Alla kategorier Hosting FS Data

FS Data, sid 2

Hos oss på FS Data står trygghet, teknik och miljö i fokus. Och kundupplevelsen, förstås! Vår kundtjänst är öppen sena kvällar och helger för att vi ska kunna ge snabba och bra svar till dig när tekniken krånglar.

Vi är en av Sveriges äldsta, mest populära och största leverantörer av servertjänster, webbhotell, domännamn och e-post och vi är helt familjeägda och ägarstyrda.

Den teknik vi använder är miljövänlig och våra servrar drar lite ström, trots att de levererar stabila och snabba tjänster. Vi använder vatten från Öresund för att kyla våra servrar och vattnet återanvänds som fjärrvärme i hela Helsingborg!
Lör-Sön: 10:00-15:00

Läs vad 109 kunder tycker om FS Data

• Joakim K
    Joakim K skrev om FS Data
    Grym snabb support, jämfört med Crystone är dom ljusår ifrån vad dom levererar. Synd att man sitter fast med en extremt billig colocation hos Crystone, annars hade en flytt varit jäkligt intressant. Läs mer
  • Erika A skrev om FS Data
    Har varit kund i ungefär 10 år. I början var jag väldigt nöjd. Bra och trevlig support och meddelade även om driftstörningar mm. Successivt har servicen blivit allt sämre. Under de sista två åren helt undermålig. Ofta driftstörningar samt att en del i supporten är defensiva och man får ikke-svar. Dessutom schabblade de rejält med fakturor, då det hänt att jag inte fått en faktura eller blivit felaktigt debiterad. Ovanpå det känns det rätt magstarkt med 3 månaders uppsägningstid. Dessutom väldigt dyra jämförelsevis. Läs mer
    Jon, Albin L gillar detta
  • Gunnar G
    Gunnar G skrev om FS Data
    Blixtsnabb och korrekt support. En söndag förmiddag! Läs mer
  • Lisa A skrev om FS Data
    Kunnig support. Lättnavigerad kontrollpanel. Bra priser. Det är så det ska vara. Läs mer
  • Joen T
    Joen T skrev om FS Data
    Registrerade nyligen en domän och har problem med tillhörande mailadress, mail skickade dit kommer antingen fram sent eller försvinner helt. Ok att det kan bli fel med tekniken, mindre ok att det gått 10 dagar utan svar från deras support...
    Jag har visserligen "bara" följt upp två gånger, men ändå. Läs mer
  • Michael L
    Michael L skrev om FS Data
    Som återförsäljare åt FS Data kan jag inte annat än buga och bocka för den support och service företaget ger. Från försäljare till support är det alltid 100% engagemang i de frågor jag haft. Deras stora produktutbud och prisbild är riktigt bra och jag kommer utan att tveka att rekommendera mina kunder (existerande och blivande) att anförtro sig åt FS Data. Läs mer
  • Eric W
    Eric W skrev om FS Data
    Har använt mig av FS Data i 2 år och är 100% nöjd. Snabb support kombinerat med bra priser betyder 5 av 5 smultron. Utan tvekan! Läs mer
  • John D
    John D skrev om FS Data
    Jag har använt mig av olika webbhotell under mer än 10 år och servicen och kundengagemanget hos FS Data är svårslaget.

Snabb och effektiv hjälp. Man anstränger sig för att mitt jobb med att administrera kunders hemsidor skall bli så enkelt och snabbt som möjligt.

Hatten av för er och 5 av 5 möjliga Läs mer
  • Fredrik H
    Fredrik H skrev om FS Data
    FS Data's fruktansvärt engagerade support samt kunskap hade själv kunnat stå för den här 5/5-ratingen. För en teknisk människa som mig själv så känns det bra att man inte blir hindrad i sina ambitioner pga. företagspolicys och annan skit, utan raka motsatsen; även hjälpt på vägen. Full SSH åtkomst by default, accepterar självsignerade TLS certifikat, senaste version av MySQL på begäran utan extra betalt, + grädde på moset. Det finns nog INGET annat webbhotell som är såpass hjälpsamma och som har såpass teknisk kunnig och orädd personal.

Inga klagomål på drift (trots att jag ofta hört att det skulle vara ett problem), eller något annat för den delen heller. Rimliga priser, bra kontrollpanel. Läs mer
  • Maria K skrev om FS Data
    De är jättesnälla och det är ju trevligt. De svarar rätt snabbt i telefonen och löser problem. Men men det är väldigt ofta driftstörningar och då menar jag väldigt ofta. Ibland är sajterna nere, inkl deras egen. Ibland kan det ta flera timmar innan de kommer upp. Väldigt ofta är det stopp på emailen och så kommer mail bort på ett oförklarligt sätt. Ibland fungerar inte formulären på vår sajt, så att svaren når oss aldrig, fast det för övrigt inte är något fel. Jag fattar inte vad de håller på med egentligen. Håller de på att provar nya lösningar hela tiden så att allt havererar eller är deras system så uråldrigt att om en sak går sönder (hur det nu kan göra detta) så går allt ner? Efter att ha varit kund i kanske 10 års tid så är det tyvärr tack och adjö nu. Vi trivs med folket men inte med deras tjänst. Läs mer
  • Per S
    Per S skrev om FS Data
    Bra kundservice som hjälper till med ärenden som ligger långt utanför deras ansvar. Snabba och kompetenta svar är vad man kan förvänta sig när man kontaktar dem. Jag är VPS-kund och allting fungerar mycket smidigt. Priset går inte att slå och det faktum att serverhallarna kyls med vatten från öresund som sedan blir fjärrvärme i Helsingborg är ett stort plus och någonting som jag "skryter" med på vår egen site också.

Med andra ord, bara plus från mig! Läs mer
  • Ola H
    Ola H skrev om FS Data
    Oavsett vilken support jag genom åren vänt mig till har ingen hittills kunnat slå FS Datas. Läs mer
  • Marie R
    Marie R skrev om FS Data
    Samma erfarenhet som Ditte T. Kund sedan starten. Läs mer
  • Ditte T skrev om FS Data
    Jag har använt FS Data i många år och de få gånger jag fått problem, eller bara har en fråga jag vill ha svar på, så återkommer alltid supporten ganska omgående och är alltid hjälpsam! Jag är mycket nöjd och rekommenderar varmt FS Data för andra! Läs mer
  • Nalle R skrev om FS Data
    Bra support, uppdaterade miljöer, smidig kortbetalning. Rekommenderas! Läs mer
  • Karl P skrev om FS Data
    Har haft en VPS hos dem i cirka 1½ år nu och är supernöjd.

+ Prisvärt
    + Grymt bra support när man behöver hjälp.

Rekommenderas starkt!! Läs mer
  • Albert A skrev om FS Data
    Kunnig och trevlig support. Men det allra viktigaste är att servrarna aldrig krånglar. Vill du arbeta och mejla utan att din sajt ligger nere då väljer du helt klart FS Data och det kan du fråga vilken kunnig webbyrå som helst. 5 stjärnor ger jag och förklaringen får du när du besökt alla webbhotell i Sverige. Läs mer
  • Robin W
    Robin W skrev om FS Data
    I have been using the company for about 3 years now and their service has been brilliant. They respond to every help request quickly and helpfully. I will continue to use these for a number of personal projects in the coming years. Läs mer
  • Fille B
    Fille B skrev om FS Data
    Grym leverantör. Kort och enkelt; GRYMT. Testat en hel del olika svenska leverantörer och FSDATA funkar fin fint :) Läs mer
  • Robert N
    Robert N skrev om FS Data
    Klart den bästa servicen jag någonsin fått och har jag prövat en hel del olika driftpartners. Läs mer
  • Petter B
    Petter B skrev om FS Data
    Har just haft en lite tråkig erfarenhet med företaget, vilket jag berättat om här.
    FS-data har nu tagit sitt ansvar och historien är utredd. Jag tar bort detaljerna.
    Förtroendet återställt! : )

Hittar inte hur man ändrar, men det ska vara 4 stjärnor nu. Läs mer
  • Johan R skrev om FS Data
    Har varit trevligt och proffsigt att ha att göra med dem. Jag har bara haft e-post där och det har funkat bra. Exchange-versionen kunde vara nyare och jag hoppas det kommer snart. Läs mer
  • Andreas S
    Andreas S skrev om FS Data
    Supporten svarar direkt, kloka svar. Läs mer
  • Henrik P skrev om FS Data
    Ni är helt enkelt världsbäst. Supersnabbt CMS även vid Premium XL, aldrig några problem med mailen. Bra support.
    Vad ni kan förbättra är er kontrollpanel som känns gammal och rostig. Svårt att hitta bland menyerna. Lite nytt hade inte skadat där!
    Men omdömet räcker helt klart till en 5:a Läs mer
  • Martin H skrev om FS Data
    - Sveriges sämsta kontrollpanel (åsiktsfråga)

- Apache version 1 webbserver från 90-talet.

- Morgontrött otrevlig support.

- Okunnig support, addresserar malware och errorkoder från systemet som problem med CSS i använderna webbläsare.

- Bland nordens sämsta MySQL prestanda. (fakta)

- Dubbelt så dyra som konkurrenterna.

- Vet inte själva när webbservrar legat nere timmar.

- Lägger akuta ärenden i en meddelandekö och glömmer bort dom.

- Uppdaterar inte sidan driftinfo när kunder rapporterat en hel förmiddag att maskiner är nere. "Inga driftproblem"

- 1 samtal före i kön - 20 min väntetid (rätt ofta)

- Sänder påminnelser på makulerade fakturor (hänt 3 ggr).

- 9 supporttickets har i genomsnitt 8 dagar väntetid för svar. Även enklare ärenden.

- Skryter om gigabitanslutningar men placerar servrar att dela på kapacitet i en 10/100 Mbit switch miljö.

- Ringer inte upp när de ska.

- Ringer 3 signaler och lägger på när de väl ringer.

- Skryter om prestanda men har bottenvärden i tester. Läs mer
    Albin L gillar detta
  • Magnus H
    Magnus H skrev om FS Data
    Föreningen jag sitter i styrelsen oss har varit kund oww er i ca 9-10år. När vi fick er så fick vi en tjänst som låg på ca 500mb webb utrymme och betalade grymt för det samt 25mb epost där vi fick betala extra för mer. Vilket var förståligt för 10år sen men förra året kontaktade jag er och frågade hur vi kunde betala för en tjänst som ni tagit bort och ersatt med billigare varianter och mer utrymme mm. Utan att ha uppgraderar oss. Då har vi suttit och betalat för mycket i ca 5år.
    Jag rekommenderar ej er eftersom mail servern ni har fungerar olika på IE och Firefox samt att jag inte når den ibland. Mail servern är out of date. Sidan är svår navigerad och tjänns som att den inte har fått en upprust på tio år. Samt all dålig kritik jag hör av andra. Kommer att byta så fort vi fastslagit det i styrelsen! Läs mer
  • Nicklas J
    Nicklas J skrev om FS Data
    Kan bara instämma i vad många andra skriver om bra support samt stabila och snabba servrar.

Nackdelarna jag noterat är en kontrollpanel som lämnar en hel del att önska... Långt ifrån lika självklar hantering som de flesta andra kontrollpaneler.

Dessutom en undran varför denna väntan på uppdateringar några gånger per dygn när man vill lägga till/ändra något? Har testat många olika webbhotell och hos alla kan man t.ex. lägga till en domän och börja jobba med den omedelbart. Läs mer
  • Henrik S skrev om FS Data
    Jag har testat flera olika webbhotell, både svenska, danska, amerikanska och indiska, men de som framstår som mest utan strul, mest kundorienterade (fast inte alltid mest användarvänliga gränssnitt) är FS Data. Jag är vederbörligen imponerad och ber varje seriöst intresserad att ta en ordentligt på vad FS data har att erbjuda. Läs mer
  • Christer Ö
    Christer Ö skrev om FS Data
    FS Data är ett bra webbhotell väl värt att rekommendera. Har vart kund sen begynnelsen hos FS Data och även andra webbhotell samtidigt. Det gör att jag har en referensram till min bedömning om webbhotell i Sverige.

Andrahandsalternativ erbjuder ingen säkerhet alls, Svensk lag gäller hos FS Data. Allt Amerikanerna hittar på gäller inte här hos FS Data i Sverige. Läs mer
  • Magnus W
    Magnus W skrev om FS Data
    Extremt trevlig, kunnig support! Stabilt och bra!

Enda nackdelen är priset för onödigt många GB! Synd att det inte finns billigare alternativ för den lilla plånboken. Läs mer
  • Stefan H skrev om FS Data
    Väldig positivt bemötande och blixsnabb service. Jag är mycket nöjd med FS Data. Läs mer
  • Filip R
    Filip R skrev om FS Data
    Mycket bra support, jag får alltid snabba och bra svar via deras support/ticket system och när man ringer brukar det gå förhållandevis snabbt och enkelt. Det finns alltid saker att klaga på men för mig så är supporten det viktigaste till 99% så jag ger max betyg. Läs mer
  • Mats A skrev om FS Data
    Mycket bra support. Kunnig och hjälpsam i situationer där andra webbhotell bara hänvisar till att "det ingår inte i supporten". Läs mer
  • Kevin D skrev om FS Data
    Allt är bara bra med dom här, rekommenderar FS Data till alla ;)
    Det enda som är lite sådär med är priserna men de får man leva med, allt är bra här ;) Läs mer
  • Micke J
    Micke J skrev om FS Data
    Såg att dom hade en colocation för pi tjänst som jag gillade tanken på... har tyvärr inte blivit att jag använt den än.
    Vi har istället flyttat företagets webhotell med 10 tal domäner och lite olika konfigurationer med webbutik, mail, wordpress osv.
    Får alltid snabb hjälp och svar på mail och dom ger verkligen det lilla extra för att jag som kund ska bli nöjd. (något som verkligen inte är självklart om man kollar på surftown, & one.com mfl. som vi använt oss av innan)

Även för våra framtida tjänster kommer vi att använda FS-data och vi rekomenderar det gärna till våra kunder och bekanta! Läs mer
  • Daniel D skrev om FS Data
    Skaffade Raspberry Pi Colocation, gratis är gott. :)

Fick snabbt mejl med information om konfiguration.
    Efter ett par dagar var den uppe och snurrade utan problem.

Inget att klaga på, snabba svar från supporten. Läs mer
  • Tobias S
    Tobias S skrev om FS Data
    Snabb och smidig support! Mailade och fick svar på 3h och allt var löst och bra förklarat i mailet. Läs mer
  • Daniel S
    Daniel S skrev om FS Data
    Skaffade Raspberry Pi Colocation hos FS Data för någon dag sedan, IP uppgifter för konfiguration osv kom redan efter någon timme!

Trodde aldrig att det skulle gå så här snabbt, har ännu inte hunnit titta in hos dem och lämnat av min Pi men jag är säker på att det kommer säkert gå lika smidigt.

Snabb support och trevlig personal gör att jag kommer att flytta min VPS som i dag står hos annan leverantör till FS Data senare i år. Läs mer
  • Johan S skrev om FS Data
    Har just skaffat mig FSDatas nya tjänst Raspberry Pi Colocation. Köpte min Pi förra veckan, confade den hemma, skickade in den i torsdags och idag, tisdag, är den uppe och rullar. Helt gratis!

Detta är nog första gången i modern tid jag säger något gott om ett företag. Tummen upp! Läs mer
    Daniel D, Jonathan S gillar detta
  • Peter L skrev om FS Data
    Fick problem med familjens Wordpress blog ganska sent på kvällen. Kontaktade deras support och fick hjälp inom ett par minuter! En kvart senare och en del korrespondans så var allt löst.
    Mycket bra support! Läs mer
  • Carl S
    Carl S skrev om FS Data
    Har just flyttat alla mina WP-sajter till FS Data och har fått utomordenligt god hjälp av vänlig och trevlig support! :)

Dessutom visar man på stor förståelse för de problem jag har som amatör på området. :)

Mina hemsidor laddas också betydligt snabbare än förut, bara det!

Tack för all snabb hjälp så här långt!

Det är med stolthet jag satt en FS Data- banner på samtliga mina sajter!

FS Data - Sveriges bästa webbhotell! Läs mer
    Representant för FS Data gillar detta
  • Karin L
    Karin L skrev om FS Data
    Sveriges mest hjälpsamma support - stort tack för allt hjälp Läs mer
  • Fatinha O
    Fatinha O skrev om FS Data
    Inte billigaste men absolut det bästa webhotellet. Stor flexibilitet och personlig service får gärna kosta litet extra ! Läs mer
  • Sandra S
    Sandra S skrev om FS Data
    Har ALLTID fått den hjälp jag behöver och de är snabba på att hjälpa och personliga i att hjälpa just mig och mina problem. JAg kan verkligen inte mycket om hemsidor och sånt.. jag har 2st som jag har byggt själv.. men tekniken runt omkring fattar jag inte alls.. Fick hjälp när det skulle uppgraderas och fick hjälp med när jag glömmer ftp och varför saker hamnar konstigt vid uppladdning. Alltid bra service! Maila först och ring sen.... då kan de hjälpa dig utifrån vad man mailat om och kan förstå vad man menar lättare..
    Skulle lätt säga till alla att välja FSDATA :D

Jag har varit kund sedan 1999! Läs mer
    Karin L, Jonathan S gillar detta
  • Erik L skrev om FS Data
    Riktigt oseriöst företag tar bort synpunkter från sina kunder på Facebook när de inte passar. Tar de bort mitt så hur många andra missnöjda kunder mörkar de med?

Vi skickade in en skriftlig uppsägning till FS-Data enligt dreas egen uppmaning. När vi sedan kontaktar dem för att få bekräftat att de mottagit den skall de kolla det och återkomma men gör aldrig så. Inte bara 1 utan 5 gånger...

Sedan försöker de istället kräva oss på ytterligare pengar för att de "tappat bort" vår uppsägning!? Helt allvarligt...vad är det för dagis de driver?

De måste tydligen lura sina kunder för att tjäna pengar?
    Hur många gånger andra har också drabbats av bluffen "vi kan inte se att vi fått någon uppsägning"?

Man försöker inte på något sätt lösa saker och ting eller stå för sina misstag utan får bara till svar att "det bara är att betala".

VI har bestridit kravet till dem ett flertal gånger och hänvisat dem till att de kan göra en stämningsansökan till tingsrätten om det inte passar.

Svaret på det blev istället ett hot att trots bestridet krav lämna ärendet till kronofogden för att vi ska få en anmärkning.

Detta trots att detta direkt strider mot inkassolagen. Det verkar som att man helt enkelt tycker att det är bättre att ta lagen i egna händer och försöka skada de kunder som inte gör som de säger. Dvs direkt utpressningstaktik.

Är det fler som upplevt liknande problem så kontakta gärna mig för att diskutera en gemensam stämning gentemot FS-data. På det här sättet får man bara inte agera, dvs helt i strid med svensk lagstiftning och dessutom helt bedrägligt.

Vi avråder starkt alla från att ha något att göra med detta oseriösa företag. Läs mer
  • Petter B
    Petter B skrev om FS Data
    Beställde domän och e-posttjänst under en kampanj där detta var gratis.
    Registreringen av domänen var snabb, men sedan visar det sig att jag inte kan använda domänen till någonting innan "domänavdelningen" är tillbaka på måndag. Det finns inget sätt att peka domänen till en webbserver, eller att byta namnservrar.
    Räkna inte heller med att få några svar från kundservice under helger, om du inte ringer. Varför har man öppet för telefonsamtal under helgen men svarar inte på mail eller kundserviceärenden i sitt interna system?
    Och varför finns ingen från "domänavdelningen" på plats under helger?

Har du bråttom med att få igång din domän, välj Binero istället. Läs mer
  • Fabian M
    Fabian M skrev om FS Data
    Jag flyttade en sajt till FS Data men missade en faktura som kom via mail, det kom ingen påminnelse varken via mail eller brev. Helt plötsligt upptäckte jag att mitt konto var avstängt utan att dom meddelat mig varken via mail eller brev. Dessutom hade dom bytt ut min hemsida mot reklam för sina egna tjänster, och raderat min sajt. Dessutom har dom inte kvar någon kopia för att återskapa den. Jag skulle starkt avråda alla från att använda FS Data! Läs mer
  • Ronny T
    Ronny T skrev om FS Data
    Underbart webhotell. Kunde sedan oerhört många år (10+ i skrivande stund) och allt bara... fungerar. Alltid.

Supporten är snabb och vänligt och väldigt enkla att ha att göra med. Läs mer
  • Mikael B
    Mikael B skrev om FS Data
    Vi har ett flertal konton hos FS Data. Och allt bara fungerar.

Dessutom har de en bra support som villigt hjälper till med våra ibland galna idéer.

// Mikael Läs mer
  • Stefan N skrev om FS Data
    Har använt mig av FS Datas tjänster både privat och i företaget sedan 2007 och är över lag mycket nöjd kund. Som de flesta inom branschen har de drabbats av en del driftstörningar genom åren men alltid varit öppna med vad som hänt och service och support tycker jag har varit suverän!

Har själv driftat IT-miljöer med 1000-tals servrar i flera år så jag är väl medveten om de utmaningar som finns.

Keep it up!

/Stefan N. Läs mer