HemMiljö

Lugnets Allé 5, 120 65 Stockholm — Visa karta

HemMiljö är ett Svanen-märkt företag som städar i hela Storstockholm och vi erbjuder såväl abonnemang som hjälp vid enstaka tillfällen. Vi har kollektivavtal och är auktoriserade av Almega.

Vi arbetar med både företagskunder och privatpersoner och erbjuder egen kontaktperson, samma återkommande städare, fastpris, ingen bindningstid med en månads uppsägning och framförallt nöjd kund-garanti! Vi har hemstädning, kontorsstädning, butiksstädning, flyttstädning, storstädning, trädgårdstjänster och mycket mer. Välkomna att kontakta oss för bokning och offert!
Lör-Sön: Stängt
4.4/5
4.4/5
4.2/5

Läs vad 894 kunder tycker om HemMiljö

• Lena H
    Lena H skrev om HemMiljö
    Vi hade prova på städning förra veckan. Vi är mycket nöjda. Rent och snyggt! Rekommenderas.
    Lena H gillar detta
  • Anna L
    Anna L skrev om Privat en del av HemMiljö
    Hej, jag tycker att de som kom hem till mig var proffsiga, gjorde ett bra jobb och jag fick det jag förväntat mig. Resultatet överensstämde helt med det jag fick. Det var också en tydlig information som lämnades innan i form av checklista osv.

Jag fick också svar och återkoppling på mejl inom rimlig tid.
  • Annika L
    Annika L skrev om Privat en del av HemMiljö
    Trevlig och snabb man. Vi är mycket nöjda.
  • Caroline L
    Caroline L skrev om Privat en del av HemMiljö
    Trevlig personal som gjorde det de skulle! Det var rent och fint hemma och luktade såpa i hela lägenheten :)
  • Mirjana D
    Mirjana D skrev om Företag en del av HemMiljö
    Det var väl OK från vår sida, men vår köpare var inte nöjd och hade synpunkter.
  • Annika S
    Annika S skrev om Privat en del av HemMiljö
    Trevlig personal och jag blev nöjd med arbetet! Återkommer fler gånger!/ Annika dtåhl
  • Malin L
    Malin L skrev om Privat en del av HemMiljö
    Vi är jättenöjda.
    Skönt att HemMiljö kommer med egen utrustning.
    Teamet kom i tid som uppskattas.

Vi kommer anlita HemMiljö igen.
  • Mikaela B
    Mikaela B skrev om Privat en del av HemMiljö
    Väldigt trevliga, det blev rent och fint. Lite slarvigt i klädkammaren.
  • Chatarina W
    Chatarina W skrev om Företag en del av HemMiljö
    Gott bemötande både av den som administrerade tjänsten och av de som putsade :)
    Fönstrena blev ordentligt putsade.
  • Maria S
    Maria S skrev om Företag en del av HemMiljö
    Bra städat, lite småmissar bara. Kom på utsatt tid och var klara i tid!
  • Tetyana R
    Tetyana R skrev om Privat en del av HemMiljö
    Beställt fönster puts och fick skinnade rena gönstrerna på 2 timmar. Personnalen är snabba, trevliga och noga. Rekommenderat.
  • Anna S
    Anna S skrev om HemMiljö
    Bokade provstädning för 99 kr per timme i maj 2017. Städerskan kom för sent utan att jag fick besked och städningen av golven var mycket bristfällig. Det verkar som att hon bara dammsugit de största fria ytorna och lämnat alla hörn, inte ens rullat undan en liten skrivbordshurts eller nattduksbord. Verkar ej våttorkat, då damm, hår och stora smulor kvar. Jag slapp fakturan efter diskussioner men företaget vill inte ha mig som kund och är alltså inte beredda att skicka någon för att åtgärda städningen. Mycket märklig upplevelse.
    2017-05-12 HemMiljö svarar Anna S
    Hej Anna!

Tråkigt att upplevelsen av oss och vår tjänst inte blev vad du hoppades på.

Städerskan var precis som du skriver sen och hade tyvärr missat att meddela oss detta, det ber vi om ursäkt för. Vi ska alltid informera vid eventuella förseningar.

Vi beklagar missarna i städningen och som en form av kompensation för missarna med golven erbjöd vi dig en ny städning till kampanjpris, men det erbjudandet valde du att inte gå vidare med. Efter hot om anmälan till Allmänna reklamationsnämnden med mera valde vi i samråd med dig att stryka hela fakturan och sätta punkt där. Ett lyckat samarbete bygger på ett ömsesidigt förtroende.

Vi beklagar det inträffade.
    Mvh Martina Rydell på HemMiljö
    2017-05-12 Anna S svarar HemMiljö
    Det erbjudande jag fick var att betala för den misslyckade provstädningen (eftersom den inte omfattades av Nöjd kund-garantin) samt dessutom betala en ny städning, dvs. 600 istället för 300 kr. I en städning är grunden dammsugning och våttorkning och om man inte gör det momentet borde man inte begära full betalning. Jag fick en dålig erfarenhet av ert företag och lägger därför ut denna kommentar för att varna andra. Trevlig kundtjänst dock, ingen skugga över dem.
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Marianne U
    Marianne U skrev om Privat en del av HemMiljö
    Första gången jag använde HemMiljö. Kontakten var positivt. Bra och trevliga städare.
  • Agneta S
    Agneta S skrev om Privat en del av HemMiljö
    En mycket bra fönstertvätt utförd. De var väldigt noga med att det inte skulle bli flammigt De kom den tid som var avtalad
  • Conny H
    Conny H skrev om Privat en del av HemMiljö
    Trevligt bemötande även om svenskan inte var så bra. Duktiga på Fönsterputs som var min beställning och detta motsvarade mina förväntningar. Kommer att använda er igen.
  • Ingrid C
    Ingrid C skrev om Privat en del av HemMiljö
    Fick ett mycket trevligt bemötande. Snabbt, prydligt, rent blev det. Kommer säkert att återkomma när fönsterputs blir nödvändigt.
    Kändes bra i kontakten med företaget.
  • Monica O
    Monica O skrev om Privat en del av HemMiljö
    Bra bemötande och klart godkänd städning.
    Det var första gången som vi har anlitat HemMiljönAB.
  • Fredrik Ö
    Fredrik Ö skrev om Privat en del av HemMiljö
    Bra bemötande från admin på telefon. Proffsigt intryck.
  • Jan O
    Jan O skrev om Privat en del av HemMiljö
    ´mycket bra, nästan hela checklistan gjord, små detaljer kvar
  • Andreas L
    Andreas L skrev om Privat en del av HemMiljö
    snabb och bra städning. Ordentligt utförd och inget slarv. Mycket nöjd
  • Elsa W
    Elsa W skrev om Privat en del av HemMiljö
    Själva fönstertvätten var jättebra, men kommunikationen verkar ha gått helt fel. I flera mail påminde jag om att de som skulle utföra fönstertvätten MÅSTE ha en lång stege med sig och fick jakande besked på detta. Ändå kom de utan stege!
  • Ann W
    Ann W skrev om Privat en del av HemMiljö
    Jag är nöjd med städningen
    Ann
    Wahlgren
  • Sara L
    Sara L skrev om Privat en del av HemMiljö
    Killarna sa inte så mycket och verkade ganska osäkra. De gjorde dock ett väldigt bra jobb.
  • Mitra H
    Mitra H skrev om Privat en del av HemMiljö
    Jag är jätte nöjd och rekommenderar HemMiljö företaget till alla som behöver ha hjälp i hemmet.:-)
  • Laila K
    Laila K skrev om Privat en del av HemMiljö
    Jag anlitade företaget för fönsterputs och är mycket nöjd med det utförda arbetet.
  • Fredrik S
    Fredrik S skrev om HemMiljö
    En bra flyttstädning som gick helt enligt plan så inget att anmärka på.
  • Petra J
    Petra J skrev om Privat en del av HemMiljö
    Jag fick dålig återkoppling dagen som städfirman var i min lägenhet och genomförde flyttstädningen. De hade åkt dit betydligt tidigare än avtalat utan att meddela mig om det, samt att de enbart ringde upp mig en gång efter slutfört arbete och utan att lämna ett meddelande då jag inte kunde svara.
    Städningen i helhet var bra, förutom att toaletten var dåligt städad invändigt.
  • Maggie W
    Maggie W skrev om Privat en del av HemMiljö
    Jag var nöjd med resultatet av de tvättade fönstren. Och jag är mkt nöjd med hur kontakten m företaget varit, får alltid snabb & bra återkoppling av Nille på Hem Miljö :-) .
  • Linnea K
    Linnea K skrev om Privat en del av HemMiljö
    Trevligt bemötande. Kunde inte bli bättre städat.
  • Sussi J
    Sussi J skrev om Privat en del av HemMiljö
    jättenöjd, noggranna och trevliga
  • Bengt A
    Bengt A skrev om Privat en del av HemMiljö
    Utmärkt bemötande och stor vilja att hjälpa till. Proffsigt utfört arbete. Jag ger de bästa rekommendationer.
  • Viktoria K
    Viktoria K skrev om Privat en del av HemMiljö
    Jag anlitade Hemmiljö för en flyttstäd av min tvåa. Har upplevt att de gett en bra kundservice och kommunikation från start till mål. Då jag inte anlitat något städbolag hade jag en del frågor, men fick snabba och bra svar. Jobbet var väl utfört och när de var klara så fick jag ett sms. Har bara gott å säga om Hemmilö och skulle lätt kunna rekommendera dem till vänner å bekanta!
  • Marika J
    Marika J skrev om Privat en del av HemMiljö
    Glada, trevliga och effektiva städare som städade över köparnas och mina förväntningar.
  • Craig N
    Craig N skrev om Privat en del av HemMiljö
    Very happy with the service from start to finish. Quality cleaning.
  • Magnus Q
    Magnus Q skrev om Privat en del av HemMiljö
    Jag blev faktiskt riktigt positivt överraskad när jag använde mig av HemMiljö för flyttstädning.
    Var helt klart över förväntan gällande hur noggranna dom hade faktiskt varit gällande utrymmen som vid spis, kyl och även balkong.
    Skulle absolut rekommendera HemMiljö.
  • Ingrid J
    Ingrid J skrev om Privat en del av HemMiljö
    Mycket bra utfört finns inget att klaga på. Jag kommer att anlita Hemmiljö fler gånger
  • Ulrica E
    Ulrica E skrev om Privat en del av HemMiljö
    Bra bemötandevid bokning, info via sms också om kort försening 20 min, väl genomfört uppdrag ( fönsterputsning )
  • Ange U
    Ange U skrev om Privat en del av HemMiljö
    Mycket gott bemötande och väl genomförd städning och även fönstertvätt
  • Susann W
    Susann W skrev om Privat en del av HemMiljö
    Mycket bra städat - trevlig personal!
  • Diana G
    Diana G skrev om Privat en del av HemMiljö
    Ni jobbar snabt och mycket bra.Jag är jätte nöjd med fönster putsning.
  • Monica R
    Monica R skrev om Privat en del av HemMiljö
    Bra, kom i tid och gjorde ett bra arbete.
  • Ann-marie F
    Ann-marie F skrev om Privat en del av HemMiljö
    Fick ett bra bemötande, ett bra utfört arbete (fönsterputsning)
  • Sophie B
    Sophie B skrev om Privat en del av HemMiljö
    Fönsterputsaren kom en hel timme för tidigt men det kan ha varit ett missförstånd från den som skickade uppdraget till honom. Som tur var så var vi hemma! Han var jätteduktig och fönstren blev jättefina. Jag tycker dock att priset är i högsta laget och får se om jag kommer att ha råd i framtiden.
  • Susanne K
    Susanne K skrev om Privat en del av HemMiljö
    Punktliga och städade bra. Serviceminded
  • Maria F
    Maria F skrev om Privat en del av HemMiljö
    Helt ok. Ganska så oflexibla kände jag.
  • Lizette G
    Lizette G skrev om Privat en del av HemMiljö
    Hej,

Jag beställde en provstädning för 99 kr per timme. Städaren sa att hon skulle vara hos mig i 3 timmar. Detta kan omöjligen bli 1400 som fakturan anger.
    Jag hade även beställt fönsterputs. Om detta ingår i fakturan som sänds ut., vänligen specificera kostnaderna.

Fönsterputsen var utmärkt utförd.

Städningen tyvärr inte till belåtenhet. Smulor kvar på golvet i köket, kakel ej avtorkat i kök och badrum, inga hyllor, lampor eller ramar dammade. Ej dammsuget under barnens sängar.

vänliga hälsningar,

Lizette
  • Ulla S
    Ulla S skrev om Privat en del av HemMiljö
    Två kvinnor, varav en pratade engelska och den andra kroatiska (?), utförde städningen. De följde mina anvisningar och arbetade snabbt och effektivt. Det blev betydligt renare i mitt hem.
  • Beatrice L
    Beatrice L skrev om Privat en del av HemMiljö
    Noggrann och bra städning utfördes av Hemmiljö
  • Inger R
    Inger R skrev om Privat en del av HemMiljö
    Mina fönster har aldrig varit så fina som efter den här tvätten!
    Mannen som tvättade var dessutom mycket vänlig, artig och snabb.
  • Sture S
    Sture S skrev om Privat en del av HemMiljö
    Fungerade bra. Mycket professionellt utfört. Inget snack och startade direkt med jobbet, hann knappt släppa in dem. Trevligt bemötande.

Lugnets Allé 5, 120 65 Stockholm