Alla kategorier Mäklare Västra Götaland Göteborg Helins Fastighetsbyrå

Helins Fastighetsbyrå

Kungsgatan 4, 411 19 Göteborg — Visa karta

Vi på Helins Fastighetsbyrå brinner för att hjälpa dig få en härlig start i din nya bostad och ett bra avslut i din gamla. Hos oss får du en personlig och engagerad service, vi vet att varje bostadsaffär är unik och vi vill ha en öppen dialog kring hur du vill att din bostadsaffär ska gå till.

Vi kan våra områden och följer alltid med i bostadsmarknadens svängar, så att du kan slappna av och lita på att vi hittar rätt köpare eller säljare för just dig och din bostad.

Trygghet är ett ord som följer med oss i allt vi gör och vi strävar alltid efter långsiktiga kundrelationer. Att få följa våra kunder genom olika boenden i livet är en förmån vi skattar högt!

Läs vad 145 kunder tycker om Helins Fastighetsbyrå

• Robert K
    Robert K skrev om Lars-Åke Helin en del av Helins Fastighetsbyrå
    Snabbt,noggrant och engagerande utfört arbete. Högsta betyg
  • Landström L
    Landström L skrev om Tobias Fagrell en del av Helins Fastighetsbyrå
    Tillmötesgående, tillgänglig och trevligt bemötande gjorde att mitt första köp av lägenhet kändes som ett rätt val.
  • Sjöberg A
    Sjöberg A skrev om Christer von Hauswolff en del av Helins Fastighetsbyrå
    På visningen kom mäklaren sent och hade inte förberett något. Han kunde inte svara på så många frågor och kändes oengagerad. När köpet genomfördes var allt rörigt och det var mycket info som gick kom fram till oss köpare. Jag vet även att städfirman anlitades via mäklarfirman och jobbet dom gjorde var under all kritik.
    2017-11-13 Christer v svarar Sjöberg A
    Hej! Tack för ert svar. Känner inte igen mig i er kritik. Trafiken i Göteborg kan jag tyvärr inte råda över så visst kan det bli tajt att hinna fram någon gång. Vi får huvudsakligen vår information från säljare. Denna lägenhet såldes vi ombud som själv inte bott i den och därför hade begränsad information om den. Vet inte vilka frågor ni inte fick svar på men jag hade kunnat förtydliga eller ta reda på mer om något var oklart. I detta fall var det flyttfirman, inte vi, som stod för städningen. Oavsett vem skulle ni återkommit till mig för alla städfirmor lämnar garanti på sitt jobb. Är arbetet inte utför enligt praxis ska de åtgärda felen. Hoppas ni trivs i lägenheten
  • Rosenberg S
    Rosenberg S skrev om Christer von Hauswolff en del av Helins Fastighetsbyrå
    Jag var mycket nöjd med Cjhrister.
    Sylvia Rosenberg
    2017-11-13 Christer v svarar Rosenberg S
    Hej Sylvia! Tack för det. Bara roligt att hjälpa dig med försäljningen. Hoppas du trivs i nya lägenheten.
  • Elisabeth H
    Elisabeth H skrev om Lars-Åke Helin en del av Helins Fastighetsbyrå
    Mycket duktig och erfaren mäklare. Jag är mycket nöjd med hans tjänster och kan rekommendera honom till andra.
  • Louise Å
    Louise Å skrev om Lars-Åke Helin en del av Helins Fastighetsbyrå
    Kunnig, engagerad och snabb respons när ev frågor dyker upp. Proffsig från början till slut!
  • Rickard R
    Rickard R skrev om Lars-Åke Helin en del av Helins Fastighetsbyrå
    Lars-Åke Helin på Helins Fastighetsbyrå var en trevlig person som visade stort engagemang så vi kan rekommendera honom till andra.
  • Diana H
    Diana H skrev om Lars-Åke Helin en del av Helins Fastighetsbyrå
    Proffsig, vänligt bemötande, hjälpsam, säker i sin yrkesroll!

Båda affärerna, köpa och sälja åt oss gick smidigare än vad vi förväntat oss!
  • Mikael T
    Mikael T skrev om Lars-Åke Helin en del av Helins Fastighetsbyrå
    Oengagerad. Svårt att få tag på. Dålig medvetenhet vad som krävs vid styling och presentation.
  • Kristoffer S
    Kristoffer S skrev om Lars-Åke Helin en del av Helins Fastighetsbyrå
    Trevligt och kunnigt bemötande. Lars-Åke var alltid mycket lätt att nå och få återkoppling ifrån.
    Det gick att få hjälp med alla möjliga olika frågor i samband med affären.
  • Richard S
    Richard S skrev om Lars-Åke Helin en del av Helins Fastighetsbyrå
    Trevlig och lätt att anlita och ett lågt arvode
  • Anna H
    Anna H skrev om Lars-Åke Helin en del av Helins Fastighetsbyrå
    En toppenmäklare! Alltid tillgänglig och tillmötesgående. Snabb återkoppling på frågor. Jag är väldigt nöjd med att allt sköttes lugnt, tryggt och proffsigt.
    2017-11-07 Lars-Åke H svarar Anna H
    Stort TACK för din fina rekommendation. Hoppas att du kommer trivas med ditt nya boende. Det har varit ett nöje att förmedla ditt hus.
  • Lars O
    Lars O skrev om Lars-Åke Helin en del av Helins Fastighetsbyrå
    Jag tycker att vi vi fick ett ett trevligt personligt bemötande, och
    Lars-Åke levde upp till våran förväntan som kund, med kunden
    i fokus. Jag anlitar gärna Lars-Åke som mäklare igen.
    2017-11-07 Lars-Åke H svarar Lars O
    TACK Lars! Det har varit en bra affär där samtliga parter var nöjda. Ha det gott!
  • Jacobsson T
    Jacobsson T skrev om Christer von Hauswolff en del av Helins Fastighetsbyrå
    Han var Trevlig, Kunnig
    och Professionel
    2017-11-13 Christer v svarar Jacobsson T
    Hej! Tack för er återkoppling. Hoppas bytet blev vad ni sett fram emot.
  • Benny L
    Benny L skrev om Lars-Åke Helin en del av Helins Fastighetsbyrå
    Mycket förtroende ingivande och trevlig personal.
    2017-11-07 Lars-Åke H svarar Benny L
    Tack Benny, du hade gjort ett bra jobb med din lägenhet, vilket gav ett bra slutpris på lägenheten.
  • Hossein K
    Hossein K skrev om Lars-Åke Helin en del av Helins Fastighetsbyrå
    Bra bemötande, bra info, mycket fin presentation av objektet på nätet.
    Hela affären gick smärtfritt.
    2017-11-07 Lars-Åke H svarar Hossein K
    TACK Hossein, det har varit en nöje att samarbeta med Er.
  • Anders L
    Anders L skrev om Lars-Åke Helin en del av Helins Fastighetsbyrå
    Mycket kunnig och engagerad mäklare
    2017-11-07 Lars-Åke H svarar Anders L
    TACK Anders, jag hoppas kunna hitta ett nytt fritidsboende till Er.
  • Christina V
    Christina V skrev om Lars-Åke Helin en del av Helins Fastighetsbyrå
    Vi var väldigt nöjda med hans service. Honom kan man rekommendera varmly!
  • Anders F
    Anders F skrev om Lars-Åke Helin en del av Helins Fastighetsbyrå
    Som kund i ett par hus-/lägenhets försäljningar med Helins så har jag fått upplevelsen av att Lars-Åke Helin har kunden i focus. Man får en väldigt proffsigt och tryggt bemötande som gör att man känner ett stort förtroende av en sådan rutinerad mäklare. Lars-Åke är väldigt duktig på att återkoppla om man har frågor och även meddela status på ärendet. Att Lars-Åke arbetat många år i branschen och i området kommer även väl till pass när det gäller att värdera bostaden. Min uppfattning är även att Helins Fastighetsbyrå ligger väldigt bra till arvodemässigt oxså. Så högsta betyg och varmaste rekommendationer från mig.
    Mv. Patrick Forsling
  • Radebrink C
    Radebrink C skrev om Christer von Hauswolff en del av Helins Fastighetsbyrå
    Trevligt bemötande men en mycket allvarlig kritik mot honom ang. att han inte informerade om att en ny stor väg skulle byggas ungefär 25 meter från vårt sommarhus. Samt att det nu byggs många lägenheter i vår närhet. Stor risk för att huset vi köpt sjunker i värde och att trafikbuller och luftföroreningar gör det mer svårsålt.
  • Barbro Elisabeth S
    Barbro Elisabeth S skrev om Christer von Hauswolff en del av Helins Fastighetsbyrå
    Väldigt bra bemötande hela vägen!
    Mycket kunnig!
    Väldigt trevlig!
    2017-11-06 Christer v svarar Barbro Elisabeth S
    Hej! Tack för det. Trevligt att få hjälpa er med försäljningen.
  • Christian S
    Christian S skrev om Lars-Åke Helin en del av Helins Fastighetsbyrå
    Lätta at samarbeta med och en förståelse för kundens situation.
  • Marianne L
    Marianne L skrev om Lars-Åke Helin en del av Helins Fastighetsbyrå
    Bra mäklare!
    Lyssnar och är ödmjuk
    Allt går som planerat, han är bra på att höra av sig och rapportera vad som skett efter visning
    Finns inget att klaga på
  • Tran J
    Tran J skrev om Tobias Fagrell en del av Helins Fastighetsbyrå
    Tobias är väldigt kompetent och man märker att han är erfaren. Rekommenderas!
    2017-11-06 Tobias F svarar Tran J
    Hej Jenny, tack så innerligt för dessa vänliga ord. Hoppas att du trivs i nya bostaden. Du är alltid välkommen att återkomma om det är något. Med vänlig hälsning Tobias
  • Agneta H
    Agneta H skrev om Lars-Åke Helin en del av Helins Fastighetsbyrå
    Jag fick både kunnigt och trevligt bemötande, helt nöjd...
  • Gabriela Z
    Gabriela Z skrev om Tobias Fagrell en del av Helins Fastighetsbyrå
    Vi är väldigt nöjda med vår mäklare i vår försäljning av vår lägenhet. Tobias är en väldigt lugn, trygg och kunnig mäklare, vilket uppskattades mycket av oss!

/Gabriela och Christian
    2017-01-20 Tobias F svarar Gabriela Z
    Hej Gabriela och Christian

Tack för att jag fick förtroendet att sälja Er bostad och det gläder mig oerhört mycket att höra att Ni är nöjda med mitt jobb. Min målsättning är alltid att hålla kunderna informerade så Ni hela tiden känner Er trygga i processen. Hoppas att Ni trivs i nya bostaden.
    Jag står till förfogande om Ni önskar mer hjälp. Med vänlig hälsning Tobias
  • Yvonne L
    Yvonne L skrev om Lars-Åke Helin en del av Helins Fastighetsbyrå
    Utmärkt bemötande. Han ringer snabbt tillbaka om han är upptagen när vi ringt upp honom. Styling och flyttstädning ingick i arvodet. Mycket bra. Vi rekommenderar varmt Lars-Åke Helin.
    2017-01-16 Lars-Åke H svarar Yvonne L
    Hej Yvonne, stort TACK för den fina rekommendationen! Ha det fint! MVH// Lars-Åke
  • Eva B
    Eva B skrev om Lars-Åke Helin en del av Helins Fastighetsbyrå
    Har inte stor erfarenhet av mäklare men fick gott intryck av Lars-Åke Helin.
  • Alban M
    Alban M skrev om Christer von Hauswolff en del av Helins Fastighetsbyrå
    Christer är en riktig bra mäklare som jobbar fullständig och ger en riktigt bra resultat.
    2017-02-22 Christer v svarar Alban M
    Tack för din recesion. Härligt att du är nöjd.
  • Thomas E
    Thomas E skrev om Lars-Åke Helin en del av Helins Fastighetsbyrå
    Helt ok. Vi har träffat honom flera gånger och det var för det mesta hlet ok
  • Celia Y
    Celia Y skrev om Christer von Hauswolff en del av Helins Fastighetsbyrå
    Mäklaren var pålitlig, kunnig och trevlig.
    2017-01-12 Christer v svarar Celia Y
    Hej Celia! Tack för ditt utlåtande.
  • Olle L
    Olle L skrev om Lars-Åke Helin en del av Helins Fastighetsbyrå
    Vid försäljning av vår brors lägenhet fick vi ett trevligt och engagerande
    bemötande av Lars-Åke Helin.
    Vi upplever resultatet som väl motsvarande våra förväntningar.
    Lars-Åkes hjälpsamhet och goda råd hjälpte oss till ett gott resultat.
    2017-01-13 Lars-Åke H svarar Olle L
    Hej Olle, stort TACK för er fina rekommendation. Hälsa så gott till de övriga syskonen. MVH// Lars-Åke
  • Roger P
    Roger P skrev om Christer von Hauswolff en del av Helins Fastighetsbyrå
    Man blev väl omhändertagen och sakligt informerad.
    2017-01-12 Christer v svarar Roger P
    Hej Roger! Tack för dina ord. Hoppas ni trivs i huset.
  • Eva Z
    Eva Z skrev om Lars-Åke Helin en del av Helins Fastighetsbyrå
    Fick förtroende för honom och praktisk hjälp med att åtgärda några brister på fastigheten. Snygg och snabb försäljning. Bra fotograf, som tog fina och rättvisa bilder. Har dessutom en nöjd köpare, vilket inte är minst viktigt för mig.
    2017-01-13 Lars-Åke H svarar Eva Z
    Stort TACK Eva för din fina rekommendation, hoppas vi kommer göra fler affärer i framtiden! MVH// Lars-Åke
  • Martina E
    Martina E skrev om Lars-Åke Helin en del av Helins Fastighetsbyrå
    Vi är väldigt nöjda med kontakten med Helins.
    2017-01-13 Lars-Åke H svarar Martina E
    Tack Martina för ert fina betyg! MVH// Lars-Åke
  • Curt L
    Curt L skrev om Tobias Fagrell en del av Helins Fastighetsbyrå
    En lugn, seriös och ambitiös man med hög kompetens som har lätt att "ta" folk och inger ett stort förtroende
    2017-03-16 Tobias F svarar Curt L
    Hej Curt, tack för dessa värmande ord. Min målsättning är alltid att utföra ett så bra jobb som möjligt och inte ta något för givet. Hoppas att Ni trivs i nya bostaden och Ni är alltid välkomna att återkomma. Med vänlig hälsning Tobias
  • Lena B
    Lena B skrev om Lars-Åke Helin en del av Helins Fastighetsbyrå
    Hej idet stora hela en bra upplevelse. Lite besviken över att vi inte fick ut visningen på huset på sön som första dag vilket jag var säker på skulle locka mer folk.
    Hälls. Lena
  • Sofia L
    Sofia L skrev om Lars-Åke Helin en del av Helins Fastighetsbyrå
    Supernöjd med allt! Lätt att kontakta, snabba svar! Kommer rekommendera vidare!
    2017-01-13 Lars-Åke H svarar Sofia L
    Tack Sofia för det fina betyget. Ha det fint! Mvh//Lars-Åke
  • Maria J
    Maria J skrev om Christer von Hauswolff en del av Helins Fastighetsbyrå
    Christer har genomgående från första kontakt imponerat med sitt personliga engagemang och vänliga bemötande och proffesionellt hantering vid försäljningen av mitt hus.Kände mig trygg att allt sköttes på bästa sätt genom hela processen.
    Jag kan varmt rekommendera Christer som mäklare .M.v.h Maria
    2017-01-12 Christer v svarar Maria J
    Hej Maria! Tack för det! Hoppas din nya lägenhet blir lika trivsam som ditt hus.
  • Alexander V
    Alexander V skrev om Tobias Fagrell en del av Helins Fastighetsbyrå
    Vi har använt oss av Tobias Fagrell när vi sålde vårt hus.
    Han har under hela processen varit otroligt proffsigt, visat stort kunnande och lagt ned stort engagemang från vårt första möte.
    2017-03-06 Tobias F svarar Alexander V
    Hej Alexander, tack för dessa fina ord. Det gläder mig att höra att Ni är nöjda med mitt jobb. Ni är alltid välkomna att höra av Er om det är något Ni önskar hjälp med. Med vänlig hälsning Tobias
  • Calle N
    Calle N skrev om Lars-Åke Helin en del av Helins Fastighetsbyrå
    Lars-Åke gjorde ett fantastiskt jobb och försäljningen gick över förväntan! Billigare än de stora mäklarhusen, mer personligt och dessutom ingick flyttstädning. Toppen!
  • Tore T
    Tore T skrev om Tobias Fagrell en del av Helins Fastighetsbyrå
    Bra, engagerad och uthållig i en försäljning som drog ut på tiden.
    2017-11-08 Tobias F svarar Tore T
    Hej Tore, tack för omdömet och förtroendet att hjälpa Er med försäljningen. Med vänlig hälsning Tobias
  • Sofia K
    Sofia K skrev om Lars-Åke Helin en del av Helins Fastighetsbyrå
    mycket bra bemötande. Lugn, lyhörd.
  • Bengt R
    Bengt R skrev om Lars-Åke Helin en del av Helins Fastighetsbyrå
    Mycket postiv! Väldigt proffsig handledning genom hela affären! Rekommenderas varmt! Med vänlig hälsning Bengt Ryden.
    2017-01-10 Lars-Åke H svarar Bengt R
    Stort TACK Bengt för din fina rekommendation och betyg på mitt arbete. Ha det fint! Mvh// Lars-Åke
  • Jörgen H
    Jörgen H skrev om Lars-Åke Helin en del av Helins Fastighetsbyrå
    Jag har under årens lopp jobbat med många fastighetsmäklare och bara ett fåtal har gjort ett bra jobb. Lars-Åke Helin är en av dem. Jag gillar den professionella inställning, att han är lätt att få tag i och att han är väldigt lyhörd för dina åsikter samtidigt som han säger sina egna. Jag kan varmt rekommendera ett samarbete med Helins Fastighetsbyrå!
    2017-01-10 Lars-Åke H svarar Jörgen H
    Stort TACK Jörgen för din fina rekommendation, hoppas vi kommer göra fler affärer i framtiden! MVH// Lars-Åke
  • Bariz B
    Bariz B skrev om Lars-Åke Helin en del av Helins Fastighetsbyrå
    Lugn och intressant som person. Professionell och trygg I sitt förhållande mot uppdraget. Kan apsolut rekommendera till mina vänner och bekanta.
    2017-01-10 Lars-Åke H svarar Bariz B
    Tack Bariz för din rekommendation, Hoppas ni trivs bra i ert nya boende! Ha det fint! MVH// Lars-Åke
  • Bertil J
    Bertil J skrev om Christer von Hauswolff en del av Helins Fastighetsbyrå
    Han är en mycket seriös och kunnig mäklare .
    Artigt o trevligt bemötande och tar sig tid att lyssna .
    En person som man känner stort förtroende för.
    Jag kan varmt rekommendera honom
    och Helins Fastighetsbyrå .
    2017-01-10 Christer v svarar Bertil J
    Hej Bertil!
    Tack för ditt positiva utlåtande, det kännas alltid bra att få bekräftat att vi gjort bra ifrån oss.
  • Maria J
    Maria J skrev om Lars-Åke Helin en del av Helins Fastighetsbyrå
    Mycket nöjd med Helins fastighetsbyrå!
    Jag tyckte de var snabba, smidiga, noggranna och kunniga! Jag skulle helt klart använda samma mäklare igen om det skulle behövas! Rekommenderar Helins fastighetbyrån mycket varmt
    👌🏻👌🏻
    2017-01-10 Lars-Åke H svarar Maria J
    Hej Maria, stort TACK för den fina rekommendationen. Hoppas ni kommer trivas i ert nya boende. MVH// Lars-Åke
  • Anna L
    Anna L skrev om Christer von Hauswolff en del av Helins Fastighetsbyrå
    Jag är mycket nöjd med Christer. Han är tillgänglig, kommunikativ och kompetent.
    Jag upplever honom som jordnära och förtroendeingivande.
    Han får betyg 4 av 5
  • Karin W
    Karin W skrev om Lars-Åke Helin en del av Helins Fastighetsbyrå
    Jag fick ett mycket bra bemötande av mäklaren från Lars-Åke Helins Fastighetsbyrå. Mäklaren var väl insatt i alla frågor som rörde objektet och ställde även upp och gav information när jag hade frågor långt efter att jag tillträtt. Jag kan varmt rekommendera denna fastighetsbyrå.
    2017-01-10 Lars-Åke H svarar Karin W
    Hej Karin, stort TACK för den fina rekommendationen. Jag hoppas vi kan hjälpa dig i fortsättningen i dina boendefrågor. Ha det fint!
    Mvh/ Lars-Åke
Lars-Åke Helin