Alla kategorier Frisör Kronoberg Växjö Hårmaker i Växjö AB

Västra Esplanaden 5, 352 31 Växjö — Visa karta

Läs vad 5 kunder tycker om Hårmaker i Växjö AB

• Andreas A
    Andreas A skrev om Hårmaker i Växjö AB
    Riktigt bra lunch ställe. Smakar hemlagat och Tony som äger stället är trevligheten själv!!
    Hälsar alltid en välkommen och får en att känna sig riktigt välkommen.
    Ett extra plus i min bok är att personalen är uppmärksam och står gärna till hands om det behövs.
    Själv har jag dessvärre aldrig provat restaurangen på kvällar och helger men har hört att den håller hög klass även då.
    Dom har ofta buffé på lunchen men den känns alltid vällagad och fräsch.
  • Anders N
    Anders N skrev om Hårmaker i Växjö AB
    Jag var i Växjö på mässa den 29-31/10 2010. Efter en lång dag på mässan blir kvällens middag dygnets höjdpunkt. Efter en kortare promenad från mitt hotell hittade jag Restaurang Casalinga. Utifrån gav restaurangen ett välkomnande och varmt intryck, varför jag också valde att äta här.

Från menyn valde jag som förrätt gratinerad getost med ruccolasallad och potatis, vilket lät enkelt och lockande. Som huvudrätt blev det pepparstek av oxfilé med potatisgratäng och en rödvinsås.

Vilket misstag!

Tydligen hade Ruccolasalladen tagit slut och utan att någon berättade detta blev den ersatt av en avdankad och brunkantig simpel isbergssallad, i stil med den i baguetterna på Statoil under sista förbrukningsdagen. Potatisen som skivats kom direkt från kylen och var kall. Den gratinerade getosten blev tallrikens hjälte och räddade föreställningen från ren och skär katastrof.

Sen var det dags för huvudrätten. Pepparbiffen var totalt dränkt i svartpeppar. Oxfilén smakade som en fryst bit fransyska som stekts på för låg värme. Potatisgratängen var på sina håll bränd och översaltad. Rödvinsåsen smakade färdigsås. Nu är det svårt att tro att detta kunde bli värre. Det är då jag fick syn på den halvbruna isbergssalladen även till huvudrätten.

Servitrisen kontaterade att ruccolasalladen blivit förväxlad med isbergssalladen och erbjöd sig "att göra något med priset".
    Priset spelar inte så stor roll när allt man vill ha är lite hederlig och vällagad mat. Kocken gav mig sitt ord på att det som serverats var en bit oxfilé och inget annat. Jag har mina tvivel.

När kunder ville ha notan blev de ombedda att gå fram till baren och betala. Helt ok för en lunchrestaurang, men inte på kvällens sittning.

Kanske är Casalinga i Växjö en bra restaurang en annan kväll, en annan kock. Men mitt besök blev ett riktigt bottennapp. Fundera en extra gång om ni ska äta på Casalinga.

Det blev ett 18-pack Mc Nuggets på Mc Donalds på vägen till hotellet.
  • Maria M
    Maria M skrev om Hårmaker i Växjö AB
    super god mat och härlig personal som får en att känna sig välkommen. Priserna är kanske lite väl saftiga, men det har jag överseende med. Tråkig inredning.
  • Teresia T
    Teresia T skrev om Hårmaker i Växjö AB
    Bra café med ett riktigt schysst utbud på luncher. Personalen är mycket trevlig och tillmötesgående. Det som är mindre bra är dock inredningen som kunde ha varit lite roligare och fantasifullare.
  • Frida G
    Frida G skrev om Hårmaker i Växjö AB
    Detta är ett helt ok café, men jag tycker att kvaliteten har försämrats. I alla fall vad det gäller inredningen. Tidigare fanns schyssta höga barstolar, nu påminner stolarna och borden mer skolmatsalsmöblering. Bra service dock.

Västra Esplanaden 5, 352 31 Växjö