Rekommenderat företag 2016 - HemMiljö Rekommenderat företag 2015 - HemMiljö
HemMiljö

HemMiljö

Lugnets Allé 5, 120 65 Stockholm

HemMiljö är ett Svanen-märkt företag som städar i hela Storstockholm och vi erbjuder såväl abonnemang som hjälp vid enstaka tillfällen. Vi har kollektivavtal.
Vi arbetar med både företagskunder och privatpersoner och erbjuder egen kontaktperson, samma återkommande städare, fastpris, ingen bindningstid med en månads uppsägning och framförallt nöjd kund-garanti! Vi har hemstädning, kontorsstädning, butiksstädning, flyttstädning, storstädning, trädgårdstjänster och mycket mer. Välkomna att kontakta oss för bokning och offert!
Lör-Sön: Stängt
4.4/5
4.5/5
4.4/5

Läs vad 653 kunder tycker om HemMiljö

• Rebecka A
    Rebecka A skrev om Privat en del av HemMiljö
    Enkel hantering via mejlkontakt och snabb och bra service. Hemmet känns rent när vi kommer hem från jobbet.
  • Cecilia H
    Cecilia H skrev om Privat en del av HemMiljö
    Snyggt och proffsigt. Toppbetyg för städning och bemötande.
  • Petter S
    Petter S skrev om Privat en del av HemMiljö
    Punktliga, noggranna & bra utfört!
  • Eleonor E
    Eleonor E skrev om Privat en del av HemMiljö
    Rent och fint. Mycket bra arbete utfört
  • Karin R
    Karin R skrev om Privat en del av HemMiljö
    bra, trevligt bemötande, rena fönster
  • Marina R
    Marina R skrev om Privat en del av HemMiljö
    Hej

Jag är jätte nöjd med fönster tvätten och personen som utförde det var inte störande på något sätt

Marina
  • Jesper A
    Jesper A skrev om Privat en del av HemMiljö
    Beställde storstädning och fönsterputs inför en lägenhetsvisning. Blev rent och snyggt i hela lägenheten. Fönsterputsningen var också bra men inte helt perfekt.
  • Mats B
    Mats B skrev om Privat en del av HemMiljö
    Mycket bra genomförd städning helt enligt önskemålen
  • Helena B
    Helena B skrev om Privat en del av HemMiljö
    Dom som kom var trevliga noggranna men det blev ett litet missförstånd med badrummet som skulle städas men det blev bara en vägg städad, men eftersom tiden var ute sa jag inget antar att det var språkproblem eller så var jag helt enkelt inte tydlig nog
    2016-09-26 HemMiljö svarar Helena B
    Hej Helena! Jag beklagar dessa missförstånd. Ring oss gärna om du vill det, så kommer vi överens om hur vi kan lösa det här! Mvh Martina Rydell, HemMiljö. 020-100015, info@hemmiljo.se
  • Anders W
    Anders W skrev om Privat en del av HemMiljö
    Det blev bra. Inga klagomål från mäklare eller kunder.
  • Kenny S
    Kenny S skrev om Privat en del av HemMiljö
    Nedan skrev jag dagen efter fönsterputsningen till Elvira.

Elvira,

Jag vill bara säga att jag och min fru är mer än nöjda med gårdagens fönsterputsning hos oss och också att er anställde var mycket trevlig och uppträdde på ett mycket bra sätt.

Kommer inte ihåg vad han heter men jag vill gärna att ni vidarebefordrar vår nöjsamhat till honom.

Hälsningar

kenny
  • Alena O
    Alena O skrev om HemMiljö
    Efter 5 år avslutar abonemmanget. Ursel service och försämrat städkvalitet. Efter att man bytt städare har man ändrat städtider till em, vilket inte passa. Trots detta kan man inte en lösning. Ointresserade, icke tillmötesgående och otrevliga.
    Otroligt nog så har man inte ens försökt övertala mig att stanna kvar trots 10 timmar städtid per mån och trots att jag tidigare lämnat goda omdömen. Som det ser ut just nu så skulle jag inte rekommendera Hemmiljö. Mycket besviken kund. Ville inte lämna igentligen utan hitta en lösning men efter samtal med Elvira slutligen bestämd mig.
    2016-09-15 HemMiljö svarar Alena O
    Hej Alena! Jag beklagar att du känner som du gör och vi vill verkligen tacka för alla år som du har varit en trogen kund. Vi har försökt vara flexibla och hitta lösningar på dina önskemål, men eftersom vi inte lyckades hitta något som du kände dig nöjd med så tyckte vi att det var bäst att avsluta. Ring oss gärna igen om du vill diskutera igenom det en gång till. Mvh Martina Rydell på HemMiljö, info@hemmiljo.se, 020-100015
  • Patrik S
    Patrik S skrev om Privat en del av HemMiljö
    Jag har en väldigt positiv upplevelse av Hemmiljö. Jag fick ett bra bemötande på telefon och de kunde ordna den tjänst jag efterfrågade med väldigt kort varsel. De som kom och utförde tjänsten var i tid och gjorde ett mycket bra jobb. Så jag är sammantaget mycket nöjd.
  • Gunilla P
    Gunilla P skrev om Privat en del av HemMiljö
    Allt gick bra, från beställning till genomförande.
  • Daniel M
    Daniel M skrev om Privat en del av HemMiljö
    Punktliga och trevliga. Allt gick som planerat
  • Ninna J
    Ninna J skrev om Privat en del av HemMiljö
    Anlitade städning i ett helt nyrenoverat hus. En soffa och fåtölj fanns i huset. De har tagit tag i soffan och dragit den över golvet så att det blivit repor på det nybetsade golvet samt att soffans tyg sprack i bakkant. Tråkigt att upptäcka det. Hade önskat att de själva tagit kontakt innan. Hoppas på bra lösning.
    2016-09-13 HemMiljö svarar Ninna J
    Hej Ninna! Jag beklagar vad som hänt hemma hos dig. Tanken är självklart alltid att vår personal direkt ska höra av sig till någon av oss som arbetar på kontoret när det händer något och vi tar då kontakt med dig som kund. Jag vet att Elvira jobbar på en lösning för er. Mvh Martina Rydell på HemMiljö, info@hemmiljo.se, 020-100015
  • Peter C
    Peter C skrev om Privat en del av HemMiljö
    Hyfsat städat men mycket så att det skulle se bra ut vid första titten. Efter ytterligare granskning när det hela var godkänt visade det sig att bara den yttersta plåten var ren det var smutsigt ovanpå skåpen etc etc så det var bara att ställa sig och städa det var inte så jag tänkt mig.
    2016-09-13 HemMiljö svarar Peter C
    Hej Peter! Det var verkligen beklagligt att inte allt var städat ordentligt. Jag hoppas att du har tagit kontakt med oss och den som gjorde bokningen så att vi kan rapportera det och hitta en lösning. Mvh Martina Rydell, info@hemmiljo.se, 020-100015.
  • Anna Helena W
    Anna Helena W skrev om Privat en del av HemMiljö
    Bra bemötande. De kom i tid och jobbare hårt under flera timmar.
  • Annelie H
    Annelie H skrev om Privat en del av HemMiljö
    Mkt trevliga och duktiga killar! Som dock missade badrumsfönstret och lite överskåp men det står jag ut med :)
    2016-09-05 HemMiljö svarar Annelie H
    Hej Annelie! Tack för din positiva Reco. Vi beklagar att det fanns missar! Mvh Martina Rydell på HemMiljö
  • Enegine  H
    Enegine H skrev om HemMiljö
    Städningen var på toppnivå. Även städaren var mycket rar och ambitiös. Rekommenderar starkt HemMiljö och skulle vara glad att få mer städhjälp i framtiden av företaget.
    /Odengatan Enegine
  • Maud M
    Maud M skrev om Privat en del av HemMiljö
    Bemötande jag fick var mycket positivt. De två , en kvinna och en man, som utförde arbetet gjorde det till full belåtenhet. Jag är väldigt nöjd och kan varmt rekommendera dessa personer.
  • Anders E
    Anders E skrev om Privat en del av HemMiljö
    Förutom att dom inte talade svenska,och halvdan engelska.Så var dom väldigt trevliga i bemötande och gjorde ett bra jobb.
  • max m
    max m skrev om HemMiljö
    Gott bemötande och fantastisk städning. Vår städerska lämnar alltid ett trevligt meddelande!
  • Angelica T
    Angelica T skrev om Privat en del av HemMiljö
    Punktliga Och med bra resultat. Väldigt rena fönster.
  • Stina B
    Stina B skrev om Privat en del av HemMiljö
    Nöjd med allt men kvinnan i chatten skrev rätt långsamt och stavade dåligt (vilket är ovanligt när man chattar). Jag anmälde 4 rok (vilket vi har) men blev debiterad för 5 rok enligt fakturan. Helt OK pris oavsett men jag förstår inte varför det står 5 rok när vi bara har 4 rok?
    Generellt fungerade allt bra och fönstren blev rena.
    2016-09-05 HemMiljö svarar Stina B
    Hej Stina! Jag hoppas och tror att du har fått hjälp med din fakturamiss. Om inte, hör av dig till oss på info@hemmiljo.se eller 020-10 00 15 så kan vi prata om det. Mvh Martina Rydell på HemMiljö
  • Folke A
    Folke A skrev om Privat en del av HemMiljö
    Mycket nöjda med resultatet utfört av två trevliga o noggranna medarbetare.
  • Maria L
    Maria L skrev om Privat en del av HemMiljö
    Jag är jättenöjd med deras setvice rent administrativt. Tyvärr har städningen under all kritik. Däremot bad de oss besiktiga städningen och vi sa att allt har ok. Men i efterhand var detta dumt. För mesig att säga på plats att städningen var dålig. Då är det inte heller läge att klaga i efterhand.
    2016-09-05 HemMiljö svarar Maria L
    Hej Maria! Vad tråkigt att det blev så för er. Vi vill alltid ha en besiktning direkt på plats innan vi åker därifrån, men förhoppningen är ju att allt ska vara till belåtenhet då. För dig som kund ska du veta att du självklart kan höra av dig till oss ändå, även efter en besiktning. Vårt mål är att du som kund ska bli helt nöjd. Skriv till oss på info@hemmiljo.se och ange ditt namn och ditt kundnummer hos oss (finns på fakturan) så skickar vi 2 biobiljetter till dig. Mvh Martina på HemMiljö
  • Åsa E
    Åsa E skrev om Privat en del av HemMiljö
    Fick en mycket väl genomförd flyttstädningning till både min och de blivande ägarnas belåtenhet. Dessutom mycket gott bemötande. När jag akut blev tvungen att ändra på den inbokade tiden hade företagets service och bemötande allt man kan önska som kund.
  • Petra H
    Petra H skrev om Privat en del av HemMiljö
    Supernöjd med flyttstädning av villan! Smidigt att boka utan problem trots kort varsel och att vi ville ha städningen fredag eftermiddag/kväll. Jättetrevliga och proffsiga städare! Allt var skinande rent när de åkte!
  • Mona J
    Mona J skrev om Privat en del av HemMiljö
    Flyttstädning av radhus som utfördes till vår fulla belåtenhet. Städarna var punktliga och utförde sitt arbete mycket väl och var väldigt trevliga. Vi är mycket nöjda med flyttstädningen från HemMiljö. Kan varmt rekommendera denna tjänst till andra.
  • Johan S
    Johan S skrev om HemMiljö
    Beställde storstädning. Fick väldigt slarvig städning. Den polske mannen sa mest "inga problem", men lyckades med sin unga kvinnliga kollega inte göra mycket rätt. Fönsterputsningen var också under all kritik. Kommer aldrig anlita igen.
    2016-08-03 Conny R svarar Johan S
    Hej Johan S! Vi hittar ingen bokning i vårt system i ditt namn. Hör av dig direkt till oss så att vi får rätta till och höra mer om det du skriver. Mvh Conny Rydell
    Ring 020-10 00 15 eller maila info@hemmiljo.se
  • Cecilia R
    Cecilia R skrev om Privat en del av HemMiljö
    Bra kontakt vid beställning och väl utförd städning.
  • Rickard A
    Rickard A skrev om Privat en del av HemMiljö
    Flyttstädning. Bra tidspassning och klart på beräknad tid. Både säljare och köpare nöjd.
  • Karin W
    Karin W skrev om Privat en del av HemMiljö
    Städningen slarvigt utförd och tog längre tid än utlovat. Fick gå och peka på flera uppenbara saker som ändå ej blev helt bra. Tycker inte att man försökte tillräckligt med att få bort t ex kalkavlagringar på golvbrunn. Kändes bara pinsamt att gå och peka överallt där det missats. Kommer inte att anlita igen!!
    2016-07-25 HemMiljö svarar Karin W
    Hej Karin! Det lät ju inte alls bra! Ring vår växel på 020-100015 så att vi får höra lite mer och se vad vi kan göra för dig. Jag beklagar verkligen din upplevelse. Så ska det inte gå till. Mvh Martina Rydell, HemMiljö
  • Mats T
    Mats T skrev om Privat en del av HemMiljö
    Väldigt nöjd. Två killar som verkligen slet med flyttstädningen. Väntade kvar 20min på försenade köpare så att besiktningen kunde utföras. Kommer använda HemMiljö igen.
  • Nina H
    Nina H skrev om Privat en del av HemMiljö
    Trevlig kontakt person, SNABB hjälp och noggrann städning! :D
  • Emelie O
    Emelie O skrev om HemMiljö
    Mycket bra service! Det gick lätt att boka och personalen var otroligt duktiga och trevliga. Jag rekommenderar att anlita dessa!
  • Birgitta B
    Birgitta B skrev om Privat en del av HemMiljö
    Bemötandet var bra både av kontoret och av den fönsterputsare som utförde arbetet med att tvätta fönster.
  • Magnus K
    Magnus K skrev om Privat en del av HemMiljö
    Mycket prisvärt och bra utfört arbete!
  • Charlotte K
    Charlotte K skrev om Privat en del av HemMiljö
    Väldigt nöjd med själva städningen. Dock måste städarna lära sig att avstängd kyl och frys måste lämnas öppna. Brunnen i duschen satt också fel så det luktade avlopp i hela lägenheten. Men som sagt, städningen var i princip prickfri.
    2016-07-12 HemMiljö svarar Charlotte K
    Hej Charlotte! Tack för din reco. Givetvis ska avstängd kyl och frys lämnas på glänt. Det måste ha skett en miss denna gång och jag tar med mig det och meddelar även städarna. Beklagar obehag med lukt! Mvh Martina Rydell på HemMiljö
  • Eleonora L
    Eleonora L skrev om Privat en del av HemMiljö
    Jättebra bemötande...........................
  • Björn J
    Björn J skrev om Privat en del av HemMiljö
    Bemötandet vid telefonbokning och lämnande/hämtande av lägenhetsnycklar var mycket bra och effektivt.
    Utförandet av fönsterputsen kunde varit något bättre. När jag kom hem låg solen på och var inte direkt förltande och då såg man att det fanns fläckar och ränder kvar på några rutor.
    2016-07-12 HemMiljö svarar Björn J
    Hej Björn! Tack för din Reco. Vi vill gärna fixa till fläckar och ränder som finns kvar. Hör av dig direkt till oss så kommer vi överens om något! Mvh Martina Rydell på HemMiljö, 020-100015, info@hemmiljo.se
  • Karin P
    Karin P skrev om Privat en del av HemMiljö
    Anlitar Hemmiljö för fönstertvätt. Huset är högt och har svåråtkomliga takfönster. Vi är mycket nöjda med resultatet!
  • Katarina B
    Katarina B skrev om Privat en del av HemMiljö
    Det var en tjej och en kille. Tjejen var mycket trevlig och tillmötesgående, killen verkade inte direkt se fram emot att städa! Han kunde försökt prata lite mer då han var den som kunde svenska av dom. Men egentligen spelar det inte så stor roll för de gjorde ett toppen jobb!
  • Jonas K
    Jonas K skrev om Privat en del av HemMiljö
    Enkelt med all kontakt via mejl innan flyttstädningen
  • Annika B
    Annika B skrev om Privat en del av HemMiljö
    Vid en noggrannare besiktning såg man tyvärr alldeles för myckrt slarv.
    2016-07-12 HemMiljö svarar Annika B
    Hej Annika! Tack för din Reco. JAg beklagar verkligen att du upplevde städningen som slarvig. Hör av dig direkt till oss så att vi får en chans att fixa till! 020-10 00 15, info@hemmiljo.se. Mvh Martina Rydell på HemMiljö
  • Christine S
    Christine S skrev om Privat en del av HemMiljö
    Mycket bra och proffsigt bemötande!
    Spotless!
  • Tove R
    Tove R skrev om Privat en del av HemMiljö
    Vi är jättenöjda med den storstädning och fönsterputs som HemMiljö utförde efter vår renovering. Personalen som kom var trevlig, tillmötesgående och gjorde ett jättebra jobb! Det är lätt att kontakta företaget och de ger snabb återoppling.
  • Hasse S
    Hasse S skrev om Privat en del av HemMiljö
    får dela upp betyget !
    + fönsterputsjobbet kan inte bli bättre, trevlig personal på plats, proffsigt jobb!
    - priset blev inte vad som utlovades .. inget i förväg om "inställelseavgift"
    angavs att det är en tvåa fast det enligt kontrakt är en etta med kök vilket jag också angav till företaget när jag ringde.. 450 enligt annons blev 720 till slut?!!
    ger en 3:a fast svag !! beroende på att det blev mer än 50% dyrare än beräknat!
    2016-07-12 HemMiljö svarar Hasse S
    Hej Hasse! Beklagar otydlighet och missförstånd. Om jag är rätt underrättad så ringde Robban upp dig och rätade ut misstag och missförstånd. Hör av dig annars! Mvh Martina Rydell på HemMiljö
  • Lisa J
    Lisa J skrev om Privat en del av HemMiljö
    Jag är supernöjd med slutstädningen