Hemkomfort

Hemkomfort

hemkomfort.se
  • BadgeSevenYears

Hemkomfort – Radonmätning, radonsanering, ventilation & OVK På Hemkomfort hjälper vi dig att förbättra din inomhusmiljö. Det gör vi genom ventilation och sanering av radon i villor, flerfamiljshus och radhus. Efter att ha utfört tusentals saneringar med gott resultat har vi samlat på oss kunskaper som gör att vi enkelt kan...

761 omdömen om Hemkomfort

Sedan starten hos Reco 2018

Kent J
Skrev om Hemkomfort

Snabbt jobbat och vi fick ner radonhalten till 180-200 Bq/m3. Friskluftventiler i alla rum, fläktar i alla våtrum och radonsug av luft från bottenplattan.

Leif W
Skrev om Hemkomfort

Snabb och bra lösning på ett radonproblem.

Kadriye B
Skrev om Hemkomfort

Ett trevkigt bemötande och bra utfört arbete

Lars-Anders S
Skrev om Hemkomfort

Trevliga killar Gjorde ett snabbt och bra jobb

Amir A
Skrev om Hemkomfort

Det var bra och smidigt. Vi är nöjda med resultatet.

Barbro E
Skrev om Hemkomfort

Blev bra bemött. Jag visste inte vilka förväntningar jag skulle ha. Det gjordes ventilationsåtgärder. I lägenheten och ventilationsöppningen i köket byttes ut mot en ny fin öppning efter att den mycket gamla smutsiga tagits bort. Jag är nöjd med arbetet som gjordes.

Peter L
Skrev om Hemkomfort

Jag blev väl bemött av hemkomfort. Jag förväntade mig att få ett fel åtgärdat och det fick jag. Det kom en trevlig tekniker som snabbt förstod att ett lager till en fläktmotor hade skurit. Han bytte lagret och sate ihop grejerna.

Maud J
Skrev om Hemkomfort

När de väl kom( vädret har säkert ställt till det) så gick det snabbt och smidigt.

Ingrid J
Skrev om Hemkomfort

Jag är nöjd hela vägen, både bemötande och utfört arbete som bestod i installation av ventilation då mitt hus har för höga värden av radon

Per S

Allt fungerade bra mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

Maria M
Skrev om Hemkomfort

Bra service. Byte av lucklås efter OVK.

Mergim S
Skrev om Hemkomfort

Ett väl utfört arbete och enligt önskemål.

Jonas J
Skrev om Hemkomfort

Kommunikation före och efter funkade bra. Kändes seriösa

Clas W
Skrev om Hemkomfort

Jag skall sälja mitt Radhus så jag vill göra en snabb radon mätning Bemötandet var helt okej blev hjälpt snabbt och bra

Martin W
Skrev om Hemkomfort

Bra bemötande i felsöknings- och offertfasen. Tydlig offert med vad som ingår. Punktlig leverans och installation. Snabb genomgång av anläggningen. Minus är att jag fick koppla upp nätverk och app själv, fick ingen hjälp med det.

Andy L
Skrev om Hemkomfort

Vi bytte ut två gamla FTX aggregat mot ett nytt. Sällan man känner sig så nöjd med ett hantverksarbete som vi gjort med Hemkomfort. Från start till mål superproffsiga.

Anders L
Skrev om Hemkomfort

Fick snabbt en offert och den var konkurrenskraftig. Vid installation kom två killar för att byta ut FTX-aggregatet. De jobbat på bra och de trivdes med att jobba ihop. Det hela gick snabbt och de gjorde ett snyggt jobb. De gjorde snyggt efter sig och tog med allt. Fick en bra instruktion om hur det nya aggregatet fungerade och även hur appen som hör till fungerade. Rekommenderar Hemkomfort varmt. Har även använt dem tidigare för installation av en radonsug.

Käthe B
Skrev om Hemkomfort

Mycket professionellt och vänligt bemötande i samband med vår radonsanering. Installation av fläktar gick smidigt utan stök och blev snyggt och diskret placerade.

Roger A
Skrev om Hemkomfort

Snabb återkoppling och väl utfört arbete

Carl-Johan D
Skrev om Hemkomfort

Hemkomfort hjälpte oss att installera friskluftsventiler och paxfläktar i vårt hus. Fick bra råd och de var trevliga och smidiga att ha att göra med. Vi är nöjda och rekommenderar dem!

Tove H
Skrev om Hemkomfort

Bra service, bra resultat, även extra hjälp när det behövs :)

Petter O
Skrev om Hemkomfort

Installerade komplett FTX-system i en villa på 200kvm byggt på 80-talet, tog in offerter från flera av de högst rankade företagen på Reco, hemkomfort låg faktiskt högst i pris, men valde ändå pga fick fick högt förtroende. Kunde inte varit mer nöjd, de stötte på flera problem längs vägen, men var hela tiden inställda på att systemet skulle bli så bra som möjligt och lade inte på ett öre på det överenskomna priset. Tog både längre tid och mer material än vad alla olika firmor hade trott. Lyhörda och snabba när behöver hjälp...

Markus L
Skrev om Hemkomfort

Mycket bra kontakt med projektledare som håller i olika uppdrag i form av Radonmätning och OVK åtgärder.

Karin N
Skrev om Hemkomfort

Kanalrensning och service av ventilationssystemet. Överlag väldigt bra.

Tobias A
Skrev om Hemkomfort

Smidig och snabb reparation av vår FTX.

Björn S
Skrev om Hemkomfort

Jag måste säga att Hemkomfort verkligen är bra. Snabba när det gällde första radonmätningen. När vi sedan tvingades sanera så var de lösningsinriktade och säljaren var mycket bra att ha att göra med. Vid installationen uppstod en avvikelse. pga att vår VVS-karta inte stämde då att ett elementrör blev genomborrat. Snabbt och proffsigt ordadades det. Jag är mycket nöjd.

Christer S
Skrev om Hemkomfort

Från att ha besökt hem&villa mässan i Stockholm hösten 2023 och Hemkomforts monter med väldigt trevliga och hjälpsamma personer för att svara på alla frågor vi hade så bokades ett kostnadsfritt hembesök med genomgång på det som vi ville ha men även rekommendationer på tips och råd. Som vi tillsammans kom fram till en optimal lösning som vi sen fick en tydlig offert på och hade ändå några frågor på den men när vi fått dom besvarade så valde vi hemkomfort för att göra denna installation hos oss på FTX ventilation systemet....

Johan S
Skrev om Hemkomfort

Konkurrenskraftig offert Väl utfört arbete kommunikativt - höll mig informerad löpande Utfört enligt tidplan Kan bli lite tydligare när det tillkom en mindre ÄTA. Mindre kostnad i sammanhanget. Kan varmt rekommendera

Katarina L
Skrev om Hemkomfort

Allt positivt, från säljare till tekniker.

Maria T
Skrev om Hemkomfort

Snabbt och proffsigt utfört arbete. Lösningsorienterade.

Monica K
Skrev om Hemkomfort

Mycket bra bemött. Snappt o bra avhjälpt felet.

John T
Skrev om Hemkomfort

Vi anlitade Hemkomfort för att göra om ventilationen i en gammal villa som tidigare haft självdrag, dels för att få bra luft för barnen och dels för att förhoppningsvis få bukt med radonet. Vi valde Hemkomfort eftersom vi inte kan så mycket själva och behövde ett stabilt företag med erfaren personal. Säljaren som först besökte oss var tveklöst erfaren och var tålmodig med alla våra frågor och vaga önskemål. Han gjorde även ett extra hembesök med arbetsledaren för att se till att det blev rätt. När arbetet drog igång var...

Erika L
Skrev om Hemkomfort

Snabb hjälp, tillmötesgående, ärliga, förstående

Leif R
Skrev om Hemkomfort

Tillmötesgående och kunnig inom sitt område vilket ledde till en bra kommunikation. Förväntningarna var att kunna optimera ventilationsanläggningen och få tips på ev. förbättringsåtgärder. Arbetet utfördes enligt förslag som lämnats i offerten och utfördes planenligt.

John K
Skrev om Hemkomfort

Mycket kunnande, men allt gick ganska snabbt och mycket kommunikation med företaget behövdes.

Björn K
Skrev om Hemkomfort

Snabbt trevligt prisvärt ordning å reda mycket seriöst företag 👍👍👍👍👍

Grop S
Skrev om Hemkomfort

Mycket trevligt bemött och snabb leverans av filter till FTX-systemet! Mvh Grop Mikael Sjögren

Carl-Johan H
Skrev om Hemkomfort

Bra, snabb o kunnig service o support

Marcus K
Skrev om Hemkomfort

Trevligt och professionellt bemötande. Hoppas mätningen ska visa på ett lyckat resultat.

Ruud G
Skrev om Hemkomfort

Goede service! Ook later nog steeds goed service.

David L
Skrev om Hemkomfort

Personlig service som slår det mesta Proffsigt och kunnig personal

Åsa M
Skrev om Hemkomfort

Snabbt, smidigt och bra gjort!

Eva N
Skrev om Hemkomfort

Gällde installation av ny luftväxlare på vinden i vår villa. Professionellt och trevligt bemötande. Fungerar fint efteråt. Förväntat då vi hat med Hemkomfort att göra tidigare. Rekommenderas.

Tommy L
Skrev om Hemkomfort

Mycket snabbt bemötande. Mycket bra genomförd åtgärd. Nu fungerar vår radonsugning, förhoppningsvis, i många år utan vidare åtgärder.

Johan B
Skrev om Hemkomfort

Lösningsorienterade och effektiva. Väldigt bra att ha att göra med under hela processen. Kan varmt rekommendera!

Daniel H
Skrev om Hemkomfort

Duktiga och har utfört ett riktigt bra jobb! Trevligt kundbemötande !

Maria
Skrev om Hemkomfort

Alltid ett personligt och trevligt bemötande

Tore K
Skrev om Hemkomfort

Hej. Har fått monterat en FTX ventilation (Flexit spirit uni 4) i hopp om att få ned radonhalten i huset. Efter återkommande justeringar och mätningar ligger radonhalten fortfarande över 200 i snitt. Har påpekat detta till Hemkomfort men ingen återkoppling har gjorts. Hälsn. Tore Karlsson Falköping

Svar från Hemkomfort

Hej Tore, Tråkigt att höra detta. Självklart ska vi kontakta dig för att se över en lösning. Ifall du har en radongaranti från oss så löser vi självklart problematiken kostnadsfritt. I annat fall ska vi bistå med att hitta en lösning för problematiken. Mina kollegor i Skövde kommer att kontakta dig inom kort. Mvh Oscar

Christina V
Skrev om Hemkomfort

Snabbt och bra utfört arbete .

Åke M
Skrev om Hemkomfort

Richard var mycket proffsig och var väldigt trevlig. Våra förväntningar uppfylldes till fullo. Vi köpte aggregatet Loke 1 som ersatte vårt gamla Termavent 200, som hade gått oavbrutet i 25 år. Tekniken har avsevärt förbättrats och vi har stora förväntningar på vår nya ventilationsanläggning.