Hemfint

Barbackagatan 2, 291 32 Kristianstad — Visa karta

Läs vad 8 kunder tycker om Hemfint

• Annika K
    Annika K skrev om Hemfint
    Beställde två fönster för 13 veckor sedan med utlovad leveranstid 7-9 veckor. Har mailat flera gånger för att få ett leveransdatum. Byggarna kan inte färdigställa och måste snart vidare till nästa projekt. Detta har medfört massor av besvär och merkostnader för provisoriska lösningar. Blivi erbjuden 10% ersättning (ca 700:-). Blivit bemött med nonchalans och noll förståelse från Hemfint. Avråder alla från att handla här!!! Läs mer
  • Mari G
    Mari G skrev om Hemfint
    Väntar fortfarande (förgäves?) på fönster beställt 2018-06-01. Skulle levereras inom 7-9 veckor, därefter efter 11 veckor...nu har gått 12 veckor...ingen svarar på mail. Känns inte bra alls... Läs mer
  • Göran S skrev om Hemfint
    Undvik det här företaget!!! Beställde ett tak för snart 4 månader sen. Förpackningen var enligt speditören skadad redan när de hämtade upp den hos Hemfint. Även innehållet var skadat. Snart har det gått 4 månader och fortfarande har Hemfint inte åtgärdat felet = levererat nya oskadade delar. De vill heller inte beställa nya delar eftersom de måste ha ett batchnummer som inte finns där de säger att det ska finnas. De har alltså inte själva någon koll på vilka batchnummer som ingår i deras leveranser. Har påpekat 5 gånger att det inte finns något batchnummer där de säger att det finns men enda svaret man får är att de måste ha ett batchnummer - som alltså inte finns - innan de kan beställa...Har också skannat in dokumentet där de påstår att batchnumret ska finnas och skickat detta för att visa att det inte finns. Svaret blir då att jag måste skicka in batchnumret... Läs mer
  • Christopher F skrev om Hemfint
    Se upp!! Usel service!! Vi fick inte komplett leverans och boden var skadad. Sådant kan ju ske, MEN när man mejlar dem så tar det oerhört långt tid innan man får svar, vi har fortfarande inte fått svar efter ca 2 veckor. Ringt och pratat med dem men får inga svar, mer än att de ska se på det. Bad dem ringa mig för en vecka sedan efter samtal. Men ingen har fortfarande hört av sig. Vid beställning, så stod det leverans inom 2-4 veckor. Det tog 6 veckor. Jag hörde av mig till dem efter 4 veckor och det tog en vecka innan jag hörde någonting från dem. Jag skulle har byggt denna bod under semestern och nu är det 4 dgr kvar på semestern och jag har ingen komplett bod och vet inte något kring min leverans. Läs mer
  • Alposak R skrev om Hemfint
    Se upp för det här företaget. Är inte förvånad över de låga betygen.
    De levererar sker endast på vardagar mellan kl 10:00 och 14:00. Du måste alltså ta ledigt en hel dag för att vänta på att ta emot/kvittera ett paket... Jag satt hemma en hel dag och väntade eftersom fraktfirman meddelat via sms att de skulle leverera - men ingen leverans kom... Fick leveransen 3 dagar senare.. Kundtjänsten ringer inte upp om man mailar. Beloppet på fakturan var närmare 1000 kr för högt. Stor varningsflagg. Se upp! Läs mer
  • Dan A
    Dan A skrev om Hemfint
    Beställde en innerdörr och karm som skulle finnas på lager med leverans tid på 2-8 dagar efter 10dagar kommer karmen efter mycket tid i telefonköer och samtal! På står att dom skickat när dom inte gjort de och kommer med massa lögner och undan flyckter hela tiden ! Efter ytterligare 7dagar kommer äntligen dörren! Skamligt skulle inte rekommendera någon att köpa något av detta företaget rena bluff och båg företaget!! Läs mer
  • Steen S
    Steen S skrev om Hemfint
    Jag skickade till Hemfint i Kristianstad en specad förfrågan på fönster till mitt nya hus under uppförande den 4juli! De skickade sedan en felaktig orderbekräftelse för leverans vecka 34 som jag försökt ändra i olika omgånger! Tyvärr svarar inte företaget på email i tid och inte i telefon utan du skickas till deras telefonkö i minst en kvart. De försöker med delleveranser som är uppenbart felaktiga och läggar skuld på kunden eller tex chauför m akut hjärtfel eller färja avlyst mm. Idag den 19 september vecka 38 fick jag en inlysande felaktig delleverans antagligen för att dölja deras flertal av förljugen felinformation! Absolut det gräsligaste, oprofesionella och oärliga företag jag har haft oturen att träffa på! De har till datum bromsat bygget med minst en månad med bla. betydligt ökade kostnader Varning!. Läs mer
  • sven h skrev om Hemfint
    Köpvarning, Företaget svarar inte på mail inom utlovad tid. Vid försök till telefonkontakt svarar telefonsvararen: Tyvärr är det många som ringer.... Kan tolkas som man vill men oproffsigt, företaget vill tydligen inte ha kunder. Leverans mot faktura endast till hemadress.
    Förbetalning mot kontokort eller bankkonto är ok, men vad som händer vid en ev. konkurs kan man enkelt räkna ut, eller vid felleverans. Läs mer