Alla kategorier Tobak Dalarna Falun Havannamagasinet

Stora Torget, 791 71 Falun — Visa karta

Läs vad 2 kunder tycker om Havannamagasinet

• Owe C
    Owe C skrev om Havannamagasinet
    Jätte bra service glad och trevlig personalhttp://centralastadsrum.se/#
  • GOGO T
    GOGO T skrev om Havannamagasinet
    Det kommer in en högst besvärad man och ber vänligt om ett par servetter. Butikspersonalen ger honom ett par servetter och i samma sekund när mannen ska rusa ut från kiosken gör butikspersonalen ett utfall och frågar med rätt ovänlig ton vad mannen ska ha servetterna till. Mannen svarar att han ska torka bort glass eftersom det hänt en ”olycka” och kvinnan frågar om mannen köpt glassen vid aktuell kiosk. Mannen svarar kvinnan med ett förvånande nej. Kvinnan gör gällande för mannen att han borde ha haft med sig egna servetter.

Varje gång jag går förbi expressbutiken brukar jag tänka på den företeelsen och tänka mig in i faderns desperata behov av servetter för tillfället och kvinnans bemötande. Jag försökte sätta mig in i den situationen och kom genast på att jag inte ska skaffa barn som ska få äta glass i Falun, för tänk om jag skulle behöva ett par servetter om olyckan är framme och går förbi fel butik.

Stora Torget, 791 71 Falun