Göteborg Wealth Management AB

Göteborg Wealth Management AB

Llama 031-383 77 70 www.gwm.nu
4.4

About company

Få ett rikare liv i framtiden med Göteborg Wealth Management AB! Med hjälp av oss på oss får du en bättre ekonomi och högre livskvalitet. Vi hjälper dig att utvärdera din nuvarande situation genom att finna brister och möjligheter, du får hjälp att vidta konkreta åtgärder som tillmötesgår dina behov och önskemål och vi hjälper...

127 omdömen om Göteborg Wealth Management AB

Lennart O
Escribió sobre Göteborg Wealth Management AB

Jag köpte kapitalförvaltning av Göteborg Wealth Management AB. Blev mycket väl bemött av Tobias Henricson. Kände det som att de hade bra kunskap om ekonomi. Lennart

Henrik S
Escribió sobre Göteborg Wealth Management AB

Har fått enkel, lättydlig och värdefull rådgivning avseende förtida pensionsuttag, vilka placerats i blandad lämplig mix av olika fonder. Relevant rekommendation avseende risktagande utifrån mina förutsättningar. Då jag tidigare mött en viss arrogans, utifrån skepsis och ev fördomar, har Göteborg Wealth Management bevisat motsatsen via ett behagligt bemötande, och ej pockande eller drivande i vidtagna åtgärder. Enda ev frågetecknet de ofta förekommande namnbytena. /Henrik Samuelsson

Jerry L
Escribió sobre Göteborg Wealth Management AB

Hjälp med att placera mina Pensionsförsäkringar. Mycket Positivt bemött och har vekligen levt upp till mina förväntningar. Kompetent förklarat och strategiskt skicklig kille. Har bara positiva upplevelser att meddela.

Margita K
Escribió sobre Göteborg Wealth Management AB

Jag har fått hjälp med mitt sparande till pensionen. Jag har haft två handläggare och båda har varit väldigt bra och hjälpsamma. Det är lätt att nå dem på telefon om det skulle behövas.

Marianne T
Escribió sobre Göteborg Wealth Management AB

Bra bemötande, alltid fått svar på mina funderingar och frågor, min rådgivare Tobias har förklarat allt på ett mycket pedagogiskt sätt så att jag förstår vad han pratar om.

Christina L
Escribió sobre Göteborg Wealth Management AB

Min kontakt hos er är Joel Gustavsson, en mycket sympatisk och - såvitt jag förstår - kunnig man! Jag känner förtroende för honom.

Stig J
Escribió sobre Göteborg Wealth Management AB

Sparande Mycket bra Har höga förväntningar, ja än så länge Kan inte bli bättre med så bra personal, har inget att klaga på.

Staffan W
Escribió sobre Göteborg Wealth Management AB

Fick tidigare hjälp med förvaltning via min bank. Hittills har jag upplevet Göteborg Wealth Management som bättre pålästa och avkastningen har varit bättre än index. Trevligt bemötande och kontinuerlig uppföljning är något som jag tidigare efterfrågat.

Alexander G
Escribió sobre Göteborg Wealth Management AB

Min rådgivare på Göteborg Wealth Management har hjälpt mig med mitt sparande. Trevligt bemötande och bra service.

Johan S
Escribió sobre Göteborg Wealth Management AB

Pedagogisk förklaring. Varit kund 1 år och träffat min rådgivare 3 gånger, precis som utlovat.

Åsa K
Escribió sobre Göteborg Wealth Management AB

Har fått fantastiskt värdefull och engagerad hjälp om både pension och sparande! Känns tryggt att få kontroll på ekonomin o framtiden genom kvalificerad rådgivning. Rekommenderas!

Svar från Göteborg Wealth Management AB

Hej Åsa, tack för att du väljer att vara kund hos och tack att du valt att lämna omdöme om oss!

Monica E
Escribió sobre Göteborg Wealth Management AB

Trevliga och seriösa rådgivare som hjälpt mig med placering och pensionssparande. Monica

Julia
Escribió sobre Göteborg Wealth Management AB

Trevlig personal som ger ett seriöst intryck. Fått hjälp med privat sparande och samboavtal.

Erik B
Escribió sobre Göteborg Wealth Management AB

Väldigt nöjd med min rådgivare på GWM. Har fått hjälp med mitt sparande, testamente och en framtidsfullmakt. Varit kund sedan 2016, kan vart rekommendera detta bolag!

Anders D
Escribió sobre Göteborg Wealth Management AB

Jag har använt mig utav Göteborg Wealth Managements tjänster i över 5 år och är väldigt nöjd med både service och utveckling på det kapital som placeras i min ISK.

Ann-Christine H
Escribió sobre Göteborg Wealth Management AB

Behjälplig vid införskaffande av Framtidsfullmakt. Vår kontaktperson på Hjerta informerade oss om allt så vi behövde endast läsa igenom och skriva under.

Svar från Göteborg Wealth Management AB

Hej Ann-Christine, tack för att du väljer att vara kund hos och tack att du valt att lämna omdöme om oss!

Daniel N
Escribió sobre Göteborg Wealth Management AB

Rasmus at GWM went quite a bit out of his way to help us out! As new immigrants from the United States, it is not easy to find financial institutions that are willing let alone able to accommodate all the extra steps required to deal with the US tax system. Nevertheless we experienced timely and thorough help and advice. We feel much more secure in our future now that we have some investment in the Swedish economic system!

Svar från Göteborg Wealth Management AB

Hi Daniel, im glad to hear that you are happy with our help so far!

Olof
Escribió sobre Göteborg Wealth Management AB

Jag är mycket nöjd med den hjälp kring kapitalförvaltning som min rådgivare Joel bistår med. Joel visar ett stort engagemang mot mig och bemöter mig alltid på ett professionellt och vänligt sätt. Tack!

Svar från Göteborg Wealth Management AB

Tack för ditt fina omdöme Olof!

Pär E
Escribió sobre Göteborg Wealth Management AB

Mycket nöjd med den hjälp och rådgivning jag fått av Rasmus på GWM.

Mikael I
Escribió sobre Göteborg Wealth Management AB

Pålästa rådgivare som verkligen kan sin sak, både inom investeringar och juridiska frågor.

Mikael I och Rasmus W gillar detta
Svar från Göteborg Wealth Management AB

Tack för din reco Mikael, hoppas vi kan leverera snäppet bättre nästa år så att det blir 5/5!

Niclas
Escribió sobre Göteborg Wealth Management AB

Jag är mycket nöjd med den hjälp kring kapitalförvaltning, skatt och juridik jag fått. Min rådgivare Joel bemöter mig alltid på ett professionellt och vänligt sätt.

Hans N
Escribió sobre Göteborg Wealth Management AB

Mycket nöjd med den servicen jag fått av min rådgivare på Göteborg Wealth Management!

Miguel Angel G
Escribió sobre Göteborg Wealth Management AB

I wanted to learn more about the pension system in Sweden, and also wanted to improve my own strategy to save up for the future. The consultant I have met has given me very thorough explanations of how this all works, and has provided me with good advice so far. He has also been very kind to do all this in English (my Swedish isn't that good). I have started an investment portfolio which suits my preferences and needs. My expectations have been surpassed and I am very satisfied as a client of yours.

Gunvor E
Escribió sobre Göteborg Wealth Management AB

Jag hoppas att jag har gjort rätt val men jag blir orolig när jag läser att ni tar ur höga avgifter på ert förvaltande

Svar från Göteborg Wealth Management AB

Hej Gunvor, tack för ditt inlägg. Om du har några frågor, funderingar eller om du har glömt bort vad du betalar i avgift för de produkter du har kan du när som helst maila/ringa eller träffa din rådgivare för att gå igenom dessa. Jag är övertygad om att du då inte kommer att känna någon oro.

Ammi L
Escribió sobre Göteborg Wealth Management AB

Råd om hur jag ska kunna spara till maximal tjänstepension. Hjälp med att placera pengarna. Mycket nöjd med de möten jag haft med Tobias, han är outtröttlig på att förklara för mig som inte fattar något av detta ;-). Hls Ammi

Svar från Göteborg Wealth Management AB

Hej Ammi, tack för att du tog dig tiden att tycka till om oss!

Lars-Göran H
Escribió sobre Göteborg Wealth Management AB

var ett givande samtal. Fick svar på mina frågor. På ett sakligt sätt

Svar från Göteborg Wealth Management AB

Hej Lars-Göran, tack för ditt inlägg. Kul att höra att du är nöjd!

Glenn M
Escribió sobre Göteborg Wealth Management AB

Allt bra hitills. Bra mottagande. Trevlig personal. Bra läge i stan.

Svar från Göteborg Wealth Management AB

Hej Glenn, tack för ditt inlägg om oss. Kul att se att du är nöjd med din rådgivning från oss.

Mikael K
Escribió sobre Göteborg Wealth Management AB

Har fått hjälp starta månadspensionspar. Lagt ett engångsbelopp för pension. Placerat om fonder i orange kuvär.

Svar från Göteborg Wealth Management AB

Hej Mikael, tack för att du har tagit dig tiden att skriva om oss. Kul att se att du är nöjd med din rådgivning hittills.

Marianne H
Escribió sobre Göteborg Wealth Management AB

Jag är jättenöjd med bemötandet och de levde upp till förväntningarna hittills. Jag har satsat på att placera mina pengar på ISK konto. Det kommer att bli fortsatt kontakt om utvecklingen av mina fonder och aktier i ISK .Kontakten kommer att ske ofta vilket jag tycker är positivt. Jag fick även råd angående mitt bolån. MVH Marianne Häggh

Svar från Göteborg Wealth Management AB

Hej Marianne, tack för att du har tagit dig tiden att skriva om oss och tack för att du är kund. Vi kommer göra vad vi kan för att du skall vara lika nöjd framöver!

Imre K
Escribió sobre Göteborg Wealth Management AB

Jag blev rekommenderad att byta aktiefond, till en som har lägre avgift, skrev på ett papper enkelt och snabbt.

Svar från Göteborg Wealth Management AB

Hej Imre, tack för att du är kund hos oss och tack för att du har rekommenderat oss.

Birgitta S
Escribió sobre Göteborg Wealth Management AB

Jag har fått ekonomisk rådgivning för placering av likvida medel från seniorlån. Och så fått kännedom om juridisk hjälp via hänvisning.

Svar från Göteborg Wealth Management AB

Hej Birgitta, tack för att du har valt oss som din rådgivare och tack för att du har tagit dig tiden att rekommendera oss!

Cecilia H
Escribió sobre Göteborg Wealth Management AB

Väldigt bra bemötande. Rasmus Magnusson är ett föredöme och bra att ha med att göra. Har fått superbra hjälp med att placera mina pengar.

Svar från Göteborg Wealth Management AB

Hej Cilla, tack för att ni har tagit er tid att skriva om oss och tack för att ni har valt oss som er rådgivare. Hoppas både du och Gerhard får en riktigt go helg!

Eleonor N
Escribió sobre Göteborg Wealth Management AB

Mycket bra bemötande! Upplever att vi har en seriös rådgivare som är engagerad o inlyssnande. Som person passar han mej perfekt. Har varit kund gör kort tid för att se om placeringarna över längre tid kommer att ge det jag önskar. Med vänlig hälsning Eleonor Nordenstam

Svar från Göteborg Wealth Management AB

Hej Eleonor, tack för tiden du har tagit för att skriva om oss. Jag är övertygad om att du även kommer att vara nöjd framöver. Siktar på en 5a vid nästa utvärdering om ett år!

Annika N
Escribió sobre Göteborg Wealth Management AB

Jag har fått hjälp med placering av pengar. I stort sett är jag nöjd med dessa placeringar. Min rådgivare har jag stort förtroende.

Svar från Göteborg Wealth Management AB

Hej Annika, tack för att du har tagit dig tiden att skriva om oss och tack för att du är kund hos oss!

Eva E
Escribió sobre Göteborg Wealth Management AB

Som alltid ett bra möte hos Anna Borgeldt. Trevligt bemötande, informativt och bra kommunikation.

Svar från Göteborg Wealth Management AB

Hej Eva, tack för att du har tagit dig tiden att skriva om oss. Kul att höra att du är nöjd med våra tjänster och din rådgivare Anna. Glad sommar!

Peter K
Escribió sobre Göteborg Wealth Management AB

Mycket trevligt och proffsigt bemötande. Har köpt aktiefonder som gått hyfsat. Har även köpt en försäkring i folksam där jag sparar 3000 kr i månaden .

Svar från Göteborg Wealth Management AB

Hej Peter, tack för att du har tagit dig tiden att skriva om oss!

Tore S
Escribió sobre Göteborg Wealth Management AB

Har varit kund hos Cerberus innan namnbytet till IZave. Jag är mycket positiv till företaget, speciellt min handläggare Tobias Henricsson som är mycket duktig som hjälper mig på ett vänligt och proffsigt sätt . Rekommenderar jag verkligen. hälsningar Tore Starck

Svar från Göteborg Wealth Management AB

Hej Tore, tack för att du är kund hos oss. Tack även för att du lämnar en rekommendation om oss.

Cecilia O
Escribió sobre Göteborg Wealth Management AB

Vi är mycket nöjda med vårt besök hos izave. Mycket trevligt bemötande och kunnig personal. Ett möte utan stress, där man i lugn och ro kunde diskutera sina frågor.

Svar från Göteborg Wealth Management AB

Hej Cecilia, tack för att du har tagit dig tiden att skriva om oss.

Jan H
Escribió sobre Göteborg Wealth Management AB

Hjälpsamma - tillmötesgående - helt ok!

Svar från Göteborg Wealth Management AB

Hej Jan, tack för lämnad feedback!

Johanna E
Escribió sobre Göteborg Wealth Management AB

Jag har fått hjälp med att planera pensionssparande. Den rådgivning jag fick var kunnig, uppriktig och lyhörd. Jag fick lära mig betydligt mer om investeringar än jag hade väntat mig, jag som inte ens trodde att det intresserade mig. Min tydliga känsla var att det just handlade om rådgivning och inte insäljning.

Svar från Göteborg Wealth Management AB

Hej Johanna tack för ditt inlägg. Kul att höra att du är nöjd och även har fått lära dig lite mer om dina pensioner och ditt sparande!

Kristian K
Escribió sobre Göteborg Wealth Management AB

Vi har ALLTID blivit väl omhändertagna av Rasmus Wallgren som vi blev rekommenderad av via Leif Arvidsson. Vi har gått igenom vår ekonomiska situation och utifrån det startat en kapitalförsäkring som fungerar bra. Rasmus inger en mycket bra förtroende och kommer med bra förslag på hur vi skall tänka och göra för att lyckas få till våra förväntningar/drömmar. Upplevelsen av Rasmus (som är företaget)ansiktet utåt är fantastisk.

Svar från Göteborg Wealth Management AB

Hej Kristian, tack för att du skriver om oss. Det värmer att ni är nöjda med oss! Hoppas ni får en riktigt go sommar

Maria H
Escribió sobre Göteborg Wealth Management AB

jag är mycket nöjd med att jag och min man har fått stanna som kunder hos Rasmus. Vi har haft möten i Stokcholm och kontakt på telefon och mejl och det har fungerat väldgt bra.

Svar från Göteborg Wealth Management AB

Hej Maria tack för inlägget och tack för vårt samarbete. Ha nu en riktigt go sommar!

Karin K
Escribió sobre Göteborg Wealth Management AB

Mitt placeringsalternativ verkar hittills inte vara speciellt bra. Men jag har bara varit med en kort tid. Tänker avvakta några månader och sedan på eget initiativ be om en förändring av innehållet i portföljen. Vår kontakt är annars trevlig och verkar kunnig.

Svar från Göteborg Wealth Management AB

Hej Karin, tack för ditt inlägg. Långsiktighet är en dygd när det gäller sparande. Jag är övertygad om att du kommer att bli helt nöjd sett över tid!

Hans-åke R
Escribió sobre Göteborg Wealth Management AB

Hjälp med fondplacering. Vår kontakt med iZave har så här långt varit positiv

Svar från Göteborg Wealth Management AB

Hej Hans-Åke, tack för ditt inlägg. Kul att höra att du är nöjd. Hoppas ni får en go sommar så ses vi snart!

Markus K
Escribió sobre Göteborg Wealth Management AB

Jag är supernöjd vilket till stor del beror på min rådgivare Rasmus Wallgren som varit förtroendeingivande och väldigt serviceinriktad sedan dag 1

Svar från Göteborg Wealth Management AB

Hej Markus tack för din feedback och tack för att du är kund hos oss!

Ronald G
Escribió sobre Göteborg Wealth Management AB

Helt ok bemötande nu är bollen hos er för att ge mig den bästa servicen och se till att ni väljer rätt fonder.

Svar från Göteborg Wealth Management AB

Hej Roland, tack för att du är kund. Som du själv skriver, nu skall vi även visa att vi är värda ditt förtroende. Om det är något du saknar eller önskar är det alltid bara att ringa eller maila din rådgivare.

Bengt-Arne J
Escribió sobre Göteborg Wealth Management AB

Har blivit bra bemött och har investerat i ett paket som jag använder initialt för att jämföra era produkter ställt mot min ord bank

Svar från Göteborg Wealth Management AB

Hej Bengt, tack för ditt inlägg. Alltid bra att ha något att jämföra mot sett över tid. Jag hoppas och tror att du kommer att bli nöjd med våra tjänster.

Marlene B
Escribió sobre Göteborg Wealth Management AB

Blir bemött på ett bra sätt. Kan varmt rekommendera er.

Svar från Göteborg Wealth Management AB

Hej Marlene, tack för rekommendationen!

Einar W
Escribió sobre Göteborg Wealth Management AB

Bemötandet är helt ok. Mina förväntningar var att mitt sparande skulle öka i värde, trots era avgifter, vilket inte visat sig fallet. Jag vill ta ut ett belopp från mitt sparande och trots att jag nu väntat över en vecka på detta belopp har jag ännu inte fått några pengar insatta. Detta är naturligtvis inte acceptabelt ur min synvinkel!

Svar från Göteborg Wealth Management AB

Hej Einar, tack för ditt inlägg. När det kommer till sparande är det viktigt att inte vara allt för kortsiktig. Har du haft sparande via oss det senaste året har du sannolikt haft en bra riskjusterad avkastning. Har du haft sparandet i 0 - 6 månader är det väldigt mycket slump om när du klev på. Att ta ut kapital från sparande och fonder kan ta mellan 5 dagar och 2 månader beroende på vilka fonder och placeringar du har. Men om du ringer till din rådgivare kommer han/hon berätta hur det ligger till och när dina pengar landar. Mvh Rasmus Wallgren

Gun Anita C
Escribió sobre Göteborg Wealth Management AB

Jag var tidigare kund hos Cerberus. Jag har fått ett vänligt bemötande där. Jag har sedan förra året placerat en summa pengar i fonder men tyvärr har värdet inte ökat. Fick i april ett brev där de upplyser om att de bytt namn till iZave.

Svar från Göteborg Wealth Management AB

Hej Gun, tack för ditt inlägg. Ring eller maila gärna till din rådgivare om ni inte redan har en inplanerad tid för att gå igenom ditt sparande.