots uppsägning fortsätter de att skicka fakturor och nu till inkasso. Får inte ens en tjänst längre. VARNING VARNING VARNING.

Kristoffer S

Tyvärr har det nu uppstått problem igen och även om kundsupport har varit trevlig och hjälpsam har det tagit för mycket av min tid så jag måste sänka betyget igen. Har varit kund sedan 1999 men efter bytte ägare och nya kontrollpanelen så har mycket skitit sig. Vi har i över två månader försökt att få vår mejl flyttat från gamla till nya utan bra resultat.

MARIA V
Skrev om FS Data

Föreningen har varit kund hos FS-data i många år och företaget har gått från att vara ett bra webhotell, med bra support till en total katastrof. Har aldrig haft en så dålig upplevelse med ett annat företag i någon branch som vi har haft med FS-data det senaste året. I slutet av sommaren 2019 fick vi ett ”erbjudande” om hjälp att flytta över hemsida och e-post till den nya kontrollpanelen genom att låsa upp oss i ett treårigt avtal. Alternativet var "hotet" att vi fick lösa problemet med överflytt själva, ingen information...

LENNART W och KATARINA O gillar detta
KATARINA O
Skrev om FS Data

Finns bara ett ord: URUSELT! Har sällan stött på ett företag med så inkompetent och oförskämd kundtjänst som FS Data (med undantag för Victor som verkar ha koll på läget). Jag har ingen aning om vad som hänt för det verkar ha gått från att vara ett fungerande företag till katastrof. Dessutom verkar de ha satt i system att blåsa sina kunder på olika tänkbara sätt. Fruktansvärda att ha med att göra, det knyter sig i magen på mig varje gång jag måste kontakta dem med ett problem för jag vet att de kommer att vara ovilliga att hjälpa mig och vara oförskämda.

LUTZ D
Skrev om FS Data

Dagens FS-Data är inte vad det har varit tidigare. Jag bygger en ny webbsida åt vårt företag som skulle legat på FSD, men så som detta ärende utvecklats så byter vi nu hosting. Här kommer min korrespondas med FSD: ============Jag mejlar supporten============ Hej, efter samtal med er support börjar vi få en bild av hur galet vår hemsideupplägg ser ut för närvarande. Enligt er har vi domännamnen xxxr.se och txxx.se i er DNS-server och xxxr.se ser ut att peka på txxx.se Ovanpå det fick vi i samband med flytten till...

LENNART W och KATARINA O gillar detta
MIKAEL L
Skrev om FS Data

De få gånger jag behöver hjälp så får man den blixtsnabbt!

TOM H
Skrev om FS Data

Jag hade stora problem vid en nyinstallation av Office 365 men tack vare Victor och Shkumbin på Fsdata så löstes problemet galant. Kan verkligen rekommendera Fsdata / TH

WEI Y
Skrev om FS Data

VAR FÖRSIKTIG NÄR BESTÄMMER DIG. Dagens FS-data är inte de för flera år sedan. Dåliga tjänster utan rimliga fakturor. Du får aldrig svar när du ringer dem. E-postfrågan går också mycket långsamt. Jag har varit kund sedan 5 år seden. Föra år har de ändrat vilkor och pris för e-post tjänst utan att meddela eller få ett godkännande av avtal från mig bara skickats faktura. Från att vara gratis till för mig 435/ år utan att jag har godkänt kostnad. INTE SERIÖST ALLT. Kommer INTE stanna kvar som kund!

KATARINA O gillar detta
Max H
Skrev om FS Data

Som seo-specialist och sem-specialist så handlar jag en hel del med domäner. För något år sedan använde jag FS Data dnstjänst där epost ingick. Nu kommer det inkassokrav på gamla tjänster. Jag hade gladligen betalat originalfakturan om jag hade fått någon eller om jag visste om att jag tecknat en tjänst som kostade pengar.

GORAN D
Skrev om FS Data

Jag hade FS data de för ca 7-8 år sedan. Nu har det börjat komma in fakturor från de. Inte fakturor som skulle vara 7 år gamla... men fakturor från förra året??... Jag tror jag ligger uppe på 6000kr för mail (som faktiskt inte ligger hos de ens) ... fakturorna kommer direkt från Svea också... så jag måste betala först snacka sen. Farligt bolag.

LENNART W och 3 andra gillar detta
PATRIC L
Skrev om FS Data

Varit kund hos FS Data sedan 2004 och visst har det funnits tillfällen att både ge ris och ros för drift genom alla 15 år jag varit kund. Fast supporten har jag bara omdömen att ge. Jag har alltid fått snabb och bra service. Likaså nu när FS Data den senaste tiden haft större förändringar så är supporten topp. Många på supporten är bra. En som hjälpt mig flera gånger är Victor. Han är snabb som en vessla och levererar kommunikation som jag är riktigt nöjd med. Så om du frågar mig om jag är nöjd med FS Data, absolut :)...

Mattias J
Skrev om FS Data

Extremt nöjd! Fått hjälp av Victor ett par gånger och varje gång så visar han mer och mer hur duktig han är! Supporten är fantastiskt snabb och öppen sent!

Jessica B
Skrev om FS Data

Väldigt missnöjd med den extremt dåliga kontrollpanelen och dåliga supporten. De flesta grundläggande funktioner fungerar inte. Obegripligt att de ens finns kvar på marknaden.

Svar från FS Data

Hejsan Jessica, Kan inte hitta någon information om ditt ärende i vår support, du får mer än gärna kontakta mig på fredrik@missgroup.com så vi kan kolla vad som har hänt här!

Fredrik S
Skrev om FS Data

FS Data har Sveriges personligaste och trevligaste supportavdelning. Dessutom har dom precis tagit ett enormt steg framåt i den tekniska utvecklingen med sin "nya" kontrollpanel. Servrarna levererar ursnabbt och man ligger i en säker miljö. Vi stortrivs som kund och kan rekommendera alla som behöver en professionell tjänst att anlita FS Data.

Andreas T
Skrev om FS Data

har varit kund sedan flera år men de har nu ändrat vilkor och pris för e-post tjänst utan att meddela eller få ett godkännande av avtal från mig. Från att vara gratis till för mig 1700/ år utan att jag har godkänt kostnaden känns inte seriöst. Kommer INTE stanna kvar som kund !

Svar från FS Data

Hejsan Andreas, Vi skickade under 3 tillfällen under hela Maj ut information om att detta kommer att ändras och gå från 0 till 39kr per konto per månad. Anledningen till höjningen är att MS har korrigerat sina priser mot oss som kund pga dollar valutan. Detta gjorde att det inte längre var hållbart för oss att ge bort Exchange Mail helt gratis då det var en ren minusaffär för oss. Mvh, Fredrik

Mats Anders J

FSData visade stor förståelse och flexibilitet i hantering av missuppfattad faktura. Bra där!