HemMiljö

Lugnets Allé 5, 120 65 Stockholm — Visa karta

Erbjudande! Startpaket för nya kunder.
Starta ditt abonnemang med en storstädning.
- 10% rabatt på storstädningen!
- Första abonnemangsstädningen till 99 kr/tim i max 4 timmar.
- Helt bindningsfritt.
Kontakta oss om du är intresserad av vårt startpaket!

Städning med rent samvete för både människa och miljö.
HemMiljö är ett Svanen-märkt företag som städar i hela Storstockholm och vi erbjuder såväl abonnemang som hjälp vid enstaka tillfällen. Vi har kollektivavtal och är auktoriserade av Almega.

Vi arbetar med både företagskunder och privatpersoner och erbjuder egen kontaktperson, samma återkommande städare, fast pris, ingen bindningstid med en månads uppsägning och framförallt nöjd kund-garanti! Vi erbjuder hemstädning, kontorsstädning, flyttstädning, fönsterputsning och storstädning. Välkomna att kontakta oss för bokning och offert!
Lör-Sön: Stängt
4.3/5
4.4/5
4.2/5

Läs vad 1264 kunder tycker om HemMiljö

• 2019-12-12

Rickard Ronnie Å skrev om HemMiljö
    Beställde flyttstäd. Jättenöjd! Allt såg skinande rent ut, även bakom spis och under badkar. Jättebra service vid mailkontakt också. Kommer definitivt boka Hemmiljö igen inför nästa flyttstäd. Läs mer
  • 2019-12-09

BERIT K skrev om HemMiljö
    Väldigt nöjd! Flyttstädning och fönsterputs. Kommer garanterat att anlitas igen! Läs mer
  • 2019-12-07

Eva Agneta L skrev om HemMiljö
    Använde storstädning och fönsterputs. Våra förväntningar var att det skulle bli rent och snyggt och det blev ännu bättre toppen städat.
    Absolut något jag kommer att rekommendera till andra att använda HemMiljö.
    Vi kommer att använda er vid flera tillfällen. Läs mer
  • 2019-12-04

Eva Maria E skrev om HemMiljö
    Synd att ni bokar upp tiden 1600 och framåt, det är ju nattsvart ute och då missas lite, vill hellre ha fm tid Läs mer
    2019-12-04 HemMiljö svarar Eva Maria E
    Hej Eva, tack för din reco! När man bokar städning via oss så kommer vi tillsammans med kunden överens om en tid som fungerar, vi bokar alltså inte in en tid utan att ha fått bekräftat från kunden ifråga att det fungerar. Det är väldigt tråkigt att höra att du inte blev nöjd med resultatet. Du får gärna ringa till vår växel på 020-10 00 15 då vi har en 48-timmars nöjd kundgaranti och självklart kommer tillbaka kostnadsfritt för att åtgärda det som missats.

karin L skrev om HemMiljö
    Storstädning ovh fönsterputs.
    Proffsigt bemötande och välgjort utfört arbete. Läs mer

Carina M skrev om HemMiljö
    Fönsterputs, som utfördes på ett proffsigt sätt! Trevlig person både vid beställning och utförande hemma hos oss! Läs mer

Madeleine H skrev om HemMiljö
    Flyttstädning. Toppentrevliga noggranna killar som mötte alla förväntningar på vad en flyttstädning ska innehålla. /Madeleine Läs mer
    HemMiljö, Conny R gillar detta
  • 2019-11-18

Cecilia P skrev om HemMiljö
    Mycket proffesionellt och noggrant utförd fönsterputs! Trevliga och sympatiska personer som gjorde jobbet! Läs mer
  • 2019-11-16

Karin L skrev om HemMiljö
    Fönsterputsning . Var mycket nöjd med resultatet och bemötandet från er representant. Läs mer
  • 2019-11-14

Hanna E skrev om HemMiljö
    Mycket nöjd med flyttstädningen! Smidig bokning och kommunikation, bra resultat. Uppskattar miljötänk och kollektivavtal. Läs mer
  • 2019-11-13

Andrea Natalia M skrev om HemMiljö
    - Storstädning
    - trevligt bemötande, både via mejl och av dem som utförde tjänsten.
    - förväntade mig ett proffsigt bemötande och bra städning. Företaget levde upp till bemötandet. Helt ok städning. Dock kunde spisen, badkaret städats grundligare. Samt hade mindre mattor inte ristats eller dammsugits under. Annars mkt nöjd med resten. I synnerhet tvättning av fönster! Läs mer
    2019-11-13 HemMiljö svarar Andrea Natalia M
    Tack för din reco Andrea! Vi vill självklart att städningen ska kännas lika bra som bemötandet. Du får gärna ringa vår växel på 020-100015 så vi kan komma och åtgärda det som inte levt upp till dina förväntningar, då vi har en 48-timmars nöjd kundgaranti.
  • 2019-11-13

Kalle G skrev om HemMiljö
    Beställde storstädning och blev väldigt nöjd! Läs mer
  • Olle H

2019-11-11

Olle H skrev om HemMiljö
    Vi hade storstädning + fönsterputs idag och det kom två väldigt trevliga städare från HemMiljö och förvandlade vårt hem till ett skinande rent palats! Med fyra barn i hemmet så blir det snabbt smutsigt, men nu har vi ett helt nytt hem. Till och med ett handfat med dålig avrinning rensade de så att det nu funkar som det ska. Ugnsrengöring ingick också, vilket är ett plus. Sängar bäddade i alla fem sovrum, wow!
    Vi är fantastiskt nöjda och kommer definitivt anlita HemMiljö i framtiden.
    Hoppas denna feedback når fram till de som utförde städningen hos oss på Odelbergsvägen i Enskede Gård. Läs mer
  • 2019-11-11

Daniel S skrev om HemMiljö
    Anlitade HemMiljö för att utföra flyttstädning. Allt fungerade smidigt, de kom på utsatt tid och resultatet blev en välstädad lägenhet. Har anlitat HemMiljö för hjälp med flyttstädning tidigare och skulle anlita dom igen om behov finns i framtiden. Läs mer
    HemMiljö, Conny R gillar detta
  • 2019-11-07

Michael A skrev om HemMiljö
    Trevlig och effektiv personal.
    Jobbet som utfördes blev superbra Läs mer
  • 2019-11-06

Håkan B skrev om HemMiljö
    Fönstertvätt.
    Bra bemötande
    Vi är nöjda Läs mer
  • 2019-11-05

Ellen B skrev om HemMiljö
    Fint städat och trevligt bemötande! Läs mer
  • Mia S

2019-10-28

Mia S skrev om HemMiljö
    Fönsterputsning. Snabbt svar och respons via mail gällande kostnad och förslag på tillfälle. Väldigt trevlig och tillmötesgående personal som var hemma och putsade hos oss! Läs mer
  • 2019-10-24

Annkatrin W skrev om HemMiljö
    Professionellt bemötande allt ifrån beställning till utförande.
    Denna gång väldigt positivt o charmigt med de två ungdomarna som arbetar hos er ett tag under deras fleråriga jordenruntresa.
    Ta hand om dem. De skickade ut mycket positiv energi samtidigt som de var professionella. Läs mer
  • 2019-10-24

Mats S skrev om HemMiljö
    Grovstädning. Läs mer
  • 2019-10-10

Simon J skrev om HemMiljö
    Fick ett mycket bra intryck av Gabriel och hans kollega som städade vår lägenhet på 66m2.
    Dom gjorde ett världsklass jobb, aldrig haft så ren lägenhet. Läs mer

Emelie T skrev om HemMiljö
    Vi bokade en storstädning. Personalen gjorde någon miss men firman kom och fixade det två dagar efter. Vi kunde ha gått igenom innan städning mer tydligt vad det var för städning vi bokat, något att komma ihåg tills nästa gång. Jag är nöjd och kommer anlita samma firma vid nästa storstädning! Läs mer

Anette R skrev om HemMiljö
    Lite svårt med språket men det funkade i alla fall Läs mer

Hilda D skrev om HemMiljö
    Smidigt att boka för flyttstäd! Några små korrigeringar behövdes göras vid slutinspektionen men städarna fixade det snabbt. Läs mer
  • 2019-09-24

Louise H skrev om HemMiljö
    Ordentligt och effektiv uträttad fönsterputsning Läs mer
  • Marcus P

2019-09-14

Marcus P skrev om HemMiljö
    Kom i utsatt tid och genomförde ett utmärkt städarbete i vår flyttstädning. Ringde innan allt var klart sen möttes vi upp för slutbesiktning. Läs mer
  • 2019-09-10

Maria W skrev om HemMiljö
    Flyttstäd, jättebra bemötande, inget krångel alls. Läs mer
  • 2019-09-09

Sofie L skrev om HemMiljö
    Fantastisk personal, effektiva o superduktiga. Våra fönster har aldrig någonsin varit så rena. Inte första gången vi anlitar Hemmiljö och absolut inte sista. Kan varmt rekommendera dom! Läs mer
  • 2019-09-06

Emmy K skrev om HemMiljö
    Beställde storstäd + fönsterputs.

Bemötandet var både från administration + utförare utomordentligt proffsigt, personligt och trevligt.

Hade inga direkta förväntningar då jag själv är överdrivet noggrann när det kommer till städning.

Visserligen hade de missat några lister och jag förutsatte att de skulle dra ut ex sängen för att städa där men resultatet överlag var så otroligt bra att jag vill ge högsta betyg.

Hade länge tänkt att jag måste ta hand om missfärgning/mögel på badrumstaket som bildats över tid då ventilationen inte är bra. Jag bad INTE extra om det men personalen hade noterat möglet och städat det och jag är överlycklig!! För att inte tala om min ugn- den ser sprillans ny ut! Mina fönster är från 1943 och resultat där är fantastiskt också!

Så... några missar men i helhet toppbetyg! Läs mer
    2019-09-06 HemMiljö svarar Emmy K
    Hej Emmy, tack för att du tog dig tiden att skriva en så fin reco-recension. Att de glömde några lister var slarvigt! Att de inte drog ut sängen är dock helt enligt våra rutiner då personalen inte får flytta på några möbler med risk för att skada golvet samt att det är en arbetsmiljöfråga.

Personalen som var hemma hos dig kommer att få den fina feedbacken kring bemötandet samt utförandet.
  • 2019-09-05

Britt-Marie H skrev om HemMiljö
    Mycket noggrann och väl utförd storstädning. Kom i tid och var trevliga. Läs mer
  • 2019-09-05

Patrik J skrev om HemMiljö
    Flyttstädning: Kom i tid, trevlig personal, lite slarvigt med dammsugandet men annars helt ok. Läs mer
  • Johan I

2019-09-04

Johan I skrev om HemMiljö
    Helt okej flyttstädning med några missar. Bra kontakt med kundservice. Läs mer
  • 2019-08-29

Ann-Britt J skrev om HemMiljö
    Flyttstädning. Paret som städade hos oss var trevliga och seriösa. Läs mer
  • 2019-08-26

Sofies B skrev om HemMiljö
    Fönsterputs utfört av proffsig och trevlig personal. Läs mer
  • Oscar L

2019-08-26

Oscar L skrev om HemMiljö
    Snabbt och enkelt. Kunde göra sig tillgängliga på helgen på kort varsel. Läs mer
  • 2019-08-19

Jonas L skrev om HemMiljö
    Noggranna och i tid, bra bemötande! Läs mer
  • 2019-08-19

Angelica S skrev om HemMiljö
    Inte ens med utförliga skriftliga instruktioner, lathund och uppsatta lappar lyckades städaren med det enkla uppdraget som att tvätta och torka sängkläder, bädda rent och tömma papperskorgar etc. Sista tillfället bäddades sängarna rent med fuktiga sängkläder. Kan tyvärr inte rekommendera Hemmiljö Läs mer
    2019-08-19 HemMiljö svarar Angelica S
    Hej Angelica,

Vår personal utbildas i att städa enligt vår checklista där det inte ingår att byta sängkläder eller tömma papperskorgar, med det sagt så håller vi med om att man som kund ska kunna lägga till extra uppgifter som då ska utföras som planerat. Jag kan se att du har haft tre olika personer hemma hos dig då du inte vart en abonnemangskund utan enbart beställt engångsstädningar, i vanliga fall så är det en och samma person som städar hos våra kunder och då är det enklare att instruera personalen om de missförstått något första gången de vart hos en kund. Vi har redan kompenserat dig med ett kraftigt reducerat pris på fakturan och vi ber återigen så hemskt mycket om ursäkt för det inträffade.
  • 2019-08-15

Victoria A skrev om HemMiljö
    Flyttstäd.
    Smidigt att boka. Höll tiderna, följde en checklista så väldigt organiserat. Fint städat. Trevlig personal! Läs mer
  • Jonas H

2019-08-13

Jonas H skrev om HemMiljö
    Valde storstädning med fönsterputs.

Kommunikationsmässigt och själva utförandet har det gått väldigt smidigt, från första kontakt till avslut. Städpersonalen var på plats innan bestämd tid, vilket var bra. Då jag kunde ta mig för andra saker under tiden.
    När allting var slutfört och jag kom hem, hade jag ett skinande rent hem och putsade fönster.

Anledningen till det lite lägre betyget och varför jag inte kan ge fullpott:

I vardagsrummet såg jag direkt att något var annorlunda, då det var stora svarta märken i hörnet av väggen? Där jag har min data. Väldigt tråkigt att se, då väggen var vit och fin innan.
    Visade sig att delar av färgen hade lossnat och verkar som det har skrubbats på något sätt? Väldigt oklart.
    Detta är ju något som städarna måste ha upptäckt? och tycker då att dom borde ha sagt något eller lämnat ett meddelande. Hursomhelst har jag täckt över det med lite färg och inte hela världen, men sänker betyget radikalt.

I badrummet var det inte städat till 100% och fick skrubba rent det sista för egen kraft. Särskilt bakom svåråtkomliga ytor. Som bakom toaletten och på sidan av tvättmaskinen. Likadant i sovrummet på en del ställen.

Det här var lite av en test, för att hitta en städfirma jag kan anlita för städhjälp varannan vecka. Den tidigare failade grovt och tycker ändå HemMiljö har gjort ett "OK" jobb. Men måste tyvärr se mig om efter någon annan för städhjälp hemma. Då det är viktigt med tillit och noggrant utförande. Läs mer
    2019-08-13 HemMiljö svarar Jonas H
    Hej Jonas, Tack för din reco!

Vi förstår vikten av tillit och ett väl utfört jobb och vi uppskattar din feedback. Gällande kvalitén på städningen så har vi en nöjd kund garanti där vi självfallet kommer tillbaka om det är något vi missat. Att personalen inte följt våra rutiner och hört av sig till oss angående att väggen tappat färg är något vi kommer se över för att säkerställa att det inte händer igen.

Vi hoppas att du i framtiden ger oss en chans till!
  • 2019-08-13

Erik L skrev om HemMiljö
    Snabbt svar på frågor och väldigt bra städat. Läs mer
  • 2019-08-12

Ivana P skrev om HemMiljö
    Skulle inte ens rekommendera det här företaget till min värsta fiende. Trots att dem fick återkomma två gånger så var det jätte smutsigt i huset när jag flyttade in. Kontaktade firman och skickade bilder, trots detta så fick inte dessa damer komma tillbaka och städa utan deras svar var ”vi har aldrig fått klagomål för detta team, har ni öppnar luckorna” jag tror att man kan öppna dörren till spisen och frysen helt själva utan att man ska göra det åt dem. Sämsta städfirman jag haft o göra med. Hemfrid alla gånger. Läs mer
    2019-08-12 HemMiljö svarar Ivana P
    Hej, vad synd att du är så missnöjd! Vid en flyttstädning så besiktas städningen av säljaren eller köparen tillsammans med vår personal för att säkerställa att allt är utfört enligt vår checklista, om något skulle missats så åtgärdas det innan personalen åker. För att vi ska komma åt att städa bakom kyl, frys och spis så ber vi kunden att dra fram dessa för att vi inte vill repa golvet samt utifrån ett arbetsmiljöperspektiv inte vill att vår personal bär tungt.

I ert fall så har flyttstädningen blivit besiktad och godkänd, ni har sedan hört av er med synpunkter två veckor efter städtillfället trots att vi har en 48 timmars nöjd kundgaranti.  Vi åkte tillbaka kostandsfritt för att säkerställa att ni skulle vara nöjda med städningen och bad er även då att se över resultatet tillsammans med personalen.  Vi på kontoret och personalen på fältet känner att vi har gjort vårt yttersta för att ni ska bli nöjda och vi beklagar att vi inte lyckades med det.
    2019-08-13 Ivana P svarar HemMiljö
    Hej,

Det spelar ingen roll om dem kom igen eller inte. Dem städade inte andra gången utan torkade bara. Gick ut och rökte och försvann.
    Alla vitvaror va framdragna o dessutom var det inte på baksidan utan på framsidan, PÅ och inne som det var smutsigt både frys kyl och spis. Luckorna likaså och fönstret me. Hittade er lista vad som skulle göras och hälften är inte ens gjord.Tycker det är mer än rätt att lämna korrekt omdöme då städerskorna inte gjorde sitt jobb. Sen behöver ni inte ens kommentera för det
    Är mitt hem som inte blivit städad trots att ni tog en rejäl nota och inte ditt. Ha en fantastisk bra dag!! Hej
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • 2019-07-05

Julia F skrev om HemMiljö
    Beställde flyttstädning av min etta. Städarna var på plats i god tid, gjorde en bra städning och var väldigt trevliga och hjälpsamma. Kundservicen var också super och gav snabba svar på mina frågor innan jag bestämde mig för Hemmiljö. Läs mer

Kristofer K skrev om HemMiljö
    Använde HemMiljö för hjälp med flyttstädning. Allt från bokning till insläpp av städare fungerade toppen. Lätt och smidig kontakt vid bokning, och städarna som sedan skulle göra jobbet var trevliga och professionella! Läs mer

Carl-Christian W skrev om HemMiljö
    Vi köpte storstädning för 4:e året i rad. Perfekt utförd och som alltid på tid! Läs mer

Anna E skrev om HemMiljö
    Storstäd o fönsterputs. Snabba, proffsiga o trevliga. Läs mer
  • 2019-06-28

Teodor W skrev om HemMiljö
    Skräp och damm kvar på flera platser. Uppenbart att man inte dammsugit golvet innan moppning, slarvat med rengöring av lister och inte torkat av fönsterbrädor. Fanns ingen tid att boka en ny städning. Läs mer
    2019-07-01 HemMiljö svarar Teodor W
    Hej Teodor, vad tråkigt det är att höra att du inte blev nöjd med storstädningen! När vår personal missar något under en stor- eller flyttstädning så har vi en nöjd kund garanti om man hör av sig inom 48 timmar där vi kommer tillbaka och åtgärdar det vi missat så fort som möjligt. Jag kan se att du hade storstädningen i tisdags och jag vet inte när du hörde av dig men ibland kan det vara svårt för oss att komma tillbaka samma dag om det är så att alla team är fullbokade. Vi har tid att komma tillbaka den här veckan så du får gärna kontakta vår kundservice på 020-10 00 15 om du önskar boka in en tid.
  • 2019-06-27

Göran S skrev om HemMiljö
    Fönsterputs. Mycket bra utfört. Läs mer
  • 2019-06-27

Magnus K skrev om HemMiljö
    Fönsterputsningen var jättebra uförd och till ett helt ok pris. Supernöjd! Läs mer
  • 2019-06-19

Karin S skrev om HemMiljö
    Bra hantering och smidigt då vi anlitat firman tidigare. För äldre och andra personer som inte kan engelska vore det bra att i förväg bli informerad om att personen som kommer utföra jobbet inte kan svenska. Läs mer
    2019-06-24 HemMiljö svarar Karin S
    Hej Karin! Tack för feedbacken, vi kommer att ha i åtanke vid framtida bokningar att informera om vilket språk personalen pratar.
  • 2019-06-19

Corinna B skrev om HemMiljö
    De flyttstädade åt mig. Helt ok städning men inte perfekt. Trevlig städpersonal, kontoret lite svårare. Läs mer

Lugnets Allé 5, 120 65 Stockholm