HemMiljö

Lugnets Allé 5, 120 65 Stockholm — Visa karta

Erbjudande! Startpaket för nya kunder.
Starta ditt abonnemang med en storstädning.
- 10% rabatt på storstädningen!
- Första abonnemangsstädningen till 99 kr/tim i max 4 timmar.
- Helt bindningsfritt.
Kontakta oss om du är intresserad av vårt startpaket!

Städning med rent samvete för både människa och miljö.
HemMiljö är ett Svanen-märkt företag som städar i hela Storstockholm och vi erbjuder såväl abonnemang som hjälp vid enstaka tillfällen. Vi har kollektivavtal och är auktoriserade av Almega.

Vi arbetar med både företagskunder och privatpersoner och erbjuder egen kontaktperson, samma återkommande städare, fast pris, ingen bindningstid med en månads uppsägning och framförallt nöjd kund-garanti! Vi erbjuder hemstädning, kontorsstädning, flyttstädning, fönsterputsning och storstädning. Välkomna att kontakta oss för bokning och offert!
Lör-Sön: Stängt
4.3/5
4.4/5
4.2/5

Läs vad 1282 kunder tycker om HemMiljö

• 2020-03-19

Erika Maria W skrev om HemMiljö
    Inget att rekommendera tyvärr! Har haft veckostäd sedan i höstas och det har brustit i både utförande av tjänst och att hålla tider. Trots att jag påtalat detta vid flertal gånger till ansvariga. Dålig återkoppling från de på kontoret samt tråkig ton. Avslutade mina tjänster hos dom och ville ha tillbaka min nyckel. Fick till min stora förvåning svaret ”den har din städare hemma hos sig”. Fick ALDRIG den informationen av Hemmiljö när jag kvittade in min nyckel att deras personal (privatpersoner som jag inte känner) skulle ha kundernas nycklar hemma! Riktigt dåligt! Läs mer
    2020-03-19 HemMiljö svarar Erika Maria W
    Hej Erika, det är väldigt tråkigt att höra att du har vart så missnöjd med våran tjänst!

Av förklarliga skäl så är det lite längre svarstider hos oss nu då vi har många kunder samt personal som hör av sig. Den feedbacken vi har fått är att städerskan har kommit för tidigt vilket vi har pratat med henne om, vad det gäller kvaliteten så har vi en 48 timmars nöjd kundgaranti där vi kostnadsfritt kommer tillbaka om vi har missat något på vår checklista.

Vi är helt öppna med att vi inte har möjlighet att förvara alla våra kunders nycklar på vårt kontor, då det skulle kräva att samtlig personal reste till kontoret varje dag innan de beger sig iväg till våra kunder som är belägna över hela Storstockholm. Vi tar fullt ansvar över våra kunders nycklar och de är inte märkta med namn eller adress så det är omöjligt för obehöriga personer att veta vart nyckeln går, om någon nyckel skulle tappas bort så byter vi lås hos kunden. Vi beklagar verkligen att du blivit så missnöjd.
  • 2020-03-12

Daniela L skrev om HemMiljö
    Vi hade ett storstäd och vi är väldigt nöjda, lite sen ankomst men det vägde de upp genom att överträffa våra förväntningar med städningen! Så fint och rent det blev :)
    Kommer absolut att rekommendera till mina vänner! Läs mer
  • 2020-03-11

Hanna P skrev om HemMiljö
    Flyttstäd. Generellt bra men en egen besiktning rekommenderas. Läs mer
  • 2020-03-09

Nathalie B skrev om HemMiljö
    Storstädningen var toppen! Skinande rent, trevliga städare, bra kommunikation. Läs mer
  • 2020-02-26

Jessica L skrev om HemMiljö
    Anlitade hjälp för flyttstädning och är riktigt nöjd. De två som städade var väldigt trevliga och gjorde de lilla extra som egentligen inte är inkluderat för att de hade tid över. Kommer definitivt återkomma till företaget i framtiden vid behov. Läs mer
  • 2020-02-26

Anthony C skrev om HemMiljö
    Skickligt städat av oerhört trevlig personal
    Anthony Läs mer
  • 2020-02-13

Adam W skrev om HemMiljö
    Trevig personal, professionell service och väldigt bra städning Läs mer

Olle H skrev om HemMiljö
    Det är tredje gången jag beställer storstädning och jag blev väldigt nöjd. Två personer som städade och putsade fönster. Vårt hem blev väldigt rent och snyggt, tack för ett väl utfört arbete! Läs mer

Louise S skrev om HemMiljö
    Vi beställde en storstädning med fönsterputsning. Klockrent och kommer rekommendera er till alla jag känner! Läs mer

Mark N skrev om HemMiljö
    Bra städ, härlig service och fantastisk avi. Läs mer

Cristina W skrev om HemMiljö
    Storstädning:
    Trevligt och professionellt bemötta
    ”Glömde”att städa en bokhylla i sovrummet
    F.ö väldigt nöjda! Läs mer

Margareta T skrev om HemMiljö
    Stor städning så perfekt bra trevlig personal Jagär jättenöjd!! Margareta Tingström Djursholm Läs mer

Josefine L skrev om HemMiljö
    Storstädningen blev riktigt bra! Har numera bokat in hemstädning var fjärde vecka. Läs mer
  • 2020-01-30

Christine A skrev om HemMiljö
    Så nöjda med flyttstädningen! Och att ugnen och plåtarna blev som nya. Hade blivit rekommenderade att anlita HemMiljö. Läs mer
  • 2020-01-13

Linnea C skrev om HemMiljö
    Flyttstädning utförd till förväntat resultat. Trevligt bemötande. Läs mer
  • 2020-01-13

Eli H skrev om HemMiljö
    Flyttstädning. Mycket trevlig och proffsig personal som genomförde städningen. Läs mer
  • FILIPPA K

2020-01-04

FILIPPA K skrev om HemMiljö
    Använde Hemmiljö för flyttstädning.
    Superbra städat! Vi är väldigt nöjda. Läs mer
  • 2019-12-17

Birgitta F skrev om HemMiljö
    Vi fick fönstren putsade, motsvarade verkligen mina förväntningar. Super! Rekommenderas varmt!🤗 Läs mer
  • 2019-12-12

Rickard Ronnie Å skrev om HemMiljö
    Beställde flyttstäd. Jättenöjd! Allt såg skinande rent ut, även bakom spis och under badkar. Jättebra service vid mailkontakt också. Kommer definitivt boka Hemmiljö igen inför nästa flyttstäd. Läs mer
  • 2019-12-09

BERIT K skrev om HemMiljö
    Väldigt nöjd! Flyttstädning och fönsterputs. Kommer garanterat att anlitas igen! Läs mer
  • 2019-12-07

Eva Agneta L skrev om HemMiljö
    Använde storstädning och fönsterputs. Våra förväntningar var att det skulle bli rent och snyggt och det blev ännu bättre toppen städat.
    Absolut något jag kommer att rekommendera till andra att använda HemMiljö.
    Vi kommer att använda er vid flera tillfällen. Läs mer
  • 2019-12-04

Eva Maria E skrev om HemMiljö
    Synd att ni bokar upp tiden 1600 och framåt, det är ju nattsvart ute och då missas lite, vill hellre ha fm tid Läs mer
    2019-12-04 HemMiljö svarar Eva Maria E
    Hej Eva, tack för din reco! När man bokar städning via oss så kommer vi tillsammans med kunden överens om en tid som fungerar, vi bokar alltså inte in en tid utan att ha fått bekräftat från kunden ifråga att det fungerar. Det är väldigt tråkigt att höra att du inte blev nöjd med resultatet. Du får gärna ringa till vår växel på 020-10 00 15 då vi har en 48-timmars nöjd kundgaranti och självklart kommer tillbaka kostnadsfritt för att åtgärda det som missats.

karin L skrev om HemMiljö
    Storstädning ovh fönsterputs.
    Proffsigt bemötande och välgjort utfört arbete. Läs mer

Carina M skrev om HemMiljö
    Fönsterputs, som utfördes på ett proffsigt sätt! Trevlig person både vid beställning och utförande hemma hos oss! Läs mer

Madeleine H skrev om HemMiljö
    Flyttstädning. Toppentrevliga noggranna killar som mötte alla förväntningar på vad en flyttstädning ska innehålla. /Madeleine Läs mer
  • 2019-11-18

Cecilia P skrev om HemMiljö
    Mycket proffesionellt och noggrant utförd fönsterputs! Trevliga och sympatiska personer som gjorde jobbet! Läs mer
  • 2019-11-16

Karin L skrev om HemMiljö
    Fönsterputsning . Var mycket nöjd med resultatet och bemötandet från er representant. Läs mer
  • 2019-11-14

Hanna E skrev om HemMiljö
    Mycket nöjd med flyttstädningen! Smidig bokning och kommunikation, bra resultat. Uppskattar miljötänk och kollektivavtal. Läs mer
  • 2019-11-13

Andrea Natalia M skrev om HemMiljö
    - Storstädning
    - trevligt bemötande, både via mejl och av dem som utförde tjänsten.
    - förväntade mig ett proffsigt bemötande och bra städning. Företaget levde upp till bemötandet. Helt ok städning. Dock kunde spisen, badkaret städats grundligare. Samt hade mindre mattor inte ristats eller dammsugits under. Annars mkt nöjd med resten. I synnerhet tvättning av fönster! Läs mer
    2019-11-13 HemMiljö svarar Andrea Natalia M
    Tack för din reco Andrea! Vi vill självklart att städningen ska kännas lika bra som bemötandet. Du får gärna ringa vår växel på 020-100015 så vi kan komma och åtgärda det som inte levt upp till dina förväntningar, då vi har en 48-timmars nöjd kundgaranti.
  • 2019-11-13

Kalle G skrev om HemMiljö
    Beställde storstädning och blev väldigt nöjd! Läs mer
  • Olle H

2019-11-11

Olle H skrev om HemMiljö
    Vi hade storstädning + fönsterputs idag och det kom två väldigt trevliga städare från HemMiljö och förvandlade vårt hem till ett skinande rent palats! Med fyra barn i hemmet så blir det snabbt smutsigt, men nu har vi ett helt nytt hem. Till och med ett handfat med dålig avrinning rensade de så att det nu funkar som det ska. Ugnsrengöring ingick också, vilket är ett plus. Sängar bäddade i alla fem sovrum, wow!
    Vi är fantastiskt nöjda och kommer definitivt anlita HemMiljö i framtiden.
    Hoppas denna feedback når fram till de som utförde städningen hos oss på Odelbergsvägen i Enskede Gård. Läs mer
  • 2019-11-11

Daniel S skrev om HemMiljö
    Anlitade HemMiljö för att utföra flyttstädning. Allt fungerade smidigt, de kom på utsatt tid och resultatet blev en välstädad lägenhet. Har anlitat HemMiljö för hjälp med flyttstädning tidigare och skulle anlita dom igen om behov finns i framtiden. Läs mer
  • 2019-11-07

Michael A skrev om HemMiljö
    Trevlig och effektiv personal.
    Jobbet som utfördes blev superbra Läs mer
  • 2019-11-06

Håkan B skrev om HemMiljö
    Fönstertvätt.
    Bra bemötande
    Vi är nöjda Läs mer
  • 2019-11-05

Ellen B skrev om HemMiljö
    Fint städat och trevligt bemötande! Läs mer
  • Mia S

2019-10-28

Mia S skrev om HemMiljö
    Fönsterputsning. Snabbt svar och respons via mail gällande kostnad och förslag på tillfälle. Väldigt trevlig och tillmötesgående personal som var hemma och putsade hos oss! Läs mer
  • 2019-10-24

Annkatrin W skrev om HemMiljö
    Professionellt bemötande allt ifrån beställning till utförande.
    Denna gång väldigt positivt o charmigt med de två ungdomarna som arbetar hos er ett tag under deras fleråriga jordenruntresa.
    Ta hand om dem. De skickade ut mycket positiv energi samtidigt som de var professionella. Läs mer
  • 2019-10-24

Mats S skrev om HemMiljö
    Grovstädning. Läs mer
  • 2019-10-10

Simon J skrev om HemMiljö
    Fick ett mycket bra intryck av Gabriel och hans kollega som städade vår lägenhet på 66m2.
    Dom gjorde ett världsklass jobb, aldrig haft så ren lägenhet. Läs mer

Emelie T skrev om HemMiljö
    Vi bokade en storstädning. Personalen gjorde någon miss men firman kom och fixade det två dagar efter. Vi kunde ha gått igenom innan städning mer tydligt vad det var för städning vi bokat, något att komma ihåg tills nästa gång. Jag är nöjd och kommer anlita samma firma vid nästa storstädning! Läs mer

Anette R skrev om HemMiljö
    Lite svårt med språket men det funkade i alla fall Läs mer

Hilda D skrev om HemMiljö
    Smidigt att boka för flyttstäd! Några små korrigeringar behövdes göras vid slutinspektionen men städarna fixade det snabbt. Läs mer
  • 2019-09-24

Louise H skrev om HemMiljö
    Ordentligt och effektiv uträttad fönsterputsning Läs mer
  • Marcus P

2019-09-14

Marcus P skrev om HemMiljö
    Kom i utsatt tid och genomförde ett utmärkt städarbete i vår flyttstädning. Ringde innan allt var klart sen möttes vi upp för slutbesiktning. Läs mer
  • 2019-09-10

Maria W skrev om HemMiljö
    Flyttstäd, jättebra bemötande, inget krångel alls. Läs mer
  • 2019-09-09

Sofie L skrev om HemMiljö
    Fantastisk personal, effektiva o superduktiga. Våra fönster har aldrig någonsin varit så rena. Inte första gången vi anlitar Hemmiljö och absolut inte sista. Kan varmt rekommendera dom! Läs mer
  • 2019-09-06

Emmy K skrev om HemMiljö
    Beställde storstäd + fönsterputs.

Bemötandet var både från administration + utförare utomordentligt proffsigt, personligt och trevligt.

Hade inga direkta förväntningar då jag själv är överdrivet noggrann när det kommer till städning.

Visserligen hade de missat några lister och jag förutsatte att de skulle dra ut ex sängen för att städa där men resultatet överlag var så otroligt bra att jag vill ge högsta betyg.

Hade länge tänkt att jag måste ta hand om missfärgning/mögel på badrumstaket som bildats över tid då ventilationen inte är bra. Jag bad INTE extra om det men personalen hade noterat möglet och städat det och jag är överlycklig!! För att inte tala om min ugn- den ser sprillans ny ut! Mina fönster är från 1943 och resultat där är fantastiskt också!

Så... några missar men i helhet toppbetyg! Läs mer
    2019-09-06 HemMiljö svarar Emmy K
    Hej Emmy, tack för att du tog dig tiden att skriva en så fin reco-recension. Att de glömde några lister var slarvigt! Att de inte drog ut sängen är dock helt enligt våra rutiner då personalen inte får flytta på några möbler med risk för att skada golvet samt att det är en arbetsmiljöfråga.

Personalen som var hemma hos dig kommer att få den fina feedbacken kring bemötandet samt utförandet.
  • 2019-09-05

Britt-Marie H skrev om HemMiljö
    Mycket noggrann och väl utförd storstädning. Kom i tid och var trevliga. Läs mer
  • 2019-09-05

Patrik J skrev om HemMiljö
    Flyttstädning: Kom i tid, trevlig personal, lite slarvigt med dammsugandet men annars helt ok. Läs mer
  • Johan I

2019-09-04

Johan I skrev om HemMiljö
    Helt okej flyttstädning med några missar. Bra kontakt med kundservice. Läs mer

Lugnets Allé 5, 120 65 Stockholm