HemMiljö

Lugnets Allé 5, 120 65 Stockholm — Visa karta

HemMiljö är ett Svanen-märkt företag som städar i hela Storstockholm och vi erbjuder såväl abonnemang som hjälp vid enstaka tillfällen. Vi har kollektivavtal och är auktoriserade av Almega.

Vi arbetar med både företagskunder och privatpersoner och erbjuder egen kontaktperson, samma återkommande städare, fastpris, ingen bindningstid med en månads uppsägning och framförallt nöjd kund-garanti! Vi har hemstädning, kontorsstädning, butiksstädning, flyttstädning, storstädning, trädgårdstjänster och mycket mer. Välkomna att kontakta oss för bokning och offert!
Öppet just nu
Lör-Sön: Stängt
4.4/5
4.4/5
4.2/5

Läs vad 1078 kunder tycker om HemMiljö

• Thaer A
    Thaer A skrev om HemMiljö
    Testa en prova-på-städning (2h) och för det priset var det solklart värt det och städerskan var professionell! Det var några smådetaljer jag uppmärksammade i efterhand men i det stora hela går detta att åtgärda vid återkommande besök och om det är samma städerska. Läs mer
  • Cecilia H
    Cecilia H skrev om HemMiljö
    Fönsterputsningens resultat levde helt upp till
    mina förväntningar!
    Kunde inte gjort det bättre själv, tvärt om!!!
    Mycket trevligt bemötande av de två som hjälpte mig.
    Med vänlig hälsning, Cecilia Läs mer
  • Adele
    Adele skrev om HemMiljö
    Bokade flyttstädning och är nöjd med reslultatet överlag. Bra fönsterputsning och bra städat i kök och badrum mm. Kontakten med kundtjänst har varit bra och städarna var trevliga.
    Det som drar ner betyget är att de var en halvtimme sena, att jag inte fick protokollet med alla städpunkter förrän direkt efter besiktiningen (hade underlättat att ha punkterna vid besiktningen) och att jag senare upptäckte att det slarvats med dammtorkning i vissa skåp. Läs mer
  • Kerstin C
    Trevligt bemötande.
    Rena fönster! Läs mer
  • Birgitta M
    Birgitta M skrev om HemMiljö
    Trevlig seriös fönsterputsare. Bra bemötande från kontaktpersonen från Hemmiljö. Bara positiva lovord. Läs mer
  • Anette K
    Anette K skrev om HemMiljö
    Fönsterputs.
    Otroligt noggrann och fint putsat även kontakt vid beställning fungerade utmärkt.
    Använder alltid HemMiljö när jag behöver hjälp. Läs mer
  • Emil S
    Emil S skrev om HemMiljö
    superbra städat, bra mottagande.
    Priset var lite väl dyrt, men väl värt det. Läs mer
  • Krister G
    Krister G skrev om HemMiljö
    Tvätt och putsning av ett stort fönster en trappa upp i huset.

Mycket bra, men något förvirrat!

Förväntningarna var höga. Har tidigare ett flertal gånger fått detta fönster iordninggjort, men den tidigare fönsterputsaren har av hälsoskäl slutat.
    I stort sett bra men fönsterputsaren verkade inte förberedd på den uppgift han stod inför. Kom bla med en stege en meter hög
    och måste därför hämta en ny stege, so även den var i minsta laget.
    Efter avslutat arbete inspekterade vi gemensamt fönstret och fann att det inte var helt tillfredsställande, varför vi inifrån lägenheten lyckades korrigare detta.
    Med tanke på ovanstående "strul" finner jag priset alltför högt,
    620 kr efter rotavdrag, för 25 minuters arbete.
    Den förre fönsterputsaren tog för motsvarande arbete 320 kr.

Men, trots allt, fönstret är nu rent och snyggt, vilket känns bra.

Med vänlig hälsning

Krister Gerner Läs mer
  • Gunnel J
    Gunnel J skrev om HemMiljö
    Storstädning.
    Snabbt svar med datum och tid.
    Relativt höga förväntningar som man levde upp till.
    Personalen var glad och trevlig, arbetade omsorgsfullt och systematiskt, samarbetade väl. Ett mycket bra utfört arbete. Läs mer
  • Norberg B
    Norberg B skrev om HemMiljö
    Vi ett par 75-årsåldern, skall byta bostad - utan trappor. Mycket fin hjälp, då vi inte längre klättrar på stege, i vår lägenhet med hög takhöjd. Väldigt nöjd med utförandet. Effektiv och positiv personal !!!! Kan verkligen rekommenderas. Läs mer
  • Camilla O
    Camilla O skrev om HemMiljö
    Köpte storstädning med fönsterputs. Blev ganska nöjd med resultatet, framförallt fönsterputsningen. Dock glömdes avtorkning av vardagsrumsbordet och några lister. Läs mer
  • Linn K
    Linn K skrev om HemMiljö
    Fönsterputs
    De ringde och meddelade att de var tio minuter sena. Det gav ett seriöst intryck. Han som utförde jobbet var trevlig och duktig. Han pratade engelska vilket för vissa kan vara jobbigt om man inte kan engelska. Men för mig gjorde det ingenting. Läs mer
  • Lisa Ö
    Lisa Ö skrev om HemMiljö
    Proffsigt på alla sätt. Vi är supernöjda! Läs mer
  • Amanda S
    Amanda S skrev om HemMiljö
    Fönsterputsning, lite slarvigt i hörnen och mellan glasen på våra gamla spröjsade fönster. Det gick snabbare än jag trodde. Bra bemötande och snabb kontakt när det var en försening. Läs mer
  • Elisabet H
    Elisabet H skrev om HemMiljö
    fönsterputs som utfördes på ett synnerliget bra sätt.trevlig vänlig personal .
    Kundmottagaren talade mycket dålig svenska svår att förstå!
    Förväntningarna levde man upp till.
    Förutom kundmottagaren utmärkt Läs mer
  • Inger Ö
    Inger Ö skrev om HemMiljö
    Jag köpte fönsterputs
    Blev på alla sätt proffsigt och trevligt bemött
    Den personal som kom var mycket effektiva och jättetrevliga, gjorde ett toppenjobb.
    Företaget levde verkligen upp till förväntningarna Läs mer
  • Jane F
    Jane F skrev om HemMiljö
    Fönstertvätt, rent snabbt och trevliga. Läs mer
  • Marie E
    Marie E skrev om HemMiljö
    Anlitade HemMiljö för flyttstäd av vår lägenhet på 37 kvm. På minsre än 4 timmar städades lägenheten skinande ren. Trevliga städare som höll tiden och gärna gick igenom det utförda arbetet för att säkerställa att man var nöjd. Smidigt från offert till slutbetalning. Rekommenderas! Läs mer
  • Cecilia T
    Cecilia T skrev om HemMiljö
    Flyttstädning!
    Mycket bra bemötande!
    Höga förväntningar och dom lyckades 9/10.
    Bra flyttstädning som jag rekommenderar! Läs mer
  • Marie S
    Marie S skrev om HemMiljö
    Fönsterputsning i villa. Mycket trevliga och ett jättebra jobb! Läs mer
  • Liselotte S
    Liselotte S skrev om HemMiljö
    Fönsterputs. Utmärkt jobb till ett bra pris. Läs mer
  • Fredrik F
    Fredrik F skrev om HemMiljö
    Provade HemMiljö's "Prova-på-städ" och vart väldigt nöjd!
    Mary var både noggrann och trevlig. Kommer fortsätta med deras tjänster och rekommendera dem vidare.
    Mvh / F Läs mer
    Jag är så nöjd!
    Städning och fönstertvätt. Läs mer
  • Pelle A
    Pelle A skrev om HemMiljö
    Fönsterputs, 4 rok. De kom 40 min sent men var väldigt duktiga och snabba när de väl var här. Mycket nöjd med resultatet. Läs mer
  • Eva A
    Eva A skrev om HemMiljö
    Flyttstädningen togs om hand seriöst. Tack för det! /Eva Läs mer
  • Oili L
    Oili L skrev om HemMiljö
    Köpte fönsterputs. Jag blev mycket bra bemött när jag köpte tjänsten.
    Redan dagen efter kom två unga män och gjorde arbetet.
    Dom var trevliga och utförde ett förstklassigt arbete. Jag är mycket nöjd med HemMiljö. Läs mer
  • Håkan P
    Håkan P skrev om HemMiljö
    Storstädning och putsning av fönster.
    Bra bemött.
    Lite slarv med putsning men åtgärdades dan därpå. Läs mer
  • Cecilia D
    Cecilia D skrev om HemMiljö
    Allt flöt på som det skulle. Personalen kom i tid och var proffsiga. Lätt och snabb kommunikation och noggrann städning! Läs mer
  • Sara E
    Sara E skrev om HemMiljö
    Hjälpsam personal, bra pris och städning! Läs mer
  • Katrin W
    Katrin W skrev om HemMiljö
    Jag beställde fönsterputs. Den första offerten som skicades ut stämde inte med min beställning. Trots att jag fyllt i vilken typ av fönser jag har fick jag pris på en dyrare variant. Om jag inte kollat så hade jag fått betala för högt pris.
    De kom i tid, och var trevliga. Jag hittade ett fönster som inte var ihopskruvat och några ställen mellan två fönster som hade "ränder". Nästa gång kommer jag att vilja titta på fönstren tillsammans med fönsterputsarna innan de går. Läs mer
    2018-05-16 Edith O svarar Katrin W
    Hej Katrin! Tack för din rekommendation samt din feedback. Vi ber om ursäkt för att fel offert skickats ut till dig, vi jobbar ständigt för att förbättra oss. Vi hoppas att du kommer använda våra tjänster igen, väljer du att göra det ska du självfallet inte behöva inspektera fönstren på plats utan om du inte blir helt nöjd så kommer vi tillbaka och gör om.
  • Monica M
    Monica M skrev om HemMiljö
    Vi fick våra fönster putsade med ett utmärkt resultat! Trevlig personal både via bokning och hemma hos oss. Jag rekommenderar gärna Hemmiljö till andra! Läs mer
  • Petra A
    Petra A skrev om HemMiljö
    Storstädning. Lite slarv med dammtorkaning och kakel. Läs mer
    2018-05-16 Edith O svarar Petra A
    Tack för dina synpunkter Petra! Din feedback kommer att framföras till teamet som var hemma hos dig. Vi har en nöjd kund garanti där vi kommer och åtgärdar det som missats om vi inte uppnått önskat resultat. Jag hoppas att du kommer tillbaka som kund och att vi då gör ett fläckfritt jobb!
  • Monica B
    Monica B skrev om HemMiljö
    Fönsterputs bra bemött vid beställningen och arbetet perfekt utfört Läs mer
  • Håcan A
    Håcan A skrev om HemMiljö
    Enkelt att kontakta, smidig hantering av nycklar och bra resultat. Läs mer
  • Sofie L
    Sofie L skrev om HemMiljö
    Exemplariskt utförd städning och väldigt serviceinriktad personal. Superbra att köparen direkt efter får godkänna städningen och att om det är något han/hon är missnöjd med så åtgärdar dom det på direkten. Rekommenderar varmt HemMiljö för flyttstädning och kommer definitivt att använda dom igen! Läs mer
  • Brita W
    Brita W skrev om HemMiljö
    Uppdraget var fönstertvätt.

Två mycket trevliga personer kom. En invandrad Alban och en tjej från Grekland. Arbetade lugnt och bra med stor försiktighet till det
    övriga i min lägenhet.

Detta var 3-de gången med HEM MILJÖ

Som ni ser på betyget , var jag mycket nöjd! Läs mer
  • Anton T
    Anton T skrev om HemMiljö
    Proffsigt, i tid och bra resultat. Utmärkt bemötande vid beställning och av utförare! Läs mer
  • Viktor S
    Viktor S skrev om HemMiljö
    Mycket väl utförd städning och vi blev mycket nöjda med resultatet. Bra process från start till utförande och ett genomgående proffsigt bemötande! Läs mer
  • Annika V
    Annika V skrev om HemMiljö
    Lätt att komma fram på telefon.Bra service . Trevlig kille som tvättade fönstren mycket fint. Läs mer
  • Charlotte A
    Charlotte A skrev om HemMiljö
    Vi anlitade fönsterputs av vårt hus och blev rätt så besvikna över resultatet - fönster hade helt glömts bort, andra hade fläckar etc Men när vi påtalade detta skickades omedelbart en ny städpatrull som gjorde ett helt fantastiskt slutfinish! Vi rekommenderar varmt denna fönsterputs! Läs mer
  • Catharina S
    Catharina S skrev om HemMiljö
    Jag har haft fönsterputsare hemma, och jag tycker att hela upplevelsen gått bra och smidigt. Jag ringde och beställde och fick snabb och bra hjälp direkt. Ni kunde komma efter bara några dagar. Jag lämnade nyckeln hos er på morgonen, och fick ett trevligt bemötande där också. När jag kom hem låg nyckeln i brevinkastet som jag bett om och rutorna var rena och fina. Allt har gått kanon! Tack! Läs mer
  • Jonas S
    Jonas S skrev om HemMiljö
    Gjorde ett bra jobb ochbtreclig personal Läs mer
  • Einar J
    Einar J skrev om HemMiljö
    Bra på alla sätt, enkla att ha att göra med Läs mer
  • Malin K
    Malin K skrev om HemMiljö
    Väldigt gulliga och vänliga städare, men tyvärr var jag inte nöjd med resultatet. Läs mer
    2018-04-18 Edith O svarar Malin K
    Hej Malin, tack för din recension och de fina orden kring vår personal! Vid engångsbokningar ser vi gärna att våra kunder gör en besiktning så att personalen kan göra en åtgärd direkt på plats om något missats.

Om man inte har möjlighet att medverka vid en besiktning eller om man upptäcker något efteråt så har vi en nöjd kund garanti där vi kommer och åtgärdar det som inte blivit bra. Jag kan inte se att du har hört av dig direkt till oss med någon feedback så du får gärna ringa oss på 020 10 00 15 så vi kan reda ut vad som hänt.
  • Maria B
    Maria B skrev om HemMiljö
    Vi har beställt Fönsterputs och storstäd. Vi är jätte nöjda! De var snälla, duktiga och effektiva och priset var rimligt! Vi ska välja HemMiljö igen! Läs mer
  • Gunilla L
    Gunilla L skrev om HemMiljö
    Fönsterputs
    mycket bra bemötande och utmärkt utfört arbete. Läs mer
  • Daniel F
    Daniel F skrev om HemMiljö
    Hade Hemmiljö hemma igår för en storstädning.
    Resultatet blev helt magiskt, extremt bra och noggrann städning!
    Punktliga och mycket trevlig personal.
    Kan starkt rekommendera Hemmiljö.
    /Daniel Läs mer

Lugnets Allé 5, 120 65 Stockholm