Grieco Ericsson Hair Couture

Grieco Ericsson Hair Couture

Varmt välkommen till Grieco Ericsson Hair Couture - en av Stockholms mest spännande och vackra salonger!

Här möts du av förstklassig service och en lyxig känsla när du ska klippa eller styla ditt hår. Vi strävar efter att ge personlig service och leverera kvalitét i allt vi gör. Det nya fräscha konceptet med separata avdelningar för män och kvinnor gör att du kan känna dig ompysslad och avslappnad i en miljö som passar dig.

Vi vill att du ska få en paus i vardagen när du kommer till oss och vårt fokus är alltid på dig och din bekvämlighet, samtidigt som vi ger ditt hår lite extra kärlek förstås!

För att du ska hitta en tid i ditt schema som passar har vi generösa öppettider 6 dagar i veckan, och på söndagar har vi öppet vid förfrågan.

Läs vad 200 kunder tycker om Grieco Ericsson Hair Couture 2

2021-05-14
    Alltid lika nöjd med besöket hos Carley 😊
    Tusen Tack Lilian! It is always a pleasure having you in my chair I look forward to seeing you again soon! Kram karma Carley :-) Carley Grieco Ericsson
    2021-05-14
    Har gått till Carley i 8 år för klipp, färg, tips m.m och servicen är fantastisk varje gång. Rekommenderar henne starkt för den som vill ha det där lilla extra i sin frisörupplevelse!
  • Hannah Margareta P T
    2021-01-16
    Gått till Carly under flera år och alltid lika nöjd. Proffesionellt och helt underbar person. Känner mig så trygg att gå dit och hon får mig verkligen att känna mig vacker!
    Tusen Tack Hannah! It's always a pleasure having you in my chair Thankyou! :-D x Grieco Ericsson Hair Couture
    2021-01-14
    Carley som driver salongen är en erfaren frisör som tyvärr har den dåliga vanan att ge alla tjejer med långt hår samma frisyr. Frisyren är snygg, men lite trist att se ut som alla andra kunder... Carley har också de år jag gått hos henne mycket ofta avbokat/ombokat tider med kort varsel. Av mina senaste fyra bokade tider har hon endast genomfört en enligt plan, två har avbokats och en glömde hon helt bort(!). Jag blev då lovad nästa klippning till halva priset, vilket verkade generöst men även det glömdes sedan bort. När jag till slut nämnde att det var många ombokningar blev hon riktigt oförskämd!
    Sammantaget erfaren men relativt dyr frisör med dålig servicekänsla. Skickliga frisörer finns det gott om på Östermalm, gå någon annanstans!
    Dear Anna, We are disappointed you feel this way. Carley has ongoingly taken care for you very very well. The beautiful hair work and pictures that we have on record show Carley's 5 star quality with her work and service. After looking over your situation we feel you have not handled this fairly. The ongoing times you have cancelled and rescheduled your bookings Carley has always accommodated you and fixed a new time for you. Looking over the price Carley would spend an hour and a half on your hair and you were only ever charged for just the hour. We have been over whelmed to see your ABUSIVE text messages which have been ongoing as we understand you are angry however the bullying is unacceptable and we at GE Hair Couture do not stand for this. Due to also with COVID 19 we have had to change some policies around with how many people are in the salon at the one time etc which is why Carley has had to reschedule to make sure all clients and her staff are safe and we are abiding by the current and new rules which came into play Sunday last week. All other clients have been so very understanding and respectful of this. We wished you could have handled this differently as your very aggressive and bullying behaviour has been disheartening. Thankyou for your time. Yours Sincerely Team GE Grieco Ericsson Hair Couture
    2020-10-12
    Har klippt mig hos Carley på GE i snart 4 år, och är lika nöjd varje gång! Klippning i världsklass och oöverträffad service.
    2020-10-08
    Best salon in Stockholm!! My hair has never looked or felt better, I always leave with a smile on my face - great coffee and conversation too. Carley is a gem!
    2020-10-08
    Carley is amazing She is forsure the best hairdresser i have ever had!
    2020-10-06
    Carley is one of the best hairstylists I have ever gone too. She is brilliant with her cut and color...but most impressively, she is kind, personal and cares not only for your hair...but for you as a person. I am so happy I have found her!
    2020-06-27
    Hos Carley får man allt i service, proffessionalitet och lyx. Hon är proffs på färg och hittar alltid exakt det lilla extra man vill ha. Schamponeringen är en klass för sig, med dämpad belysning o massagestolar håller den en klass man ser på få frisersalonger. Att komma till Carley betyder en stunds lyx o man lämnar glad o lycklig. Tack Carley för underbar service o grym kunskap. Kommer aldrig byta frisör. With love Anette
    Tusen tusen Tack Annette xo Ivan so thankful to have you as my client xo stor Kram! Grieco Ericsson Hair Couture
    2020-06-18
    Jag har varit kund i 6 år. Carly och teamet levererar bra professionell service och jag är alltid nöjd med resultatet :)
    2020-06-16
    Jag har gått till Carley/GE Hair Couture i mer än 5 år nu och är alltid otroligt nöjd, det är en upplevelse att komma till salongen som är så fin och lyxigt och man blir verkligen ompysslad. Jag känner mig som en ny människa efter besök där och mitt hår har blivit så fint efter alla år där - rekommenderar verkligen!
    2020-06-14
    Både klipper och färgar håret på denna salong, alltid nöjd med resultatet!
    2020-06-14
    Carley är så begåvad och duktig, har gått till henne sen jag blev introducerad till henne av min syster 2014 och fixat håret hos henne då hon är den enda jag litar på med mitt hår. Oavsett om de gäller klipp eller färg, går alltid ut 10 gånger nöjdare än förväntat!
    2020-06-14
    Jag klipper mig här regelbu det sedan många år och tycker det är den bästa frsören jag någonsin haft
    2020-06-12
    Carley är helt enkelt världens bästa frisör - så proffsig, känns exklusivt att komma till salongen samt den viktigaste - får stans bästa klippning!
    2020-06-12
    Jag har gått till Carley under flera år för klippning och slingning . Blir alltid supernöjd efter ett besök då hon är otroligt kunnig, professionell och serviceminded. Känner mig alltid väl omhändertagen när jag lämnar salongen.
    2020-06-12
    Lyxigt med huvudmassage och massagestol
    2020-06-12
    Jag har klippt mig hos GE i två år nu och är så nöjd efter varje klippning! Riktigt bra kundservice mm. Rekommenderar starkt att klippa sig hos Carley!
    2020-06-12
    Carley är enormt kunnig och lyssnar verkligen på vad kunden har för önskemål. Stockholms bästa frisör och salong. Rekommenderas varmt!
    2019-05-16
    Fantastisk fin salong med superproffsig och trevlig personal. Extra plus för massagestolen vid hårtvätt samt efterföljande skalpmassage!
    2019-05-15
    Man blir alltid mer än nöjd hos Carley!
    2019-05-15
    Grieco Ericsson Hair Couture erbjuder en upplevelse utöver det vanliga, där expertis i världsklass förenas med lyhördhet för kundens önskemål. Rekommenderas varmt
  • Amanda E
    2019-04-07
    Proffsigt och trevligt med väldigt fint slutresultat! Nöjd med både färg och klipp!
    2019-03-31
    Klipptes kort för första gången på många år, supernöjd 💃🏼
    2019-03-31
    Alltid nöjd med klippningen.
    Bra sortiment av hårprodukter.
  • Antonia P
    2019-03-31
    Bästs tänkbara service. Kompetent, kunnig och serviceminded
    2019-03-31
    Jätte nöjd men resultatet efter klippningen, hon är lyhörd och duktig på att komma med egna idéer.

Högsta betyg!
    2019-03-29
    Fantastisk förmåga att locka det bästa ut ett hår! Skön miljö och proffsigt bemötande.
  • Therese B
    2019-03-28
    Jättebra bemötande av Olivia. Bra konsultation, jättebra resultat och professionell hela vägen igenom. Genuin.
    2019-03-28
    Olivia är hår-magiker! ⭐️ Hat aldrig varit så nöjd!
    Världsklass!
    Olivia är en av Stockholms bästa frisörer. Noggrann och med en magisk känsla. Outstanding!
    2019-03-28
    Blev så nöjd med mitt blonda hår. Fantastiskt bemötande!
  • Malin Ö
    2019-03-27
    Toning, slingor och klipp. Första besöket hos Olivia men kände mig trygg från första stund. Hon lyssnade på mina önskemål och kom med förslag och var väldigt proffsig, kommer att gå tillbaka och har även rekomenderat Olivia vidare! Helhetsintrycket av salongen gjorde även sitt, var verkligen en tid för avslappning i en lugn, lyxig och extremt fin salong. Så nöjd!
    2019-03-26
    Att besöka Olivia gör mig helt glad i hela kroppen och jag blir alltid så fin i håret. Hon kan sin sak och är den bästa frisören för mig!
    2019-03-26
    Jag färgade mitt hår och fick bästa servicen av Olivia! Så duktig och blev så nöjd med resultatet. Kommer defevtivt komma tillbaka!
    2019-03-26
    Underbar och talangfull frisör!!
    2019-03-26
    Super bra frisör och stylist. Duktigt på färger vad som passar en. Rekommenderar henne varmt!
    2019-03-25
    Hårklippning. Blev bemött med mkt bra service med lyxkänsla. I princip enda salongen utan hår som ligger överallt...
  • Emma J
    2019-03-24
    Olivia är en superduktig frisör! Grym på både färg och klipp och man känner sig alltid trygg och väl omhändertagen hos henne. Rekommenderar henne starkt, speciellt om man funderar på blonda, kalla nyanser eller balayage!
    2019-03-24
    Otroligt kunnig, varm och personlig
    2019-03-24
    Underbar frisör som vet exakt hur man vill ha det! Alltid nöjd när man går från salongen.
    2019-03-22
    Fantastisk service och bemötande.
    2019-03-22
    Jag började gå hos Olivia 2018 efter att ha haft sådan otur med frisörer tidigare. Jag ville ljusa upp mitt blonda hår och hon satte den perfekt! Jag är så otroligt nöjd efter bemötandet och utförandet och känslan när jag lämnar är 110%! Har rekommenderat vidare Olivia till vänner och familj som också gått till henne.
    2019-03-22
    Jag slingade och klippte håret.
    Var som vanligt Supernöjd ❤
    2018-12-18
    Har gått hos Olivia sen några månader tillbaka, o har aldrig varit så nöjd som nu! Litar på henne till 100% då hon verkligen vet vad hon gör.
  • Madeleine S
    2018-12-18
    Går hos Olivia och det blir magi varje gång! Jag har aldrig känt mig så nöjd och vacker efter ett frisörsbesök som jag gör hos henne. Plus att servicen och den positiva energin är guld. Mina varmaste rekommendationer
    2018-12-17
    Det är min 3e gång hos Olivia nu och jag har gått från mörkbrun till blond. Hon lyssnar på mina önskemål samtidigt som hon är ärlig med att processen tar sin lilla tid men jag är lika nöjd varje gång jag går därifrån. Så glad att jag har hittat min frisör!
    Dessutom är salongen så mysig och jag känner verkligen att jag kan koppla av så fort jag kliver innanför dörren :)
  • Angelica F
    2018-12-12
    Jag har gått hos Mona i många år och hon får mig alltid att känna mig som världens vackraste! Hon möter alltid mig med ett leende och hon tar hand om mitt hår på bästa sätt! Skulle inte byta ut henne mot alla pengar i världen! Hon är bäst!
    2018-12-09
    Detta är Sveriges om inte världens bästa ställe🌟

Du känner dig som en Prinsessa och blir omhändertagen som om du är en stjärna🌟💕
    Jag älskar att ta mig tid att komma till Carley att få känna hennes värme och fantastiska kunskap som hon sprider💇‍♀️🧚‍♀️
  • Susanne R
    2018-12-09
    Här bemöts du med värme, proffessionalism och omtänksamhet. Du lämnar salongen som en bättre version av dig själv. Rekommenderar varmt - min frisör Mona gör magi med mitt hår.