Golvlyftarna

Golvlyftarna

www.golvlyftarna.se
  • BadgeEightYears

Vi på Golvlyftarna har längst erfarenhet i branschen, vi lyfter, stabiliserar och återställer sjunkna betonggolv utan produktionsstopp. Vi kan hjälpa dig att med millimeterprecision lyfta ditt sjunkna hus till rätt höjd samt stabilisera huset så att det inte sjunker mer. Vi erbjuder dig en tjänst där vi arbetar med minimala...

234 omdömen om Golvlyftarna

Markus P
Skrev om Golvlyftarna

Mycket reko. Visade sig att mitt huset inte höll på att sätta sig och de var tydliga och transparanta i sina råd. De försökte inte sälja på onödiga tjänster - rekommenderas!

Daniel c gillar detta
Fastighetsbolaget A

Snabbt utfört arbete. Grym service gällande att komma åt och avhjälpa problem. Kan rekommendera dem!

Elisabeth E
Skrev om Golvlyftarna

Bra bemötande, snabbt utfört till en bra kvalitet.

Jonas S
Skrev om Golvlyftarna

Åtgärd av en sättningsskada i mitt gamla hus. Snabbt, smärtfritt och prisvärt. Killarna som kom var trevliga och lyhörda.

Mattias F
Skrev om Golvlyftarna

Trevliga, lättsamma, förklara tydligt hur jobbet skulle gå till. Jag fick kontinuerlig information om hur arbetet flöt på mm.

Liam K
Skrev om Golvlyftarna

Proffsigt från platsbesök till anbud till genomförandet. Mycket kompetent och lätt att rekommendera

Peter C
Skrev om Golvlyftarna

Bemötandet var hur bra som helst! Alla man hade kontakt med var väldigt trevliga och proffesionella. Det märktes också att när arbetet väl utfördes så ville de verkligen kundens bästa och gick det lilla extra för att göra ett så bra jobb som möjligt!

Jakob I
Skrev om Golvlyftarna

Slutresultatet överträffade våra förväntningar. Vårt hus lyftes smidigt och säkert utan komplikationer. Vi är oerhört nöjda med det arbete som Golvlyftarna utförde och skulle starkt rekommendera dem till någon som behöver liknande tjänster. Tack för ert enastående arbete och professionalism!

Peter G
Skrev om Golvlyftarna

De måste tjäna bra om de skänkt så mycket. Jag blev väldigt bra och professionellt bemött. Om deras metod fungerar vet jag inte ännu. Såklart hoppas jag det - kostar ju en hel del.

Göran H
Skrev om Golvlyftarna

Golvlyftarna kom bara efter några dagar efter vi kontaktat dem och inspekterade skadorna. De gav intrycket av att vara proffsiga och mycket trevliga samt förklarade hur de tänkte åtgärda skadan. Arbetet blev bra och snabbt utfört. Vårt garagegolv hade sjunkit ner längs långsidan på grund av minskat grundvatten och har då blivit underminerat. Nu är det lyft till rätt nivå samt har stabiliserats. Vi kan varmt rekommendera Golvlyftarna för liknande arbeten. Med vänlig hälsning, Göran

Urban N
Skrev om Golvlyftarna

Trevlig bemötande under hela processen. Detta gav mig som kund ett högt förtroende för företaget. Mycket nöjd med företagets insats i mitt hus. Kommer att rekommendera företaget till andra vid liknande behov. Urban

Johanna P
Skrev om Golvlyftarna

Ett mycket bra och professionellt arbete!

Annika H
Skrev om Golvlyftarna

Proffsigt utfört arbete av jättebra killar. Eloge också till administration.

Pär L
Skrev om Golvlyftarna

Trevliga att ha att göra med och väldigt kunniga och proffsiga i allt utförande. Känns tryggt och säkert! Det blev en del uppskjutande och sena avbokningar på bestämda datum, vilket drar ner betyget ett hack.

Karin A
Skrev om Golvlyftarna

Vi fick från först början bra kontakt och ett trevligt bemötande. Till en början var vi osäkra om tekniken var tillämplig på ett hus som hade torpargrund och var drygt 100 år. I samband med första besöket beslöt vi att istället för att lyfta stabilisera grunden. Det gick smidigt och vi var mycket nöjda med insatsen. Vi hoppas huset står stabilt i ytterligare 100 år. Karin

Mats H
Skrev om Golvlyftarna

Mycket bra bemötande, men tyvärr inte det resultat vi hade hoppats på, vilket vi har diskuterat med Bosse efteråt.

Siv Pia Christina S

Väldigt trevliga och kunniga killar som lyfte vårt garage ca 20 cm och fixade en stabil grund. Jag rekommenderar Golvlyftarna 7 dar i veckan! 👍

Jan Sune S
Skrev om Golvlyftarna

Jag kan verkligen rekommendera dessa killar. De lyfte garaget som satt sig 25cm pga tidigare vattenläcka. Bra och snabbt jobbat och dessutom väldigt trevliga.

Staffan M
Skrev om Golvlyftarna

Allt har varit ett bra bemötande. Från första besiktningen till utfört arbete. Er pratar vi gott om och så fort vi får chansen så rekommenderar vi er. Riktigt proffsiga i eran yrkesroll.

Bo K
Skrev om Golvlyftarna

Mycket trevligt bemötande och resultatet blev bra. Lite oklart med kontrollen av materialåtgång och garantin av jobbet.

Stefan E

Duktiga och trevliga proffsigt

Helene Christina M

Kunniga, trevliga och prisvärda.

Camilla N
Skrev om Golvlyftarna

Jättetrevliga "gubbar" som kom och "markstabiliserade"under husgrunden, då marken börjat ge med sig under ena hörnet som ligger nära en slänt. De höjde hörnet med ca 2mm och stabiliserade marken, är väldigt nöjd med detta(var inte det estetiska som var viktigast att rätta till utan att det slutar att röra sig, resten går att fixa bara det står still). Absolut ett av de bästa kundbemötande jag har upplevt. Arbetet gick fort och de förklarade/informerade bra om vad de gjorde och vad jag kan förvänta mig. Så mycket nöjd kund som betalade fakturan utan ångest :D

Ralph L
Skrev om Golvlyftarna

Trots utmaningar med marken, lera, två dräneringar, knepig tegelpåbyggnad av fasaden, med mera genomförde de ett toppenjobb! De gick verkligen utöver vad vi kunde förvänta oss. Vi fick inte upp hela sättningen men tillräckligt stor skillnad för att fönstren nu går att öppna mm. Stort tack för väl utfört arbete och gott humör. Rekommenderas varmt.

Danne L
Skrev om Golvlyftarna

Pålitlig företag med kunnig o trevlig personal Enkla att ha att göra med. Kom på utsatt tid, proffsiga på det dom gjorde och trevligt bemötande. Golvlyftarna var otroligt proffsiga, snabba och duktiga med bra resultat. Ett företag jag verkligen kan rekommendera.

Svar från Golvlyftarna

Hejsan Danne, Så otroligt roligt att du uppskattar vårt arbete samt bemötande! När vi får positiva omdömen av våra kunder blir vi så otroligt glada. Stort tack för att du tog dig tid för oss. Gänget på Golvlyftarna önskar er en riktigt härlig sommar!

Daniel N
Skrev om Golvlyftarna

Väldigt nöjd! 🤩 Kom när dom skulle, gjorde ett bra arbete! Bosse förklara väl, nu får vi hoppas resultatet håller länge med😁 inget att klaga över!

Svar från Golvlyftarna

Hej Daniel, Så himla kul att du är nöjd med oss på Golvlyftarna. Vi är verkligen tacksamma för att skrev ner några rader om oss och Bosse😊 Vi önskar dig en superfin sommar!

Micke G
Skrev om Golvlyftarna

Jag har en carport med en lägenhet ovanpå, som hade satt sig. Först tänkte jag försöka att fixa det själv, men nu är jag glad att jag inte gjorde det! Först kom Mattias och Dennis (som var mycket trevliga) och gjorde en besiktning. Några veckor senare kom samma personer och inte bara rätade upp byggnaden utan också stabiliserade och säkrade den för framtiden. Alla priser stämde med offerten och jag fick även en skriftlig redovisning av hur mycket den hade sjunkit och hur mycket de hade lyft carporten. Jag är mer än nöjd och kan varmt rekommendera Golvlyftarna!

Svar från Golvlyftarna

Hejsan Micke, Vi blir så glada av att höra att du blivit nöjd med första kontakten till sista. Det är vad vi alltid strävar efter så det är extra roligt när vi får höra det ifrån kunderna. Samt ett extra tack för att du tog dig tid att skriva om oss. Vi på Golvlyftarna önskar er en riktigt fin sommar🌞

Mats H
Skrev om Golvlyftarna

Pålitlig företag med kunnig o trevlig personal ( Mattias och Bo) Lyft av grundplatta till ej fristående garage, som utfördes med mm-precision utan skador på intilliggande utrymmen. Kan verkligen rekommenderas/Mats H

Svar från Golvlyftarna

Hejsan Mats, Tusen tack för de fina betyget du gett oss. Hoppas ni får en fin sommar! Bosse och Mattias hälsar!

Magnus Ö

Svar från Golvlyftarna

Hej Magnus, Mycket stort tack för det fina omdömet! Vi vill även tacka dig för att du tog dig tid att skriva några rader om oss! Soliga hälsningar ifrån Golvlyftarna.

Daniel J
Skrev om Golvlyftarna

En firma som är snabba och hjälpa till och arbetet blir mycket bra utfört. Bra priser när vi jämfört och håller vad man lovar. mvh Daniel

Svar från Golvlyftarna

Hej Daniel, Vi tackar ödmjukt för omdömet du gett oss. Vi vill tacka dig för ett väldigt bra samarbete och hoppas på fler projekt tillsammans i framtiden.

Leif N
Skrev om Golvlyftarna

Ett väl utfört arbete, väldigt noggranna. Trevlig personal. Kan verkligen rekommendera dom. Mvh Leif Nilsson

Svar från Golvlyftarna

Hej Leif, Stort tack för de fina orden och att du tog dig tid att svara! Ditt svar hjälper oss i vårt fortsatta arbete.

Peter C
Skrev om Golvlyftarna

Mycket trevligt bemötande och bra kommunikation. Infriade helt klart förväntningarna kring arbetet som utfördes, vilket var lyft av betongplatta som sjunkit rejält.

Per-Erik S
Skrev om Golvlyftarna

Äntligen ett seriöst företag. Från första kontakt till färdigställande. Svarar på mail, svarar i telefon, ringer upp, löser problem på plats, effektiva. Dessutom är dom trevliga, vänliga, och har tid för kunden. Kontrakt skrivet med papper och penna med 100%-ig ordning och reda. Så tydligt, otroligt skönt när saker blir enkelt. Stabiliserade betongplatta i garage och förråd, ca 25 kvadrat. Fick isolering under plattan som en bonus tack vare stabiliseringen. Är fantastisk nöjd med jobbet, företaget, och personalen.

Per-Erik S och Golvlyftarna i Sverige AB G gillar detta
Torbjörn B
Skrev om Golvlyftarna

Skötte sig jättebra från första kontakt. Offerten kom på utsatt tid och montörerna kom och tog den tid som de sagt.

Jan M
Skrev om Golvlyftarna

Väl utfört arbete på avtalad tid och med resultat enligt förväntningarna. Ordning och reda i alla kontakter och i samband med arbetsinsatsen. Trevliga att ha att göra med. Jan M

Mikael L
Skrev om Golvlyftarna

Efter tfnsamtal så återkom golvlyftarna med tfnsamtal enligt överenskommelse inom kort tid, inte efter några veckor. Profesionell besiktning av objektet och en offert skickades inom någon dag, vad jag som fastighetsägare behövde göras innan golvlyftarna återkom informerades vi om. När våra åtgärder var klara så återkom golvlyftarna enligt överenskommelse och i rätt tid. Profesionell personal, bra utfört, inga överraskningar samt trevlig personal. Vi kommer att rekommendera golvlyftarna och är mycket nöjda med entreprenaden.

Hady Y
Skrev om Golvlyftarna

Bra mötande bra service, roliga och duktiga grabbar att han kontakt med och huvud saken professionellt jobb, dem vet vaf dem gör. Varmt rekommenderas

Fredrik P
Skrev om Golvlyftarna

Punktliga, trevliga och flitiga. De lyfte mitt hus på flera ställen, det tog 2 hela dagar för 2 man med rejält med utrustning. Fungerade utmärkt att anlita dem. Dessutom höll de ordning och städade efter sig.

Johan L
Skrev om Golvlyftarna

Snabb leverans på arbetet och trevliga

Christina L
Skrev om Golvlyftarna

Vi blev välbemötta från första telefonkontakt till färdigt jobb med lyft o stabilisering av vårat 100 år gamla hus. Mattias o Dennis var mycket proffsiga och trevliga och jobbade på som bara den en hel dag, sen var det klart. Jag kan starkt rekommendera Golvlyftarna till den som behöver hjälp med lyft/stabilisering av husgrunder.

Pelle D
Skrev om Golvlyftarna

Mycket bra utfört arbete. Det gick bättre än förväntat. Resultatet blev bra, inte alltgick ihop men största sprickan på 33mm ner till 15 mm är riktigt bra. De stabiliserande marken där behovet fanns, och även lyfte huset mellan 11 till 17mm påvissa ställen, vilket var inte inom beräkningen för jobbet. Det kunde lyftas mer, men då kunde risken vara att man skadar något annat istället eller att golven blir ännu mer snedda än de är nu. De var proffsiga, kunniga förklarade hela processen och höll en uppdatread på hur det går....

Bygg &
Skrev om Golvlyftarna

en entreprenör som kan sin sak och håller va de lovar.

Agneta O
Skrev om Golvlyftarna

mkt proffiga, snabba och flexibla

Rigmor S
Skrev om Golvlyftarna

De var väldigt proffsiga i sitt sätt att hantera vårt problem. Vi var tvungna att ”resa upp” vårt skärgårdshus pga sättningar. Eftersom vi bor på en ö och transporten hit fick ske med egen båt , fick allt material anpassas. Men ”gubbarna” från golvlyftarna låg under huset en lång tid och fixade till nya reglar på över 5 meter och såg till att huset reste sig några cm. Allt blev till en fullständig belåtenhet. Tack Bosse, Mattis och Kim.

Pia P
Skrev om Golvlyftarna

Ett företag jag verkligen kan rekommendera. Mattias och Dennis gjorde ett kanonbra jobb och var dessutom väldigt trevliga att ha att göra med. Dom lyfte och stabiliserade vårat hus på ett utmärkt sätt. Dom vi haft kontakt med gällande företaget har varit väldigt tillmötesgående.

Kristina H
Skrev om Golvlyftarna

Snabb och bra service. Väl utfört arbete.

Staffan E
Skrev om Golvlyftarna

Vänligt bemötande av lösningsorienterad personal, snabb återkoppling och arbetet utfört på kort varsel. Två års garanti på utfört arbete gör att man sover gott om natten. Rekommenderas starkt!

Petter T
Skrev om Golvlyftarna

Trevliga och pålitliga. Jobbar snabbt, effektivt och innovativt. Bra kundbemötande. De lyfte upp och stabiliserade reglar i vårt golv nerifrån vår krypgrund som hade tappat bärkraft pga röta från en gammal fuktskada. //Petter

Merike N
Skrev om Golvlyftarna

Jag använde Golvlyftarna för att räta upp min kolonistuga som satt sig ordentligt. Från första steg till sista så har jag blivit oerhört proffsigt/trevligt bemött. Är imponerad över deras yrkeskunskap och att resultatet blev så bra (att tom grannarna såg förändringen!). Sätter sig lilla stugan igen så vet jag vilken firma jag kontaktar! Nämnde jag att dom är roliga också och att dom pedagogiskt förklarade varje steg i processen? Förstår att det låter för bra för att vara sant men icke!

Per P
Skrev om Golvlyftarna

Bor i villa som står på lera centralt i Uppsala. Sedan 2018 har ytterdörrar och källargrunden visat tydliga tecken på sättningar som inte verkar avstanna. Tog kontakt med Golvlyftarna efter lite research på nätet och hade också kontakt med några liknade firmor. Resultatet blev bättre än väntat. Sprickor i grunden tätades ihop och huset ska nu vara stabiliserat. Fantastiskt bra dialog med alla på Golvlyftarna. Stort tack!