Gullmarsplans Trafikskola

Gullmarsplans Trafikskola har ett strålande läge i södra Stockholm. Vi utformar ett personligt upplägg för den utbildningen du behöver för att lyckas med just dina förutsättningar. Förutom B-behörighet till personbil med både automat och manuell växellåda erbjuder vi utbildningar för BE, utökad B (B96) och handikappanpassad övningsbil till funktionshindrade.

Förutom svenska har vi utbildningen även på engelska. I receptionen talar vi även tyska och franska. Har du dyslexi eller liknande svårigheter? Kontakta oss så hjälper vi till med det med. Varmt välkommen!

Läs vad 120 kunder tycker om Gullmarsplans Trafikskola 2

• ALICIA L
    2021-09-13
    Jag kan rekommendera Gullmarsplans trafikskola. Jag har kört mycket privat, men tog 4 dubbellektioner med Narges och det var väldigt lärorikt. Hon gav mig bra tips som jag alltid kommer att bära med mig. Hon var positiv men gav också konstruktiv kritik, mycket trevlig och snäll. De har ett tolvstegsprogram, och eftersom jag bara tog 4 dubbellektioner hann jag inte med allt. Men jag körde upp privat och klarade uppkörningen ändå.
    2021-05-22
    Professionella och hjälper än med det man själv tycker man behöver öva på. Ger bra med feedback så man vet vad man kan träna på hemma.
    2021-05-21
    Idag klarade jag min uppkörning på första försöket. Jag hade Narges som trafiklärare och hon var väldigt bra då man verkligen fick veta vad man behövde träna mer på, väldigt rak och tydlig. Rekommenderas trafikskolan och Narges mycket!
    2021-04-25
    Narges och Anna var mina körskolelärare, men jag körde allra mest med Anna. Jag rekommenderar dom båda två! Tack för en rolig tid fram till körkortet!
    2021-03-13
    Jag gjorde hela min utbildning på Gullmarsplans trafikskola. Jag gycker att upplägget är tydligt och att alla lärare är trevliga. Av de lärare som jag körde med skulle jag rekommendera Anna F, Christel och Petronella - även om jag sedan beslutade mig för att köra med Anna eftersom vi kom bäst överens. På grund av att jag själv hade mycket att göra under tiden jag övningskörde så tog det väldigt lång tid, men jag vet andra som har gjort utbildningen på kortare tid än jag.
    De erbjuder även en väldigt tydlig teorikurs som var en stor hjälp för mig, och Elevcentralen har många bra frågor vilket gör att upplevelsen känns logisk och det blir ett bra komplement till körningen.
    Jag tyckte att det var värt priset för lektionerna, hade en trevlig upplevelse och nu så har jag körkort!
    2021-03-07
    Köpte paket för BE-körkort. Bra lektion och tips inför förarprovet. Trevlig och rolig lärare. Fixade kortet.
    2021-03-03
    Jag är jättenöjd med den körkortsutbildning jag fick på Gullmarsplans trafikskola och jag kan varmt rekommendera deras tjänster. Klarade körkortet på första försöket i Farsta tack vare deras sammanhållna utbildningsplanen där samtliga moment gicks igenom och repeterades inför uppkörningen!
    Körkorspaket BE
    Trevligt bemötande
    Kunnig personal
    2021-03-03
    Hel utbildning för körkort. Från start till slut kompetenta och närvarande lärare. Klarade uppkörning och teori på första försök, mellan okt-feb.
    2021-03-03
    bra och välldigt pedagogiska..
    2021-01-31
    Handledarkurs. Bra och noggrann
    2020-12-18
    Totalt köpte jag Ca 20 lektioner med en bra lärare och tjejerna i receptionen var mycket hjälpsamma
    Allt funkade bra
    2020-12-18
    Tydliga och utmärkt bemötande

Tack
    2020-12-16
    Personlig och strukturerad läroplan, med trevliga lärare.
    2020-12-16
    Snabb och bra hantering. Trevlig personal
  • Elin N
    2020-08-27
    Bokade in en körlektion för BE körkort i sista stund innan uppkörning. Trots att körskolan egentligen var fullbokade lyckades de klämma in både en extra körlektion och se till så att jag hade möjlighet att låna bil och släp vid uppkörningen. Hade detta inte varit möjligt hade jag troligtvis inte klara uppkörningen, stort tack!
    2020-06-19
    Förväntade mig en torr och långdragen föreläsning att mest sitta genom för körkortets skull. Blev positivt överraskad
    2020-06-18
    Positivt och professionellt bemötande.
    2020-06-18
    Fantastiskt härlig och inspirerande lärare. 3,5 timmar som var mycket bra.
    2020-06-17
    Introduktionskursen för körkort gjordes utmärkt av läraren. Läraren gjorde mig inspirerad av kursen och hade en bra pedagogik.
    2020-06-17
    Jag och min son gick introduktionskursen
    2020-06-17
    Köpte BE-Paket. Denna korta men relevanta utbildning säkerställde att jag klarade teori och körprov. Mottagande och körlektioner sköttes på ett mycket professionellt sätt. Rekommenderas varmt!
    Handledarutbildning. Den var ändamålsenlig
    2020-03-19
    Narges var min körskolelärare och det gick superbra, klarade uppkörningen på första försöket. Tydliga instruktioner och bra feedback både muntligt och digitalt via elevcentralen.
    2020-03-13
    Jag hade Narges som lärare, och det var jättebra. Hon är jättetrevlig och förstående. Tack vare våra lektioner lyckades jag nu ta körkortet på andra försöket efter ca 3 månader. Tack så mycket för all din hjälp och för att du har fått mig att känna mig säker på min körning.
  • Edit ulrika ablavi A
    2020-02-07
    Jag kom till gullmars efter att ha haft en fruktansvärd lärare tidigare.. fick direkt ett så bra bemötande från start av receptionisterna och kände direkt att detta var en seriös och lovande skola. Pga lite missförstånd och strul fick jag köra med flera olika lärare och jag var nöjd med dem alla! Så pedagogiska, tålmodiga, seriösa, trevliga och duktiga lärare. De har ett superbra system och utbildningsplan för att få en redo inför uppkörningen så man håller koll på vart man ligger i sin utveckling. De peppar en och får en att hålla uppe motivationen. Extra stort tack till Anna M, utan hennes stöd hade jag inte haft mitt körkort idag. Rekommenderar denna skolan starkt till alla!
    2020-01-29
    Jag gick på både teori och körlektioner via Gullmarsplans högskola, samt risk ettan/tvåan och uppkörning bokat via körskola. Jag har varit supernöjd med allt från bemötande från receptionspersonal och all hjälp där, till lärarna, upplägg och allt enorma stöd jag fått. Fokuset har alltid varit på hur jag ska lära mig bäst och vad jag behöver mer träning på. Väldigt professionellt team, strukturerade utbildningar, och saker och ting anpassades och löstes längst vägen för att min utbildning skulle bli så bra som möjligt. Väldigt många gånger har jag upplevt att anställda har gjort mycket utöver sina nödvändiga arbetsuppgifter för att jag skulle få det bra. Och det gick utmärkt med både teorin och förarprovet! Enormt tacksam för all stöd och all hjälp!
    2020-01-28
    Jag köpte ett startpaket med teori lektioner, böcker och körlektioner samt utöver det flera körlektioner. Sedan så körde jag upp med skolan. Dem var väldigt trevliga och lärarna var pedagogiska och proffesionella. Det kändes att syftet var att helt enkelt skapa en sån bra bilförare som möjligt tillsammans. Som helhet är jag väldigt nöjd och skulle rekommendera skolan till mina vänner.
    2019-09-03
    B utökad
    Bra
    Klarade

Kunniga
    2019-05-24
    Jag köpte trafikskolans största paket med både teori och körning samt köpte till extra körlektioner. Nyttjade med andra ord i princip allt skolan hade att erbjuda. Allt hade hög kvalité vilket gjorde att varenda krona kändes värd att spendera. Personalen i receptionen hjälpte till med alla funderingar jag hade, stora som små och jag upplevde under mina månader som elev på skolan att allt gick att lösa - inget var ett problem! Jag fick t ex byta lärare efter första lektionen (vissa personer passar bättre ihop än andra helt enkelt) och de såg till att det gick smidigt.

Klarade teoriprov och uppkörning på första försöket och har verkligen min lärare Björn S och alla annan hjälpsam personal på trafikskolan att tacka för det. Kan verkligen rekommendera denna skola!
    2019-05-23
    Fantastiska lärare, och fin och hjälpsam receptionspersonal.
    2019-05-23
    - Jag köpte paket med olika mängder lektioner.
    - Jag tycker jag blev bra bemött av trafikskolan.
    - Jag hade inga speciella förväntningar men tycker att jag blev bra bemött av skolan och utvecklades med min körning.
    - I helhet har jag en bra upplevelse från trafikskolan och hade en duktig lärare som hjälpte mig till körkortet.
    2019-05-22
    Jag upplever att Gullmarsplans Trafikskola fullkomligt saknar planeringsförmåga och har en dålig attityd mot sina kunder. Jag skulle starkt rekommendera att välja en annan körskola. Enda anledningen att jag fortsatte där var att jag upplevde det svårt att byta körskola mitt i utbildningen.

Jag bad flera gånger om en långsiktig plan för vad jag behövde lära mig och hur många körlektioner jag skulle boka men fick inte det, så det blev uppehåll i lektionerna när jag inte bokat tillräckligt många lektioner i god tid och körlärarna var uppbokade när mina bokade lektioner var slut.

När jag hade haft utbildningskontroll tog det 2 månader att få tid för uppkörning, trots att jag uppmanat dem att boka i god tid vilket de inte gjort eftersom de ansåg att det inte behövdes. Dessutom hade de knappt några tider för lektioner fram till uppkörningen. Jag ringde då trafikskolan och bad att få prata med körskolechefen för att få framföra mitt missnöje, men han ringde aldrig upp trots att receptionisten sagt att han skulle göra det.

Körskolan hade heller ingen koll på vilka moment jag behövde genomföra. På sista lektionen dagarna innan uppkörning frågade jag varför vi aldrig kört inne i stan och då var läraren förvånad över att ingen av de övriga lärarna gjort det med mig. Även vid andra tillfällen hade de dålig koll på vilka moment som genomförts och inte, och jag fick ingen lista på moment som skulle genomföras så jag själv kunde hålla koll.

Dessutom tycker jag att flera av lärarna hade en nedlåtande attityd gentemot mig som kund. Exempelvis så missade jag vid ett tillfälle att stanna på rätt sätt vid kö inför ett rödljus (det fanns en zon man behövde lämna öppen för korsande trafik) och läraren tryckte då på bromsen och utropade glatt att "Där fick jag dig!". Jobbet går väl ut på att lära kunderna att köra bil, inte att glädjas åt när kunderna gör misstag?
    Hej Andreas!
    Jag beklagar verkligen din upplevelse av oss och vi tar naturligtvis dina synpunkter på allvar.
    Att jag Björn Björklund (skolchef) inte ringt tillbaka till dig ber jag om ursäkt för. Tyvärr kan jag inte
    minnas att jag fått notis om att jag skulle göra det. Men det är fortfarande din upplevelse och jag ber
    om ursäkt.
    Vad gäller dina synpunkter på planering och vilka moment som behövds öva kan jag hänvisa till vårat
    digitala utbildningskort som förs för samtliga elever och lektioner. Där skriver läraren vad som övats,
    vad som godkänts och vad som ska övas nästa gång. Enligt de noteringar jag kan se så har läraren
    tydligt noterat vad som ska övas nästa lektion samt lämna synpunkter på de brister som funnits. Om
    läraren inte varit tillräckligt tydlig i den muntliga feedbacken så framgår det tydligt på elevcentralen.
    Beträffande den långa tiden för att få prov efter genomförd Utbildningskontroll finns det en
    förklaring. Det var jag som gjorde Utbildningskontrollen och jag hade en del synpunkter som jag
    tydligt redogjorde för samt skrev in på elevcentralen. Bl.a. så uppskattade jag att du behövde ca 3
    lektioner (a´80 min) för att rätta till de brister jag noterade.
    Dessutom skulle du vara klar med samtliga ”Plugga-delar” i teorin samt göra ett slutprov på skolan
    innan vi bokade ett prov. Den 11 januari 2019 gör du slutprovet på skolan. Därefter kontaktar vi
    Trafikverket och bokar prov. Att väntetiden blev ca 3 veckor är inget ovanligt. Teoriprovet 30/1 och
    körprovet den 5/2.
    Att du upplever det som lång tid förstår jag men det beror på att du inte gjorde ditt slutprov tidigare.
    Som jag sa och noterade vid Utbildningskontrollen skulle vi inte boka tid för prov innan du blev klar
    med teorin (Plugga-delen och slutprov).
    Att skolan (lärarna) inte hade koll på vilka moment som skulle övas finner jag som otroligt. Vi följer
    undervisningsplanen som har samma momentindelning som finns på elevcentralen. Där kan du och
    lärarna tydligt se var i utbildningen eleven befinner sig och vilka moment som ska övas.
    Att du inte kört i stan finner jag inga konstigheter i. Att kl.07.00 eller 08.30 bege sig in till stan ger
    inte dig som elev särskilt mycket. Tät trafik och mycket krypkörning i köer är inget varken du eller
    läraren skulle finna som givande och värt att lägga pengar på.
    Att flera av lärarna skulle haft en nedlåtande attityd gentemot dig gör mig både ledsen och förvånad.
    Jag utgår ifrån att vi på våran skola inte har den ”stilen” utan istället uppmuntrar våra elever och
    naturligtvis vill lära dom att köra bil.
    Slutligen vill jag bara beklaga att din upplevelse av oss inte är positiva men jag hoppas ändå att vi på
    något sätt hjälpt dig att få ditt körkort.
    Lycka till och kör förståndigt!
    Björn Björklund (Skolchef)
    2019-04-11
    Bra, engagerande och avslappnat. Trevlig personal och inte för stora grupper.
    2019-03-16
    Jag tycker att dom lärarna jag har haft har lärt mig jättemycket! Sen så tycker jag överlag att allt har vart superbra och jätteroligt!
    2019-03-15
    Instruktören/läraren var bra och tydlig
    Jag fick lära mig mycket :))
    2019-03-14
    Fick mycket utav körlektionerna, min lärare var väldigt pedagogisk och schysst. Ångrar inte att jag utbildade mig via körskola. Blev bemött mycket bra.
    2019-03-13
    Bra lärare, tydliga och trevliga. Dock onödigt lång utbildning
    2019-03-13
    Väldigt bra men mycket ner inriktingar mot handledaren än den som ska övningsköra
    2019-03-13
    Vi gick handledarutbildningen och fick ett gott intryck av läraren och körskolan.
    2019-03-12
    Tog lektionspaket och är väldigt nöjd med den guidning jag fick som ledde hela vägen fram till körkort. Trevlig och kunnig personal som stöttade och peppade
  • Karin S
    Vänligt bemötande gedigen körutbildning
    2019-03-12
    Alldeles fantastisk personal som är utmärkta lärare i både teori och praktik. Hade världens bästa lärare i Petronella!
    2019-02-08
    Blev jättetrevligt bemött och utbildningen var över min förväntad.
    Både jag och sonens var supernöjda
    2019-02-07
    Bra och effektiv kurs. Värt pengarna
    2019-02-07
    Lite ofokuserad ibland men bra grund och bra dialog.
    2019-02-06
    Handledarutbildning.
    På grund av kraftiga trafikstörningar (snöfall) kom jag 20 min för sent och blev inte insläppt. Väldigt nonchalant bemötande och ingen återkoppling på hur jag skulle få tillbaka pengarna som jag redan hade betalat.
    Hej Anders!

Vad tråkigt att du upplevde att du blev nonchalant bemött, men du gick ju medan jag försökte förklara varför du inte kunde komma in 20 minuter försent.

Nu har ju vi redan pratat och du är kostnadsfritt inbokad på en ny introduktionsutbildning, visste inte att du skrivit detta inlägg när du ringde oss, och jag förklarade för dig på telefonen som nu:
    Varje trafikskola eller utbildare som bedriver introduktionsutbildning för privat övningskörning följer en utbildningsplan som måste vara godkänd av Transportstyrelsen. Och ett av kraven är att utbildningen måste vara minst 3 timmar för att alla moment i utbildningen ska hinnas med. Och då krävs det att deltagarna är delaktiga under hela utbildningen för att kunna godkännas och att vi därefter rapporterar detta till Transportstyrelsen.
    Vi skickar ut en bokningsbekräftelse och ber dessutom deltagarna att komma 15 minuter innan kursstart för id-kontroll, så att utbildningen kan starta i utsatt tid, vilket även du fått skickad på sms.
    Att någon blir försenad pga snöoväder, försenade tåg eller bussar gör inte att vi ruckar på de regler vi måste och vill följa, för att ge den utbildning som krävs, däremot erbjuder vi vid sådana tillfällen deltagaren att kostnadsfritt boka in ett nytt kursdatum.

/Annelie Backman
    Handledarutbildning
    2019-02-05
    Riskettan var lärorik och intressant.
  • Tobias W
    2018-11-30
    En lång lektion och hjälp till uppkörning av utökat släp.
    Bra mottagande, kunnig och rolig körskolelärare.

Jag lyckades med det jag skulle och lärde mig mycket på den korta tiden jag var på körskolan.
    2018-11-28
    Körkort BE-paket. Trevligt bemötande från alla jag haft i kontakt med på trafikskolan.
    Väldigt kunnig och proffsig lärare, kände genast förtroende för honom.
    Fick svar på de frågor jag hade och många bra tips.
    Jag är mycket nöjd med att ha valt Gullmarsplans Trafikskola för att hjälpa mig att ta BE-körkort.