Alla kategorier Bilvård Stockholms län Solna Future Car Care

Future Car Care, sid 2

Gårdsvägen 4, 169 70 Solna — Visa karta

Vi på Future Car Care erbjuder all den bilvård du kan tänkas behöva!

Vi är världens första svanenmärkta rekondfirma som lägger fokus på att vara så miljövänliga som möjligt. Samtidigt kan du räkna med den senaste tekniken och den bästa servicen för din bil.

Vi strävar alltid efter att vara personliga i vårt arbete så att vi får långsiktiga relationer med våra kunder. Dessutom är våra priser otroligt konkurrenskraftiga och vi använder enbart reservdelar av originalkvalitet.

Här får du verkligen nybilskänslan. Välkommen till oss!

Läs vad 104 kunder tycker om Future Car Care

• Johan E
    Johan E skrev om Future Car Care
    Köpte två helrekond via groupon för min sambo och min far. När jag skulle hämta upp min sambos bil så märkte så anmärkte jag att de inte hade tvättat i dörrkarmen samt listerna runt dörren. Inte heller hade de tvättat av gångjärnen på bagageluckan. Det fanns även hundhår kvar över hela sätena samt gräs satt fast i matten i bagageutrymmet. Under förar- och passagerarsätet så var det fullt med grus och skräp från vintern.

Detta är inte okej när man kör en helrekond. De fick dammsuga om bilen, gångjärnen orkade jag inte bry mig om, inte heller dörrkarmen.

Farsans bil veckan efter var det bättre städat. Dock så fanns det små fläckar här och där som jag kunde ta bort med tummen, växelspaken var fortfarande dammig och det var fläckar på motorhuven som jag fick skrapa bort.

Tyvärr så är intrycket att de stressar igenom behandlingen av bilen samt saknar tillräckligt med erfarenhet att få bilen ordentligt rent. Läs mer
  • Magnus D
    Magnus D skrev om Future Car Care
    Bra service, miljövänligt är ett plus. Boka på kort varsel och personlig kontakt gör att detta företag rekommenderas varmt. Mange. Läs mer
  • Jonas H
    Jonas H skrev om Future Car Care
    Det verkade först lite oklart om jag hade någon tid bokad. Men när det löst sig gick allt väldigt smidigt och bilen blev ren.

Den enda kritik jag kan komma på var att när det regnade dagen efter rann det smuts ur dörrhandtagen på bilen. Dom hade säkert bara glömt att tvätta där Läs mer
  • Johan K
    Johan K skrev om Future Car Care
    Mycket nöjd, bra bemötande/bra utfört jobb. Läs mer
  • Jonas ö
    Jonas ö skrev om Future Car Care
    Väldigt dåligt utförd rekond. Trots val av deras bästa rekond var bilen knappt städad invändigt. Skulle starkt avråda från att använda denna firma för att rekonda er bil! Läs mer
    2014-06-04 Alex G svarar Jonas ö
    Hej Jonas,
    Vår målsättning är att alla våra kunder ska vara nöjda. Du får gärna specificera vad vi har brustit på. Om du kommer in till oss åtgärdar vi det du tycker var dåligt gjort. mvh/Alex
  • John B
    John B skrev om Future Car Care
    Toppen service, snabbt och snyggt. Läs mer
  • Lena V
    Lena V skrev om Future Car Care
    Trevligt bemötande både vid inlämning och hämtning av bil.

Hel rekond. Hade fått bilen nerstänkt med cement när jag
    körde förbi en byggarbetsplats. Bilen jätte fin efter behandling. Läs mer
  • Krister W
    Krister W skrev om Future Car Care
    Snabb service , smidig bokning via webben,
    bra utfört arbete
    Mycket nöjd , kommer tillbaka ,
    mvh/K Läs mer
  • Emma E
    Emma E skrev om Future Car Care
    Nyckel hämtades inte i tid men jag är ganska nöjd med resultatet. Prisvärt. Läs mer
    2014-06-04 Alex G svarar Emma E
    Hej Emma,
    När vi hämtar nycklar hos våra kunder är målsättningen att bilen skall vara klar angiven tid. Vi hämtar inte nödvändigtvis på utsatt tid. Jag hoppas vi inte blev försenade. Om så fallet ber jag väldigt mycket om ursäkt. /Alex
  • Ingvar E
    Ingvar E skrev om Future Car Care
    Jag tycker de är väldigt proffsiga och alltid hjälpsamma och med ett mycket trevligt bemötande Läs mer
  • Christina S
    Christina S skrev om Future Car Care
    Mycket fin service och vältvättade bilar! :-) Läs mer
  • Håkan N
    Håkan N skrev om Future Car Care
    Fantastiskt service!
    Trevlig personal som alltid hjälper till
    100% nöjd med jobbet som dom utför! Läs mer
  • Ilham A
    Ilham A skrev om Future Car Care
    Mycket bra service och bemötande. De håller vad de lovar! Min bil har nog aldrig blivit så ren som när jag valde att gå till future car care. Läs mer
  • Edwin C
    Edwin C skrev om Future Car Care
    Bra service, bilen har inte varit så här ren på länge. Även lyckats få en fläck ur stolen. Mycket nöjd! Läs mer
  • Jan P
    Jan P skrev om Future Car Care
    BRA BEMÖTANDE
    GOD KUNDORIENTERING Läs mer
  • Henrik I
    Henrik I skrev om Future Car Care
    supertrevligt, snabbt och bra resultat. kan inte vara annat än nöjd. mycket nöjd. Läs mer
  • Jamil D
    Jamil D skrev om Future Car Care
    Future Car Care är det bästa vallet för bilvård! trevliga personal , flexibla och med kunden i foxus.
    Jag besälld ute-inne tvätt plus vax och men får skänslan av att hämta en ny bil varje gång .. Läs mer
  • Helena S
    Helena S skrev om Future Car Care
    Jag har anlitat företaget för invändig rekond, utvändig tätt samt tvätt av sätesklädsel. Blev väldigt nöjd med resultatet och tycker även att jag fick bra service. Rekommenderas! Läs mer
  • David R
    David R skrev om Future Car Care
    Bilen var fortfarande dammig innuti. Läs mer
    2014-06-04 Alex G svarar David R
    Hej David,
    Beklagar om vi missat städa ordentligt. Det får inte hända. Vi är alltid måna om att göra rätt för oss. I framtiden påpeka gärna direkt så löser vi eventuella missöden. /Alex
  • Erik W
    Erik W skrev om Future Car Care
    Schysst bemötande och bra service - bilen var ren !:) Läs mer
  • Felat B
    Felat B skrev om Future Car Care
    Däckskifte och biltvätt gick galant, ren och fin blev bilen inför sommaren. Läs mer
  • Hans L
    Hans L skrev om Future Car Care
    Företaget står på tå och levererar. Läs mer
  • Helena O
    Helena O skrev om Future Car Care
    Bara plus i allt från bemötande till utfört jobb! Läs mer
  • Erik E
    Erik E skrev om Future Car Care
    Flexibla och snabba på att ordna en ordentlig biltvätt. Läs mer
  • Eva F
    Eva F skrev om Future Car Care
    Future Car Care har överträffat alla mina förväntningar. Enkelhet att boka,trevligt bemötande och framförallt en helt otroligt ren bil. Det är nästan så jg längtar till nästa gång jag får lämna in min bil Läs mer
  • Fredrik F
    Fredrik F skrev om Future Car Care
    Bra att kunna välja ett mer miljövänligt alternativ. Resultatet helt OK. Högt pris för en vanlig handtvätt. Läs mer
    2014-06-04 Alex G svarar Fredrik F
    Hej Fredrik,
    Tack för ditt omdöme. Vi hanterar inte kontanter och vår personal är avlönade enligt fackrörelsens rekommendationer. Vi tar även stort ansvar för hantering av kem samt avfall. Allt detta kostar väldigt mycket. Om man räknar lite snabbt på kostnader och skatter är vi väldigt billiga :) /Alex
  • Eric H
    Eric H skrev om Future Car Care
    Trevlig och professionell service, hög kvalitet på utfört arbete. Kommer absolut att återkomma till Future Car Care. Läs mer
  • Anna B
    Anna B skrev om Future Car Care
    Förvarar och byter däck. Bra bemötande, kunnig personal, korta väntetider. Läs mer
  • Christian J
    Christian J skrev om Future Car Care
    Kanon service - vad vi drömt om i vår närhet; ett företag som tar bilvård och service till den nivå man vill att det ska fungera. Läs mer
  • Ann b
    Ann b skrev om Future Car Care
    mkt bra service från bokning, mottagning av bil, service och hämtning. Läs mer
  • Daniel E
    Daniel E skrev om Future Car Care
    Toppen!Bra bemötande, enkelt och bra service. Läs mer
  • christer b
    christer b skrev om Future Car Care
    Bra enkel on line bokning, för tvätt av min bil och fler saker kopplat till bilen.
    Snabb bekräftelse och vid ev. problem ringer dom direkt..

Nära och bra...

Skall vara miljövänligt det dom gör och jag kan inte värdera det mer än den info jag har och jämför med andra, så det är bra. Läs mer
  • Anne-Marie D
    Anne-Marie D skrev om Future Car Care
    Snabbt och professionellt bemötande. Tvättade min bil både in och utvändigt. Läs mer
  • Camilla O
    Camilla O skrev om Future Car Care
    Personalen var trevlig och mycket duktig. Jag är mycket nöjd och kommer att anlita dem igen.
    Camilla Läs mer
  • Daniel S
    Daniel S skrev om Future Car Care
    Snabbt däckskifte. Miljötänk med möjlighet till elektroniskt kvitto. Läs mer
  • Camilla T
    Camilla T skrev om Future Car Care
    Mycket bra service och jobb. Lämnade in bilen på helrekond. Kan inte blivit mer nöjd. Fick tid snabbt och bilen känns som ny. Rekommenderar verkligen. Läs mer
  • anki H
    anki H skrev om Future Car Care
    Detta betyg omfattar enbart däckskifte.
    Jag fick dåliga vibbar direkt när jag kom in i hallen - jag var iofs 4 minuter efter bokad tid, men det fanns ingen plats för min bil i hallen - de var tvungna att köra ut en bil. Brant uppfart, min bils dragkrok slog ordentligt i asfalten både när bilen kördes in och ut. Ett däckskifte ska enligt min uppfattning ta mellan 5 och 10 minuter. Efter en kvart arbetades det på andra hjulet. Man lyckades dra snett hjulbultar så att gängorna förstördes. Jag blev ordentligt förbannad och blev erbjuden en lånebil så att de skulle hinna åtgärda felet. När jag kom tillbaka hade visserligen nya hjulbultar införskaffats, men jag lever fortfarande i ovisshet om gängorna i skivorna fortfarande är hela. Jag har förstås ingen aning om detta var olycksfall i arbetet eller om de är klantar. Hursomhelst bad de 1000 gånger om ursäkt, men mitt betyg kan tyvärr inte bli bättre än lägsta tänkbara. Läs mer
    2014-06-04 Alex G svarar anki H
    Hej Anki,
    Att vi har många bilar i hallen och stuvar om är vår vardag. Att hjulbultar går snett/sönder är också ett missöde som händer på alla däckverkstäder. Väldigt beklagligt men det händer. Vad som är viktigt för oss är att i alla lägen göra rätt för oss. Som du skriver fick ni lånebil medans vi löste problemet. I rusningstrafik tog vi oss tiden att handla ny bult från märkeshandlare och inte riskera att köpa sämre produkt från närmare ÅF. Vi bjöd även på tvätt av bil samt däckbytet som kompensation. Om vi på något sätt kunnat hantera situationen annorlunda efter ett missöde är vi tacksamma för dina åsikter. /Alex
  • Berge H
    Berge H skrev om Future Car Care
    Jag är utomordentligt nöjd med hur personalen på Future Car Care tar hand om mig och bilen. Min bil & MC tvättas bara på FCC från och med nu. Rekommenderas starkt! Läs mer
  • Bosse D
    Bosse D skrev om Future Car Care
    Jag fick ett vänligt bemötande när jag kom dit första gången.
    Dom gjorde 5st helrecond och 1st invändig recond åt mig.
    Bilarna har sett mycket bra ut, och förarna av dom är helnöjda. Läs mer
  • Andreas V
    Andreas V skrev om Future Car Care
    Bilen blev ren och fin. Trevlig personal etc.
    Det hade blivit betyg 5 om man inte satt reklam för företaget på registreringsskylten utan att fråga om det var ok. Läs mer
  • Aila k
    Aila k skrev om Future Car Care
    Jag utnyttjade ett erbjudande men blev behandlad med respekt som vilken som helst kund. Läs mer
  • Brita L
    Brita L skrev om Future Car Care
    Ett besök. Nöjd med besöket. Läs mer
  • Björn Å
    Björn Å skrev om Future Car Care
    Bra service, mycket flexibla och hög professionalitet. Läs mer
  • Björn J
    Björn J skrev om Future Car Care
    Jag brukar lämna in min bil till Future car care eftersom jag vet att jag då får bästa möjliga resultat. Jag är rädd om min bil och Future car care tar hand om bilen med bra bildvårds produkter och god kunskap. Läs mer
  • Annika R
    Annika R skrev om Future Car Care
    Mycket trevligt bemötande, bra service och gott resultat. Läs mer
  • Christer E
    Christer E skrev om Future Car Care
    Jag är väldigt nöjd med bemötande och resultat av utvändig/invändig tvätt och motortvätt. I och för sig var resultatet av utvändig tvätt inte bra från början, men det fixades snabbt och proffsigt när jag påpekade det!

Bra jobbat! Läs mer
  • Björn A
    Björn A skrev om Future Car Care
    Mycket trevlig personal. Även om jag var 20 min sen pga köer, så tog de emot mig utan sura miner. Läs mer
  • Ann S
    Ann S skrev om Future Car Care
    Har lämnat in bilen två ggr för för både inre och yttre rengöring. Så otrilgt fräsh känsla att kliva in i en bil som skiner på utsidan och är som ny på insidan. Kommer aldrgi använda en vanlig autmat mer. Läs mer
  • Bengt G
    Bengt G skrev om Future Car Care
    Snabb och bra bemötande vid första kontakt.Tvätt utvändigt+Invändigt+vaxning.
    Det jag sett är att en del lister och utrymmen där,ej rengjorda.
    Under vindspoiler bak,ej rengjord!
    Borde fått lite sammanfattande info vid bilhämtning.En del överenskommelser blev ej åtgärdade. Läs mer
    2014-06-04 Alex G svarar Bengt G
    Hej Bengt,
    Vi tar till oss dina kommentarer. Påpeka brister gärna direkt om det skulle hända igen så ser vi till att åtgärda direkt. /Alex
  • Daniel G
    Daniel G skrev om Future Car Care
    Väldigt service minded och bra resultat på utvänding tvätt.

Tycker att dammsugningen av bilen inte är bra dock. Ligger kvar skräp mellan sätena. Läs mer

Bästa bilvårdarna i Solna:

Marcus Ö Marcus Ö tycker:
“Aldrig blivit så bra bemött av...” Läs mer

Stallarholmsvägen 28, 12459, BANDHAGEN