Valde storstädning med fönsterputs.
Kommunikationsmässigt och själva utförandet har det gått väldigt smidigt, från första kontakt till avslut. Städpersonalen var på plats innan bestämd tid, vilket var bra. Då jag kunde ta mig för andra saker under tiden.
När allting var slutfört och jag kom hem, hade jag ett skinande rent hem och putsade fönster.
Anledningen till det lite lägre betyget och varför jag inte kan ge fullpott:
I vardagsrummet såg jag direkt att något var annorlunda, då det var stora svarta märken i hörnet av väggen? Där jag har min data. Väldigt tråkigt att se, då väggen var vit och fin innan.
Visade sig att delar av färgen hade lossnat och verkar som det har skrubbats på något sätt? Väldigt oklart.
Detta är ju något som städarna måste ha upptäckt? och tycker då att dom borde ha sagt något eller lämnat ett meddelande. Hursomhelst har jag täckt över det med lite färg och inte hela världen, men sänker betyget radikalt.
I badrummet var det inte städat till 100% och fick skrubba rent det sista för egen kraft. Särskilt bakom svåråtkomliga ytor. Som bakom toaletten och på sidan av tvättmaskinen. Likadant i sovrummet på en del ställen.
Det här var lite av en test, för att hitta en städfirma jag kan anlita för städhjälp varannan vecka. Den tidigare failade grovt och tycker ändå HemMiljö har gjort ett "OK" jobb. Men måste tyvärr se mig om efter någon annan för städhjälp hemma. Då det är viktigt med tillit och noggrant utförande.
Läs mer
2019-08-13
HemMiljö
svarar Jonas H
Hej Jonas, Tack för din reco!
Vi förstår vikten av tillit och ett väl utfört jobb och vi uppskattar din feedback. Gällande kvalitén på städningen så har vi en nöjd kund garanti där vi självfallet kommer tillbaka om det är något vi missat. Att personalen inte följt våra rutiner och hört av sig till oss angående att väggen tappat färg är något vi kommer se över för att säkerställa att det inte händer igen.
Vi hoppas att du i framtiden ger oss en chans till!
gillar detta