HemMiljö

Lugnets Allé 5, 120 65 Stockholm — Visa karta

HemMiljö är ett Svanen-märkt företag som städar i hela Storstockholm och vi erbjuder såväl abonnemang som hjälp vid enstaka tillfällen. Vi har kollektivavtal och är auktoriserade av Almega.

Vi arbetar med både företagskunder och privatpersoner och erbjuder egen kontaktperson, samma återkommande städare, fastpris, ingen bindningstid med en månads uppsägning och framförallt nöjd kund-garanti! Vi har hemstädning, kontorsstädning, butiksstädning, flyttstädning, storstädning, trädgårdstjänster och mycket mer. Välkomna att kontakta oss för bokning och offert!
Öppet just nu
Lör-Sön: Stängt
4.4/5
4.4/5
4.2/5

Läs vad 919 kunder tycker om HemMiljö

• Dan S
    Dan S skrev om Privat en del av HemMiljö
    Otroligt trevliga och proffsiga tjejer som putsade våra fönster supersnabbt.
  • Dan G
    Dan G skrev om Privat en del av HemMiljö
    Bra hjälp som kom i tid och ett bra utfört arbete
  • Fredrik G
    Fredrik G skrev om Privat en del av HemMiljö
    Snabb och professionell flyttstädning.
  • Annica H
    Annica H skrev om Privat en del av HemMiljö
    Allt har gått mycket bra. Trevligt och duktiga killar som putsade fönstren.
    Tack!
  • Elin V
    Elin V skrev om Privat en del av HemMiljö
    De lyckades få rent sånt som vi själva inte lyckats med trots att vi försökt många gånger.
  • Henric M
    Henric M skrev om Privat en del av HemMiljö
    Jättesmidigt. Släppte in killarna på morgonen för att flyttstäda och ungefär en timme innan de var klara hördes vi av per telefon. Hyresvärden var med för inspektion och allt var med beröm godkänt.
  • David R
    David R skrev om Privat en del av HemMiljö
    Supersmidigt att boka, bara ett mail. De som städade ringde en timme innan de var klara så jag hann åka dit och titta. Fläckfritt, ner i minsta detalj, de hittade till och med post som ramlat ner längst bak i en byrå. Dessutom trevliga och roliga att prata med. Och! De städar miljövänligt.
  • Jonatan O
    Jonatan O skrev om Privat en del av HemMiljö
    Snabb service och trevligt bemötande, från beställningen till utförandet av städningen. Kan varmt rekommendera företaget!
  • Daniel S
    Daniel S skrev om Privat en del av HemMiljö
    Snabbjobbat och välstädat. Tryggt. Inga konstigheter.
  • Anna A
    Anna A skrev om Privat en del av HemMiljö
    Trevliga, pålitliga & med kollektivavtal. Städerskan tog inte emot dricks.
  • Ullalena H
    Ullalena H skrev om Privat en del av HemMiljö
    vänlig och trevlig man som verkade ta jobbet på stort allvar och jobbade på men putsningen var amatörmässig och det tog lång tid över två timmar. Vad jag menar är att det blev det som om jag själv putsat fönstren dvs hörn är inte rena och lite fläckar och ränder här och där.
    Betalar för proffsputsning dvs med skrapa och inte mestadels gnugg med trasa så ganska besviken med andra ord
  • Mona M
    Mona M skrev om Privat en del av HemMiljö
    Bemötandet i telefonen var mkt bra och även städarna gjorde sitt jobb som man kan förvänta sig, dock blir det ju aldrig som om man gjort det själv!
    Om jag bryter armen en gång till kan jag absolut tänka mig att anlita firman igen.
  • My A
    My A skrev om Privat en del av HemMiljö
    Toppen service, snabba på svar och bokning. Proffesionellt hanterat. Duktiga städare och ett toppen resultat! Rekommenderar er gärna
  • Johan L
    Johan L skrev om Privat en del av HemMiljö
    Mycket bra service! Snabba och utan ha sönder någonting.
  • Frida B
    Frida B skrev om Privat en del av HemMiljö
    Smidig bokning och info på telefon.
    Bra och punktligt bemötande av personen som genomförde städningen.
    Smidigt att "allt ingår" så att det inte blir nån diskussion om vilken utrustning som ska finnas tillgänglig.
  • Marika M
    Marika M skrev om Privat en del av HemMiljö
    Beställde STOR städning av hemmiljö för första gången, letade på nätet tyckte det lät toppen men man måste nog gå via kontakter för att veta få bra städ!
    3 kvinnor kom. Besviken! Har ett väldigt lättstädat hem lite prylar-inga mattor, räknade därför med noggrant arbete.
    Hade jag bokat bara vanlig städ hade det varit ok, men stor städ inte alls bra!
    Dörrkarmar ej avtorkade ordentligt, listor slarvigt, fläckar kvar i badrum kaklet dåligt avtorkat! lampor tavlor inte dammade.
    Hade förväntat mig mycket mer för det priset.
    Kommer tyvärr inte anlita dom igen.
    2017-07-07 Hemmiljö svarar Marika M
    Hej Marika! Tack för din feedback. Vad tråkigt att du inte känner dig nöjd. Våra rutiner är alltid att komma tillbaka och rätta till om kunden inte är nöjd. Vi brukar inte göra avdrag på fakturan. Nu har du avböjt oss att komma till dig och då blir det svårare att få dig helt nöjd. Ha en fin sommar. Mvh personalen på HemMiljö
  • Agneta S
    Agneta S skrev om Privat en del av HemMiljö
    Jag tycker att den person som jag önskat är både trevlig ,seriös och kompetent .
    Hon gör ett proffsigt arbete.
  • Eric L
    Eric L skrev om Privat en del av HemMiljö
    Arbetet utfördes på ett tillfredställande sätt båda vad gäller kvalite och tid, även trevlig personal. Kan rekommenderas.
  • Christina F
    Christina F skrev om Privat en del av HemMiljö
    Jag är tyvärr inte alls nöjd med denna flyttstädning.

"Tankspritt" bemötande, olika prisbesked två dagar efter varandra (jag angav att frys, kyl och diskmaskin skulle vara bortforslade, alltså behövde de inte rengöras -- då blev priset ettusen kronor HÖGRE!), ingen orderbekräftelse förrän jag själv påminde. Och slutligen angav städaren att det inte gick att tvätta de övre fönstren (i en etagevåning), trots att jag angivit höjden och sagt att det går med hjälp av teleskopstång och stege. Jag har själv tvättat fönstren i många år. Att sopa förråd borde väl också ingå i en flyttstädning, men Hemmiljö frågade inte ens efter förrådet.
  • Linnéa O
    Linnéa O skrev om Privat en del av HemMiljö
    Jag var skeptisk då jag inte haft kontakt med städföretag tidigare, men blev mycket nöjd. Gick att kommunicera med i alla fall en av de två på engelska och de var mycket trevliga i bemötandet. Dessutom blev jag väldigt nöjd med resultatet, verkligen toppenbra!
  • Maria W
    Maria W skrev om Privat en del av HemMiljö
    Fantastiskt trevliga medarbetare som gjorde ett enormt bra arbete. Bara +++++
  • Linn A
    Linn A skrev om Privat en del av HemMiljö
    Jättetrevlig personal och bra bemötande. Bra med kollektivavtal och miljöcertifiering - ett måste för mig. Dock - jag hade inte möjlighet att besiktiga flyttstädningen och när hyresvärden gjorde det gick den inte igenom deras besiktning. Vilket betyder att jag får betala för flyttstädningen två gånger. Det är såklart mitt ansvar att besiktiga, men ändå väldigt tråkigt.
  • Göran S
    Göran S skrev om Privat en del av HemMiljö
    När jag ringde och beställde tjänsten blev jag mycket bra bemött. Tjänsten utfördes mycket bra och jag är mycket nöjd.
  • filip d
    filip d skrev om HemMiljö
    Varning för hemmiljo.se

Bokade flyttstäd i hopp om att jag inte behövde städa och att det skulle göras av professionella städare.
    Tyvärr blev det i slutändan jag som fick städa då de som städade inte verkar ha rätt verktyg, material eller kunskap för att göra ett bra jobb.

Efter första städningen hade vi vår besiktning och besiktningsmannen kom med flera anmärkningar som vi behövde åtgärda innan vi kunde lämna över nycklarna.

Anmärkningar:
    *Smuts/märken på väggar i hela lägenheten
    *Kalk duschvägg
    *Spis smutsig, insida & stekplattorna
    *Ugnsformar skitiga
    *Ytterdörren var inte torkad
    *Klister ikea golvskydd inte borttaget

Jag förstår att smuts och märken på väggar inte alltid går bort, men här hade de inte ens försökt ta bort det. Däremot förstår jag inte varför kalk på duschvägg, smutsig ugn, ugnsformar eller klister inte var borttaget. Ytterdörr inte torkad, ja.. konstig anmärkning/petig besiktningsman?

Jag ringde tillbaka till hemmiljö direkt efter besiktningen och bad de komma in och göra rent det som inte blev godkänt. Redan här blev det tjafs, personen i andra änden påstår att jag själv har godkänt städningen då jag hämtade
    nycklarna från städaren, men jag påpekar att det inte är jag som ska avgöra om det är godkänt eller inte utan besiktningsmannen. Jag skrev också endast på ett papper för nyckelkvittens och inte att jag hade godkänt något. Efter lite om och men kommer de tillbaka samma dag på kvällen och säger till mig att 30-40 minuter bör räcka för att göra rent allt.

När det väl har gått 40 minuter blir jag tillbakakallad och börjar visa mig runt.

Smuts och märken på väggar är till 90% borta vilket var bra. Jag blir sedan visad kalken i badrummet som är kvar och som de påstår inte går bort. De kan heller inte ta bort smutsen på ugnsformerna, spisen eller klistret på golvet. Så vad
    ska jag göra? Nu står jag med två professionella städare som påstår sig inte kunna tvätta bort de mest vanligaste smutsen som man kan hitta i en lägenhet.

Jag är alltså tvungen att själv åka iväg och inhandla städmaterial för att sedan själv börja skrubba fram till midnatt för att få rent allt, (inflyttning om två dagar). Helt sjukt att det ska gå till såhär när man beställer flyttstäd på en liten tvåa för över 3000:-.

När jag kommer hem skickar jag iväg ett argt brev och beskriver noggrant allt som har hänt och hur besviken jag är.

Hemmiljö: “Hej, Vi är hemsk ledsna för all besvär vi har ställt till med. Vi är Svanenmärkta och får inte använda allt för starka medel och det ibland kan resultera i att allt smuts inte går att ta bort. Vi kommer att ordna 20% på din faktura. Ber om ursäkt.”

Kund: “Hej, När jag själv städade använde jag vanlig ugnsrengöring, hällrengöring, rakbladsskrapa samt t-röd vilket innebar att jag lyckades uppnå ett betydligt bättre städresultat. Ni som professionellt städbolag borde också ha tillgång
    dessa helt vanliga hjälpmedel.

Jag skulle vilja veta vart det står i arbetsbeskrivningen att ni använder svagt rengöringsmedel och kan således inte göra rent de mest vanligaste och enklaste smutsen. Allvarligt, det kan inte vara första gången ni behöver göra rent en ugn och spis eller tvätta bort kalk från duschen. Vi hade en "normal” mängd smuts och alltså något ni borde klara av att ta bort. Det står ingenstans att pga att ni använder svanmärkta produkter så kommer det bli ett sämre städresultat.

20% på fakturan är skrattretande. Jag ber om minst 50% då jag lagt ner både tid och pengar på att städa efter er. Igår efter er andra snabbstädningen låg och jag skrubba till strax innan midnatt, alltså minst 4 timmar och behövde köpa in
    diverse rengöringsmedel."

Efter detta mail får jag inget svar och det verkar som att de ignorerar mig, därför skickar jag ännu ett mail och frågar igen. Då får jag ett ganska snabbt svar tillbaka.

Hemmiljö: "Hej, Vi har fått bilder från vår personal och ser att du klagar på förslitningsskador. Tyvärr oavsett vilket medel eller teknik man använder så går det inte att åtgärda dessa skador.

Vi har erbjudit dig 20% rabatt på en städning som vi har utfört enligt överenskommelse. Hemsk ledsen om du upplever att vi inte har levt upp till dina förväntningar."

Kund:

Skulle ni kunna dela med av era bilder?

Om ni läser besiktningsprotokollet ser ni att det inte är vanliga förslitningsskador.

Anmärkningar i besiktningsprotokollet redovisar vanligt smuts som går bort när man använder rätt medel. Överenskommelsen var att ni skulle utföra en fackmannamässig flyttstädning och det har ni absolut inte gjort eftersom besiktningsmannen inte godkände städningen och att jag personligen var tvungen att handla in städmaterial och göra rent då ni inte klarade av det.

Jag skrev i förra mailet att alla ovanstående anmärkningen kunde jag själv åtgärda med rätt material och medel – Inte förslitningsskador.

Nu får jag inte längre något svar och funderar på vad nästa steg är.
    2017-06-16 HemMiljö svarar filip d
    Hej Filip!

Vi har gjort vad vi har kunnat för att göra dig nöjd. Det finns alltid två sidor av saken. Vi har kommit tillbaka och gjort om städning, vi har gett dig rabatt och vi har sträckt oss så långt det har gått. Våra Svanen-märkta städprodukter är milda men mycket effektiva, men vi kan inte städa bort förslitningsskador på ytskiktet.

Vi beklagar att din upplevelse ändå blev så här.

Mvh personalen på HemMiljö
    2017-07-06 filip d svarar HemMiljö
    Hej,

Som jag tidigare har sagt så var det inte förslitningsskador utan vanligt smuts. Det är inte bara jag som påstår detta utan också besiktningsmannen och de personer som hjälpte mig städa efter Er.

Som sagt så använde jag mig utav vanlig ugnsrengöring, hällrengöring, rakbladsskrapa samt t-röd vilket fick bort smutsen.
    Tråkigt att ni fortfarande ska envisas om att det är förslitningsskador.

Det är också tråkigt att man behöva skriva på en publik sajt för att få ett svar från Er då ni aldrig svarade på mina senaste mail.
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Anton  J
    Anton J skrev om HemMiljö
    Utmärkt utförd flyttstädning där jag slapp tänka på något utom att släppa in hemmiljö, sen löste de resten och den som tog över lägenheten var mkt nöjd med städningen.

Kommer varmt rekommendera dem till andra! Tack!
  • Lena H
    Lena H skrev om HemMiljö
    Vi hade prova på städning förra veckan. Vi är mycket nöjda. Rent och snyggt! Rekommenderas.
    HemMiljö, Lena H gillar detta
  • Anna L
    Anna L skrev om Privat en del av HemMiljö
    Hej, jag tycker att de som kom hem till mig var proffsiga, gjorde ett bra jobb och jag fick det jag förväntat mig. Resultatet överensstämde helt med det jag fick. Det var också en tydlig information som lämnades innan i form av checklista osv.

Jag fick också svar och återkoppling på mejl inom rimlig tid.
  • Annika L
    Annika L skrev om Privat en del av HemMiljö
    Trevlig och snabb man. Vi är mycket nöjda.
  • Caroline L
    Caroline L skrev om Privat en del av HemMiljö
    Trevlig personal som gjorde det de skulle! Det var rent och fint hemma och luktade såpa i hela lägenheten :)
  • Mirjana D
    Mirjana D skrev om Företag en del av HemMiljö
    Det var väl OK från vår sida, men vår köpare var inte nöjd och hade synpunkter.
    2017-06-02 HemMiljö svarar Mirjana D
    Hej Mirjana! Jag hoppas att köparen hörde av sig till oss så att vi kunde åtgärda det som inte var till belåtenhet! Mvh Martina Rydell på HemMiljö
  • Annika S
    Annika S skrev om Privat en del av HemMiljö
    Trevlig personal och jag blev nöjd med arbetet! Återkommer fler gånger!/ Annika dtåhl
  • Malin L
    Malin L skrev om Privat en del av HemMiljö
    Vi är jättenöjda.
    Skönt att HemMiljö kommer med egen utrustning.
    Teamet kom i tid som uppskattas.

Vi kommer anlita HemMiljö igen.
  • Mikaela B
    Mikaela B skrev om Privat en del av HemMiljö
    Väldigt trevliga, det blev rent och fint. Lite slarvigt i klädkammaren.
  • Chatarina W
    Chatarina W skrev om Företag en del av HemMiljö
    Gott bemötande både av den som administrerade tjänsten och av de som putsade :)
    Fönstrena blev ordentligt putsade.
  • Maria S
    Maria S skrev om Företag en del av HemMiljö
    Bra städat, lite småmissar bara. Kom på utsatt tid och var klara i tid!
  • Tetyana R
    Tetyana R skrev om Privat en del av HemMiljö
    Beställt fönster puts och fick skinnade rena gönstrerna på 2 timmar. Personnalen är snabba, trevliga och noga. Rekommenderat.
  • Anna S
    Anna S skrev om HemMiljö
    Bokade provstädning för 99 kr per timme i maj 2017. Städerskan kom för sent utan att jag fick besked och städningen av golven var mycket bristfällig. Det verkar som att hon bara dammsugit de största fria ytorna och lämnat alla hörn, inte ens rullat undan en liten skrivbordshurts eller nattduksbord. Verkar ej våttorkat, då damm, hår och stora smulor kvar. Jag slapp fakturan efter diskussioner men företaget vill inte ha mig som kund och är alltså inte beredda att skicka någon för att åtgärda städningen. Mycket märklig upplevelse.
    2017-05-12 HemMiljö svarar Anna S
    Hej Anna!

Tråkigt att upplevelsen av oss och vår tjänst inte blev vad du hoppades på.

Städerskan var precis som du skriver sen och hade tyvärr missat att meddela oss detta, det ber vi om ursäkt för. Vi ska alltid informera vid eventuella förseningar.

Vi beklagar missarna i städningen och som en form av kompensation för missarna med golven erbjöd vi dig en ny städning till kampanjpris, men det erbjudandet valde du att inte gå vidare med. Efter hot om anmälan till Allmänna reklamationsnämnden med mera valde vi i samråd med dig att stryka hela fakturan och sätta punkt där. Ett lyckat samarbete bygger på ett ömsesidigt förtroende.

Vi beklagar det inträffade.
    Mvh Martina Rydell på HemMiljö
    2017-05-12 Anna S svarar HemMiljö
    Det erbjudande jag fick var att betala för den misslyckade provstädningen (eftersom den inte omfattades av Nöjd kund-garantin) samt dessutom betala en ny städning, dvs. 600 istället för 300 kr. I en städning är grunden dammsugning och våttorkning och om man inte gör det momentet borde man inte begära full betalning. Jag fick en dålig erfarenhet av ert företag och lägger därför ut denna kommentar för att varna andra. Trevlig kundtjänst dock, ingen skugga över dem.
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Marianne U
    Marianne U skrev om Privat en del av HemMiljö
    Första gången jag använde HemMiljö. Kontakten var positivt. Bra och trevliga städare.
  • Agneta S
    Agneta S skrev om Privat en del av HemMiljö
    En mycket bra fönstertvätt utförd. De var väldigt noga med att det inte skulle bli flammigt De kom den tid som var avtalad
  • Conny H
    Conny H skrev om Privat en del av HemMiljö
    Trevligt bemötande även om svenskan inte var så bra. Duktiga på Fönsterputs som var min beställning och detta motsvarade mina förväntningar. Kommer att använda er igen.
  • Ingrid C
    Ingrid C skrev om Privat en del av HemMiljö
    Fick ett mycket trevligt bemötande. Snabbt, prydligt, rent blev det. Kommer säkert att återkomma när fönsterputs blir nödvändigt.
    Kändes bra i kontakten med företaget.
  • Monica O
    Monica O skrev om Privat en del av HemMiljö
    Bra bemötande och klart godkänd städning.
    Det var första gången som vi har anlitat HemMiljönAB.
  • Fredrik Ö
    Fredrik Ö skrev om Privat en del av HemMiljö
    Bra bemötande från admin på telefon. Proffsigt intryck.
  • Jan O
    Jan O skrev om Privat en del av HemMiljö
    ´mycket bra, nästan hela checklistan gjord, små detaljer kvar
  • Andreas L
    Andreas L skrev om Privat en del av HemMiljö
    snabb och bra städning. Ordentligt utförd och inget slarv. Mycket nöjd
  • Elsa W
    Elsa W skrev om Privat en del av HemMiljö
    Själva fönstertvätten var jättebra, men kommunikationen verkar ha gått helt fel. I flera mail påminde jag om att de som skulle utföra fönstertvätten MÅSTE ha en lång stege med sig och fick jakande besked på detta. Ändå kom de utan stege!
  • Ann W
    Ann W skrev om Privat en del av HemMiljö
    Jag är nöjd med städningen
    Ann
    Wahlgren
  • Sara L
    Sara L skrev om Privat en del av HemMiljö
    Killarna sa inte så mycket och verkade ganska osäkra. De gjorde dock ett väldigt bra jobb.
  • Mitra H
    Mitra H skrev om Privat en del av HemMiljö
    Jag är jätte nöjd och rekommenderar HemMiljö företaget till alla som behöver ha hjälp i hemmet.:-)
  • Laila K
    Laila K skrev om Privat en del av HemMiljö
    Jag anlitade företaget för fönsterputs och är mycket nöjd med det utförda arbetet.

Lugnets Allé 5, 120 65 Stockholm