Läs vad 109 kunder tycker om Gullmarsplans Trafikskola 2

• 2020-12-18
    Totalt köpte jag Ca 20 lektioner med en bra lärare och tjejerna i receptionen var mycket hjälpsamma
    Allt funkade bra
  • 2020-12-18
    Tydliga och utmärkt bemötande

Tack
  • 2020-12-16
    Personlig och strukturerad läroplan, med trevliga lärare.
  • 2020-12-16
    Snabb och bra hantering. Trevlig personal
  • 2020-08-27
    Bokade in en körlektion för BE körkort i sista stund innan uppkörning. Trots att körskolan egentligen var fullbokade lyckades de klämma in både en extra körlektion och se till så att jag hade möjlighet att låna bil och släp vid uppkörningen. Hade detta inte varit möjligt hade jag troligtvis inte klara uppkörningen, stort tack!
    Elin N
  • 2020-06-19
    Förväntade mig en torr och långdragen föreläsning att mest sitta genom för körkortets skull. Blev positivt överraskad
  • 2020-06-18
    Positivt och professionellt bemötande.
  • 2020-06-18
    Fantastiskt härlig och inspirerande lärare. 3,5 timmar som var mycket bra.
  • 2020-06-17
    Introduktionskursen för körkort gjordes utmärkt av läraren. Läraren gjorde mig inspirerad av kursen och hade en bra pedagogik.
  • 2020-06-17
    Jag och min son gick introduktionskursen
  • 2020-06-17
    Köpte BE-Paket. Denna korta men relevanta utbildning säkerställde att jag klarade teori och körprov. Mottagande och körlektioner sköttes på ett mycket professionellt sätt. Rekommenderas varmt!
    Handledarutbildning. Den var ändamålsenlig
  • 2020-03-19
    Narges var min körskolelärare och det gick superbra, klarade uppkörningen på första försöket. Tydliga instruktioner och bra feedback både muntligt och digitalt via elevcentralen.
  • 2020-03-13
    Jag hade Narges som lärare, och det var jättebra. Hon är jättetrevlig och förstående. Tack vare våra lektioner lyckades jag nu ta körkortet på andra försöket efter ca 3 månader. Tack så mycket för all din hjälp och för att du har fått mig att känna mig säker på min körning.
  • 2020-02-07
    Jag kom till gullmars efter att ha haft en fruktansvärd lärare tidigare.. fick direkt ett så bra bemötande från start av receptionisterna och kände direkt att detta var en seriös och lovande skola. Pga lite missförstånd och strul fick jag köra med flera olika lärare och jag var nöjd med dem alla! Så pedagogiska, tålmodiga, seriösa, trevliga och duktiga lärare. De har ett superbra system och utbildningsplan för att få en redo inför uppkörningen så man håller koll på vart man ligger i sin utveckling. De peppar en och får en att hålla uppe motivationen. Extra stort tack till Anna M, utan hennes stöd hade jag inte haft mitt körkort idag. Rekommenderar denna skolan starkt till alla!
  • 2020-01-29
    Jag gick på både teori och körlektioner via Gullmarsplans högskola, samt risk ettan/tvåan och uppkörning bokat via körskola. Jag har varit supernöjd med allt från bemötande från receptionspersonal och all hjälp där, till lärarna, upplägg och allt enorma stöd jag fått. Fokuset har alltid varit på hur jag ska lära mig bäst och vad jag behöver mer träning på. Väldigt professionellt team, strukturerade utbildningar, och saker och ting anpassades och löstes längst vägen för att min utbildning skulle bli så bra som möjligt. Väldigt många gånger har jag upplevt att anställda har gjort mycket utöver sina nödvändiga arbetsuppgifter för att jag skulle få det bra. Och det gick utmärkt med både teorin och förarprovet! Enormt tacksam för all stöd och all hjälp!
  • 2020-01-28
    Jag köpte ett startpaket med teori lektioner, böcker och körlektioner samt utöver det flera körlektioner. Sedan så körde jag upp med skolan. Dem var väldigt trevliga och lärarna var pedagogiska och proffesionella. Det kändes att syftet var att helt enkelt skapa en sån bra bilförare som möjligt tillsammans. Som helhet är jag väldigt nöjd och skulle rekommendera skolan till mina vänner.
  • 2019-09-03
    B utökad
    Bra
    Klarade

Kunniga
  • 2019-05-24
    Jag köpte trafikskolans största paket med både teori och körning samt köpte till extra körlektioner. Nyttjade med andra ord i princip allt skolan hade att erbjuda. Allt hade hög kvalité vilket gjorde att varenda krona kändes värd att spendera. Personalen i receptionen hjälpte till med alla funderingar jag hade, stora som små och jag upplevde under mina månader som elev på skolan att allt gick att lösa - inget var ett problem! Jag fick t ex byta lärare efter första lektionen (vissa personer passar bättre ihop än andra helt enkelt) och de såg till att det gick smidigt.

Klarade teoriprov och uppkörning på första försöket och har verkligen min lärare Björn S och alla annan hjälpsam personal på trafikskolan att tacka för det. Kan verkligen rekommendera denna skola!
  • 2019-05-23
    Fantastiska lärare, och fin och hjälpsam receptionspersonal.
  • 2019-05-23
    - Jag köpte paket med olika mängder lektioner.
    - Jag tycker jag blev bra bemött av trafikskolan.
    - Jag hade inga speciella förväntningar men tycker att jag blev bra bemött av skolan och utvecklades med min körning.
    - I helhet har jag en bra upplevelse från trafikskolan och hade en duktig lärare som hjälpte mig till körkortet.
  • 2019-05-22
    Jag upplever att Gullmarsplans Trafikskola fullkomligt saknar planeringsförmåga och har en dålig attityd mot sina kunder. Jag skulle starkt rekommendera att välja en annan körskola. Enda anledningen att jag fortsatte där var att jag upplevde det svårt att byta körskola mitt i utbildningen.

Jag bad flera gånger om en långsiktig plan för vad jag behövde lära mig och hur många körlektioner jag skulle boka men fick inte det, så det blev uppehåll i lektionerna när jag inte bokat tillräckligt många lektioner i god tid och körlärarna var uppbokade när mina bokade lektioner var slut.

När jag hade haft utbildningskontroll tog det 2 månader att få tid för uppkörning, trots att jag uppmanat dem att boka i god tid vilket de inte gjort eftersom de ansåg att det inte behövdes. Dessutom hade de knappt några tider för lektioner fram till uppkörningen. Jag ringde då trafikskolan och bad att få prata med körskolechefen för att få framföra mitt missnöje, men han ringde aldrig upp trots att receptionisten sagt att han skulle göra det.

Körskolan hade heller ingen koll på vilka moment jag behövde genomföra. På sista lektionen dagarna innan uppkörning frågade jag varför vi aldrig kört inne i stan och då var läraren förvånad över att ingen av de övriga lärarna gjort det med mig. Även vid andra tillfällen hade de dålig koll på vilka moment som genomförts och inte, och jag fick ingen lista på moment som skulle genomföras så jag själv kunde hålla koll.

Dessutom tycker jag att flera av lärarna hade en nedlåtande attityd gentemot mig som kund. Exempelvis så missade jag vid ett tillfälle att stanna på rätt sätt vid kö inför ett rödljus (det fanns en zon man behövde lämna öppen för korsande trafik) och läraren tryckte då på bromsen och utropade glatt att "Där fick jag dig!". Jobbet går väl ut på att lära kunderna att köra bil, inte att glädjas åt när kunderna gör misstag?
    skrev om Gullmarsplans Trafikskola
    Hej Andreas! Jag beklagar verkligen din upplevelse av oss och vi tar naturligtvis dina synpunkter på allvar. Att jag Björn Björklund (skolchef) inte ringt tillbaka till dig ber jag om ursäkt för. Tyvärr kan jag inte minnas att jag fått notis om att jag skulle göra det. Men det är fortfarande din upplevelse och jag ber om ursäkt. Vad gäller dina synpunkter på planering och vilka moment som behövds öva kan jag hänvisa till vårat digitala utbildningskort som förs för samtliga elever och lektioner. Där skriver läraren vad som övats, vad som godkänts och vad som ska övas nästa gång. Enligt de noteringar jag kan se så har läraren tydligt noterat vad som ska övas nästa lektion samt lämna synpunkter på de brister som funnits. Om läraren inte varit tillräckligt tydlig i den muntliga feedbacken så framgår det tydligt på elevcentralen. Beträffande den långa tiden för att få prov efter genomförd Utbildningskontroll finns det en förklaring. Det var jag som gjorde Utbildningskontrollen och jag hade en del synpunkter som jag tydligt redogjorde för samt skrev in på elevcentralen. Bl.a. så uppskattade jag att du behövde ca 3 lektioner (a´80 min) för att rätta till de brister jag noterade. Dessutom skulle du vara klar med samtliga ”Plugga-delar” i teorin samt göra ett slutprov på skolan innan vi bokade ett prov. Den 11 januari 2019 gör du slutprovet på skolan. Därefter kontaktar vi Trafikverket och bokar prov. Att väntetiden blev ca 3 veckor är inget ovanligt. Teoriprovet 30/1 och körprovet den 5/2. Att du upplever det som lång tid förstår jag men det beror på att du inte gjorde ditt slutprov tidigare. Som jag sa och noterade vid Utbildningskontrollen skulle vi inte boka tid för prov innan du blev klar med teorin (Plugga-delen och slutprov). Att skolan (lärarna) inte hade koll på vilka moment som skulle övas finner jag som otroligt. Vi följer undervisningsplanen som har samma momentindelning som finns på elevcentralen. Där kan du och lärarna tydligt se var i utbildningen eleven befinner sig och vilka moment som ska övas. Att du inte kört i stan finner jag inga konstigheter i. Att kl.07.00 eller 08.30 bege sig in till stan ger inte dig som elev särskilt mycket. Tät trafik och mycket krypkörning i köer är inget varken du eller läraren skulle finna som givande och värt att lägga pengar på. Att flera av lärarna skulle haft en nedlåtande attityd gentemot dig gör mig både ledsen och förvånad. Jag utgår ifrån att vi på våran skola inte har den ”stilen” utan istället uppmuntrar våra elever och naturligtvis vill lära dom att köra bil. Slutligen vill jag bara beklaga att din upplevelse av oss inte är positiva men jag hoppas ändå att vi på något sätt hjälpt dig att få ditt körkort. Lycka till och kör förståndigt! Björn Björklund (Skolchef)

• 2019-04-11
    Bra, engagerande och avslappnat. Trevlig personal och inte för stora grupper.
  • 2019-03-16
    Jag tycker att dom lärarna jag har haft har lärt mig jättemycket! Sen så tycker jag överlag att allt har vart superbra och jätteroligt!
  • 2019-03-15
    Instruktören/läraren var bra och tydlig
    Jag fick lära mig mycket :))
  • 2019-03-14
    Fick mycket utav körlektionerna, min lärare var väldigt pedagogisk och schysst. Ångrar inte att jag utbildade mig via körskola. Blev bemött mycket bra.
  • 2019-03-13
    Bra lärare, tydliga och trevliga. Dock onödigt lång utbildning
  • 2019-03-13
    Väldigt bra men mycket ner inriktingar mot handledaren än den som ska övningsköra
  • 2019-03-13
    Vi gick handledarutbildningen och fick ett gott intryck av läraren och körskolan.
  • 2019-03-12
    Tog lektionspaket och är väldigt nöjd med den guidning jag fick som ledde hela vägen fram till körkort. Trevlig och kunnig personal som stöttade och peppade
    Vänligt bemötande gedigen körutbildning
    Karin S
  • 2019-03-12
    Alldeles fantastisk personal som är utmärkta lärare i både teori och praktik. Hade världens bästa lärare i Petronella!
  • 2019-02-08
    Blev jättetrevligt bemött och utbildningen var över min förväntad.
    Både jag och sonens var supernöjda
  • 2019-02-07
    Bra och effektiv kurs. Värt pengarna
  • 2019-02-07
    Lite ofokuserad ibland men bra grund och bra dialog.
  • 2019-02-06
    Handledarutbildning.
    På grund av kraftiga trafikstörningar (snöfall) kom jag 20 min för sent och blev inte insläppt. Väldigt nonchalant bemötande och ingen återkoppling på hur jag skulle få tillbaka pengarna som jag redan hade betalat.
    skrev om Handledarutbildning en del av Gullmarsplans Trafikskola
    Hej Anders! Vad tråkigt att du upplevde att du blev nonchalant bemött, men du gick ju medan jag försökte förklara varför du inte kunde komma in 20 minuter försent. Nu har ju vi redan pratat och du är kostnadsfritt inbokad på en ny introduktionsutbildning, visste inte att du skrivit detta inlägg när du ringde oss, och jag förklarade för dig på telefonen som nu: Varje trafikskola eller utbildare som bedriver introduktionsutbildning för privat övningskörning följer en utbildningsplan som måste vara godkänd av Transportstyrelsen. Och ett av kraven är att utbildningen måste vara minst 3 timmar för att alla moment i utbildningen ska hinnas med. Och då krävs det att deltagarna är delaktiga under hela utbildningen för att kunna godkännas och att vi därefter rapporterar detta till Transportstyrelsen. Vi skickar ut en bokningsbekräftelse och ber dessutom deltagarna att komma 15 minuter innan kursstart för id-kontroll, så att utbildningen kan starta i utsatt tid, vilket även du fått skickad på sms. Att någon blir försenad pga snöoväder, försenade tåg eller bussar gör inte att vi ruckar på de regler vi måste och vill följa, för att ge den utbildning som krävs, däremot erbjuder vi vid sådana tillfällen deltagaren att kostnadsfritt boka in ett nytt kursdatum. /Annelie Backman Gullmarsplans Trafikskola

Handledarutbildning

• 2019-02-05
    Riskettan var lärorik och intressant.
  • 2018-11-30
    En lång lektion och hjälp till uppkörning av utökat släp.
    Bra mottagande, kunnig och rolig körskolelärare.

Jag lyckades med det jag skulle och lärde mig mycket på den korta tiden jag var på körskolan.
    Tobias W
  • 2018-11-28
    Körkort BE-paket. Trevligt bemötande från alla jag haft i kontakt med på trafikskolan.
    Väldigt kunnig och proffsig lärare, kände genast förtroende för honom.
    Fick svar på de frågor jag hade och många bra tips.
    Jag är mycket nöjd med att ha valt Gullmarsplans Trafikskola för att hjälpa mig att ta BE-körkort.
  • 2018-11-28
    Bra lärare överlag men Henrik var skönaste läraren ever
  • 2018-09-04
    Helt okej lektioner men var extremt dåliga på att säga vad saker kostade. Uppkörningen kostade ca 1500 kr att göra via bilskolan, men då var de redigt duktiga på att undvika att berätta den lilla detaljen att uppkörningen i sig inte ingick, utan att det snarare var en 1500kr dyr lektion. Lite konstigt om man ser att en dubbellektion kostade 950 och uppkörningen tog kortare tid så då undrar man ju vad de extra 550kr gick någonstans...
    skrev om Gullmarsplans Trafikskola
    Hej Alexander och grattis till körkortet! Tack för att du tog dig tid att dela dina åsikter. Ledsen att du inte fick tydlig information angående kostnaderna för uppkörningen, vilket vi ska/brukar försöka vara tydliga med. När du kör upp via trafikskolan bokar vi lärare och bil i 120 minuter, då du träffar läraren ca 50 minuter innan uppkörningstiden och har en uppvärmningslektion innan provet. Provet tar ca 50 min och vägen tillbaka ca 20 min. Kostnaden är 1410kr. Kör man upp som privatist är det naturligtvis billigare då du åker själv till trafikverket och gör uppkörningen i trafikverkets bil och tar dig därifrån själv. Kostnad för lån av trafikverkets bil 400kr.

• 2018-08-28
    Köpte ett paket för att ta B96, med en lektion samt lån av bil och släp till uppkörningen. Bra och pedagogisk lektion med bra tips hur man backar med släp, klarade uppkörningen utan problem!
  • 2018-08-28
    En utmärkt trafikskola! Proffsigt, trevligt och bra på alla sätt.
  • 2018-08-28
    Riktigt bra utbildare och nya bra bilar.
  • 2018-08-28
    Jag körde en intensivkurs och kan inte annat säga att jag är nöjd.
  • 2018-03-16
    Seriös utbildning, bra lärare, bra uppföljning och förberedelser inför proven.
  • 2018-03-12
    Jag är mycket nöjd med både bemötande, pedagogik och allt annat på Gullmarsplans trafikskola. Personalen är mycket trevlig, de körskolelärare jag haft, fr a Göran har varit mycket bra, pedagogisk, kunnig och tålmodig. Även Anna som jag kört ett par lektioner med har varit mycket bra! Jag tycker skolan i sig håller hög kvalitet till ett vad jag vet, relativt lågt pris. Mycket trevlig personal i receptionen, när jag behövt hjälp och ändra tider etc har de varit mycket flexibla och hjälpsamma. Bra att de också erbjuder teorilektioner till ett lågt pris.
    Anna N
  • 2018-03-12
    I joined as a completely freshman in driving, and of course I took my lessons in English. The instructors are professional, they can almost read my mind when I’m driving, and know exactly what I’m worried about. They even offered me a few free courses when I switch from manuel to automatic. I completely agree that it is a good move to automatic, I enjoy driving much more now.
  • 2018-03-11
    En körskola som är ärlig och inte mjölkar en på pengar. Bra bemötande, bra lärare och smidig bokning. Jag lärde mig verkligen köra bil på ett tryggt och genomtänkt sätt.
  • 2018-03-09
    Jag köpte alla böcker på körskolan, teoriundervisningar, risk 1 och 2 samt körlektioner. Jag tyckte allt var jätte bra och jag är jätte nöjd med allt.