Alla kategorier Övrigt Uppsala Uppsala Game-R

Game-R

Fyrsigatan 12, 753 15 Uppsala — Visa karta

Game-R är ett företag som erbjuder reparationer, service, försäljning och även modifiering av tv-spelskonsoler i Uppsala till ett rymligt pris.
NYBROKAJEN 7, 11148, STOCKHOLM
Bygg & BadrumsPartner
Olof O:

Läs vad 16 kunder tycker om Game-R

• Ergin
    Ergin skrev om Game-R
    Haha..vilka tragiska figurer från Elektronikbiten!! Jag var på Game-R för ca 6 månader sedan och flashade min xbox 360, de började jobba på den på en gång och det tog ca 20 minuter! Jättetrevlig killar som jobbar där som svarade på mina frågor..Ska dra förbi dit igen snart och fixa en xk3y!
  • Peter E
    Peter E skrev om Game-R
    Jag var först lite skeptisk då företaget ligger i en källarlokal lite avsides från centrum, men den försvann direkt när jag väl pratade med killarna i butiken! Dom kunde verkligen sin sak och jag blev "utbildad" på hur man använde WiiFlow mm på min nyinköpta Wii.

Supporten via mail dagen efter var lika bra den när jag hade en liten fundering.

Keep it upp dudes!

// Kaffemannen
  • Roni K
    Roni K skrev om Game-R
    jag lämnade min PSP och det tog tio minuter (man får kolla på om man vill) och den funkar perfekt . och jag går till game-r för att jag har dans bredvid game-r men tack game-r P.S. jag tycker att ni är de bästa i världen mvh Roni
  • Joacim R
    Joacim R skrev om Game-R
    Kanon!
    Tänkte lämna in min Xbox 360 för flashning idag, trodde det skulle ta någon dag. Men dom tog tag i det direkt.
    20 minuter senare var det klart.
    Perfekt!
  • Jari R
    Jari R skrev om Game-R
    Jag har flashat min xbox360 hos Game-R, tog c.a 20minuter och har inget att klaga på
  • Tommy
    Tommy skrev om Game-R
    Kanon nöjd med mina flashade Xbox 360´s.
    Super duper personal som vet vad dom håller på med.

Rekommenderar detta företag varmt.
    5 konsoller av 5 möjliga.
  • Johan S
    Johan S skrev om Game-R
    Superbra service! Fick ett Psp flashat och klart för ett superpris!
  • Carl C
    Carl C skrev om Game-R
    What can I say...Första gången jag använder mig av företaget och de var grymt bra. Blev bemött med alla mina frågor och fixade alla mina behov hur bra som helst. Kommer tipsa alla mina vänner garanterat!

Skulle chippa ett Ps2 och ett Wii. Kom in kl 11.00 och kl 17.00 var det klart! Grymt trevlig personal höll vad dem lova och riktigt grymma priser. Tråkigt med alla dessa förfalskade kommentarer om dem. Men som sagt känner man sig hotad så förstör man gärna för andra.

Keep up the good work! Vänder mig solklart till er när det är time för Xbox Arcade!

//Calle
  • Niklas L
    Niklas L skrev om Game-R
    Var tidigare på dagen in på Game-R och flashade mitt Xbox 360. Personalen var trevliga, och flashade Xboxet medans jag och mina polare fick sitta och titta på American dad, och fick svar på samtliga av mina frågor jag hade angående detta. Har även 2 års garanti på utförda arbetet, och dom visade mig att allting fungerade innan jag begav mig hemmåt. Vad kan jag säga? Bättre service får man leta efter.

Xboxet funkar fint hittils, och ger det 4/5 enbart för att jag inte har någon konkurrent att jämnföra med, och jag har bortsett från eventuella framtida komplikationer.

För att sammanställa det hela så säger jag,

Game-R is the place to be.
    ====
    Jag var inne för några veckor sedan och flashade mitt Xbox 360 till nyare firmware. Eftersom att jag hade flashat hos Game-R tidigare, så fick jag en bra deal på 200kr. Fungerade perfekt, som förväntat, och gick snabbt.

En kompis chippade sitt Wii samtidigt med Wiikey 2, och det funkar än så länge skitbra, och inga problem alls.

Har alltså inget att klaga på hos Game-R, och personalen är trevlig, och man får ett bra bemötande!
  • Melker R
    Melker R skrev om Game-R
    Var hos detta företag efter Jul och reklamerade mitt Wii som var köpt hos detta företag.
    Wii fungerade inte med varken brända spel eller ville ta emot skivor. Fick tillbaka den efter en cirka
    2 veckor. 5min hemma så fungerade den inte, samma fel, in med den igen och ytterligare tre dagar. Får hem den och samma fel igen.
    För att korta ner hela förloppet så har jag haft den inne nu 6 gånger, senaste gången nu så fungerade den i hela 13minuter, WOW rekord. De verkar inte veta mycket på denna firma om wii eller annan elektronik då deras förklaringar varför det var fel är helt uppåt väggarna.
    Jag har nu varit hos en firma i Sth som fixade mitt wii en gång för alla och nu så har den fungerat bra under en längre tid. Enligt de isth har de fått in mycket/många jobb från game-r med liknande problem och konstiga förklaringar som inte stämmer. De i sth sa också att de fel game-r påstod att de skulle vara är helt fel och att om någon person eller företag kunde påstå detta så kan de inte mycket om elektronik iöver huvudtaget.
    Visare så kan jag förstå all kritik mot detta företag som finns på olika forum. Jag har kollat upp detta företag noga som är ett KB, det konstiga är att det inte finns någon inlämmnad deklaration med omsättning, eller inbetalad moms på detta företag. Konstigt om de inte skulle ha någon mer kund än mig och mitt köp har de inte deklarerat till skattemyndigheten.
    Sedan kan man ju undra varför ett så kallat "legitimt" företag hänger ut sina missnöjda kunder för att sedan ifråga sätta att de finns.

Melker.
  • Game-R P
    Game-R P skrev om Game-R
    Hej! Killarna ifrån Reco kontaktade oss på Game-R angående negativa rekommendationer vi fått ifrån kunder. I denna sida fanns det 15 negativa från början och efter en närmare undersökning Recos personal så visade det sig att 12 var gjorda ifrån en och samma person. Personen i fråga använde sig av Speedmail och lade ner jätte mycket arbete genom att skapa 12 olika speedmail konton för att skriva långa negativa kommentarer om oss och de resterande 3 var från en annan e-post företag. Reco.se har försökt ta kontakt med dessa personer men inte lyckats. Vi på Game-R tar det som en komplimang att vissa tar sig tid att skriva om oss och ännu mer när andra tar oss som sådant konkurrens hot och det betyder bara att vi är bra på det vi gör. Vi önskar er alla en bra dag och ni är alltid hjärtligt välkomna in till oss.

Mvh Game-R.se
    P.S
    Ett meddelande till Josefin L, Sanna K och Jonas E. Vi har verkligen försökt att kontakta er och har gått igenom vårt kundregister men hittar ingen person med er e-post. Om ni Existerar snälla ta kontakt med oss för att vi vill väldigt gärna åtgärda problemen om det nu några sådana finns.
  • Thomas T
    Thomas T skrev om Game-R
    Tråkigt när konkurrenter inte har annat än att skriva skit om andra butiker på nätet. Jag har besökt Game-R och dom säljer inga Ps3 som dessa kunder påstår att dom gör. Jag äger själv ett företag inom restaurangbranschen och vet hur oskyddad man är när det gäller internet p.g.a. oseriösa företag som inte har annat än att smutskasta andras företag via sådana hemsidor (avundsjuka). Dom gjorde ett snabbt jobb utan några som helst komplikationer. Har inget negativt att säga om grabbarna som jobbar där.
  • Josefin L
    Josefin L skrev om Game-R
    Min svåger köpte en Playstation 2 chippad till mig av game--r och den fungerade inte när jag fick den. Vi reklamerade varpå vi fick ett så otrevligt bemötande och personen gonzalor någt påstod att vi själva har haft sönder den och något garanti kunde vi inte förvänta oss av honom. Det enda vi gjorde var att koppla in den som den skall och sätta på den, inget hände.
    Vi lämnade då in den till en annan firma i stockholm som berättade att fel chip satt i och den alldrig har fungerat med detta chip i. Vi bytte chip för över 1000kr och nu fungerar allt som det skall. Men denna ps2a har nu kostat oss multum med pengar vilket den inte skulle göra.
    Vi medelade game--r detta varpå de säger att de inte tror oss och att vi inte längre är välkommna dit.
    Vi skall nu vända oss till polisen och annmäla denna person gonnzalor för bedrägeri detsamma med hans företag. De i stockholm kunde vittna till våran favör.
    VARNING gå ej till denna butik.
  • Sanna K
    Sanna K skrev om Game-R
    Hade sönder mitt Wii och påstod att den var trasig när jag lämnade in den. Den var helt ny. En annan firma i Uppsala lagade och chippade den, de sade att felet bestod av att personen som försökt att chippa den hade haft sönder vissa komponenter pga kortslutning när den försökte chippas. Det andra stället ordnade allt så nu fungerade den. Villa bara varna alla för dessa på gam-er som påstår sig kunna detta men bara skyller på andra och kan inget mycket själva varning!!!!
    Game-R P gillar detta
  • Jonas E
    Jonas E skrev om Game-R
    Lämnade in min Xbox 360 för flashning. Fick tillbaka den med trasig dvd. De påstod att den var trasig när den kom in (inte en chans). Jag tog den till Stockholm till Psxcare som sa att denna game-r hade flashat den fel så det var bara för psx att flasha om och allt fungerade som det skulle efter detta. Men att betala extra till dessa gamers är verkligen bedrägeri.
    #+*##* amatörer som inte kan ett smack. Varning värde***###lösa amatörer som inte kan mycket om vad de håller på med.
    Game-R P gillar detta
  • Kajsa E
    Kajsa E skrev om Game-R
    Bäst på chippning i Uppsala! Trevlig butikspersonal som ordnar det mesta. Erbjuder chip till både Wii, PS2, xbox, samt flashning av psp, xbox360, nitendoDS. Har även handkontroller till bra priser och andra tillbehör för den frälste.
    Niklas L gillar detta

Fyrsigatan 12, 753 15 Uppsala