Alla kategorier Mäklare Västra Götaland Göteborg Helins Fastighetsbyrå

Helins Fastighetsbyrå

Kungsgatan 4, 411 19 Göteborg — Visa karta

Vi på Helins Fastighetsbyrå brinner för att hjälpa dig få en härlig start i din nya bostad och ett bra avslut i din gamla. Hos oss får du en personlig och engagerad service, vi vet att varje bostadsaffär är unik och vi vill ha en öppen dialog kring hur du vill att din bostadsaffär ska gå till.

Vi kan våra områden och följer alltid med i bostadsmarknadens svängar, så att du kan slappna av och lita på att vi hittar rätt köpare eller säljare för just dig och din bostad.

Trygghet är ett ord som följer med oss i allt vi gör och vi strävar alltid efter långsiktiga kundrelationer. Att få följa våra kunder genom olika boenden i livet är en förmån vi skattar högt!

Läs vad 121 kunder tycker om Helins Fastighetsbyrå

• Agneta H
    Agneta H skrev om Lars-Åke Helin en del av Helins Fastighetsbyrå
    Jag fick både kunnigt och trevligt bemötande, helt nöjd...
  • Gabriela Z
    Gabriela Z skrev om Tobias Fagrell en del av Helins Fastighetsbyrå
    Vi är väldigt nöjda med vår mäklare i vår försäljning av vår lägenhet. Tobias är en väldigt lugn, trygg och kunnig mäklare, vilket uppskattades mycket av oss!

/Gabriela och Christian
    2017-01-20 Tobias F svarar Gabriela Z
    Hej Gabriela och Christian

Tack för att jag fick förtroendet att sälja Er bostad och det gläder mig oerhört mycket att höra att Ni är nöjda med mitt jobb. Min målsättning är alltid att hålla kunderna informerade så Ni hela tiden känner Er trygga i processen. Hoppas att Ni trivs i nya bostaden.
    Jag står till förfogande om Ni önskar mer hjälp. Med vänlig hälsning Tobias
  • Yvonne L
    Yvonne L skrev om Lars-Åke Helin en del av Helins Fastighetsbyrå
    Utmärkt bemötande. Han ringer snabbt tillbaka om han är upptagen när vi ringt upp honom. Styling och flyttstädning ingick i arvodet. Mycket bra. Vi rekommenderar varmt Lars-Åke Helin.
    2017-01-16 Lars-Åke H svarar Yvonne L
    Hej Yvonne, stort TACK för den fina rekommendationen! Ha det fint! MVH// Lars-Åke
  • Eva B
    Eva B skrev om Lars-Åke Helin en del av Helins Fastighetsbyrå
    Har inte stor erfarenhet av mäklare men fick gott intryck av Lars-Åke Helin.
  • Alban M
    Alban M skrev om Christer von Hauswolff en del av Helins Fastighetsbyrå
    Christer är en riktig bra mäklare som jobbar fullständig och ger en riktigt bra resultat.
    2017-02-22 Christer v svarar Alban M
    Tack för din recesion. Härligt att du är nöjd.
  • Thomas E
    Thomas E skrev om Lars-Åke Helin en del av Helins Fastighetsbyrå
    Helt ok. Vi har träffat honom flera gånger och det var för det mesta hlet ok
  • Celia Y
    Celia Y skrev om Christer von Hauswolff en del av Helins Fastighetsbyrå
    Mäklaren var pålitlig, kunnig och trevlig.
    2017-01-12 Christer v svarar Celia Y
    Hej Celia! Tack för ditt utlåtande.
  • Olle L
    Olle L skrev om Lars-Åke Helin en del av Helins Fastighetsbyrå
    Vid försäljning av vår brors lägenhet fick vi ett trevligt och engagerande
    bemötande av Lars-Åke Helin.
    Vi upplever resultatet som väl motsvarande våra förväntningar.
    Lars-Åkes hjälpsamhet och goda råd hjälpte oss till ett gott resultat.
    2017-01-13 Lars-Åke H svarar Olle L
    Hej Olle, stort TACK för er fina rekommendation. Hälsa så gott till de övriga syskonen. MVH// Lars-Åke
  • Roger P
    Roger P skrev om Christer von Hauswolff en del av Helins Fastighetsbyrå
    Man blev väl omhändertagen och sakligt informerad.
    2017-01-12 Christer v svarar Roger P
    Hej Roger! Tack för dina ord. Hoppas ni trivs i huset.
  • Eva Z
    Eva Z skrev om Lars-Åke Helin en del av Helins Fastighetsbyrå
    Fick förtroende för honom och praktisk hjälp med att åtgärda några brister på fastigheten. Snygg och snabb försäljning. Bra fotograf, som tog fina och rättvisa bilder. Har dessutom en nöjd köpare, vilket inte är minst viktigt för mig.
    2017-01-13 Lars-Åke H svarar Eva Z
    Stort TACK Eva för din fina rekommendation, hoppas vi kommer göra fler affärer i framtiden! MVH// Lars-Åke
  • Martina E
    Martina E skrev om Lars-Åke Helin en del av Helins Fastighetsbyrå
    Vi är väldigt nöjda med kontakten med Helins.
    2017-01-13 Lars-Åke H svarar Martina E
    Tack Martina för ert fina betyg! MVH// Lars-Åke
  • Curt L
    Curt L skrev om Tobias Fagrell en del av Helins Fastighetsbyrå
    En lugn, seriös och ambitiös man med hög kompetens som har lätt att "ta" folk och inger ett stort förtroende
    2017-03-16 Tobias F svarar Curt L
    Hej Curt, tack för dessa värmande ord. Min målsättning är alltid att utföra ett så bra jobb som möjligt och inte ta något för givet. Hoppas att Ni trivs i nya bostaden och Ni är alltid välkomna att återkomma. Med vänlig hälsning Tobias
  • Lena B
    Lena B skrev om Lars-Åke Helin en del av Helins Fastighetsbyrå
    Hej idet stora hela en bra upplevelse. Lite besviken över att vi inte fick ut visningen på huset på sön som första dag vilket jag var säker på skulle locka mer folk.
    Hälls. Lena
  • Sofia L
    Sofia L skrev om Lars-Åke Helin en del av Helins Fastighetsbyrå
    Supernöjd med allt! Lätt att kontakta, snabba svar! Kommer rekommendera vidare!
    2017-01-13 Lars-Åke H svarar Sofia L
    Tack Sofia för det fina betyget. Ha det fint! Mvh//Lars-Åke
  • Maria J
    Maria J skrev om Christer von Hauswolff en del av Helins Fastighetsbyrå
    Christer har genomgående från första kontakt imponerat med sitt personliga engagemang och vänliga bemötande och proffesionellt hantering vid försäljningen av mitt hus.Kände mig trygg att allt sköttes på bästa sätt genom hela processen.
    Jag kan varmt rekommendera Christer som mäklare .M.v.h Maria
    2017-01-12 Christer v svarar Maria J
    Hej Maria! Tack för det! Hoppas din nya lägenhet blir lika trivsam som ditt hus.
  • Alexander V
    Alexander V skrev om Tobias Fagrell en del av Helins Fastighetsbyrå
    Vi har använt oss av Tobias Fagrell när vi sålde vårt hus.
    Han har under hela processen varit otroligt proffsigt, visat stort kunnande och lagt ned stort engagemang från vårt första möte.
    2017-03-06 Tobias F svarar Alexander V
    Hej Alexander, tack för dessa fina ord. Det gläder mig att höra att Ni är nöjda med mitt jobb. Ni är alltid välkomna att höra av Er om det är något Ni önskar hjälp med. Med vänlig hälsning Tobias
  • Calle N
    Calle N skrev om Lars-Åke Helin en del av Helins Fastighetsbyrå
    Lars-Åke gjorde ett fantastiskt jobb och försäljningen gick över förväntan! Billigare än de stora mäklarhusen, mer personligt och dessutom ingick flyttstädning. Toppen!
  • Tore T
    Tore T skrev om Tobias Fagrell en del av Helins Fastighetsbyrå
    Bra, engagerad och uthållig i en försäljning som drog ut på tiden.
  • Sofia K
    Sofia K skrev om Lars-Åke Helin en del av Helins Fastighetsbyrå
    mycket bra bemötande. Lugn, lyhörd.
  • Bengt R
    Bengt R skrev om Lars-Åke Helin en del av Helins Fastighetsbyrå
    Mycket postiv! Väldigt proffsig handledning genom hela affären! Rekommenderas varmt! Med vänlig hälsning Bengt Ryden.
    2017-01-10 Lars-Åke H svarar Bengt R
    Stort TACK Bengt för din fina rekommendation och betyg på mitt arbete. Ha det fint! Mvh// Lars-Åke
  • Jörgen H
    Jörgen H skrev om Lars-Åke Helin en del av Helins Fastighetsbyrå
    Jag har under årens lopp jobbat med många fastighetsmäklare och bara ett fåtal har gjort ett bra jobb. Lars-Åke Helin är en av dem. Jag gillar den professionella inställning, att han är lätt att få tag i och att han är väldigt lyhörd för dina åsikter samtidigt som han säger sina egna. Jag kan varmt rekommendera ett samarbete med Helins Fastighetsbyrå!
    2017-01-10 Lars-Åke H svarar Jörgen H
    Stort TACK Jörgen för din fina rekommendation, hoppas vi kommer göra fler affärer i framtiden! MVH// Lars-Åke
  • Bariz B
    Bariz B skrev om Lars-Åke Helin en del av Helins Fastighetsbyrå
    Lugn och intressant som person. Professionell och trygg I sitt förhållande mot uppdraget. Kan apsolut rekommendera till mina vänner och bekanta.
    2017-01-10 Lars-Åke H svarar Bariz B
    Tack Bariz för din rekommendation, Hoppas ni trivs bra i ert nya boende! Ha det fint! MVH// Lars-Åke
  • Bertil J
    Bertil J skrev om Christer von Hauswolff en del av Helins Fastighetsbyrå
    Han är en mycket seriös och kunnig mäklare .
    Artigt o trevligt bemötande och tar sig tid att lyssna .
    En person som man känner stort förtroende för.
    Jag kan varmt rekommendera honom
    och Helins Fastighetsbyrå .
    2017-01-10 Christer v svarar Bertil J
    Hej Bertil!
    Tack för ditt positiva utlåtande, det kännas alltid bra att få bekräftat att vi gjort bra ifrån oss.
  • Maria J
    Maria J skrev om Lars-Åke Helin en del av Helins Fastighetsbyrå
    Mycket nöjd med Helins fastighetsbyrå!
    Jag tyckte de var snabba, smidiga, noggranna och kunniga! Jag skulle helt klart använda samma mäklare igen om det skulle behövas! Rekommenderar Helins fastighetbyrån mycket varmt
    👌🏻👌🏻
    2017-01-10 Lars-Åke H svarar Maria J
    Hej Maria, stort TACK för den fina rekommendationen. Hoppas ni kommer trivas i ert nya boende. MVH// Lars-Åke
  • Anna L
    Anna L skrev om Christer von Hauswolff en del av Helins Fastighetsbyrå
    Jag är mycket nöjd med Christer. Han är tillgänglig, kommunikativ och kompetent.
    Jag upplever honom som jordnära och förtroendeingivande.
    Han får betyg 4 av 5
  • Karin W
    Karin W skrev om Lars-Åke Helin en del av Helins Fastighetsbyrå
    Jag fick ett mycket bra bemötande av mäklaren från Lars-Åke Helins Fastighetsbyrå. Mäklaren var väl insatt i alla frågor som rörde objektet och ställde även upp och gav information när jag hade frågor långt efter att jag tillträtt. Jag kan varmt rekommendera denna fastighetsbyrå.
    2017-01-10 Lars-Åke H svarar Karin W
    Hej Karin, stort TACK för den fina rekommendationen. Jag hoppas vi kan hjälpa dig i fortsättningen i dina boendefrågor. Ha det fint!
    Mvh/ Lars-Åke
  • Hardi R
    Hardi R skrev om Lars-Åke Helin en del av Helins Fastighetsbyrå
    Grymt bra mäklare! Har alltid kontakt med kunden och stor respekt till kunden. Goda råd och tips från Lars. Kommer definitivt anlita Lars vid nästa sälj av huset. Stor rekommenderar Lars Helin
    2017-01-10 Lars-Åke H svarar Hardi R
    Hej Hardi! Tackar så mycket för den fina rekommendationen, hoppas ni trivs bra i ert nya boende! Tveka inte att kontakta mig om ni behöver min hjälp i framtida boendefrågor. MVH// Lars-Åke
  • Jerry V
    Jerry V skrev om Tobias Fagrell en del av Helins Fastighetsbyrå
    Mycket seriös och hjälpsam mäklare, mina fulla rekommendationer.
  • Barbro E
    Barbro E skrev om Lars-Åke Helin en del av Helins Fastighetsbyrå
    Positiv kontakt med kunnande och
    snabba svar på mina frågor. Affären genomfördes utan onödiga dröjsmål.
    2017-01-10 Lars-Åke H svarar Barbro E
    Tack Barbro för din kommentar och betyg på vår tjänst! Mvh// Lars-Åke
  • Marianna I
    Marianna I skrev om Lars-Åke Helin en del av Helins Fastighetsbyrå
    Excellent broker who you can really trust.
  • Janina S
    Janina S skrev om Lars-Åke Helin en del av Helins Fastighetsbyrå
    Korrekt,snabbt,dessutom hjälpsam med resor då jag inte har bil.
    Finns inget övrigt att önska
    Vill å det bästa rekommmendera denna mäklare
    Snyggt jobbat
    2017-01-09 Lars-Åke H svarar Janina S
    Stort TACK för denna fina rekommendation! Ha det fint i Spanien! MVH// Lars-Åke
  • Hålkan L
    Hålkan L skrev om Lars-Åke Helin en del av Helins Fastighetsbyrå
    Lars-Åke är en kunnig mäklare,
    2017-01-09 Lars-Åke H svarar Hålkan L
    Tack för rekommendationen! Mvh// Lars-Åke
  • Marie B
    Marie B skrev om Tobias Fagrell en del av Helins Fastighetsbyrå
    Tobias är en mycket sympatisk och bra mäklare att ha att göra med. Lätt att komma överens med o trevlig.
    Jag är mycket nöjd som säljare och affären är jag nöjd med.
  • Myrna J
    Myrna J skrev om Tobias Fagrell en del av Helins Fastighetsbyrå
    Hej!
    Jag ingen erfarenhet av fastighetsmäklare, jag har aldrig tidigare sålt en fastighet, alltså har jag inget att jämföra med. Tobias var helt OK men ingen aktivitet som jag hoppade högt av. Det hela verkade gå på rutin och objektet var väl ganska lättsålt eftersom det var i väldigt gott skick. Lite mer entusiasm kanske inte hade skadat - t ex undrade jag varför han inte hade satt ut någon till saluskylt utanför området. Det verkar vara väldigt vanligt. Det finns ju alltid skyltar från alla olika mäklare.

Han var korrekt i sitt bemötande och svarade alltid på mina frågor.

Hälsningar Myrna Jacobsson
  • Sara B
    Sara B skrev om Lars-Åke Helin en del av Helins Fastighetsbyrå
    Han är pålitlig. Lätt att prata med
  • Bert L
    Bert L skrev om Christer von Hauswolff en del av Helins Fastighetsbyrå
    Christer var korrekt och professionell både vid kontraktskrivningen av köpet på sommarstugan samt försäljningen av kolonistugan.
    2017-01-09 Christer v svarar Bert L
    Hej Bert! Trevligt att få bekräftelse på att jag skött mina uppdrag. Tack för att ni anlitade mig både vid köp och försäljning.
  • Karin L
    Karin L skrev om Lars-Åke Helin en del av Helins Fastighetsbyrå
    Är väldigt nöjd med Helins. Otroligt professionella & svarar på kundens frågor snabbt. Hjälpsam på alla sätt & vis. En mäklarfirman jag varmt rekommenderar.
    2017-01-09 Lars-Åke H svarar Karin L
    Tack Karin för din rekommendation! Vi hoppas att vara till din tjänst i nästa bostadsaffär!
  • Ulla L
    Ulla L skrev om Tobias Fagrell en del av Helins Fastighetsbyrå
    Tobias Fagrell är en professionell, lugn, lyssnande och insiktsfull mäklare vilket gör att man som säljare känner sig väldigt trygg i en affär som kanske är den största i livet man gör.
    Stor tillgänglighet och förmåga till snabba beslut utan att för den skull verka påskyndande kompletterar helhetsintrycket.
  • Bengt A
    Bengt A skrev om Lars-Åke Helin en del av Helins Fastighetsbyrå
    Snabb och rätt service utan krusiduller.
  • Peter J
    Peter J skrev om Lars-Åke Helin en del av Helins Fastighetsbyrå
    Lars_åker har under hela processen varit allt igenom korrekt och alltid serviceminded.
    Allt från första mötet till undeskrift av köp!
    2017-01-09 Lars-Åke H svarar Peter J
    Tack Peter för din rekommendation! Det var ett nöje att sälja ert fina hus! Hoppas ni trivs med ert nya boende! MVH// Lars-Åke
  • Britt J
    Britt J skrev om Lars-Åke Helin en del av Helins Fastighetsbyrå
    Trevligt och kunnigt bemötande. Bra känsla för prisnivå. Snabbt avslut i försäljningen.
  • Göran C
    Göran C skrev om Lars-Åke Helin en del av Helins Fastighetsbyrå
    Bemötande helt ok till dess att han ringde strax innan kontrakt skulle skrivas under. Då krävdes plötsligt 4.000:- till, trots tidigare påskrivet kontrakt + samtal med säljaren. Mycket besviken på denna klantiga hantering.
    2017-01-09 Lars-Åke H svarar Göran C
    Hej Göran, Jag är hemsk ledsen att du fick detta besked om avgiften för arrendet i senaste laget. Säljaren och jag återbetalade dock den till dig som kompensation när affären var klar. Mvh// Lars-Åke
  • Martina L
    Martina L skrev om Lars-Åke Helin en del av Helins Fastighetsbyrå
    Bra bemötande men vid en visning var det lockpris. Mäklaren visste om att säljaren inte var beredd att sälja till detta pris
  • Sven R
    Sven R skrev om Lars-Åke Helin en del av Helins Fastighetsbyrå
    Korrekt information tillgång till all hjälp som eventuellt behövdes vid köp lätt få kontakt efter köp för frågeställningar
    2017-01-09 Lars-Åke H svarar Sven R
    Hej Sven, tack för det trevliga omdömet. Roligt att höra att Ni är nöjda med affären. Jag står till förfogande om det är något mer Ni önskar hjälp med
  • Robin H
    Robin H skrev om Lars-Åke Helin en del av Helins Fastighetsbyrå
    Jag fick ett kanonbemötande från Helin. Han var påläst och mkt kunnig. Något som inte den andra mäklarbyrån var som jag hade kontaktat.
    2017-01-09 Lars-Åke H svarar Robin H
    Hej Robin, tack för det trevliga omdömet. Roligt att höra att Ni är nöjda med affären. Jag står till förfogande om det är något mer Ni önskar hjälp med
  • Michal B
    Michal B skrev om Christer von Hauswolff en del av Helins Fastighetsbyrå
    Väldigt duktig mäklare. Proffesionell och erfaren.
    2017-01-09 Christer v svarar Michal B
    Hej Michal! Tack för dina ord. Hoppas allt gått bra och att ni trivs i lägenheten.
  • Markus L
    Markus L skrev om Christer von Hauswolff en del av Helins Fastighetsbyrå
    Väldigt bra och professionellt bemötande.
    2017-01-09 Christer v svarar Markus L
    Hej Markus! Uppskattar dina vänliga ord.
  • Magnus O
    Magnus O skrev om Lars-Åke Helin en del av Helins Fastighetsbyrå
    Vi har mycket bra erfarenhet av Helins.
  • Joni S
    Joni S skrev om Lars-Åke Helin en del av Helins Fastighetsbyrå
    Lars Åke Helin Tycker jag är en duktig mäklare. Han återkoppla snabbt på tel o mail.
    Lars har stor kunskap i mäklar yrket.
    Kan varmt rekommendera Lars Åke Helin
    2017-01-09 Lars-Åke H svarar Joni S
    Hej, det gläder mig att höra att Ni är nöjda. Min målsättning är alltid att vara anträffbar och då använder jag de kommunikationsmöjligheter som även kunden föredrar. Hoppas att Ni trivs i Ert nya boende.
  • Åke A
    Åke A skrev om Tobias Fagrell en del av Helins Fastighetsbyrå
    Bra lätt att samarbeta med ,håller vad dom lovar ordning och reda. Jag är nöjd
Lars-Åke Helin
Tobias Fagrell