Globen MC

Sofielundsplan 42, 121 35 Johanneshov — Visa karta

Läs vad 8 kunder tycker om Globen MC

• Martin F
    Martin F skrev om Globen MC
    Top notch och tar sig tid till sina kunder,imponerad.
  • Jim W
    Jim W skrev om Globen MC
    Otroligt trevliga och hjälpsamma !!
  • Marcus B
    Marcus B skrev om Globen MC
    Första gången jag lämnade in skotern på reparation tog det över två månader att få tillbaka den. Trots att jag missade hela skotersäsongen och det tog sådan tid tänkte jag att det säkert var en engångsföreteelse och gav dem en chans till.

Andra gången jag lämnade den på reparation tog det ÅTTA MÅNADER innan jag fick beskedet att de inte kan laga den. Fortfarande ingen ursäkt från verkstaden, som dessutom inte svarar på mejl om hur det går med reparationen. Helt overkligt.
  • Jan E
    Jan E skrev om Globen MC
    Två muppar med ett handelsbolag. Den ena kan pumpa däck, den andre kan skriva fakturor men de är inte muppar utan snarare ISIS! Piaggio klantade till det rejält med utbildningar och generelagenter två ggr och inte kräver obligatorisk närvaro för att få vara licensierad handlare!
    Det hade gjort de här två mupparna arbetslösa om de inte vill jobba som vanligt folk för att tjäna pengar.

Köpte en Piaggio EU moped för två år sen som hade problem redan då jag fick den.. Sen var det en sväng med startmotorn. Ett garantijobb men de klarade inte ens det på 6mån så jag fick kicka igång den med en trasig kick de inte åtgärdade. Fick fick lösa det själv med Ebay och det funkade. Hade senare problem efter garantin gått ut då jycken gick i 25 i stället för 45. Betalade 1500 för en s.k felsökning innan jag testkört den och det var samma igen så jag klagade och de var otrevliga. Orkar inte bråka med två muppar som har ett handelsbolag.
    Se alltid upp för handelsbolag!!
    Globen MC.. en rekommendation om du köper. Köp vad som helst för dina pengar som 30.000 för en kebab!
    Service?? Glöm det! Globen kommer försvinna inom kort sägs det så gå någon annanstans!
    Jag kan Piaggio och hade deras chef klivit in hade han skickat båda till samhall där de hör hemma!!
  • David
    David skrev om Globen MC
    Jag åkte dit på lunchen en tisdag för att köpa en hållare till registreringsskylt. Kom dit 12:30 varpå det visade sig att de inte öppnade förrän 13:00. Däremot var dörren på baksidan öppen så jag tittade in och frågade vänligt om de kunde vara lite flexibla. Fick på ett mycket bryskt sätt "nej" till svar.

Totalt rigida och kundotillvänt. Fick sitta och vänta en halvtimme utanför helt i onödan bara för de har ovanliga öppettider. Rekommenderas INTE!
  • David W
    David W skrev om Globen MC
    Beställde bla topbox till min vespa. Topboxen var inte hel, så jag gick självklart tillbaka dit. Fick då en del och tyckte att jag skulle laga den själv. Jag gjorde som de sa, men det gick inte så bra. Ringde till dem direkt. De skulle ringa upp mig, vilket de aldrig gjorde. Så jag gick dit igen för att se hur vi skulle gå tillväga. Jag kom in och blev totalt ignorerad av en av personalen som sitter där. Tillslut frågade hon otrevlig vad det handlade om. Hon sa att jag skulle prata med en annan person. Jag väntade ett tag och tyckte det var konstigt att han inte ens tittade åt mitt håll trots att hon sagt till honom och trots att jag själv kallat på honom 3 gånger. Efter att ha väntat i ca 12 minuter bad jag tjejen säga till honom igen. Jag fattade nu att han ignorerade mig helt som en liten tjurig unge. Då pratade han med henne, inte med mig. Tittade inte på mig men pekade på mig med sitt finger och sa det är väl han som mailat och sa till henne att han beställt en ny. Därefter beskyllde hon mig för att ha gjort fel när det egentligen var de som inte tog sitt ansvar från början. 2 veckor går och jag går dit för att hämta den nya topboxen. Jag säger hej när jag kommer in som en normal människa. De tittar upp men ingen av dem säger ett ord. Inte ens hej. Jag ställer mig och väntar ett tag. Tjejen går iväg utan att säga ett ord och hämtade kartongen ställer den på disken utan att säga ett ord och fortsätter titta på sin data. Jag har aldrig under under hela mitt liv blivit bemött med sådan respektlöshet som konsument, särskilt inte när jag själv är trevlig. Globen mcs personal är otrevliga, oseriösa, barnsliga, respektlösa och borde verkligen inte driva en butik. När jag fann butiken tänkte jag att jag skulle fortsätta gå dit för service, reparationer, reservdelar. Men istället rekommenderar jag er som läser detta att inte gå dit. Jag är inte den första och säkerligen inte den sista som kommer bli behandlad såhär.
  • Marcus A
    Marcus A skrev om Globen MC
    Verkar vara duktiga och ärliga. Det faktum att jag efter fem veckor fortfarande inte har fått tillbaka Vespan som är på reparation drar dock ner betyget ett snäpp.
  • Åsa Tomas F
    Åsa Tomas F skrev om Globen MC
    Äntligen vettigt ärligt folk!!!
    Har precis köpt en Piaggio mp3 500 och har fått enormt bra information om den samt provkörning, bra tips att tänka på osv. Till skillnad från andra mc-butiker så tar dom sig tid att förklara bra!

Sofielundsplan 42, 121 35 Johanneshov