HemMiljö

Lugnets Allé 5, 120 65 Stockholm — Visa karta

HemMiljö är ett Svanen-märkt företag som städar i hela Storstockholm och vi erbjuder såväl abonnemang som hjälp vid enstaka tillfällen. Vi har kollektivavtal och är auktoriserade av Almega.

Vi arbetar med både företagskunder och privatpersoner och erbjuder egen kontaktperson, samma återkommande städare, fastpris, ingen bindningstid med en månads uppsägning och framförallt nöjd kund-garanti! Vi har hemstädning, kontorsstädning, butiksstädning, flyttstädning, storstädning, trädgårdstjänster och mycket mer. Välkomna att kontakta oss för bokning och offert!
Lör-Sön: Stängt
4.4/5
4.4/5
4.2/5

Läs vad 1038 kunder tycker om HemMiljö

• Viktor S
    Viktor S skrev om HemMiljö
    Mycket väl utförd städning och vi blev mycket nöjda med resultatet. Bra process från start till utförande och ett genomgående proffsigt bemötande! Läs mer
  • Annika V
    Annika V skrev om HemMiljö
    Lätt att komma fram på telefon.Bra service . Trevlig kille som tvättade fönstren mycket fint. Läs mer
  • Charlotte A
    Charlotte A skrev om HemMiljö
    Vi anlitade fönsterputs av vårt hus och blev rätt så besvikna över resultatet - fönster hade helt glömts bort, andra hade fläckar etc Men när vi påtalade detta skickades omedelbart en ny städpatrull som gjorde ett helt fantastiskt slutfinish! Vi rekommenderar varmt denna fönsterputs! Läs mer
  • Catharina S
    Catharina S skrev om HemMiljö
    Jag har haft fönsterputsare hemma, och jag tycker att hela upplevelsen gått bra och smidigt. Jag ringde och beställde och fick snabb och bra hjälp direkt. Ni kunde komma efter bara några dagar. Jag lämnade nyckeln hos er på morgonen, och fick ett trevligt bemötande där också. När jag kom hem låg nyckeln i brevinkastet som jag bett om och rutorna var rena och fina. Allt har gått kanon! Tack! Läs mer
  • Jonas S
    Jonas S skrev om HemMiljö
    Gjorde ett bra jobb ochbtreclig personal Läs mer
  • Einar J
    Einar J skrev om HemMiljö
    Bra på alla sätt, enkla att ha att göra med Läs mer
  • Malin K
    Malin K skrev om HemMiljö
    Väldigt gulliga och vänliga städare, men tyvärr var jag inte nöjd med resultatet. Läs mer
    2018-04-18 Edith O svarar Malin K
    Hej Malin, tack för din recension och de fina orden kring vår personal! Vid engångsbokningar ser vi gärna att våra kunder gör en besiktning så att personalen kan göra en åtgärd direkt på plats om något missats.

Om man inte har möjlighet att medverka vid en besiktning eller om man upptäcker något efteråt så har vi en nöjd kund garanti där vi kommer och åtgärdar det som inte blivit bra. Jag kan inte se att du har hört av dig direkt till oss med någon feedback så du får gärna ringa oss på 020 10 00 15 så vi kan reda ut vad som hänt.
  • Maria B
    Maria B skrev om HemMiljö
    Vi har beställt Fönsterputs och storstäd. Vi är jätte nöjda! De var snälla, duktiga och effektiva och priset var rimligt! Vi ska välja HemMiljö igen! Läs mer
  • Gunilla L
    Gunilla L skrev om HemMiljö
    Fönsterputs
    mycket bra bemötande och utmärkt utfört arbete. Läs mer
  • Daniel F
    Daniel F skrev om HemMiljö
    Hade Hemmiljö hemma igår för en storstädning.
    Resultatet blev helt magiskt, extremt bra och noggrann städning!
    Punktliga och mycket trevlig personal.
    Kan starkt rekommendera Hemmiljö.
    /Daniel Läs mer
  • Jessica J
    Jessica J skrev om HemMiljö
    Första gången vi använde städfirma, så det är svårt att veta vad man ska förvänta sig... enkelt med kommunikation och bokning, punktliga och överlag mycket bra. Det enda vi inte va helt nöjda med va golven. Men vi kan ha haft otur! Läs mer
  • Katarina O
    Katarina O skrev om HemMiljö
    Utmärkt! Trevligt och proffsigt bemötande. Utmärkt utfört jobb. Läs mer
  • Cecilia F
    Cecilia F skrev om HemMiljö
    Storstäd. Och fönsterputs

Fantastiskt bra städat. Supernöjd.
    Mycket bra bemötande från städarna.
    Mer än nöjd.
    Kan varmt rekommendera detta företag!
    Samt att dem kom i tid.
    /Cecilia Läs mer
  • Jörgen D
    Jörgen D skrev om HemMiljö
    Fönsterputs. Bra mottagande vid beställning. Kom i tid. Gjorde ett utmärkt jobb.

Vi har anlitat HemMiljö flera gånger tidigare för fönsterputs. Har varit bra hela tiden. Denna gång utmärkt. Läs mer
  • Hanna E
    Hanna E skrev om HemMiljö
    Mycket bra kommunikation och trevligt bemötande under bokningsprocessen och i samband med (flytt-)städningen. Själva städningen bra i stort, men saknade i några avseenden den sista finputsen vi hade förväntat oss (någon garderobsdörr, spegel och duschgolv hade fortfarande mindre fläckar, vilket upptäcktes någon dag senare). Mycket bra att firman jobbar miljömedvetet och har kollektivavtal (enligt hemsidan). Kommer att anlita igen vid behov. Läs mer
  • Ingrid W
    Ingrid W skrev om HemMiljö
    Bästa städbolaget! Flexibilitet, noggrannhet och ett fantastiskt bemötande Läs mer
  • Mikko E
    Mikko E skrev om HemMiljö
    Vi har varit kunder några år.
    Bytt städerskor några gången men kvaliten har ändå varit ok.

Vid senaste städning hade städerskan med eget initiativ startat tvättmaskin och sedan stoppade in allt tvätt i torktumlaren med högsta värmen. Detta orsakade att alla skjortor och tröjor blev skadade. Tappade formen och krympte.
    När vi påpekade detta var reaktionen helt oväntat! När vi inte har kvitton kvar från alla skadade artiklar så kan dom inte ersätta skadorna fullt ut! Vi har aldrig frågat efter tvätt hjälp och dom erkänner att dom har gjort fel. Pga detta avslutar vi kontraktet omedelbart. Dom kommer inte ersätta skador om man inte kan via kvitton bevisa värdet. Och det är helt orimligt att spara alla kvitton från ett helt hem! Känns inte seriöst. Läs mer
  • Yvonne F
    Yvonne F skrev om HemMiljö
    Bra ! Punktligt och väldig trevlig personal . Utmärkt städning . Läs mer
  • Annci
    Annci skrev om HemMiljö
    Skulle vilja sätta 2,5. Vissa delar var bra. Vi hade en storstädning.
    Duschhytten blev fin och ugnen, jättebra. Bemötandet var bra, städarna var trevliga.
    Men det känns som de var stressade eftersom de missat vissa småsaker som vi upptäckt eftersom, tex lister som fortfarande var smutsiga och ovanpå lampor.

Det sämsta är att golvet i en av våra hallar har börjat svälla efter de varit här, det är ett stengolv med golvvärme.
    Parkettgolvet har blivit matt efter deras städning av det. Vet inte om vårt golv var så smutsigt att de bara lyckats smeta ut smutsen eller om det beror på deras rengöringsmedel. Läs mer
    2018-03-22 Edith O svarar Annci
    Hej Annci! Tack för den fina feedbacken kring duschhytten, ugnen och vår personals bemötande. Vi har en nöjd kundgaranti där man som kund kan höra av sig inom 48 timmar om det är något man inte  är nöjd med så kommer vi tillbaka och åtgärdar det, då vi vill att alla våra kunder ska vara nöjda med resultatet.

Jag kan inte se att du varit i kontakt med oss efter städningen så du får gärna ringa oss på 020-10 00 15, så reder vi ut vad som har hänt och hur vi ska lösa det på bästa sätt.
  • Charlotta L
    Charlotta L skrev om HemMiljö
    Supernöjd med flyttstädningen! Hade inget att klaga på. Läs mer
  • Lars Gunnar L
    Lars Gunnar L skrev om HemMiljö
    Flyttstädningen utfördes mycket bra med noggranna medarbetare. Kommunikationerna med er var bra och frågor besvarades omgående. Ni får högsta betyg. Läs mer
  • Anders O
    Anders O skrev om HemMiljö
    Bra service hela vägen. Supernöjd. Läs mer
  • Joel C
    Joel C skrev om HemMiljö
    Perfekt utfört uppdrag. Ankom på tid, utfört enligt tidsplan och fakturerat enligt offert. Toppbetyg. :) Läs mer
  • Elly H
    Elly H skrev om HemMiljö
    Jag kan rekommendera HemMiljö. Arbetet utförs professionellt och personalen är trevlig Läs mer
  • Inez A
    Inez A skrev om HemMiljö
    Flyttstädning allt fungerade som vi förväntade oss. Läs mer
  • Emelie F
    Emelie F skrev om HemMiljö
    Bra service med snabba lösningar och personalen kom i tid som avtalat och var väldigt noggrann. Hen kunde engelska och det gick bra att kommunicera. Läs mer
  • Jonatan R
    Jonatan R skrev om HemMiljö
    Bra service, trevlig personal med bra pris. Känns som om ett stabilt företag. Läs mer
  • Maximillian S
    Maximillian S skrev om HemMiljö
    Jätte trevligt bemötande. Bra städning. Några städdetaljer som jag inte riktigt var nöjd med men helt okej Läs mer
  • Jenny T
    Jenny T skrev om HemMiljö
    Jag beställde en storstädning och fick från första telefonsamtalet mycket bra och proffsig hjälp.
    De som kom hit var väldigt trevliga och även ett jättebra bemötande från första stund. Läs mer
  • Lowe B
    Lowe B skrev om HemMiljö
    Storstädning

Bra kontakt med personalen på kontoret.

Lite slarv under städningen av badrum men i helhet bra ändå! Läs mer
  • Johanna  H
    Johanna H skrev om HemMiljö
    Väl genomförd flyttstäd till ett bra pris, rekommenderas! Läs mer
  • Ellen N
    Ellen N skrev om HemMiljö
    Fick hjälp med kort varsel och det var alldeles utmärkt. Läs mer
  • Towe B
    Towe B skrev om HemMiljö
    Bokade storstädning, fick ett fint resultat till ett bra pris. Bra bemötande. Läs mer
  • Elin K
    Elin K skrev om HemMiljö
    Trevligt bemötande, bra service och riktigt väl utförd städning. Lyssnade och mötte våra önskemål och levererade över förväntan. Rekommenderas varm! Läs mer
  • Mange
    Mange skrev om HemMiljö
    En perfekt provstädning! Helt klart kommer vi pröva abonnemang hos HemMiljö. Läs mer
  • Ingalill A
    Ingalill A skrev om HemMiljö
    Kontakterna med företaget var helt ok och städningen var mycket bra gjord. Vi har inget att anmärka på. Läs mer
  • Berit S
    Berit S skrev om HemMiljö
    Mycket bra bemötande när jag ringde och behövde snabb engångsstädning. Dagen efter kom en kvinna som var mycket bra! Trevlig och noggrann. Den bästa jag haft! Tack! Läs mer
  • Eva J
    Eva J skrev om HemMiljö
    Bra kommunikation, trevliga och kompetenta städare. Läs mer
  • Christina L
    Christina L skrev om HemMiljö
    Bokade en flyttstädning åt min gamla mamma i november förra året. Trevligt och proffsigt bemötande till att börja med, men i slutändan blev det inte bra. Städningen tog flera timmar (om de började när de sa att de skulle) och min mamma gick dit när det var klart och tyckte att det såg fint ut. Kanske kollade hon inte så noga i alla skåp och vrår eftersom hon tycker att det är lite obehagligt att inspektera andras städning. Dessutom hade de dragit över tiden och mamma är äldre och hade blivit trött av att vänta. Och oavsett borde man kunna räkna med att det ska vara ordentligt gjort när man betalar bra till en väl rekommenderad firma. Nu ett par månader senare i januari 2018 har Svenska Bostäder skickat en räkning på en ny flyttstädning till min mamma eftersom de säger att lägenheten var så dåligt städad att de behövde anlita en egen firma. De har bildbevis på smuts och min mamma slipper inte betala. Hon har även kontaktat Hemmlijö som säger att de inte kan hjälpa till. I slutändan blir det här en väldigt dyr flyttstädning för en liten lägenhet. Det hade varit billigare att inte beställa någon flyttstädning alls från början. Läs mer
    2018-02-08 Edith O svarar Christina L
    Hej Christina! Vad synd att din upplevelse i slutändan blev så negativ. När vi estimerar tid för en flyttstädning baserar vi antalet timmar på hur många kvadratmeter lägenheten/huset är. Jag förstår att det kan vara frustrerande att det drar ut på tiden men om utrymmena inte städats på ett tag kan det krävas mer tid, som kund betalar man självklart enbart för de timmar som är schemalagda.

När man bokar en flyttstädning hos oss informerar vi samtliga kunder att våra team kommer att ringa en timme innan de beräknas vara klara, för att kunden ska göra en besiktning. Berättar man på plats att man inte är nöjd med något så åtgärdar personalen det på en gång. Om man som kund av någon anledning inte har möjlighet att närvara på besiktningen har vi en 48 timmars nöjd kund garanti, där vi kostnadsfritt kommer tillbaka och åtgärdar det som missats.
  • Peter K
    Peter K skrev om HemMiljö
    Trevligt och proffsigt

Lätt att få kontakt med Läs mer
  • Thorleif L
    Thorleif L skrev om HemMiljö
    Jag upplever att HemMiljö har mött alla mina förväntningar gällande flyttstädningen. T.o.m. att de kunde tvätta fönstren som sträckte sig upp till våning 2. Läs mer
  • Oliver H
    Oliver H skrev om HemMiljö
    Jag är nöjd. Städningen var bra och allting har flutit på utan problem. Läs mer
  • Anton E
    Anton E skrev om HemMiljö
    Trevlig och enkel kontakt. För mig fungerade allt som utlovat. Läs mer
  • nina s
    nina s skrev om HemMiljö
    Mycket bra och noggrant utfört arbete. Rekommenderas! Läs mer
  • Virginia A
    Virginia A skrev om HemMiljö
    Rekommenderar inte detta företag för regelbunden hemstädning. Hög omsättning på deras städpersonal, varierande kvalitet på städningarna, och det är ett företag som ej tar sitt ansvar om något händer i ert hem/med era värdesaker under deras städningar. Använder ni er av dem så se till att ni är hemma och har full koll på era tillhörigheter under tiden de är i ert hem. Läs mer
    2018-02-02 Edith O svarar Virginia A
    Hej Virigina, tack för din feedback! Tyvärr ser jag att det har varit en del ruljangs på personalen hemma hos dig vilket såklart är tråkigt, även om det funnits naturliga förklaringar så som bland annat föräldraledighet och studier. Om våra abonnemangskunder vid något tillfälle inte är nöjda med städningen erbjuder vi alltid att kostnadsfritt komma tillbaka för att åtgärda det som missats.

I de fallen som vår personal av misstag orsakar skador i våra kunders hem, eller när något föremål går sönder tar vi självklart ansvar för det och åtgärdar skadan/ersätter kunden. Just ditt fall är extremt olyckligt och det första i sitt slag som hänt oss under tio år i branschen. Tidsintervallet mellan den eventuella stölden och tidpunkten då du hörde av dig till oss var flera månader men trots det har vi gjort egna efterforskningar, uppmanat dig att göra en polisanmälan samt prata med ditt försäkringsbolag. Vi beklagar verkligen det som hänt dig men vi kan inte ta på oss ett brott samt anklaga någon ur vår personal för stöld utan bevis.
    2018-02-02 Virginia A svarar Edith O
    Jag står för min recension av er som företag och har här inte gått in i några detaljer och kommer inte att göra det nu heller. Ert sätt att hantera detta ärende och mig som kund är under all kritik och något jag hoppas ingen annan kund ska behöva gå igenom.
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Zeritu S
    Zeritu S skrev om HemMiljö
    Så nöjd med flyttstädningen. Lägenheten har aldrig varit i finaste skick. Oerhört trevligt bemötande av städaren. Vill anlita detta företag igen. Läs mer
  • Peter Z
    Peter Z skrev om HemMiljö
    Starten med bokning över nätet var inte helt bra med lite tvetydiga och oklara svar. När det var klart fungerade det perfekt. Bra städat och trevlig (engelskspråkig) personal som städade riktigt bra och noggrant. Både vi och köparna var nöjda med flyttstädningen! Läs mer
  • Timmo K
    Timmo K skrev om HemMiljö
    Trevligt personal, flexibla och mycket noggranna ! Läs mer
  • Joakim S
    Joakim S skrev om HemMiljö
    HemMiljö gjorde en flyttstädning av mitt hus på kort varsel. Mycket bra bemötande och service från kundtjänstpersonal. Mycket väl utfört arbete av städpersonalen som även de gav ett bra bemötande och bra service. Läs mer
  • Caroline D
    Caroline D skrev om HemMiljö
    Anlitade för flyttstäd och blev mycket nöjda med resultatet. Läs mer

Lugnets Allé 5, 120 65 Stockholm