HemMiljö

Lugnets Allé 5, 120 65 Stockholm — Visa karta

Städning med rent samvete för både människa och miljö.

HemMiljö är ett Svanen-märkt företag som städar i hela Storstockholm och vi erbjuder såväl abonnemang som hjälp vid enstaka tillfällen. Vi har kollektivavtal och är auktoriserade av Almega.

Vi arbetar med både företagskunder och privatpersoner och erbjuder egen kontaktperson, samma återkommande städare, fast pris, ingen bindningstid med en månads uppsägning och framförallt nöjd kund-garanti! Vi erbjuder hemstädning, kontorsstädning, flyttstädning, fönsterputsning och storstädning. Välkomna att kontakta oss för bokning och offert!
Lör-Sön: Stängt
4.3/5
4.4/5
4.2/5

Läs vad 1169 kunder tycker om HemMiljö

• 2019-01-18

David G skrev om HemMiljö
    Beställde storstädning av lägenhet, fick väldigt god hjälp sv deras kundtjänst, också väldigt nöjd med resultatet. Läs mer
  • 2019-01-17

Ellen R skrev om HemMiljö
    De var i tid, väldigt noggranna och tillmötesgående! Läs mer
  • Sanna Z

2019-01-14

Sanna Z skrev om HemMiljö
    Beställde flyttstädning och all kontakt med företaget har varit snabb och enkel. Städerna var på plats i tid och gjorde arbetet enligt checklista. Kan rekommendera! Läs mer
  • 2019-01-14

Joel P skrev om HemMiljö
    Väldigt nöjd med utförd städning, fanns inget att anmärka på, hela lägenheten var superren. Trevlig personal som städade med bra kundbemötande. Fakturan kom snabbt senare på kvällen. Kan inte ge annat än toppbetyg. Läs mer
  • Sofie G

2019-01-11

Sofie G skrev om HemMiljö
    Snabbt svar efter att jag skickat förfrågan. Kom två killar och städade och de kämpade järnet! Hade svårt att komma åt på ett ställa vid balkonginglasningen, och då ringde företaget upp mig för att förklara. Tycker det visar att de är service minded och bryr sig om sina kunder. Jag skulle rekommendera företaget till andra! Läs mer
  • 2019-01-07

Erik K skrev om HemMiljö
    Profesjonelle och bra återkopling Läs mer
  • Therese

2018-12-21

Therese skrev om HemMiljö
    Bra och trevlig service och noga med att lyssna på din lägenhets behov och anpassa därefter. De har hunnit vara här två gånger hittills och allt har varit jätterent och fint när vi kommit hem. Rekommenderas! Läs mer
  • 2018-12-18

Morgan K skrev om HemMiljö
    Rent och snyggt. Endast små områden där man glömt att städa eller kunde ha städat bättre. Föranleder inga klagomål. Trevligt bemötande. Rekommenderas. Läs mer
  • Charlotte S

2018-12-18

Charlotte S skrev om HemMiljö
    Väldigt bra städning och trevligt bemötande Läs mer
  • 2018-12-14

Gunilla W skrev om HemMiljö
    Storstädning samt fönstertvätt
    Bra
    Hade inga förväntningar dock blev resultatet utmärkt
    Vi är nöjda och kommer gärna tillbaka
    De personer som städade var mycket tillmötesgående och arbetade effektivt o bra
    Hälsningar
    Gunilla westerlund Läs mer
  • 2018-12-14

Eivor L skrev om HemMiljö
    Städning av lägenhet.

Utmärkt bemötande.

Dorina som städade var väldigt duktig och trevlig och gjorde ett över förväntan bra jobb. Nästa gång vill jag att hon återkommer.

Jag är helt nöjd.
    Eivor Lindvall Läs mer
  • Steven C

2018-12-12

Steven C skrev om HemMiljö
    Vi har var städning var annan vecka. Blir rent och snyggt. Trevlig personal. Supernöjd! Läs mer
  • 2018-12-07

Johan E skrev om HemMiljö
    Har anlitat Hemmiljö för hemstädning sedan 2014 Läs mer
  • 2018-12-07

Margaretha B skrev om HemMiljö
    Fönsterputs
    Irena och Zlatko gjorde ett utmärkt jobb - effektiva, snabba och mycket noggranna Läs mer
  • 2018-12-06

Lotta R skrev om HemMiljö
    Storstädning. Jättefint städat å trevligt bemötande! 😊 Läs mer
  • 2018-12-06

Lena O skrev om HemMiljö
    Fönsterputs och storstädning. Fönsterputs var bra men städningen inte ok, under badkaret var det skitigt trots att det är öppet under och hyfsat lätt att komma åt. Läs mer
    2018-12-07 HemMiljö svarar Lena O
    Hej Lena! Vad synd att vi missade under badkaret när resterande var bra. Jag såg under ditt kundkort att du inte har hört av dig direkt till oss och gett oss en möjlighet att komma tillbaka och åtgärda missen. VI har en 48-timmars nöjd kundgaranti där vi kommer tillbaka om kunden skulle vara missnöjd med något. Vi hoppas att du väljer att boka oss igen framöver och att vi då gör ett fläckfritt jobb!
  • Birgitta F

2018-12-06

Birgitta F skrev om HemMiljö
    Anlitade en fantastiskt fönsterputsare från Hemmiljö. Snabbt svar på förfrågan och snabb bokning, trots att det var ganska nära inpå julen.
    Fönstren verkligen skiner till glädje för oss alla i familjen! Rekommenderar Hemmiljö varmt! Läs mer
  • Stoffe.

2018-11-29

Stoffe. skrev om HemMiljö
    VI bytte till Hemmiljö efter att vi var missnöjda med andra firmor som i våra ögon inte gjorde ett bra jobb.

Det var lätt att få en tid som passade oss, de är noggranna med att fråga om de skall skicka en vikarie.

Om det är något vi anser är dåligt utfört eller som de kan göra annorlunda så är de lyhörda och lyssnar och ändrar sina tjänster efter det vi efterfrågar.

Bra kommunikation med arbetsledning och det känns som en seriös firma rakt igenom. Läs mer
  • 2018-11-26

Melisa J skrev om HemMiljö
    Trevlig bemötande! Trevlig och professionell personal. Rekommenderas varmt. Läs mer
  • 2018-11-26

Birgitta L skrev om HemMiljö
    Mycket noggrant och snyggt rengjorda fönster! Läs mer
  • 2018-11-24

Frida K skrev om HemMiljö
    Jag har en mycket bra upplevelse av hemmiljö, trots att jag var väldigt sen så var de så vänliga och gjorde ett jätte bra jobb! Jag är jätte nöjd och skulle gärna rekommendera hemmiljö till andra! Läs mer
  • 2018-11-21

Johan R skrev om HemMiljö
    Fönsterputs. Lätt att boka tid med kort varsel. Trevlig, duktig kille utförde jobbet bra. Inte högsta betyg pga att det kändes för dyrt. Läs mer
  • Dan G

2018-11-19

Dan G skrev om HemMiljö
    Trevligt bemötande, effektiva och nästan prickfritt. Läs mer
  • 2018-11-19

Malin L skrev om HemMiljö
    Mycket trevlig personal. Noggranna och effektiva. Aldrig haft så rent hemma. Läs mer
  • 2018-11-19

Mari L skrev om HemMiljö
    Trevliga skickliga personer som städade hos oss , mkt nöjd! Läs mer
  • Kennet M

2018-11-19

Kennet M skrev om HemMiljö
    Fönstertvätten utfördes på ett mycket proffsigt sätt och trots att det blev mörkt ute innan jobbet var slutfört var fönstren jättefina.
    Personen som kom var mycket artig och trevlig! Läs mer
  • 2018-11-18

Inger W skrev om HemMiljö
    Hemmiljö var hos mig och gjorde storstädning. Deras HR hänvisade till att de gjort återbesök. Städarna talade inte svenska och låtsade ej förstå mina klagomål. När Hemmiljö fått betalt för sitt undermåliga arbete beklagade ledningen att de nått upp till fjolårets standard. Det kändes som ett hån. Aldrig mer anlitar jag dem. Läs mer
    2018-11-19 HemMiljö svarar Inger W
    Hej Inger. Då vi har haft mycket kontakt och eftersom ärendet är avslutat så har jag tyvärr inte så mycket mer jag kan säga. VI har kommit tillbaka och åtgärdat det du hade synpunkter på efter storstädningen samt gett dig avdrag på fakturan, så vi känner att vi har gjort allt vi kunnat för att vara tillmötesgående. Vi beklagar återigen att din upplevelse trots ovan nämnda åtgärder är så dålig.
    2018-11-19 Inger W svarar HemMiljö
    Trots att ni varit tillbaka underlät ni att putsa den flammiga spegeln i hallen och att åtgärda den dimmigqa lampan i hallen. Jag kan inte göra sånt pga min hälsostatus. Att ni varit på återbesök har intet värde för mig när ni inte gjorde dessa saker Dessutom skulle jag få vänta 2 veckor på att ni skulle ta bort klegget vid dusch en. I så fall hade jag inte kunnat duscha under den tiden. Sen har reliningföretaget gaido varit här och duschmöjligheterna varit obefintliga.
    2018-11-20 Inger W svarar HemMiljö
    Ni säger att nI gjort ändring på fakturans belopp. Ni hade gjort sönder en lampa och mot kvitto fick jag köpa en annan. Det var inte avdrag på fakturan utan det var ersättning för skadan.
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • 2018-11-16

Håkan B skrev om HemMiljö
    Fönstertvätt.
    Jag blev bra bemött. Läs mer
  • 2018-11-15

Susanne R skrev om HemMiljö
    Mycket nöjd!
    Alltid rent och fräscht vid min månadsstädning. Mycket trevlig personal.Har blivit beroende av städning med hemmiljö👍 Läs mer
  • Burak B

2018-11-14

Burak B skrev om HemMiljö
    Beställde en flyttstäd.
    Inga konstigheter.
    snabbt och fint. det börjades kl 8 på morgonen och kl 12 var det klart.
    jag besiktade kl 12.30 och man fick precis det man betalade för.
    rekomenderas starkt! Läs mer
  • 2018-11-12

Annika Å skrev om HemMiljö
    Köpte fönsterputs och storstädning. Mycket bra service vid bokning trots att jag krånglade en del med datumbyte etc. Nöjd med fönsterputsen men hade förväntat mig mer av storstädningen faktiskt. Soffan var ej dammsugen som det stod på checklistan och det syntes inte att de torkat golven om de nu gjort det. Fortfarande massa ingrodd smuts. Ugnen ok städad men jag förväntar mig i princip fläckfritt om jag köper en tjänst som denna och det var lite missar både i ugnen och på andra ställen i lgh. Badrummet var riktigt fräscht och de hade skrubbat kakelfogarna. Sammanlagt ok betyg men kommer nog prova en annan firma nästa gång. Läs mer
    2018-11-19 HemMiljö svarar Annika Å
    Tack för bra feedback Annika! Jag kan inte se att du har hört av dig direkt till oss med dina synpunkter. Som det står i orderbekräftelsen som du får skickat till dig vid bokning så har vi en 48-timmars nöjd kundgaranti där vi kommer tillbaka och åtgärdar det som missats. Du får gärna ringa oss på 020-100015 om du vill prata vidare om ärendet.
  • 2018-11-12

Emil L skrev om HemMiljö
    Städpersonalen gjorde ett mycket bra jobb, men talade ingen svenska och dålig engelska. Läs mer
    2018-11-19 HemMiljö svarar Emil L
    Hej Emil. Vad roligt att du är nöjd med städresultatet! Vi rekryterar personal baserat på deras kompetens och då de har lite kontakt med våra kunder så är svenska inget krav, så länge man pratar engelska. Eftersom de flesta som bor i Sverige är duktiga på engelska ser vi varför det skulle vara ett problem.
  • Anders H

2018-11-12

Anders H skrev om HemMiljö
    Trevlig service, både av administratör och städare. Mycket Nöjd med resultatet! Läs mer
  • Tomas B

2018-11-05

Tomas B skrev om HemMiljö
    Bra arbete. Snabb respons. Rekommenderas. Läs mer
  • 2018-10-31

Agneta B skrev om HemMiljö
    Fönsterputs, 25 min sen, tog över 2 timmar men blev väldigt rent. Alltså bra jobbat men tyckte det tog för lång tid. Läs mer
  • 2018-10-29

Marios P skrev om HemMiljö
    Fönsterputs. Snabb bokning och de levde upp till våra förväntningar. Läs mer
  • 2018-10-29

Sara B skrev om HemMiljö
    Jag har haft hemstädning några gånger. Valde företaget mest för miljövänlighet och kollektivavtal. Det har funkat väldigt bra, med snabb och tydlig kommunikation i de flesta lägen och inget har krånglat. Städerskan har varit trevlig, noggrann och gjort det lilla extra med t.ex enkel bäddning och ihopvikta filtar. Efteråt känns det rent och fräscht utan att lukta av starka rengöringsmedel. Både städerska och arbetsledning har verkat flexibla och samarbetsvilliga.
    En vikarie verkade rädd för katterna, verkar konstigt om hon inte fått reda på att det fanns katter i hemmet. Läs mer
  • 2018-10-24

Hanna F skrev om HemMiljö
    Provstädningen tog en timme längre än beräknat och då hade städaren ändå glömt vissa ställen. Städning nr två var städaren försenad 50min (jag väntade eftersom de inte hade nyckel). Denna städning blev det dock rent och fint och klart tidigare än beräknat för att jag klagat på förseningen. Läs mer
    2018-10-24 HemMiljö svarar Hanna F
    Hej Hanna, tack för din Reco! Vid en förstagångsstädning så estimerar vi tiden enbart på hur många kvadratmeter hemmet har, ibland kan det tyvärr ta längre tid beroende på hur mycket det finns att göra. I ditt fall debiterade vi inget extra för den femte timmen utan gav dig ett förstagångs pris, trots att det lägre priset egentligen gäller för max fyra timmar. Det är synd att du inte gav oss några indikationer på att du var missnöjd när vi följde upp hur första städningen gått, eftersom vi då hade kunnat ge feedbacken till personalen samt förhindra att samma missar görs igen. Vi ber verkligen om ursäkt för att du fick vänta igår, för att kompensera för det så skickade vi ytterligare en städerska så att de tillsammans kunde avsluta i tid. Kul att ni blev nöjda med resultatet, det ska jag hälsa personalen som var hos er!
  • 2018-10-24

Sandra S skrev om HemMiljö
    Aldrig sett en liknande flyttstäd, smutsiga fogar I badrum, matrester I kökksåp, ingrodd mat på spisen samt runt om spisen. Rekommenderas ej, slarvigt och under all kritik. De är ej intresserade av att återkomma och åtgärda detta utan skyller på olika orsaker. Dålig service och ingen kunskap om vad de använder för medel när jag pratade med dem.

Hitta ett annat bolag, använd er ej av detta. Riktigt uselt. Läs mer
    2018-10-24 HemMiljö svarar Sandra S
    Hej Sandra, väldigt tråkigt att du skriver en så dålig rekommendation om ett företag som du aldrig har köpt en tjänst av. Som vi förklarat per telefon så bokade vår kund in en flyttstädning av sin hyresrätt för över en månad sedan, hon besiktade sedan själv städningen och sa att hon var nöjd. Efter det så besiktade även fastighetsägaren lägenheten och även då höll städningen måttet. Att du sedan flyttar in och inte är nöjd är tyvärr något du behöver ta med din fastighetsvärd.
  • 2018-10-22

Camilla B skrev om HemMiljö
    Storstädning av villa på 150 kvm. Mycket nöjd !!! Blixt snabb offert dessutom kom dom efter 3 dagar och utförde storstädningen. Top Notch. Rekommenderas varmt. Läs mer
  • Marie S

2018-10-15

Marie S skrev om HemMiljö
    Fönsterputs; mycket bra och rekommenderas! Läs mer
  • 2018-10-11

Ivanka Z skrev om HemMiljö
    Flyttstäd av lägenhet, 44 m2. Snabb offert, bra service, utmärkt resultat. Proffsiga, trevliga städare som levererade över förväntningar. Läs mer
  • Madeleine H

2018-10-11

Madeleine H skrev om HemMiljö
    Fönsterputs
    Trevlgt bemötta
    Bra utfört
    Har använt dem 2 gånger och båda gångerna nöjd,
    Däremot har vi fått personer, båda gångerna, som inte pratar svenska och det är ok men skulle uppskattas att vi får den upplysningen innan då alla i hushållet inte pratar så bra engelska Läs mer

Sofie M skrev om HemMiljö
    Beställde storstädning . Enkelt o trevligt bemötande vid första kontakt, dock var det många oxh ganska stora slarvfel i utförandet. Läs mer
    2018-10-22 HemMiljö svarar Sofie M
    Hej Sofie! Vad tråkigt att er första upplevelse av oss var bra och att vi sen inte lyckades leverera enligt era förväntningar. Då jag inte ser ditt efternamn på Reco är det svårt att hitta er bokning och jag kan därför inte se om du meddelat oss att resultatet inte blev bra, eftersom vi då kommer tillbaka och åtgärdar missarna. Jag hoppas att du kommer ge oss en ny chans i framtiden och att vi då levererar ett resultat som är värt 5 recos!

Ulla-britt Å skrev om HemMiljö
    Trevliga och noggranna personer. Eftersom jag har ett stort perspektivfönster så vore det bra om en personal hade erfarenhet av att öppna och tvätta sådana fönster. Läs mer
    2018-10-22 HemMiljö svarar Ulla-britt Å
    Hej Ulla-Britt! Tack för de fina orden om personalen, vi kommer att meddela dem att du är nöjd med deras bemötande. Vi tar åt oss av din feedback kring erfarenhet av svåra fönster och kommer i den mån det går boka in personal som tidigare har erfarenhet av att putsa de fönster som finns hos kunden, ibland måste det dock vara en första gång för alla :=)

Lars-Erik S skrev om HemMiljö
    Anlitade HemMiljö för 2:dra gången för fönsterputs.
    Blev bra bemött även om omplanering av inställelsen gjordes sent men det redde ändå upp sig.
    Vi kommer att anlita dem igen Läs mer
    2018-10-22 HemMiljö svarar Lars-Erik S
    Hej Lars-Erik! Vi tackar för din rekommendation och vill passa på att be om ursäkt för att vi fick boka om tiden. När vår personal exempelvis blir sjuka så har vi ibland inga vikarier som kan ta uppdraget, så då kan tiden behöva bokas om. Roligt att höra att du kommer att anlita oss igen!
  • 2018-10-08

Elisabeth R skrev om HemMiljö
    Fönsterputs välgjort blev nöjd. Bra bemött av företaget,
    Tråkigt att dom inte kunde svenska. Läs mer
  • 2018-10-08

Karin L skrev om HemMiljö
    Väldigt nöjd med bemötande och utförande av flyttstädning av lägenheten. Utmärkt jobb och jag kan varmt rekommendera HemMiljö. Läs mer
  • 2018-10-07

Petter skrev om HemMiljö
    Fungerade toppen! Välstädat och effektivt. Läs mer
  • Per F

2018-10-07

Per F skrev om HemMiljö
    Hemstäd varannan vecka. Är supernöjd. Trevlig kille och väldigt bra utfört. Schysst pris. Rekommenderas! Läs mer

Lugnets Allé 5, 120 65 Stockholm