H & B Larsson Bygg AB

H & B Larsson Bygg AB

hblarsson.com
  • BadgeThreeYears

Vi på H&B Larsson Bygg AB är aktiva runt om hela Stockholmsområdet och framförallt kring Huddinge. Vår kundkrets är väl etablerad idag och vi utför byggarbeten åt såväl företag som privatpersoner. Vi vill att alla våra kunder ska känna sig trygga och har därför valt att arbeta genom organiseringsverktyget Bygglet. På så vis...

98 omdömen om H & B Larsson Bygg AB

Sedan starten hos Reco 2021

Kristian L
Skrev om H & B Larsson Bygg AB

Mycket bra bemötande. De var lyhörda och kom med råd enligt gällande branschregler. De kunde ta frågor och reklamationer utan konflikt. Istället försökte, och lyckades de lösa de frågor som uppstod under arbetet. De hjälpte oss att renovera vårt kök, lägga in nytt golv, klinkers, montera köksfläktens kanal så att den är brandsäker och godkänd, samt några småarbeten. Vi är mycket nöjda.

Svar från H & B Larsson Bygg AB

Tack för det fina omdömet! Kul att höra att ni uppskattade en god dialog. Vi blir väldigt glada av de fina orden och hoppas ni trivs med det nya köket! Med vänliga hälsningar H&B Larsson Bygg AB.

Idrott A
Skrev om H & B Larsson Bygg AB

Professionella, duktiga och serviceinriktade! De utförde ett bra arbete med proffsigt och trevligt bemötande. Kom även med förslag på lösningar. Kan rekommendera dem varmt.

Svar från H & B Larsson Bygg AB

Tack så mycket! Roligt att höra att ni är så nöjda. Med vänliga hälsningar H&B Larsson Bygg AB.

Ninva E
Skrev om H & B Larsson Bygg AB

Vi är jätte nöjda med H&B Larsson Bygg AB samarbete. Professionella hantverkare som utför arbetet välplanerat.

Svar från H & B Larsson Bygg AB

Tack för dom fina orden, kul att ni blev så nöjda. Med varma hälsningar H&b larsson bygg AB.

Viktor L
Skrev om H & B Larsson Bygg AB

Vi gick in med väldigt höga förväntningar i vårt projekt. H&B larsson har genom hela projektet vart lyhörda, lösningsorienterade transparenta och lyckats leverera på vår höga förväntan gällande kvalitet. Kan varmt rekommendera dem. Vi renoverade vårt badrum och vår hall samt monterade större fönster.

Svar från H & B Larsson Bygg AB

Tack så mycket väldigt roligt att ni är så nöjda, kul med lite speciella och härliga idéer från eran sida som togs iland på ett uppskattat sätt.

Tord W
Skrev om H & B Larsson Bygg AB

Ommålning av väggar och snickerier i kök, hall och wc. Mycket nöjd, proffsig, snabb och trevlig målare. Städade undan allt när han var klar och lämnade färgburkar kvar (påskrivna med färgkod och var de använts) för ev. bättring i framtiden.

Svar från H & B Larsson Bygg AB

Tack Tord för dom fina orden, kul att du är så nöjd.

Malena C
Skrev om H & B Larsson Bygg AB

Jättebra byggfirma som tar sig an stora som små jobb. Kommer i tid, gör det de skall, är lätta att diskutera med, kommer med egna lösningar och har bra ideer på hur saker och ting skall lösas. Andra gången vi anlitade dem och det lär bli fler gånger.

Svar från H & B Larsson Bygg AB

Tack va roligt att ni är så nöjda, extra kul när det är en återkommande kund. Med varma hälsningar H&B Larsson Bygg AB

Ingela F
Skrev om H & B Larsson Bygg AB

Duktiga pålitliga kreativa och går att resonera med

Tack för de fina orden. Med varma hälsningar H&B Larsson Bygg AB

Jimmy G
Skrev om H & B Larsson Bygg AB

Tog hjälp av H & B Larsson Bygg för att byta fönster på vår villa i Tullinge och är väldigt nöjd med det. Tidsplanen höll dom precis som det var sagt och killarna som utförde bytet var riktigt trevliga!

Tack Jimmy! Med varma hälsningar H&B Larsson Bygg AB

Onetarg A
Skrev om H & B Larsson Bygg AB

Trevligt bemötande och duktiga hantverkare. //Joakim

Tack för de fina orden. Med varma hälsningar H&B Larsson Bygg AB

Stefan W
Skrev om H & B Larsson Bygg AB

H&B Larsson är ett mycket kompetent och pålitligt byggföretag. Deras snickare och målare har varit mycket duktiga och effektiva. Inte minst viktigt är att de höll tider och kom som utlovat. De av H&B Larssons underleverantörer som var inblandade i vårt projekt (plåtslagare, murare, elektriker, rörmokare etc) var också mycket duktiga och utförde arbeten i tid. Mitt samlade intryck av företaget är hög kompetens, pålitlighet, och ett uppriktigt och trevligt bemötande.

Svar från H & B Larsson Bygg AB

Vilket lyft det vart på huset med fasadrenoveringen. Kul att få göra så många olika moment hos er. Med varma hälsningar H&B Larsson Bygg AB

Charlotta B
Skrev om H & B Larsson Bygg AB

Pålitliga, håller vad de lovar men samtidigt raka för att vara just pålitliga. Belyser konsekvenser av olika val (med konsekvenser menas då effekter på ev tidsåtgång och därmed kostnad) Bra återkoppling och dialog både med personer på plats och med projektledare. Svarar snabbt och lyhörda. Noga med att städa / plocka upp och med förståelse för att man som privatperson bor i själva bygget. Rekommenderas varmt.

Svar från H & B Larsson Bygg AB

Tack för det fina omdömet. Extra kul med återkommande kunder. Med varma hälsningar H&B Larsson Bygg AB

Åke H
Skrev om H & B Larsson Bygg AB

Anlitade H & B Larsson på rekommendation för ombyggnation av övervåning. De utförde ett bra arbete med proffsigt och trevligt bemötande. Kom även med förslag på lösningar. Kan rekommendera dem varmt.

Kul att ni är nöjda. Med varma hälsningar H&B Larsson Bygg AB

Stig-Åke P
Skrev om H & B Larsson Bygg AB

Trevlig personal! Känner företaget sedan tidigare .vi är helt nöjda med utfört arbete.

Hej! Kul att ni är nöjda. Med varma hälsningar H&B Larsson Bygg AB

Therese S
Skrev om H & B Larsson Bygg AB

Trovärdigt bemötande och goda råd innan utförandet. Förväntningen var att det skulle bli ett bra jobb utfört och på kort tid och när det var klart att det skulle vara rent och snyggt. Allt som jag förväntade mig stämde till 100% och framfört allt att det var så rent och snyggt. Alla 3 taken som byttes blev så bra gjort. Kan rekommendera företaget och hantverkarna som utförde jobbet , riktiga proffs.

Svar från H & B Larsson Bygg AB

Kul Therese att du fått en så bra upplevelse. Med varma hälsningar H&B Larsson Bygg AB

Göran B
Skrev om H & B Larsson Bygg AB

Vi har anlitat H & B Larsson flera gånger och vi vet att man kan lita på dem att de gör ett bra arbete. Även bra kommunikation och man blir alltid bra bemött av dem.

Vad kul att ni är nöjda. Med varma hälsningar H&B Larsson Bygg AB

Margareta W
Skrev om H & B Larsson Bygg AB

Vi anlitade HB Larsson Bygg för byte av vindskivor och takfotsbrädor på hus och garage. Arbetet utfördes noggrant, proffsigt och med gedigen säkerhet. Vi är mycket nöjda med resultatet, att arbetet blev klart på utsatt tid, deras lyhördhet och trevliga bemötande.

Vad kul att ni är nöjda. Med varma hälsningar H&B Larsson Bygg AB

Berit O
Skrev om H & B Larsson Bygg AB

H&B Larsson Bygg har rakt igenom hela byggprocessen varit professionella, trevliga och samarbetsvilliga. Företaget har duktiga projektledare och snickare som hittade de bästa lösningar på alla delar i bygget med att renovera souterrängvåningen på ett hus från 1940-talet på ett genomtänkt och säkert sätt.

Svar från H & B Larsson Bygg AB

Vi blir alltid lika glada av så här fina omdömen. Vi önskar att ni kommer trivas med er "nya" undervåning. Med varma hälsningar H&B Larsson Bygg AB

Jan B
Skrev om H & B Larsson Bygg AB

Vi har byggt ut och renoverat under nästan ett och ett halvt år, med paus under vintern, med H&B Larsson. Vi är väldigt nöjda med resultatet. Bra utfört, skickliga och trevliga hantverkare. Inte bara de som kom från H&B L, utan alla som de anlitat i sin tur. Plåtslagare, murare, elektriker, röris - alla. Skulle vi göra om det skulle vi anlita dem igen.

Svar från H & B Larsson Bygg AB

Tack för det fina omdömet. Kul med större projekt där allt fungerat precis som vi vill och förväntar oss av våra medarbetare och våra samarbetspartners. Med varma hälsningar H&B Larsson Bygg AB

Victor B
Skrev om H & B Larsson Bygg AB

Anlitade HB Larsson för en avväxling för att öppna upp mellan kök och vardagsrum, samt renovering. .Väldigt nöjd med resultatet! Alla involverade från HB Larsson har varit superproffsiga och trevliga att ha att göra med. kommunikation, offerter och fakturor tydligt nedbrutna och transparenta. Ordning, reda och perfekt städat genom hela bygget.. klart innan tidsplan. Vill du ha en proffsig entreprenad så kan jag rekommendera HB Larsson. Víctor Bokegård

Svar från H & B Larsson Bygg AB

Sjukt kul att just ni är så pass nöjda med tanke på att vi använde en hel del av våran kompetens i olika delar på detta projekt. Hoppas ni får glädje av eran "nya" övervåning. Med varma hälsningar H&B Larsson Bygg AB

Klara W
Skrev om H & B Larsson Bygg AB

Rekommenderas. Bra på att fixa inom nästan alla områden.

Svar från H & B Larsson Bygg AB

Tack för omdömet hoppas på fler framtida samarbeten. Med varma hälsningar H&B Larsson Bygg AB

Compentia A
Skrev om H & B Larsson Bygg AB

Proffsigt i alla avseenden, rekommenderas varmt!

Svar från H & B Larsson Bygg AB

Extra kul att några vi samarbetat med länge skriver ett sånt fint omdöme. Med varma hälsningar H&B Larsson Bygg AB

Helena P
Skrev om H & B Larsson Bygg AB

Toppenbra och kompetent service och personal.

Svar från H & B Larsson Bygg AB

Va kul att du är nöjd Helena. Hoppas på fler uppdrag i framtiden. Med varma hälsningar H&B Larsson Bygg AB

Heidi N
Skrev om H & B Larsson Bygg AB

H&B Larsson Bygg har varit delaktiga i att realisera vår vision om att bygga ett så ärligt, hälsosamt och miljömässigt hållbart permanentboende som möjligt i Gladö Kvarn utanför Huddinge. Vi förde dialog med flera olika byggföretag innan vi fattade beslut om att gå vidare med H&B Larsson Bygg. De upplevdes från första stund som genuina och professionella, vilket vi bedömde som otroligt viktiga egenskaper för vilka vi ville samarbeta med för att uppföra vårt kommande hem. Vår åsikt om dem har inte förändrats under resans...

Svar från H & B Larsson Bygg AB

Vi blir extra glada när vi får ett så här fint omdöme från kunder vi jobba med under nästan ett års tid och med en så nära och tätt kommunikation. Vi önskar er en framtid i erat fina hus. Med varma hälsningar H&B Larsson Bygg AB

Anna R
Skrev om H & B Larsson Bygg AB

Otroligt bra företag med duktiga hantverkare i alla led som man kan känna sig trygg med.

Tack för de fina orden Anna. Med varma hälsningar H&B Larsson Bygg AB

Madeleine E
Skrev om H & B Larsson Bygg AB

Renovering av trästaket och garageramp. Bra företag att ha att göra med. Trevlig personal. Kanske inte de billigaste, men man får vad man betalar för. Rekommenderas.

Svar från H & B Larsson Bygg AB

Hej Madeleine! Kul att ni är nöjda och hoppas vi ses i framtiden för fler uppdrag. Med varma hälsningar H&B Larsson Bygg AB

Ewa K
Skrev om H & B Larsson Bygg AB

Har varit kund i många år . Får det jobb jag behöver gjort på ett effektivt och kunnigt sätt

Svar från H & B Larsson Bygg AB

Tack för ditt omdöme. Hoppas på fler längre fram. Med varma hälsningar H&B Larsson Bygg AB

Jonas R
Skrev om H & B Larsson Bygg AB

Vi har använt H&B Larsson Bygg AB för ombyggnad, tillbyggnad, altan och gjutning av ballkong. Vår kontakt med H&B Larsson har från starten varit tydlig och informativ, det känns tryggt att få kontinuerlig uppdatering och det är tydligt att dem har full kontroll över projekten. Killarna kommer alltid på de tider som utlovas, är otroligt kunniga och lösnings orienterade, har ordning å reda på byggplatsen och det är alltid städat när dem lämnar. De underleverantörer som H&B använder håller samma höga kvalite, vilket gör det...

Svar från H & B Larsson Bygg AB

Kul att ni är så nöjda och tack så hemskt mycket för det fina omdömet. Med varma hälsningar H&B Larsson Bygg AB

Jenny M
Skrev om H & B Larsson Bygg AB

Professionella, duktiga och serviceinriktade! Vi fick det precis som vi ville, med bra input på vägen!

Tack för omdömet. Med varma hälsningar H&B Larsson Bygg AB

Pål Ä
Skrev om H & B Larsson Bygg AB

Jag har anlitat dem i flera år för både större och mindre renoverings- och reparationsarbeten i lägenheten. De lyssnar på kunden och gör inget utan att ha stämt av med kunden. De presenterar olika alternativ med fördelar/nackdelar. Arbetet utförs i tid och med kvalitet. De är trevliga.

Svar från H & B Larsson Bygg AB

Alltid lite extra kul med återkommande kunder som är nöjda. Med varma hälsningar H&B Larsson Bygg AB

Göran H
Skrev om H & B Larsson Bygg AB

Bra och proffsigt bemötande under hela processen och det vi kan bedöma har företaget levt upp till våra förväntningar. Sammanfattningsvis är styrelsens bedömning att arbetet genomfördes enligt offert och slutredovisning med faktura var ovanligt detaljerad med arbetstid, köpta tjänster och material.

Kul att du är nöjd. Med varma hälsningar H&B Larsson Bygg AB

Bengt A
Skrev om H & B Larsson Bygg AB

Blev bra bemött och upplevde att de utfördet ett bra jobb. Vi är nöjda och kommer kontakta firman vid framtida behov, det som kan göras bättre är uppföljningen efter slutfört arbete. Vi fick hjälp med att hitta en vattenläcka i ventilation mellan kök och yttertak.

Svar från H & B Larsson Bygg AB

Tack för omdömet och hoppas vi kan jobba åt er mer i framtiden. Med varma hälsningar H&B Larsson Bygg AB

Martin L
Skrev om H & B Larsson Bygg AB

Mycket bra! Kan starkt rekommendera dem!

Tack så hemskt mycket för omdömet. Med varma hälsningar H&B Larsson Bygg AB

Camilla L
Skrev om H & B Larsson Bygg AB

Vi gjorde en större renovering med allt från komplett nytt badrum, till nya väggar, golvslipning, stambyte och ny el. Vi hade höga förväntningar och med all rätt. ALL personal har varit fantastiskt duktiga (och trevliga) och vi är mycket nöjda med hela upplevelsen. Rekomenderar varmt H & B Larsson för totalentreprenad.

Tack Camilla för det fina omdömet. Med varma hälsningar H&B Larsson Bygg AB

Jacob L
Skrev om H & B Larsson Bygg AB

mycket bra jobb. men överraskande dyrt.

Kul att ni är nöjda med resultatet. Med varma hälsningar H&B Larsson Bygg AB

Martin B
Skrev om H & B Larsson Bygg AB

Skickliga, självständiga och flexibla snickare som vi kunde bolla idéer med för våra platsbyggda bokhyllor m.m.

Svar från H & B Larsson Bygg AB

Hej Martin! Kul att ni är nöjda. Kanske vi ses längre fram för fler uppdrag? Med varma hälsningar H&B Larsson Bygg AB

Per H
Skrev om H & B Larsson Bygg AB

Vare sig bättre eller sämre än andra bolag i deras bransch. Tar bra betalt för de det gör

Svar från H & B Larsson Bygg AB

Hej Per! Tråkigt att upplevelsen av oss inte är bättre. Kommer ta kontakt med dig för att höra på dina synpunkter. Med varma hälsningar H&B Larsson Bygg AB

Anneli H
Skrev om H & B Larsson Bygg AB

Väldigt fint och professionellt bemötande. Hittade företaget när jag googlade och hemsidan kändes trevlig. Bra kommunikation och snabb service. Skönt att veta att jag hittat ett företag som känns bra, om ytterligare behov.

Tack för de finna orden Anneli. Med varma hälsningar H&B Larsson Bygg AB

Fredrik S
Skrev om H & B Larsson Bygg AB

Anlitade H&B Larsson bygg för badrummet och köket, mycket trevliga grabbar. kommer anlita företaget igen

Svar från H & B Larsson Bygg AB

Hej Fredrik! Tack för de fina orden. Ser fram emot nästa projekt. Med varma hälsningar H&B Larsson Bygg AB

Saman A
Skrev om H & B Larsson Bygg AB

Dåligt , kom inte i tid , tog längre tid än som vi har kommit överens om , tog sönder en dörr hittills har dem inte fixat , svara ej i telefon ect .... Jag rekommenderar verkligen inte den här företaget

Svar från H & B Larsson Bygg AB

Hej Saman! Tråkigt att du upplever vårat företag på detta vis. Finns det något vi kan göra för dig så att du får en annan bild av oss? Med varma hälsningar H&B Larsson Bygg AB

Erik S
Skrev om H & B Larsson Bygg AB

Köksrenovering, bra bemötande och enkla att ha att göra med!

Svar från H & B Larsson Bygg AB

Hej Erik! Tack för de fina orden. Hoppas ni ska trivas i erat nya kök. Med varma hälsningar H&B Larsson Bygg AB

Tord W
Skrev om H & B Larsson Bygg AB

Bra bemötande Kunniga och hjälpsamma medarbetare Ordning och reda på lagar, regler och papper Badrum, Tvättstuga, Fönster, Fasad

Svar från H & B Larsson Bygg AB

Hej Tord! Tack för de finna orden. Allt lika trevligt att samarbeta med dig/er. Med varma hälsningar H&B Larsson Bygg AB

Ulf R
Skrev om H & B Larsson Bygg AB

Bra kontakt och väl utförda arbeten, håller vad de lovar och noggranna arbeten. Tack för all hjälp.

Svar från H & B Larsson Bygg AB

Tack Ulf! Kul att få ett sånt omdöme av en som dömt andra tidigare. Med varma hälsningar H&B Larsson Bygg AB

Hans W
Skrev om H & B Larsson Bygg AB

Detta bolag har lyckats skaffa sig ett fantastiskt bra lag av underentreprenörer som snabbt kommer när problem uppstår i vårt snart hundraåriga funkis-hus!Efter att ha upplevt många problem tidigare är det oerhört att med ETT telefonsamtal veta att man snart kommer att få sitt problem löst! Hans Wigzell

Svar från H & B Larsson Bygg AB

Hej Hans! Tussen tack för de fina orden. Med varma hälsningar H&B Larsson Bygg AB

Lise K
Skrev om H & B Larsson Bygg AB

snabb, enkel och rak kommunikation. Hade kommunikations problem med företaget som byggde vårt kök, ville inte anlita de igen för de sista sakerna. Skickade förfrågan runt och fick tag på H&B Larsson Bygg AB. De gjorde de sista bitarna på vårt kök. Jag blev supernöjd! Kommer att vända mig till de igen när vi petar på nästa bit av huset, men nu njuter jag av ett färdigt kök!

Svar från H & B Larsson Bygg AB

Hej Lise! Kul att du fått en så bra känsla för oss. Vi hoppas på fler samarbeten i framtiden. Med varma hälsningar H&B Larsson Bygg AB H & B Larsson Bygg AB

Adam B
Skrev om H & B Larsson Bygg AB

Fick en packning bytt. Det var en garantifråga, som sedan visade sig inte handla om garanti, men det uppdagades inte förrän efteråt. Så jag hade ingen möjlighet att avböja jobbet för det var redan utfört. Rörmokaren som var här åkte alltså härifrån i tron om att han utfört ett garantijobb. Rörmokarfirman fakturerade H & B Larsson Bygg AB 1500 kr för jobbet, de fakturerade sedan mig 2900 kr. För EN packning!

Svar från H & B Larsson Bygg AB

Hej Adam! Vi beklagar att du upplever att du fått en felaktig faktura. Vi kommer kontakta dig för att reda ut detta. Med varma hälsningar H&B Larsson Bygg AB

Berit B
Skrev om H & B Larsson Bygg AB

Har under många år anlitat företaget för diverse uppdrag och alltid varit mycket nöjd. Uppdragen har varierat från ombyggnader,badrum,stensättning på stor gård och mycket annat. Har rekommenderat företaget till andra vänner och släktingar. Alla är nöjda

Svar från H & B Larsson Bygg AB

Hej Berit! Tack så hemskt mycket för de finna orden. Med varma hälsningar H&B Larsson Bygg AB

Fredrik W
Skrev om H & B Larsson Bygg AB

Byggde ny uteplats och pergola hos oss! Mycket nöjda med resultatet och vägen dit, hantverkaren var lyhörd för våra idéer och kom med bra egna lösningar där vi inte riktigt tänkt klart! Rekommenderas och kommer användas igen! Tack för denna gång.

Svar från H & B Larsson Bygg AB

Va kul att ni är nöjda. Kul när vi dessutom kan komma med bra lösningar. Med varma hälsningar H&B Larsson Bygg AB

Emil B
Skrev om H & B Larsson Bygg AB

Bra dialog, bra hantering av avvikelser och tillägg, snyggt slutresultat. Rekommenderas.

Svar från H & B Larsson Bygg AB

Tack Emil! Alltid kul när man lämnar över ett projekt till en nöjd kund. Varma hälsningar från oss på H&B Larsson Bygg AB

Aina D
Skrev om H & B Larsson Bygg AB

Vi renoverade en lägenhet, ett arbete som tagit 500 timmar. Hela processen har varit mycket smidig och utan några problem eller kontorverser. Vi har haft en person som vi lätt har kunnat nå med våra frågor och önskemål, hinder som uppstår har lätt lösts med eleganta lösningar som vi inte kände till. Den tidsuppskattning som vi fick från början stämde perfekt. Jag rekommenderar nu HB Larsson till alla som vill ha tips på en seriös byggare. Och som extra fördel var alla som jobbade så väldigt trevliga att ha att göra med.

Svar från H & B Larsson Bygg AB

Så kul att ni är nöjda. Hoppas ni ska trivas i er nyrenoverade lägenhet. Varma hälsningar från oss på HB Larsson

Ingrid S

Bemötande toppen Arbetet toppen