Garantibil.se

KUNGSGATAN 84, 112 27 Stockholm — Visa karta

Garantibil är det nya, smartare sättet att sälja och köpa begagnad bil. Alla bilar testas noggrant av opartiska bilprovare. Bilarna värderas och förädlas med helförsäkring och 2 års begagnadbil-garanti. De auktioneras sedan ut online, där budgivarna har möjlighet att få hjälp med finansiering. Köpesumman deponeras på ett klientmedelskonto hos Nordea tills köpeavtalet är signerat. Överlämningen hänvisas till en OKQ8-station närmast säljaren.

Läs vad 430 kunder tycker om Garantibil.se

• Jack K
    Jack K skrev om Garantibil.se
    Detta är den andra bilen jag köper av Garantibil och allt har gått som på räls.
    Allt från budgivning till signering av köpekontrakt.
    Kommer defenitivt att köpa fler bilar på Garantibil!
  • Ramses Zaki Mikhail B
    Ramses Zaki Mikhail B skrev om Garantibil.se
    Den utförliga beskrivningen av bilen var avgörande för mitt val. Den hade ett par små missar, men ingen är perfekt.
    Två saker jag saknade var säljarens minimipris, för att inte ödsla tid på bilar som man inte kommer att köpa, och regeistreringsnumret så man kan kolla historiken - hur många tidigare ägare, t ex.
    Fick tanka bilen (nästan på 0), och 2 av däcken var utslitna. Direkt flera tusen i extra kostnad.
  • Hans Gunnar A
    Hans Gunnar A skrev om Garantibil.se
    Har köpt en personbil på auktion hos Garantibil. Allt har fungerat bra bemötandet i alla led mycket bra. Mycket trevliga när man ringde och ställde frågor hur saker och ting fungerade runt auktionen.
    2017-04-11 Maluwa V svarar Hans Gunnar A
    Hej Hans Gunnar,
    Tack för din reco-mendation.
    Vänliga hälsningar,
    Garantibil
    Fredrik W skrev om Garantibil.se
    Bra idé men dålig kvalitet i genomförandet av försäljningen!
    Jag avbröt auktionen efter 3 omgångar. Då hade inga bud kommit i närheten av acceptpriset.
    Med en egen blocketannons sålde jag sedan bilen på under 24h för ett högre pris än acceptpriset på garantibil.

* Bilderna som togs i samband med testet blev riktigt dåliga. Att använda en iPad för att fota säljande bilder är ingen bra idé. Så fort ljuset inte är optimalt blir det dåligt. Och när man som köpare inte har möjlighet att själv komma och titta på bilen blir bilderna väldigt avgörande.
    * Annonserna på blocket och bytbil innehåller alldeles för lite information om bilen. De är i stort sett bara annonser för garantibils tjänst utan några detaljer om varje fordon. Som det är nu måste man gå till annonsen på garantibil för att ens få en första uppfattning om bilen.
    * Jag såg aldrig någon annons på DN motor!?.
    * Kopplingen till autouncle fungerar dåligt. Annonsen om min bil fick inte ens någon "prisvärdering" på autouncles sida till att börja med, sedan fick den det, men med ett 8000kr lägre marknadspris än vad den fick om jag själv matar in bilens uppgifter på autouncle. Det beror antagligen på att så lite info om bilens utrustning och skick finns i annonserna på blocket och byt bil där autouncle hämtar informationen.
    * Jag är skeptiskt till om det är en bra idé att ha ett så lågt utgångspris utan information om acceptpriset i annonsen på garantibil.
    Fredrik W skrev om Garantibil.se
    Jag tycker att det är bra samt snabb hantering från er sida.
    Men i många fall så är bilarna högre värderade än marknadspris
    2017-03-27 Maluwa V svarar Fredrik W
    Hej Fredrik,
    Tack för din reco-mendation.
  • Tsgay A
    Tsgay A skrev om Garantibil.se
    Det är jätte bra och och postivit
    2017-03-27 Maluwa V svarar Tsgay A
    Hej Tsgay,
    Stort tack för din reco-mendation.
    Ha en fortsatt bra dag!
  • Haviv D
    Haviv D skrev om Garantibil.se
    Mycket bra .ja kommer att rekomendera.👍😀😀😀😀😀😀😀
    2017-03-28 Maluwa V svarar Haviv D
    Hej Haviv,
    Ha en fortsatt bra dag!
  • Mikael C
    Mikael C skrev om Garantibil.se
    Perfekt sätt att köpa begagnad bil. Överlämningen gick väldigt enkelt, och säkert med pengarna via garantibil.
    2017-03-24 Maluwa V svarar Mikael C
    Hej Mikael,
    Stort tack för din reco-mendation. Vi värdesätter högt att du tagit tid att ge oss så fint betyg.
    Välkommen tillbaka när det är dags att sälja bilen :).
    Ha en trevlig helg!
  • Kjell Vilhelm F
    Kjell Vilhelm F skrev om Garantibil.se
    Fordonet stämde inte riktigt med beskrivningen. Men är rätt nöjd ändå
    2017-03-24 Maluwa V svarar Kjell Vilhelm F
    Hej Kjell! Va tråkigt att bilen inte stämde överrens med beskrivningen. Återkom gärna till vår kundservice om du vill häva köpet.
  • Josefin E
    Josefin E skrev om Garantibil.se
    Supersmidigt sätt att köpa en begagnad bil på ett tryggt vis. Mycket trevlig och hjälpsam personal. Är mycket nöjd med både bil och bemötande, tack! =)
    2017-03-08 Maluwa V svarar Josefin E
    Hej Josefin,
    Vi är glada över att du är kund hos oss och hoppas du återvänder när det är dags att sälja bilen :).
  • Henry Erik Sebastian B
    Henry Erik Sebastian B skrev om Garantibil.se
    Funkade kanon med allt och jag är mycket nöjd med bilen, alla jag pratat med på garantibil har hjälpt till på bästa sätt!
    2017-02-21 Maluwa V svarar Henry Erik Sebastian B
    Hej,
    Tack för din fina reco-mendation!
  • Jesper N
    Jesper N skrev om Garantibil.se
    Snabbt och smidigt med bra säkerhet för både köpare och säljare. Kan varmt rekommenderas
    2017-02-20 Maluwa V svarar Jesper N
    Hej Jesper,
    Tack för din reco-mendation och jättehärligt att höra!
    Det är precis vad vi hoppas att alla våra kunder upplever.
  • Robert H
    Robert H skrev om Garantibil.se
    jag har köpt bil.allt har fugerat mycket bra.
    2017-02-14 Maluwa V svarar Robert H
  • Christian T
    Christian T skrev om Garantibil.se
    En riktigt bra site som redan vid första anblick gav ett seriöst intryck. Det tog två vändor för mig innan jag fick in ett bud som jag ansåg var tillräckligt för att sälja bilen. Köparen tyckte även han att det var väldigt smidigt och enkelt. Jag rekommenderar starkt Garantibil.se och hoppas att ännu fler får upp ögonen för denna site.
    2017-02-14 Maluwa V svarar Christian T
    Tack för din reco-mendation och jättehärligt att höra!
    Vi önskar också att fler får upp ögonen för oss.
  • Martina P
    Martina P skrev om Garantibil.se
    Smidig och säker affär. Stort minus för att jag inte kunde höja mitt acceptpris dit jag ville.
    2017-02-07 Garantibil svarar Martina P
    Hej Martina,
    Stort grattis till försäljningen! Vad jag kan se fick du ett bra pris för bilen.
    Tack för din reco-mendation och härligt att höra att du tycker att det var säkert och smidigt.

När man startar auktionen kan man sätta sitt acceptpris upp till 5 % över vårt rekommenderade acceptpris. Vill man höja ännu mer kan man kontakta oss, så hjälper vi till med det. Du har enligt våra användarvillkor rätt att sätta ett acceptpris som är upp till och med 30% över det acceptpris våra värderingsmän rekommenderar.

• Andreas B
    Andreas B skrev om Garantibil.se
    Det gick bra att köpa bilen från Garantibil
    2017-02-01 Garantibil svarar Andreas B
    Hej Andreas,
    Tack för din reco-mendation och härligt att höra.
  • Houcine Y
    Houcine Y skrev om Garantibil.se
    Hej på er på garantiebil
    Jag är nöjd med köpet av bilen oss er men lite missnöjd med den överraskning jag fick efter actionen är slut och tiden gick ut och jag fick bilen ända till ni commer och säger att kunder måste godkänna priset och jag fick betala den priset som agaren har begärt darför jag vill ha bilen jag menar att slut priset på en action den som gäller men skall ej commer efter hand och ändra på
    den .
    M.V.H. Houcine yazid
    2017-01-31 Garantibil svarar Houcine Y
    Hej Houcine och tack för din reco-mendation! Vad roligt att du är nöjd med bilen!

Så här fungerar budgivning på garantibil.se: alla säljare som lägger ut sina bilar på auktion hos oss har ett acceptpris. Det innebär att de inte är skyldiga att acceptera ett bud under sitt acceptpris.Lägger du bud på acceptpris eller över och har högsta budet när auktionen avslutas vinner du budgivningen och får köpa bilen (budgivningen förlängs med 30 sekunder/bud när bud inkommer i slutsekunderna). Om ditt högsta bud är under acceptpris har säljaren 24h på sig att tacka ja,eller lägga ett motbud. Om säljaren tackar ja har du köpt bilen och om du får ett motbud har du som köpare 24h på dig att tacka ja eller nej. I det här fallet fick du ett motbud på säljarens acceptpris och tackade ja till det.

Kontakta oss gärna om du upplever att något var oklart!
  • Lillian W
    Lillian W skrev om Garantibil.se
    Det var jjobbigt att börja om på37000varje gång när acceptpris var74000
    2017-01-26 Garantibil svarar Lillian W
    Hej Lillian och tack för din reco-mendation!
    Vi förstår att det kan uppfattas som jobbigt att börja lågt men så fungerar budpsykologi. Lyckligtvis fick du bra betalt för din bil i slutändan.
  • Jean G
    Jean G skrev om Garantibil.se
    Enkelt och smidigt! Lite oroligt att betala in hela summan utan ha sett eller fptt bilen men det var inga problem, skulle dock vilja se att betalning görs i samband med kontraktsskrivning
    2017-01-18 Garantibil svarar Jean G
    Tack för din reco-mendation och för din synpunkt! Vi jobbar på att effektivisera överföringen mellan klientmedelskonto och bankkonto. Dessvärre är det samspelet mellan olika banker som avgör hur snabbt det kan gå.
  • Karl Mattias H
    Karl Mattias H skrev om Garantibil.se
    Användarvänligt och snabbt svar på den enda jag behövde hjälp med.
    2017-01-12 Garantibil svarar Karl Mattias H
    Tack för din reco-mendation och jättehärligt att höra!
    Det är ju precis vad vi hoppas att alla våra kunder upplever.
  • Thomas Stephan H
    Thomas Stephan H skrev om Garantibil.se
    Bra Bra Bra Bra Bra Bra Bra Bra Bra Bra Bra Bra Bra Bra Bra Bra Bra Bra Bra Bra Bra Bra Bra Bra Bra Bra Bra Bra Bra Bra Bra
    Maluwa V gillar detta
  • Tomas Robert D
    Tomas Robert D skrev om Garantibil.se
    Smidig affär med en väldigt snabb och bra kundservice!
    2017-01-11 Garantibil svarar Tomas Robert D
    Tack för din fina reco-mendation!
  • Mohamed Ben Abdeljalil A
    Mohamed Ben Abdeljalil A skrev om Garantibil.se
    Det var lätt att köpa bil, plus man tänker inte på dolda fel när man har 2 år garanti
    2017-01-09 Garantibil svarar Mohamed Ben Abdeljalil A
    Stort tack för ditt fina betyg och din reco-mendation!
    Hoppas du är nöjd med din bil och att du får en fortsatt trevlig dag.
  • Mats Arvid N
    Mats Arvid N skrev om Garantibil.se
    smidigt med försäkring och kaffe på okmacken.
    2017-01-09 Garantibil svarar Mats Arvid N
    Hej och tack för din reco-mendation!
    Hoppas du får en fortsatt trevlig dag önskar vi på Garantibil
  • Paulus Gerhard S
    Paulus Gerhard S skrev om Garantibil.se
    Bra bemötande och snabb service från början till slut! Mycket nöjd, kanske den bästa och smidigaste bilaffär jag gjord ;-)
    2017-01-09 Garantibil svarar Paulus Gerhard S
    Hej och stort tack för din fina reco-mendation! Det är precis så vi vill att vår tjänst ska upplevas!
  • Karl Magnus E
    Karl Magnus E skrev om Garantibil.se
    Mycket bra och smidig tjänst som tar hand om viktigt moment som t ex säker betalning.
    2017-01-09 Garantibil svarar Karl Magnus E
    Hej Karl Magnus och tack för din fina reco-mendation!
    Hoppas du får en fortsatt trevlig dag.
  • Dennis L
    Dennis L skrev om Garantibil.se
    Jag lämnade en felfri, servad och besiktigad Range Rover till Garantibils testpartner, Opus bilprovning i Bandhagen. Efter 10 min fick jag veta av besiktningsmannen att min bil inte startade (bilen fungerade tills jag gav nycklarna till besiktningsmannen). Blev uppmanad att ringa till bilbärning och bärga bilen till verkstad. Verken Opus eller Garantibil kände något ansvar, utan jag fick lösa problemet - flytta bilen och ta mig därilfrån - själv. Enligt Landroververkstad var det osannorlikt att felet var slump utan berodde troligen på felaktig hantering. Det vore därför rimligt att Garantibils avtalsvilkor kompletterades med att "Säljaren lämnar bilen till Garantibils test på egen risk". Skulle förstås inte locka många kunder, men så funkar det i verkligheten. Det fick jag erfara idag.
    2016-12-30 Garantibil svarar Dennis L
    Hej Dennis, det var ju tråkigt att ditt batteri laddade ur. Precis som vid en kontrollbesiktning är vårt Garantibilstest är menat att testa alla bilens funktioner. Detta innebär också testning av alla elektriska komponenter, vilket drar en hel del batterikraft.
  • Maria U
    Maria U skrev om Garantibil.se
    Tack det har fingerat mkt bra och PM jag ska köpa bil igen kommer jag att köpa fr er.
    2016-12-21 Garantibil svarar Maria U
    Tack Maria, för din fina reco-mendation!
    Du är mer än välkommen att köpa bil från oss!
    God jul och gott nytt år! / Garantibil
  • Erik Olof J
    Erik Olof J skrev om Garantibil.se
    Smidig affär på alla sätt och beskrivningen av bilen var korrekt.
    2016-12-21 Garantibil svarar Erik Olof J
    Tack för din fina reco-mendation Erik!
    Precis så vill vi att alla ska uppleva vår tjänst.
    God jul och gott nytt år på dig!
  • Wilhelm L
    Wilhelm L skrev om Garantibil.se
    I stort är jag nöjd för att jag tillslut sålde min bil till ett pris som var 25 000 mer än vad bilhandlarna erbjöd i inbyte. De var trevliga att ha att göra med och man slapp jobbiga Blocket-köpare/prutare. Säker och snabb överföring av pengarna.

Det tog dock 3 auktionscykler innan säljpriset kom i närheten av acceptpriset.
    2016-12-13 Garantibil svarar Wilhelm L
    Hej Wilhelm och tack för din fina reco-mendation!
    Ibland tar det lite längre tid beroende på hur begagnat-marknaden ser ut i övrigt.
  • Erik Lennart O
    Erik Lennart O skrev om Garantibil.se
    Bra bemötande vid bilköp.Beskrivningen på den bil jag köpte stämde till 100%
    2016-12-12 Garantibil svarar Erik Lennart O
    Hej Erik Lennart, och stort tack för din fina reco-mendation!
    /Gänget på Garantibil
    Fredrik W skrev om Garantibil.se
    Bra kontakt med Garantibil. Något vilseledande reklam om att det är gratis att sälja bilen. Men det är det inte. Det dras en kostnad för att täcka garantin som företaget lämnar. Alltså, inte gratis. Annars tycker jag det fungerat bra.
    2016-12-08 Garantibil A svarar Fredrik W
    Hej Fredrik
    Toppen att du verkar nöjd :) Vi tar ingen säljavgift men du har rätt i att ett trygghetspaket läggs på det priset som du som säljare valt att få ut. Pengar som går iväg till Moderna försäkringar och AB Svensk bilgaranti när bilen har sålts. Vi vill att det ska vara så tryggt som möljigt att köpa en begagnad bil.
    Här kan man läsa mer om vad det kostar: https://www.garantibil.se/sa-funkar-det/vad-kostar-det
    Ha det fint! /Gänget på Garantibil
  • Per Erik S
    Per Erik S skrev om Garantibil.se
    Hej
    Ett bra sätt att köpa bil på. Saknar provkörningsmomentet innan köp. Bedömningen av kaross/lackskador är inte tillräckligt utförlig, många av skador finns inte dokumenterat i varudeklarationen.
    2016-12-07 Garantibil svarar Per Erik S
    Hej Per Erik!
    Provkörningen görs av en opartisk yrkesman just för att kunna göra en ordentlig bedömning. Men visst är det en smaksak och ett nytt sätt att köpa bil på :)
    Alla skador förutom det som anses normalt slitage med tanke på ålder och mil, dokumenteras och finns att läsa om bilen tillsammans med fotografier.
  • Dag Magnus Lennart V
    Dag Magnus Lennart V skrev om Garantibil.se
    Trevligt och proffsigt bemötande! Välordnat kändes tryggt och säkert. Jag kommer att tipsa vänner och bekanta om Garntibil.
    2016-11-24 Garantibil svarar Dag Magnus Lennart V
    Tack för dina fina ord och din reco-mendation! Det är precis så vi vill att tjänsten ska upplevas och dina vänner och bekanta är mer än välkomna!
  • Carl Gustav Robin V
    Carl Gustav Robin V skrev om Garantibil.se
    Allt funkade bra. Bilen toppade förväntningarna. Garantin är bra, men det gäller att läsa det finstilta.
    2016-11-23 Garantibil svarar Carl Gustav Robin V
    Tack för din reco-mendation Carl!
  • Viktoria W
    Viktoria W skrev om Garantibil.se
    Bra service och trevlig personal som är snabba på att svara på eventuella frågor. Supersmidigt sätt att säljs bilen om man inte vill gå via blocket med allt merjobb det innebär. Skulle absolut sälja bil via Garantibil igen och absolut köpa då man får garanti! Tryggt för både säljare och köpare!
    2016-11-21 Garantibil svarar Viktoria W
    Tack Viktoria, för dina fina ord och din reco-mendation! Du är varmt välkommen tillbaka när du ska köpa bil eller sälja bil igen!
    Ha en fortsatt skön dag önskar gänget på Garantibil
  • Jonatan M
    Jonatan M skrev om Garantibil.se
    Sålde min bil. Snabbt, enkelt och bra bemötande när jag hade frågor.
    2016-11-21 Garantibil svarar Jonatan M
    Tack för din reco-mendation Jonatan, det är precis så det ska vara!
    Ha en fortsatt trevlig vecka!
  • Marwan A
    Marwan A skrev om Garantibil.se
    Man känner sig lite ensam när man köper en bil från garantibil, då måste man ta han om allt själv tex: finansering och tid för hämtning och kontakt med säljaren, jag tycker att garantibil har ingen aning vad som händer om man inte hör av sig till dom.
    2016-11-17 Garantibil svarar Marwan A
    Hej Marwan, vad tråkigt att du känner att du inte fått stöd från oss!
    Vi kommer ta till oss din feedback och se hur vi kan arbeta vidare med kontakten mellan oss och våra kunder.
  • Kjell Hans Bruno N
    Kjell Hans Bruno N skrev om Garantibil.se
    Fungerade bra frånsett fotograferingen av bilen, dålig bakgrung ger dålig kvalitet på bilderna.
    2016-11-14 Garantibil svarar Kjell Hans Bruno N
    Hej Kjell, tack för din reco-mendation och din feedback. Vi kommer ta den vidare till våra testpartners.
    Hälsningar från gänget på Garantibil
  • Krister Bernt-olof C
    Krister Bernt-olof C skrev om Garantibil.se
    Positivt! Allt fungerade bra trots att jag var utomlands.
    2016-11-14 Garantibil svarar Krister Bernt-olof C
    Tack för din reco-mendation!
  • Dragan B
    Dragan B skrev om Garantibil.se
    bästa bil affär jag gjort
    så enkelt ,säkert och smidigt
    rekommenderar starkt Garantibil
    2016-11-10 Garantibil svarar Dragan B
    Hej och stort tack Dragan för dina fina ord och din reco-mendation!
  • Carol Irene L
    Carol Irene L skrev om Garantibil.se
    Köpt bil via Garantibilar. Det fungerade mycket smidigt och mycket bra och tydliga instruktioner. Det kändes säkert hela vägen.
    En genomtänkt tjänst.
    2016-11-09 Garantibil svarar Carol Irene L
    Tack Carol för din reco-mendation och dina fina ord!
    Det är precis så vi vill att vår tjänst ska upplevas.
    Ha en fortsatt trevlig dag önskar vi på Garantibil!
  • Irme E
    Irme E skrev om Garantibil.se
    Bra service, snabb när man väl har kommit igång.
    2016-11-08 Garantibil svarar Irme E
    Tack för din fina reco-mendation Irme!
    Hoppas du får en fortsatt trevlig dag.
  • Patrik Erik Oskar B
    Patrik Erik Oskar B skrev om Garantibil.se
    Tog lite lång tid. Men bilen vart såld. Smidigt när dom gjorde allt. Dock fick jag inte så mycket jag ville ha.
    2016-11-07 Garantibil svarar Patrik Erik Oskar B
    Hej Patrik! Tack för din feedback, vi kommer ta det till oss och försöka bli bättre.
  • Bernt Anders M
    Bernt Anders M skrev om Garantibil.se
    Köpt en bil NHK 660 i oktober 2016.
    Jag har inget att klaga på, allt har fungerat klanderfritt.
    Bemötandet från Garantibil och utämningsställe BR Mekonomen har varit strålande.
    Hela köpet har känts tryggt och helt utan komplikationer.
    Kan utan problem rekommendera andra att köpa bil via Garantibil.
    2016-11-07 Garantibil svarar Bernt Anders M
    Tack för din fina reco-mendation och kul att höra att du är så nöjd med vår tjänst!
    Hoppas du får en fortsatt trevlig dag,
  • John Kenneth S
    John Kenneth S skrev om Garantibil.se
    Sålde bilen, det gick smidigt från början till slut.
    2016-10-31 Garantibil svarar John Kenneth S
    Tack för din fina reco-mendation, precis så det ska vara!
    Ha en fortsätt trevlig dag önskar Garantibil
  • Guled D
    Guled D skrev om Garantibil.se
    Bra och säkert sätt att sälja och köpa bilen..
    2016-10-24 Garantibil svarar Guled D
    Tack för din fina reco-mendation Guled!
  • Göran R
    Göran R skrev om Garantibil.se
    Här var det enkelt att köpa bil. Till och med så att jag inte funderade på att vara lurad. Kändes tryggt och säkert. Dessutom är kag helnöjd med bilen!
    2016-10-18 Garantibil svarar Göran R
    Tack för din fina reco-mendation Göran, det är precis så vi vill att våra kunder ska uppleva tjänsten!
    Ha en fortsatt fin dag önskar gänget på Garantibil
  • Monica Christina L
    Monica Christina L skrev om Garantibil.se
    Pålitligt och smidigt sätt att sälja sin bil på👍🏻😃
  • Edita M
    Edita M skrev om Garantibil.se
    Snabbt, smidigt, fantastisk service.
    2016-10-10 Garantibil svarar Edita M
    Tack för din fina reco-mendation Edita!
    Hoppas du får en fortsatt trevlig vecka.
    Vänliga hälsningar från Garantibil

KUNGSGATAN 84, 112 27 Stockholm