1939 omdömen

118 53 Stockholm — Visa karta

Läs vad 1939 kunder tycker om Städservice

• Hjördis B
    Hjördis B skrev om Städservice en del av Hemfrid Stockholm
    Jag tycker att de fungerar utmärkt. Läs mer
  • Peter B
    Peter B skrev om Städservice en del av Hemfrid Stockholm
    Bara nyttjat städning i hemmet. Snabbt att komma igång med abonnemang och bra upplägg med timbank för eventuellt andra tjänster eller storstäd.
    Jämn kvalitet på städning, som kan förväntas.
    Gillar att de använder sig av egna produkter som känns sunda och skonsamma för personerna som använder dem. Läs mer
  • Magne H
    Magne H skrev om Städservice en del av Hemfrid Stockholm
    Lite haltande. Hemfrid har svårt att hålla utlovad kvalitet.
    Devisen, lova aldrig mer än du kan hålla.
    Vi har dock fått svar och respons de gånger som vi klagar på utebliven leverans, kundnöjdhet etc. Läs mer
  • Anna B
    Anna B skrev om Städservice en del av Hemfrid Stockholm
    Lite krångligt under inkörsperioden. Känns som om man måste vara hemma och med de tre-fyra första gångerna. En del för mig självklara saker görs inte som mest har med ytskikt att göra.
    Bra bemötande annars och trevlig personal. Läs mer
  • Elena A
    Elena A skrev om Städservice en del av Hemfrid Stockholm
    Bemötandet är trevligt, men än så länge lever de inte upp till förväntningarna.
    Vi har hemstädning varje vecka och är inte nöjda, varje gång vi påtalar detta, lovar de att det ska åtgärdas och sen händer det inget. Läs mer
  • Sofia E
    Sofia E skrev om Städservice en del av Hemfrid Stockholm
    Kanonbra på alla vis, jag har städning varannan vecka och det sköts exemplariskt. Läs mer
  • Peter J
    Peter J skrev om Städservice en del av Hemfrid Stockholm
    Gott bemötande och bra kommunikation. Jag har minimi städning men sitter stort förde på hjälpen då jag reser mycket. Läs mer
  • Marianne C
    Marianne C skrev om Städservice en del av Hemfrid Stockholm
    Hemstädning var 14 dag. Fantastisk personal vänlig. Har samma flicka utom vid semester. Bra kontakt. Mycket noggran. Jag är helnöjd. Kan uppstå lite problem vid vikarier som att missar finns men inga större problem. Läs mer
  • Anette J
    Anette J skrev om Städservice en del av Hemfrid Stockholm
    bemötande har varit bra, men förstår inte hur vi har fått 9 tim minus på kontot då vi har avbokat en tid och borde ligga på plus....annars är det ok... Läs mer
  • Marie A
    Marie A skrev om Städservice en del av Hemfrid Stockholm
    Bra bemötande hos företagets kontakt. Varannanveckas städningen mycket bra utförd. Förtroendeingivande! Läs mer
  • Malin D
    Malin D skrev om Städservice en del av Hemfrid Stockholm
    Proffsigt och vänligt bemötande på alla sätt. Vi är mycket nöjda och har stort förtroende för Hemfrid. Läs mer
  • Alexander L
    Alexander L skrev om Städservice en del av Hemfrid Stockholm
    Väldigt proffsigt. Bra attityd, bra respons vid klagomål och bra bokningsschema online. Läs mer
  • Annie N
    Annie N skrev om Städservice en del av Hemfrid Stockholm
    Nkt trevlig och snabb kontakt, dock strul med bokningar och tider. Försat omgången jag använda företaget städade de ok, nu andra gången inte lika välstädat. Läs mer
  • Nedim B
    Nedim B skrev om Städservice en del av Hemfrid Stockholm
    Jag tog kontakt med Hemfrid och ville köpa hushållsnära tjänster från dem. De gjorde ett hembesök och vi gick igenom vad som ingår och steg för steg vad som skulle göras etc. Jag tycker inte att de lever upp till kvaliten på tjänsten som de ska utföra. detta har påtalats. trots påtalande om att byta personal för att utföra så har man inte gjort det så jag funderar på att byta företag om ingen ändring görs Läs mer
  • Eva-lena D
    Eva-lena D skrev om Städservice en del av Hemfrid Stockholm
    Från början total katastrof - mycket dålig städning tom städare som ljög om vad de gjort. Hemfrid dock tillmötesgående och bytte städare. Tyvärr två gånger då vi varit nöjda har städare bytts ut pga av att de vi haft slutat. Jag tycker att städarna ska vara två samtidigt då städningen tar hälften så lång tid samt att mattor o dyl blir bättre städat då de kan lyftas ut mm. Nu har vi en gullig tjej. Materialet som Hemfrid använder inte bra då kakel o speglar bor fläckigt och jag får torka efter. Läs mer
  • Fredrik A
    Fredrik A skrev om Städservice en del av Hemfrid Stockholm
    Bemötanden har från administration/kundservice varit på det hela taget gott, även om jag ännu inte fått riktig klarhet i några frågor jag ställt.

Bemötandet från arbetsledning och arbetare har varit gott med några språkproblem vid något tillfälle. Jag är mycket nöjd med resultatet av städningen.

Det mest centrala, utöver resultatet, är hur timmarna förbrukas. Det händer (ofta) att personalen kommer sent men ändå skriver att de kommit i tid. När de går vet jag oftast inte men de anger ibland att de går efter överenskomna timmar vilket resulterar i att det dras fler timmar än jag betalt för vilket jag inte gillar.

Jag kan tänka mig att rekommendera Hemfrid till andra. Läs mer
  • Ulla R
    Ulla R skrev om Städservice en del av Hemfrid Stockholm
    Mottagandet har / är mycket bra med den städhjälp vi får 2ggr. i månaden samt fönsterputsning, det känns rent och friskt, kommer vid utsatt tid, bra kommunikation, allt käns bra och vi är mkt. nöjda. Läs mer
  • Lisa H
    Lisa H skrev om Städservice en del av Hemfrid Stockholm
    Väldigt trevlig personal men tyvärr väldigt många så får säga samma sak flera gånger och en del missförstånd.

Fått en städare Bruno som kommer varannan vecka och är väldigt duktig och noggrann. Så nöjd med honom men de gånger vi haft andra har det blivit skador och dåligt. Dock fått ersättning av Hemfrid men kommer inte använda någon annanän Bruno igen. Slutar han slutar antagligen vi.

Fönsterputs var riktigt dåligt, ringde extra för att dubbelkolla att inglasadbalkong görs och fick svaret självklart. Gick ut en timme och när jag kom tillbaka hade fönsterputsaren gått och skippat balkongen "för svårt att nå". Bara att putsa själv. Samtidigt kom en "riktig" fönsterputsare till grannen och gjorde det så snabbt och snyggt. Enkelt med bra redskap. Fick reklamera direkt hos Hemfrid med väldigt trevligt bemötande.

Hemsidan är värdelös uppdaterar inte timmbank mm på flera veckor. Visar fel och ändrar sig själv är min uppfattning. Bokade om till storstädning och fick meddelandet att de kommer då kl.8 istället för 9. När dagen kommer, har jag bokat jobb redo att gå. Då ingen kommer 8 går jag in på "min sida" och ser att tiden ändrats till kl.9 igen. Lite samtal, sen till jobb, lämnat olåst nu påväg till jobbet. Lärdom för mig använd ej den sidan och ring istället. Skönt att skriva av sig lite.
    Tack, Lisa Läs mer
    2017-08-15 Elinor S svarar Lisa H
    Hej Lisa,
    Tack för din feedback. Med den kan vi bli ännu bättre på det vi gör. Vi jobbar just nu med att ta fram nya digitala plattformar för både medarbetare och kunder så att kommunikationen ska gå smidigare. Hoppas du kommer märka skillnad. Varmt välkommen att höra av dig direkt till din områdeschef med speciella önskemål eller synpunkter. Vi vill att du ska känna dig helt nöjd!
  • Louise G
    Louise G skrev om Städservice en del av Hemfrid Stockholm
    Good and always spotless clean. Though the extra non-cleaning services, such as folding towels, making the bed and changing the diaper bin varies from time to time. One week everything was done, the next it wasn't.
    All together super happy though :) Läs mer
    2017-08-15 Elinor S svarar Louise G
    Hi Louise,
    Thanks so much for your feedback. We are happy that you like our services. Do not hesitate to contact your area manager if you have any questions or concerns.
    Have a good day,
    Elinor at Hemfrid
  • Maria C
    Maria C skrev om Städservice en del av Hemfrid Stockholm
    Bra men saknar wow känslan när man kommer hem och in genom dörren ( har tidigare upplevt detta med annan utförare). Läs mer
    2017-08-15 Elinor S svarar Maria C
    Hej Maria,
    Tack för din rekommendation! Hör gärna av dig till områdeschefen och berätta för oss vad som är extra viktigt för dig och hur vi kan göra det där "lilla extra" hemma hos dig.
  • Helena R
    Helena R skrev om Städservice en del av Hemfrid Stockholm
    Professionell försäljare men kontakten med ansvarig i kommun har inte fungerat så bra.

Vi har varit tvungna att boka om och avboka flera gånger och tycker inte att vi har blivit kompenserade i timbanken. Att det inte heller städas i hyllor och bakom soffor/undersängar sänker betyget.

Det är också dyra tjänster vilket gör att vi inte kommer att kunna ha kvar abonnemang hos Hemfrid. Läs mer
    2017-08-15 Elinor S svarar Helena R
    Hej Helene,
    Tack för din feedback! Det låter som att vi kan förbättra din upplevelse av oss. Hör av dig till oss på 0200-11 45 50 eller till mejla till info@hemfrid.se så att får vi titta närmre på ditt städupplägg. Vi vill att du ska vara helnöjd!
  • Scandic Järva Krog A
    Scandic Järva Krog A skrev om Städservice en del av Hemfrid Stockholm
    Seriöst och bra företag som tar sina kunder på allvar. Ett extra plus att de tänker på miljön också. Läs mer
    2017-08-15 Elinor S svarar Scandic Järva Krog A
    Hej Scandic Järva Krog!
    Vad kul att ni gillar oss och våra tjänster. Särskilt att ni uppskattar att vi tar hållbarhet på allvar.
  • Stefan A
    Stefan A skrev om Städservice en del av Hemfrid Stockholm
    Städning en ggr per månad.
    Min uppfattning är att det är helt ok Läs mer
    2017-08-15 Elinor S svarar Stefan A
    Hej Stefan,
    Tack för din feedback. Hör gärna av dig direkt till oss eller till din områdeschef. Vi kan göra bättre än "helt ok", så låt oss se över ditt städupplägg.
  • Martin H
    Martin H skrev om Städservice en del av Hemfrid Stockholm
    Köpte städ, levererade som önskat men inget extra Läs mer
    2017-08-15 Elinor S svarar Martin H
    Hej Martin,
    Tack för din feedback. Vi har många kunder och alla hem är unika. Berätta gärna mer vad du tycker är extra viktigt hemma hos dig och vad som vi kan göra "lite extra". Vi vill gärna att alla våra kunder ska bli nöjda och glada!
  • Marianne V
    Marianne V skrev om Städservice en del av Hemfrid Stockholm
    Har sedan ca 4 månader tillbaka varannan vecka städninf. Bra bemötande hela tiden, och god service.
    Städningen möjligen något mindre utmärkt ä jag förväntat mej Läs mer
    2017-08-15 Elinor S svarar Marianne V
    Hej Marianne,
    Kul att du gillar vårt bemötande och service! Återkom gärna direkt till oss och berätta hur vi kan göra utmärkt resultat hos dig. Det är viktigt att du känner dig helt nöjd.
  • Nina Å
    Nina Å skrev om Städservice en del av Hemfrid Stockholm
    Abonnemang städning var 14:e dag. Vi är nöjda. Skulle uppskatta om en enkel lista sammanfattade vad som görs vid varje städning. Läs mer
    2017-08-15 Elinor S svarar Nina Å
    Hej Nina,
    Tack för din rekommendation. Vad kul att du är nöjd! Det som ni kom fram till under vårt första möte hemma hos dig sammanfattades till ett städkort. Hör gärna av dig till din områdeschef här om du har fler frågor kring vilka moment som utförs under din städning.
  • Lena T
    Lena T skrev om Städservice en del av Hemfrid Stockholm
    Jag är nöjd med städningen som jag har 3 Tim varannan vecka. De är noggranna och försiktiga. Läs mer
  • Camilla B
    Camilla B skrev om Städservice en del av Hemfrid Stockholm
    Storstädningen var väl utförd. Vår ordinarie hemfridare är superbra. Dock var hemfridaren som kom till oss nu i sommar inte bra. Kändes inte som om hon hade fått lära sig hur man använder städartiklarna då alla våra speglar var helt dimmiga. Hon verkade ej heller ha någon känsla för det här med städning, med tanke på hur hon placerade kuddarna, gardinerna. Hon hade tom bäddat om vår redan bäddade säng... vilket var helt onödigt. Vi har dock förståelse för detta det är är semestertider. Vi valde dock att avboka en städning då samma hemfridare skulle komma tillbaka igen. Bra bemötande av teamledaren när vi påtalade detta. Läs mer
  • Karl J
    Karl J skrev om Städservice en del av Hemfrid Stockholm
    Trevliga om än lite slarviga ibland Läs mer
  • Charlotte K
    Charlotte K skrev om Städservice en del av Hemfrid Stockholm
    Positivt men med en knagglig start. Får se hur det blir nu när jag flyttat till Nacka, hoppas på det bästa! Läs mer
  • Elin S
    Elin S skrev om Städservice en del av Hemfrid Stockholm
    Är nöjd.
    Hade dock initialt velat ha en grundligare genomgång av vad jag tycker är viktigt när personal kommer och städar. Säljaren som kom hem skrev mycket kortfattat. Jag hade velat ha det rum för rum och även observandum gällande vissa bitar som jag själv tycker är extra viktiga för att känna mig nöjd med insatsen. Läs mer
  • Anna L
    Anna L skrev om Städservice en del av Hemfrid Stockholm
    Vi har städning en gång i veckan. 3 timmar varje gång.
    Vi skulle antagligen behöva 4 timmar men det blir för dyrt för oss.
    Vår reguljäre städare är jättebra och vi är supernöjda.
    Det har varit två vikarier här. En var superbra och professionell.
    Den andre var inte van vid att städa. Det blev 20 minuter i badrummet och nästan en timme i vardagsrummet. Vilket är tvärt om från hur vår reguljäre brukar göra.
    Jag gav den här tjejen ok betyg ändå då jag inte var hemma och förklarade vad som skulle göras (det var min syster som öppnade dörren).
    Men vid mitt första möte med hemfrids säljare så sa hen att alla deras städare fokuserar på bad och kök, vilket då inte stämde.
    När vi ringer och måste ställa in dagen innan pga att barnen har blivit sjuka betalar vi fortfarande halva priset för den omgången.
    Jag anser att vi borde ha fått tillbaka halva betalningen för vikarien som kom och inte gjorde sitt jobb Läs mer
  • Linda S
    Linda S skrev om Städservice en del av Hemfrid Stockholm
    Är mycket nöjd med städningen och all städpersonal jag mött (har varit olika varje gång) har varit supertrevliga och duktiga. Jättebra att en tolk följer med när det finns begränsningar i språkförståelsen. Betydligt mer missnöjd är jag med hur företaget kommunicerar internt och sköter informationen mellan säljare, områdesansvarig, städpersonal och mig som kund. Information förs inte vidare från t.ex. säljaren som sitter i mitt kök när jag går in som kund för första gången till områdesansvarig och/eller städpersonal. Ringer man sen och har en fråga är det någon annan på kundtjänst som svarar och den personen har inte all information säljaren tog. Detta drabbar såväl områesansvarig som städpersonal. Varför låta kunden specificera önskemål och ge detaljerad information om bostaden till säljaren om detta inte kommuniceras till de som ska utföra städningen? Dessa personer talar dessutom flytande svenska så språkförbistring är inte en orsak till den bristande kommunikationen. Bättre rutiner för kommunikation föreslås för att undvika frustration för mig som kund och säkerligen också för städpersonalen så att de får rätt förutsättningar för att genomföra sitt arbete. Läs mer
  • Mats R
    Mats R skrev om Städservice en del av Hemfrid Stockholm
    Har bara bra erfarenheter av hemfrid från första kontakt till första mötet och offert till varje städtillfälle. Vi har städning varannan vecka. Läs mer
  • Christina B
    Christina B skrev om Städservice en del av Hemfrid Stockholm
    Allt har varit mycket smidigt och enkelt. Allt från första hembesöket till städtillfällena och bokningssidan på appen.
    Mycket bra också att hemfrid informerar iförväg om att den oridinarie städaren inte kan komma utan att det är en annan person. Hoppas att jag i framtiden ska kunna använda fler tjänster så som fönsterputs och kylskåpsstäd. Känns lite jobbigt att plocka undan inför detta dock.
    Hemfrid är förtroendeingivande och jag gillar att de verkar ta hand om sin personal. Läs mer
  • Inger H
    Inger H skrev om Städservice en del av Hemfrid Stockholm
    De är okej. Har tyvärr haft alldeles för många vikarier. Läs mer
  • Ulrika R
    Ulrika R skrev om Städservice en del av Hemfrid Stockholm
    Jag tycker att Hemfrid har haft ett vänligt och tillmötesgående ända från första kontakten. Jämn kvalité på städning och bra. Läs mer
  • Yupapan O
    Yupapan O skrev om Städservice en del av Hemfrid Stockholm
    Kvalificerat Personal , vi är nöjda med hemfrid Läs mer
  • Marie S
    Marie S skrev om Städservice en del av Hemfrid Stockholm
    Mycket bra! Utmärkt städning och proffsigt bemötande. Hemsidan fungerar mycket bra. Läs mer
  • Rana K
    Rana K skrev om Städservice en del av Hemfrid Stockholm
    Första besöket av deras säljare var jättebra. Vi beslutade oss för att börja med hemstädning. Jag hade höga förväntningar och säljaren försäkrade mig om att alla skulle infrias. Vi gick noga igenom alla rum i lgh och säljarn förklarade vad som skulle göras i varje rum och skrev upp hur vissa saker skulle städas. Jag kände mig trygg.

Första städningen skulle vara en nollning och det kom tre personer hem till oss utan något städmaterial. Vilket jag tyckte car konstig eftersom vi inte skulle behöva förse dom med något enligt säljaren. Som tur är hade jag eget städmaterial som de kunde använda. Trots detta så missades flera detaljer som kändes irriterande. Kaklet i badrummen rengjordes inte noggrant. Tvättmaskinen och torktumlaren gjorde inte heller rent. Taklamporna dammades inte av och inte heller sänggavlarna i sovrummen. Även golvlisterna gjordes slarvigt. Jag framförde mina klagomål till hemfrid och kommande städning kom två personer som skulle åtgärda bristerna med den första. Det blev bättre men inte perfekt.

Sen började vi ha vanliga städningar. I början var personen noggran och gjorde jättefint och jag var supernöjd. Men efter ett par gånger kände jag att det började slarvas en del. Jag har dock inte orkat ta tag i att framföra det till hemfrid så jag får väl skylla mig själv. Läs mer
  • Angeli H
    Angeli H skrev om Städservice en del av Hemfrid Stockholm
    Olika bemötande från olika personer. Ibland får jag vänta på svar när jag söker kontakt med dem. Innan jag blev kund var det mycket snabbare återkopplingar.
    Städningen har fungerat mycket bra med vår "ordinarie" hemfridare men innan hon började var det inte helt ok. Läs mer
  • Lena S
    Lena S skrev om Städservice en del av Hemfrid Stockholm
    Min gamla mamma har enbart begärt prisuppgift och det innebar att hon o tydligen jag också, är fast i systemet. Räkningar för städning som inte beställts och inte utförts kommer två månader i rad. Otrevligt bemötande från den person som var på besök.
    Hur kan man skicka räkning utan att nån gjort nåt? Har man ingen koll alls?
    Kan någon ta bort mig ur systemet Tack! Läs mer
  • Malin R
    Malin R skrev om Städservice en del av Hemfrid Stockholm
    Hej
    Vi köpte storstädning med fönsterputs och därefter städning varje vecka som vi nu har ändrat till varannan vecka. Storstädningen var vi mycket missnöjda med. Det upplevdes inte ens städat och det var rörigt och stökigt när vi kom hem. Ej nöjda. Detta kompenserades ej. Ej nöjda med det heller. Därefter fick vi lovat att städningen skulle genomföras av samma person med enstaka undantag för vikarier vid vab o sjukdom tex. Fick meddelande att deras medarbetare blev sjukskriven och har nu haft vikarier hela tiden. Städningarna har varit ok och ibland riktigt bra men det förekommer fuskstäd med dålig dammsugning/damning innan våttork samt att damning av lister ej görs varje gång. Vi är inte övertygade att Hemfrid är städföretaget för oss men ger det några gånger till innan vi ev byter. Kändes som om vi blev lovade kontinuitet och noggrann städning anpassat efter våra behov men det känns inte riktigt som om det lever upp till våra förväntningar så ofta som vi trodde. Det har förekommit jättebra städningar absolut så det är synd det inte funkar riktigt än.
    Mvh M Läs mer
  • Tina K
    Tina K skrev om Städservice en del av Hemfrid Stockholm
    Supernöjda med hemfrid o deras service. Läs mer
  • Ulrika L
    Ulrika L skrev om Städservice en del av Hemfrid Stockholm
    Vänligt bemötande vid telefonkontakt.
    Härlig och glad kvinna som kommer och städar hos oss varannan vecka. Läs mer
  • Michael H
    Michael H skrev om Städservice en del av Hemfrid Stockholm
    Mycket positivt: professionellt, tryggt, bra service och information. Läs mer
  • Ann K
    Ann K skrev om Städservice en del av Hemfrid Stockholm
    Opålitligt företag som släppte ut vår skadade kattunge så att vi fick ta henne till vet ytterligare en gång, samt hade sönder saker utan att berätta om det. Läs mer
  • Åse F
    Åse F skrev om Städservice en del av Hemfrid Stockholm
    jag har städning av hemmet och hen som kommer hem till mig är duktig, noggrann och flexibel. Väldigt hjälpsam och omsorgsfull. Så jag får inte bara hemmet städat och utan som en vän som hälsar på. Läs mer
  • Ann L
    Ann L skrev om Städservice en del av Hemfrid Stockholm
    Städning varannan vecka. Tidigare storstädning 2-4 ggr per år. Läs mer
  • Agneta W
    Agneta W skrev om Städservice en del av Hemfrid Stockholm
    Började med att en säljare kom hem och vi gick igenom vad vi önskade för tjänster. Städning 3 tim. och strykning 1 tim.

Städningen är alltid bra, men personalen kan inte stryka. Det har för det mesta varit under all kritik.

Hemfrid MÅSTE bli mer digitala, så att den person som skall utföra ett uppdrag hos en kund alltid i sin smartphone ser den aktuella kundens önskemål och om larm finns. Det har varit flera olika personer hos oss och det verkar som att man har någon forma av "pappers underlag" som inte alltid är uppdaterat. Läs mer
4.0 / 5 — 1939 recos

Rosenlundsgatan 13, 118 53 Stockholm