Alla kategorier Frisör Stockholms län Stockholm Östermalm Grieco Ericsson Hair Couture

Grieco Ericsson Hair Couture

Riddargatan 19, 114 57 Stockholm — Visa karta

Varmt välkommen till Grieco Ericsson Hair Couture - en av Stockholms mest spännande och vackra salonger!

Här möts du av förstklassig service och en lyxig känsla när du ska klippa eller styla ditt hår. Vi strävar efter att ge personlig service och leverera kvalitét i allt vi gör. Det nya fräscha konceptet med separata avdelningar för män och kvinnor gör att du kan känna dig ompysslad och avslappnad i en miljö som passar dig.

Vi vill att du ska få en paus i vardagen när du kommer till oss och vårt fokus är alltid på dig och din bekvämlighet, samtidigt som vi ger ditt hår lite extra kärlek förstås!

För att du ska hitta en tid i ditt schema som passar har vi generösa öppettider 6 dagar i veckan, och på söndagar har vi öppet vid förfrågan.
Öppet just nu
Lör: 09:00-19:00
Sön: Stängt

Läs vad 185 kunder tycker om Grieco Ericsson Hair Couture

• Lena F
    Lena F skrev om Sofia Persson en del av Grieco Ericsson Hair Couture
    Sofia är en jättebra frisör som har bra idéer och är lyhörd.
  • Therese B
    Therese B skrev om Maria Heverius en del av Grieco Ericsson Hair Couture
    Trevligt bemötande, personligt. Inlyssnande och tillmötesgående. Noggrann och grym på färg! Väldigt nöjd med helheten som i detalj.
  • Hannah W
    Hannah W skrev om Carley Grieco Ericsson en del av Grieco Ericsson Hair Couture
    There's always a warm welcome when you come to GE Hair Couture.
    Carley always makes sure that you feel special and most important, always make sure you are one happy girl when you leave the salon.
    I always get very well treated and I am always happy with my hair when I leave after an appointment. All credit to Carley, she is indeed amazing!
  • Anna S
    Anna S skrev om Sofia Persson en del av Grieco Ericsson Hair Couture
    Överträffade förväntningarna och jag blev väldigt nöjd med både färgning och klippning!
  • Hannah L
    Hannah L skrev om Sofia Persson en del av Grieco Ericsson Hair Couture
    Otroligt trevlig och duktig frisör! Är sällan nöjd med frisörer i vanliga fall, så jag blev glatt överraskad! Lyssnar, har känsla för vad jag gillar och vad som passar mig. Duktig med färg, att få fram precis rätt nyans.
  • Malin F
    Malin F skrev om Maria Heverius en del av Grieco Ericsson Hair Couture
    10/10 Bästa frisören i Stockholm!
  • Nadine G
    Nadine G skrev om Sofia Persson en del av Grieco Ericsson Hair Couture
    Sofia är superbra! Brukar rekommendera henne till alla. Hon är proffsig, duktig och trevlig.
  • Alex G
    Alex G skrev om Maria Heverius en del av Grieco Ericsson Hair Couture
    Min upplevelse hos Maria var perfekt helt enkelt! 10/10 poäng på hela tjänsten och resultatet.
  • Martina B
    Martina B skrev om Sofia Persson en del av Grieco Ericsson Hair Couture
    Proffsig lyhörd serviceminded och trevlig!
  • Ruth S
    Ruth S skrev om Maria Heverius en del av Grieco Ericsson Hair Couture
    Lyhörd och professionell! Blev väldigt nöjd
  • Sofia
    Sofia skrev om Carley Grieco Ericsson en del av Grieco Ericsson Hair Couture
    Fantastisk frisör så professionell och trevlig. Tar verkligen hand om sina kunder.
  • My S
    My S skrev om Sofia Persson en del av Grieco Ericsson Hair Couture
    Sofia är världens bästa. Alltid glad och man känner sig så väl omhändertagen av henne. Går alltid därifrån nöjd!
  • Caroline D
    Caroline D skrev om Maria Heverius en del av Grieco Ericsson Hair Couture
    Blev supernöjd med min färgning, blev bättre än vad jag hoppats på! Kan varmt rekommenderas!
  • Caroline D
    Caroline D skrev om Sofia Persson en del av Grieco Ericsson Hair Couture
    Jag var och klippte mig hos Sofia och blev mycket nöjd. Inlyssnande och väldigt serviceminded! Blev supernöjd med klippningen och fick samtidigt tips och inspiration till färgning. Nästa klippning blir hos Sofia!
  • Cecilia L
    Cecilia L skrev om Sofia Persson en del av Grieco Ericsson Hair Couture
    Trevlig, social, kompetent, kom med idéer.
  • Emma F
    Emma F skrev om Maria Heverius en del av Grieco Ericsson Hair Couture
    Mycket fint bemötande av Maria och härlig lokal!
  • Annica S
    Annica S skrev om Maria Heverius en del av Grieco Ericsson Hair Couture
    Snäll men inte lyhörd för kunds önskemål. Slarvig
    2017-09-18 Carley G svarar Annica S
    Hej Hej Annica,
    My name is Carley and I am the Artistic Director and GE Hair Couture. I was disappointed to see that you weren't so happy. I have worked with Maria and all of our stylists for quite some time. I know for a fact at `GE we strive to giving you what you want however also considering the clients quality in the hair, and also what is manageable for you. it's very important to us the Client walks out with healthy and Beautiful looking hair. For us to exceed your expectations is very important to us. Please know if you aren't a 100% satisfied it would have been great for you to call to let us know why you weren't completely satisfied with your hair. We will Always take the opportunity to alter etc.

Thankyou for your comment and time. We hope to hear from you again.
    Kind Regards
    Carley
  • Alice H
    Alice H skrev om Sofia Persson en del av Grieco Ericsson Hair Couture
    Otroligt kunnig frisör, och superhärlig person! Sofia kom ihåg mig trots att det var ett helt år sedan sist, vilket var imponerande med tanke på hur många kunder hon har. Bra både på att lyssna och ge råd. Rekommenderar starkt!
  • Majken
    Majken skrev om Sofia Persson en del av Grieco Ericsson Hair Couture
    Sofia levererar alltid ett grymt resultat! En av de få jag litar på när det gäller mitt hår.
  • Isabell J
    Isabell J skrev om Sofia Persson en del av Grieco Ericsson Hair Couture
    Sofia är superduktig, noggrann och trevlig. Kan verkligen rekommendera !
  • Thelma F
    Thelma F skrev om Carley Grieco Ericsson en del av Grieco Ericsson Hair Couture
    Fantastiskt bemötande redan vid ankomst. Carly är superduktig och profesionell. Klippningen blev som jag hade förväntat mig. Salongen är vacker och mysig. Jag kommer definitivt tillbaka!
  • Carina S
    Carina S skrev om Maria Heverius en del av Grieco Ericsson Hair Couture
    Är en väldigt nöjd och återkommande kund
  • Maria G
    Maria G skrev om Maria Heverius en del av Grieco Ericsson Hair Couture
    Fick ett jättetrevligt bemötande och jag blev SÅ nöjd med både klippning och slingning. Kommer definitivt komma tillbaka nästa gång jag behöver gå till frisören och skulle varmt rekommendera vidare Maria!
  • Charlotte D
    Charlotte D skrev om Carley Grieco Ericsson en del av Grieco Ericsson Hair Couture
    Carley är utan tvekan den bästa frisör jag haft. Hon kan färg och form som ingen annan och samtidigt som hon lyssnar på kundens önskemål är hon noga med att tolka det genom att skapa en stil som framhäver ens bästa drag.
    Salongen är vacker och lyxig och att Carley har en väldigt varm och glad personlighet förhöjer upplevelsen ytterligare!
  • Hanna U
    Hanna U skrev om Maria Heverius en del av Grieco Ericsson Hair Couture
    Maria Heverius är grym!! Alltid nöjd när jac går där ifrån! Längtar redan till nästa besök.
  • Linda J
    Linda J skrev om Sofia Persson en del av Grieco Ericsson Hair Couture
    Ett besök hos Sofia betyder att du kommer bli fab! Trevlig är. Hon också! :)
  • ChristiAnne H
    ChristiAnne H skrev om Carley Grieco Ericsson en del av Grieco Ericsson Hair Couture
    Probably the best hair experience I've ever had. I came to Carley with unruly curly mixed hair that has been severely heat and color damaged( bleached to the point of breaking off during my last hair appointment!).

Carly was so kind and with her magical hands I left the salon looking like a celebrity. The quality of my hair has improved

I have also sent my mother to her who also praises her highly!

During my appointment I was offered a complimentary glass of wine, tea, and a cookie and as if that's not enough the beautiful interior of her salon is unlike anything else. A true must see!

She also works with Maria who is a skins specialist at the salon and I have even booked a consultation with her that I am much looking forward to. Looking forward to becoming a loyal client with both of these women!

All in all she has a new loyal client and ill forever refuse anyone else's hands but Carley's on my hair.

This is not just a hair appointment but more of a hair experience. I simply cannot recommend her enough!
    11/10!

Thank you so much Carly for the experience- ill see you in September for my second appointment!
    2017-07-31 Carley G svarar ChristiAnne H
    Thankyou so much for your beautiful review I appreciate it very much and I look forward to seeing you again soon! Warmest regards Carley x
  • Katarina K
    Katarina K skrev om Carley Grieco Ericsson en del av Grieco Ericsson Hair Couture
    Vacker miljö att vistas i.
    Trevlig och serviceminded personal
    Alldeles för dyrtt att betala 700kr för tvätt och fön, som höll dessutom i 30 min.
    2017-07-31 Carley G svarar Katarina K
    Hej hej Katarina, thankyou for your comment it's greatly appreciated and we hope you enjoyed your time with us. In relation to cost you do get a lot for the 700:- which included hair treatment with massage and a hot towel fresh beverages, coffee, wine etc I know many salons after Much research and experience in Östermalm they don't include these extras. We are an exclusive salon where we pride ourselves in great customer service and of course beautiful work plus creating a great experience when with us. In this area you will find we are quite reasonable with price and will find it is quite reasonable compared to many other salons in this area. Thankyou again for your feedback kind regards Carley x
  • Susanne O
    Susanne O skrev om Carley Grieco Ericsson en del av Grieco Ericsson Hair Couture
    The best treatment and hair experience I ever had, was soo happy with the hair, looked gorgeous and fantastic service! Keep up the awesome work!
    Will not let anyone else do my hair, only Carly
  • Renee B
    Renee B skrev om Sofia Persson en del av Grieco Ericsson Hair Couture
    Varm, erfaren och vänlig tjej.
  • Freja V
    Freja V skrev om Sofia Persson en del av Grieco Ericsson Hair Couture
    Jag har klippt mig hos Sofia i över ett år nu och kan inte tänka mig någon annan! Hon lyssnar alltid och ger goda råd, och förstår precis vad man är ute efter så man känner sig trygg. Dessutom är hon så otroligt snäll och trevlig så man känner sig alltid glad efter besöket!
  • Josefin W
    Josefin W skrev om Sofia Persson en del av Grieco Ericsson Hair Couture
    Helt enkelt bäst på både färg och klipp!
  • Kristina A
    Kristina A skrev om Sofia Persson en del av Grieco Ericsson Hair Couture
    Sofia är toppen, proffsig o lugn. Jag är mkt nöjd. Dessutom trevlig lokal o personal🤡😄🍾
  • Gabriella H
    Gabriella H skrev om Sofia Persson en del av Grieco Ericsson Hair Couture
    Sååå bra! Alltid nöjd och går därifrån med en härlig känsla!
  • Therese P
    Therese P skrev om Sofia Persson en del av Grieco Ericsson Hair Couture
    Alltid lika nöjd när jag varit hos Sofia! Lugn men ändå effektiv och resultatet blir alltid perfekt!
  • Joanna L
    Joanna L skrev om Carley Grieco Ericsson en del av Grieco Ericsson Hair Couture
    Best hairdresser in every way!
    There is nothing to complain about, Always a great result!
  • Gitte H
    Gitte H skrev om Carley Grieco Ericsson en del av Grieco Ericsson Hair Couture
    Superbra salong! Mycket trevlig och kunnig personal! Jag är kanonnöjd!
  • Svetlana V
    Svetlana V skrev om Carley Grieco Ericsson en del av Grieco Ericsson Hair Couture
    Carley är fantastisk frisör,mycket trevlig ,serviceminded,toppbetyg!
  • Erik E
    Erik E skrev om Maria Heverius en del av Grieco Ericsson Hair Couture
    Jättetrevlig och duktig på alla vis. Bra klippning och service
  • Christina N
    Christina N skrev om Sofia Persson en del av Grieco Ericsson Hair Couture
    Skicklig och lyhörd frisör.
    Mycket trevlig och behaglig person.
  • Frida S
    Frida S skrev om Carley Grieco Ericsson en del av Grieco Ericsson Hair Couture
    Alltid bästa resultat i lyxig miljö!
  • Mattias S
    Mattias S skrev om Carley Grieco Ericsson en del av Grieco Ericsson Hair Couture
    Mycket trevligt bemötande och proffisionellt agerande
  • Lisa A
    Lisa A skrev om Sofia Persson en del av Grieco Ericsson Hair Couture
    Trevligt bemötande och bra idéer, lyhörd!
  • Julia F
    Julia F skrev om Carley Grieco Ericsson en del av Grieco Ericsson Hair Couture
    Jag älskar att klippa mig hos Carley! Mysig stämning och blir alltid lika nöjd!!
  • Malin M
    Malin M skrev om Maria Heverius en del av Grieco Ericsson Hair Couture
    Supernöjd med Maria i alla delar. Härligt mottagande, proffsig i sitt jobb och nöjd med resultatet.
  • Camilla H
    Camilla H skrev om Maria Heverius en del av Grieco Ericsson Hair Couture
    Trevlig och duktig frisör! Jag blev väldigt nöjd!
  • Amie K
    Amie K skrev om Carley Grieco Ericsson en del av Grieco Ericsson Hair Couture
    Carley är otroligt proffesionellt och omtänksam i sitt bemötande. Jag känner mig bekväm och lugn i den vackra miljön och med det bemötande jag får. Carley är extremt yrkesskicklig, jag är mycket nöjd med resultatet. Att jag reser från Västerås för att få behandling av Carley säger väl allt 😊
  • Jennie S
    Jennie S skrev om Maria Heverius en del av Grieco Ericsson Hair Couture
    Som ny i Stockholm har jag länge letat ny frisör. Hittade Maria av en slump och kunde inte vara mer nöjd! :) Superduktig och mån om att man ska vara nöjd när man lämnar salongen. Rekommenderas!!
  • Amanda P
    Amanda P skrev om Sofia Persson en del av Grieco Ericsson Hair Couture
    Färgat håret hos Sofia 2 ggr. Mycket nöjd!! Gjorde blonda slingor ena gången och lite mörkare andra gången. Superresultat! Samt trevliga pratstunder i frisörstolen.
  • Jennie E
    Jennie E skrev om Carley Grieco Ericsson en del av Grieco Ericsson Hair Couture
    Jag har precis besökt Carley för första gången, och är jättenöjd med resultatet. Salongen är superfin, Carley är världens gulligaste och otroligt duktig. Hon förstod precis vad jag ville ha och återskapade det i både färg och klippning.
    Ser fram emot nästa besök!
Carley Grieco Ericsson
Sofia Persson