Alla kategorier Hosting FS Data

FS Data, sid 2

4.3 i betyg av av 126 omdömen
Hos oss på FS Data står trygghet, teknik och miljö i fokus. Och kundupplevelsen, förstås! Vår kundtjänst är öppen sena kvällar och helger för att vi ska kunna ge snabba och bra svar till dig när tekniken krånglar.

Vi är en av Sveriges äldsta, mest populära och största leverantörer av servertjänster, webbhotell, domännamn och e-post och vi är helt familjeägda och ägarstyrda.

Den teknik vi använder är miljövänlig och våra servrar drar lite ström, trots att de levererar stabila och snabba tjänster. Vi använder vatten från Öresund för att kyla våra servrar och vattnet återanvänds som fjärrvärme i hela Helsingborg!
Öppet just nu
Lör-Sön: 10:00-15:00

Läs vad 126 kunder tycker om FS Data

• 2016-03-02

Agneta E skrev om FS Data
    Jag har tidigare varit kund på ett par stora webhotell som har erbjudit utmärkta tjänster men där jag känt mig helt anonym och ibland litet sedd över axeln. Jag är en pensionär med begränsade IT-kunskaper. Jag blev intresserad av FS-data via goda vänner som var kunder när jag sökte efter en mindre organisation där man kunde få kontakt med samma personer som var insatta i och förstod ens problem.

Just en sådan organisation har FS-data visat sig vara när jag som ny kund stött på problem och kontaktat supporten. Samma person har följt mitt problem hela vägen, provat lösningar, återkommit till mig och inte släppt taget förrän ärendet varit slutfört. Heder åt personal som får en liten kund att känna sig sedd!

Varmt tack Elias för att du hittade en bra utväg! Jag kommer aldrig att känna mig för dum för att återkomma igen om det skulle behövas!

Hälsningar Agneta Läs mer
    2016-03-03 FS Data svarar Agneta E
    Vi tackar så hjärtligt för de vänliga orden och har vidarebefordrat ditt beröm till Elias. Du är alltid välkommen åter!
  • 2016-02-15

Vasaboden M skrev om FS Data
    Bra och snabb support.

Vi har alltid fått den hjälp vi kan kräva för den typ av tjänst vi köper från FS Data.

Vi använde att annat webhotell tidigare, och till skillnad från dem så är FS Data personalen trevliga och svarar på våra frågor.

Snabbt och enkelt.

//Micke
    Vasaboden
    Göteborg Läs mer
    2016-02-15 FS Data svarar Vasaboden M
    Tack så hjärtligt för de vänliga orden. Vi ska göra vårt yttersta för att ni ska vara fortsatt nöjda med oss.
  • 2016-01-12

Jon skrev om FS Data
    Suspekt marknadsföring och lever tekniskt kvar i 90-talet.

- Dolda avgifter. Marknadsför en domänavgift (45kr + moms) som bara gäller första året, och bara vid nyregistrering. För flytt av domäner till dem är avgiften det fyrdubbla (180kr + moms), och andra året är det det dubbla (90kr + moms). Försök hitta info om detta på deras sida… t.ex. https://fsdata.se/domannamn/ eller https://fsdata.se/domannamn/lagsta-pris-garanti-pa-domaner/ (tips: du kommer inte lyckas, för uppgiften finns inte ens i finstilt).

- Även hycklande då de låtsas vara emot just samma princip när den är en tillfällig kampanj https://fsdata.se/blogg/darfor-kor-vi-inte-en-domankampanj/

- Skryter om att de är Sveriges äldsta webbhotell, vilket blir uppenbart när man loggar in i adminpanelen. Mycket basfunktionalitet finns inte, man måste maila support som hanterar ärendet manuellt. Viss grundläggande fuktionalitet som t.ex. mailforwards erbjuder de inte alls, vilket för min del omöjliggjorde användandet av domänen. Men man kanske inte förväntar sig ett tekniskt underverk när ett webbhotell använder en clipart-sköldpadda som logotyp...

De har en mörk historia som jag hittade lite om när jag sökte vidare. Själv stötte jag inte på något liknade problem, så de kan ha skärpt sig:

Jag tror fortfarande de kan vara billigast i Sverige på .SE-domäner, men det är knappast värt de extra kronorna. Läs mer
    2016-01-19 FS Data svarar Jon
    Tack för din kommentar här, Jon. Vi får beklaga att du fått ett negativt intryck av oss. Det är det sista vi vill. Om du fortfarande har frågor relaterade till detta, kontakta oss då gärna direkt: https://fsdata.se/support/

Vi vill kort förklara och förtydliga några saker.

- Vi har inga som helst dolda avgifter. Alla avgifter för domännamn framgår tydligt på https://fsdata.se/domannamn/domaner-priser/. Detta är inget vi försöker dölja, tvärtom. Vid t ex prisuppdateringar så går vi även ut med allmän information om detta på vår hemsida/blogg, till skillnad från vissa branschkollegor. Detta är något vi arbetar väldigt aktivt med.

Beloppet "180 kr" låter som förnyelse/överföring av två domännamn. Det är inget belopp som debiteras för förnyelse/överföring av ett enskilt domännamn, som du kan se av vår länk ovan.

- Det är fullt möjligt att vidarebefordra e-post via den kostnadsfria domänhantering som vi inkluderar vid köp av domännamn hos oss. Det är något man ställer in under "E-post", "Redigera konto" och "Vidarebefordringar" i vår kontrollpanel.

Om du tycker att vår kontrollpanel är svår att hantera så kan du även som domänkund kontakta vår kundtjänst via telefon (med frikostiga öppettider även om kvällar och helger). Detta gäller givetvis oavsett vad du har för frågor.

- De sidor som du hänvisar till är inte sanningsenliga. Förslagsvis att du läser här på Reco.se vad andra kunder till oss anser om våra tjänster och service istället.

Vi vill avslutningsvis alltid att våra kunder ska vara nöjda. Nu har vi inte möjlighet att se vem du är här, men om du fortsatt har några problem, frågor eller kommentarer om vår verksamhet eller dina tjänster (domännamn) hos oss så är du alltid välkommen att kontakta oss direkt: https://fsdata.se/support/
  • Lennarth B

Erik S skrev om FS Data
    Snabba, hjälpsamma och prisvärda! Tack! Läs mer
  • 2015-10-05

Adonai T skrev om FS Data
    Fantastiskt! Detta är en verksamhet som verkligen har förstått värdet av att ha en genuin och bra relation med kund! En verksamhet som är utformad efter mina villkor och behov, som kund!
    Supporten är effektiv och snabb, oavsett vem man än pratar med, luren läggs inte på förrän problemen är lösta.

Hatten av för FS data! Läs mer
  • Peter H

2015-08-12

Peter H skrev om FS Data
    Alltid snabb och hjälpsam support! Läs mer
  • Daniel S

2015-07-05

Daniel S skrev om FS Data
    deras support är helt stängt under helger över sommaren. Vår server slutade fungera under fredag kväll - och den låg sedan nere under hela helgen eftersom det var omöjligt att få tag på hjälp hos FS Data. Supporten har också vid andra tillfällen varit hysteriskt långsam. T.ex. har jag tvingats felanmäla samma sak flera gånger då den första tilldelade teknikern "blev sjuk" och inte kunde ta hand om ärendet på flera dagar. Vill ni ha ett stabilt webbhotell med bra upptid och tillgänglig support så välj nåt annat än FS Data. Läs mer
    Jon gillar detta
  • Simon C

2015-06-26

Simon C skrev om FS Data
    Sökte support då min catch all inte verkade fungera. Fick snabbt återkoppling och problemet löstes efter att deras tekniker hade kopplats in. Jag rekommenderar FSData! Läs mer
  • Anton A

2015-06-08

Anton A skrev om FS Data
    Enbart krångel.
    Gjorde att jag missade ett domännamn jag ville köpa. Skulle valt en stabil leverantör. Läs mer
    Albin L gillar detta
  • Andreas A

2015-06-05

Andreas A skrev om FS Data
    Dålig säkerhet!

Det jag reagerat är säkerheten, alla php-skript körs med kontoägarens rättigheter, vilket ställde till det väldigt mycket för oss när vi råkade ut för en wordpress exploit som då kom alla andra hemsidor vi hade på kontot.

Annars trevlig och bra telefonsupport, får däremot inte alltid svar från supporten på ärenden.
    Kanske för obekväma eller svåra frågor. Läs mer
  • Stefan T

2015-05-07

Stefan T skrev om FS Data
    Ny kund hos FS Data. Verkar mycket bra. Bra priser, de har de tjänsterna jag efterfrågar.

Har haft två ärenden hos deras kundtjänst och de har svarat mycket kvalificerat samma dag. Läs mer
  • Karl-Åke H

2015-05-04

Karl-Åke H skrev om FS Data
    Mitt företag var ett av de första som anlitade Fredrik Sköld när han startade FSdata. Nu har jag dragit mig tillbaka med ålderns rätt men innan dess lade vi flera hundra domäner hos FSdata. Alltid i framkanten tekniskt sätt och snabba svar när problem uppstår. Läs mer
    Fredrik S gillar detta
  • Joakim A

2015-04-17

Joakim A skrev om FS Data
    Väldigt bra support och trevligt kundbemötande varje gång jag kontakt dem per telefon eller e-post. Ställer upp med lösningar som passar företaget! Rekommenderas! Läs mer
  • 2015-04-14

Conestu AB S skrev om FS Data
    Tack Andreas Hagberg på FS Data för mycket proffsigt och seriöst utförd flytt av vår VPS. Mycket bra information innan, under och efter utfört arbete. Känns verkligen tryggt att ha en leverantör som FS Data.

MVH
    Kesten Läs mer
  • 2015-04-07

Daniel B skrev om FS Data
    Mycket kunnig personal, snabb återkoppling, stabilt, daglig säkerhetskopiering m.m. Skönt med support till 22 om kvällarna, även tele. Något dyrare än många andra men för att jag ska slippa huvudvärk så är dem billiga! Läs mer
  • 2015-01-29

Anton M skrev om FS Data
    Det webbhotell som gett mig mest huvudvärk av dem alla. Saker har ändrats utan min involvering eller förvarning, värdelös kontrollpanel, supportsystem, mail som slutat fungera och fått vänta nästan 2 veckor på att få hjälp med det igen.... listan är så lång att jag vet inte var jag ska börja ... blir irriterad av att bara tänka på fsdata. Sämsta jag varit med om. Läs mer
  • Joakim K

2014-12-16

Joakim K skrev om FS Data
    Grym snabb support, jämfört med Crystone är dom ljusår ifrån vad dom levererar. Synd att man sitter fast med en extremt billig colocation hos Crystone, annars hade en flytt varit jäkligt intressant. Läs mer
  • 2014-12-04

Erika A skrev om FS Data
    Har varit kund i ungefär 10 år. I början var jag väldigt nöjd. Bra och trevlig support och meddelade även om driftstörningar mm. Successivt har servicen blivit allt sämre. Under de sista två åren helt undermålig. Ofta driftstörningar samt att en del i supporten är defensiva och man får ikke-svar. Dessutom schabblade de rejält med fakturor, då det hänt att jag inte fått en faktura eller blivit felaktigt debiterad. Ovanpå det känns det rätt magstarkt med 3 månaders uppsägningstid. Dessutom väldigt dyra jämförelsevis. Läs mer
    Jon, Albin L gillar detta
  • Gunnar G

2014-11-23

Gunnar G skrev om FS Data
    Blixtsnabb och korrekt support. En söndag förmiddag! Läs mer
  • 2014-11-19

Lisa A skrev om FS Data
    Kunnig support. Lättnavigerad kontrollpanel. Bra priser. Det är så det ska vara. Läs mer
  • Joen T

2014-11-11

Joen T skrev om FS Data
    Registrerade nyligen en domän och har problem med tillhörande mailadress, mail skickade dit kommer antingen fram sent eller försvinner helt. Ok att det kan bli fel med tekniken, mindre ok att det gått 10 dagar utan svar från deras support...
    Jag har visserligen "bara" följt upp två gånger, men ändå. Läs mer
  • Michael L

2014-10-07

Michael L skrev om FS Data
    Som återförsäljare åt FS Data kan jag inte annat än buga och bocka för den support och service företaget ger. Från försäljare till support är det alltid 100% engagemang i de frågor jag haft. Deras stora produktutbud och prisbild är riktigt bra och jag kommer utan att tveka att rekommendera mina kunder (existerande och blivande) att anförtro sig åt FS Data. Läs mer
  • Eric W

2014-09-12

Eric W skrev om FS Data
    Har använt mig av FS Data i 2 år och är 100% nöjd. Snabb support kombinerat med bra priser betyder 5 av 5 smultron. Utan tvekan! Läs mer
  • John D

2014-09-09

John D skrev om FS Data
    Jag har använt mig av olika webbhotell under mer än 10 år och servicen och kundengagemanget hos FS Data är svårslaget.

Snabb och effektiv hjälp. Man anstränger sig för att mitt jobb med att administrera kunders hemsidor skall bli så enkelt och snabbt som möjligt.

Hatten av för er och 5 av 5 möjliga Läs mer
  • Fredrik H

2014-09-02

Fredrik H skrev om FS Data
    FS Data's fruktansvärt engagerade support samt kunskap hade själv kunnat stå för den här 5/5-ratingen. För en teknisk människa som mig själv så känns det bra att man inte blir hindrad i sina ambitioner pga. företagspolicys och annan skit, utan raka motsatsen; även hjälpt på vägen. Full SSH åtkomst by default, accepterar självsignerade TLS certifikat, senaste version av MySQL på begäran utan extra betalt, + grädde på moset. Det finns nog INGET annat webbhotell som är såpass hjälpsamma och som har såpass teknisk kunnig och orädd personal.

Inga klagomål på drift (trots att jag ofta hört att det skulle vara ett problem), eller något annat för den delen heller. Rimliga priser, bra kontrollpanel. Läs mer
  • 2014-08-14

Maria K skrev om FS Data
    De är jättesnälla och det är ju trevligt. De svarar rätt snabbt i telefonen och löser problem. Men men det är väldigt ofta driftstörningar och då menar jag väldigt ofta. Ibland är sajterna nere, inkl deras egen. Ibland kan det ta flera timmar innan de kommer upp. Väldigt ofta är det stopp på emailen och så kommer mail bort på ett oförklarligt sätt. Ibland fungerar inte formulären på vår sajt, så att svaren når oss aldrig, fast det för övrigt inte är något fel. Jag fattar inte vad de håller på med egentligen. Håller de på att provar nya lösningar hela tiden så att allt havererar eller är deras system så uråldrigt att om en sak går sönder (hur det nu kan göra detta) så går allt ner? Efter att ha varit kund i kanske 10 års tid så är det tyvärr tack och adjö nu. Vi trivs med folket men inte med deras tjänst. Läs mer
  • Per S

2014-06-28

Per S skrev om FS Data
    Bra kundservice som hjälper till med ärenden som ligger långt utanför deras ansvar. Snabba och kompetenta svar är vad man kan förvänta sig när man kontaktar dem. Jag är VPS-kund och allting fungerar mycket smidigt. Priset går inte att slå och det faktum att serverhallarna kyls med vatten från öresund som sedan blir fjärrvärme i Helsingborg är ett stort plus och någonting som jag "skryter" med på vår egen site också.

Med andra ord, bara plus från mig! Läs mer
  • Ola H

2014-04-04

Ola H skrev om FS Data
    Oavsett vilken support jag genom åren vänt mig till har ingen hittills kunnat slå FS Datas. Läs mer
  • Marie R

2014-02-26

Marie R skrev om FS Data
    Samma erfarenhet som Ditte T. Kund sedan starten. Läs mer
  • 2014-02-13

Ditte T skrev om FS Data
    Jag har använt FS Data i många år och de få gånger jag fått problem, eller bara har en fråga jag vill ha svar på, så återkommer alltid supporten ganska omgående och är alltid hjälpsam! Jag är mycket nöjd och rekommenderar varmt FS Data för andra! Läs mer
  • 2014-02-03

Nalle R skrev om FS Data
    Bra support, uppdaterade miljöer, smidig kortbetalning. Rekommenderas! Läs mer
  • 2014-01-30

Karl P skrev om FS Data
    Har haft en VPS hos dem i cirka 1½ år nu och är supernöjd.

+ Prisvärt
    + Grymt bra support när man behöver hjälp.

Rekommenderas starkt!! Läs mer
  • 2014-01-03

Albert A skrev om FS Data
    Kunnig och trevlig support. Men det allra viktigaste är att servrarna aldrig krånglar. Vill du arbeta och mejla utan att din sajt ligger nere då väljer du helt klart FS Data och det kan du fråga vilken kunnig webbyrå som helst. 5 stjärnor ger jag och förklaringen får du när du besökt alla webbhotell i Sverige. Läs mer
  • Robin W

2013-12-13

Robin W skrev om FS Data
    I have been using the company for about 3 years now and their service has been brilliant. They respond to every help request quickly and helpfully. I will continue to use these for a number of personal projects in the coming years. Läs mer
  • Fille B

2013-12-11

Fille B skrev om FS Data
    Grym leverantör. Kort och enkelt; GRYMT. Testat en hel del olika svenska leverantörer och FSDATA funkar fin fint :) Läs mer
  • Robert N

2013-12-11

Robert N skrev om FS Data
    Klart den bästa servicen jag någonsin fått och har jag prövat en hel del olika driftpartners. Läs mer
  • Petter B

2013-11-29

Petter B skrev om FS Data
    Har just haft en lite tråkig erfarenhet med företaget, vilket jag berättat om här.
    FS-data har nu tagit sitt ansvar och historien är utredd. Jag tar bort detaljerna.
    Förtroendet återställt! : )

Hittar inte hur man ändrar, men det ska vara 4 stjärnor nu. Läs mer
  • 2013-11-27

Johan R skrev om FS Data
    Har varit trevligt och proffsigt att ha att göra med dem. Jag har bara haft e-post där och det har funkat bra. Exchange-versionen kunde vara nyare och jag hoppas det kommer snart. Läs mer
  • Andreas S

2013-11-01

Andreas S skrev om FS Data
    Supporten svarar direkt, kloka svar. Läs mer
  • 2013-10-22

Henrik P skrev om FS Data
    Ni är helt enkelt världsbäst. Supersnabbt CMS även vid Premium XL, aldrig några problem med mailen. Bra support.
    Vad ni kan förbättra är er kontrollpanel som känns gammal och rostig. Svårt att hitta bland menyerna. Lite nytt hade inte skadat där!
    Men omdömet räcker helt klart till en 5:a Läs mer
  • 2013-10-20

Martin H skrev om FS Data
    - Sveriges sämsta kontrollpanel (åsiktsfråga)

- Apache version 1 webbserver från 90-talet.

- Morgontrött otrevlig support.

- Okunnig support, addresserar malware och errorkoder från systemet som problem med CSS i använderna webbläsare.

- Bland nordens sämsta MySQL prestanda. (fakta)

- Dubbelt så dyra som konkurrenterna.

- Vet inte själva när webbservrar legat nere timmar.

- Lägger akuta ärenden i en meddelandekö och glömmer bort dom.

- Uppdaterar inte sidan driftinfo när kunder rapporterat en hel förmiddag att maskiner är nere. "Inga driftproblem"

- 1 samtal före i kön - 20 min väntetid (rätt ofta)

- Sänder påminnelser på makulerade fakturor (hänt 3 ggr).

- 9 supporttickets har i genomsnitt 8 dagar väntetid för svar. Även enklare ärenden.

- Skryter om gigabitanslutningar men placerar servrar att dela på kapacitet i en 10/100 Mbit switch miljö.

- Ringer inte upp när de ska.

- Ringer 3 signaler och lägger på när de väl ringer.

- Skryter om prestanda men har bottenvärden i tester. Läs mer
    Albin L gillar detta
  • Magnus H

2013-10-16

Magnus H skrev om FS Data
    Föreningen jag sitter i styrelsen oss har varit kund oww er i ca 9-10år. När vi fick er så fick vi en tjänst som låg på ca 500mb webb utrymme och betalade grymt för det samt 25mb epost där vi fick betala extra för mer. Vilket var förståligt för 10år sen men förra året kontaktade jag er och frågade hur vi kunde betala för en tjänst som ni tagit bort och ersatt med billigare varianter och mer utrymme mm. Utan att ha uppgraderar oss. Då har vi suttit och betalat för mycket i ca 5år.
    Jag rekommenderar ej er eftersom mail servern ni har fungerar olika på IE och Firefox samt att jag inte når den ibland. Mail servern är out of date. Sidan är svår navigerad och tjänns som att den inte har fått en upprust på tio år. Samt all dålig kritik jag hör av andra. Kommer att byta så fort vi fastslagit det i styrelsen! Läs mer
  • Nicklas J

2013-10-16

Nicklas J skrev om FS Data
    Kan bara instämma i vad många andra skriver om bra support samt stabila och snabba servrar.

Nackdelarna jag noterat är en kontrollpanel som lämnar en hel del att önska... Långt ifrån lika självklar hantering som de flesta andra kontrollpaneler.

Dessutom en undran varför denna väntan på uppdateringar några gånger per dygn när man vill lägga till/ändra något? Har testat många olika webbhotell och hos alla kan man t.ex. lägga till en domän och börja jobba med den omedelbart. Läs mer
  • 2013-10-16

Henrik S skrev om FS Data
    Jag har testat flera olika webbhotell, både svenska, danska, amerikanska och indiska, men de som framstår som mest utan strul, mest kundorienterade (fast inte alltid mest användarvänliga gränssnitt) är FS Data. Jag är vederbörligen imponerad och ber varje seriöst intresserad att ta en ordentligt på vad FS data har att erbjuda. Läs mer
  • Christer Ö

2013-10-04

Christer Ö skrev om FS Data
    FS Data är ett bra webbhotell väl värt att rekommendera. Har vart kund sen begynnelsen hos FS Data och även andra webbhotell samtidigt. Det gör att jag har en referensram till min bedömning om webbhotell i Sverige.

Andrahandsalternativ erbjuder ingen säkerhet alls, Svensk lag gäller hos FS Data. Allt Amerikanerna hittar på gäller inte här hos FS Data i Sverige. Läs mer
  • Magnus W

2013-10-03

Magnus W skrev om FS Data
    Extremt trevlig, kunnig support! Stabilt och bra!

Enda nackdelen är priset för onödigt många GB! Synd att det inte finns billigare alternativ för den lilla plånboken. Läs mer
  • 2013-09-13

Stefan H skrev om FS Data
    Väldig positivt bemötande och blixsnabb service. Jag är mycket nöjd med FS Data. Läs mer
  • Filip R

2013-09-08

Filip R skrev om FS Data
    Mycket bra support, jag får alltid snabba och bra svar via deras support/ticket system och när man ringer brukar det gå förhållandevis snabbt och enkelt. Det finns alltid saker att klaga på men för mig så är supporten det viktigaste till 99% så jag ger max betyg. Läs mer
  • 2013-08-20

Mats A skrev om FS Data
    Mycket bra support. Kunnig och hjälpsam i situationer där andra webbhotell bara hänvisar till att "det ingår inte i supporten". Läs mer