Villa Drevan AB

Villa Drevan AB

Ring 08-745 200 00 www.hansakonsult.com
1.5

Välkommen till Hansa Konsult AB! Utför besiktning för bergsprängnings- och markarbeten!

2 omdömen om Villa Drevan AB

Pernilla C
Skrev om Villa Drevan AB

Vår rekommendation är att om någon granne använder sig av denna besiktningsman så ska ni ta in en oberoende besiktningsman omgående. Trots att vårt eget försäkringsbolag till slut ersatte skador för hundratusentals kronor så fick vi ett efterbesiktningsprotokoll från denna firma där inga skador hade noterats. Vi hade tur som hade ett försäkringsbolag som såg igenom detta, annars hade vi stått där med alla skador.

Bygglovshjälpen.se
4.8/5 i betyg av 62 omdömen 4.8 av 62 omdömen
BadgeThreeYears

Kristina L Kristina L
Andreas J
Skrev om Villa Drevan AB

Företaget skulle ha erbjudit vår fastighet vibrationsmätare inför sprängarbeten på en grannfastighet, men man hävdade att vår fastighets huvudbyggnad låg för långt från sprängområdet för att vi skulle ha rätt till det (>50 m). Man antydde att vi kunde bekosta det själva om vi ansåg att det var viktigt. När jag sedan på egen hand mätte upp avståndet visade det sig ligga <40 m från området. Företaget gjorde dessutom en mycket slarvig besiktning av vårt hus inför sprängarbetet: - påstod att vi hade betongplatta medan nästan...