HemMiljö

Lugnets Allé 5, 120 65 Stockholm — Visa karta

HemMiljö är ett Svanen-märkt företag som städar i hela Storstockholm och vi erbjuder såväl abonnemang som hjälp vid enstaka tillfällen. Vi har kollektivavtal och är auktoriserade av Almega.

Vi arbetar med både företagskunder och privatpersoner och erbjuder egen kontaktperson, samma återkommande städare, fastpris, ingen bindningstid med en månads uppsägning och framförallt nöjd kund-garanti! Vi har hemstädning, kontorsstädning, butiksstädning, flyttstädning, storstädning, trädgårdstjänster och mycket mer. Välkomna att kontakta oss för bokning och offert!
Öppet just nu
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 832 kunder tycker om HemMiljö

• Eva S
    Eva S skrev om Privat en del av HemMiljö
    Jag har bara positiva saker att säga: Proffsigt jobb, vänligt bemötande såväl i samband med beställningen som vid själv arbetet. Snabb återkoppling på chatten på hemsidan liksom hos den säljare som ringde upp efter chattkontakten.
  • Sofie O
    Sofie O skrev om Privat en del av HemMiljö
    Duktiga. Kom i tid. Trevliga. Noggranna.
  • Johan C
    Johan C skrev om Privat en del av HemMiljö
    Snabbt, enkelt och flexibelt. Bra utförd städning, som inkluderade mer än vad som utlovades i checklistan.
    Något stressad inspektion av utfört arbete (troligen för att det tog betydligt längre tid än de beräknat).
  • Ulla C
    Ulla C skrev om Privat en del av HemMiljö
    Jag är nöjd med det bemötande jag fick och jag är nöjd med tjänsten.
  • Ulrika S
    Ulrika S skrev om Privat en del av HemMiljö
    Kanon bra! Perfet rent. Och prisvärt.
  • Carina P
    Carina P skrev om Privat en del av HemMiljö
    Bad om offert på flyttstädning av vårt hus i Stockholm. Snabbt svar och offert, snabba svar och proffsigt bemötande av min kontaktperson. All kontakt med HemMiljö skedde via email då vi bor utomlands och det funkade perfekt! Bara gott att säga om detta städföretag!
  • Elisabet P
    Elisabet P skrev om Privat en del av HemMiljö
    Jag tycker bemötandet var bra och allt har fungerat väl.
    Själva städningen var bra men inte perfekt. Alla högt belägna lister över dörrar och fönster var dammiga och ovansidan på köksskåp fettkladdiga. Jag har torkat av dom.
    Även kalkavlagringar under badkar o vid golvbrunn var kvar.
    Men i övrigt såg det rent och fint ut.
  • Lisa M
    Lisa M skrev om Privat en del av HemMiljö
    Slarvig puts av balkongräcke i glas. Bättre putsning av vanliga fönster.
  • Stig G
    Stig G skrev om Privat en del av HemMiljö
    Vi blev förvånade eftersom, det blev bättre än vad vi hade tänkt.
  • Ida T
    Ida T skrev om HemMiljö
    Har varit kund sedan starten nästan och kan varmt rekommendera Hemmiljö! Så gott som alltid väl utfört arbete och har det någon gång varit något så har det hanterats professionellt av den vänliga personalen på kontoret. Får även alltid tydlig information om det är någon förändring. Jag valde särskilt Hemmiljö för att de har schyssta villkor för sina anställda, något som tyvärr inte är självklart i branschen.
    2017-03-21 HemMiljö svarar Ida T
    Hej Ida! Tack för din rekommendation! Jag är så glad att du fortfarande är kvar hos oss. Minns besöket hemma hos dig för många år sedan :-) Mvh Martina Rydell på HemMiljö
  • Robert J
    Robert J skrev om Privat en del av HemMiljö
    Var inte nöjd med städningen, missade fläckar på köksgolvet och de andra golven var flammiga.
    2017-03-08 HemMiljö svarar Robert J
    Hej Robert! Det var verkligen tråkigt att höra. Jag hoppas att du hörde av dig till oss direkt så att vi kunde åtgärda missarna på en gång. Om det är en flyttstädning du har haft så ska det göras en besiktning direkt på plats för att upptäcka ev brister. Om du har veckostädning av oss så får du höra av dig så att vi kan justera och kompensera om det behövs. Mvh Martina Rydell, 020 - 10 00 15, info@hemmiljo.se
  • Dennis L
    Dennis L skrev om Privat en del av HemMiljö
    anlitade HemMiljö till flyttstäd och blev väldigt nöjd med resultatet. Allt fungerade väldigt enkelt och smidigt från det att jag först tog kontakt, och de var väldigt tydliga med pris och vad som kommer ingå. Lätta att få tag på och hörde av sig löpande under processen.
  • Lars-lucas S
    Lars-lucas S skrev om Privat en del av HemMiljö
    Mycket trevlig och duktig personal. Bemötandet var proffsig liksom utförandet av städningen. Jag är mycket nöjd.
    Personalen pratade dock inte svenska, vilket jag hoppas att ni tar till er och utbildar dem i.
    2017-03-08 HemMiljö svarar Lars-lucas S
    Hej Lars-lucas! Tack för din rekommendation. Vad roligt att allt fungerade bra. Vi godkänner både svensk- och engelsktalande personal och du bör ha blivit upplyst om det är engelsktalande personal som kommer. Jag beklagar om det inte skedde. Sen är det ju människor vi jobbar med och språknivån varierar, men vi jobbar hårt på att all vår personal ska kunna kommunicera utan problem med våra kunder. Mvh Martina Rydell, 020 - 10 00 15, info@hemmiljo.se
  • Ann K
    Ann K skrev om Privat en del av HemMiljö
    Allt fungerade och det blev rent och fint.😃
  • Johan N
    Johan N skrev om Privat en del av HemMiljö
    Trevligt bemötande, snabb service och en fläckfri flyttstädning.
  • Britta G
    Britta G skrev om Privat en del av HemMiljö
    Bra o trevlig första telefonkontakt.
    Personal på plats gjorde ett fint jobb.
  • Jordan L
    Jordan L skrev om Privat en del av HemMiljö
    Bra kommunikation och service.
  • Eva H
    Eva H skrev om Privat en del av HemMiljö
    Hej!
    Är mycket nöjd med städningen som ni ombesörjt i min nya lägenhet.
    Lika bra som om jag hade gjort det själv
    ...ha ha! Det säger inte lite! Tack!
  • Malin J
    Malin J skrev om Privat en del av HemMiljö
    Så otroligt nöjd. Hade flyttstädning och har aldrig varit med om att det blivit så rent och fint :) noggranna och trevliga arbetare. Kommer definitivt anlita dem igen.
  • Deniz K
    Deniz K skrev om HemMiljö
    Professionella och trevliga, rekommenderar starkt!
  • Margaretha S
    Margaretha S skrev om Privat en del av HemMiljö
    Snabbt och enkelt bokat. Arbetet tämligen väl utfört, dock smulor kvar i soffspringor och dammtussar under skohyllans fötter ej borttagna.
    2017-03-08 HemMiljö svarar Margaretha S
    Hej Margaretha! Tack för din rekommendation. Jag beklagar att det missades på sina ställen och jag hoppas att du hörde av dig till oss direkt efter städningen så att vi kunde åtgärda! Mvh Martina Rydell, 020 - 10 00 15, info@hemmiljo.se
  • David A
    David A skrev om Privat en del av HemMiljö
    Vi har varit med sedan starten och har kvar er duktiga medarbetare Zewg hos oss. Vi har förutom städning köpt fönsterputs och har alltid varit nöjda. Första mötet var proffsigt och en representant från er (Martina) kom hem till oss tillsammans med Zewg. Ni är flexibla vad gäller ombokningar och ni har kunnat hitta andra tider om så behövts. Vi har även rekommenderat er till andra.
    2017-03-08 HemMiljö svarar David A
    Hej David! Stort tack för din rekommendation. Det betyder jättemycket för oss att ni har varit kvar hos oss så länge och att ni rekommenderar oss till andra! Jag minns tydligt mötet hemma hos er för snart 10 (!) år sedan. Mvh Martina Rydell på HemMiljö
  • Johan C
    Johan C skrev om Privat en del av HemMiljö
    Vi har städning 2ggr/månad och är mycket nöjda. Vi hade några synpunkter initialt men efter att det togs upp med platsansvarig så har det fungerat fint. Kan rekommenderas.
  • Rolf K
    Rolf K skrev om Privat en del av HemMiljö
    Provstädningen var väldigt bra men efter det har det blivit sämre. Städningen har många gånger varit väldigt slarvigt gjord, med tanke på kostnaden och antalet timmar som läggs ner är det inte alls bra.
    Det är många fria ytor som inte har dammats av och i flera av rummen var dammsugningen slarvigt gjord. Vi har dessutom inte fått någon checklista ifylld efter varje städning och en del punkter på listan har inte varit gjorda. Personalen har i övrigt varit trevliga men städningen lämnar en del att önska.
    2017-03-08 HemMiljö svarar Rolf K
    Hej Rolf! Tack för din Reco. Jag beklagar att städkvaliteten inte hållit. Vi tar er kunders synpunkter och feedback på största allvar och jobbar hårt för att allt ska fungera och att du som kund ska känna dig nöjd. Mvh Martina Rydell på HemMiljö, 020 - 10 00 15, info@hemmiljo.se
  • Cecilia S
    Cecilia S skrev om Privat en del av HemMiljö
    Bra städat rent översiktsmässigt. Rent och snyggt på öppna ytor MEN dammigt på sladdar bakom tvättmaskin(som står helt öppet) och fortfarande dammigt i möbler men annars god fräsch lukt i lägenheten när vi kom hem. Dock på grund av summan och lite sådär "finish" på städningen kommer vi i fortsättningen satsa på att städa själva...:)
    2017-01-10 HemMiljö svarar Cecilia S
    Hej Cecilia! Tack för din Reco. Vad tråkigt att du upplever det så. Ring oss gärna om du vill ge det ett nytt försök och prata igenom bristerna med din kontaktperson. Vad gäller sladdarna bakom tvättmaskinen så kanske det är ett missförstånd om de ska tas eller ej i en veckostädning. Eftersom jag inte vet vilken sorts städning du har beställt så är det bättre att du tar det med den du har bokat städningen av. Ring växeln så hjälper vi dig! Mvh Martina Rydell på HemMiljö. 020-100015, info@hemmiljo.se
  • Gustav C
    Gustav C skrev om Privat en del av HemMiljö
    Helt okej. Tagit det värsta, men inte speciellt avdammat och de hade glömt att städa under sängen.
    2017-01-10 HemMiljö svarar Gustav C
    Hej Gustav! Tack för din Reco! Kontakta oss direkt och prata med den arbetsledare som bokat in städningen, så att vi kan prata med städaren och åtgärda våra missar. Maila info@hemmiljo.se eller ring 020-100015 och tryck 1 så hjälper vi dig! Mvh Martina Rydell på HemMiljö
  • Annika L
    Annika L skrev om Privat en del av HemMiljö
    I helhet har allt varit bra. Mycket trevligt bemötande. Städningen har varit bra.
    Vi har städtid på 4 timmar men sist var hon vara hos oss i 2,5 timmar. Detta var inte överenskommet vilket jag meddelade min kontakt som tog tag i saken med en gång, till stor belåtenhet.
  • Annelie C
    Annelie C skrev om Privat en del av HemMiljö
    Hemmiljö är flexibla och hjälpsamma!
  • Åke S
    Åke S skrev om Privat en del av HemMiljö
    Vi har haft två bra städerskor och en dålig. Vårt avtal om städning varannan fredag klockan 09:00 bröts av HemMiljö så nu har vi städning varannan onsdag. Detta skedde utan vårt samtycke.

Kontakterna med HemMiljö är inte trevliga avseende deras attityd. Avsaknaden av professionalism gör att det är som en dröm att dra ut tänder utan bedövning i jämförelse med att behöva ha att göra med HemMiljö "backoffice". Absolut inga spår att det är ett serviceföretag enligt vår erfarenhet.
    2017-01-10 HemMiljö svarar Åke S
    Hej Åke! Jag beklagar att din upplevelse av oss är som du skriver. Den städare du har jobbar inte längre på fredagar och du blev erbjuden en fortsättning på fredagar fast med en annan städare. Du valde istället att fortsätta med samma städare men byte av dag. Jag beklagar naturligtvis att hon inte längre jobbar fredagar, men det är inget vi kan göra något åt. Mvh Martina Rydell på HemMiljö. 020-100015, info@hemmiljo.se
  • Åsa E
    Åsa E skrev om Privat en del av HemMiljö
    Snabb och smidig återkoppling och bra flexibilitet
  • Christine F
    Christine F skrev om Privat en del av HemMiljö
    Punktliga och noggranna, trevligt bemötande också!
  • Birgitta M
    Birgitta M skrev om Privat en del av HemMiljö
    Provstädningen bar perfekt. Första städningen efter var inte lika noggrann. Ger det en chans till ..,
    2017-01-10 HemMiljö svarar Birgitta M
    Hej Birgitta! Tack för din Reco! Hör av dig till den arbetsledare på kontoret som du haft kontakt med vid bokningen så att vi kan prata igenom vad som inte var bra inför nästa tillfälle. Jag hoppas vi kan leverera enligt förväntningar framöver. Mvh Martina Rydell på HemMiljö. 020-10 0015, info@hemmiljo.se
  • Emma F
    Emma F skrev om Privat en del av HemMiljö
    Bra bemötande vid kontakt. Lätt att ändra dagar inför bla semestrar. Bra utförd städning.
  • Niclas F
    Niclas F skrev om Privat en del av HemMiljö
    Jag är mycket nöjd med kontakten med Hemmiljö, det går smidigt på alla sätt och just nu fungerar städningen ok.
  • Inger D
    Inger D skrev om Privat en del av HemMiljö
    Jag har använt Hemmiljös städ- och fönsterputstjänster under några år. Uppskattar särskilt att jag har haft samma kontaktperson hela tiden. Flexibiliteten är stor om man behöver ändra en bokning. Det är ganska stor personalomsättning men det är ju en sådan bransch så det får man nog räkna med. De flesta har gjort ett utmärkt jobb med bara något undantag.
  • Anders N
    Anders N skrev om Privat en del av HemMiljö
    Veckostädning 2 ggr per månad a 5 timmar. Allt väldigt trevligt och professionellt bemött. Får snabbt kontakt.
  • Ann-cristin M
    Ann-cristin M skrev om Privat en del av HemMiljö
    En del var väldigt städat, tyvärr inte allt. Fanns både damm att torka och fönster att putsa efter besöket.
    2017-01-10 HemMiljö svarar Ann-cristin M
    Hej Ann-Cristin! Tack för din Reco. Jag beklagar att städningen inte var till belåtenhet och jag hoppas att du hörde av dig till oss direkt efter städningen så att vi kunde åtgärda missarna. Hör av dig igen om det är något du vill diskutera med oss! Mvh Martina Rydell på HemMiljö, 020-100015, info@hemmiljo.se
  • Mats E
    Mats E skrev om Privat en del av HemMiljö
    Har regelbunden städhjälp sedan flera år. Städningen fungerar utmärkt och vår städare (som alltid är samma person) är mycket noggrann, effektiv och väldigt bra att ha att göra med.
    Vid några tillfällen har vi haft extra städning efter speciella händelser med annan personal eller fönstertvätt och det har också funkat bra.
  • Caroline A
    Caroline A skrev om Privat en del av HemMiljö
    Bra bemötande, snabb respons. Väl utförd städning
  • Gunilla S
    Gunilla S skrev om Privat en del av HemMiljö
    Bemötandet från Hemmiljö har alltid varit toppenbra. Jag köper städning en gång per månad och är mycket nöjd.
  • Carl A
    Carl A skrev om Privat en del av HemMiljö
    Över lag bra städning, känns dock ibland som att
  • Stefan G
    Stefan G skrev om Privat en del av HemMiljö
    För att jag skall känna att det fungerar med städning hemma skall jag känna förtroende för både bolaget och den som städar hos mig.
    Detta har HemMiljö uppfyllt under alla dessa år. Jag har haft samma kvinna som städat hos mig och samma kontaktperson på företaget. Det är alltid på plats på utsagd tid och meddelar alltid om det är någon förändring i god tid.
    Städningen alltid väl genomförd och en fröjd att komma hem till ett skinande rent hem. Vardaxlyx som är värd varenda krona.
  • Carina U
    Carina U skrev om Privat en del av HemMiljö
    Jag är mycket nöjd med bemötandet. Vi har städning var fjärde vecka och den sköts av Carmen som gör ett jättefint jobb.
  • Sten T
    Sten T skrev om Privat en del av HemMiljö
    Hej, vi är nöjda med HemMiljö. Däremot blir jag väldigt irriterad av alla dessa ständiga kundnöjdhetsundersökningar från snart sagt alla som jag gör affärer med. Om jag är mycket missnöjd byter jag leverantör och talar om varför. Om jag är litet missnöjd så klagar jag. Om jag är nöjd fortsätter jag att utnyttja tjänsten/produkten. Det behövs inga kundenkäter av detta slag. Så jag ber HemMiljö att sluta med det. Det är inte kunderna som ska göra det jobbet åt er. Jag får bara känslan av att ni tigger beröm.

God fortsättning,
    Sten Ternström
  • Anna F
    Anna F skrev om Privat en del av HemMiljö
    Nöjd! Bra service och brastädning. Känns tryggt att lämna ut nyckeln.
  • Titia H
    Titia H skrev om Privat en del av HemMiljö
    Veckostädning. Hög kontinuitet på personalen, har bara haft 2 olika städerskor under de år som jag har haft hemmiljö. Ibland har jag velat byta städdag och då har de fixat det. Alltid trevligt bemötande.
  • Charlotte L
    Charlotte L skrev om Privat en del av HemMiljö
    Jag är abbonemangskund på städning och har i min kontakt med HemMiljö fått trevligt bemötande och bra service. Jag är nöjd och därför kvar som kund.
  • Jona M
    Jona M skrev om Privat en del av HemMiljö
    Jag tycker väldigt bra om HemMiljö, olika städare gör olika jobb, vissa tar hand om disk om det står några tallrikar i diskhon, vissa gör inte det, enda jag önskat var att att alla gjorde det!
  • Linda D
    Linda D skrev om Privat en del av HemMiljö
    Vi har köpt hemstädning. Trevligt bemötande från all personal. Lite ojämn städning mellan olika personer. Efter att vi flyttade önskade vi städning en annan dag och tid vilket inte kunde ordnas, synd eftersom det innebar att vi nu bytt städfirma.
  • Kristina B
    Kristina B skrev om Privat en del av HemMiljö
    Jag är väldigt nöjd med Hemmiljö.

Lugnets Allé 5, 120 65 Stockholm