Alla kategorier Hosting FS Data

FS Data, sid 3

Hos oss på FS Data står trygghet, teknik och miljö i fokus. Och kundupplevelsen, förstås! Vår kundtjänst är öppen sena kvällar och helger för att vi ska kunna ge snabba och bra svar till dig när tekniken krånglar.

Vi är en av Sveriges äldsta, mest populära och största leverantörer av servertjänster, webbhotell, domännamn och e-post och vi är helt familjeägda och ägarstyrda.

Den teknik vi använder är miljövänlig och våra servrar drar lite ström, trots att de levererar stabila och snabba tjänster. Vi använder vatten från Öresund för att kyla våra servrar och vattnet återanvänds som fjärrvärme i hela Helsingborg!
Lör-Sön: 10:00-15:00

Läs vad 109 kunder tycker om FS Data

• Lukasz L
    Lukasz L skrev om FS Data
    Väldigt snabba servers, ännu snabbare support och det mesta går att lösa. Läs mer
  • Serguei P skrev om FS Data
    Jag har testat många olika webbhotell och tycker om mest av de FS Data.
    Min webbsida ligger där www.blistar.nu och jag är nöjd. Läs mer
  • Anders skrev om FS Data
    Jag har haft FSdata nu i ca 1 år och aldrig använt mitt konto då jag köpte det för en site som skulle läggas upp men som aldrig tillslut blev klar.

När jag sedan försökte säga upp abonnemanget så började krånglet, gick in via deras helpdesk system där du absolut inte kan göra något i form av uppsägning. När jag sedan skapade en såkallad Ticket i FSdata systemet så fick jag ett mail tillbaka från support som sa att jag måste säga upp det manuellt och att dom skulle skicka hem papper för uppsägning (jag hade betalt för 2 år men sa upp redan efter 1). Jag fick hem papprena vilket tog ungefär en vecka och skickade tillbaka papprena och sen var det tyst.

Ingen bekräftelse ingenting om uppsägning och jag tänkte inte mera på det. Sedan några månader senare så får jag en faktura på 0kr och tänker: varför får jag fortfarande fakturor från FSdata?

Mailade och fick inget svar.....letade upp min gamla ticket via mail och fann att det självklart var stängt (dock var jag inloggad redan). Öppnade därför en ny ticket och frågade om en bekräftelse på uppsägningen och det visade sig att det inte var uppsagt (hela 6 månader senare) och jag tillfrågades att göra om hela processen och sedan tog det stop i deras helpdesk system och fick inte något svar på 2 timmar.

Jag ringde då upp och nu är det enligt FSdata uppsagt och har fått det bekräftat...dock ligger det enbart i FSData Heldesksystem så dom kan ju plocka bort det hur som helst.....självklart har jag tagit skärmdump om det nu skulle strula iaf. FÖRÖVRIGT tillämpar FSdata en uppsägningstid på 3 månader vilket är under all kritik.

VILL DÄRFÖR UTFÄRDA EN VARNING för FSDATA då jag upplever att det är ett väldigt oseriöst bemötande av kunder samt att kundsupporten är under all kritik. Vill du dessutom ha 3 månaders uppsägningstid? Dom flesta andra webbhotellen jag har jobbat med utöver tillämpar en nästan direkt uppsägning.

Jag hoppas ni på FSdata tar till er av denna feedback och gör någonting åt ert förfarande för uppsägning, lägg upp uppsägningsblanketter via ert helpdesk så att man slipper vänta på ert "postutskick".

Det är livsfarligt när ett såkallat Online Företag ska använda sig av fysiska brev när ni tillämpar lösningar för webbhosting, epost etc.

Lös dessa problem och välkomnas in på 2000-talet Läs mer
  • Leffe skrev om FS Data
    Vi har ett företag som levererar hemsidor och specialanpassade onlinesytem till företag. FS Data har varit vår leverantör av dedikerade servrar i över 6 år och jag vill varmt rekommendera FS Data.

Deras support anser jag vara av absolut 1:a klass! De är alltid hjälpsamma, trevliga och kan snabbt hjälpa till när man behöver hjälp - till och med med sådant som egentligen inte ligger på deras bord!

Jag kan inte hålla med om att "det blir dyrare med tiden..." för oss har det varit tvärt om - Vi har fått nya, bättre och snabbare servrar och fler tjänster utan att våra priser har ändrats. Sen måste jag erkänna att jag inte har full koll på marknadspriserna, men för oss är heller inte kronorna det viktigaste, det viktigaste är att vi får en stabil tjänst och en snabb och behjälplig support när det behövs! Vi måste ju lova våra kunder en viss standard och driftsäkerket och det känns tryggt och lätt att ge den när vi har FS Data som leverantör. Jag ska också säga att vi tidigare har haft andra leverantörer men där har supporten haft riktigt stora brister, vilket gjorde att vi började se oss om efter en ny leverantör. Efter mycket gallrande flyttade vi över till FS Data - Och fortfarande idag - 6 år senare, är jag mycket glad över att vi gjorde det valet!

Så för att sammanfatta det hela... Vill du/ni ha en bra och stabil leverantör som man kan lita på - Välj FS Data!

Sen ser jag att det är reaktioner på FTP över SSH - att man kan "få tillgång till alla konton..." och det är inte sant, i alla fall inte på Linuxservrar! Visst kan man navigera runt men man får INTE access till andras data, och detta är heller inget unikt för FS Data - det funkar så på alla Linuxservrar. Visserligen kan man "jaila" en vanlig FTP till vissa mappar men det medför å andra sidan ofta andra och större säkerhetsproblem. Jag tror det är en av de mest diskuterade och frågade sakerna, det med att de flesta tror att man kan "komma åt allt på servern"

Med vänlig hälsning
    Leffe Läs mer
  • Stefan J skrev om FS Data
    Hej !

En bristfällig säkerhet och omfattande kontakt med support dessutom dyrare och dyrare ju längre du har haft webbhotellet , min webbsida blev nerlagd efter en länk som tydligen gav dem orsak . medlemmar på e-forum rekommenderade inte det tack vare bristfällig support , Ftp-hanteraren filezilla med ftps:// gav tillgång till samtliga konton på webbhotellet .

LOL. Läs mer
  • Staffan P skrev om FS Data
    God kvalitet, kanske lite dyrt, men har fungerat bra vilket är värt pengarna. Läs mer
  • Gunnar E skrev om FS Data
    Har anlitat FS Data i många år i olika sammanhang, och har FS Data som leverantör även idag i allt jag sysslar med. Servicen är bra och allt funkar. Det är det viktiga. Priserna kunde vara lägre då det är föreningar jag jobbar med, men men. Läs mer
  • Marcus A skrev om FS Data
    Stabilt webbhotell med hög service Läs mer
    Jonathan S gillar detta
  • Stig J
    Stig J skrev om FS Data
    Bra och snabb service, trevlig personal och hög standard... det är därför jag har valgt att lägga mitt webbhotell i FSDatas vård! Läs mer
    Jonathan S gillar detta