Göta Tak AB

www.gotatak.se
  • BadgeSixYears
Call 0101-08 99 16 Share

About company

Välkommen till Göta Tak AB! Vi kan med gott samvete säga att vi är proffs på tak. Oavsett om det handlar om en mindre takreparation eller en stor takentreprenad så har vi den kunskap som krävs för ditt byggprojekt. Våra vanligaste kunder är bostadsrättsföreningar, fastighetsägare, företag och samfällighetsföreningar. Vi på...

183 omdömen om Göta Tak AB

Sedan starten hos Reco 2018

Kjell C
Wrote about Göta Tak AB

Över förväntan. Offert och utförande överenstämde. Bra jobbat både före, under och efter takbytet

Jonas V
Wrote about Göta Tak AB

Ett väldigt bra bemötande och ett proffsigt och snabbt arbete👍

Linda G
Wrote about Göta Tak AB

Fantastiska killar som var tillmötesgående och gjorde ett väldigt bra jobb! Så nöjd, kan rekommendera alla!!

Lina Isabell S
Wrote about Göta Tak AB

Snabba med offert, takbytet tog två intensiva dagar. Nu kan jag inget om tak men allt ser toppen ut👍

Mats F
Wrote about Göta Tak AB

Väldigt trevligt bemötande, bra och snabb kommunikation och allmänt god service från projektledaren. Har i allmänhet känts som en trygg och välorganiserad process. Väldigt snabbt och effektivt team under själva takbytet - från att ställning började byggas till att allt var klart tog det fyra dagar för vårt stora tak! Lite efterfix/småjusteringar behövde göras efteråt, vilket fick mig att undra om det kanske hade gått lite VÄL snabbt, men detta åtgärdades utan dröjsmål och vi är mycket nöjda med slutresultatet. Rekommenderar!

Fia Helena Sofia L
Wrote about Göta Tak AB

Tydlig offert, snabbt utfört arbete, bra service och trevligt bemötande.

Orhan O
Wrote about Göta Tak AB

Takets änglar. Snabbt, proffsigt och effektiv arbete. Tack Robin och Co.

Åsa R
Wrote about Göta Tak AB

Perfekt utfört arbete och bemötande, offerten följdes fullt ut. 100% nöjda . Rekommenderar verkligen detta företag.👍Åsa och P-A

Emma J
Wrote about Göta Tak AB

Utmärkt service, oavsett om man ringer eller sms är både Robin och Liam snabba på att svara. Trevliga killar som jobbade på bra och utförde jobbet på mindre än 24 timmar, de städade jättebra efter sig.

Isabelle Jonna W
Wrote about Göta Tak AB

Trevlig och kunnig personal, jobbar med tempo, alltså snabbt men noggrant. Bra i tid och väldigt fint slutresultat. Helt klart nöjda!

Inger Paula B
Wrote about Göta Tak AB

Allt fungerade perfekt. Startade på angiven tid. Pris helt enligt offert och mycket väl utfört arbete. Rekommenderas varmt

Anneli O
Wrote about Göta Tak AB

Bara positivt att säga. Började med ett trevligt besök för offert. Därifrån superproffsig bemötande. Där de gjorde en helhetslösning med byte spont och vindsisolering allt gick snabbt och väldigt smidigt. Rekommenderar Göta Tak

Anna Maria T
Wrote about Göta Tak AB

Mycket nöjd. Professionellt bemötande från start, allt från offert tills jobbet var genomfört. Då vi var bortresta när taket byttes så uppdaterade Robin och Liam oss om hur arbetet fortskred. Det uppskattades! Inga extra kostnader tillkom, och det team som genomförde jobbet var väl sammansvetsat och visste vad de gjorde. Jobbet genomfördes snabbt och effektivt, och det var väl städat efteråt. Ett toppenjobb, helt enkelt.

Robert G
Wrote about Göta Tak AB

Ganska lång tid mellan accepterad offert och start. Men jobbet blev snabbt och effektivt utfört när det väl startade. Tydlig offert och inga extra kostnader tillkom. Välstädat efteråt.

Oliver V
Wrote about Göta Tak AB

Bra och snabbt bemötande både vid förfrågan om offert som för att hantera de frågor som uppstod under genomförandet. Killarna som utförde arbetet på plats upplevdes snabba, effektiva och proffsiga.

Per T
Wrote about Göta Tak AB

Mycket nöjd. Ett väl sammansvetsat team jobbade snabbt och effektivt med nytt tak. Offerten innehållallt och inga extra kostnader tillkom. Robin koordinerade allt med transporter av material och containers. Robin gav snabbt svar på frågor under och efter takläggningen.

Ingvor Annelie Kristina S

Mycket trevligt och seriöst bemötande. Utförlig offert, lätt att jämföra med andra. Plus för en grundlig genomgång av taket innan offert lämnades. Snabbt arbete, städade efter sig.

Ulf P
Wrote about Göta Tak AB

Ett mycket proffsigt företag.. Fick en mycket prisvärd offert som följdes upp till punkt och pricka. Mitt tak byttes på två dagar av sex yrkesskickliga killar som var och en visste vad de skulle göra. Robin vad smidig att ha med att göra och noga med att allt blev utfört på bästa sätt. Kan rekommendera detta företag på det varmaste.

Jonathan H
Wrote about Göta Tak AB

Väldigt bra bemötande och proffsigt utfört. Taket blev över all förväntan, tusen tack!

Rami Nadim R
Wrote about Göta Tak AB

Vi är mycket nöjda med Göta tak. Snabbt och professionellt utfört arbete, i tid och rent och snyggt när allt var klart.

Philip S
Wrote about Göta Tak AB

Begärde lite offerter ifrån flera takläggare, Göta tak var dock dom enda som faktiskt gick upp på taket och kollade. En månad efter hembesöket så dök dom upp, 7-8 gubbar som satte fart. Bra kontakt med Robin som är chef under hela vistelsen som jobbet utförders. Garantibeviset fick jag skickat på mail 5 dagar efter allt vart klart. Rekomenderar +++++

Madeleine T
Wrote about Göta Tak AB

Trevligt företag och proffesionellt utförande! Mycket nöjda!

Lars L
Wrote about Göta Tak AB

Jag blev mycket nöjd med deras arbete och fint blev det. Tack så mycket :)

Kurt H
Wrote about Göta Tak AB

Vi valde Göta Tak för vi blev rekommenderade av våran granne som bytte förra sommaren. Väl på plats kom det 6-7 st killar och byggde ställning, och när dom började riva taket så gick det undan. Ner med pannorna och upp med de nya materialet va klart på en dag. Städat snyggt va det också, lite småspik fick jag plocka upp i efterhand men lätt att missa något. Jag kan rekommendera det här företaget till er som vill byta sitt tak. Både Robin, Liam och Adrian är mycket tillmötesgående och lätt att ha att göra med. Garanti papper...

Gert J
Wrote about Göta Tak AB

Började med att jag tog in flera offerter och kontaktade Göta Tak igenom hemsidan och fick kontakt med Robin, dem var snabbast på plats och med att skicka offert. Ett bonus var att dem gick upp på taket och vinden för att titta, inte alla som gjorde det. En välgjord offert skickades men jag tyckte det var lite dyrt först men det var prutbart. Efter en del kontakt fram och tillbaka så valde jag att anlita Göta Tak, var lite skeptiskt i början för läste några dåliga omdömen men jag blev positivt överraskad av dem och tror...

Tommy H
Wrote about Göta Tak AB

Det läckte in i mitt vardagsrum så jag tog hjälp av help hero, som rekommenderade Göta Tak. Dom va snabbt på plats för besiktning och jag blev imponerad av hur snabbt Liam och Robin kunde lokalisera läckan. Dom kunde även täta det provisoriskt så det inte skulle läcka i väntan på takbytet. Detta gjorde dom helt kostnadsfritt och tog cirka en extra timme av deras tid. Därför övergav jag andras offerter och valde Göta Tak. 2 veckor efter besiknting kom ett arbetslag på 5-6 st rejäla män och la om taket. Mycket trevliga, duktiga...

JOHAN H
Wrote about Göta Tak AB

Göta tak bytte tak åt mig. Jag är otroligt nöjd. Det gick snabbt, det blev snyggt, men framförallt professionella medarbetare, allt från säljare till byggare. Det var uppföljning, det var städat och fint. Sen var det skall tilläggas den bästa offerten också.

Micael H
Wrote about Göta Tak AB

Efter en del läckage och fuktskador så bestämde jag mig för att ta kontakt med olika takföretag. Totalt tog jag in 5 olika offerter och jämförde. Göta Tak va inte billigast eller dyrast, dom låg där i mitten. Men jag valde till slut dom eftersom dom gjorde en noggrann besiktning och skickade iväg en väl detaljerad offert. Bra kontakt med projektledare Robin och Liam på företaget. Dom va på plats 2 dagar av 3 och när dom inte va på plats så va det smidigt med telefonkontakt. Dom bytte papp, läkt pannor, rännor stuprör och...

Porya K
Wrote about Göta Tak AB

Vi hämtade in offerter från flera bolag men Robin och Liam var snabbt på plats, gjorde en snabb inspektion på taket och lämnade sin bedömning. Offerten var tydlig och priset konkurrenskraftigt. Inflationen kombinerat med strul i leveranser resulterade i att materialkostnaden ökade avsevärt. Det var dock enkelt att resonera med Robin och vi kom överens om ett rimligt belopp. Väl på plats gick det fort och ordentligt till. Trevlig personal som arbetade noggrant och snabbt. Vi är väldigt nöjda och rekommenderar Göta Tak.

Anita S
Wrote about Göta Tak AB

Vi är mycket nöjda med tak bytet på vårt hus bra jobbat ock håller tiden bra städning ock bort förslitning av skräp fungerade bra granarna imponerade av hur snabbt man arbetade ock ett trevligt bemötande av Liam ock Robin vi rekommenderar företaget med det varmaste Anita ock Kalle Verkstadsvägen 67 Motala

ANATOLIJ A
Wrote about Göta Tak AB

Vi har bara goda intryck och omdömen om Göta Tak i Borås. Trevligt och effektivt bemötande, snabbt hembesök med genomgång av rekommenderade åtgärder (per FaceTime), enkla prisförslag och offert, och mycket effektiv takläggning (1 dag) inkl. städning och återkoppling om vad som gjorts (och var reserv takpannor lagts). Gick som en dans. Stort tack till Robin!

Morgan J
Wrote about Göta Tak AB

Vi skulle byta vårt tak.Tänkte vi , Länge!!!! En eftermiddag knackade Robin på dörren och frågade om vi var intresserade av takbyte. Grannen hade samma dag fått sitt nya tak.... det bestämdes att han skulle komma tillbaka ett par dagar senare. Sagt och gjort. Genomgång av vinden, inspektion av taket och allt som hör dit.Skrev under avtalet några dagar senare och förra tisdagen kom takkillarna. Så duktiga och noggranna. När dagen var slut så var taket klart. Allt skräp och gammalt material bortforslat, Allt klart. Varje dag...

THOMAS J
Wrote about Göta Tak AB

Göta Tak var helt suveräna. Trevliga, snabba, utförde ett bra jobb och bra städning när jobbet var klart. Vi hade bra kontakt med Robin under arbetets gång. Kan verkligen rekommendera dom. // Thomas

STEFAN B
Wrote about Göta Tak AB

Imponerad hur snabbt dom la om taket. Till ett mycket bra pris. Samt bra slutstädning. Jag kan rekommendera det här företaget.

THOMAS M
Wrote about Göta Tak AB

Vi är jättenöjda med vårt nya tak i enkupigt lertegel. Snabbt och snyggt jobbat. God service och rimligt pris.

JAN R
Wrote about Göta Tak AB

Göta Tak har gjort ett jättebra jobb med vårt tak och plåtarbete. Vi är verkligen nöjda och tycker att dom har varit proffsiga från första kontakten tills sista arbetet. Jag kan verkligen rekommenderar Göta Tak.

Tommy L

Snabba , billiga , noggranna. Tommy Lundin

Sten L
Wrote about Göta Tak AB

Väl bemött. Förväntningarna levdes upp till fullo. Sammanfattningsvis, jag kunde inte ha gjort det bättre själv. ROBIN har gjort ett bra jobb.

Jeanette S
Wrote about Göta Tak AB

Bra bemötande och lyssnar på vad kunden vill ha. Förklara väl vad de ska göra och vad som behövs göras. Jämfört med många andra byggföretag, så pratar de inte ovanför huvudet och lovar mer än vad de kan hålla. Nackdelen är för lite kontakt när de inte klarat av att hålla tidsschemat. Trots det så väger de positiva delarna mer, så rekommenderas väl. Bytte ut tak, med utgångspunkt att behålla det som inte var kasserbart.

Marcus S
Wrote about Göta Tak AB

Vi anlitade Göta Tak att byta vårt tak och vi kan inte säga att vi är annat än väldigt nöjda. Från början till slut var de väldigt bra i kommunikationen. Offerten var väldigt professionell jämfört med andra och dem skickade även med olika certifikat och försäkringsbevis vilket jag uppskattade. Taket byttes på 2 dagar och blev jätte fint. Jag fick fakturan och garantibevis dagen efter till min mail. Jag har inget att klaga på, kan rekommenderas.

Wästbygg A
Wrote about Göta Tak AB

Vi anlitade Göta Tak som UE åt oss för ett takbyte på ett LSS-boende i Ulricehamn, komplett takomläggning 700 kvm med taksäkerhet såsom livlinefäste, snörasskydd och gångbryggor. Dem uppfyllde våra krav och synpunkter och vi är mycket nöjda med deras arbete. Kontaktperson var Robin Hanna Kan rekommendera er andra företag såsom privatpersonen att anlita detta företag.

Thomas J
Wrote about Göta Tak AB

fem stycken toppen takläggare la papp,ströläkt,takpannor på ett proffsligt sätt och fort gick det städade efter sig mycket bra kontakt med företaget via telefon och mail kom när de lovat mvh thomas johansson göteborg

CARINA S
Wrote about Göta Tak AB

Mycket nöjd med ett snyggt och bra arbete. Väldigt duktiga arbetare som även städade efter sig och tog bort allt skräp. Bra kontakt med ledningen, trevlig hjälpsam arbetsledare Robin. Rekommenderas varmt. Göta Tak AB

Linda Cathy Veronica W
Wrote about Göta Tak AB

Vi anlitade Göta Tak efter att jag blivit rekommenderad av en bekant som har haft dom tidigare. Mycket proffesionell tak besiktning från start, kollade både vind och tak. Och gjorde en snabb analys om vad som behövde göras. Min kontakt person va Liam som är mycket tillmötesgående och kunnig. Arbetet gick ut på att byta råspont 30 m2, papp, läkt, pannor, vindskivor, beslag och rännor. Allt slutfördes som utlovat under 2,5 dag. Mycket proffesionellt företag med underbart arbetsteam och projektledare. Rekommenderar stark Göta Tak till den som vill ha ett prisvärt och tryggt företag.

HEIDI A
Wrote about Göta Tak AB

Otroligt proffsigt utfört och mycket snabba hantverkare,väldigt tillmötesgående Arbetsledning som kvalitetssäkrade hela entreprenaden. Rekommenderar varmt Göta tak AB

Jonas M
Wrote about Göta Tak AB

Enkla att ha o göra med, trevlig kontaktperson och arbetare. Kändes väldigt proffsigt. Dem höll sig till tidsplanen och arbetet tog bara 2 dagar. Rekommenderas till er som vill ha ett smidigt och samtidigt bra företag.

Marcus Gabriel Alexander G

Snabbt, enkelt och professionellt bemötande och förtroendet var högt från början till slut. Bra pris men också tydlig och transparant kommunikation. En oberoende besiktningsman intygande att allt var väl utfört. Inte nog med det så städade de efter sig så det knappt märktes att de hade varit där. Rekommenderas!

Pierre S
Wrote about Göta Tak AB

Mycket bra bemötande. Inspektion av tak innan offert skickades. Väl planerat arbete. Hade egna ställningar. Byggdes i samband med att arbetet påbörjades. Med 6 man på plats utfördes arbetet snabbt och tillsynes enkelt. Förväntningar: Byte tak max 2 dagar. Resultat byte tak 14,5 timmar. Inkl städat. Presenterade en komplett offert. Allt arbeten var specade. Resultat: Nytt tak inkl rep råspånt, papp, läkt, vindskenor, hängrännor, stuprör, avfall, städning. Professionellt utförande. Tid för utörande. Konkuransmässigt pris. Rekommenderas för takarbeten.

Malin W
Wrote about Göta Tak AB

Bra kontakt med trevlig och kunnig säljare. Installationen blev klar på utlovad tid. De städade efter sig och tog bort allt skräp. Taket med tillhörande plåtdetaljer blev snyggt och prydligt. Kan rekommenderas ! :)

Samuel S
Wrote about Göta Tak AB

Fick mitt tak omlagt utav detta fantastiska företag, den effektivitet och samordning dem har är underbart att se i ett företag. Jag har haft många hantverkare i mina år men detta företag sticker ut med sitt trevliga gäng, projektledare och deras vilja och kvalité i sitt arbete. Kan starkt rekommenderas och kommer använda dem vid senare tillfälle också, Värt varenda krona!