Alla kategorier Hosting FS Data

FS Data, sid 3

4.3 i betyg av av 125 omdömen
Hos oss på FS Data står trygghet, teknik och miljö i fokus. Och kundupplevelsen, förstås! Vår kundtjänst är öppen sena kvällar och helger för att vi ska kunna ge snabba och bra svar till dig när tekniken krånglar.

Vi är en av Sveriges äldsta, mest populära och största leverantörer av servertjänster, webbhotell, domännamn och e-post och vi är helt familjeägda och ägarstyrda.

Den teknik vi använder är miljövänlig och våra servrar drar lite ström, trots att de levererar stabila och snabba tjänster. Vi använder vatten från Öresund för att kyla våra servrar och vattnet återanvänds som fjärrvärme i hela Helsingborg!
Lör-Sön: 10:00-15:00

Läs vad 125 kunder tycker om FS Data

• Micke J

2013-08-01

Micke J skrev om FS Data
    Såg att dom hade en colocation för pi tjänst som jag gillade tanken på... har tyvärr inte blivit att jag använt den än.
    Vi har istället flyttat företagets webhotell med 10 tal domäner och lite olika konfigurationer med webbutik, mail, wordpress osv.
    Får alltid snabb hjälp och svar på mail och dom ger verkligen det lilla extra för att jag som kund ska bli nöjd. (något som verkligen inte är självklart om man kollar på surftown, & one.com mfl. som vi använt oss av innan)

Även för våra framtida tjänster kommer vi att använda FS-data och vi rekomenderar det gärna till våra kunder och bekanta! Läs mer
  • 2013-04-30

Daniel D skrev om FS Data
    Skaffade Raspberry Pi Colocation, gratis är gott. :)

Fick snabbt mejl med information om konfiguration.
    Efter ett par dagar var den uppe och snurrade utan problem.

Inget att klaga på, snabba svar från supporten. Läs mer
  • Tobias S

2013-04-30

Tobias S skrev om FS Data
    Snabb och smidig support! Mailade och fick svar på 3h och allt var löst och bra förklarat i mailet. Läs mer
  • Daniel S

2013-04-29

Daniel S skrev om FS Data
    Skaffade Raspberry Pi Colocation hos FS Data för någon dag sedan, IP uppgifter för konfiguration osv kom redan efter någon timme!

Trodde aldrig att det skulle gå så här snabbt, har ännu inte hunnit titta in hos dem och lämnat av min Pi men jag är säker på att det kommer säkert gå lika smidigt.

Snabb support och trevlig personal gör att jag kommer att flytta min VPS som i dag står hos annan leverantör till FS Data senare i år. Läs mer
  • 2013-04-23

Johan S skrev om FS Data
    Har just skaffat mig FSDatas nya tjänst Raspberry Pi Colocation. Köpte min Pi förra veckan, confade den hemma, skickade in den i torsdags och idag, tisdag, är den uppe och rullar. Helt gratis!

Detta är nog första gången i modern tid jag säger något gott om ett företag. Tummen upp! Läs mer
    Daniel D, Jonathan S gillar detta
  • 2013-04-22

Peter L skrev om FS Data
    Fick problem med familjens Wordpress blog ganska sent på kvällen. Kontaktade deras support och fick hjälp inom ett par minuter! En kvart senare och en del korrespondans så var allt löst.
    Mycket bra support! Läs mer
  • Carl S

2013-04-08

Carl S skrev om FS Data
    Har just flyttat alla mina WP-sajter till FS Data och har fått utomordenligt god hjälp av vänlig och trevlig support! :)

Dessutom visar man på stor förståelse för de problem jag har som amatör på området. :)

Mina hemsidor laddas också betydligt snabbare än förut, bara det!

Tack för all snabb hjälp så här långt!

Det är med stolthet jag satt en FS Data- banner på samtliga mina sajter!

FS Data - Sveriges bästa webbhotell! Läs mer
    Representant för FS Data gillar detta
  • Karin L

2013-03-03

Karin L skrev om FS Data
    Sveriges mest hjälpsamma support - stort tack för allt hjälp Läs mer
  • Fatinha O

2012-12-21

Fatinha O skrev om FS Data
    Inte billigaste men absolut det bästa webhotellet. Stor flexibilitet och personlig service får gärna kosta litet extra ! Läs mer
  • Sandra S

2012-12-07

Sandra S skrev om FS Data
    Har ALLTID fått den hjälp jag behöver och de är snabba på att hjälpa och personliga i att hjälpa just mig och mina problem. JAg kan verkligen inte mycket om hemsidor och sånt.. jag har 2st som jag har byggt själv.. men tekniken runt omkring fattar jag inte alls.. Fick hjälp när det skulle uppgraderas och fick hjälp med när jag glömmer ftp och varför saker hamnar konstigt vid uppladdning. Alltid bra service! Maila först och ring sen.... då kan de hjälpa dig utifrån vad man mailat om och kan förstå vad man menar lättare..
    Skulle lätt säga till alla att välja FSDATA :D

Jag har varit kund sedan 1999! Läs mer
    Karin L, Jonathan S gillar detta
  • 2012-11-15

Erik L skrev om FS Data
    Riktigt oseriöst företag tar bort synpunkter från sina kunder på Facebook när de inte passar. Tar de bort mitt så hur många andra missnöjda kunder mörkar de med?

Vi skickade in en skriftlig uppsägning till FS-Data enligt dreas egen uppmaning. När vi sedan kontaktar dem för att få bekräftat att de mottagit den skall de kolla det och återkomma men gör aldrig så. Inte bara 1 utan 5 gånger...

Sedan försöker de istället kräva oss på ytterligare pengar för att de "tappat bort" vår uppsägning!? Helt allvarligt...vad är det för dagis de driver?

De måste tydligen lura sina kunder för att tjäna pengar?
    Hur många gånger andra har också drabbats av bluffen "vi kan inte se att vi fått någon uppsägning"?

Man försöker inte på något sätt lösa saker och ting eller stå för sina misstag utan får bara till svar att "det bara är att betala".

VI har bestridit kravet till dem ett flertal gånger och hänvisat dem till att de kan göra en stämningsansökan till tingsrätten om det inte passar.

Svaret på det blev istället ett hot att trots bestridet krav lämna ärendet till kronofogden för att vi ska få en anmärkning.

Detta trots att detta direkt strider mot inkassolagen. Det verkar som att man helt enkelt tycker att det är bättre att ta lagen i egna händer och försöka skada de kunder som inte gör som de säger. Dvs direkt utpressningstaktik.

Är det fler som upplevt liknande problem så kontakta gärna mig för att diskutera en gemensam stämning gentemot FS-data. På det här sättet får man bara inte agera, dvs helt i strid med svensk lagstiftning och dessutom helt bedrägligt.

Vi avråder starkt alla från att ha något att göra med detta oseriösa företag. Läs mer
  • Petter B

2012-10-14

Petter B skrev om FS Data
    Beställde domän och e-posttjänst under en kampanj där detta var gratis.
    Registreringen av domänen var snabb, men sedan visar det sig att jag inte kan använda domänen till någonting innan "domänavdelningen" är tillbaka på måndag. Det finns inget sätt att peka domänen till en webbserver, eller att byta namnservrar.
    Räkna inte heller med att få några svar från kundservice under helger, om du inte ringer. Varför har man öppet för telefonsamtal under helgen men svarar inte på mail eller kundserviceärenden i sitt interna system?
    Och varför finns ingen från "domänavdelningen" på plats under helger?

Har du bråttom med att få igång din domän, välj Binero istället. Läs mer
  • Fabian M

2012-10-07

Fabian M skrev om FS Data
    Jag flyttade en sajt till FS Data men missade en faktura som kom via mail, det kom ingen påminnelse varken via mail eller brev. Helt plötsligt upptäckte jag att mitt konto var avstängt utan att dom meddelat mig varken via mail eller brev. Dessutom hade dom bytt ut min hemsida mot reklam för sina egna tjänster, och raderat min sajt. Dessutom har dom inte kvar någon kopia för att återskapa den. Jag skulle starkt avråda alla från att använda FS Data! Läs mer
  • Ronny T

2012-10-06

Ronny T skrev om FS Data
    Underbart webhotell. Kunde sedan oerhört många år (10+ i skrivande stund) och allt bara... fungerar. Alltid.

Supporten är snabb och vänligt och väldigt enkla att ha att göra med. Läs mer
  • Mikael B

2012-08-17

Mikael B skrev om FS Data
    Vi har ett flertal konton hos FS Data. Och allt bara fungerar.

Dessutom har de en bra support som villigt hjälper till med våra ibland galna idéer.

// Mikael Läs mer
  • 2012-04-22

Stefan N skrev om FS Data
    Har använt mig av FS Datas tjänster både privat och i företaget sedan 2007 och är över lag mycket nöjd kund. Som de flesta inom branschen har de drabbats av en del driftstörningar genom åren men alltid varit öppna med vad som hänt och service och support tycker jag har varit suverän!

Har själv driftat IT-miljöer med 1000-tals servrar i flera år så jag är väl medveten om de utmaningar som finns.

Keep it up!

/Stefan N. Läs mer
  • Lukasz L

2012-04-03

Lukasz L skrev om FS Data
    Väldigt snabba servers, ännu snabbare support och det mesta går att lösa. Läs mer
  • 2012-03-22

Serguei P skrev om FS Data
    Jag har testat många olika webbhotell och tycker om mest av de FS Data.
    Min webbsida ligger där www.blistar.nu och jag är nöjd. Läs mer
  • 2012-03-21

Anders skrev om FS Data
    Jag har haft FSdata nu i ca 1 år och aldrig använt mitt konto då jag köpte det för en site som skulle läggas upp men som aldrig tillslut blev klar.

När jag sedan försökte säga upp abonnemanget så började krånglet, gick in via deras helpdesk system där du absolut inte kan göra något i form av uppsägning. När jag sedan skapade en såkallad Ticket i FSdata systemet så fick jag ett mail tillbaka från support som sa att jag måste säga upp det manuellt och att dom skulle skicka hem papper för uppsägning (jag hade betalt för 2 år men sa upp redan efter 1). Jag fick hem papprena vilket tog ungefär en vecka och skickade tillbaka papprena och sen var det tyst.

Ingen bekräftelse ingenting om uppsägning och jag tänkte inte mera på det. Sedan några månader senare så får jag en faktura på 0kr och tänker: varför får jag fortfarande fakturor från FSdata?

Mailade och fick inget svar.....letade upp min gamla ticket via mail och fann att det självklart var stängt (dock var jag inloggad redan). Öppnade därför en ny ticket och frågade om en bekräftelse på uppsägningen och det visade sig att det inte var uppsagt (hela 6 månader senare) och jag tillfrågades att göra om hela processen och sedan tog det stop i deras helpdesk system och fick inte något svar på 2 timmar.

Jag ringde då upp och nu är det enligt FSdata uppsagt och har fått det bekräftat...dock ligger det enbart i FSData Heldesksystem så dom kan ju plocka bort det hur som helst.....självklart har jag tagit skärmdump om det nu skulle strula iaf. FÖRÖVRIGT tillämpar FSdata en uppsägningstid på 3 månader vilket är under all kritik.

VILL DÄRFÖR UTFÄRDA EN VARNING för FSDATA då jag upplever att det är ett väldigt oseriöst bemötande av kunder samt att kundsupporten är under all kritik. Vill du dessutom ha 3 månaders uppsägningstid? Dom flesta andra webbhotellen jag har jobbat med utöver tillämpar en nästan direkt uppsägning.

Jag hoppas ni på FSdata tar till er av denna feedback och gör någonting åt ert förfarande för uppsägning, lägg upp uppsägningsblanketter via ert helpdesk så att man slipper vänta på ert "postutskick".

Det är livsfarligt när ett såkallat Online Företag ska använda sig av fysiska brev när ni tillämpar lösningar för webbhosting, epost etc.

Lös dessa problem och välkomnas in på 2000-talet Läs mer
  • 2011-11-07

Leffe skrev om FS Data
    Vi har ett företag som levererar hemsidor och specialanpassade onlinesytem till företag. FS Data har varit vår leverantör av dedikerade servrar i över 6 år och jag vill varmt rekommendera FS Data.

Deras support anser jag vara av absolut 1:a klass! De är alltid hjälpsamma, trevliga och kan snabbt hjälpa till när man behöver hjälp - till och med med sådant som egentligen inte ligger på deras bord!

Jag kan inte hålla med om att "det blir dyrare med tiden..." för oss har det varit tvärt om - Vi har fått nya, bättre och snabbare servrar och fler tjänster utan att våra priser har ändrats. Sen måste jag erkänna att jag inte har full koll på marknadspriserna, men för oss är heller inte kronorna det viktigaste, det viktigaste är att vi får en stabil tjänst och en snabb och behjälplig support när det behövs! Vi måste ju lova våra kunder en viss standard och driftsäkerket och det känns tryggt och lätt att ge den när vi har FS Data som leverantör. Jag ska också säga att vi tidigare har haft andra leverantörer men där har supporten haft riktigt stora brister, vilket gjorde att vi började se oss om efter en ny leverantör. Efter mycket gallrande flyttade vi över till FS Data - Och fortfarande idag - 6 år senare, är jag mycket glad över att vi gjorde det valet!

Så för att sammanfatta det hela... Vill du/ni ha en bra och stabil leverantör som man kan lita på - Välj FS Data!

Sen ser jag att det är reaktioner på FTP över SSH - att man kan "få tillgång till alla konton..." och det är inte sant, i alla fall inte på Linuxservrar! Visst kan man navigera runt men man får INTE access till andras data, och detta är heller inget unikt för FS Data - det funkar så på alla Linuxservrar. Visserligen kan man "jaila" en vanlig FTP till vissa mappar men det medför å andra sidan ofta andra och större säkerhetsproblem. Jag tror det är en av de mest diskuterade och frågade sakerna, det med att de flesta tror att man kan "komma åt allt på servern"

Med vänlig hälsning
    Leffe Läs mer
  • 2011-11-01

Stefan J skrev om FS Data
    Hej !

En bristfällig säkerhet och omfattande kontakt med support dessutom dyrare och dyrare ju längre du har haft webbhotellet , min webbsida blev nerlagd efter en länk som tydligen gav dem orsak . medlemmar på e-forum rekommenderade inte det tack vare bristfällig support , Ftp-hanteraren filezilla med ftps:// gav tillgång till samtliga konton på webbhotellet .

LOL. Läs mer
  • 2011-11-01

Staffan P skrev om FS Data
    God kvalitet, kanske lite dyrt, men har fungerat bra vilket är värt pengarna. Läs mer
  • 2011-10-27

Gunnar E skrev om FS Data
    Har anlitat FS Data i många år i olika sammanhang, och har FS Data som leverantör även idag i allt jag sysslar med. Servicen är bra och allt funkar. Det är det viktiga. Priserna kunde vara lägre då det är föreningar jag jobbar med, men men. Läs mer
  • 2011-10-26

Marcus A skrev om FS Data
    Stabilt webbhotell med hög service Läs mer
  • Stig J

2011-05-10

Stig J skrev om FS Data
    Bra och snabb service, trevlig personal och hög standard... det är därför jag har valgt att lägga mitt webbhotell i FSDatas vård! Läs mer