Goton Bygg Fastighetsservice AB

Hildedalsgatan 4 C, 417 05 Göteborg — Visa karta

4.4 i betyg av av 49 omdömen
Goton Bygg Fastighetsservice genomför om- till- och nybyggnation där ROT-avdrag givetvis erbjuds.
Vi kan hjälpa dig med de flesta snickeriarbeten, nybyggnationer, ombyggnationer, kök, verandor, badrumsrenoveringar, måleri, kakling, puts och murning samt mycket mer. Vi erbjuder alltid en kostnadsfri offert. Vår verksamhet präglas av kompetens och en vilja av att göra varje kund hundra procent nöjd. Genom att erbjuda totalentreprenad underlättar vi för dig och gör din vardag lättare samtidigt som ditt projekt blir genomfört på ett proffsigt och tillmötesgående sätt. Vi har även certifierade underleverantörer i alla branscher. Vi ser fram emot att höra från dig och hjälpa dig med ditt projekt! Välkommen!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 49 kunder tycker om Goton Bygg Fastighetsservice AB

• 2019-05-18

Berndt Jan Erik G skrev om Goton Bygg Fastighetsservice AB
    Behövde hjälp med renovering av gammal stentrappa med klinkers utomhus.
    Fick snabb hjälp och mycket bra resultat.
    Trevlig och ordningsam plattsättare som städade upp fint efter sig. Läs mer
    2019-05-20 Calle L svarar Berndt Jan Erik G
    Trevligt att höra att du är nöjd med både plattsättare och resultatet!
  • 2019-05-08

Soudabeh B skrev om Goton Bygg Fastighetsservice AB
    Bra kvalitet, bra pris, snabbt. Väntade bra en vecka. Tack!
    Tack till otroligt trevliga Kalle!
    Jag är mycket nöjd. Läs mer
  • 2019-04-11

Malin L skrev om Goton Bygg Fastighetsservice AB
    Goton satte träpanel på vår tegelfasad bytte fönster och tak på vårt uterum.
    Vi är väldigt nöjda med resultatet!
    Vi upplever att detta är ety företag som är grymma på kundkommunikation. Från offert till slutfört arbete har de varit lätta att få tag på och alltid svarat på de frågor vi haft.
    När de vissa dagar inte kunde komma kommunicerades detta alltid till oss.
    Under jobbet dök inga överraskningar upp och fakturan var vad vi förväntade oss.
    Om vi utför fler arbeten på vårt hus är det ingen tvekan om vilket företag vi kommer vända oss till.
    Tack för ett bra utfört jobb! Läs mer
  • 2019-02-10

Mikael M skrev om Goton Bygg Fastighetsservice AB
    i det stora hela ser det bra ut efter att rivit ner golv, tak och väggar. Tyvärr har man varit slarviga och repat våra kyl och frys som införskaffades för ett halv år sedan för över 19000.- samt att man inte har skyddat golvet vid köksbaren där man klivit in. Delar av byggmaterialet gipsskivor och spånskivor har man lagrat i carporten utan skyddande med plast.
    får återkomma när toaletten är färdig ställd. Läs mer
  • 2019-02-09

Daniel F skrev om Goton Bygg Fastighetsservice AB
    Bra service med trevlig personal! Fint resultat också. Läs mer
  • 2019-02-09

Andreas H skrev om Goton Bygg Fastighetsservice AB
    Beställningen var torkning, asbestsanering och renovering av badrum. Goton Bygg genomförde en bra renovering och jag är nöjd med slutresultatet och de som utförde arbetet hade ett väldigt gott bemötande. Men detta är tyvärr bara en del av historien.

Desto värre var det med deras underleverantör EBE Gruppen som genomförde torkning och asbestsanering och som jag vill varna för. Min uppfattning är att EBE lurade mig vad gäller kostnaden för utfört arbete. Innan torkning och asbestsaneringen påbörjades bad jag om offerter vilket jag fick (dock var jag slarvig nog att inte be om dessa skriftligen och förtydligade).

Slutfakturan hamnade på mer än dubbla det de hade lovat mig. Goton Bygg var tyvärr heller inte särskilt behjälpliga vad gällde mina bekymmer med hanteringen. Det hela slutade med att jag fick betala en väldigt stor faktura, delvis för att jag inte orkade driva ärendet mer. Läs mer
    2019-02-11 Calle L svarar Andreas H
    Hej!
    Först och främst, roligt att höra att du är nöjd med slutresultatet och det arbete som utfördes av oss! Däremot är det aldrig roligt när man stöter på oväntade problem som vi gjorde hos dig.
    Då vi påbörjade arbetet i ditt badrum var uppdraget enbart en badrumsrenovering och den information vi hade fått antydde inte vare sig förekomst av asbest eller fukt, detta framkom först efter att arbetet påbörjats.
    Vad gäller torkning och asbestsanering är det kostnader som är svåra att beräkna i förväg och som vi inte lämnar fastprisofferter på då man i förväg inte kan veta vad man stöter på vid rivning och hur lång tid torkningen tar.
    Vi har inte ifrågasatt EBE's kostnader då de är tydligt redovisade och vi uppfattar att de är korrekta. Däremot hjälpte vi till med att utreda vem som skulle betala för asbetssanering och torkning av den ganska omfattande fuktskadan vi stötte på i badrummet och hade kontakt med bostadsrättsföreningen vid ett flertal tillfällen. Detta slutade med att vi istället fakturerade kostnaderna för asbestsanering och torkning till bostadsrättsföreningen.
  • 2019-02-07

Nina P skrev om Goton Bygg Fastighetsservice AB
    Renoveribg badrum, totalentreprenad. Trevliga, tydliga kontaktpersoner, tillgängliga och flexibla. När lite kompletteringar krävdes strax efteråt löstes det smidigt inom 2 dagar. Läs mer
  • 2019-02-07

Jonas A skrev om Goton Bygg Fastighetsservice AB
    Goton Bygg måste vara Sveriges bästa Byggfirma!!
    Det brukar vara mycket snack och liten verkstad när det kommer till yrkesmän men här var det tvärt om.
    Mycket duktiga yrkesmän inom både snickeri, kakling/murning.
    Håller vad dem lovar och kör en väldigt tydlig dialog under byggtiden.

Goton Bygg gjorde om planlösningen ganska omfattande i vårt hus trots besvärliga bärande väggar. Byggde sedan kök och tvättstuga.

Bland det mest imponerande är deras fakturor. Extremt tydliga
    och specificerade med dagbok vad som har gjorts dag för dag.

Kan varmt rekommendera Goton Bygg och jag kommer definitivt anlita dem igen.

/Jonas Läs mer
  • 2018-10-26

Malin K skrev om Goton Bygg Fastighetsservice AB
    Löste uppgiften snabbt o smidigt med flera hantverkare. Trevligt bemötande. Läs mer
  • Hakan W

2018-10-26

Hakan W skrev om Goton Bygg Fastighetsservice AB
    renovering av kök tvättstuga + badrum det mesta funkade bra tycker jag har inte så mycket erfarenheter från andra företag förutom utlänska!! Läs mer
  • Jonas K

2018-10-24

Jonas K skrev om Goton Bygg Fastighetsservice AB
    Renovering av vårt badrum. De gjorde ett mycket noggrant arbete, och var lyhörda för våra önskemål. De öppnade även upp väggen ut och satte in en dörr in till badrummet, det blev också mycket bra.De lade in golvvärme, klinkrade, och satte in toalettstol, kommod speglar etc som vi själva hade köpt. Kan verkligen rekommendera dem.
    Skall jag ge någon mindre positiv feedback, så kanske det tog lite lång tid, men samtidigt tyckte jag att de jobbade på hela tiden, så kanske var det mina förväntningar på tiden som inte stämmer med verkligheten. Det tog knappt 4 veckor från det att de röjde ut allt gammalt, tills sista nya saken var på plats. Läs mer
  • 2018-10-23

Jan-erik L skrev om Goton Bygg Fastighetsservice AB
    Sammantaget var jobbet bra utfört, men samarbetet mellan hantverkare var absolut inte bra ,vem som gör vad och tidsmässigt tog detta för lång tid . Läs mer
  • 2018-08-26

Johan G skrev om Goton Bygg Fastighetsservice AB
    Nytt badrum.
    Väldigt väl utfört arbete med proffsigt resultat. Lite dyrt, lite sent, men ändå nöjda! Läs mer
  • 2018-08-11

Jonas L skrev om Goton Bygg Fastighetsservice AB
    Vi anlitade Goton för ett antal reparations- och ombyggnadsarbeten på, och i anslutning till vår inglasade altan. Goton var lätta att komma i kontakt med och kom kort därpå hem till oss och gick igenom vad vi ville ha utfört. Vi upplevde både de som planerade projektet och snickarna som senare utförde arbetet som duktiga och serviceinriktade och de var hela tiden noga med att stämma av med oss hur arbetet löpte på och hur vi ville ha saker genomförda. Sammantaget är vi mycket nöjda med Goton och kan absolut tänka oss att anlita dem igen. Läs mer
  • 2018-08-04

Adam E skrev om Goton Bygg Fastighetsservice AB
    Renovering badrum.
    Väldigt bra kontaktperson, men kommunikationen mellan olika personer på företaget och deras samarbetspartners har inte fungerat fullt ut. Jobbet tog nästan dubbelt så lång tid som vi blivit lovade, men resultatet blev vi nöjda med. Läs mer
    2018-08-05 Ulf A svarar Adam E
    Hejsan. Tack för ert svar
    vi ber om ursäkt för den långa ledtider det blev hos er. vi är bortskämda med snabbare hantering av våra underentreprenörer men alla går på högtryck så de har medfört längre väntan på tex VVS och el än vi är vana vid.
    skönt med nytt badrum iaf
    simma Lungt
    mvh Uffe GotOn Bygg AB
  • 2018-03-28

Morgan A skrev om Goton Bygg Fastighetsservice AB
    Badrumsrenovering. Proffsiga, anpassar efter kundens behov och snabba. Läs mer
  • 2018-03-27

Ebbe U skrev om Goton Bygg Fastighetsservice AB
    Byte panel på husgavel samt inglasning av veranda. Bra bemötande vid upphandling, senare några missar i kommunikation mellan arbetsledning o yrkesarbetare som i viss mån ställt till det, om jag inte själv varit närvarande för att kunna ge direktiv till yrkesarbetarna. Bra utförande men något onödigt utdraget i tid. Bra med fast pris. Läs mer
    2018-03-27 Ulf A svarar Ebbe U
    Hejsan Ebbe ja det tog sin lilla tid pga av fel personer i vår arbetsstab men det är åtgärdat nu. Tack för ert tålamod
    mvh /U
  • 2018-03-26

Thomas Ö skrev om Goton Bygg Fastighetsservice AB
    Bra kundkontakt av Ivan och proffsigt utförande! Läs mer
  • 2017-12-15

Gisela N skrev om Goton Bygg Fastighetsservice AB
    Bra bemötande från början. De var snabbt på plats efter första kontakten och tittade på vad vi ville ha gjort och vi fick snabbt en offert. Det gälled en utbyggnad av entre på ett radhus. Det har varit god kommunikation under arbetets gång med arbetsledare och arbetare. De har varit flexibla när vi velat lägga till arbete och gjort detta snabbt och effektivt. Offert och fakturor har stämt överens. Vi är nöjda med hur arbetet fortskred och vi är nöjda med resultatet och kan gärna reckomendera GotOn.
    Nackdelar: målaren hade inte körkort och var beroende av skjuts från arbetskamrater för att kunna komma och arbete, kommunikationen där var också något bristfällig. Elektrikern var väldigt upptagen och det tog lite tid innan han slutfört sitt arbete. Läs mer
    2017-12-18 Ulf A svarar Gisela N
    Hejsan
    kul att de mesta faktiskt fungerat till belåtenhet. Vi tar med oss er kritik och jobbar internt hela tiden med att ha bra kundkontakt under byggets gång. litet som stort för bästa resultat.
    mvh Uffe GotOn Bygg AB
  • 2017-12-13

Carl L skrev om Goton Bygg Fastighetsservice AB
    Mycket trevliga att ha att göra med från början till slut. Fick hjälp med en fondvägg av träpanel som blev riktigt snygg, har fått massor av beröm för den! Läs mer
  • 2017-09-14

Christer P skrev om Goton Bygg Fastighetsservice AB
    GotOn fick i uppdrag att återställa vårt hus efter en brand som medförde att huset gjordes stormens innan återuppbyggnad. Resultatet blev ett i princip exakt likadant hus som innan branden. Kvalitetsmässigt mycket bra. Planerad tid för återuppbyggnad hölls nästan exakt och vi är mycket nöjda med slutresultatet. Läs mer

Janne Å skrev om Goton Bygg Fastighetsservice AB
    Vi är helnöjda både med arbete kontakter och allt annat. Vi har för avsikt att anlita dom fler gånger utan tvekan. Läs mer

Robert Ö skrev om Goton Bygg Fastighetsservice AB
    Väldigt nöjd med jobb o personal bra service från start till mål ok pris. Läs mer

Ingmar J skrev om Goton Bygg Fastighetsservice AB
    Detta var andra gången vi anlitade Goton, denna gång för badrumsrenovering.
    Vi är mycket nöjda med resultatet, det enda som som inte funkade var deras inbördes planering. Läs mer
  • Rolf S

2017-01-22

Rolf S skrev om Goton Bygg Fastighetsservice AB
    Tydlighet och positivt bemötande från första kontakten.
    Flexibilitet från företaget, när jag kom med egna önskemål.
    Det handlade om helrenovering av ett mindre badrum.
    Inga anmärkningar, men sluträkningen kom lite tidigt, innan arbetet var helt slutfört...
    Duktiga hantverkare. Läs mer
  • 2017-01-22

Patrik E skrev om Goton Bygg Fastighetsservice AB
    GotOn tog sig an totalentreprenörskap för en större renovering, omfattande snickeri, måleri, rörmockare, elektriker, plåtslagare, TV&Data kabelinstallation. Då renoveringen inte gick att inspektera före byggstart, har GotOn varit väldigt flexibla och genomfört renoveringen väldigt snabbt.
    Vi är väldigt nöjda med utfört arbete, flexibilitet i ändringar av uppdraget, tiden det tog att utföra och ledarskapet.
    Vi kan med störtsta nöje rekommendera GotOn till andra. Läs mer
    Ana T, Ulf A gillar detta
  • 2016-11-18

David A skrev om Goton Bygg Fastighetsservice AB
    Hantverkare som håller vad de lovar!
    Enkla att jobba med, stor kunskap.
    Jag rekommenderar verkligen goton bygg, och kommer att använda de igen i kommande projekt. Läs mer
  • 2016-11-18

Mikael S skrev om Goton Bygg Fastighetsservice AB
    Professionellt bemötande från start till färdigt badrum. Mycket bra resultat. Rekommenderas starkt. Läs mer
  • 2016-08-29

Anita H skrev om Goton Bygg Fastighetsservice AB
    Hej
    Jag tycker de jag träffat har gjort ett fint jobb och korrigeringen av färgen från vitt till ljusgrått blev också bra
    Nu väntar jag på att få satt 6 dos lock på plats. Kalle har fått mitt meddelande
    Hoppas någon snart hinner med dos locken
    Till dess
    Ha det bra Läs mer
    2016-11-18 Ulf A svarar Anita H
    Jodå nu är både dosor och färgen på väggarna, tack för uppdraget
  • 2016-08-26

Gbf-hallen Ab skrev om Goton Bygg Fastighetsservice AB
    Positivt och personligt bemötande. Vi har köpt ombyggnad av en entre till våra lokaler. Läs mer
  • Christian J

2016-08-26

Christian J skrev om Goton Bygg Fastighetsservice AB
    Anlitade GotOn till en badrumsrenovering som utfördes professionellt och där slutreslutat blev mycket bra. Dock minimal handhållning innan byggstart och av den anledningen uppstod viss planering/layoutproblematik så ett tips är att få er idé/ritning ordentligt verifierad innan ni beställer handfat, badkar etc. Utöver det är jag absolut nöjd! Läs mer
  • Gittan A

2016-04-13

Gittan A skrev om Goton Bygg Fastighetsservice AB
    Efter att bott i lägenheten i 20 år rådfrågade jag Goton Bygg om hjälp att fixa till lägenheten för att sälja den. Så dom gjorde om kök o badrum med ett lyckat resultat det gick snabbt dom höll tiden. Alla beundrade min nya lägenhet och den gick lätt att sälja. Dom rekommenderar jag. Läs mer
  • 2016-04-05

Dan J skrev om Goton Bygg Fastighetsservice AB
    Jag har anlitat GotOn Fastighetsservice både privat och för bostadsrättsföreningens räkning och har alltid varit nöjd. Bra bemötande och slutresultatet har alltid blivit bra. Läs mer
  • 2016-03-11

Lars S skrev om Goton Bygg Fastighetsservice AB
    Bra bemötande, ställde upp och svarade på frågor. Lite tidsfördröjning, men det berodde på sjukdom så det var ok. Klinker på golvet, målat och tapetserat samt hängt skåp på väggen, allt till belåtenhet.
    Kommer att anlita företaget igen när behov uppstår. Läs mer
  • 2016-03-11

Jean-marc L skrev om Goton Bygg Fastighetsservice AB
    Perfekt. De gör som de lovar. Man kan lita på dem. Läs mer
  • Jenny F

2016-03-11

Jenny F skrev om Goton Bygg Fastighetsservice AB
    Vi anlitade GotOn Bygg för att göra ett helt nytt badrum. Det fungerade väldigt bra och dem kan varmt rekommenderas. Dem var lätta att ha att göra med och lite ändringar var aldrig några problem. GotOn Bygg har gjort ett mycket fint jobb åt oss och vi är väldigt nöjda med både hantverkare och resultat. Läs mer
  • 2016-03-10

Christian K skrev om Goton Bygg Fastighetsservice AB
    Vänligt och sakligt bemötande från början till slut. Då de var på besök för att lämna offert, gav de inte bara den bästa (billigaste) offerten, men också det bästa intrycket.
    Vi fick planera om starten ett par gånger beroende på mitt jobb, men det löstes efter lite kommunikation fram och tillbaka.
    Vi hade ett par "last minute changes" som hanterades utan besvär, innan jobbet hade kickat igång.
    Jobbet skulle ta "max två veckor" enligt dem. Dock tog det åtta veckor för att få alla småfel och brister fixade. Jag hade väntat mig mer av dem, bättre finish på slutprodukten, och definitivt att de hade klarat av att bli färdiga på fem veckor, mest beroende på det initiala intrycket.
    All uppföljning av jobbet under vecka 1-5, sköttes via mail och telefon, vilket kan ha varit en bidragande orsak till det utdragna avslutandet av jobbet, och kanske också till bristen på finish.
    Slutpriset blev ganska mycket högre, runt 60% över första offerten, än vad vi hade räknat med (kanske på grund av att detta var vår första interaktion med inhyrda hantverkare, och att vi inte hade full koll på alla kostnader som skulle tillkomma).
    Den slutliga produkten är acceptabel, men jag hade väntat mig mer. Läs mer
  • Linda-Marie L

2015-12-23

Linda-Marie L skrev om Goton Bygg Fastighetsservice AB
    Vi har totalrenoverat två badrum och anlitade Goton bygg.
    Resultatet är kanon!!
    Vi hade lite extra önskemål som tillkom under renoveringstiden och det fixade dom gallant utan problem!
    Det tillkom även extraarbete då huset är gammalt och rörstommen behövde bytas men det var heller inga problem.
    Vi är så nöjda med deras fina arbete och dom är fantastiskt trevliga, snabba och noggranna. Läs mer
  • 2015-12-22

Kristoffer E skrev om Goton Bygg Fastighetsservice AB
    Jag blev rekommenderad Goton bygg och fasighetsservice genom K-rauta.
    Det som beställdes var en komplett badrumsrenovering, dvs. utrivning utav befintligt badrum, bilning ny brun / justering utav befintlig, OSB, Gips (väggar), tätskikt, putsning utav befintlig betongvägg, sänkning utav tak, installation utav spots, kakel och klinkerssättning, VVS (nya rör och dragning), installation utav badrumsmöbler (badkar, WC, tvättställl, spegelskåp + el, torktumlare samt tvättmaskin), golvvärme samt uppsättning utav skåp och arbetsbänk.

Min sammanlagda upplevelse utav Goton över väldigt positiv.
    Genomgående var det ett trevligt och professionellt bemötanade.
    De var noga med tid och förmedelade kontinuerligt vad dem gjorde vilket gjorde mig som beställare väldigt lugn.
    Vid frågor och förtydligande var dem alltid snabba med återkoppling.

Jag kan varmt rekommendera Goton bygg för liknande tjänster.

MVH
    Kristoffer Läs mer
  • 2015-12-21

Björn M skrev om Goton Bygg Fastighetsservice AB
    Mycket bra bemötande. Snabb återkoppling, konstruktiva lösningar och förslag. Läs mer
  • 2015-10-26

Eva H skrev om Goton Bygg Fastighetsservice AB
    Jag fick bra bemötande och yrkesarbetarna var mycket kompetenta.
    Uppdraget omfattade totalrenovering av duch/WC samt badrum. Läs mer
  • 2015-10-16

Christian C skrev om Goton Bygg Fastighetsservice AB
    Goton är ett mycket bra företag som vi använder i största möjliga mån. Läs mer
  • 2015-10-14

Anette H skrev om Goton Bygg Fastighetsservice AB
    Har fungerat toppen!
    Dock blev det ett "stopp" pga olika uppgifter och olika hantverkare, vem gör vad och vem informerar kunden... Läs mer
  • 2015-10-14

Malin T skrev om Goton Bygg Fastighetsservice AB
    Väl utfört arbete! Snabba men väldigt noga! Läs mer
  • 2015-10-13

Johan J skrev om Goton Bygg Fastighetsservice AB
    Goton har funkat kanon och gjort ett mycket bra jobb. Bytt fönster på hela huset och andra snickerijobb. Läs mer
  • 2015-10-13

Lisbeth S skrev om Goton Bygg Fastighetsservice AB
    Gott bemötande från första kontakten.
    Fönsterbyte, tvättning och målning av fasad, byte av vissa vindskivor.
    Kom som planerat, utförde ett gott arbete, trevliga hantverkare. Läs mer

Tommy L skrev om Goton Bygg Fastighetsservice AB
    Glatt och trevligt bemötande från första besök tills allt var klart, både från Ufl själv och inte minst från killarna som gjorde ett jättefint jobb med vårt kök! Läs mer

Sven K skrev om Goton Bygg Fastighetsservice AB
    Vi har främst köpt målning, tapetsering och inläggning av parkettgolv. Kontakterna, både med mig och direkt med berörda hyresgäster, har fungerat bra. Offert har kommit snabbt och igångsättande efter beställning har varit flexibelt vilket uppskattats av berörda hyresgäster.

Har inget att anmärka på utfört arbete. Läs mer

Damijan E skrev om Goton Bygg Fastighetsservice AB
    Korrekt, seriös, angagerad. Har personal till det mesta inom bygge. Läs mer
    Calle L, Ulf A gillar detta

Bästa husbyggarna i Göteborg: