Gofab Fastighetsbyrå , sid 2

Hjältebyvägen 1, 471 72 Hjälteby — Visa karta

Vi har gjort trygga bostadsaffärer på Västkusten i över 25 år.

Gofab Fastighetsbyrå är en obunden aktör med många års erfarenhet av bostadsförmedling på Tjörn, Orust och i Stenungsund. Våra mäklare har en stark lokal förankring och har ett stort intresse gemensamt: att förmedla bostäder för och till dig!

Vi kan ge dig alla de råd och den hjälp du behöver i bostadsaffären och oavsett om du vill köpa, sälja eller bara vill få veta vad din bostad är värd så hjälper vi gärna till. Vi har även erfarenhet av nyproduktionsförsäljning i området och vi har ett brett kontaktnät av både potentiella köpare och säljare.

Välkommen till Gofab Fastighetsbyrå!

Läs vad 560 kunder tycker om Gofab Fastighetsbyrå

2020-07-16 Kent O svarar Roger W
    Tack så mycket. Lycka till med allt och ha en go sommar :) Mvh/Kent

Viktor T skrev om Markus Berg en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Bra mäklare.
    Flexibel, kunde ge oss privat visning. Läs mer

Tina F skrev om Katarina Johansson en del av Gofab Fastighetsbyrå Orust
    Jag sålde en bostadsrätt. Katarina var mycket kunnig om området å läget, gjorde enligt mig goda bedömningar under hela processen. Stöttade lagom, lät mig ta egna beslut, var neutral i bemötandet kring mina beslut. Lyssnade och gav mig tid när jag behövde fråga och sökte svar. Ansvarsfull och personlig. I mitt tycke gick affären så bra det kunde, tack vare både mitt egna engagemang å Katarinas. Läs mer
    2020-08-10 Katarina J svarar Tina F
    Hej Tina,
    Jag hoppas ni har det bra och har hittat er ett boende där ni trivs och att sommaren har varit härlig. Jag tackar så mycket för din fina rekommendation som gör mig väldigt glad.
    Hälsningar

Johan O skrev om Markus Berg en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Mycket trevlig och bra mäklare. Läs mer

Katrin S skrev om Kent Olsson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Kent är en fantastisk mäklare, rekommenderar han i alla lägen,.
    Är trevlig och kan verkligen bemöta både säljare o köpare med sitt fantastiska kunnande. Läs mer
    2020-07-14 Kent O svarar Katrin S
    Hej Katrin, Tack så jätte mycket för ditt svar. Ni är alltid välkomna igen vet du :) Ha det så bra så länge så ses vi snart igen framöver. Njut av sol o sommar :) Mvh/Kent

Christina O skrev om Markus Berg en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Jag har köpt en Brf, var väldigt tryckt och bra med en sådan lugn och kunnig mäklare. Läs mer

Christer J skrev om Kent Olsson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Vi är jättenöjda med Kent som sålde vårt hus.
    - Återkopplar på utlovad tid
    - Saklig & kunnig
    - Bra information till oss som säljare både innan, under & efter försäljningen. Läs mer

Marie-louise W skrev om Katarina Johansson en del av Gofab Fastighetsbyrå Orust
    Vi har köpt ett sommarhus på Orust med Katarina som mäklare. Katarina har ett trevligt bemötande och vi upplevde att vi fick svar på de frågor vi hade om fastigheten och tomten. Det var vår första hus-affär och Katarina gjorde processen tydlig och enkel. Hon är väldigt enkel att kommunicera med samtidigt som hon är positiv och lättsam.

Ett mycket gott omdöme! Läs mer
    2020-07-14 Katarina J svarar Marie-louise W
    Hej Marie-Louise,
    Tack för er fina rekommendation. Det är en liten stund kvar tills ni får ert nya underbara fritidshus men jag hoppas ni får en underbar sommar fram tills dess!
    Med vänlig hälsning

Gun-maj E skrev om Katarina Johansson en del av Gofab Fastighetsbyrå Orust
    Har inte haft Katarina som mäklare utan Tomas Läs mer
    2020-07-14 Katarina J svarar Gun-maj E
    Hej Gun-Maj,
    Det måste ha blivit något fel på utskicket. Hoppas du får ett från Thomas som ger dig möjlighet att ge en rättvis bedömning. Jag hoppas du kommer att trivas i din kommande lägenhet i Henån.

Malin E skrev om Thomas Winqvist en del av Gofab Fastighetsbyrå Orust
    Knapphändig information, som köpare fick vi hantera stora delar av affären, mäklaren hänvisade säljaren till oss för information.
    Fick påminna både mäklare och mäklarassistent flertalet gånger om saknade dokument osv Läs mer

Håkan M skrev om Thomas Winqvist en del av Gofab Fastighetsbyrå Orust
    Hej Thomas.
    Jag ser förbättringspotential.
    Jag mailade med cc till både min fru och mina barn men svar kom bara till mig. Det fanns ju en anledning att jag cc flera. Det handlar om information, speciellt för oss som bor utomlands i samband med affären.
    Min fru mailade men fick inga svar, märkligt tycker vi.
    Att sen uppgiften om pantbrev inte stämde var kanske inte så allvarligt för det gynnade oss, men ändå. Dåligt engagemang ser jag det som. Ganska ofta lång tid för respons på frågor och mailväxling. Men vi fick de svar vi frågade efter. I sådana här affärer är det extremt viktigt med snabb resons. Det är ju faktiskt en av dom största affärerna man gör i livet. Läs mer

Anders Jonas Björn A skrev om Markus Berg en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Grym säljare Marcus Berg :-)
    Rekommenderar starkt! Läs mer

Maria J skrev om Thomas Winqvist en del av Gofab Fastighetsbyrå Orust
    Hej jag och min köpt på beläteröd orust Bästa mäklare , förstående verkligen rekommendera honom till andra🙏🏻Tack för att Vi fick köpa och all hjälp till detta köp Thomas Läs mer
  • 2020-07-12

Ann-catherine M skrev om Katarina Johansson en del av Gofab Fastighetsbyrå Orust
    Har köpt en bostadsrätt och även fått en villa värderad.
    Tycker mäklaren kändes seriös, redovisade hur hon tänkt och vägt in. Lätt att få kontakt med.
    Hon har varit tydlig och haft ett vänligt bemötande.
    Är väldigt nöjd med kontakten med henne. Läs mer
    2020-07-14 Katarina J svarar Ann-catherine M
    Hej Ann-Catherine,
    Jag hoppas att du har hunnit kommit till rätta och trivs i ditt nya boende. Jag får tacka för din fina rekommendation och önska dig en härlig sommar!

Göran E skrev om Kent Olsson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Kent förmedlade försäljningen av vårt fritidshus. Vi är mycket nöjda med hans bemötande och tillgänglighet. Han motsvarade våra förväntningar. Vi kan därför ge honom våra bästa rekommendationer. Läs mer
    2020-07-13 Kent O svarar Göran E
    Hej Göran, Tack för de fina orden och ni skall ha ett stort tack också. Välkomna åter om jag kan hjälpa er med något framöver. :) Mvh/Kent
  • Bertil I

2020-07-12

Bertil I skrev om Thomas Winqvist en del av Gofab Fastighetsbyrå Orust
    Bra bemötande och serviceminded. Läs mer

Lars R skrev om Markus Berg en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Både köpt och sålt villa via Markus. Han är proffsig och trevlig. Ger snabbt svar när man har frågor. Jag kan starkt rekommendera Markus. Läs mer

Niclas D skrev om Ulf Torsein en del av Gofab Fastighetsbyrå Stenungsund
  • 2020-07-11

Eva I skrev om Peter Karlsson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Är helnöjd med Peter Karlsson som mäklare. Han är kunnig, engagerad och uppträder på ett proffsigt sätt. Hela försäljningsprocessen har gått snabbt och smidigt. Utan tvekan kan jag rekommendera honom som mäklare. Läs mer

Susanne V skrev om Ulf Torsein en del av Gofab Fastighetsbyrå Stenungsund
    Ulf var mycket kunnig och lyhörd med ett mycket gott bemötande. Han presenterade bostaden på ett proffesionellt och med gott kunnande om bostaden och närområdet Läs mer

Kenth J skrev om Kent Olsson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Jag har köpt bostad på Orust mellan Varekil och Svanesund Läs mer
    2020-07-11 Kent O svarar Kenth J
    Hallå Kenth, lycka till nu med alla projekt så ses vi framöver :) Mvh/Kent

Thomas W skrev om Thomas Winqvist en del av Gofab Fastighetsbyrå Orust
    Bra och professionellt bemötande.
    Infriade de förväntningar vi hade och som gavs av Thomas.
    Vi gör gärna fler affärer med dem. Läs mer

Lennart M skrev om Kent Olsson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Köpte en lägenhet i Hjälteby/Kråkedalsvägen. Vi fick mycket bra bemötande, bra information och lättsamt och trevligt möte. Allt fungerade alldeles utmärk och vi rekommenderar Kent som är mycket kunnig samt bra påläst. Läs mer

Stig A skrev om Karin Andersson en del av Gofab Fastighetsbyrå Stenungsund
    Vi har köpt en bostadsrätt på stenunge allé 9
    genom Karin Andersson.
    Vi blev väl bemötta av Karin.
    Karin svarade på de frågor vi hade på ett bra och trevligt sätt.

Vi är mycket nöjda .. Läs mer
    2020-08-31 Karin A svarar Stig A
    Tusen tack för er fina rekommendation, vad skoj att vi hitta ett fint boende till er! Ha en härlig höst så ses vi!

Anders H skrev om Karin Andersson en del av Gofab Fastighetsbyrå Stenungsund
    Sålt sommarstuga
    Suverän😃😃😃😃
    Proffsig👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻 Läs mer
    2020-08-31 Karin A svarar Anders H
    Tusen tack Anders, vad roligt att vi fick nöjet att hjälpa er med försäljningen! Ha en fin höst nu.

Magnus W skrev om Peter Oskarsson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Vi sålde vår villa på Rörtången. Vi fick ett proffsigt intryck av Peter och en känsla att han hade möjlighet att få ut det bästa i vår bostadsaffär. Peter var flexibel med oss och intressenterna.
    Vi kan verkligen rekommendera Peter och Gofab för andra. Läs mer

Kerstin J skrev om Kent Olsson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Jag har köpt en fastighet i Toröd på Tjörn.
    Kent har alltid varit anträffbar eller har snabbt ringt tillbaka när jag försökt att kontakta honom. Han har tagit oss igenom köpprocessen på ett bra sätt.
    Kent är vänlig, professionell och hjälpsam i bemötandet.
    Det känns bra att ha Kent som min mäklare. Läs mer
    2020-07-10 Kent O svarar Kerstin J
    Hej Kerstin, tack för ditt svar. Alltid härligt med nöjda kunder och välkomna till Tjörn. Äntligen hittat ni rätt i Toröd med :) Mvh/Kent

Annika V skrev om Thomas Winqvist en del av Gofab Fastighetsbyrå Orust
    Köpt och sålt hus. Thomas var mkt servicemind, kunnig, snabb och ärlig. Läs mer

Magnus K skrev om Thomas Winqvist en del av Gofab Fastighetsbyrå Orust
    Vi köpte tomt för fritidshus.
    Thomas var alltid tillgänglig och svarade på alla frågor på ett proffsigt sätt. Han inger förtroende och det kändes tryggt att ha honom som mäklare, vilket känns alltmer ovanligt idag, så stort plus där!

Skulle vi (mot förmodan) vilja sälja fastigheten skulle vi vänt oss till Thomas, ingen tvekan! Läs mer
  • Jila A

2020-07-10

Jila A skrev om Karin Andersson en del av Gofab Fastighetsbyrå Stenungsund
    Sålt bostadsrätt
    Hon är en Kompetent mäklare, är ärlig, pålitlig, bra informativ. Alltid med leende och bra bemötande.
    Bara pos fr mig.
    Rekomenderas varmt Läs mer
    2020-08-31 Karin A svarar Jila A
    Tusen tack för er fina rekommendation, var roligt att vara er behjälplig med försäljningen! Stort lycka till nu, så ses vi!

Emma J skrev om Ulf Torsein en del av Gofab Fastighetsbyrå Stenungsund
    Behjälplig hela vägen från visning till kontraktsskrivning. Kunnig, trevlig och lätt att ha att göra med. Skulle rekommendera Ulf varmt för alla som går i säljartankar. Läs mer

Zander S skrev om Markus Berg en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Vi köpte med hjälp av Markus en bostadsrätt i Höviksnäs och från första till sista stund var han exemplarisk. Han hjälpte oss med alla frågor vi hade. Han svarade alltid när man ringde och återkopplade snabbt om det var något han skulle kontrollera. Då detta var vårt första husköp så fanns det av förklarliga skäl en mängd med frågor och funderingar och tack vare Markus va det aldrig några konstigheter. Vi är oerhört nöjda med både honom och Gofab. Läs mer
  • Stefan P

2020-07-10

Stefan P skrev om Kent Olsson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Sålt mitt sommarhus med riktigt gott resultat! Väldigt bra bemötande och vänlig approach. Mycket nöjd! Läs mer
    2020-07-10 Kent O svarar Stefan P
    Hej Stefan, det låter bra! alltid härligt med nöjda kunder. Så är du välkommen att köpa nästa gång du känner det passar med ett hus här i trakten. :) Ha det gott så länge så ses vi framöver. Mvh/Kent

Rolf G skrev om Thomas Winqvist en del av Gofab Fastighetsbyrå Orust
    Vinterbonad fritidshus på Orust

100 % professionell

Bättre än förväntat Läs mer

Charlotta L skrev om Markus Berg en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Jag har köpt hus på Berga Strand, Tjörn. Jag blev mycket bra bemött//Charlotta Liljedahl Läs mer

Marita B skrev om Markus Berg en del av Gofab Fastighetsbyrå
    När vi köpte vårt hus var Markus Berg mäklare. Vi fick ett väldigt proffsigt bemötande som kund så beslutet att välja mäklare när det var dags för oss att sälja var lätt. Vi ringde Markus.
    Med sitt proffsiga, vänliga bemötande tog Markus oss igenom alla steg vid försäljningen. Han checkade av och återkopplade till oss under hela försäljningsprocessen. Vi är väldigt nöjda. Läs mer

Therese M skrev om Markus Berg en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Smidig hantering från början till slut av försäljningen av min bostadsrätt. Läs mer

Anette E skrev om Peter Oskarsson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Vi har köpt Rörtången 111C. Vi fick ett bra intryck av Peter vid visningen och framförallt att han ordnade extravisning för oss och var den mellanhand mellan säljare och köpare som man förväntar sig. Tråkigt att han blev sjuk vid signeringen men det löste vi ändå. Läs mer

Lars R skrev om Karin Andersson en del av Gofab Fastighetsbyrå Stenungsund
    Jag har köpt ett fritidshus via Karin.

Karin har agerat som en bra mellanhand mellan mig och säljarna vid en prisförhandling. Karin har hela tiden gett mig tydlig information om fastigheten och om säljarnas avsikter. Karin har snabbt svarat när jag har haft frågor. Hela tiden gett ett trevligt och professionellt intryck. Läs mer
    2020-07-10 Karin A svarar Lars R
    Tack Lars! Stort lycka till med ditt nya boende och hoppas att du kommer trivas bra, ha en härlig sommar!

Martin P skrev om Peter Oskarsson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Bra bemötande och god service vid vårt fastighetsköp, snabbt och enkelt hanterat. Läs mer

Margareta W skrev om Katarina Johansson en del av Gofab Fastighetsbyrå Orust
    Jag tycker Katarina gjorde ett fantastiskt jobb, när vi sålde vår gård på Kastet. Läs mer
    2020-07-14 Katarina J svarar Margareta W
    Hej Maggan,
    Jag hoppas att Ronny har kommit sig till rätta och att det känns skönt att ha ett ställe mindre att sköta. Det var väldigt trevligt att få hjälpa er med försäljningen och jag tackar så mycket för den fina rekommendationen.
    Jag får önska er båda en härlig sommar!

Carl Åke B skrev om Peter Oskarsson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Snabb Effektiv Har god marknadskännedom Arbetar som försäljare inte som många i branschen endast som ordermottagare Läs mer
  • Anna H

2020-07-07

Anna H skrev om Kent Olsson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Vi har köpt ett sommarhus på Tjörn och fick mycket bra stöd och hjälp genom processen av Kent Olsson. Han svarar snabbt på frågor, är lyhörd och lägger stort fokus på genomföra affären rätt och riktigt. Vi är mycket nöjda och vill ge våra bästa rekommendationer till dem som ska välja mäklare!
    /Anna & Jan Läs mer
    2020-07-08 Kent O svarar Anna H
    Hej Anna och Jan, tack för de fina orden! Det värmer. Lycka till med allt nu så ses vi säkert i krokarna :) Mvh/Kent

Maria L skrev om Karin Andersson en del av Gofab Fastighetsbyrå Stenungsund
    Serviceminded. Återkommer alltid med svar omgående. Pålitlig, klar och tydlig. Seriös. Kan rekommanderas 👍 Läs mer
    2020-07-10 Karin A svarar Maria L
    Tusen tack Maria, ha nu en härlig sommar!
  • 2020-07-04

Fredrik N skrev om Markus Berg en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Köpt en tomt och nybyggnation. Snabba svar, bra information och god kontakt samt trevligt bemötande. Läs mer
  • 2020-07-03

Thomas H skrev om Katarina Johansson en del av Gofab Fastighetsbyrå Orust
    Hittills är jag väldigt nöjd med Katarina Läs mer
    2020-07-14 Katarina J svarar Thomas H
    Hej Thomas,
    Det är en liten stund kvar tills ni får er lägenhet men när man väntar på något gott så går tiden ofta snabbt. Jag får tacka för den fina rekommendationen och vi kommer ju att träffas i samband med att ni får er lägenhet. Jag önskar er en härlig tid fram tills dess!
  • 2020-07-03

Per J skrev om Kent Olsson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Jag sålde en lägenhet genom Kent. Han är en riktig stjärnmäklare utan tvekan. Väldigt trevlig och lugn, har stor kunskap inom sitt yrke. Av alla mäklare man träffat så finns det ingen som ger en sån trygghet som när man är i hans händer.

Rekommenderar Kent och Gofab starkt. Läs mer
    2020-07-08 Kent O svarar Per J
    Hej Per, tack för ditt härliga och fina omdömme. Vi kommer ju säkert ses massa mer i framtiden med i Skärhamn mm. Tackar och ha en go sommar :)

Marcus V skrev om Kent Olsson en del av Gofab Fastighetsbyrå
    Enkelt svar
    Proffs o allt perfekt skött. Läs mer
    2020-07-02 Kent O svarar Marcus V
    Tack så mycket Marcus! Ha en go sommar o lycka till med altan projektet ;)

Daniel B skrev om Thomas Winqvist en del av Gofab Fastighetsbyrå Orust
    Thomas är mycket erfaren och har riktigt bra kännedom och fingertoppskänsla för fastigheter på Orust. Enkelt och rättfram samarbete och en smidig process. Läs mer

Charlotta S skrev om Ulf Torsein en del av Gofab Fastighetsbyrå Stenungsund
    Jag köpte en Bostadsrätt.
    Jag fick den informationen jag efterfrågade, men min person-kemi fungerar inte alls ihop med Ulf Torsein.
    Han gör säkert ett bra jobb och säljaren är säkert nöjd, men jag kommer inte rekommendera honom till någon jag känner och kommer inte vända mig till honom när jag själv skall sälja.
    Har tidigare varit på visningar som han hållit via en annan mäklar-firma och upplevde honom som arrogant och "dömmande". Läs mer
Markus Berg
Peter Karlsson