FysioCenter Avenyn

Linnégatan 38A, 413 04 Göteborg — Visa karta

Välkommen till Fysiocenter!

Har du ont i kroppen, känner dig begränsad av en jobbig nackspärr eller behöver hjälp med din träning? Låt då oss på Fysiocenter hjälpa dig!

Vi kan hjälpa dig både akut och långsiktigt.
Det är viktigt att man först tar reda på varför man har ont, för att sedan kunna se vad som behöver göras för att ta bort det och minska risken att det kommer tillbaka. Vi hjälper till med; Diagnostik, Behandling, Rehabilitering och Uppföljning.

Vi tittar alltid på helheten och lägger ett stort fokus vid att hitta en lösning för dig som ser till att du och din kropp kan hålla livet ut

Så, letar du efter en bra Naprapat i Göteborg? Då har du kommit helt rätt!

Fysiocenter grundades 2018 av Anders Gullberg, som är Leg. Naprapat från Naprapathögskolan i Stockholm.
Mån-Tis: 08:00-17:00

Läs vad 204 kunder tycker om FysioCenter Avenyn

• Jenny Hedvig Andrea W

2020-06-30

Jenny Hedvig Andrea W skrev om FysioCenter Avenyn
    August weinbach är en mycket duktig naprapat. Både förebyggande och när skada har hänt. Han är mycket duktig på träningsprogram i olika former. Jag rekommenderar starkt August! Läs mer
  • 2020-06-26

Ulrica O skrev om FysioCenter Avenyn
    Naprapatbehandling.
    Mycket bra, professionellt.
    God.

Anders är mycket professionell, lyhörd och kunnig.
    Han har hjälpt mig med en stel nacke, hals och skuldra som gav mig tinningshuvudvärk och spänningar.

Nyligen flyttade han in i ljusa fräscha lokaler i Linne. Mitt helhetsbedömning är att detta är väldigt bra. ☀️☀️☀️☀️☀️ Läs mer
  • 2020-06-22

Jimmy E skrev om FysioCenter Avenyn
    Har haft problem med ryggen ett tag och tog kontakt med Anders på Fysiocenter. Fantastiskt bemötande och fokus på individuell förbättring. Anders ger övningar och tips för att minska problemen gradvis för att öka muskulaturen i de område där problemet finns för min del. Läs mer
  • 2020-06-17

Jonina Amanda Linn O skrev om FysioCenter Avenyn
    August kombinerar fantastisk manuell behandling med att tydligt förklara och utbilda så man slipper känna sig rädd/osäker. Väldigt duktig på träning som gör att man känner sig motiverad att bli smärtfri. Läs mer
  • RAWAZ G

2020-06-17

RAWAZ G skrev om FysioCenter Avenyn
    Grattis Göteborg! Ni snodde min naprapat August Weinbach, Sveriges kanske bästa naprapat.
    Social kompetens, genuin kärlek till sina patienter och en kompetens i sitt område som är utöver det vanliga. Tack August. Läs mer
  • Anna Helena J

2020-06-17

Anna Helena J skrev om FysioCenter Avenyn
    Kan varmt rekommendera August som hjälpt mig vid upprepade tillfällen med min stelopererade rygg. Superproffsig, väldigt kunnig och med ett fantastiskt bemötande! Läs mer
  • 2020-06-17

KARIN B skrev om FysioCenter Avenyn
    August Weinbach är en mycket duktig naprapat med stora kunskaper som jag har stort förtroende för. Han har hjälpt mig både med axelproblem och träning efter stukad fot. Läs mer
  • 2020-06-05

Else J skrev om FysioCenter Avenyn
    Sökte för problem med utsida höft i samband med löpning. Fick mycket bra bemötande både per telefon och besök. Anders hittade problematiken snabbt, förklarade på ett tydligt sätt vad som krävs för att det skall bli bättre och gav konkreta övningar som är möjliga att genomföra. Märker redan att det är bättre. Kan varmt rekommendera FyisoCenter Avenyn. Läs mer
  • 2020-06-03

Amir C skrev om FysioCenter Avenyn
    Anders är otrolig proffsig! Lyhörd och förståelig. Gillar att han tänker på en permanent och långvarig lösning när han behandlar. Inte en quick-fix som är temporär! Han är ärlig i sin diagnos vilket skapade ett högt förtroende! Har nu lagt upp en plan med Anders för mina skadade axlar! Otrolig taggad att äntligen få den hjälp jag vellat ha på ett tag nu! Läs mer
  • 2020-06-02

Jenny W skrev om FysioCenter Avenyn
    Jag sökte pga svår utstrålande smärta i benet, troligtvis orsakad av ett diskbråck.
    Anders på FysioCenter har varit kunnig och inlyssnande. Den behandling och de övningar jag har fått har gett både smärtlindring och öka flexibilitet.
    Jag kan varmt rekommendera FysioCenter / Jenny Läs mer
  • 2020-06-01

Toni C skrev om FysioCenter Avenyn
    Jag kom till Anders för att jag haft ont i en höft väldigt länge med inga underökningar (röntgen) visade vad felet kunde vara. Vid första besöket fastställdes mitt problem och vi har nu jobbat så att allt går åt rätt hål. Jag är otroligt nöjd med Anders och kan rekommendera honom till alla! Läs mer
  • 2020-05-13

Alexandra B skrev om FysioCenter Avenyn
    Problem med smärta i vänstra delen av nacke, axel och skuldra. Ett problem jag haft i ett år och försökt få bort genom att gå till massör. Problemen har förvärrats och smärtan har blivit mer intensiv efter flera veckors oergonomiskt hemarbete iom Covid-19.
    Anders visste direkt efter undersökning vad som var fel vilket han på direkten behandlade och jag mår mycket bättre. Den intensiva smärtan har försvunnit helt. Jag är väldigt nöjd. Läs mer
  • 2020-04-28

Cecilia K skrev om FysioCenter Avenyn
    Naprapaten var professionell, kunnig och inkännande och hjälpte mig med mina besvär! Läs mer
  • 2020-04-21

Robert P skrev om FysioCenter Avenyn
    Hade smärtor i axel och nacke och blev hänvisad till FysioCenter och efter tre sessioner var smärtan borta, tack Anders. Läs mer
  • 2020-04-20

Jenny T skrev om FysioCenter Avenyn
    Jag var på Fysiocenter pga långvariga och akuta smärtor i ländrygg och höfter. Anders var mycket lyhörd, intresserad, tydlig och professionell i sin behandling. Viktigt med ett långsiktigt perspektiv på smärtan vilket Anders har. Han tittar både tillbaka, på nuläget och framåt. Ser fram emot att komma tillbaka på ytterligare behandlingar. Läs mer
  • 2020-04-19

Vito C skrev om FysioCenter Avenyn
    Very good dialog, fast analysis, very effective first treatment. Läs mer
  • Charlotte M

2020-04-10

Charlotte M skrev om FysioCenter Avenyn
    Bästa naprapaten i Göteborg! Fick superbra hjälp med min rygg och känner mig redan mycket bättre! Fantastiskt proffsigt bemötande och effektiv behandling med långsiktig plan! Jag är så himla nöjd! Läs mer
  • 2020-04-09

Amanda J skrev om FysioCenter Avenyn
    Har haft två tider med Anders & fler inbokade. Känner mig riktigt bra bemött & lyssnad på, samt att jag fick hjälp direkt. Rekommenderar starkt! Läs mer
  • Charlotte H

2020-04-06

Charlotte H skrev om FysioCenter Avenyn
    Jag bokade tid hos naprapat pga akuta ländryggsbesvär. Det har varit problem med ländryggen i flera år och trots ett flertal besök hos läkare och fysioterapeuter så har det inte blivit bättre utan sämre.

Min förhoppning var att en naprapatbehandling kanske kunde lindra smärtan något. Allt var jättebra med besöket, jag blev lyssnad på, fick bra och tydlig information och naprapaten var uppenbart mycket påläst och kunnig inom sitt område. Det blev dessutom tydligt att mina problem främst kom från höften och inte primärt ryggen (som alla andra har trott).

Dagens behandling gav mig mer än jag någonsin kunde drömma om. Jag fick hjälp att korrigera det som behövde behandlas och nu känner jag mig lika bra som jag gjorde innan alla de här bekymren började. Behandlingen här har inte bara tagit bort smärtan och förbättrat rörligheten, den har gjort så att jag kommer att kunna träna som jag gjorde tidigare igen.

Jag kommer hädanefter alltid gå hit med en gång om jag skulle få problem med något liknande igen. Jag är så lättad över att äntligen ha fått rätt hjälp!

Jag trodde de här problemen var något jag skulle behöva leva med, så det känns som jag har fått mitt liv tillbaka nu. Lycka! Läs mer
  • 2020-03-28

Caroline E skrev om FysioCenter Avenyn
    Kom till Anders med en rygg och höfter som lidit i 5 år och som skrek efter hjälp. Blev väldigt proffesionellt bemött och lyssnad på. Redan efter första besöket mådde jag mycket bättre än vad jag gjort tidigare och har fått med mig mycket bra hjälpmedel hem. Anders är mycket kunnig och förklarar tydligt och grundligt vilket gör att jag själv nu äntligen förstår vad problemet är med min rygg vilket jag inte fått tydliga svar på tidigare. Kan varmt rekommendera ett besök till fysiocenter! Läs mer
  • 2020-03-26

Filip G skrev om FysioCenter Avenyn
    Naprapatbesök för min extremt stela rygg och axel. Mycket trevligt bemötande och bra/tydlig genomgång av mitt problem. Ryggen blev jättemycket bättre efter besöket. Kan varmt rekommendera :) Läs mer
  • 2020-03-24

Erik J skrev om FysioCenter Avenyn
    Väldigt trevligt och empatisk bemötande. Fokuserade inte bara på det mer akuta problemet utan gav även tips på hur jag skulle träna för att undvika samma skador i framtiden. Holistiskt perspektiv.
    Grymt bra! Läs mer
  • 2020-03-24

Anna W skrev om FysioCenter Avenyn
    Trevlig bemötande.
    Hade akut problem med ryggen och sedan underliggande problem med knä. Det onda i ryggen satt långt ned i ländryggen med smärtsamma hugg så fort jag försökte röra mig. Efter första gången kändes ryggen redan bättre och jag fick med mig övningar för att mjuka upp och dra ut för att få upp rörligheten. Ont har jag fortfarande men låsningarna är mycket färre/intill inga och Anders håller på att ta fram ett program för att jag ska hitta tillbaka till formen i ryggen och förtroendet för att knät håller. Läs mer
  • 2020-03-19

Linn B skrev om FysioCenter Avenyn
    Sökte hjälp för smärta i nacke och rygg. Efter första behandlingen känner jag redan skillnad.Otroligt trevligt bemötande. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • 2020-03-18

Pontus W skrev om FysioCenter Avenyn
    Jag besökte FysioCenter Avenyn för att få naprapatbehandling av min rygg och blev väldigt bra bemött av naprapat Anders.
    Anders visade stort engagemang i mina bekymmer och mina mål genom att vara frågande och pedagogisk.
    På detta sätt bildade vi oss snabbt en gemensam målbild samt vägen dit.
    Bra nöjd överlag och ett stort plus för kommunikationen mellan honom och mig. Läs mer
  • 2020-03-18

Marcus B skrev om FysioCenter Avenyn
    Otroligt duktig och pedagogisk, blev bättre i ryggen redan efter första besöket. Läs mer
  • 2020-03-16

Linnéa Å skrev om FysioCenter Avenyn
    På grund av ihållande huvudvärk sökte jag upp en naprapat för att härleda var smärtan kommer ifrån.
    Nu efter första besöket känner jag mig hoppfull att jag har hittat en naprapat som kommer hjälpa mig lösa mina problem.
    Anders tog mig på allvar och började söka efter roten till problemen. Efter ett första besök är jag mycket nöjd och ser fram emot kommande besök för att få uterligare hjälp.
    /Linnéa Läs mer
  • 2020-03-11

Elias C skrev om FysioCenter Avenyn
    Jag var hos er naprapat och blev bemött jättebra. Mina förväntningar var höga och det tyckte jag att de uppfyllde. Väldigt nöjd med mitt besök! Läs mer
  • 2020-03-01

Cecilia P skrev om FysioCenter Avenyn
    Ville få hjälp med nackspärr som strålar ner till överarmen.
    Blev bra bemött och bra information hur besöket skulle gå till.
    Besöket blev lyckat och resultatet blev bra och det kändes bättre efter besöket.
    Fick också tips på vad jag kunde göra hemma.
    Rekommenderar detta ställe Läs mer
  • 2020-02-28

Melisa J skrev om FysioCenter Avenyn
    Proffesionellt bemötande, kunnig personal och super nöjd med hjälpen jag fått Läs mer
  • 2020-02-24

Jeanette Å skrev om FysioCenter Avenyn
    Jag har haft ont i en punkt i ryggen (som ett finger i ryggwn)och strålande smärta över vänstra revbenen en lång tid. Gick till naprapaten och fick knäckas,masseras och bra tips på vad jag själv kan göra. Även en förklaring till hur det ser ut via bilder.
    Rekommenderar starkt! Läs mer
  • 2020-02-21

Josefine J skrev om FysioCenter Avenyn
    Jag uppsökte naprapat på grund av mycket smärta i ryggen.
    Jag hittade då Anders och fick ett väldigt bra bemötande. Han lyssnade noga och fick mig att känna att jag var i trygga händer. Ser fram emot att fortsätta behandlingen och må bättre.
    Rekommenderar starkt. Läs mer
  • 2020-02-20

Jelena P skrev om FysioCenter Avenyn
    Första gång när jag träffade Anders, naprapaten var för 2 år sedan, efter några behandlingar var jag symptom fri i 2 år. :-) Gjorde en återbesök och redan efter en behandling känndes mycket bättre. Efter behandligen visade han övningar som jag måste göra förrebyggande syftet.
    Rebecca var min personlig tränare, hon är en tjej som är altid glad, full av energi och strålar. Tuff med väl genomtänkt träning med mycket variation och inga tråkiga upprepade övningar. Man för en nära relation med henne inte bara tränare-kund :-) Läs mer
  • Lina J

2020-02-19

Lina J skrev om FysioCenter Avenyn
    jag har varit hos naprapaten på fysiocenter 3ggr nu och känner mig redan mycket bättre efter att ha haft otroligt mycket problem med rygg och framförallt nacke. Är nöjd med bemötande och glad över att han arbetar med långsiktiga metoder och inte bara gör det bra för stunden, har varit hos naprapater innan som hjälpt mig men arbetar man inte aktivt med att motarbeta att det ska komma tillbaka så gör det ju göra det efter ett tag. Läs mer
  • 2020-02-17

Maycel F skrev om FysioCenter Avenyn
    Anders är duktig och visar kompetens i området. Skönt att få saker lösta enkelt och snabbt Läs mer
  • 2020-02-15

Kevin H skrev om FysioCenter Avenyn
    Jag blev behandlad av Anders. Redan efter första besöket släppte värken en del i nacken och jag blev mycket mer rörlig. Han har en bra inställning också tycker jag. Man ska inte bara träffas en gång i veckan och låta Anders utföra sin magi utan man blir som kund involverad i träning och avhjälpning. Mycket nöjd! Läs mer
  • 2020-02-14

Mia R skrev om FysioCenter Avenyn
    Var hos Anders Naprapat på fysiocenter, jag upplever att jag blev väldigt bra bemött,
    Märker att Anders är mycket kunnig och är mån om sina patienter, tummen upp. Läs mer
  • 2020-02-14

Petronella W skrev om FysioCenter Avenyn
    Sökte hjälp för ont i ländryggen. Jättenöjd med besöket, mycket kunnig, trevlig och professionell. Kände skillnad efter första besöket. Kan varmt rekommenderas. Läs mer
  • 2020-02-10

Hanne J skrev om FysioCenter Avenyn
    Proffsigt bemötande och Anders är kunnig, lyssnar och visar pedagogisk vad han gör och vad jag själv kan göra. Sökte hjälp för ont i handleden. På första besöket bokade jag redan återbesök. Läs mer
  • 2020-02-07

Olle A skrev om FysioCenter Avenyn
    Naprapat, rygg besvär.
    Var ett mycket trevligt bemötande,varmt, bra information,bra förklaringar.
    Gick därifrån med god känsla i kroppen och ser fram emot nästa möte. Läs mer
  • 2020-01-29

Viktor R skrev om FysioCenter Avenyn
    Professionell, trevlig och otroligt kunnig. Lagt upp ett program för att komma tillrätta med mina problem och jag är övertygad om att det kommer hjälpa Läs mer
  • 2020-01-24

Simon R skrev om FysioCenter Avenyn
    Blev väldigt trevligt och professionellt bemött, kände skillnad efter första besöket och hade rekommenderat alla dagar i veckan Läs mer
  • JOHAN M

2020-01-22

JOHAN M skrev om FysioCenter Avenyn
    Jag fick tid snabbt till Anders. Han tog sin tid och lyssnade noga. Han kändes kunnig och proffsig. Jag fick bra hjälp med min problem och kommer gå tillbaka. Mottagningen ligger bra till i centrala Göteborg med goda förbindelser. Läs mer
  • 2020-01-22

Johan M skrev om FysioCenter Avenyn
  • 2020-01-21

Hans Adam H skrev om FysioCenter Avenyn
    Positiv, proffsigt och kompetent. Bra bemötande och tydligt upplägg. Läs mer
  • Majken G

2020-01-18

Majken G skrev om FysioCenter Avenyn
    Bra bemötande och stort engagemang! Läs mer
  • 2020-01-15

Caroline B skrev om FysioCenter Avenyn
    Jag har visserligen bara varit på mitt första besök hos Anders, men för första gången på länge har jag inatt sovit utan smärta i höften (har trokanterit). Klart och tydligt förklarat och trevligt bemötande. Läs mer
  • HENRIK D

2020-01-14

HENRIK D skrev om FysioCenter Avenyn
    Väldigt lyhört, personligt och förtroendeingivande bemötade. Ger ett bra intryck och känns tryggt på både kort och lång sikt! Läs mer
  • 2020-01-11

Ingrid C skrev om FysioCenter Avenyn
    Professionell bedömning och fantastiskt bemötande. Läs mer
  • 2020-01-02

Martin L skrev om FysioCenter Avenyn
    Problem med Nacke och Axlar.
    Bra bemötande och kunnig personal. Genomgång och förklaring om vad problemet kan bero på. Bra övningar för att komma igång med egen rehab och fick även hjälp med behandling. Läs mer

Linnégatan 38A, 413 04 Göteborg