Alla kategorier Glas Stockholms län Solna Hemfresh

Hemfresh

Frösundaleden 4, 169 70 Solna — Visa karta

Företag inom glas nära Hemfresh:

Tomtebogatan 13, STOCKHOLM
Glasmästeri med känsla, nytänk och tradition. Vi utför de flesta glasarbeten i h... Läs mer ›
Rebecca J:
Allas glasmästeri hjälpte mig med mitt växthus. Är otroligt nöjd med hela upplevelsen från design och utförande. De har haft ett jättebra be...

Läs vad 10 kunder tycker om Hemfresh

• Jelena K
    Jelena K skrev om Hemfresh
    Bara hemskt! Jättedålig kvalitet och kommunikation. Rekommenderar inte! Läs mer
  • David F
    David F skrev om Hemfresh
    Jag är en sån där jobbig person som säger precis vad jag tycker och har inga som helst problem med att klaga på något som jag betalt för så här kommer mitt helt ärliga omdöme om städningen:
    Jag är inte bara nöjd utan extremt nöjd. Vill samtidigt passa på att säga att Natalya är fantastisk och vi är så nöjda, massor med beröm till denna superduktiga person :-)!
    Och tack även till dig Jasmin som alltid svarar vänligt och proffsigt på alla mail.
    Jag kommer med glädje rekommendera er! Läs mer
  • Karin
    Karin skrev om Hemfresh
    Mycket nöjd med städningen.
    Jag kände ett stort förtroende för företaget redan från första kontakt med Hemfresh via telefon.
    Denna gång beställde jag en riktig storstädning och fönsterputsning inför en större fäst med gäster.
    Inga problem fick jag till svar, vi ordnar städningen åt dig. Två personer kommer klockan 09:00 kan du vara hemma och öppna?
    En minut i 09:00 kommer två glada, trevliga och motiverade anställda för att göra jobbet. Vi går igenom huset och inget värkar var några svårigheter.
    Jag åker till mitt jobb och glömmer i stort sett bort att jag har två personer som sliter i mitt hem. På eftermiddagen en timma innan städningen är klar ringer min telefon och jag får frågan om det går bra att komma hem för att godkänna av utfört arbete.
    Lite fundersam och förväntansfull kommer jag hem till ett otroligt välstädat och väldoftande hem. Vi går igenom huset och allt är i perfekt ordning.
    Kök, badrum samt alla rum är som nya!
    Jag är så glad och tacksam för ett i mitt tycke, fantastiskt väl utfört arbete.
    Stort tack till Hemfresh och de två personer som utförde jobbet.
    Jag rekommenderar gärna företaget till min vänskapskrets.
    Tack så mycket ! Läs mer
  • Adam K
    Adam K skrev om Hemfresh
    Vi borde verkligen ha kollat upp denna sida innan vi bokade. Ja, detta var verkligen ett skämt. Vi gick på en liknande nit för ett par år sedan. Var har alla duktiga städare/städerskor tagit vägen, de hade ju en yrkesstolthet. De 2 tjejerna från Hemfresh kom kl 10.15 och gick kl 12.55. Det är inte 3 timmar. Men det hade vaken jag eller min sambo koll på just då. När tjejerna gick var min sambo hemma och utan att titta efter mer noggrant tyckte hon det såg fint ut, och därmed godkände hon städningen. Hon var stressad för att hämta sonen på dagis. När vi båda kom hem ett par timmar senare insåg vi att vi kunde ha gjort det bättre själv. Detta är minst sagt deprimerande. Läs mer
  • Anders F
    Anders F skrev om Hemfresh
    ETT SKÄMT...SOM GJORDE MIG LEDSEN

I samband med att en ny hyresgäst skulle flytta in i min lägenhet behövdes en rejäl storstädning. Hemfresh rekommenderades av hyresgästens far - de hade städat hans kontor, "billigt och `ganska bra´" var hans omdöme. Här började mina varningsklockor att göra sig påminda.

Jag var bortrest när detta skedde så den nya hyresgästen skötte det hela. Jag fick senare fakturan skickad till mig. 1003:- efter rut-avdrag, 3 timmar hade avsatts - jag hade väntat mig ett något högre pris. När jag ca 10 dagar senare kom till lägenheten blev jag ordentligt besviken. Någon storstädning hade definitivt inte gjorts, knappt städning överhuvudtaget. Det var skitigt/dammigt på golv-/fönsterlister, under fönsterbrädor, i skåp, på tavelramar, badkaret/handfatet, under badkaret, ja överallt i stor sett. Hyresgästen hade själv varit bortrest under 5 dagar och det kan omöjligt bli så skitigt under så kort tidsrymd.

Jag försökte reklamera städningen. Personalen på företaget pratade inte svenska och knappt heller engelska, svårt då att kommunicera på ett konstruktivt sett. Men jag förstod att man ej tar reklamation efter godkännandet efter uppdragets slutförande. Min unga och oerfarna hyresgäst hade alltså, mer eller mindre omedvetet, godkänt städningen. Hon var mest besviken på att de inte ville ta kylskåpet. De två städtjejerna pratade ej svenska eller engelska. Men hon förstod av deras kroppsspråk att de hade bråttom iväg till ett annat uppdrag. Detta med kylskåpet måste tydligen bokas i förväg, det såg jag senare på företagets hemsida.

Jag kan inte låta bli att undra över vad de två tjejerna sysslade med under de tre timmar de uppehöll sig i lägenheten. Min hyresgäst satt större delen av tiden på sitt rum och jobbade, ett rum hon för övrigt hade städat själv.

Det var 1000 kronor rakt ut genom fönstret. Jag fick senare boka en ny storstädning. Jag valde då firman som städar vårt kontor, en seriös städfirma. Det blev nästan dubbelt så dyrt, men mer än dubbelt så ”hemfräscht”.

Det finns också en moralisk aspekt på detta. Jag undrar ju hur mycket de stackars städtjejerna tjänar. Detta är något vi alla kanske måste börja tänka på i lite större utsträckning.

Detta är en smutsig bransch, som verkligen skulle behöva en storstädning… Läs mer
  • Susan S
    Susan S skrev om Hemfresh
    Provade hemstädning som resulterade i att en tavla Skadades och dessutom försökt hamra in nya hål för att hänga upp tavlan som dom tappade!
    Det är minst 4 olika hål.
    Sedan hade dom flyttat mina prydnadssaker på nya ställen, och 6 tavlor hängde snett.
    1 sovrum struntade dom att städa .
    Dom kom 08:40 och började ca 9:00 jag kom hem 11:05 , då möttes jag av gap och skratt i min soffa! Det skulle vara 3 timmar men som jag vet så var det 2, 25. Jag undrar egentligen hur länge dom satt av tiden mycket var ostädat.
    Arbetsledare och chefen tyckte att dom inte gjort något fel trots bildvisning, och vägrar än svara på mail eller telefon.
    Dessutom använda min toalett för deras behov! Vilka osöriösa och vidriga sätt och folk det finns. Läs mer
  • Kristina O
    Kristina O skrev om Hemfresh
    Jag vill tacka Hemfresh för mitt rena hem och för en jävligt bra service!
    Jag tappade min nyckel och de åkte till mitt jobb och lämnade deras kopia.
    Rekommenderar verkligen det företaget! Läs mer
  • Helena
    Helena skrev om Hemfresh
    Har hemstädning varje vecka 3 timmar med samma städerska. Mycket nöjd med städning. . Gör alltid ett bra jobb. Än så länge mycket bra kommunikation med Hemfresh. Svarar alltid snabbt på frågor och önskemål. Rekommenderar verkligen! Läs mer
  • Håkan W
    Håkan W skrev om Hemfresh
    Vi provade i ca 1 år. Alltid samma städerska, vilket var bra. Mindre bra var att hon tidigt hade en tendens att komma sent och gå tidigt. Jag tog kontakt med Hemfresh, men fick ingen vidare respons. När städerskan sedan började gå 1 timma innan utsatt tid tog jag åter kontakt med Hemfresh. Dom sa att det det inte var något fel på deras tjänst och att jag istället borde boka 5 timmars städ. Om vi inte var nöjda kunde vi avbeställa tjänsten. Det gjorde vi omedelbart. Själva städningen var medelmåttig, kommunikationen med Hemfresh urusel. Läs mer
  • Camilla
    Camilla skrev om Hemfresh
    Jag anlitade Hemfresh för flyttstäd efter rekommendation av en kollega. Trevligt bemötande och bra tillgänglighet.Priserna är bra och städningen gjordes toppenbra. Jag är mycket nöjd! Läs mer

Frösundaleden 4, 169 70 Solna