Ki-Mamma HB

4.1

14 omdömen om Ki-Mamma HB

Jacob K
Skrev om Ki-Mamma HB

Sjuuuukt god sushi, mest för att kvalitén på fisken är bäst. Deras kockar ser ut som samurajs och jag gillar hur litet och mysigt stället är. Deras miso är riktigt god med musslor i sig. Testa en större sushi då man får roligare bitar som pilgrimsmussla eller rom

Spanjorskan
4.0/5 i betyg av 4135 omdömen 4.0 av 4135 omdömen

Isabelle R Isabelle R
Elias B
Skrev om Ki-Mamma HB

Maguro don (tonfisk, äggula, kimcho, ris) är fantastisk, liksom den förbjudna ålen. Sushin ok.

Oll E
Skrev om Ki-Mamma HB

Den bästa sushin i Stockholm när det kommer till kvalite kontra pris. Misosoppan (som ej ingår utan kostar 30 kronor) är exceptionell med musslor i. Själv brukar jag ta en vanlig stor sushi och lägga till två stycken räka/majonnäs nigiri!

Bockholmen Hav & Restaurang
4.3/5 i betyg av 7920 omdömen 4.3 av 7920 omdömen

Per-olof G Per-olof G
Sara S
Skrev om Ki-Mamma HB

Ki-Mama har bra och fräsch sushi och deras yakkiniku är oxå bra tillagad. Bland de bättre sushiställena i Stockholm, men lokalen är trist och de tar rätt bra betalt för sina bitar, men helt överkomliga priser för vad man får. Servicen e inge speciell, varken bra eller dålig.

Maria S
Skrev om Ki-Mamma HB

Trång lokal, dryg personal men familjetallriken med sushi är gudomligt god.

Nybrogatan 38
4.3/5 i betyg av 8064 omdömen 4.3 av 8064 omdömen

Jennifer H
Skrev om Ki-Mamma HB

Till Ki-Mama går jag för att äta deras supergoda Kimchi. Men lokalen inbjuder mer till take-away än till en måltid på plats. Annars rätt prisvärt.

Piotr K
Skrev om Ki-Mamma HB

Inredning är inte toppklass och det är högljutt, men sushin håller JÄMN kvalitet. Nya ställen som får toppbetyg börjar snåla efter ett tag. Ki-Mama och Ichiban är dem ställen med god sushi år efter år. Jag brukar inte äta med personalen så dem rör mig inte.

Paraden
4.2/5 i betyg av 4712 omdömen 4.2 av 4712 omdömen

Penelope S Penelope S
Greta M
Skrev om Ki-Mamma HB

Riktigt bra, håller Ki-Mama tillsammans med Akkis på Söder till dom bästa sushibarerna i Stockholm. Råvarorna håller väldigt högklass och laxen är otrolig. Det som drar ner betyget från en 5:a till en stark 4:a är bemötandet. Ibland tycker jag att personalen kan vara riktigt otrevlig. Det är lite som The soup nazi i Seinfeld

Therese J
Skrev om Ki-Mamma HB

Inget ställe jag skulle rekomendera. Fick själv det rekomenderat, men det föll platt. Sushibitar med bara en massa ris, inget kladdigt sushi-ris utan stora riskorn nästan som sånt billigt man kokar hemma. Bitarna höll inte alls ihop. Trevlig bemötande dock. Men det som räknas är väll maten & nej, jag går inte hit igen.

Österlånggatan 17
4.0/5 i betyg av 4106 omdömen 4.0 av 4106 omdömen

Jessica I Jessica I
Molly B
Skrev om Ki-Mamma HB

Fantastisk sushi, absolut en av de bästa i Stockholm! Laxen smälter i munnen, riset har perfekt balans av risvinäger. Enkelt inrett, med japansk touch. Ofta liv o rörelse o mysig stämning, både sittande gäster o takeaway. Rekommenderas varmt!!! Ett måste för sushi fantaster!

Johanna B
Skrev om Ki-Mamma HB

Mycket bra sushiställe. inredningen är japanskt genuin och trevlig. Suchin är mycket god och det finns även andra japanska rätter för de som inte äter sushi.

Djurgårdsbrunn
4.1/5 i betyg av 6252 omdömen 4.1 av 6252 omdömen
BadgeTwoYears

Caroline C Caroline C
K
Skrev om Ki-Mamma HB

Det var länge sen jag var där nu, men alla gånger jag ätit sushi på Ki-mama har jag varit jättenöjd. Bra urval av sorter, hög kvalitet, smakar som på bra ställen i Japan. Misosoppan utklassar andra ställen, som hemlagad soppa jämförd med den normala pulversoppsliknande standardvarianten.

Linn E
Skrev om Ki-Mamma HB

Deras lax-don är supergod! Otroligt prisvärd - man får rejält med lax, ris och vårlök. Väldigt trångt vid lunch, gäller att komma i tid! God misosoppa med färska musslor i.

Sofia K
Skrev om Ki-Mamma HB

En liten mysig sushi-bar som serverar kall och varmrätter. Hittar ingen godare laxkimchi i stan, eller finns det någon annan ens? Trevlig personal och bra priser.