Alla kategorier Övrigt Västra Götaland Göteborg Göteborgs Flyttstäd

Göteborgs Flyttstäd

Saltmätaregatan, 415 07 Göteborg — Visa karta

Göteborgs Flyttstäd är en städfirma i Göteborg som specialiserat sig på flyttstädning.Att utföra en flyttstädning är mycket mer än vardaglig städning, därför får du professionell personal när du beställer en flyttstädning av oss.Med vår StädGaranti kan du vara lung och fokusera på ditt nya boende, vi ser helt enkelt till att Rätt person blir nöjd med resultatet, oavsett om det är hyresgäst, hyresvärd eller ny ägare.

Läs vad 4 kunder tycker om Göteborgs Flyttstäd

• Joakim K
    Joakim K skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Städningen var inte klar i tid vilket ställde till en massa bekymmer för oss som försökte sköta allt på distans. Lämnade kvar soporna i lägenheten med motiveringen att "vi genomför städning, inte sophantering". Dock fick vi reda på att det var sopor (typ en sopsäck av vanligt flyttskräp som kaffekoppar och pizza kartonger) kvar i lägenheten och att det inte var ordentligt städat av den nya hyresgästen. Den nya hyresgästen var mycket medgörlig och tillmötesgående och gjorde klart städningen själv för att slippa ytterligare försening. Jag tyckte att Göteborgs Flyttstäd inte skulle ta fullt betalt eftersom de inte utförde uppdraget ordentligt. Efter en veckas värd av goddagyxskaftsvar orkade jag inte hålla på längre och valde att betala fakturan och bli av med dem.

Rekommenderas inte!

Det minsta man kan begära tycker jag är att om man inte hinner/kan göra klart uppdraget ordentligt och/eller tid är att man meddelar det. Det är oerhört pinsamt att få stå och skämmas i telefon hos den nya hyresgästen fastän jag har gjort allt jag kan för att de ska få en så trevlig och smidig flytt som möjligt.
  • Tina H
    Tina H skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Inga nyheter är goda nyheter, sägs det, och eftersom jag blivit lurad av städfirmor förr, ringde jag upp den förra hyresvärden då jag fick fakturan från Göteborgs Flyttstäd, och det fanns inget att anmärka på. Det enda jag har att anmärka på var extremt kort betalningstid på fakturan, som kom en tisdag och skulle betalas senast på lördagen. Jag kan ändå rekommendera detta företag.
  • Annelie S
    Annelie S skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Kan verkligen rekommendera detta företag. Trevligt bemötande både vid bokning och när vi träffade städarna som hade ordentliga arbetskläder och bilar.

Mycket bra!

/Annelie
  • Jonas L
    Jonas L skrev om Göteborgs Flyttstäd
    Jag kan inte rekommendera Göteborgsflyttstäd. Det verkar bra på deras sida och de nämner allt som de ska göra vid en flyttstädning. Dock så hade de bara städat golv och vissa fönster när vi flyttade in. De hade inte städat över/under skåp, ej över lister, inte i köksskåpen, inte över/under/bakom/i kyl och frys, bara putsat vissa fönster.
    Ovanpå och bakom de flesta skåp fanns kvarglömda grejor. De hade inte gjort rent under köksskåp, inte bakom/under/i ugn och spis. De hade inte tömt kaminen på aska. Inte gjort rent skorstensröret upp från kaminen.
    När man ringer till dem så svarar de inte de första gångerna. Visst ringde vi väldigt sent, 3 veckor efter inflyttning, men vi tog foton och dokumenterade allt. Vi trodde faktiskt inte att föregående ägare hade anlitat någon städfirma så vi blev lite paffa när så var fallet. Han som svarade till slut var väldigt "tråkig" att prata med. Jag förstod att vi var sena och sa att jag bara ville att de såg till att det inte händer igen. Dvs de som hade städat hade inte gjort det de skulle och de borde kolla så att de skötte sig i fortsättningen. Han sa dock att det var ordinarie städare och att han minsann inte behövde prata med dem pga att man inte kan tro på någon som ringer 3 veckor efter flytt. osv osv.
    Kan man inte bara säga att man tycker att det var bra att vi påtalade detta och att de ska se till att det inte händer igen?
    Jag blev lite rädd när han säger att det är deras ordinarie personal som gjort detta. Jag hade förstått om det var ny eller tillfällig personal, men detta var ju under all kritik. Jag har ändå inte fått med allt som var fel.

Saltmätaregatan, 415 07 Göteborg