Gofab Fastighetsbyrå

Gofab Fastighetsbyrå

www.gofab.se
  • BadgeEightYears

Vi har gjort trygga bostadsaffärer på Västkusten i över 30 år. Gofab Fastighetsbyrå är en obunden aktör med många års erfarenhet av bostadsförmedling på Tjörn, Orust och i Stenungsund. Våra mäklare har en stark lokal förankring och har ett stort intresse gemensamt: att förmedla bostäder för och till dig! Vi kan ge dig alla...

852 omdömen om Gofab Fastighetsbyrå

Sedan starten hos Reco 2017

Bo Anders J
Rönnäng

Peter är en duktig mäklare, han skötte min fastighetsförsäljning på ett bra sätt inget att klaga på. Möjligen att han pratar lite fort. Mvh Boanders

Jan Magnus A
Valla

Gofab & Peter är ett klart bevis på att bra mäklare behövs. Klockren. Tack för hjälpen Peter och Linda

Ingrid Marie J
Jörlanda

Kent var en mycket behaglig, trevlig person. Stort hjärta ♥️ till honom. Gäller även Peter.

Robert R
Jörlanda

Professionellt, tryggt och med hjärtat på rätt ställe.. En väldigt fin köpupplevelse fick vi tack vare Kent när vi köpte vårt nya hus.

Anna O
Norum

Ödmjuk, inlyssnande, härligt driv, ansvarstagande och humoristisk. Jag är mycket nöjd.

Lars-Ove O
Valla

Fantastiskt omhändertagande från start till mål!:-)

Kent O
Valla

Stor och lång erfarenhet av försäljning i vår region. Mycket nöjd med allt och kan starkt rekommendera som mäklare.

Yvonne T
Sålde sitt hus med hjälp av Katarina Johansson en del av Gofab Fastighetsbyrå Orust
Skogsborg

Hej.. Jag har bara positiva erfarenheter av Katarina. Trevligt och proffsigt bemötande hela vägen genom affären. Fick allt det stöd och hjälp som jag behövde. Yvonne Theander.

Svar från Katarina Johansson

Hej Yvonne och Jan, Tack för det fina omdömet från er. Snart är det dags att lämna över fastigheten till de glada köparna. Vi ses snart igen! Med vänlig hälsning Katarina

Mona S
Sålde sin lägenhet med hjälp av Markus Berg en del av Gofab Fastighetsbyrå
Stenkyrka

Omtänksamt o hjälpsamt agerande.

Svar från Markus Berg

Tack för det, Mona. Hör av dig om det skulle vara något mer annars syns vi ju snart igen.

Mohamad Ziad S
Ödsmål

Han var trevlig och gjorde han fint jobb 👍

Thomas L
Köpte sin lägenhet med hjälp av Markus Berg en del av Gofab Fastighetsbyrå
Valla

En professionell mäklare som gjorde vår första bostadsaffär till en mycket smidig upplevelse. Jag rekommenderar Markus varmt.

Svar från Markus Berg

Tack för det Thomas! Hoppas och tror ni kommer trivas förträffligt på Tjörn. Syns snart framöver!

Lars Gösta P
Klövedal

Peter arbetar metodiskt och seriöst, precis vad man vill ha av en mäklare.

Jan-Ove A
Sålde en tomt med hjälp av Katarina Johansson en del av Gofab Fastighetsbyrå Orust
Röra

kunnig och engagerad samt håller vad hon lovar och kommer tillbaka

Svar från Katarina Johansson

Hej Jan-Ove, Tack så mycket för ditt fina omdöme. Jag hoppas allt nu går vägen och blir bra framöver. Med vänlig hälsning Katarina

Jerker S
Köpte sitt hus med hjälp av Peter Karlsson en del av Gofab Fastighetsbyrå
Klövedal

Mycket god . Proffsig och samtidigt personlig.

Zofia O
Sålde sitt hus med hjälp av Kent Olsson en del av Gofab Fastighetsbyrå

Professionell, trevlig, pålitlig, bra kommunikation

Svar från Kent Olsson

Tack så mycket Zofia och nu hoppas jag du kommer finna dig tillrätta bra i Göteborg. Tråkigt att du lämnar Tjörn men du är alltid välkommen tillbaka hit :) Mvh/Kent

Ricky Dale O
Valla

Peter har ett stort engemang till kund och objekt.. Lyhörd och proffsig. Kan han bara bättra på sin skridskoteknik på hockeyrinken så får han en full pott.🤣

Svar från Peter Karlsson

Tack för omdömet, hoppas du trivs bra i Gbg. Har du vägarna förbi så titta gärna in på en kaffe. Skridskotekniken har förbättras och du kommer snart se mig på de stora rinkarna :).

Anna-Lena K
Rönnäng

Då vi ej har tidigare erfarenheter av att sälja hus tycker vi att Markus har ledsagat oss smidigt genom hela försäljningsprocessen. Vi har känt oss trygga i Markus sätt att hantera försäljningen och hans återkoppling mot oss. Kan varmt rekommendera Markus och Gofab som fastighetsbyrå.

Svar från Markus Berg

Tack för lämnat omdöme! Vi syns i nästa vecka för tillträdet. Hör av er om det skulle vara något innan.

Gunnel F
Tegneby

Markus är mycket professionell. Han har ett lugnt och trevligt bemötande. Markus har en gedigen erfarenhet som gör att man som säljare känner sig både lugn och trygg.

Svar från Markus Berg

Tack för förtroendet och för det fina betyget. Vi syns framöver!

Håkan A
Köpte sin lägenhet med hjälp av Kent Olsson en del av Gofab Fastighetsbyrå

SLUTA SKICKA SÅNA HÄR ENKÄTER JAG AVSKYR DOM

Svar från Kent Olsson

Hej Håkan, Det går iväg atumatiskt från Reco. Du har ju redan svarat en gång så jag förstår att du tröttnar på dem, det kan jag med göra :) Eftersom du både sålt och köpt bostad så har du fått dubbelt. Men nu skall du inte få fler ifrån dem. Nu kan vi fokusera på din utflytt och att du får komma in i ditt nya fina boende. :) Vi ses och hörs snart igen Håkan. Mvh/Kent

Matilda S
Rönnäng

Bra och rak kommunikation, ett trevligt bemötande och vi kände oss trygga genom processen.

Svar från Markus Berg

Kul att höra! Hoppas nu ni skall trivas bra ert blivande, fina hus.

Atle G
Tegneby

Markus gjorde ett gott jobb vid försäljningen av vår fastighet. Han var tillmötesgående, uppmärksam, initierad och påläst. Markus erfarenhet gjorde att alla förberedelser gick smidigt. Vid visningen och kontraktsskrivandet flöt allt på. Ett plus var hans kundregister där han hittade vår köpare omgående. Dessutom hade han god draghjälp av ett objekt som var i mkt gott skick😉. Vi anlitar gärna Markus igen!

Svar från Markus Berg

Tack för det fina omdömet! Och tack för förtroendet vid förmedlingen! Helt klart ett väldigt fint hus i bra skick. Alltid trevligt att visa och förmedla när det är ordning och reda.

Håkan A
Stenkyrka

Kent Olsson har stöttat mig genom hela den mörka hösten 2023 då jag själv velat ge upp projektet. Han har letat upp et trevligt par som köper mitt hus och lyckats få ett bra pris för det.

Svar från Kent Olsson

Tack Håkan och superkul att vi rodde detta i hamn och att allt blir så bra såväl för dig men även köparna som fick sin dröm uppfylld! :) Mvh/Kent

Elisabeth T
Sålde en tomt med hjälp av Thomas Winqvist en del av Gofab Fastighetsbyrå Orust
Morlanda

Haft 3 mäklare. Inget napp. Med rekommendationer av en del mycket kunniga och många års erfarenhet, och privata nöjda kunder. , så lyckades jag få kontakt med Thomas/ Gofab Även en del mäklare rekommenderade Thomas. . Är tillgänglig alltid, svarar alltid, får bästa råd, otroligt lätt att förstå o mycket empati o förståelse. Vad mer kan jag begära? Absolut inget. { måste få säga han ger verkligen allt för sitt jobb} Mvh Lisa Torkelsson

Jeanette G
Köpte sin lägenhet med hjälp av Katarina Johansson en del av Gofab Fastighetsbyrå Orust
Norum

Mycket trevligt bemötande. Mycket entusiastisk och engagerad. Snabb återkoppling.

Svar från Katarina Johansson

Hej Jeanette, Tack för ditt fina omdöme. Det är inte så långt kvar innan du skall flytta in i din nya fina lägenhet och jag tror du kommer att stortrivas där. Med vänlig hälsning Katarina

Susanne N

Trevligt bemötande. Kunnig. Snabba svar när jag undrade om något

Svar från Markus Berg

Tack för detta Susanne! Hoppas du trivs med ditt nya boende och god fortsättning på nya året!

Solveig K
Köpte sin lägenhet med hjälp av Peter Oskarsson en del av Gofab Fastighetsbyrå
Norum

Trevligt och korrekt bemötande. Jag är mycket nöjd.

Christer P
Sålde sin lägenhet med hjälp av Peter Oskarsson en del av Gofab Fastighetsbyrå
Norum

Vi upplever Peter,vänlig uppriktig och ärlig. Mycket nöjda med vår affär.

Grzegorz W
Köpte sitt hus med hjälp av Kent Olsson en del av Gofab Fastighetsbyrå

Allt var Professionellt. Han var en mycket trevlig man.

Svar från Kent Olsson

Tack så jättemycket för ditt svar här Grzegorz. Jag hoppas kunna hjälpa dig fler gånger. Mvh/Kent

Tommy M
Skrev om Thomas Winqvist en del av Gofab Fastighetsbyrå Orust

sökt Thomas 2 gånger på meijl hör inte av sig gällande en fastighet jag har intresse för

Inger Birgitta J
Spekeröd-Ucklum

Jag tycker Peter skötte försäljningen av vår bostad toppenbra. Allt kändes ansvarsfullt och proffsigt.

Svar från Peter Karlsson

Tack för omdömet, hoppas ni kommer trivas i nya boendet och ni får många nätter i husbilen framöver.

Leif S
Köpte sin lägenhet med hjälp av Peter Karlsson en del av Gofab Fastighetsbyrå
Rönnäng

Punktlig, svarade alltid korrekt och direkt under budgivning. Allmänt hygglig och lättpratad man.

Svar från Peter Karlsson

Tack! Nu kan du njuta av västkusten både från land och havet. Hoppas du kommer trivas i nya boendet.

Stefan J
Spekeröd-Ucklum

Proffsigt utfört arbete. Trevlig tillmötesgående och kunnig.

Svar från Peter Karlsson

Tack Stefan! Hoppas ni kommer trivas i nya boendet. Även kul att du har gått över till MUFC istället för Liverpool :)

Jonas G
Norum

Engagerad och lyhörd och visar stort intresse

Svar från Peter Karlsson

Tack för omdömet och att jag fick hjälpa dig med försäljningen, vi ses fram över i Rönnäng.

Martin H
Köpte sitt hus med hjälp av Thomas Winqvist en del av Gofab Fastighetsbyrå Orust
Torp

Thomas did an extraordinary job and was very supportive. We are very satisfied.

Cecilia W
Stenkyrka

Vi blev trevligt och professionellt bemötta av Kent. Det var bra och tydlig kommunikation och Kent var snabb på återkoppling. Allt gick väldigt smidigt.

Svar från Kent Olsson

Hej, tack så jättemycket för er återkoppling Cecila och ha en god jul och ett gott slut på året :) Mvh/Kent

Dan Peter Z
Klövedal

Har haft Peter i en annan försäljning, han är tydlig och ordningsam, känns väldigt trygg att ha som bollplank när det kommer frågor från eventuella köpare.

Svar från Peter Karlsson

Tack för omdömet, hoppas allt rullar på enligt plan med nya huset.

Lars B
Stenkyrka

Kent är en erfaren och trevlig mäklare man får förtroende för. Jag har träffat några andra mäklare vid andra affärer som inte förklarar på enkelt förstående sätt so. Kent gör. Jag kan rekommendera Kent vid kommande affärer.

Svar från Kent Olsson

Tack så jättemycket Lars för dina fina ord! Känns bra och att man lyckats med det jag vill uppnå med mina kunder :) Nu skall vi bara sy ihop det sista med sedan är vi i mål :) Mvh/Kent

Jennie W
Stenkyrka

Bra positivt och professionellt bemötande av Peter snabbt igång med försäljningen bra kommunikation under processen duktig erfaren mäklare jag skulle rekommendera nöjd med allt rekommenderar starkt Peter

Svar från Peter Karlsson

Tack för omdömet, hoppas du kommer trivas i nya lägenheten.

Dan D
Valla

Mitt första intryck av Markus var att han upplevdes väldigt serviceinriktad och mån om att ta tillvara båda parters intressen. Generellt är mina förväntningar på en mäklare att denna är väl insatt i själva objektet men även omgivningen och generella frågeställningar kring fastighetsköp. Det går naturligtvis bra att återkomma med svar på lite mer kniviga frågor. Markus svarade på ett utmärkt sätt upp till dessa förväntningar. Genom sitt förtroendeskapande och vinnande sätt, men med tydlig integritet, ger jag Markus högsta betyg så här långt i affären som inte är helt slutförd ännu.

Svar från Markus Berg

Tack för detta Dan. Ska vi se till att det flyter på och funkar det sista också. Hörs och syns framöver!

Christina H
Sålde sin lägenhet med hjälp av Markus Berg en del av Gofab Fastighetsbyrå
Rönnäng

Har haft kontakt med Markus Berg både som säljare och köpare. Lika positiv uppfattning av honom i båda fallen. Markus är proffsig, sympatisk och man känner sig personligt behandlad. Tack vare hans långa erfarenhet och breda kundregister löper affärerna snabbt och smidigt. Kunde inte önska mig en bättre mäklare!

Svar från Markus Berg

Tack så mycket, Christina! Vad roligt att du känner så. Vi hörs vidare framöver.

Stefan B

Trevlig kille som verkligen hjälpte oss att hitta ett hus.

Eva Marianne W
Rönnäng

Kent har haft från dag ett bra och ödmjukt sätt. Varit rak och ärlig i sitt sätt att prata. Lyssnat. Våra förväntningar blev som vi önska. Kent har gjort ett mycket bra jobb. En stor stjärna till Kent.

Svar från Kent Olsson

Tack så hemskt mycket! Så kul att allt gick som planerat och att allt blev och känns så bra för er. Det värmer att dina föräldrar är så nöjda och glada med. :) Mvh/Kent

Maija Sinikka H
Sålde sin bostad med hjälp av Ulf Torsein en del av Gofab Fastighetsbyrå Stenungsund
Askim

Han är mycket förtroendeskapande och ger sig inte. Jag känner att han verkligen vill få gården såld.

Inger Marie Elisabeth L
Stenkyrka

Tydlig, snabb och kunnig. God kommunikation . Flexibel.

Svar från Markus Berg

Tack så mycket för det positiva omdömet!

Ulf N
Mjörn

Kent gav ett bra positivt och professionellt bemötande. Förväntingarna överträffades pga Kents proffsiga bemötande och kunskaper. Jag är mycket nöjd med köpet och kommer att varmt rekommendera Kent till vänner och bekanta.

Svar från Kent Olsson

Tack så mycket Ulf! Det låter toppen att ni är så nöjda och då har jag verkligen lyckats med mitt jobb när du rekomenderar mig framöver. Det tackar jag för. Sedan är det bara en bonus att du är Gaisare med ;) Välkomna till ert nya hus. Mvh/Kent

Anna S
Rönnäng

Absolut nöjd med den tjänst som tillhandahålls av Kent Olsson! Från det ögonblick vi kom in möttes vi av värme och professionalism. Hans expertis var uppenbar när han guidade oss sömlöst genom hela processen. Extremt trevlig man!

Svar från Kent Olsson

Hej, Tack så jättemycket Anna för de fina orden! Det värmer skall du veta :) Och ni har fått ett underbart charmigt hus som jag vet att ni kommer trivas i fantastiskt bra! Mvh/Kent

Annika Helena Olofsdotter N
Mjörn

Jag blev väldigt bra bemött av Kent . , han tog tag i försäljningen direkt och föreslog olika alternativ och rådde mig att göra besiktning och lite inför fotograferingen. . Han är en mycket duktig och erfaren och seriös mäklare som jag ska rekommendera till alla som ska sälja sin bostad .

Svar från Kent Olsson

Hej Annika, så trevligt att jobba tillsammans med dig och så kul att allt löste sig så bra. Hoppas ni kan njuta på ert nya ställe nu i höst/vinter. :) mvh/Kent

Ingegerd J
Sålde sin lägenhet med hjälp av Kent Olsson en del av Gofab Fastighetsbyrå
Stenkyrka

Fungerade väldigt smidigt. Återkopplade ofta. Fick stöd och hjälp med funderingar vi hade.

Svar från Kent Olsson

Tack så jättemycket för er återkoppling. Ni är alltid välkomna vet ni :) Mvh/Kent

Magnus A
Stala

100% kundorienterad från första kontakt tills kontraktsavslut.

Svar från Peter Karlsson

Tack Magnus, hoppas resan gick bra och att ni kommer trivas i nya lägenheten.

Magnus A
Skrev om Peter Karlsson en del av Gofab Fastighetsbyrå

Kundorienterad till 100%, från första kontakt till kontraktsavslut.

Svar från Peter Karlsson

Tack Magnus, hoppas resan gick bra och att ni kommer trivas i nya lägenheten.