Alla kategorier Byggkonsult Stockholms län Haninge Hansa Konsult AB

Hansa Konsult AB

Vikvägen 9, 136 75 Vendelsö — Visa karta

Välkommen till Hansa Konsult AB! Utför besiktning för bergsprängnings- och markarbeten!
Ranhammarsvägen 29, 16867, Bromma
Kompakt Bygg Stockholm
Ola B:
Kompakt Bygg har gjort ett mycket bra jobb. De är proffsiga, väl planerat projekt och under arbetet kommunicerade de med oss. Noggranna och ...

Läs vad 2 kunder tycker om Hansa Konsult AB

• Pernilla C
    Pernilla C skrev om Hansa Konsult AB
    Vår rekommendation är att om någon granne använder sig av denna besiktningsman så ska ni ta in en oberoende besiktningsman omgående. Trots att vårt eget försäkringsbolag till slut ersatte skador för hundratusentals kronor så fick vi ett efterbesiktningsprotokoll från denna firma där inga skador hade noterats. Vi hade tur som hade ett försäkringsbolag som såg igenom detta, annars hade vi stått där med alla skador.
  • Andreas J
    Andreas J skrev om Hansa Konsult AB
    Företaget skulle ha erbjudit vår fastighet vibrationsmätare inför sprängarbeten på en grannfastighet, men man hävdade att vår fastighets huvudbyggnad låg för långt från sprängområdet för att vi skulle ha rätt till det (>50 m). Man antydde att vi kunde bekosta det själva om vi ansåg att det var viktigt. När jag sedan på egen hand mätte upp avståndet visade det sig ligga <40 m från området.
    Företaget gjorde dessutom en mycket slarvig besiktning av vårt hus inför sprängarbetet:
    - påstod att vi hade betongplatta medan nästan hela huset stod på mur med krypgrund,
    - missade att dokumentera ett antal betydande sprickor i källarväggen, av sådan karaktär att de går igenom källarväggen.
    Jag ringde före sprängning och påpekade detta men ingen vilja till åtgärd har visats. Jag informerade då även om att en fasadrenovering gjorts på vår huvudbyggnad efter deras besiktning men ingen reaktion har som sagt iakttagits.

Vikvägen 9, 136 75 Vendelsö