Gullmarsplans Trafikskola

Gullmarsvägen 15, 121 40 Johanneshov — Visa karta

Gullmarsplans Trafikskola har ett strålande läge i södra Stockholm. Vi utformar ett personligt upplägg för den utbildningen du behöver för att lyckas med just dina förutsättningar. Förutom B-behörighet till personbil med både automat och manuell växellåda erbjuder vi utbildningar för BE, utökad B (B96) och handikappanpassad övningsbil till funktionshindrade.

Förutom svenska har vi utbildningen även på engelska. I receptionen talar vi även tyska och franska. Har du dyslexi eller liknande svårigheter? Kontakta oss så hjälper vi till med det med. Varmt välkommen!
Öppet just nu

Klarade

Kunniga Läs mer
  • 2019-05-24

Bizzy K skrev om Gullmarsplans Trafikskola
    Jag köpte trafikskolans största paket med både teori och körning samt köpte till extra körlektioner. Nyttjade med andra ord i princip allt skolan hade att erbjuda. Allt hade hög kvalité vilket gjorde att varenda krona kändes värd att spendera. Personalen i receptionen hjälpte till med alla funderingar jag hade, stora som små och jag upplevde under mina månader som elev på skolan att allt gick att lösa - inget var ett problem! Jag fick t ex byta lärare efter första lektionen (vissa personer passar bättre ihop än andra helt enkelt) och de såg till att det gick smidigt.

Klarade teoriprov och uppkörning på första försöket och har verkligen min lärare Björn S och alla annan hjälpsam personal på trafikskolan att tacka för det. Kan verkligen rekommendera denna skola! Läs mer
  • 2019-05-23

Josefin A skrev om Gullmarsplans Trafikskola
    Fantastiska lärare, och fin och hjälpsam receptionspersonal. Läs mer
  • 2019-05-23

Frida I skrev om Gullmarsplans Trafikskola
    - Jag köpte paket med olika mängder lektioner.
    - Jag tycker jag blev bra bemött av trafikskolan.
    - Jag hade inga speciella förväntningar men tycker att jag blev bra bemött av skolan och utvecklades med min körning.
    - I helhet har jag en bra upplevelse från trafikskolan och hade en duktig lärare som hjälpte mig till körkortet. Läs mer
  • 2019-05-22

Andreas H skrev om Gullmarsplans Trafikskola
    Jag upplever att Gullmarsplans Trafikskola fullkomligt saknar planeringsförmåga och har en dålig attityd mot sina kunder. Jag skulle starkt rekommendera att välja en annan körskola. Enda anledningen att jag fortsatte där var att jag upplevde det svårt att byta körskola mitt i utbildningen.

Jag bad flera gånger om en långsiktig plan för vad jag behövde lära mig och hur många körlektioner jag skulle boka men fick inte det, så det blev uppehåll i lektionerna när jag inte bokat tillräckligt många lektioner i god tid och körlärarna var uppbokade när mina bokade lektioner var slut.

När jag hade haft utbildningskontroll tog det 2 månader att få tid för uppkörning, trots att jag uppmanat dem att boka i god tid vilket de inte gjort eftersom de ansåg att det inte behövdes. Dessutom hade de knappt några tider för lektioner fram till uppkörningen. Jag ringde då trafikskolan och bad att få prata med körskolechefen för att få framföra mitt missnöje, men han ringde aldrig upp trots att receptionisten sagt att han skulle göra det.

Körskolan hade heller ingen koll på vilka moment jag behövde genomföra. På sista lektionen dagarna innan uppkörning frågade jag varför vi aldrig kört inne i stan och då var läraren förvånad över att ingen av de övriga lärarna gjort det med mig. Även vid andra tillfällen hade de dålig koll på vilka moment som genomförts och inte, och jag fick ingen lista på moment som skulle genomföras så jag själv kunde hålla koll.

Dessutom tycker jag att flera av lärarna hade en nedlåtande attityd gentemot mig som kund. Exempelvis så missade jag vid ett tillfälle att stanna på rätt sätt vid kö inför ett rödljus (det fanns en zon man behövde lämna öppen för korsande trafik) och läraren tryckte då på bromsen och utropade glatt att "Där fick jag dig!". Jobbet går väl ut på att lära kunderna att köra bil, inte att glädjas åt när kunderna gör misstag? Läs mer
    2019-05-23 Tumba Trafikskola A svarar Andreas H
    Hej Andreas!
    Jag beklagar verkligen din upplevelse av oss och vi tar naturligtvis dina synpunkter på allvar.
    Att jag Björn Björklund (skolchef) inte ringt tillbaka till dig ber jag om ursäkt för. Tyvärr kan jag inte
    minnas att jag fått notis om att jag skulle göra det. Men det är fortfarande din upplevelse och jag ber
    om ursäkt.
    Vad gäller dina synpunkter på planering och vilka moment som behövds öva kan jag hänvisa till vårat
    digitala utbildningskort som förs för samtliga elever och lektioner. Där skriver läraren vad som övats,
    vad som godkänts och vad som ska övas nästa gång. Enligt de noteringar jag kan se så har läraren
    tydligt noterat vad som ska övas nästa lektion samt lämna synpunkter på de brister som funnits. Om
    läraren inte varit tillräckligt tydlig i den muntliga feedbacken så framgår det tydligt på elevcentralen.
    Beträffande den långa tiden för att få prov efter genomförd Utbildningskontroll finns det en
    förklaring. Det var jag som gjorde Utbildningskontrollen och jag hade en del synpunkter som jag
    tydligt redogjorde för samt skrev in på elevcentralen. Bl.a. så uppskattade jag att du behövde ca 3
    lektioner (a´80 min) för att rätta till de brister jag noterade.
    Dessutom skulle du vara klar med samtliga ”Plugga-delar” i teorin samt göra ett slutprov på skolan
    innan vi bokade ett prov. Den 11 januari 2019 gör du slutprovet på skolan. Därefter kontaktar vi
    Trafikverket och bokar prov. Att väntetiden blev ca 3 veckor är inget ovanligt. Teoriprovet 30/1 och
    körprovet den 5/2.
    Att du upplever det som lång tid förstår jag men det beror på att du inte gjorde ditt slutprov tidigare.
    Som jag sa och noterade vid Utbildningskontrollen skulle vi inte boka tid för prov innan du blev klar
    med teorin (Plugga-delen och slutprov).
    Att skolan (lärarna) inte hade koll på vilka moment som skulle övas finner jag som otroligt. Vi följer
    undervisningsplanen som har samma momentindelning som finns på elevcentralen. Där kan du och
    lärarna tydligt se var i utbildningen eleven befinner sig och vilka moment som ska övas.
    Att du inte kört i stan finner jag inga konstigheter i. Att kl.07.00 eller 08.30 bege sig in till stan ger
    inte dig som elev särskilt mycket. Tät trafik och mycket krypkörning i köer är inget varken du eller
    läraren skulle finna som givande och värt att lägga pengar på.
    Att flera av lärarna skulle haft en nedlåtande attityd gentemot dig gör mig både ledsen och förvånad.
    Jag utgår ifrån att vi på våran skola inte har den ”stilen” utan istället uppmuntrar våra elever och
    naturligtvis vill lära dom att köra bil.
    Slutligen vill jag bara beklaga att din upplevelse av oss inte är positiva men jag hoppas ändå att vi på
    något sätt hjälpt dig att få ditt körkort.
    Lycka till och kör förståndigt!
    Björn Björklund (Skolchef)
  • 2019-04-11

Max R skrev om Riskettan en del av Gullmarsplans Trafikskola
    Bra, engagerande och avslappnat. Trevlig personal och inte för stora grupper. Läs mer
  • 2019-03-16

Amanda J skrev om Gullmarsplans Trafikskola
    Jag tycker att dom lärarna jag har haft har lärt mig jättemycket! Sen så tycker jag överlag att allt har vart superbra och jätteroligt! Läs mer
  • 2019-03-15

Jacob V skrev om Handledarutbildning en del av Gullmarsplans Trafikskola
    Instruktören/läraren var bra och tydlig
    Jag fick lära mig mycket :)) Läs mer
  • 2019-03-14

Axel M skrev om Gullmarsplans Trafikskola
    Fick mycket utav körlektionerna, min lärare var väldigt pedagogisk och schysst. Ångrar inte att jag utbildade mig via körskola. Blev bemött mycket bra. Läs mer

Sara A skrev om Handledarutbildning en del av Gullmarsplans Trafikskola
    Bra lärare, tydliga och trevliga. Dock onödigt lång utbildning Läs mer

Karolina R skrev om Handledarutbildning en del av Gullmarsplans Trafikskola
    Väldigt bra men mycket ner inriktingar mot handledaren än den som ska övningsköra Läs mer

Anna A skrev om Handledarutbildning en del av Gullmarsplans Trafikskola
    Vi gick handledarutbildningen och fick ett gott intryck av läraren och körskolan. Läs mer
  • 2019-03-12

Rebecka B skrev om Gullmarsplans Trafikskola
    Tog lektionspaket och är väldigt nöjd med den guidning jag fick som ledde hela vägen fram till körkort. Trevlig och kunnig personal som stöttade och peppade Läs mer
  • Karin S

2019-03-12

Karin S skrev om Gullmarsplans Trafikskola
    Vänligt bemötande gedigen körutbildning Läs mer
  • 2019-03-12

Audissa A skrev om Gullmarsplans Trafikskola
    Alldeles fantastisk personal som är utmärkta lärare i både teori och praktik. Hade världens bästa lärare i Petronella! Läs mer
  • 2019-02-08

Jeanette B skrev om Handledarutbildning en del av Gullmarsplans Trafikskola
    Blev jättetrevligt bemött och utbildningen var över min förväntad.
    Både jag och sonens var supernöjda Läs mer
  • 2019-02-07

David B skrev om Handledarutbildning en del av Gullmarsplans Trafikskola
    Bra och effektiv kurs. Värt pengarna Läs mer
  • 2019-02-07

Erik A skrev om Riskettan en del av Gullmarsplans Trafikskola
    Lite ofokuserad ibland men bra grund och bra dialog. Läs mer
  • 2019-02-06

Anders W skrev om Handledarutbildning en del av Gullmarsplans Trafikskola
    Handledarutbildning.
    På grund av kraftiga trafikstörningar (snöfall) kom jag 20 min för sent och blev inte insläppt. Väldigt nonchalant bemötande och ingen återkoppling på hur jag skulle få tillbaka pengarna som jag redan hade betalat. Läs mer
    2019-02-09 Tumba Trafikskola A svarar Anders W
    Hej Anders!

Vad tråkigt att du upplevde att du blev nonchalant bemött, men du gick ju medan jag försökte förklara varför du inte kunde komma in 20 minuter försent.

Nu har ju vi redan pratat och du är kostnadsfritt inbokad på en ny introduktionsutbildning, visste inte att du skrivit detta inlägg när du ringde oss, och jag förklarade för dig på telefonen som nu:
    Varje trafikskola eller utbildare som bedriver introduktionsutbildning för privat övningskörning följer en utbildningsplan som måste vara godkänd av Transportstyrelsen. Och ett av kraven är att utbildningen måste vara minst 3 timmar för att alla moment i utbildningen ska hinnas med. Och då krävs det att deltagarna är delaktiga under hela utbildningen för att kunna godkännas och att vi därefter rapporterar detta till Transportstyrelsen.
    Vi skickar ut en bokningsbekräftelse och ber dessutom deltagarna att komma 15 minuter innan kursstart för id-kontroll, så att utbildningen kan starta i utsatt tid, vilket även du fått skickad på sms.
    Att någon blir försenad pga snöoväder, försenade tåg eller bussar gör inte att vi ruckar på de regler vi måste och vill följa, för att ge den utbildning som krävs, däremot erbjuder vi vid sådana tillfällen deltagaren att kostnadsfritt boka in ett nytt kursdatum.

/Annelie Backman
    Gullmarsplans Trafikskola
  • 2019-02-05

Tom K skrev om Riskettan en del av Gullmarsplans Trafikskola
    Riskettan var lärorik och intressant. Läs mer
  • Tobias W

2018-11-30

Tobias W skrev om Gullmarsplans Trafikskola
    En lång lektion och hjälp till uppkörning av utökat släp.
    Bra mottagande, kunnig och rolig körskolelärare.

Jag lyckades med det jag skulle och lärde mig mycket på den korta tiden jag var på körskolan. Läs mer
  • 2018-11-28

Jesper A skrev om Gullmarsplans Trafikskola
    Körkort BE-paket. Trevligt bemötande från alla jag haft i kontakt med på trafikskolan.
    Väldigt kunnig och proffsig lärare, kände genast förtroende för honom.
    Fick svar på de frågor jag hade och många bra tips.
    Jag är mycket nöjd med att ha valt Gullmarsplans Trafikskola för att hjälpa mig att ta BE-körkort. Läs mer
  • 2018-11-28

Jonas B skrev om Gullmarsplans Trafikskola
    Bra lärare överlag men Henrik var skönaste läraren ever Läs mer
  • 2018-09-04

Alexander F skrev om Gullmarsplans Trafikskola
    Helt okej lektioner men var extremt dåliga på att säga vad saker kostade. Uppkörningen kostade ca 1500 kr att göra via bilskolan, men då var de redigt duktiga på att undvika att berätta den lilla detaljen att uppkörningen i sig inte ingick, utan att det snarare var en 1500kr dyr lektion. Lite konstigt om man ser att en dubbellektion kostade 950 och uppkörningen tog kortare tid så då undrar man ju vad de extra 550kr gick någonstans... Läs mer
    2018-09-05 Representant GullmarsplansTrafik S svarar Alexander F
    Hej Alexander och grattis till körkortet!

Tack för att du tog dig tid att dela dina åsikter. Ledsen att du inte fick tydlig information angående kostnaderna för uppkörningen, vilket vi ska/brukar försöka vara tydliga med.
    När du kör upp via trafikskolan bokar vi lärare och bil i 120 minuter, då du träffar läraren ca 50 minuter innan uppkörningstiden och har en uppvärmningslektion innan provet. Provet tar ca 50 min och vägen tillbaka ca 20 min. Kostnaden är 1410kr.

Kör man upp som privatist är det naturligtvis billigare då du åker själv till trafikverket och gör uppkörningen i trafikverkets bil och tar dig därifrån själv. Kostnad för lån av trafikverkets bil 400kr.

Susanne L skrev om Gullmarsplans Trafikskola
    Köpte ett paket för att ta B96, med en lektion samt lån av bil och släp till uppkörningen. Bra och pedagogisk lektion med bra tips hur man backar med släp, klarade uppkörningen utan problem! Läs mer

Thomas N skrev om Gullmarsplans Trafikskola
    En utmärkt trafikskola! Proffsigt, trevligt och bra på alla sätt. Läs mer

Rasmus R skrev om Gullmarsplans Trafikskola
    Riktigt bra utbildare och nya bra bilar. Läs mer

Mathilda E skrev om Gullmarsplans Trafikskola
    Jag körde en intensivkurs och kan inte annat säga att jag är nöjd. Läs mer
  • 2018-03-16

Niklas N skrev om Gullmarsplans Trafikskola
    Seriös utbildning, bra lärare, bra uppföljning och förberedelser inför proven. Läs mer
  • Anna N

2018-03-12

Anna N skrev om Gullmarsplans Trafikskola
    Jag är mycket nöjd med både bemötande, pedagogik och allt annat på Gullmarsplans trafikskola. Personalen är mycket trevlig, de körskolelärare jag haft, fr a Göran har varit mycket bra, pedagogisk, kunnig och tålmodig. Även Anna som jag kört ett par lektioner med har varit mycket bra! Jag tycker skolan i sig håller hög kvalitet till ett vad jag vet, relativt lågt pris. Mycket trevlig personal i receptionen, när jag behövt hjälp och ändra tider etc har de varit mycket flexibla och hjälpsamma. Bra att de också erbjuder teorilektioner till ett lågt pris. Läs mer
  • 2018-03-12

Ziwei C skrev om Gullmarsplans Trafikskola
    I joined as a completely freshman in driving, and of course I took my lessons in English. The instructors are professional, they can almost read my mind when I’m driving, and know exactly what I’m worried about. They even offered me a few free courses when I switch from manuel to automatic. I completely agree that it is a good move to automatic, I enjoy driving much more now. Läs mer
  • 2018-03-11

Linn A skrev om Gullmarsplans Trafikskola
    En körskola som är ärlig och inte mjölkar en på pengar. Bra bemötande, bra lärare och smidig bokning. Jag lärde mig verkligen köra bil på ett tryggt och genomtänkt sätt. Läs mer
  • 2018-03-09

Marija A skrev om Gullmarsplans Trafikskola
    Jag köpte alla böcker på körskolan, teoriundervisningar, risk 1 och 2 samt körlektioner. Jag tyckte allt var jätte bra och jag är jätte nöjd med allt. Läs mer
  • 2018-03-09

Rebecca Ö skrev om Gullmarsplans Trafikskola
    Bästa körskolan, Pedagogiska, härligt bemötande och bästa Eva såklart! Läs mer
  • 2017-12-06

Stefan S skrev om Riskettan en del av Gullmarsplans Trafikskola
    Jag har kanske inte deltagit i så många riskettor men det här var definitivt den bästa.

Det var laddat och mäktigt att se Att Döda Ett Barn.

Det var intressant och verkligt när vi fick sitta och diskutera med varandra under övningarna.

En trevlig upplevelse. Läs mer

Jakob A skrev om Gullmarsplans Trafikskola
    Stor variation i kvalitet mellan körlärarna. När jag väl hittat rätt höll undervisningarna hög kvalitet och jag upplevde att de som jag åkte mest med både brydde sig, var tydliga, pedagogiska och kunniga. Kommunikationen med receptionen/admin var oftast klockren. Läs mer

Bilal A skrev om Riskettan en del av Gullmarsplans Trafikskola
    Det var väldigt bra! Jag gillade övningar, korta klipp från plötsliga stopp allt var nytt ocj givande!
    Jag tycker även mycket om min lärare Läs mer

Tove S skrev om Gullmarsplans Trafikskola
    Jätte bra service och jätte trevliga lärare, trivs väldigt bra! Kunde inte haft det bättre!! Läs mer

Kristina R skrev om Gullmarsplans Trafikskola
    Fantastiskt från start till körkort! Läs mer
  • 2017-10-19

Dzhwar M skrev om Gullmarsplans Trafikskola
    Helt underbar körskola på många sätt. Mycket bra körlärare. Jag hade Henrik,Bjön och Göran som lärare under min tid vid skolan.Tack för körkortet! Läs mer
  • 2017-10-18

Sanna L skrev om Gullmarsplans Trafikskola
    Väldigt proffsig körskola som bidrog till att jag på ett effektivt och bra sätt fick mitt BE-körkort. Mångårig kunskap och bra tips. Rekommenderas! Läs mer
  • 2017-10-17

Lilia N skrev om Gullmarsplans Trafikskola
    Mycket professionellt bemötande, kunniga och pedagogiska lärare!

Rekommenderar starkt! Läs mer
  • 2017-10-17

Nils F skrev om Gullmarsplans Trafikskola
    Hej
    Bra bemötande, kunnig personal och en bra förberedelse inför uppkörning. Kan varmt rekommendera Gullmarsplans Trafikskola
    NG From Läs mer
  • Marcus P

2017-04-30

Marcus P skrev om Gullmarsplans Trafikskola
    Gullmarsplans trafikskola är väldigt bra med bra och trevlig personal! min lärare Göran lärde mig väldigt mycket och tack vare honom så klarade jag min uppkörning eftet många försök på en annan körskola för några år sedan. har mycket och tacka honom för! sen är han väldigt trevlig och rolig att komunisera med medan man kör. Ger 5 av 5 stjärnor! Läs mer
  • Madelene E

2017-04-29

Madelene E skrev om Gullmarsplans Trafikskola
    Jättetrevlig personal och bra priser Läs mer
  • 2017-04-28

Minghui L skrev om Gullmarsplans Trafikskola
    Det är bästa trafikskolan!! Alla är otroligt duktiga. Stor tack för Göran som hjälp mig att få mitt körkort.Rekommenderar strakt denna trafikskola!! Läs mer
  • 2017-03-30

Mukasa O skrev om Gullmarsplans Trafikskola
    Bra skola med duktiga lärare, bottenbetyg får ni för att det är ALDRIG någon som svarar i telefon trots att ni faktiskt har öppet och det är inte lunchtid!!!!! Läs mer
  • 2017-03-20

Martin M skrev om Gullmarsplans Trafikskola
    Proffsigt bemött. Tydlig utbildningsplan och hjälpsamma lärare.
    Väldigt nöjd med mitt val av trafikskola då jag tyckte dem skötte den praktiska och teoretiska utbildningen väldigt bra. Läs mer
  • 2017-03-17

Jan E skrev om Gullmarsplans Trafikskola
    Bra lärare både för dom som har körkort å elev Läs mer
  • Maija V

2017-03-16

Maija V skrev om Gullmarsplans Trafikskola
    Väldigt bra bemötande. Receptionisterna hjälper på ett utmärkt sätt en med allt praktiska. Lärarna är trevliga och bryr sig att eleven ska nå sitt mål. Är hel nöjd och kan varmt rekommendera Gullmarsplans trafikskola!
    Jag körde ca 30 lektioner på skolan samt gick all teori. Det var väl värt att gå teorikurser på skolan då man får en mycket bättre och snabbare förståelse än att bara läsa teoriboken, (gick på Tumba). Att köpa distanstester är också väldigt bra inför teoriprovet.
    Det jag uppskattade hos lärarna var att man kunde ha en bra dialog om vad man ville öva varje lektion och att de verkligen sätter tydliga krav på eleven. Läs mer

Gullmarsvägen 15, 121 40 Johanneshov