Alla kategorier Bilvård Stockholms län Solna Future Car Care

Future Car Care

Gårdsvägen 4, 169 70 Solna — Visa karta

Vi på Future Car Care erbjuder all den bilvård du kan tänkas behöva!

Vi är världens första svanenmärkta rekondfirma som lägger fokus på att vara så miljövänliga som möjligt. Samtidigt kan du räkna med den senaste tekniken och den bästa servicen för din bil.

Vi strävar alltid efter att vara personliga i vårt arbete så att vi får långsiktiga relationer med våra kunder. Dessutom är våra priser otroligt konkurrenskraftiga och vi använder enbart reservdelar av originalkvalitet.

Här får du verkligen nybilskänslan. Välkommen till oss!

Läs vad 104 kunder tycker om Future Car Care

• Amanda
    Amanda skrev om Future Car Care
    Jag är otroligt nöjd med både jobbet som utfördes samt personalens bemötande. Underbart! Rekommenderar dem varmt. Läs mer
  • Linda  S
    Linda S skrev om Future Car Care
    Jag tycker dom är noggranna med bilen. jag kan varmt rekommendera Future car care. Läs mer
  • max T
    max T skrev om Future Car Care
    Suverän serviceanda & lämnar inget åt slumpen och dessutom har de en väldigt trevlig personal. Läs mer
  • Kenneth E
    Kenneth E skrev om Future Car Care
    Proffsigt bemötande. Snabbt och korrekt jobb !
    Och dessutom miljövänligt ! Läs mer
  • Saron T
    Saron T skrev om Future Car Care
    Otroligt proffsigt bemötande och service rakt igenom. Mer nöjd går det inte att bli. Läs mer
  • Anton B
    Anton B skrev om Future Car Care
    Bra service och trevlig personal. Det blev rent och jag är en människa som värnar om miljön och kör Bmw i3. Så jag tvättar alltid med gott samvete där då dom är Svanenmärkta.

Rekommenderas alla dar. // Anton Bergwall Läs mer
  • Silver H
    Silver H skrev om Future Car Care
    Future car, skönt och glatt gäng som tog emot världens skitigaste bil och tillbaka fick jag en superren bil. // Rekommenderas starkt!
    ( Gott kaffe också!) Läs mer
  • Mikael O
    Mikael O skrev om Future Car Care
    Jag har från första kontakt upplevt Future Car Care som ett fullservice företag som verkligen lyssnar på mig och tar åt sig av mina synpunkter som kund. Min upplevelse är att jag alltid får lite mer än det vi har kommit överens om. Man är lyhörd, håller avtalade tider och priser, är mycket mån om att jag som kund är nöjd. När min bil har tvättats går man alltid igenom vad som gjorts etc.
    Detta är ett företag som tar service på allvar!! Läs mer
  • Anna L
    Anna L skrev om Future Car Care
    Mycket trevlig personal, snabbt o enkelt. Läs mer
  • Conny L
    Conny L skrev om Future Car Care
    Super trevlig personal samt ett grymt bra jobb Läs mer
  • Dan A
    Dan A skrev om Future Car Care
    Jag tycket Future Car Care ger en förnämlig service. Mycket nöjd kund. Läs mer
  • Ludvik E
    Ludvik E skrev om Future Car Care
    Mycket nöjd med deras bilvård.

Har lämnat bilen hos dom senaste tiden med ett mycket bra resultat alltid, rekommenderas! Läs mer
  • Martin N
    Martin N skrev om Future Car Care
    Jag har varit kund hos Future car care sedan länge och är väldigt nöjd.

De är alltid professionella på allting från bilvård till bilverkstad och man får alltid ett trevligt bemötande. Rekommenderas starkt! Läs mer
  • Camilla H
    Camilla H skrev om Future Car Care
    Lätt att komma i kontakt med dem. Jag anlitar dem för tvätt av min bil. De ställer alltid upp med kort varsel och bilen är väl tvättad när jag hämtar den. Dessutom är den klar på avtalad tid. Mycket flexibla om jag frågat om något mer. Läs mer
  • Carl Michael A
    Carl Michael A skrev om Future Car Care
    Det börjar redan med detta brev! CM är Mona initialer och det är personligt såsom bemötandet från dag 1. Jag är stor nöjd jag har alltid fått raka besked vad det än är.

Har det gått att lösa så har de gjort det på bästa sätt. Läs mer
  • Ramin S
    Ramin S skrev om Future Car Care
    Otroligt nöjd och imponerad varje gång! Kvalité och service går inte att jämföra med andra biltvättar. Läs mer
  • Idris  A
    Idris A skrev om Future Car Care
    Lämnade in bilen där två gånger för tvätt in och utvändigt, var missnöjd första gången med dammsugning och tork inne i bilen, men provade en gång till då dom ligger nära jobbet och det kan bli fel ibland.. Men det blev katastrofalt mycket sämre andra gången. Skit som låg kvar överallt, och ny skit på handskfacket som inte ens var där innan. Det var så dåligt att jag inte ens kände att det var lönt att klaga. Jätteslarviga och rekommenderas inte om du är rädd om din bil. Läs mer
  • Anette N
    Anette N skrev om Future Car Care
    Anlitade företaget för en recond av lacken. Blev jätteglad - resultatet är fantastiskt och bilen ser ut som om den nyss rullat ut ur bilfabriken. Dessutom mycket trevliga att ha att göra med. Rekommenderas! Läs mer
  • Anastasia H
    Anastasia H skrev om Future Car Care
    Ej rekomenderas! Otrevliga, oproffsiga. Läs mer
  • Isak K
    Isak K skrev om Future Car Care
    VARNING för detta Future Car Care! Jag köpte deras groupon deal på helrekond med lackskydd och blev grundlurad då de inte ens polerade lacken. Jag kunde se det eftersom lacken var ganska sliten innan och det inte blev minsta skillnad. Dessutom skadade de färgen på min grill.

När jag påtalade dessa saken blev jag mycket dåligt bemött av Alex som ägaren heter. Han menade att man får vad man betalar för, att jag inte kunde förvänta mig en grundlig polering för detta pris och att jag borde ha informerat dem om att jag har en plastgrill. Allt detta i en mkt otrevlig och överlägsen attityd.

Jag vill med detta varna alla från att köpa deras groupon deal. Jag har på olika hemsidor sett att även andra varit missnöjda med företagets groupon. Jag kommer att klaga hos groupon och uppmanar alla andra missnöjda att göra detsamma så att inte fler drabbas av fusket. Läs mer
    2014-07-22 Alex G svarar Isak K
    Hej Isak,

Även om det är vårt främsta mål är det omöjligt att få alla kunder nöjda. Du passerade två av mina kollegor innan du slutligen tog diskussionen med mig.
    En av min kollegor gick igenom bilen med dig innan och förklarade att om du vill uppnå resultatet som du önskade behöver bilen våtslipas. Som förklarat handlar det om en helt annan behandling. Beklagligt att du ändå hade andra förväntningar. Även min andra kollega förklarade för dig efter behandlingen vad som gjorts och vad som ingår i tjänsten du köpt och slutligen jag som nämnde samma sak.
    Gällande din plastgrill är det inte plastgrill utan gummibaserad färg (Plasti Dip) som sprutats på i efterhand. Som jag förklarade för dig är denna gummifärg väldigt känslig och klarar inte av kemikalier i stor utsträckning, och att vi behöver bli informerad innan för att kunna ta hänsyn till det. Omöjligt för oss att veta om våra kunder har efterbehandlat bilar och med vad.

Sorgligt att du känner som om vi fuskat med vi har gjort allt vi beskrivit i behandlingen på GroupOn-erbjudandet och lite till.

Vill ändå tacka dig för att du tar dig tid att skriva dina synpunkter och ger oss möjlighet att svara öppet.

Önskar dig all lycka med framtida tjänsteköp.

mvh,

Alex
    2014-07-22 Isak K svarar Alex G
    Hej Alex Ali Ghanati,

Det är verkligen inte ert främsta mål att alla ska bli nöjda. Det visade du med all tydlighet i ditt bemötande mot mig där du med en arrogant och snudd på hotfull ton höjde rösten mot mig och dessutom med ett flin sade att jag fick skylla mig själv för att jag hade en känslig plast på grillen.

I ditt svar far du dessutom med osanning på flera punkter. Det var inte jag som passerade två av dina anställda innan jag kom till dig. Jag fick prata med en av dina anställda innan han hänvisade mig till dig. Vårt samtal avslutades med att jag sa att jag skulle se till att allmänheten fick reda på detta och att jag skulle klaga hos Groupon. Då avslutade du samtalet i en överlägsen ton med att du såg fram emot det. Ett par timmar efter att jag hade gått så ringde din andra anställde mig och ville förklara att jag inte alls hade blivit lurad. Han förklarade också för mig att det inte var någon mening med att klaga hos Groupon eftersom ingen ändå skulle tro på mig och att ni är mer trovärdiga. När jag sa till killen att jag förstår att Alex har tvingat dig att ringa detta samtal och att Alex säkert sitter bredvid och lyssnar blev han tyst en stund. Därmed fick jag bekräftat att det låg till på detta sätt.

Den andra punkten där du far med osanning är att du aldrig nämnde ordet våtslipning. Du sa att en djup polering inte ingår för detta pris och att ni endast gör en ytlig polering. Detta trots att det står tydligt i dealen att ni gör poleringen i flera lager, dvs en ren lögn.

Jag har kontaktat Groupon och förklarat situationen. De tyckte att det var märkligt och de har nu bestämt sig för att gå vidare med att utreda er som företag och de kommer att ta ställning till om de verkligen ska fortsätta samarbetet med er i fortsättningen.
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • S
    S skrev om Future Car Care
    Har haft några bilar i mitt drygt 50 åriga liv. Har alltid varit noga med dem o lämnat in på både recond o tvätt. Har nu äntligen hittat den bästa recondfirman i Sthlm, jag har provat på många under ca.30 år. Förra sommaren hittade jag en liten annons i lokaltidningen om miljövänlig tvätt, recond mm. Då jag 1 månad innan hade lämnat bilen på recond hos annat företag i Solna men var riktigt missnöjd med deras arbete bestämde jag mig för att testa FUTURE CAR CARE som företaget hette enligt annonsen. Först får jag ett väldigt trevligt bemötande o en utförlig beskrivning hur deras tvätt går till. Jag lämnar bilen o när jag hämtar den senare är den så himla ren o fin invändigt och inte en fläck kvar på mina svarta texlitsäten. Prisvärt dessutom. Då de gjorde ett sånt bra jobb på min bil så lämnar sonen in sin svarta lilla bil på helrecond. Dessa killar hade gjort ett fantastigt jobb med den bilen, ja svarta bilar är ju lite svåra att få riktigt fin i lacken då den har några år på nacken. Tror vi betalade ca.3500kr i förhållande till 5500kr där min bil varit o riktigt undermåligt jobb. Har nu under 1 års tid lämnat in min och mina söners bilar på både utvändig o invändig tvätt ett flertal ggr och vi är så otroligt nöjda. Har även några vänner som lämnat bilar hos dessa killar o alla är så nöjda med både utfört arbete o hur trevliga killarna är. Tvivlar på att någon annan recondfirma i Sthlm kan konkurrera med dessa killar.
    1) gör fantastiska jobb, 2) är väldigt trevliga, 3) väldigt hjälpsamma o seviceminded kan även hämta o lämna bilen om du själv fått förhinder. Vill du ha en ren bil o är pedant kan jag med glädje rekommendera FUTURE CAR CARE Gårdsvägen (vet inte gatnumret) i Solna. Läs mer
  • Simon T
    Simon T skrev om Future Car Care
    Tycker inte bilen blev så bra som jag förväntat mig! Läs mer
  • Natasha L
    Natasha L skrev om Future Car Care
    Trevligt och personligt bemötande. Jag har köpt in- och utvändig tvätt av min bil vid ett flertal tillfällen. Läs mer
  • Stefan J
    Stefan J skrev om Future Car Care
    Bemötandet var enligt förväntan d v s bra. Utförandet av den invändiga rengöringen var inte till full belåtenhet och inte heller utvändig fönsterputs. Läs mer
  • Miro H
    Miro H skrev om Future Car Care
    Cleaning the car was done in very good quality and timing. Läs mer
  • Sofia Z
    Sofia Z skrev om Future Car Care
    Grym service, trevligt bemötande, smidigt nära tåget när man lämnat in bilen. Läs mer
  • Richard H
    Richard H skrev om Future Car Care
    Flexibel och tillmötesgående personal. Mycket nöjd. Läs mer
  • Mikael H
    Mikael H skrev om Future Car Care
    Bra service. Uppskattar att jag kan lämna och hämta min bilnyckel i receptionen på mitt företag.
    Hög kvalité på rengöringen av bilen. Läs mer
  • Oskar H
    Oskar H skrev om Future Car Care
    Bemötandet jag har upplevt är otroligt. Serviceminded personal, snabba och bra arbeten till ett bra pris. Har rekommenderat många bekanta. Läs mer
  • Mikael B
    Mikael B skrev om Future Car Care
    Utmärkt resultat både in och utvändigt, kan verkligen rekommendera deras helrekond.

Mikael Läs mer
  • Mathias P
    Mathias P skrev om Future Car Care
    Snabbt, smidigt och snyggt. Har inget att klaga på. Läs mer
  • Oktay E
    Oktay E skrev om Future Car Care
    Otroligt nöjd!
    Har gjort ett kanon jobb...stort tack! Läs mer
  • Peter O
    Peter O skrev om Future Car Care
    Riktigt bra bemötande och resultat! Kan rekommenderas. Läs mer
  • Peter L
    Peter L skrev om Future Car Care
    Bra kvalité på utförd jobb, lite högt pris. Läs mer
  • Stefan R
    Stefan R skrev om Future Car Care
    Topp klass, trevligt bemötande och en hög service nivå. Aldrig några problem, fixar allt! Tvätt o recond av bilen,mycket nöjd kund!Fler företag skulle ha den personalen och inställningen till sitt arbete! Läs mer
  • Ronnie B
    Ronnie B skrev om Future Car Care
    Bra resultat. Jag var nöjd. Trettio tecken blir mycket om man vill svara kort. Läs mer
  • Olga S
    Olga S skrev om Future Car Care
    Slarvig dammsugning i kupe och lastutrymme. Allt smuts kvar under alla små och stora mattor. Under golvmattorna lika dåligt. Trevlig personal för övrigt. Läs mer
  • Stefan W
    Stefan W skrev om Future Car Care
    Fantastisk service, lysande kvalité och alltid ett leende på läpparna! Läs mer
  • Pontus Ö
    Pontus Ö skrev om Future Car Care
    Trevliga, serviceminded och gör ett gott arbete. Läs mer
  • Roger A
    Roger A skrev om Future Car Care
    Bra bemötande och jobben
    är kanon Läs mer
  • Robin A
    Robin A skrev om Future Car Care
    Uppdraget bestod av att göra rent insida och utsida av bil.
    Att då "glömma" hela bakluckan, mittenkonsol, insida rutor och delar av baksäte är inte okej.
    Att på utsidan glömma en backspegel och inte torka av bilen är inte heller okej.
    Skulle aldrig återkomma hit efter deras dåliga jobb.
    Skulle rekommendera att ta annan firma. Läs mer
  • Sezar K
    Sezar K skrev om Future Car Care
    Mycket kunnig personal och utmärkt service, kan inte annat än rekommendera! Läs mer
  • Robin D
    Robin D skrev om Future Car Care
    Alltid bra service och klockrent jobb. Vanlig invändig/utvändig tvätt ger näst intill nybilskänsla i en vecka. Läs mer
  • Nils Y
    Nils Y skrev om Future Car Care
    Future Car Care är ett företag som verkligen bemöter mig som kund på ett väldigt trevligt och bra sätt!
    Enkel bokning via deras sida och de har hitintills levt upp till det de lovar i både kvaliten på det de gör och på den tid de lovar!
    Jag har nyttjat både invändig och utvändig tvätt samt helrekond!
    Sammantaget är jag väldigt nöjd och kan verkligen rekomendera dem till andra kunder! Läs mer
  • Stefan Ö
    Stefan Ö skrev om Future Car Care
    Mycket bra bemötande och snabb service. Lämande in på förmiddagen och fick bilen på eftermiddagen trots att bilen var mycket smutsig och de hade fått tvätta den i flera omgångar. Tvättade både utvändigt och utvändigt. Läs mer
  • Johanna R
    Johanna R skrev om Future Car Care
    Hög servicenivå, modernt och fräscht! Mycket bra intryck. Läs mer
  • Kenneth A
    Kenneth A skrev om Future Car Care
    Har aldrig haft en sån gnistrande ren bil efter att låtit Future Car Care låtit ta hand om bilen. Att dom är trevliga och om sig och kring sig är bara en bonus. Vill ni ha en "ny bil" åk dit!!

Nöjd kund Läs mer
  • Karl W
    Karl W skrev om Future Car Care
    Väl utfört jobb och bra kundservice. Läs mer
  • Magnus C
    Magnus C skrev om Future Car Care
    Grymt bra kompetens och trevlig personal! Läs mer
  • Eric L
    Eric L skrev om Future Car Care
    Lämnade in bilen för tvätt ut och invändigt. Resultatet blev utmärkt. Bilen blev som ny! Mycket prisvärt! Kan verkligen rekommenderas! Läs mer

Bästa bilvårdarna i Solna:

Stallarholmsvägen 28, 12459, BANDHAGEN