HemMiljö

Lugnets Allé 5, 120 65 Stockholm — Visa karta

Erbjudande! Startpaket för nya kunder.
Starta ditt abonnemang med en storstädning.
- 10% rabatt på storstädningen!
- Första abonnemangsstädningen till 99 kr/tim i max 4 timmar.
- Helt bindningsfritt.
Kontakta oss om du är intresserad av vårt startpaket!

Städning med rent samvete för både människa och miljö.
HemMiljö är ett Svanen-märkt företag som städar i hela Storstockholm och vi erbjuder såväl abonnemang som hjälp vid enstaka tillfällen. Vi har kollektivavtal och är auktoriserade av Almega.

Vi arbetar med både företagskunder och privatpersoner och erbjuder egen kontaktperson, samma återkommande städare, fast pris, ingen bindningstid med en månads uppsägning och framförallt nöjd kund-garanti! Vi erbjuder hemstädning, kontorsstädning, flyttstädning, fönsterputsning och storstädning. Välkomna att kontakta oss för bokning och offert!
Öppet just nu

Läs vad 1239 kunder tycker om HemMiljö

• MARCUS P

2019-09-14

MARCUS P skrev om HemMiljö
    Kom i utsatt tid och genomförde ett utmärkt städarbete i vår flyttstädning. Ringde innan allt var klart sen möttes vi upp för slutbesiktning. Läs mer
  • 2019-09-10

Maria W skrev om HemMiljö
    Flyttstäd, jättebra bemötande, inget krångel alls. Läs mer
  • 2019-09-09

Sofie L skrev om HemMiljö
    Fantastisk personal, effektiva o superduktiga. Våra fönster har aldrig någonsin varit så rena. Inte första gången vi anlitar Hemmiljö och absolut inte sista. Kan varmt rekommendera dom! Läs mer
  • 2019-09-06

Emmy K skrev om HemMiljö
    Beställde storstäd + fönsterputs.

Bemötandet var både från administration + utförare utomordentligt proffsigt, personligt och trevligt.

Hade inga direkta förväntningar då jag själv är överdrivet noggrann när det kommer till städning.

Visserligen hade de missat några lister och jag förutsatte att de skulle dra ut ex sängen för att städa där men resultatet överlag var så otroligt bra att jag vill ge högsta betyg.

Hade länge tänkt att jag måste ta hand om missfärgning/mögel på badrumstaket som bildats över tid då ventilationen inte är bra. Jag bad INTE extra om det men personalen hade noterat möglet och städat det och jag är överlycklig!! För att inte tala om min ugn- den ser sprillans ny ut! Mina fönster är från 1943 och resultat där är fantastiskt också!

Så... några missar men i helhet toppbetyg! Läs mer
    2019-09-06 HemMiljö svarar Emmy K
    Hej Emmy, tack för att du tog dig tiden att skriva en så fin reco-recension. Att de glömde några lister var slarvigt! Att de inte drog ut sängen är dock helt enligt våra rutiner då personalen inte får flytta på några möbler med risk för att skada golvet samt att det är en arbetsmiljöfråga.

Personalen som var hemma hos dig kommer att få den fina feedbacken kring bemötandet samt utförandet.
  • 2019-09-05

Britt-Marie H skrev om HemMiljö
    Mycket noggrann och väl utförd storstädning. Kom i tid och var trevliga. Läs mer
  • 2019-09-05

Patrik J skrev om HemMiljö
    Flyttstädning: Kom i tid, trevlig personal, lite slarvigt med dammsugandet men annars helt ok. Läs mer
  • JOHAN I

2019-09-04

JOHAN I skrev om HemMiljö
    Helt okej flyttstädning med några missar. Bra kontakt med kundservice. Läs mer
  • 2019-08-29

Ann-Britt J skrev om HemMiljö
    Flyttstädning. Paret som städade hos oss var trevliga och seriösa. Läs mer
  • 2019-08-26

Sofies B skrev om HemMiljö
    Fönsterputs utfört av proffsig och trevlig personal. Läs mer
  • Oscar L

2019-08-26

Oscar L skrev om HemMiljö
    Snabbt och enkelt. Kunde göra sig tillgängliga på helgen på kort varsel. Läs mer
  • 2019-08-19

Jonas L skrev om HemMiljö
    Noggranna och i tid, bra bemötande! Läs mer
  • 2019-08-19

Angelica S skrev om HemMiljö
    Inte ens med utförliga skriftliga instruktioner, lathund och uppsatta lappar lyckades städaren med det enkla uppdraget som att tvätta och torka sängkläder, bädda rent och tömma papperskorgar etc. Sista tillfället bäddades sängarna rent med fuktiga sängkläder. Kan tyvärr inte rekommendera Hemmiljö Läs mer
    2019-08-19 HemMiljö svarar Angelica S
    Hej Angelica,

Vår personal utbildas i att städa enligt vår checklista där det inte ingår att byta sängkläder eller tömma papperskorgar, med det sagt så håller vi med om att man som kund ska kunna lägga till extra uppgifter som då ska utföras som planerat. Jag kan se att du har haft tre olika personer hemma hos dig då du inte vart en abonnemangskund utan enbart beställt engångsstädningar, i vanliga fall så är det en och samma person som städar hos våra kunder och då är det enklare att instruera personalen om de missförstått något första gången de vart hos en kund. Vi har redan kompenserat dig med ett kraftigt reducerat pris på fakturan och vi ber återigen så hemskt mycket om ursäkt för det inträffade.
  • 2019-08-15

Victoria A skrev om HemMiljö
    Flyttstäd.
    Smidigt att boka. Höll tiderna, följde en checklista så väldigt organiserat. Fint städat. Trevlig personal! Läs mer
  • JONAS H

2019-08-13

JONAS H skrev om HemMiljö
    Valde storstädning med fönsterputs.

Kommunikationsmässigt och själva utförandet har det gått väldigt smidigt, från första kontakt till avslut. Städpersonalen var på plats innan bestämd tid, vilket var bra. Då jag kunde ta mig för andra saker under tiden.
    När allting var slutfört och jag kom hem, hade jag ett skinande rent hem och putsade fönster.

Anledningen till det lite lägre betyget och varför jag inte kan ge fullpott:

I vardagsrummet såg jag direkt att något var annorlunda, då det var stora svarta märken i hörnet av väggen? Där jag har min data. Väldigt tråkigt att se, då väggen var vit och fin innan.
    Visade sig att delar av färgen hade lossnat och verkar som det har skrubbats på något sätt? Väldigt oklart.
    Detta är ju något som städarna måste ha upptäckt? och tycker då att dom borde ha sagt något eller lämnat ett meddelande. Hursomhelst har jag täckt över det med lite färg och inte hela världen, men sänker betyget radikalt.

I badrummet var det inte städat till 100% och fick skrubba rent det sista för egen kraft. Särskilt bakom svåråtkomliga ytor. Som bakom toaletten och på sidan av tvättmaskinen. Likadant i sovrummet på en del ställen.

Det här var lite av en test, för att hitta en städfirma jag kan anlita för städhjälp varannan vecka. Den tidigare failade grovt och tycker ändå HemMiljö har gjort ett "OK" jobb. Men måste tyvärr se mig om efter någon annan för städhjälp hemma. Då det är viktigt med tillit och noggrant utförande. Läs mer
    2019-08-13 HemMiljö svarar JONAS H
    Hej Jonas, Tack för din reco!

Vi förstår vikten av tillit och ett väl utfört jobb och vi uppskattar din feedback. Gällande kvalitén på städningen så har vi en nöjd kund garanti där vi självfallet kommer tillbaka om det är något vi missat. Att personalen inte följt våra rutiner och hört av sig till oss angående att väggen tappat färg är något vi kommer se över för att säkerställa att det inte händer igen.

Vi hoppas att du i framtiden ger oss en chans till!
  • 2019-08-13

Erik L skrev om HemMiljö
    Snabbt svar på frågor och väldigt bra städat. Läs mer
  • 2019-08-12

IVANA P skrev om HemMiljö
    Skulle inte ens rekommendera det här företaget till min värsta fiende. Trots att dem fick återkomma två gånger så var det jätte smutsigt i huset när jag flyttade in. Kontaktade firman och skickade bilder, trots detta så fick inte dessa damer komma tillbaka och städa utan deras svar var ”vi har aldrig fått klagomål för detta team, har ni öppnar luckorna” jag tror att man kan öppna dörren till spisen och frysen helt själva utan att man ska göra det åt dem. Sämsta städfirman jag haft o göra med. Hemfrid alla gånger. Läs mer
    2019-08-12 HemMiljö svarar IVANA P
    Hej, vad synd att du är så missnöjd! Vid en flyttstädning så besiktas städningen av säljaren eller köparen tillsammans med vår personal för att säkerställa att allt är utfört enligt vår checklista, om något skulle missats så åtgärdas det innan personalen åker. För att vi ska komma åt att städa bakom kyl, frys och spis så ber vi kunden att dra fram dessa för att vi inte vill repa golvet samt utifrån ett arbetsmiljöperspektiv inte vill att vår personal bär tungt.

I ert fall så har flyttstädningen blivit besiktad och godkänd, ni har sedan hört av er med synpunkter två veckor efter städtillfället trots att vi har en 48 timmars nöjd kundgaranti.  Vi åkte tillbaka kostandsfritt för att säkerställa att ni skulle vara nöjda med städningen och bad er även då att se över resultatet tillsammans med personalen.  Vi på kontoret och personalen på fältet känner att vi har gjort vårt yttersta för att ni ska bli nöjda och vi beklagar att vi inte lyckades med det.
    2019-08-13 IVANA P svarar HemMiljö
    Hej,

Det spelar ingen roll om dem kom igen eller inte. Dem städade inte andra gången utan torkade bara. Gick ut och rökte och försvann.
    Alla vitvaror va framdragna o dessutom var det inte på baksidan utan på framsidan, PÅ och inne som det var smutsigt både frys kyl och spis. Luckorna likaså och fönstret me. Hittade er lista vad som skulle göras och hälften är inte ens gjord.Tycker det är mer än rätt att lämna korrekt omdöme då städerskorna inte gjorde sitt jobb. Sen behöver ni inte ens kommentera för det
    Är mitt hem som inte blivit städad trots att ni tog en rejäl nota och inte ditt. Ha en fantastisk bra dag!! Hej
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • 2019-07-05

Julia F skrev om HemMiljö
    Beställde flyttstädning av min etta. Städarna var på plats i god tid, gjorde en bra städning och var väldigt trevliga och hjälpsamma. Kundservicen var också super och gav snabba svar på mina frågor innan jag bestämde mig för Hemmiljö. Läs mer

Kristofer K skrev om HemMiljö
    Använde HemMiljö för hjälp med flyttstädning. Allt från bokning till insläpp av städare fungerade toppen. Lätt och smidig kontakt vid bokning, och städarna som sedan skulle göra jobbet var trevliga och professionella! Läs mer

Carl-Christian W skrev om HemMiljö
    Vi köpte storstädning för 4:e året i rad. Perfekt utförd och som alltid på tid! Läs mer

Anna E skrev om HemMiljö
    Storstäd o fönsterputs. Snabba, proffsiga o trevliga. Läs mer
  • 2019-06-28

Teodor W skrev om HemMiljö
    Skräp och damm kvar på flera platser. Uppenbart att man inte dammsugit golvet innan moppning, slarvat med rengöring av lister och inte torkat av fönsterbrädor. Fanns ingen tid att boka en ny städning. Läs mer
    2019-07-01 HemMiljö svarar Teodor W
    Hej Teodor, vad tråkigt det är att höra att du inte blev nöjd med storstädningen! När vår personal missar något under en stor- eller flyttstädning så har vi en nöjd kund garanti om man hör av sig inom 48 timmar där vi kommer tillbaka och åtgärdar det vi missat så fort som möjligt. Jag kan se att du hade storstädningen i tisdags och jag vet inte när du hörde av dig men ibland kan det vara svårt för oss att komma tillbaka samma dag om det är så att alla team är fullbokade. Vi har tid att komma tillbaka den här veckan så du får gärna kontakta vår kundservice på 020-10 00 15 om du önskar boka in en tid.
  • 2019-06-27

Göran S skrev om HemMiljö
    Fönsterputs. Mycket bra utfört. Läs mer
  • 2019-06-27

Magnus K skrev om HemMiljö
    Fönsterputsningen var jättebra uförd och till ett helt ok pris. Supernöjd! Läs mer
  • 2019-06-19

Karin S skrev om HemMiljö
    Bra hantering och smidigt då vi anlitat firman tidigare. För äldre och andra personer som inte kan engelska vore det bra att i förväg bli informerad om att personen som kommer utföra jobbet inte kan svenska. Läs mer
    2019-06-24 HemMiljö svarar Karin S
    Hej Karin! Tack för feedbacken, vi kommer att ha i åtanke vid framtida bokningar att informera om vilket språk personalen pratar.
  • 2019-06-19

Corinna B skrev om HemMiljö
    De flyttstädade åt mig. Helt ok städning men inte perfekt. Trevlig städpersonal, kontoret lite svårare. Läs mer
  • Lise-Lotta R

2019-06-17

Lise-Lotta R skrev om HemMiljö
    Fönsterputs, bra bemötande mina förväntningar uppfylldes m råge. Killarna som var här gjorde ett utmärkt jobb. Stort tack till dem. O grattis till er dom har så duktiga medarbetare. L-L Rådbjer Läs mer

Niclas R skrev om HemMiljö
    Tillgängligt med kort varsel. Toppen service och bra resultat! Trevligt bemötande. Läs mer

Anna K skrev om HemMiljö
    Trevliga killar, ankom på avtalad tid. Mycket rent hem 👍🏻 Läs mer

Jan O skrev om HemMiljö
    Pris i relation till kvalité utmärkt Läs mer
  • 2019-06-15

TOMMY Å skrev om HemMiljö
    Jag beställde en storstädning av HemMiljö och fick ett bra första intryck …

Men städningen visade sig vara slarvigt genomförd. Det var damm och skräp kvar på flera platser bl.a. under sängen vid dess medar, på skrivbordet, runt soffan, vid sänglampan. Så jag tog bilder på en del av missarna, sickade dem till HemMiljö och städade sedan i ordning eftersom iden trots allt var att få lägenheten ren då jag också väntade besök.

När jag sedan pratade med HemMiljö så fick jag reda på att de har som policy att inte erbjuda någon ekonomisk kompensation för misstag. Istället föreslog de att jag skulle låta skräpet ligga kvar tills de själva kunde hitta en för att komma tillbaka och städa undan missarna (ca en vecka framåt i tiden)! Detta var ju dock inte aktuellt från min sida.

Jag kommer inte anlita HemMiljö igen. Det borde finnas bättre noggrannare städfirmor att välja på. Föredrar en städfirma som utgår från kundens perspektiv och som dessutom tycker att skräp ska städas undan, oavsett vem som gör det. Läs mer
    2019-06-17 HemMiljö svarar TOMMY Å
    Hej Tommy, vad synd att du inte blev nöjd med storstädningen! När vår personal missar något under en stor- eller flyttstädning så har vi en 48-timmars nöjd kund garanti där vi kommer tillbaka och åtgärdar det vi missat så fort som möjligt. Det står även på vår hemsida och i orderbekräftelsen som man får när bokningen är gjord att vi inte gör någon ekonomisk kompensation utan att vi kompenserar i form av att göra om städningen.
    Teodor W gillar detta
  • 2019-06-10

Gunnel J skrev om HemMiljö
    Storstädning. Mycket bra bemötande av HemMiljö. Höga förväntningar efter storstädning för ett år sedan. Två trevliga unga män från Uganda kom denna gång och utförde städningen på ett föredömligt sätt. Kom på utsatt tid och städade snabbt och effektivt.
    Jag tilltalas av id’en med att ge invandrare arbete! Läs mer
  • 2019-06-10

Andreas W skrev om HemMiljö
    Fönsterputs.
    Vänliga, ganska snabba med offert.
    Pålitlig, vänlig putsare.
    När fakturan skickas ut, bör det stå ett namn på avsändaren, inte bara företaget. Det ger ett opersonligt intryck. Läs mer
  • 2019-05-29

CATHRINE M skrev om HemMiljö
    Storstäd och fönsterputs utfördes mycket väl och jag har aldrig sett så perfekt putsade fönster. Allting var torkat och jag kunde inte se att de slarvat i något avseende. Vi kommer att fortsätta med abonnemangsstäd framåt hösten. Bra service och administration också. Läs mer
  • 2019-05-20

Paul Håkan E skrev om HemMiljö
    Säljaren av lägenheten till vår bostad anlitade detta bolag för flyttstädning.
    Vi möttes av skåphyllor i kök som till viss del inte var rengjorda.
    Fann städmedel kvar(glömda) under badkaret.
    En tvättmedelsinkast i tvättmaskin som var ingrodd av diverse mycket gammal tvätt- och sköljmedel samt smuts.
    Vi kontaktar bolaget och får bland annat följande svar:

Vi kompenserar ej i form av pengar utan har vår garanti och arbetar utifrån det.
    Det är tråkigt att du är så besviken på oss när vi följt våra regler punkt till pricka.

Enligt mig så klarar jag mig utan kompensation - men - jag undrar vad (?) det är för regler de följt till punkt och pricka.
    Nu har jag följt deras VD:s rekommendation och skrivit ett omdöme som de bad om på deras hemsida. Läs mer
    2019-05-20 HemMiljö svarar Paul Håkan E
    Hej Paul Håkan,

Självklart ska inget städmaterial lämnas kvar och städningen ska vara utförd enligt vår checklista, så vi förstår att ni är besvikna. När vi utför flyttstädningar så ringer vår personal till den som köpt städningen för att denne ska kunna göra en besiktning på plats tillsammans med personalen. Vi rekommenderar även samtliga säljare att underrätta sina köpare när besiktning kommer att ske, så att även köparen får en möjlighet att gå igenom städningen innan inflyttning. Om vi har missat någonting i städningen så har vi en 48 timmars nöjd kundgaranti där vi kommer tillbaka och åtgärdar det som missats vilket vi även har erbjudit er. Om ni önskar att vi ska komma och åtgärda bristerna i städningen så kan ni ringa vår kundtjänst på 020 10 00 15.
  • 2019-05-16

Agneta S skrev om HemMiljö
    Fönsterputs. Mycket bra bemött av Karin på HemMiljö
    Bra jobb utfört av fönsterputsarna
    Kommer att anlita de i fortsättningen Läs mer
  • 2019-05-15

Fredrik H skrev om HemMiljö
    Vi använde HemMiljö för en visningsstädning. Bokning var smidigt och på utsatt tid var två trevliga killar här. Väldigt nöjda med städresultatet. Kan verkligen rekommendera! Läs mer
  • Eva S

2019-05-15

Eva S skrev om HemMiljö
    Flyttstäd av 105 kvm.
    Mycket väl bemött av kontoret och av städarna.
    Trodde inte innan städningen att det skulle bli SÅ bra.
    Seriöst och flexibelt företag med kollektivavtal för personalen vilket var en förutsättning när jag valde företag Läs mer
  • 2019-05-15

Annika K skrev om HemMiljö
    Noggrannt och omsorgsfullt utfört arbete med fönsterputsning. Vi är mycket nöjda Läs mer
  • Lars-Erik W

2019-05-13

Lars-Erik W skrev om HemMiljö
    Fönsterputs av radhus, 80 kvm.
    Mycket trevlig och duktig tjej som tvättade mkt smutsiga fönster.
    100% toppbetyg👍 Läs mer
  • 2019-05-13

Merja E skrev om HemMiljö
    Fönsterputs, jag blev väl bemött av företaget.
    Jag hade förväntningar om rena fönster och det har jag nu.
    Upplevelsen var bra, tjejen som putsade fönstren var noggrann och trevlig Läs mer

Lilija Z skrev om HemMiljö
    storstädning + fönsterputs
    bra bemötande
    mycket vänlig och hjälpsam personal
    mycket nöjd Läs mer

Anna C skrev om HemMiljö
    Beställde fönsterputs och fick världens bästa mest hjälpsamma och trevligaste kille som kom och gjorde ett alldeles utmärkt jobb. Kommer tyvärr inte ihåg hans namn. Läs mer

Christina N skrev om HemMiljö
    Fönsterputs, snabba noggranna killar. Läs mer
  • Claudia Juanita R

2019-05-04

Claudia Juanita R skrev om HemMiljö
    Bra städning och snabb kundservice! Läs mer
  • 2019-05-01

Eva Margareta H skrev om HemMiljö
    storstädning+fönsterputs
    bra bemötande
    nöjd med företaget Läs mer
  • Ann-Britt C

Ann-Britt C skrev om HemMiljö
    Lätt att boka, punktliga och väl utfört arbete. Läs mer
  • Lisa S

Lisa S skrev om HemMiljö
    Jag köpte flyttstädning. Jag blev väldigt bra bemött inför bokningen och fick snabba svar på mina frågor. De hade ingenting emot att inkludera balkongstädning i priset när jag påpekade att många av de andra sakerna som ingick inte var aktuella för min lägenhet.

Jag förväntade mig en korrekt flyttstädning. Tyvärr blev jag inte helt nöjd på flyttstädningsdagen. Dels hade de glömt att ta med nycklarna som jag lämnat i förväg på deras kontor, så de fick åka och hämta dem och blev försenade, dels märkte jag efter att de gått att köket inte var särskilt välstädat och jag fick "efterstäda" vissa delar där. Alla ytor var inte avtorkade och golvet var fortfarande inte helt rent. Det är delvis mitt fel då jag borde ha varit mer noggrann när jag besiktigade och påpekat detta, men samtidigt tycker jag att det borde vara en självklarhet att köket städas ordentligt vid en flyttstädning och att det inte ska behöva påpekas. Läs mer
    2019-05-06 HemMiljö svarar Lisa S
    Hej Lisa!
    Vi är tacksamma för att du delar med dig av det vi hade kunnat göra bättre och vi kommer att ge feedbacken till teamet som utförde flyttstädningen hemma hos dig. I de fall vi missar något under en städning så är inte tanken att du som kund ska behöva åtgärda det själv, utan vi har en 48-timmars nöjd kund garanti där vi kommer tillbaka och rättar till det vi missat. Vi hoppas att du kommer boka oss igen i framtiden och att vi då får möjligheten att göra ett bättre jobb!
  • Eva S

Eva S skrev om HemMiljö
    Fönstertvätt.
    Bra bemötande.
    Motsvarade förväntningarna – rena fönster.
    Duktiga medarbetare. Läs mer
  • 2019-04-13

Anette P skrev om HemMiljö
    Fönstren blev renare, men lite flammiga och med ränder. Jag och killen som kom gick igenom och tittade på dem. Han försökte förbättra, men jag tror inte att han riktigt kunde tvätta fönster. Läs mer
    2019-04-15 HemMiljö svarar Anette P
    Hej Anette, tack för din reco! Alla våra anställda genomgår en utbildning när de börjar hos oss men det händer tyvärr ibland ändå att vi inte riktigt får till den sista finishen, därför uppskattar vi om du hör av dig till vår kundtjänst så att vi kan få möjligheten att komma tillbaka och åtgärda det du inte blev nöjd med. Vänlig hör av dig på 020-10 00 15 eller mejla till info@hemmiljo.se
  • Niklas W

2019-04-04

Niklas W skrev om HemMiljö
    Vi beställde en fönsterputs från Hemmiljö. De kom vid utsatt tid och gjorde ett fantstiskt jobb. Man kan ju tro att fönster är rena eller smutsiga. Men nu känns de extra rena. Grymt bra jobb till ett bra pris.
    Tack! Läs mer

Lugnets Allé 5, 120 65 Stockholm