Göteborgs Flyttstäd

Göteborgs Flyttstäd

3.7

En städfirma som är specialister på flyttstäd! Att flyttstäda är mycket mer omfattande än en vanlig städning. Vi gör detta varje dag och vet vilka skrymslen och vrår som behöver lite extra uppmärksamhet inför att en ny person eller familj ska flytta in. Vi finns på flera orter i sydvästra Sverige och är riktigt bra på flyttstädning....

319 omdömen om Göteborgs Flyttstäd

Carl-Axel B
Skrev om Göteborgs Flyttstäd

Varning för oseriöst bolag! De skriver att ”Vi kontaktar den nya ägaren, hyresgästen eller hyresvärden och bestämmer tid samma dag som städningen sker. Är inte den nya hyresgästen/ägaren nöjd kan de kräva att brister och fel skall åtgärdas.” Det stämmer inte! Samordningen var rent usel, de ändrade städdatumet, ville inte medverka vid städbesiktning av lägenheten och när jag försökte åberopa garantin efter synpunkter på städningen, ville de inte komma och åtgärda detta. Det hade varit lättare för mig att lagt tiden (och...

Solkattens hemtjänster -Göteborg
4.2/5 i betyg av 213 omdömen 4.2 av 213 omdömen
Badge2020

Jag har lämnat in mina skjortor för tvätt i flera år. Grym service och trevligt bemötande. Väldigt prisvärt. Det enda förbättringspotentia

Anders Ö Anders Ö
Rahima K
Skrev om Göteborgs Flyttstäd

Riktigt dålig flyttstäd - badrummet så smutsigt att jag fick göra om det helt själv. Blandaren i köket var trasig när jag kom, de hade haft av den inuti och bara tryckt tillbaka den, jag fick köpa en ny blandare och vi har mailat dom för två veckor sedan, inget svar. Så nu skriver jag detta. Tråkigt.

Gustaf S
Skrev om Göteborgs Flyttstäd

VARNING! Värsta jag någonsin varit med om. Var dammigt och smutsigt på golvet, tjockt lager dam på garderober, kylskåp och andra ytor över ögonhöjd. Avlopp ej tagna alls, smutsig spis och ugn. Fläckar på väggar, smutsiga lister, skitiga fönster (som tydligen var tagna 3 gånger då det inte blev bra, men verkar inte hjälpt). Ja.. Svårt att hitta en yta som faktiskt var städad. Kom tillbaka för att åtgärda den långa lista på saker som inte var åtgärdade vilket de behövde 40 minuter för. Gick igenom med städarna (2 yngre tjejer)...

Greenstädbyrån AB
4.8/5 i betyg av 118 omdömen 4.8 av 118 omdömen

Köpte flyttstäd av vår Lght på 61kvadrat! När jag kontrollerade städningen var det kliniskt rent & luktade så gott!! Vår Lght har aldri

Michael L
Skrev om Göteborgs Flyttstäd

Jag köpte tjänst av fönsterputs och blev väldigt nöjd samtliga fönster och fort gick det med. Så tack till Frida på Göteborgs Flyttstäd.

ANNA E
Skrev om Göteborgs Flyttstäd

Riktigt uselt resultat efter genomförd flyttstädning. Vi har bättre städat efter en vanligt vardagsstädning. Det fanns matrester kvar i kylskåpet, skåpen var varken torkade utvändigt eller inuti, stora brister i dammsugningen och ingen våttorkning av golven. Eluttag och lampknappar hade mycket damm kvar som var synligt. Avråder verkligen från att anlita Göteborgs flyttstäd för flyttstädning.

Guldhedens Flyttexpress AB
4.8/5 i betyg av 706 omdömen 4.8 av 706 omdömen

Vi fick så sjukt bra service från killarna som va hos oss och flyttade vårt hem. Super duktiga , erfarna killar så trevliga och trygga. In

Elfriede P Elfriede P
KARIN L
Skrev om Göteborgs Flyttstäd

Flyttstädningen var minst sagt undermålig. Det enda som var synligt av städning är att spis och köksbänkar var avtorkade. Möjligtvis var det också dammsuget. Ett axplock av anmärkningar: -Golven hade fläckar och hade uppenbarligen inte torkats av. Eftersom lägenheten hade skurgolv som ska behandlas med vitsåpa hade vi både över mailen och med städpersonalen som vi tog emot (bara en person som skulle göra en trerummare på en eftermiddag, vilket redan då ringde en varningsklocka) kommit överens om att jag skulle lämna kvar...

Janseka A
Skrev om Göteborgs Flyttstäd

Professionella, trevliga och väldigt detaljerade

Solkattens hemtjänster -Lerum
4.4/5 i betyg av 128 omdömen 4.4 av 128 omdömen

Har fått byxor upplagda och en tröja lagad. Utmärkt reseltat, snabbt och prisvärt. Rekommenderas varmt!

Maria L
Skrev om Göteborgs Flyttstäd

Flyttstäd och flyttning. Städningen gjordes av lägenheten jag lämnade. Jag fick gå dit själv och rensa avlopp för det klarade inte städerskan. Flytten gick ok. En repa på ny byrå som jag påpekade men nonchalerades. Något mer hände som jag inte minns.... Annars bra. Hälsning ML

Veronica K
Skrev om Göteborgs Flyttstäd

Jag fick en räkning från hyresvärden på 4000kr för en ny flyttstädning efter att ni varit där och städat

Lundby Städhjälp AB
4.8/5 i betyg av 243 omdömen 4.8 av 243 omdömen

Noggrant och fint städat. Vi är jättenöjda! Rekommenderas!

Louise L
Skrev om Göteborgs Flyttstäd

Vi använde Göteborgs Flyttstäd i samband med vår flytt och vi är supernöjda! Enkla att ha att göra med och bra städat!

Elin I
Skrev om Göteborgs Flyttstäd

Proffsiga i bemötandet, och superbra städat. Trevlig personal. Rekommenderar dem varmt.

Stina G
Skrev om Göteborgs Flyttstäd

Köpte flyttstäd och det var tyvärr väldigt svårt att kontakta er om hur överlämning av nyckel skulle ske. Enligt er skulle de finnas en brevlåda på adressen jag fick på sms men det fanns det inte.. Riktigt irriterande när man står i flyttkaos på alla håll. Enligt min granne ska de ha kommit märkliga kommentarer ut min lägenhet Som inte var så trevliga. Jag kommer inte anlita er igen och det har jag skrivit på mejl till er också utan att få respons.

Victoria L
Skrev om Göteborgs Flyttstäd

Jag blev lite ledsen när ni sa att det var för smutsigt i mitt hus så ni inte hann städa klart innan de nya husägarna skulle flytta in. Att det gällde kök och badrum. Det är väl där man brukar få lägga mest tid? Om jag vetat att jag skulle städa innan ni kom så hade jag gjort flyttstädningen själv. Jag kände mig fruktansvärt smutsig när ni ringde och sa detta. Fick panik för att ni inte hann göra klart innan köparna fick nycklarna till huset. Visst ni kom och tvättade alla fönster i efterhand men det fick jag betala extra...

Ludvig B
Skrev om Göteborgs Flyttstäd

Tyvärr en undermålig städinsats. Fick komma tillbaka och åtgärda men trots det fick jag lägga tid på att städa själv. Dock trevlig och hjälpsam kundtjänst.

Birgit H
Skrev om Göteborgs Flyttstäd

BOTTEN 🤮 DEN HÄR ENKÄTEN, GJORDE MIG VÄLDIGT LEDSEN 😥 FÖR DET FÖRSTA, SÅ ÄR DET VÄL RIMLIGT ATT NI SKICKAR DEN TILL BESTÄLLAREN. MIN MAMMA, BIRGIT, GICK BORT 9 AUG O BODDE PÅ SOLÄNGENS ÄLDREBOENDE. ALLTSÅ, SÅ HAR HON LITE SVÅRT ATT SVARA PÅ DEN HÄR OCH HON LEVDE INTE ENS, DÅ STÄDNINGEN UTFÖRDES. URDÅLIGT OCH SKAMLÖST ATT SKICKA UT EN ENKÄT TILL HENNE Hälsar en uppriven dotter Siv-Britt

Svar från Göteborgs Flyttstäd

Hej Siv-Britt, Förstår självklart er syn på att det kan kännas tråkigt att få svara på en enkät i detta läget, dock är det till vår kund som är angiven på vår projektordern, arbetsorder, fakturan och således på denna enkät. Jag hoppas ändå trotts det dåliga omdömet att städningen gått bra. Med Vänliga Hälsningar Sofia

Louise W
Skrev om Göteborgs Flyttstäd

Hej, Jag anlitade firman för en flyttstädning. Arbetet de utförde var utmärkt, och jag rekommenderar gärna firman till ngn annan. Med vänlig hälsning, Louise

Madeleine G
Skrev om Göteborgs Flyttstäd

Kom i tid, trevligt bemötande och bra utfört uppdrag!

Johan E
Skrev om Göteborgs Flyttstäd

Beställes flyttstädning när jag flyttade från min lägenhet. Bra kommunikation med personerna som utförde arbetet. Det gick snabbare än väntat och resultatet var kanonbra.

Håkan S
Skrev om Göteborgs Flyttstäd

Köpte flyttstäd som sköttes perfekt och utan anmärkning från oss eller nya ägaren. Allt flöt på enligt plan och kontakten med företaget var som jag förväntade mig. Städpersonalen väldigt vänliga och noggranna.

Monica A
Skrev om Göteborgs Flyttstäd

Ringde upp företaget . Talade om att jag önskade en flytt städning . Vi kom överens om dag , tid , avgift . Allt flöt på som vi kom överens om . Resultatet blev ett skinande rent hem . Det var två personer som städade och det blev klart på ca 6 timmar . Sköttes med nycklar av min väninna som också rekommendera mig erat städbolag . Resultatet är helt utan anmärkning och jag är helt supernöjd . UTMÄRKT ❣ M.V.H. Monica Andersson .

Linda G
Skrev om Göteborgs Flyttstäd

Glömde städa vissa delar av lägenheten tillexempel frysen. Slängde en ugnsform för de inte orkade göra rent den ordentligt. Usel kundservice och riktigt dåligt bemötande när man ringer. Skulle inte rekommendera till någon!

Katrin H
Skrev om Göteborgs Flyttstäd

Smidigt och enkelt, lätt att boka, enkel kontakt och inga anmärkningar på städningen. Toppen!

Anna N
Skrev om Göteborgs Flyttstäd

Väldigt bra bemötande, allt har varit väldigt lätt och smidigt. Resultatet av städningen har varit fantastiskt!

Margareta S
Skrev om Göteborgs Flyttstäd

Hej, Flyttstädning. Den kontakt jag hade med firman var bra. Jag träffade aldrig personalen och hade inte heller möjlighet att se slutresultatet av arbetet. Men jag utgår ifrån att personen som flyttade in var nöjd med arbetet. Margareta Sjöberg

Nadav M
Skrev om Göteborgs Flyttstäd

Snabbt och bra jobb, trevligt bemötande

Sandra B
Skrev om Göteborgs Flyttstäd

Snabbt städat och helt perfekt resultat

Elaine A
Skrev om Göteborgs Flyttstäd

Köpte flyttstäd och blev bemött på ett proffsigt och trevligt sätt. Lätt att få kontakt på telefon och snabba med att återkoppla frågor via mejl!

STEFAN B
Skrev om Göteborgs Flyttstäd

Dom ger ett fast pris. Sen ändrar dom och vill ha betydligt mera. Kommer aldrig använda dom igen. Och dåligt jobb gjorde dom med.

Niklas E
Skrev om Göteborgs Flyttstäd

Köpte flyttstädning. Allt gick smidigt och inga klagomål från värden.

Åsa N
Skrev om Göteborgs Flyttstäd

Jag köpte en flyttstäd till min trea på 80 kvadrat, tjejerna som jag träffade var jätte trevliga och jag blev supernöjd med resultatet, kan verkligen rekommendera deras flyttstäd.

Peter S
Skrev om Göteborgs Flyttstäd

Flyttstädning. Bra bemötande och punktligt. Fick först synpunkter på städningen men blev aldrig klok på vad som kunden inte var nöjd med. Såg inte resultatet själv. Nya köparen svarade inte när jag försökte kontakta, så det var väl inget större att anmärka på. Mvh, Denduan

Miriam E
Skrev om Göteborgs Flyttstäd

Höll tiden. Jobbade snabbt. Trevliga. Flyttstädade min lgh jättefint!

Monica L
Skrev om Göteborgs Flyttstäd

Flyttstädning är nöjd dom kom i tid och gjorde ett bra jobb.

Andreas N
Skrev om Göteborgs Flyttstäd

Flyttstäd, bra bemötande och trevlig personal. Fint resultat utan anmärkning.

Alice H
Skrev om Göteborgs Flyttstäd

Rimligt pris och bra utförd städning

Inga-lill H
Skrev om Göteborgs Flyttstäd

Köpte flyttstäd. Har inget att klaga på, mycket rent till ett bra pris!

Idah S
Skrev om Göteborgs Flyttstäd

Vår upplevelse av göteborgs flyttstäd var fruktansvärt. Kommer aldrig rekommendera dem till någon. Dom fick städa om 2 gånger men fortfarande inte godkänt. Slutade med att jag fick betala den + betala en annan städfirma som fick göra jobbet dom inte klarade av. Jag fick dessutom betala fullpris!! Värsta jag vart med om!

Melinda G
Skrev om Göteborgs Flyttstäd

Bra städning. Enkelt att komma igång. Det inträffade dock ett missöde, ett fel som kan hända och vi var bara trevliga när vi berättade om det. Personalen ljög då om problemet och hänvisade till saker i avtalet som inte alls stämde. Går något fel, äg misstaget. Försök inte kräla runt det.

William A
Skrev om Göteborgs Flyttstäd

Enkelt och smidigt. Lite kort med info inför själva nyckelöverlämning men annars bra.

TOBIAS HANS JESPER F
Skrev om Göteborgs Flyttstäd

Flyttstädet var inte bra. Lister var dammiga, ris låg kvar i ugnen, kylskåpet luktade illa, lådor i köket och över kyl och frys var inte städat alls. Städarna återkom efter helgen och gjorde inte ett bättre jobb då heller. Tråkigt att flytta in i ett hus som inte alls är rent.

Marie E
Skrev om Göteborgs Flyttstäd

Flyttstäd Inte utfört enligt förväntningar.

Eva N
Skrev om Göteborgs Flyttstäd

Kunde leverera städningen snabbt (min mors dödsbo på Björkekärrs hus). Trevligt bemötande. Inget krångel.

Yasmin M
Skrev om Göteborgs Flyttstäd

Köpte flyttstäd. Bra i bemötandet, däremot förstår jag inte hur de kan ge en fast offert utan att själva se lägenheten först?🤔 Hade låga förväntningar på grund av tidigare recensioner och omdömen, men det visade sig att det inte blev några problem med varken städning eller faktura.

Anders M

Allt var bra. Okomplicerat med beställning. Hög kvalitet på genomförandet

Per K

Flyttstäd av villa 150 kvm Trevligt bemötande Bra städning

Jennie S
Skrev om Göteborgs Flyttstäd

Flyttstädning, blev hyfsat rent men inte så rent som det borde varit vid en flytt. Hade inte städat ur uterummet fastän jag bett om det.

Svar från Göteborgs Flyttstäd

Vi tar till oss av kritiken och vidarebefordrar det. Tyvärr händer det ibland att balkong/uterum glöms bort när det är stressigt. Ber om ursäkt för detta men hoppas övriga städningen var till belåtenhet. //Diana

Lennart S
Skrev om Göteborgs Flyttstäd

Flyttstäd. Bra bemötande över telefon. Inga synpunkter från köpare, vilket tyder på att de var nöjda.

Emma H
Skrev om Göteborgs Flyttstäd

Köpte flyttstäd av lägenhet, fungerade bra. Har inte fått några klagomål från inflytande hyresgäst så det måste vara ett bra betyg!

Margaretha R
Skrev om Göteborgs Flyttstäd

Fint bemötande. Använde för flyttstäd. Dock blev det inte så rent, så skulle inte använda igen.

Thomas A
Skrev om Göteborgs Flyttstäd

Jag anlitade Göteborgs Flyttstäd i samband med att jag skulle byta boende. De var väldigt trevliga och tillmötesgående redan vid första kontakten. Även personalen som utförde arbetet var trevliga och jag har inte fått några synpunkter på städet från de som flyttade in vilket sammanfattningsvis gör att jag är mycket nöjd.

Svar från Göteborgs Flyttstäd

Tack vad roligt att du är nöjd! //Diana