Garant Bygg AB

Garant Bygg AB

Ring 073-396 15 15 www.garantbygg.se
4.4

Vi är ett modernt företag som genom åren vuxit till det heltäckande byggföretag vi är idag. Med 50 anställda har vi bred kompetens i bolaget och vi utför gärna helentreprenad inklusive bl.a. elektriker, kakelsättare och byggledare. Vi utför alltså det mesta inom bygg, men vi är riktiga specialister på kök, badrum och olika...

160 omdömen om Garant Bygg AB

Staffan G
Skrev om Garant Bygg AB

Mycket god kompetens och kvalitetskänsla. Prisvärda. Ibland lite svåra att få tag på men så blir det när man är duktig. Staffan Gavel

Annedal entreprenad AB
4.7/5 i betyg av 123 omdömen 4.7 av 123 omdömen

therese b therese b
Göran B
Skrev om Garant Bygg AB

"Det goda hantverkets tid är inte förbi". Vi är nöjda med bemötandet där lyhördhet för våra önskemål snabbt och okomplicerat omformades till en konkret plan som därefter genomförts på ett för oss bästa tänkbara sätt. Uppdraget genomfördes med genomgående mycket hög kvalitet på arbetet, givetvis baserat på det goda yrkesmannaskapet hos Garants personal. Stort TACK

Marianne M
Skrev om Garant Bygg AB

Garant Bygg fick jag rekommenderat av en vän. Jag är mycket nöjd! De har hjälp mig att helt byta badrum i en lgh. Byta en del i köket. Mattias som håller i det är engagerad, bryr sig och är lyhörd för det jag önskar eller undrar över. Förslår bra lösningar. Detaljer som jag gärna vill ha fixar de. Till och med när jag ej har önskat någon liten snygg detalj så har Mattias och hans leverantörer fixat fint åt mig. Jag har hittat mitt drömboende men hade inte klarat det utan Garant Bygg! Jag kan med mycket varm hand rekommendera företaget!! Mvh/ M

Damian Bygg i Stockholm AB
4.9/5 i betyg av 118 omdömen 4.9 av 118 omdömen

Josefine B Josefine B
Richard H
Skrev om Garant Bygg AB

Garant Bygg & Bad hade ett vänligt bemötande. De utförde jobbet fort och proffsigt

Fredrik S
Skrev om Garant Bygg AB

Garant Bygg genomförde en renovering av tvättstuga och badrum samt hall på källarplan på vårt hus. Vi är väldigt nöjda med jobbet och kan rekommendera bolaget för andra. Professionellt jobb! Arbetet genomfördes under sommaren 2021. Arbetat drog ut några veckor utöver lovat datum men berodde delvis på saknade delar till duschen. Skulle använda de igen om jag har ett nytt projekt på gång. //Fredrik Sundell

Badrumsrenoverarna
4.4/5 i betyg av 73 omdömen 4.4 av 73 omdömen
Badge2019

Emelie Elsa Birgitta O Emelie Elsa Birgitta O
Marcell K
Skrev om Garant Bygg AB

Bra att ha å göra med. Duktiga hantverkare som jobbar på bra och verkar trivas tillsammans. Fint slutresultat med!

Magnus L
Skrev om Garant Bygg AB

Detta va andra gången jag anlitade Garant, dom är väldigt professionella och lösningsfokuserade och ser till kundens behov. Dom har även gjort ett jobb i min tidigare förening där dom byggde om en lokal till 3 lägenheter med fantastiskt resultat som resulterade i säljrekord, grymt duktiga👌🏻 Dom anställda som jag har träffat vilket nog är dom flesta är väldigt proffesionella och har en öppen dialog om frågor dyker upp under projektets gång. Både Björn och Mathias är supertrevliga och kommer att anlita dom igen och rekommenderar...

Precision VVS & Byggteknik AB
4.8/5 i betyg av 40 omdömen 4.8 av 40 omdömen

Christina M
Skrev om Garant Bygg AB

Trevligt bemötande Företaget tillmötesgick alla mina önskemål Byggde om hela huset Fönster golv väggar badrum och kök

Henrik O
Skrev om Garant Bygg AB

Har renoverat ett antal badrum och blev denna gång rekommenderade Garant. Mycket trevligt och proffsigt bemötande. Noggranna hantverkare och snabba. Trevlig och snabb kommunikation med projektledaren Mattias. Mycket nöjd och kommer ta hjälp igen till annat som behöver göras.

Moderna bad
4.5/5 i betyg av 105 omdömen 4.5 av 105 omdömen
BadgeThreeYears

Det här är andra gången jag köper deras tjänster (lägenhet och villa) och för andra gången nöjd från start till mål. Trevligt bemötande, kon

Gunnar S
Skrev om Garant Bygg AB

Hej vi köpte trall och ni gjorde ny terass Vi är mycket nöjda dom var snabba och trevliga toppen killar.

Lucas I
Skrev om Garant Bygg AB

Väldigt nöjd med renoveringen av mitt badrum. Jag ringde upp Garant för att höra om de kunde komma och titta och samma dag gjorde de en syn av badrummet. Kort därefter återkom de med en specificerad offert. Jag är väldigt nöjd med deras arbete samt bemötandet. De är noggranna och lämnade efter sig ett väldigt fint badrum. Tidsmässigt tog det några dagar längre än förväntat men självklart var det värt det eftersom de gjorde arbetet så noggrant. Jag hade en kontinuerlig dialog med projektledaren samt även med de som var på...

EnskedeByggarna AB
4.7/5 i betyg av 31 omdömen 4.7 av 31 omdömen
Badge2018

Alf E
Skrev om Garant Bygg AB

Jättebra slutresultat och genomgående bra kommunikation med både projektledare och hantverkare. Måna om att det ska bli bra för oss som kund och tar tag i och löser problem som uppstår. Levererat på tid och budget! Kan varmt rekommenderas

Niklas L

Bra service Kommer i tid Gör det på utsatt tid Bra jobb

Palma Bygg
4.8/5 i betyg av 434 omdömen 4.8 av 434 omdömen

Camilla B
Skrev om Garant Bygg AB

Jag har hört mkt om hantverkare och var orolig innan arbetet drog igång men Mattias Bäccman som var ansvarig för renoveringen var alltid tillgänglig, arbetet utfördes under den tid som var sagt, jag fick hela tiden uppdateringar på vad som var på gång. Jag är väldigt nöjd och kan verkligen rekommendera denna firma. Slutresultatet blev bättre än jag förväntat mig.

Gerda L
Skrev om Garant Bygg AB

Väldigt bra pris och snabba på att jobba. Tyvärr var inte finishen toppen. En del sneda lister och konstiga skarvningar. Men för priset är jag nöjd.

Allmänna Rörjouren
3.7/5 i betyg av 651 omdömen 3.7 av 651 omdömen

Snabbt och kompetent fixat av en trevlig rörmokare. Allt klart inom 2 timmar från vårt nödrop lördag kväll. Söndag morgon kunde vi tryggt åk

Jenny O
Skrev om Garant Bygg AB

De sköter sig bra som ett företag ska göra, kommer i tid, gör sitt jobb och det blir bra resultat. MEN om något blir fel, då är de svåra att få tag i, det gäller att kämpa själv för att få rätt. När fakturan är betald vill de inte ens återkomma i ärenden som de lovat att göra. Dålig stil tycker jag. Men får ändå okej som betyg.

Lars P
Skrev om Garant Bygg AB

Trevligt bemötande av kontaktperson och hantverkare. Bra idéer och noggrant hantverk. Lagom pris för utfört arbete. Arbetet som utfördes var byte av fönster, läggning av parkett, byggnation av pentry. Allt har löpt på bra och vi är mycket nöjda.

M5 BYGG AB
4.7/5 i betyg av 168 omdömen 4.7 av 168 omdömen

MIRJAM O
Skrev om Garant Bygg AB

Vi har under vintern/våren 2021 anlitat Garant för att färdigställa vår källare. Huset är ett 30-talshus och vi hade tidigare anlitat en annan firma för att gräva ut källaren för att höja takhöjden. När vi nu skulle färdigställa arbetet så åtog sig Garant arbetet på helentreprenad att - Bygga upp nya innerväggar - Dra el till hela källaren - Golvvärme i olika zoner i varje rum - Klinkra och kakla ett badrum - Klinkra en toalett - Putsa och måla samtliga väggar - Putsa och måla tak - Ersätta ett källarfönster och...

Petra T
Skrev om Garant Bygg AB

Företaget gav ett gott intryck i början. Lösningsinriktade och trevliga. Sedan efter 2 år när småfel börjat dyka upp svarar de inte på mejl eller mobilen. Vilket gör det omöjligt att få hjälp av garanti de utlovade för renovering av kök och badrum. Trist.

Dryft Sverige AB
4.8/5 i betyg av 181 omdömen 4.8 av 181 omdömen

Proffsig och snabb service, kan verkligen rekommenderas

Fredrik Göran Walter L Fredrik Göran Walter L
Carola F
Skrev om Garant Bygg AB

Behövde byta golvbrunn och avloppsstam i tvättstugan vilket drog med sig hel renovering av samtliga våtutrymmen i vår 70 -tals källare. Bastu, badrum och tvättstuga. Supernöjda. Bra dialog med Garant från början till slut. Tidsåtgång och budget hölls. Bra lyhördhet från hantverkare på plats. Rekommenderas!

Johanna J
Skrev om Garant Bygg AB

Vi anlitade garant när vi skulle göra vårt badrum, vi är otroligt nöjda. Vi har rekommenderat Garant vidare till vänner och bekanta. Väldigt bra service, allt gick nästan enligt tidplan.. gubbarna som var här var väldigt noga och trevliga! Det lyssnade till våra önskemål. Badrummet är idag husets bästa plats! Tack! Vi hade dem att här januari - februari 2021

Vikströms Bygg & Kakel AB
4.8/5 i betyg av 76 omdömen 4.8 av 76 omdömen
BadgeFourYears

Karin C
Skrev om Garant Bygg AB

Vi renoverade badrummet och blev otroligt nöjda för allt från första till sista kontakt. Serviceminded, punktliga, ärliga, skickliga och kom även med bra tips när vi skulle göra våra val. Rekommenderas verkligen!

Cecilia J
Skrev om Garant Bygg AB

Vi renoverade vårt badrum, och är så nöjda med resultatet. Pålitliga, punktliga, trevliga, kunniga, trovärdiga, snabb återkoppling, ja listan kan göras lång. Det viktigtigaste för oss var att få en bra prisbild samt en ungefärlig tidsram, och självklart ett bra utfört arbete. Garant levde upp till alla våra förväntningar och mer därtill.

Badrumsverket AB
4.7/5 i betyg av 81 omdömen 4.7 av 81 omdömen

Charlotte N Charlotte N
Johanna J

Karin C
Skrev om Garant Bygg AB

Vi renoverade vårt badrum med hjälp av Garant bygg och imponerades av deras kunskaper, kompetens, förmåga att hålla tidplan och höga service. Vi uppskattade särskilt att få tips om vad som är både tidsenligt och användbart i våra materialval.

Entreprenadhuset
4.8/5 i betyg av 156 omdömen 4.8 av 156 omdömen

Anna Karin Ulrica A Anna Karin Ulrica A
JONAS Ö
Skrev om Garant Bygg AB

Kan varmt rekommendera Garant bygg. Mycket professionella och tar ansvar för att byggprojektet skall bli så bra som möjligt.

Niklas N
Skrev om Garant Bygg AB

Vi fick hjälp av Garant Bygg & Bad med fullständig renovering av 2 badrum. Jag fick ett bra bemötande av kundansvarig och de som var på plats och gjorde jobbet. Kvaliteten på jobbet är, såvitt jag kan bedöma hög, och arbetet är gjort med omsorg. Min varmaste rekommendationer.

Målerifirma Alfred Holm
4.4/5 i betyg av 322 omdömen 4.4 av 322 omdömen

Anrikt och ansvarstagande företag som alltid levererar det de lovar.

Staffan P Staffan P
Johan L
Skrev om Garant Bygg AB

Det här får bli en preliminär recenssion eftersom arbetet inte är klart ännu men än så länge går det inte att ge mindre än 5/5 i betyg. Vi gör en total renovering av en 3a och vi tog in anbud från nästan 10 firmor innan Garant dök upp. Det som utmärkte dom först var att dom till skillnad från många andra inte försökte leta fördyrande åtgärder överallt. Istället kändes dom pragmatiska och ärliga och erbjöd bra och smidiga lösningar som inte tummar på kvalitén. Priset kändes också väldigt rättvist. Vi har väl kommit...

Santiago R
Skrev om Garant Bygg AB

Dålig kommunikation slarvigt arbete och fler misstag upptäcks varje dag. Va super nöjd till en början men sen när man börja titta närmare så såg man. Är inte alls nöjd med arbetet eller kontakten med bolaget. Väggar lister fönster allt är slarvigt arbete. Va så nöjd i början att hade planerat in två rekommendationer men nu i efterhand hr man inte den minsta lust och tipsa.

Målabromma Entreprenad
4.7/5 i betyg av 173 omdömen 4.7 av 173 omdömen

Daniel R
Skrev om Garant Bygg AB

Anpassade badrum för nytt ångbad. Lösningsorienterat företag som klarade en del utmaningar på vägen. Trevliga och lätta att jobba med.

Per-axel A
Skrev om Garant Bygg AB

Renovering badrum. Trevligt bemötande. Levde upp till förväntningarna precis som nin kollega som tipsade om Garant. behöver dock uppdatera fuktvakt i badrum på nedre plan som installerades, Har stött på men ej svar ännu. I övrigt helnöjd ! PA

Badrumsdröm Stockholm
5.0/5 i betyg av 33 omdömen 5.0 av 33 omdömen
Badge2023

Mycket sympatiskt företag. God dialog med Panos som alltid var tillgänglig och höll vad han lovade. Perfekt slutresultat. Rekommenderas varm

Emelie J
Skrev om Garant Bygg AB

Blev supernöjd med badrummet dom gjorde i min lägenhet😎

Jenny O
Skrev om Garant Bygg AB

Köksrenovering. Otroligt bra hantverkare som var lösningsorienterade och trevliga. Allt sköttes enligt tidsplan och och köket blev väldigt snyggt mycket pga proffsighet och erfarenhet. Kan varmt rekommendera Garant Bygg & Bad!

Värmdö Kakel & Design AB
4.0/5 i betyg av 100 omdömen 4.0 av 100 omdömen

Evelina T Evelina T
Eva L
Skrev om Garant Bygg AB

Hel lgh renovering. De har varit lyhörda, snabba o proffsiga. Svarat snabbt och åtgärdat snabbare än snabbt när en sak råkat bli fel. De har åkt o införskaffat allt material. De har frågat tills de förstått och skickat bilder för att hålla mig uppdaterad. Lägenheten är u superfin! Jag är mycket nöjd och kan med lätthet rekommendera dem till andra!

Katarina B
Skrev om Garant Bygg AB

Allt blev jättebra med helrenovering av badrummet. Mattias ordnade även snabbt prisuppgifter och hantverkare för annat vi behövde hjälp med, sänka tak, montera skåp mm.

Honkonen Byggnads AB
4.9/5 i betyg av 54 omdömen 4.9 av 54 omdömen
Badge2023

Jonas J
Skrev om Garant Bygg AB

Seriöst företag som håller löften, tider m m. Helt enkelt gjort ett mycket bra jobb, både byggnadsmässigt, och projektmässigt!

Äppelvikens K
Skrev om Garant Bygg AB

Proffsigt bemötande och allt gick snabbt och smidigt!

VIVIANNE E
Skrev om Garant Bygg AB

De gjorde en badrumsrenovering, det blev väldigt bra. Det tog 4 veckor, de fixade till saker snabbt om något blev fel. Vi är väldigt nöjda.

SVEN K
Skrev om Garant Bygg AB

Jag återkommer här till tidigare korrespondens om hur Garant misskött uppdraget som jag lade på företaget 2019. Uppsättning handdukskrokar, mugghållare , toarullshållare - blev snett och vint Reparation och montering hyllor i tvättbänk - ingen åtgärd Montera hylla vid spegel - blev snett Lagning demonterat ventilationsrör - inte heller bra Återmontering duschväggar - utfördes inte alls.

Svar från Garant Bygg AB

Hej Sven. Tråkigt att du inte är nöjd och självklart ska vi åtgärda om vi gjort fel. Du bad oss om hjälp att fixa lite saker som en annan firma inte gjort klart. Snickaren var hemma hos dig och utförde de saker du bad om medans du var där. Om du inte var nöjd hade du gärna kunnat säga till då istället för att vänta ett halvår. Du betalade för den tiden vi var där så om du vill ha mer saker utförda så får vi komma igen. Det vi inte utfört har vi inte heller tagit betalt för. Jag skickar en duktig snickare till dig som får korrigera det som sitter snett. Vänligen Mattias Bäccman

Linda V
Skrev om Garant Bygg AB

Badrumsrenovering. Mycket väl utfört arbete, flexibla i kommunikation och lätt att samarbeta med. Något försenade mot slutet så räkna in extra tid eller kom överens om ersättning vid eventuell försening.

Jonas H
Skrev om Garant Bygg AB

Bra första möte med garant. de skötte sig utmärkt under renoveringen, resultatet blev bra, jag rekommendera dom till andra

Magnus B
Skrev om Garant Bygg AB

Bra jobb! Ser snyggt ut. Jag är nöjd.

Britt-Marie L
Skrev om Garant Bygg AB

Garant renoverade vårt badrum och toalettrum samt bytte avloppsrör. Vi är mycket nöjda med resultatet och arbetet gick smidigt. Dessutom var både projektledaren och hantverkarna mycket trevliga att ha att göra med. Möjligen skulle vi vilja haft lite mer hjälp vid val av inredning för att kunna välja det som funkar bäst med tanke på givna förutsättningar.

Mikael S
Skrev om Garant Bygg AB

Renovering av hall samt tillbyggnad av nytt rum med el o nätverk Toppen nöjd

Tony G
Skrev om Garant Bygg AB

Renoverade badrum och byggde ny tvättstuga. Trevliga och gör ett kanonjobb. Rekommenderas!

Mats B
Skrev om Garant Bygg AB

Snabbt, effektivt och bra dialog

Philips R
Skrev om Garant Bygg AB

Garant bygg och bad har funnits lång tid . Har jobbat ihop till och från . Och det är ett toppen gäng . Mvh Philips rör AB .

Therese L
Skrev om Garant Bygg AB

För att veta vilket företag vi skulle välja så granskade vi dem noga på webben. Garant till skillnad från många andra byggföretag visade sig ha ett flertal på riktigt anställda inte mindre än 28 st!! med alla nödvändiga kompetenser ”in house” som målare, röris, elektriker etc. Vi tog offerter från några företag och även där låg Garant lägst så valet blev lätt. De började med att skärma av byggområdet med plast och bar sedan den tunga tvättmaskinen uppför den mycket smala och branta trappan upp till duschrummet på tredje...

Annica S
Skrev om Garant Bygg AB

Anlitade Garant Bygg för att bygga om ett duschrum och vi blev mycket nöjda.

Daniel A
Skrev om Garant Bygg AB

Garant hjälpte oss med renovering och ombyggnad av två badrum. De jobbade snabbt och effektivt och vi är väldigt nöjda med resultatet. Träffsäker offert på båda badrummen, klart prisvärda! Lite strul på slutet på grund av mänskliga faktorn då en olyckshändelse gjorde att det drog ut på tiden me badrum 2.