Fysiocenter

Linnégatan 38A, 413 04 Göteborg — Visa karta

Du ska hålla livet ut - vi hjälper dig

Har du ont i kroppen, känner dig begränsad av en jobbig nackspärr eller behöver hjälp med din träning? Låt då oss på Fysiocenter hjälpa dig!

Vi kan hjälpa dig både akut och långsiktigt.
Det är viktigt att man först tar reda på varför man har ont, för att sedan kunna se vad som behöver göras för att ta bort det och minska risken att det kommer tillbaka. Vi hjälper till med; Diagnostik, Behandling, Rehabilitering och Uppföljning.

Vi tittar alltid på helheten och lägger ett stort fokus vid att hitta en lösning för dig som ser till att du och din kropp kan hålla livet ut

Så, letar du efter en bra Naprapat i Göteborg? Då har du kommit helt rätt!

Fysiocenter grundades 2018 av Anders Gullberg, som är Leg. Naprapat från Naprapathögskolan i Stockholm.
Mån-Tis: 08:00-17:00
Ons: 08:00-19:00
Tor: 07:00-19:00
Fre: 08:00-17:00
Lör: 10:00-15:00
Sön: Stängt

Läs vad 222 kunder tycker om Fysiocenter

Ulrika W skrev om Fysiocenter
    Proffsigt bemötande. Hittade orsak med en gång och en plan till förbättring. Mycket nöjd! Läs mer

SLIM J skrev om Fysiocenter
    Fick ett trevligt och glatt bemötande av Anders. han var lyhörd och enligt det jag märkte så kunde han identifiera direkt vad har jag för skada vilket visar skickligheten och kunskapen han har inom sitt yrke. han var lyhörd och behandlingen verkade proffsigt. Fick betydligt bra hjälp efter att jag hade upplevt smärta i mitt bröst för många månader men nu känns det mycket bättre efter den första behandlingen jag fick och förhoppningsvis så kommer det ge bättre resultat framöver och man blir glad över att man hade fått den hjälp som man hade önskat sig att få på ett tag. Läs mer

Slim J skrev om Fysiocenter
    Min upplevelse hos naprapaten var bra, då hjälpte han mig med att lindra min besvär som jag hade i bröstet och det gav resultat vid tillfället och jag hoppas att förbättringen ska fortsätta ske och resultatet blir ännu tydligare Läs mer
  • 2020-09-15

Tarik C skrev om Fysiocenter
    Besökte Anders på FysioCenter för min nackspärr. Fick väldigt bra hjälp och bättre rörlighet efter bara ett besök. Anders är professionell och lyhörd. Kan varmt rekommendera. Läs mer
  • 2020-09-15

Philip Leonard N skrev om Fysiocenter
    Ett riktigt bra bemötande, där kunskapen om de små detaljerna som kan göra stor skillnad ges.
    Tack Anders! Läs mer
  • 2020-09-13

Natalie N skrev om Fysiocenter
    Jättebra service o väldigt professionella. Va väldigt nervös innan men det känns jättebra i efterhand!
    Dem diagnostiserar direkt!!! Läs mer
  • 2020-09-10

Tomas N skrev om Fysiocenter
    Har inte mycket erfarenhet av olika naprapater, men är väldigt nöjd och imponerad över hur duktig och kunnig Anders är. Orsaken till den smärta som jag gått runt med alldeles för länge identifierade han direkt efter jag svarat på några frågor.
    Redan efter första besöket var det mycket bättre, precis träffat honom för tredje gången och känner mig mycket bättre. Tack Anders! 🥳 Läs mer
  • 2020-09-10

Ellen S skrev om Fysiocenter
    Trevligt och glatt bemött! Fick ett gott första intryck under besöket, upplevdes kunnig på sin sak. Fick behandling genom manipulation och massage och märkte direkt en skillnad i rörelseomfång. Fick några första tips och ska vid återbesök få ett träningsprogram. Besöket levde upp till förväntningarna! Läs mer
  • FERIDE B

2020-08-28

FERIDE B skrev om Fysiocenter
    Sökte för långtids värkproblematik i nacke o rygg och möttes av Fantastiske Anders. Han var både proffsig och medmänsklig samtidigt. Han trollade fram en akuttimme som han egentligen inte hade och gav mig den hjälp jag inte ens vågat drömma om. Anders får 5 fyllda och starkt ljusnande stjärnor av mig🌟🌟🌟🌟🌟 Läs mer
  • 2020-08-25

Ulla A skrev om Fysiocenter
    Sökte för smärtor i nacke och axel.Anders bemötande var pedagogisk och proffesionellt.Efter att haft smärtor i nacken över ett års tid och senare även ont i axeln och prövat olika behandlingar som sjukgymnastik och akupunktur mm. utan hållbart resultat läste jag recensioner på hemsidan och beslöt att chansa.Efter bara en behandling blev jag av med smärtan och blev rörlig igen, önskade att jag gjort detta tidigare är oerhört tacksam för hjälpen jag har fått och kommer inte att tveka om jag behöver i framtiden. Läs mer
  • 2020-08-24

Per-magnus S skrev om Fysiocenter
    Hade rejäla rygg/nacksmärtor när jag kom. Redan efter första besöket hos Anders på Fysiocenter var jag mycket bättre. Ytterligare 2 besök senare i princip symptomfri. Läs mer
  • 2020-08-24

Nicklas C skrev om Fysiocenter
    Fantastiskt trevligt bemötande! Anders är grymt engagerad och kunnig, behandlingar som verkligen hjälper!! Läs mer
  • Maja E

2020-08-24

Maja E skrev om Fysiocenter
    Rekommenderar starkt! Jag har fått hjälp av Anders för problem med rygg-och skulderblad och det har gjort väldigt stor skillnad. Anders är väldigt duktig och trevlig, så Fysiocenter är väl värt att besöka. Läs mer
  • 2020-08-23

Mustafa M skrev om Fysiocenter
    Rekommenderar starkt! Hade problem med axeln och August hjälpte mig med det. Läs mer
  • 2020-08-20

Monika L skrev om Fysiocenter
    Jag fick kontakt med Anders när jag behövde hjälp efter en ridolycka. Anders är mycket duktig och jag fick omedelbart bättre rörlighet i nacke o bröstrygg o mindre smärta.
    Rekommenderar verkligen ett besök hos honom. Läs mer
  • 2020-07-27

Nova S skrev om Fysiocenter
    Så bra! Var hos Anders med huvudvärk och nackproblem och det lättade något så otroligt! Helt otrolig och trevlig människa! Rekommenderas starkt!! :) Läs mer
  • 2020-07-23

Charlotte H skrev om Fysiocenter
    Väldigt bra och professionellt bemötande av Anders från första besöket. Han känns genuint engagerad och har varit ett fantastiskt stöd. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • 2020-07-14

JONAS O skrev om Fysiocenter
    Fick ett otroligt bra intryck från Anders som behandlade mig. Mycket professionell och pedagogisk i sitt bemötande med patienter. Visste inte att jag var så stel förrän Anders hjälpte till och förbättrade min rörlighet i nacke och rygg. Rekommenderar stark! Läs mer
  • Jenny Hedvig Andrea W

2020-06-30

Jenny Hedvig Andrea W skrev om Fysiocenter
    August weinbach är en mycket duktig naprapat. Både förebyggande och när skada har hänt. Han är mycket duktig på träningsprogram i olika former. Jag rekommenderar starkt August! Läs mer
  • 2020-06-26

Ulrica O skrev om Fysiocenter
    Naprapatbehandling.
    Mycket bra, professionellt.
    God.

Anders är mycket professionell, lyhörd och kunnig.
    Han har hjälpt mig med en stel nacke, hals och skuldra som gav mig tinningshuvudvärk och spänningar.

Nyligen flyttade han in i ljusa fräscha lokaler i Linne. Mitt helhetsbedömning är att detta är väldigt bra. ☀️☀️☀️☀️☀️ Läs mer
  • 2020-06-22

Jimmy E skrev om Fysiocenter
    Har haft problem med ryggen ett tag och tog kontakt med Anders på Fysiocenter. Fantastiskt bemötande och fokus på individuell förbättring. Anders ger övningar och tips för att minska problemen gradvis för att öka muskulaturen i de område där problemet finns för min del. Läs mer
  • 2020-06-17

Jonina Amanda Linn O skrev om Fysiocenter
    August kombinerar fantastisk manuell behandling med att tydligt förklara och utbilda så man slipper känna sig rädd/osäker. Väldigt duktig på träning som gör att man känner sig motiverad att bli smärtfri. Läs mer
  • RAWAZ G

2020-06-17

RAWAZ G skrev om Fysiocenter
    Grattis Göteborg! Ni snodde min naprapat August Weinbach, Sveriges kanske bästa naprapat.
    Social kompetens, genuin kärlek till sina patienter och en kompetens i sitt område som är utöver det vanliga. Tack August. Läs mer
  • Anna Helena J

2020-06-17

Anna Helena J skrev om Fysiocenter
    Kan varmt rekommendera August som hjälpt mig vid upprepade tillfällen med min stelopererade rygg. Superproffsig, väldigt kunnig och med ett fantastiskt bemötande! Läs mer
  • 2020-06-17

KARIN B skrev om Fysiocenter
    August Weinbach är en mycket duktig naprapat med stora kunskaper som jag har stort förtroende för. Han har hjälpt mig både med axelproblem och träning efter stukad fot. Läs mer
  • 2020-06-05

Else J skrev om Fysiocenter
    Sökte för problem med utsida höft i samband med löpning. Fick mycket bra bemötande både per telefon och besök. Anders hittade problematiken snabbt, förklarade på ett tydligt sätt vad som krävs för att det skall bli bättre och gav konkreta övningar som är möjliga att genomföra. Märker redan att det är bättre. Kan varmt rekommendera FyisoCenter Avenyn. Läs mer
  • 2020-06-03

Amir C skrev om Fysiocenter
    Anders är otrolig proffsig! Lyhörd och förståelig. Gillar att han tänker på en permanent och långvarig lösning när han behandlar. Inte en quick-fix som är temporär! Han är ärlig i sin diagnos vilket skapade ett högt förtroende! Har nu lagt upp en plan med Anders för mina skadade axlar! Otrolig taggad att äntligen få den hjälp jag vellat ha på ett tag nu! Läs mer
  • 2020-06-02

Jenny W skrev om Fysiocenter
    Jag sökte pga svår utstrålande smärta i benet, troligtvis orsakad av ett diskbråck.
    Anders på FysioCenter har varit kunnig och inlyssnande. Den behandling och de övningar jag har fått har gett både smärtlindring och öka flexibilitet.
    Jag kan varmt rekommendera FysioCenter / Jenny Läs mer
  • 2020-06-01

Toni C skrev om Fysiocenter
    Jag kom till Anders för att jag haft ont i en höft väldigt länge med inga underökningar (röntgen) visade vad felet kunde vara. Vid första besöket fastställdes mitt problem och vi har nu jobbat så att allt går åt rätt hål. Jag är otroligt nöjd med Anders och kan rekommendera honom till alla! Läs mer
  • 2020-05-13

Alexandra B skrev om Fysiocenter
    Problem med smärta i vänstra delen av nacke, axel och skuldra. Ett problem jag haft i ett år och försökt få bort genom att gå till massör. Problemen har förvärrats och smärtan har blivit mer intensiv efter flera veckors oergonomiskt hemarbete iom Covid-19.
    Anders visste direkt efter undersökning vad som var fel vilket han på direkten behandlade och jag mår mycket bättre. Den intensiva smärtan har försvunnit helt. Jag är väldigt nöjd. Läs mer
  • 2020-04-28

Cecilia K skrev om Fysiocenter
    Naprapaten var professionell, kunnig och inkännande och hjälpte mig med mina besvär! Läs mer
  • 2020-04-21

Robert P skrev om Fysiocenter
    Hade smärtor i axel och nacke och blev hänvisad till FysioCenter och efter tre sessioner var smärtan borta, tack Anders. Läs mer
  • 2020-04-20

Jenny T skrev om Fysiocenter
    Jag var på Fysiocenter pga långvariga och akuta smärtor i ländrygg och höfter. Anders var mycket lyhörd, intresserad, tydlig och professionell i sin behandling. Viktigt med ett långsiktigt perspektiv på smärtan vilket Anders har. Han tittar både tillbaka, på nuläget och framåt. Ser fram emot att komma tillbaka på ytterligare behandlingar. Läs mer
  • 2020-04-19

Vito C skrev om Fysiocenter
    Very good dialog, fast analysis, very effective first treatment. Läs mer
  • Charlotte M

2020-04-10

Charlotte M skrev om Fysiocenter
    Bästa naprapaten i Göteborg! Fick superbra hjälp med min rygg och känner mig redan mycket bättre! Fantastiskt proffsigt bemötande och effektiv behandling med långsiktig plan! Jag är så himla nöjd! Läs mer
  • 2020-04-09

Amanda J skrev om Fysiocenter
    Har haft två tider med Anders & fler inbokade. Känner mig riktigt bra bemött & lyssnad på, samt att jag fick hjälp direkt. Rekommenderar starkt! Läs mer
  • Charlotte H

2020-04-06

Charlotte H skrev om Fysiocenter
    Jag bokade tid hos naprapat pga akuta ländryggsbesvär. Det har varit problem med ländryggen i flera år och trots ett flertal besök hos läkare och fysioterapeuter så har det inte blivit bättre utan sämre.

Min förhoppning var att en naprapatbehandling kanske kunde lindra smärtan något. Allt var jättebra med besöket, jag blev lyssnad på, fick bra och tydlig information och naprapaten var uppenbart mycket påläst och kunnig inom sitt område. Det blev dessutom tydligt att mina problem främst kom från höften och inte primärt ryggen (som alla andra har trott).

Dagens behandling gav mig mer än jag någonsin kunde drömma om. Jag fick hjälp att korrigera det som behövde behandlas och nu känner jag mig lika bra som jag gjorde innan alla de här bekymren började. Behandlingen här har inte bara tagit bort smärtan och förbättrat rörligheten, den har gjort så att jag kommer att kunna träna som jag gjorde tidigare igen.

Jag kommer hädanefter alltid gå hit med en gång om jag skulle få problem med något liknande igen. Jag är så lättad över att äntligen ha fått rätt hjälp!

Jag trodde de här problemen var något jag skulle behöva leva med, så det känns som jag har fått mitt liv tillbaka nu. Lycka! Läs mer
  • 2020-03-28

Caroline E skrev om Fysiocenter
    Kom till Anders med en rygg och höfter som lidit i 5 år och som skrek efter hjälp. Blev väldigt proffesionellt bemött och lyssnad på. Redan efter första besöket mådde jag mycket bättre än vad jag gjort tidigare och har fått med mig mycket bra hjälpmedel hem. Anders är mycket kunnig och förklarar tydligt och grundligt vilket gör att jag själv nu äntligen förstår vad problemet är med min rygg vilket jag inte fått tydliga svar på tidigare. Kan varmt rekommendera ett besök till fysiocenter! Läs mer
  • 2020-03-26

Filip G skrev om Fysiocenter
    Naprapatbesök för min extremt stela rygg och axel. Mycket trevligt bemötande och bra/tydlig genomgång av mitt problem. Ryggen blev jättemycket bättre efter besöket. Kan varmt rekommendera :) Läs mer
  • 2020-03-24

Erik J skrev om Fysiocenter
    Väldigt trevligt och empatisk bemötande. Fokuserade inte bara på det mer akuta problemet utan gav även tips på hur jag skulle träna för att undvika samma skador i framtiden. Holistiskt perspektiv.
    Grymt bra! Läs mer
  • 2020-03-24

Anna W skrev om Fysiocenter
    Trevlig bemötande.
    Hade akut problem med ryggen och sedan underliggande problem med knä. Det onda i ryggen satt långt ned i ländryggen med smärtsamma hugg så fort jag försökte röra mig. Efter första gången kändes ryggen redan bättre och jag fick med mig övningar för att mjuka upp och dra ut för att få upp rörligheten. Ont har jag fortfarande men låsningarna är mycket färre/intill inga och Anders håller på att ta fram ett program för att jag ska hitta tillbaka till formen i ryggen och förtroendet för att knät håller. Läs mer
  • 2020-03-19

Linn B skrev om Fysiocenter
    Sökte hjälp för smärta i nacke och rygg. Efter första behandlingen känner jag redan skillnad.Otroligt trevligt bemötande. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • 2020-03-18

Pontus W skrev om Fysiocenter
    Jag besökte FysioCenter Avenyn för att få naprapatbehandling av min rygg och blev väldigt bra bemött av naprapat Anders.
    Anders visade stort engagemang i mina bekymmer och mina mål genom att vara frågande och pedagogisk.
    På detta sätt bildade vi oss snabbt en gemensam målbild samt vägen dit.
    Bra nöjd överlag och ett stort plus för kommunikationen mellan honom och mig. Läs mer
  • 2020-03-18

Marcus B skrev om Fysiocenter
    Otroligt duktig och pedagogisk, blev bättre i ryggen redan efter första besöket. Läs mer
  • 2020-03-16

Linnéa Å skrev om Fysiocenter
    På grund av ihållande huvudvärk sökte jag upp en naprapat för att härleda var smärtan kommer ifrån.
    Nu efter första besöket känner jag mig hoppfull att jag har hittat en naprapat som kommer hjälpa mig lösa mina problem.
    Anders tog mig på allvar och började söka efter roten till problemen. Efter ett första besök är jag mycket nöjd och ser fram emot kommande besök för att få uterligare hjälp.
    /Linnéa Läs mer
  • 2020-03-11

Elias C skrev om Fysiocenter
    Jag var hos er naprapat och blev bemött jättebra. Mina förväntningar var höga och det tyckte jag att de uppfyllde. Väldigt nöjd med mitt besök! Läs mer
  • 2020-03-01

Cecilia P skrev om Fysiocenter
    Ville få hjälp med nackspärr som strålar ner till överarmen.
    Blev bra bemött och bra information hur besöket skulle gå till.
    Besöket blev lyckat och resultatet blev bra och det kändes bättre efter besöket.
    Fick också tips på vad jag kunde göra hemma.
    Rekommenderar detta ställe Läs mer
  • 2020-02-28

Melisa J skrev om Fysiocenter
    Proffesionellt bemötande, kunnig personal och super nöjd med hjälpen jag fått Läs mer
  • 2020-02-24

Jeanette Å skrev om Fysiocenter
    Jag har haft ont i en punkt i ryggen (som ett finger i ryggwn)och strålande smärta över vänstra revbenen en lång tid. Gick till naprapaten och fick knäckas,masseras och bra tips på vad jag själv kan göra. Även en förklaring till hur det ser ut via bilder.
    Rekommenderar starkt! Läs mer
  • 2020-02-21

Josefine J skrev om Fysiocenter
    Jag uppsökte naprapat på grund av mycket smärta i ryggen.
    Jag hittade då Anders och fick ett väldigt bra bemötande. Han lyssnade noga och fick mig att känna att jag var i trygga händer. Ser fram emot att fortsätta behandlingen och må bättre.
    Rekommenderar starkt. Läs mer

Linnégatan 38A, 413 04 Göteborg