Alla kategorier Bilvård Stockholms län Solna Future Car Care

Future Car Care

Gårdsvägen 4, 169 70 Solna — Visa karta

Vi arbetar med biltvätt som sker med hjälp av ånga. En metod som sparar rejält mycket av naturens resurser och dessutom gör bilen minst lika ren som en "vanlig" tvätt.
Englundavägen 2, 17141, SOLNA
Richard Å:
Hade bilen inne för en återbehandling av lackskyddet och valde utöver det även inre rengöring inkl behandling av läderklädseln plus motortvä...

Bilvårdare nära Future Car Care:

Englundavägen 2, SOLNA
Richard Å:

Norra Stationsgatan 60-62, STOCKHOLM
Vi har lång erfarenhet av bilar och däck och har huserat i samma lokaler i drygt... Läs mer ›
Tage L:
Bra och trevligt, går snabbt att få tid vanligtvis.

Sveavägen 159, Stockholm
Naess S:
Snabb och professionell service.

Hagagatan 52, Stockholm
Välkommen till en bilverkstad med personligt bemötande och engagemang! Läs mer ›
Cordicon Ab:
Snabb service,väl genomfört! De hämtade till och med min bil i mitt garage!

Läs vad 87 kunder tycker om Future Car Care

• Anette N
    Anette N skrev om Future Car Care
    Anlitade företaget för en recond av lacken. Blev jätteglad - resultatet är fantastiskt och bilen ser ut som om den nyss rullat ut ur bilfabriken. Dessutom mycket trevliga att ha att göra med. Rekommenderas!
  • Anastasia H
    Anastasia H skrev om Future Car Care
    Ej rekomenderas! Otrevliga, oproffsiga.
  • Isak K
    Isak K skrev om Future Car Care
    VARNING för detta Future Car Care! Jag köpte deras groupon deal på helrekond med lackskydd och blev grundlurad då de inte ens polerade lacken. Jag kunde se det eftersom lacken var ganska sliten innan och det inte blev minsta skillnad. Dessutom skadade de färgen på min grill.

När jag påtalade dessa saken blev jag mycket dåligt bemött av Alex som ägaren heter. Han menade att man får vad man betalar för, att jag inte kunde förvänta mig en grundlig polering för detta pris och att jag borde ha informerat dem om att jag har en plastgrill. Allt detta i en mkt otrevlig och överlägsen attityd.

Jag vill med detta varna alla från att köpa deras groupon deal. Jag har på olika hemsidor sett att även andra varit missnöjda med företagets groupon. Jag kommer att klaga hos groupon och uppmanar alla andra missnöjda att göra detsamma så att inte fler drabbas av fusket.
    2014-07-22 Alex G svarar Isak K
    Hej Isak,

Även om det är vårt främsta mål är det omöjligt att få alla kunder nöjda. Du passerade två av mina kollegor innan du slutligen tog diskussionen med mig.
    En av min kollegor gick igenom bilen med dig innan och förklarade att om du vill uppnå resultatet som du önskade behöver bilen våtslipas. Som förklarat handlar det om en helt annan behandling. Beklagligt att du ändå hade andra förväntningar. Även min andra kollega förklarade för dig efter behandlingen vad som gjorts och vad som ingår i tjänsten du köpt och slutligen jag som nämnde samma sak.
    Gällande din plastgrill är det inte plastgrill utan gummibaserad färg (Plasti Dip) som sprutats på i efterhand. Som jag förklarade för dig är denna gummifärg väldigt känslig och klarar inte av kemikalier i stor utsträckning, och att vi behöver bli informerad innan för att kunna ta hänsyn till det. Omöjligt för oss att veta om våra kunder har efterbehandlat bilar och med vad.

Sorgligt att du känner som om vi fuskat med vi har gjort allt vi beskrivit i behandlingen på GroupOn-erbjudandet och lite till.

Vill ändå tacka dig för att du tar dig tid att skriva dina synpunkter och ger oss möjlighet att svara öppet.

Önskar dig all lycka med framtida tjänsteköp.

mvh,

Alex
    2014-07-22 Isak K svarar Alex G
    Hej Alex Ali Ghanati,

Det är verkligen inte ert främsta mål att alla ska bli nöjda. Det visade du med all tydlighet i ditt bemötande mot mig där du med en arrogant och snudd på hotfull ton höjde rösten mot mig och dessutom med ett flin sade att jag fick skylla mig själv för att jag hade en känslig plast på grillen.

I ditt svar far du dessutom med osanning på flera punkter. Det var inte jag som passerade två av dina anställda innan jag kom till dig. Jag fick prata med en av dina anställda innan han hänvisade mig till dig. Vårt samtal avslutades med att jag sa att jag skulle se till att allmänheten fick reda på detta och att jag skulle klaga hos Groupon. Då avslutade du samtalet i en överlägsen ton med att du såg fram emot det. Ett par timmar efter att jag hade gått så ringde din andra anställde mig och ville förklara att jag inte alls hade blivit lurad. Han förklarade också för mig att det inte var någon mening med att klaga hos Groupon eftersom ingen ändå skulle tro på mig och att ni är mer trovärdiga. När jag sa till killen att jag förstår att Alex har tvingat dig att ringa detta samtal och att Alex säkert sitter bredvid och lyssnar blev han tyst en stund. Därmed fick jag bekräftat att det låg till på detta sätt.

Den andra punkten där du far med osanning är att du aldrig nämnde ordet våtslipning. Du sa att en djup polering inte ingår för detta pris och att ni endast gör en ytlig polering. Detta trots att det står tydligt i dealen att ni gör poleringen i flera lager, dvs en ren lögn.

Jag har kontaktat Groupon och förklarat situationen. De tyckte att det var märkligt och de har nu bestämt sig för att gå vidare med att utreda er som företag och de kommer att ta ställning till om de verkligen ska fortsätta samarbetet med er i fortsättningen.
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • S
    S skrev om Future Car Care
    Har haft några bilar i mitt drygt 50 åriga liv. Har alltid varit noga med dem o lämnat in på både recond o tvätt. Har nu äntligen hittat den bästa recondfirman i Sthlm, jag har provat på många under ca.30 år. Förra sommaren hittade jag en liten annons i lokaltidningen om miljövänlig tvätt, recond mm. Då jag 1 månad innan hade lämnat bilen på recond hos annat företag i Solna men var riktigt missnöjd med deras arbete bestämde jag mig för att testa FUTURE CAR CARE som företaget hette enligt annonsen. Först får jag ett väldigt trevligt bemötande o en utförlig beskrivning hur deras tvätt går till. Jag lämnar bilen o när jag hämtar den senare är den så himla ren o fin invändigt och inte en fläck kvar på mina svarta texlitsäten. Prisvärt dessutom. Då de gjorde ett sånt bra jobb på min bil så lämnar sonen in sin svarta lilla bil på helrecond. Dessa killar hade gjort ett fantastigt jobb med den bilen, ja svarta bilar är ju lite svåra att få riktigt fin i lacken då den har några år på nacken. Tror vi betalade ca.3500kr i förhållande till 5500kr där min bil varit o riktigt undermåligt jobb. Har nu under 1 års tid lämnat in min och mina söners bilar på både utvändig o invändig tvätt ett flertal ggr och vi är så otroligt nöjda. Har även några vänner som lämnat bilar hos dessa killar o alla är så nöjda med både utfört arbete o hur trevliga killarna är. Tvivlar på att någon annan recondfirma i Sthlm kan konkurrera med dessa killar.
    1) gör fantastiska jobb, 2) är väldigt trevliga, 3) väldigt hjälpsamma o seviceminded kan även hämta o lämna bilen om du själv fått förhinder. Vill du ha en ren bil o är pedant kan jag med glädje rekommendera FUTURE CAR CARE Gårdsvägen (vet inte gatnumret) i Solna.
  • Simon T
    Simon T skrev om Future Car Care
    Tycker inte bilen blev så bra som jag förväntat mig!
  • Natasha L
    Natasha L skrev om Future Car Care
    Trevligt och personligt bemötande. Jag har köpt in- och utvändig tvätt av min bil vid ett flertal tillfällen.
  • Stefan J
    Stefan J skrev om Future Car Care
    Bemötandet var enligt förväntan d v s bra. Utförandet av den invändiga rengöringen var inte till full belåtenhet och inte heller utvändig fönsterputs.
  • Miro H
    Miro H skrev om Future Car Care
    Cleaning the car was done in very good quality and timing.
  • Sofia Z
    Sofia Z skrev om Future Car Care
    Grym service, trevligt bemötande, smidigt nära tåget när man lämnat in bilen.
  • Richard H
    Richard H skrev om Future Car Care
    Flexibel och tillmötesgående personal. Mycket nöjd.
  • Mikael H
    Mikael H skrev om Future Car Care
    Bra service. Uppskattar att jag kan lämna och hämta min bilnyckel i receptionen på mitt företag.
    Hög kvalité på rengöringen av bilen.
  • Oskar H
    Oskar H skrev om Future Car Care
    Bemötandet jag har upplevt är otroligt. Serviceminded personal, snabba och bra arbeten till ett bra pris. Har rekommenderat många bekanta.
  • Mikael B
    Mikael B skrev om Future Car Care
    Utmärkt resultat både in och utvändigt, kan verkligen rekommendera deras helrekond.

Mikael
  • Mathias P
    Mathias P skrev om Future Car Care
    Snabbt, smidigt och snyggt. Har inget att klaga på.
  • Oktay E
    Oktay E skrev om Future Car Care
    Otroligt nöjd!
    Har gjort ett kanon jobb...stort tack!
  • Peter O
    Peter O skrev om Future Car Care
    Riktigt bra bemötande och resultat! Kan rekommenderas.
  • Peter L
    Peter L skrev om Future Car Care
    Bra kvalité på utförd jobb, lite högt pris.
  • Stefan R
    Stefan R skrev om Future Car Care
    Topp klass, trevligt bemötande och en hög service nivå. Aldrig några problem, fixar allt! Tvätt o recond av bilen,mycket nöjd kund!Fler företag skulle ha den personalen och inställningen till sitt arbete!
  • Ronnie B
    Ronnie B skrev om Future Car Care
    Bra resultat. Jag var nöjd. Trettio tecken blir mycket om man vill svara kort.
  • Olga S
    Olga S skrev om Future Car Care
    Slarvig dammsugning i kupe och lastutrymme. Allt smuts kvar under alla små och stora mattor. Under golvmattorna lika dåligt. Trevlig personal för övrigt.
  • Stefan W
    Stefan W skrev om Future Car Care
    Fantastisk service, lysande kvalité och alltid ett leende på läpparna!
  • Pontus Ö
    Pontus Ö skrev om Future Car Care
    Trevliga, serviceminded och gör ett gott arbete.
  • Roger A
    Roger A skrev om Future Car Care
    Bra bemötande och jobben
    är kanon
  • Robin A
    Robin A skrev om Future Car Care
    Uppdraget bestod av att göra rent insida och utsida av bil.
    Att då "glömma" hela bakluckan, mittenkonsol, insida rutor och delar av baksäte är inte okej.
    Att på utsidan glömma en backspegel och inte torka av bilen är inte heller okej.
    Skulle aldrig återkomma hit efter deras dåliga jobb.
    Skulle rekommendera att ta annan firma.
  • Sezar K
    Sezar K skrev om Future Car Care
    Mycket kunnig personal och utmärkt service, kan inte annat än rekommendera!
  • Robin D
    Robin D skrev om Future Car Care
    Alltid bra service och klockrent jobb. Vanlig invändig/utvändig tvätt ger näst intill nybilskänsla i en vecka.
  • Nils Y
    Nils Y skrev om Future Car Care
    Future Car Care är ett företag som verkligen bemöter mig som kund på ett väldigt trevligt och bra sätt!
    Enkel bokning via deras sida och de har hitintills levt upp till det de lovar i både kvaliten på det de gör och på den tid de lovar!
    Jag har nyttjat både invändig och utvändig tvätt samt helrekond!
    Sammantaget är jag väldigt nöjd och kan verkligen rekomendera dem till andra kunder!
  • Stefan Ö
    Stefan Ö skrev om Future Car Care
    Mycket bra bemötande och snabb service. Lämande in på förmiddagen och fick bilen på eftermiddagen trots att bilen var mycket smutsig och de hade fått tvätta den i flera omgångar. Tvättade både utvändigt och utvändigt.
  • Johanna R
    Johanna R skrev om Future Car Care
    Hög servicenivå, modernt och fräscht! Mycket bra intryck.
  • Kenneth A
    Kenneth A skrev om Future Car Care
    Har aldrig haft en sån gnistrande ren bil efter att låtit Future Car Care låtit ta hand om bilen. Att dom är trevliga och om sig och kring sig är bara en bonus. Vill ni ha en "ny bil" åk dit!!

Nöjd kund
  • Karl W
    Karl W skrev om Future Car Care
    Väl utfört jobb och bra kundservice.
  • Magnus C
    Magnus C skrev om Future Car Care
    Grymt bra kompetens och trevlig personal!
  • Eric L
    Eric L skrev om Future Car Care
    Lämnade in bilen för tvätt ut och invändigt. Resultatet blev utmärkt. Bilen blev som ny! Mycket prisvärt! Kan verkligen rekommenderas!
  • Johan E
    Johan E skrev om Future Car Care
    Köpte två helrekond via groupon för min sambo och min far. När jag skulle hämta upp min sambos bil så märkte så anmärkte jag att de inte hade tvättat i dörrkarmen samt listerna runt dörren. Inte heller hade de tvättat av gångjärnen på bagageluckan. Det fanns även hundhår kvar över hela sätena samt gräs satt fast i matten i bagageutrymmet. Under förar- och passagerarsätet så var det fullt med grus och skräp från vintern.

Detta är inte okej när man kör en helrekond. De fick dammsuga om bilen, gångjärnen orkade jag inte bry mig om, inte heller dörrkarmen.

Farsans bil veckan efter var det bättre städat. Dock så fanns det små fläckar här och där som jag kunde ta bort med tummen, växelspaken var fortfarande dammig och det var fläckar på motorhuven som jag fick skrapa bort.

Tyvärr så är intrycket att de stressar igenom behandlingen av bilen samt saknar tillräckligt med erfarenhet att få bilen ordentligt rent.
  • Magnus D
    Magnus D skrev om Future Car Care
    Bra service, miljövänligt är ett plus. Boka på kort varsel och personlig kontakt gör att detta företag rekommenderas varmt. Mange.
  • Jonas H
    Jonas H skrev om Future Car Care
    Det verkade först lite oklart om jag hade någon tid bokad. Men när det löst sig gick allt väldigt smidigt och bilen blev ren.

Den enda kritik jag kan komma på var att när det regnade dagen efter rann det smuts ur dörrhandtagen på bilen. Dom hade säkert bara glömt att tvätta där
  • Johan K
    Johan K skrev om Future Car Care
    Mycket nöjd, bra bemötande/bra utfört jobb.
  • Jonas ö
    Jonas ö skrev om Future Car Care
    Väldigt dåligt utförd rekond. Trots val av deras bästa rekond var bilen knappt städad invändigt. Skulle starkt avråda från att använda denna firma för att rekonda er bil!
    2014-06-04 Alex G svarar Jonas ö
    Hej Jonas,
    Vår målsättning är att alla våra kunder ska vara nöjda. Du får gärna specificera vad vi har brustit på. Om du kommer in till oss åtgärdar vi det du tycker var dåligt gjort. mvh/Alex
  • John B
    John B skrev om Future Car Care
    Toppen service, snabbt och snyggt.
  • Lena V
    Lena V skrev om Future Car Care
    Trevligt bemötande både vid inlämning och hämtning av bil.

Hel rekond. Hade fått bilen nerstänkt med cement när jag
    körde förbi en byggarbetsplats. Bilen jätte fin efter behandling.
  • Krister W
    Krister W skrev om Future Car Care
    Snabb service , smidig bokning via webben,
    bra utfört arbete
    Mycket nöjd , kommer tillbaka ,
    mvh/K
  • Emma E
    Emma E skrev om Future Car Care
    Nyckel hämtades inte i tid men jag är ganska nöjd med resultatet. Prisvärt.
    2014-06-04 Alex G svarar Emma E
    Hej Emma,
    När vi hämtar nycklar hos våra kunder är målsättningen att bilen skall vara klar angiven tid. Vi hämtar inte nödvändigtvis på utsatt tid. Jag hoppas vi inte blev försenade. Om så fallet ber jag väldigt mycket om ursäkt. /Alex
  • Ingvar E
    Ingvar E skrev om Future Car Care
    Jag tycker de är väldigt proffsiga och alltid hjälpsamma och med ett mycket trevligt bemötande
  • Christina S
    Christina S skrev om Future Car Care
    Mycket fin service och vältvättade bilar! :-)
  • Håkan N
    Håkan N skrev om Future Car Care
    Fantastiskt service!
    Trevlig personal som alltid hjälper till
    100% nöjd med jobbet som dom utför!
  • Ilham A
    Ilham A skrev om Future Car Care
    Mycket bra service och bemötande. De håller vad de lovar! Min bil har nog aldrig blivit så ren som när jag valde att gå till future car care.
  • Edwin C
    Edwin C skrev om Future Car Care
    Bra service, bilen har inte varit så här ren på länge. Även lyckats få en fläck ur stolen. Mycket nöjd!
  • Jan P
    Jan P skrev om Future Car Care
    BRA BEMÖTANDE
    GOD KUNDORIENTERING
  • Henrik I
    Henrik I skrev om Future Car Care
    supertrevligt, snabbt och bra resultat. kan inte vara annat än nöjd. mycket nöjd.
  • Jamil D
    Jamil D skrev om Future Car Care
    Future Car Care är det bästa vallet för bilvård! trevliga personal , flexibla och med kunden i foxus.
    Jag besälld ute-inne tvätt plus vax och men får skänslan av att hämta en ny bil varje gång ..

Gårdsvägen 4, 169 70 Solna