Alla kategorier Frisör Stockholms län Stockholm Östermalm Grieco Ericsson Hair Couture

Grieco Ericsson Hair Couture

Riddargatan 19, 114 57 Stockholm — Visa karta

Varmt välkommen till Grieco Ericsson Hair Couture - en av Stockholms mest spännande och vackra salonger!

Här möts du av förstklassig service och en lyxig känsla när du ska klippa eller styla ditt hår. Vi strävar efter att ge personlig service och leverera kvalitét i allt vi gör. Det nya fräscha konceptet med separata avdelningar för män och kvinnor gör att du kan känna dig ompysslad och avslappnad i en miljö som passar dig.

Vi vill att du ska få en paus i vardagen när du kommer till oss och vårt fokus är alltid på dig och din bekvämlighet, samtidigt som vi ger ditt hår lite extra kärlek förstås!

För att du ska hitta en tid i ditt schema som passar har vi generösa öppettider 6 dagar i veckan, och på söndagar har vi öppet vid förfrågan.
Öppet just nu
Lör: 09:00-19:00
Sön: Stängt

Läs vad 207 kunder tycker om Grieco Ericsson Hair Couture

• Eva M
    Eva M skrev om Carley Grieco Ericsson en del av Grieco Ericsson Hair Couture
    Färg och klippning.

Man bemöts alltid av ett leende. Hon får en att känna sig avslappnad och pampered. Atmosfären i lokalen är fantastisk! Läs mer
  • Josefin K
    Josefin K skrev om Carley Grieco Ericsson en del av Grieco Ericsson Hair Couture
    Den absolut bästa salongen och den enda jag gått tillbaka till i snart 6 år. Proffsigt, lyxigt och Carley är underbar på alla sätt och vis! Är alltid mer än nöjd och rekommenderar GE med värme. Läs mer
  • Louise L
    Louise L skrev om Carley Grieco Ericsson en del av Grieco Ericsson Hair Couture
    Hos Carley kan jag gå och alltid känna att vad hon än gör med mitt hår är jag nöjd. Hon är en varm och faktisk människa som alltid ger det lilla extra. Kan varmt rekommendera hennes salong Läs mer
  • Ursula H
    Ursula H skrev om Carley Grieco Ericsson en del av Grieco Ericsson Hair Couture
    Alltid trevlig bemötande och service. Duktiga i sin yrkesroll också, kvalitet! Läs mer
  • Philip W
    Philip W skrev om Grieco Ericsson Hair Couture
    Stans absolut bästa frisör! Letade runt efter frisör länge, och hade svårt att hitta rätt - och då träffade jag Sofia! Varje gång man går till Sofia kan man luta sig tillbaka och känna sig 100% trygg med att det blir en perfekt klippning och även goda skratt! Känner mig alltid nöjd och kan inte ge varmare rekommendationer! Alla jag rekommenderat att gå till Sofia har varit lika supernöjda... Läs mer
  • Ing-marie G
    Ing-marie G skrev om Carley Grieco Ericsson en del av Grieco Ericsson Hair Couture
    Som vanligt ett Fantastskt o proffsigt bemötande . Känns dom att komma hem Läs mer
  • Marjam N
    Hej!
    Jag har alltid blivit jättebra bemött hos Carley Grieco Ericsson! Läs mer
  • Johan W
    Johan W skrev om Carley Grieco Ericsson en del av Grieco Ericsson Hair Couture
    En härlig atmosfär med en super frisör. Någon som verkligen är energisk, motiverad och som kan sin sak.
    Vi är supernöjda och kommer alltid tillbaka till något som känns som vårt andra hem. Läs mer
  • Daniel
    Daniel skrev om Maria Heverius en del av Grieco Ericsson Hair Couture
    Maria är både bra på att klippa och bemöter sina kunder på ett mycket trevlig och proffsigt sätt. Stora som små :) Läs mer
  • Wilma B
    Wilma B skrev om Maria Heverius en del av Grieco Ericsson Hair Couture
    Maria är en fantastiskt duktig frisör som verkligen lyssnar på hur man vill ha det och resultatet blir ännu bättre än vad man hade kunnat tänka sig! Läs mer
  • Malin H
    Malin H skrev om Sofia Persson en del av Grieco Ericsson Hair Couture
    Efter en dålig färgupplevelse hos en annan frisör kom jag till Sofia för att försöka rädda mitt hår - och blev otroligt fint bemött! Jag kände mig direkt i trygga händer, även fast vi aldrig träffats förut, och gick därifrån nöjd och lycklig över att mitt hår såg bra ut igen, vilket jag inte trodde skulle vara möjligt när jag kom dit. Jag blev så nöjd att jag ville att Sofia skulle göra mitt bröllopshår, och hon bokade in mig med väldigt kort varsel och behandlade mig som en prinsessa! Hon gick all in och beyond, jag kan inte tacka henne nog för att hon var en så stor del i att min bröllopsdag blev fantastisk! Jag rekommenderar ALLA att gå till Sofia, hon är lugn, trygg, otroligt skicklig, lyhörd och definitivt en av de bästa frisörer jag nånsin varit hos <3 Läs mer
  • Lotta S
    Lotta S skrev om Sofia Persson en del av Grieco Ericsson Hair Couture
    Jag blev mycket nöjd.
    Sofia är väldigt trevlig och mycket duktig. Ett proffs helt enkelt! Läs mer
  • Birgitta H
    Birgitta H skrev om Sofia Persson en del av Grieco Ericsson Hair Couture
    Sofia förstod snabbt och empatiskt hur jag ville bli klippt. Hon var även snabb och säker med klippningen. Dessutom mkt trevlig. Kommer tillbaka för klippning, synd att ni inte är gröncertifierad salong för då skulle jag även göra slingor hos Sofia. Tips att ta in oparfymerade produkter, shampo, balsam mm. Läs mer
  • Elisabeth M
    Elisabeth M skrev om Maria Heverius en del av Grieco Ericsson Hair Couture
    Jag hade en väldigt trevligt stund på salongen hos Maria, hon är alltid supertrevlig och duktig, bjuder på sig själv. Jag är alltid nöjd med både klippningen och stylingen. Läs mer
  • Linnea C
    Linnea C skrev om Carley Grieco Ericsson en del av Grieco Ericsson Hair Couture
    Carley är den bästa frisören jag varit hos, känner mig alltid välkommen och har världens finaste hår när jag går därifrån! Supersnäll och jättekompetent, värt varje krona. Läs mer
  • Linnea L
    Linnea L skrev om Maria Heverius en del av Grieco Ericsson Hair Couture
    Alltid toppklass! Rekommenderas varmt. Läs mer
  • Amar P
    Amar P skrev om Sofia Persson en del av Grieco Ericsson Hair Couture
    10/10

Kan inte be om bättre service! Läs mer
  • Josefin W
    Josefin W skrev om Sofia Persson en del av Grieco Ericsson Hair Couture
    Sofia är en riktigt duktig frisör som jag alltid är nöjd med när jag går därifrån. Kan varmt rekommendera Sofia, hon är kreativ och kommer på nya fina idéer för håret när man vill göra en uppfräschning och något nytt. Läs mer
  • Michelle M
    Michelle M skrev om Sofia Persson en del av Grieco Ericsson Hair Couture
    Super trevlig som vanligt och jätte nöjd med klippningen !!! Exakt som jag ville! Läs mer
  • Vesal C
    Vesal C skrev om Sofia Persson en del av Grieco Ericsson Hair Couture
    Professionell, rolig och alldeles underbart duktig :) Läs mer
  • Evelina A
    Evelina A skrev om Sofia Persson en del av Grieco Ericsson Hair Couture
    Superduktig frisör och otroligt trevlig.
    Rekommenderar Sofia till alla! Läs mer
  • Lena F
    Lena F skrev om Sofia Persson en del av Grieco Ericsson Hair Couture
    Sofia är en jättebra frisör som har bra idéer och är lyhörd. Läs mer
  • Therese B
    Therese B skrev om Maria Heverius en del av Grieco Ericsson Hair Couture
    Trevligt bemötande, personligt. Inlyssnande och tillmötesgående. Noggrann och grym på färg! Väldigt nöjd med helheten som i detalj. Läs mer
  • Hannah W
    Hannah W skrev om Carley Grieco Ericsson en del av Grieco Ericsson Hair Couture
    There's always a warm welcome when you come to GE Hair Couture.
    Carley always makes sure that you feel special and most important, always make sure you are one happy girl when you leave the salon.
    I always get very well treated and I am always happy with my hair when I leave after an appointment. All credit to Carley, she is indeed amazing! Läs mer
  • Anna S
    Anna S skrev om Sofia Persson en del av Grieco Ericsson Hair Couture
    Överträffade förväntningarna och jag blev väldigt nöjd med både färgning och klippning! Läs mer
  • Hannah L
    Hannah L skrev om Sofia Persson en del av Grieco Ericsson Hair Couture
    Otroligt trevlig och duktig frisör! Är sällan nöjd med frisörer i vanliga fall, så jag blev glatt överraskad! Lyssnar, har känsla för vad jag gillar och vad som passar mig. Duktig med färg, att få fram precis rätt nyans. Läs mer
  • Malin F
    Malin F skrev om Maria Heverius en del av Grieco Ericsson Hair Couture
    10/10 Bästa frisören i Stockholm! Läs mer
  • Nadine G
    Nadine G skrev om Sofia Persson en del av Grieco Ericsson Hair Couture
    Sofia är superbra! Brukar rekommendera henne till alla. Hon är proffsig, duktig och trevlig. Läs mer
  • Alex G
    Alex G skrev om Maria Heverius en del av Grieco Ericsson Hair Couture
    Min upplevelse hos Maria var perfekt helt enkelt! 10/10 poäng på hela tjänsten och resultatet. Läs mer
  • Martina B
    Martina B skrev om Sofia Persson en del av Grieco Ericsson Hair Couture
    Proffsig lyhörd serviceminded och trevlig! Läs mer
  • Ruth S
    Ruth S skrev om Maria Heverius en del av Grieco Ericsson Hair Couture
    Lyhörd och professionell! Blev väldigt nöjd Läs mer
  • Sofia
    Sofia skrev om Carley Grieco Ericsson en del av Grieco Ericsson Hair Couture
    Fantastisk frisör så professionell och trevlig. Tar verkligen hand om sina kunder. Läs mer
  • My S
    My S skrev om Sofia Persson en del av Grieco Ericsson Hair Couture
    Sofia är världens bästa. Alltid glad och man känner sig så väl omhändertagen av henne. Går alltid därifrån nöjd! Läs mer
  • Caroline D
    Caroline D skrev om Maria Heverius en del av Grieco Ericsson Hair Couture
    Blev supernöjd med min färgning, blev bättre än vad jag hoppats på! Kan varmt rekommenderas! Läs mer
  • Caroline D
    Caroline D skrev om Sofia Persson en del av Grieco Ericsson Hair Couture
    Jag var och klippte mig hos Sofia och blev mycket nöjd. Inlyssnande och väldigt serviceminded! Blev supernöjd med klippningen och fick samtidigt tips och inspiration till färgning. Nästa klippning blir hos Sofia! Läs mer
  • Cecilia L
    Cecilia L skrev om Sofia Persson en del av Grieco Ericsson Hair Couture
    Trevlig, social, kompetent, kom med idéer. Läs mer
  • Emma F
    Emma F skrev om Maria Heverius en del av Grieco Ericsson Hair Couture
    Mycket fint bemötande av Maria och härlig lokal! Läs mer
  • Annica S
    Annica S skrev om Maria Heverius en del av Grieco Ericsson Hair Couture
    Snäll men inte lyhörd för kunds önskemål. Slarvig Läs mer
    2017-09-18 Carley G svarar Annica S
    Hej Hej Annica,
    My name is Carley and I am the Artistic Director and GE Hair Couture. I was disappointed to see that you weren't so happy. I have worked with Maria and all of our stylists for quite some time. I know for a fact at `GE we strive to giving you what you want however also considering the clients quality in the hair, and also what is manageable for you. it's very important to us the Client walks out with healthy and Beautiful looking hair. For us to exceed your expectations is very important to us. Please know if you aren't a 100% satisfied it would have been great for you to call to let us know why you weren't completely satisfied with your hair. We will Always take the opportunity to alter etc.

Thankyou for your comment and time. We hope to hear from you again.
    Kind Regards
    Carley
  • Alice H
    Alice H skrev om Sofia Persson en del av Grieco Ericsson Hair Couture
    Otroligt kunnig frisör, och superhärlig person! Sofia kom ihåg mig trots att det var ett helt år sedan sist, vilket var imponerande med tanke på hur många kunder hon har. Bra både på att lyssna och ge råd. Rekommenderar starkt! Läs mer
  • Majken
    Majken skrev om Sofia Persson en del av Grieco Ericsson Hair Couture
    Sofia levererar alltid ett grymt resultat! En av de få jag litar på när det gäller mitt hår. Läs mer
  • Isabell J
    Isabell J skrev om Sofia Persson en del av Grieco Ericsson Hair Couture
    Sofia är superduktig, noggrann och trevlig. Kan verkligen rekommendera ! Läs mer
  • Thelma F
    Thelma F skrev om Carley Grieco Ericsson en del av Grieco Ericsson Hair Couture
    Fantastiskt bemötande redan vid ankomst. Carly är superduktig och profesionell. Klippningen blev som jag hade förväntat mig. Salongen är vacker och mysig. Jag kommer definitivt tillbaka! Läs mer
  • Carina S
    Carina S skrev om Maria Heverius en del av Grieco Ericsson Hair Couture
    Är en väldigt nöjd och återkommande kund Läs mer
  • Maria G
    Maria G skrev om Maria Heverius en del av Grieco Ericsson Hair Couture
    Fick ett jättetrevligt bemötande och jag blev SÅ nöjd med både klippning och slingning. Kommer definitivt komma tillbaka nästa gång jag behöver gå till frisören och skulle varmt rekommendera vidare Maria! Läs mer
  • Charlotte D
    Charlotte D skrev om Carley Grieco Ericsson en del av Grieco Ericsson Hair Couture
    Carley är utan tvekan den bästa frisör jag haft. Hon kan färg och form som ingen annan och samtidigt som hon lyssnar på kundens önskemål är hon noga med att tolka det genom att skapa en stil som framhäver ens bästa drag.
    Salongen är vacker och lyxig och att Carley har en väldigt varm och glad personlighet förhöjer upplevelsen ytterligare! Läs mer
  • Hanna U
    Hanna U skrev om Maria Heverius en del av Grieco Ericsson Hair Couture
    Maria Heverius är grym!! Alltid nöjd när jac går där ifrån! Längtar redan till nästa besök. Läs mer
  • Linda J
    Linda J skrev om Sofia Persson en del av Grieco Ericsson Hair Couture
    Ett besök hos Sofia betyder att du kommer bli fab! Trevlig är. Hon också! :) Läs mer
  • ChristiAnne H
    ChristiAnne H skrev om Carley Grieco Ericsson en del av Grieco Ericsson Hair Couture
    Probably the best hair experience I've ever had. I came to Carley with unruly curly mixed hair that has been severely heat and color damaged( bleached to the point of breaking off during my last hair appointment!).

Carly was so kind and with her magical hands I left the salon looking like a celebrity. The quality of my hair has improved

I have also sent my mother to her who also praises her highly!

During my appointment I was offered a complimentary glass of wine, tea, and a cookie and as if that's not enough the beautiful interior of her salon is unlike anything else. A true must see!

She also works with Maria who is a skins specialist at the salon and I have even booked a consultation with her that I am much looking forward to. Looking forward to becoming a loyal client with both of these women!

All in all she has a new loyal client and ill forever refuse anyone else's hands but Carley's on my hair.

This is not just a hair appointment but more of a hair experience. I simply cannot recommend her enough!
    11/10!

Thank you so much Carly for the experience- ill see you in September for my second appointment! Läs mer
    2017-07-31 Carley G svarar ChristiAnne H
    Thankyou so much for your beautiful review I appreciate it very much and I look forward to seeing you again soon! Warmest regards Carley x
  • Katarina K
    Katarina K skrev om Carley Grieco Ericsson en del av Grieco Ericsson Hair Couture
    Vacker miljö att vistas i.
    Trevlig och serviceminded personal
    Alldeles för dyrtt att betala 700kr för tvätt och fön, som höll dessutom i 30 min. Läs mer
    2017-07-31 Carley G svarar Katarina K
    Hej hej Katarina, thankyou for your comment it's greatly appreciated and we hope you enjoyed your time with us. In relation to cost you do get a lot for the 700:- which included hair treatment with massage and a hot towel fresh beverages, coffee, wine etc I know many salons after Much research and experience in Östermalm they don't include these extras. We are an exclusive salon where we pride ourselves in great customer service and of course beautiful work plus creating a great experience when with us. In this area you will find we are quite reasonable with price and will find it is quite reasonable compared to many other salons in this area. Thankyou again for your feedback kind regards Carley x
Carley Grieco Ericsson
Sofia Persson