Gateau AB

Gateau AB

Ring 08-519 791 01 www.gateau.se
4.0

Gateau driver brödbutiker i Stockholm med omnejd. Vi är mest kända för våra matbröd som bakas på surdeg & stenmalet rågmjöl.

9 omdömen om Gateau AB

Abbe
Skrev om Gateau AB

Supergods bullar och nyttigt bröd!

Jessika J
Skrev om Gateau AB

Mycket trevligt bemötande och mycket hög kvalité på varorna. Kan rekommenderas!

Edit T
Skrev om Gateau AB

Mycket bra bageri, det i Torsvik på Lidingö brukar jag handla morgonfrallor på. Mycket goda!

ar w
Skrev om Gateau AB

Gateau i Edsviken har en del att önska när det gäller service tänkande. Den unga personalen har svårt att prioritera kunder och väljer ofta att göra sådant som kan vänta när det inte är någon kö. Personal ansvarig bör förklara hur försäljning hänger ihop med personalens egen lön, dvs fokus i verksamheten bör ligga på att serva de kunder som står i kö för annat arbete såsom att packa upp varor eller diskutera helgens händelser.

Sofie Ö
Skrev om Gateau AB

Gateau är en kedja som spridit sig och sitt goda sortiment över staden och dess förorter. I trevlig miljö och med fantastisk personal gör de fikastunden till en ordentlig avkoppling. Vill man ta med sig brödet hem går såklart det lika bra och då brödet alltid säljs dagsfärskt känns det nästan lika fräscht att ha morgonen efter. Ett tips är att komma nära stängningsdags och fynda med halva priset.

Amanda E
Skrev om Gateau AB

Gateaus café i Sturegallerian är kanske inte det allra bästa, oftast mycket folk, rörigt och lite för dyrt för att det ska vara värt att besöka. Däremot kan man med fördel köpa med sig nybakat bröd (jag gillar deras limpor) med sig hem häirfrån. Det är alltid gott och finns i en massa olika spännande varianter. Vill man inte ha en hel kan man köpa en halv också.

Nadia C
Skrev om Gateau AB

Ibland lyxar vi till det med en långfrukost och det innefattar alltid bröd från Gateau. Visst kostar bröden härifrån mer än det som finns hos icahandlaren runt hörnet, men man får faktiskt det man betalar för. Bröd från Gateau är saftigt, fylligt och med perfekt tuggmotstånd. Härligt helglyx!

Tobias H
Skrev om Gateau AB

Min erfarenhet av Gateau kommer från den brödbutik som ligger i Ålsten. Jag antar att denna Gateau är samma företag. Gateau erbjuder ett galet gott surdegsbröd till närapå galna priser (eller vad sägs om 140 kr för en valnötslimpa). Men prova (köp en fjärdedels limpa, det räcker gott) och häpna. Den är en sån jäkla substans i den (utan att vara torr eller hård) att man lätt skulle kunna döda någon med den (alltså om man är oförsiktig ... eller helt enkelt ... hmm ... jäkligt arg)

Lena C
Skrev om Gateau AB

Bra urval av lunchalternativ, deras hälsotallrik är super. Även perfekt när barnen är med, erbjuder micro för att värma barnmat och bra skötbord. Kan dock vara ganska hög ljudnivå när det är mycket folk.