HemMiljö

Lugnets Allé 5, 120 65 Stockholm — Visa karta

Städning med rent samvete för både människa och miljö.

HemMiljö är ett Svanen-märkt företag som städar i hela Storstockholm och vi erbjuder såväl abonnemang som hjälp vid enstaka tillfällen. Vi har kollektivavtal och är auktoriserade av Almega.

Vi arbetar med både företagskunder och privatpersoner och erbjuder egen kontaktperson, samma återkommande städare, fastpris, ingen bindningstid med en månads uppsägning och framförallt nöjd kund-garanti! Vi har hemstädning, kontorsstädning, butiksstädning, flyttstädning, storstädning, trädgårdstjänster och mycket mer. Välkomna att kontakta oss för bokning och offert!
Lör-Sön: Stängt
4.4/5
4.4/5
4.2/5

Läs vad 1115 kunder tycker om HemMiljö

• Monica K
    Monica K skrev om HemMiljö
    Jag har använt Hemmiljö i flera år på rekommendation av en annan av era användare. Jag har inte hft regelbunden städning, men har varit mycket nöjd med de olika personer som varit här och städat för mig Läs mer
  • Maria O
    Maria O skrev om HemMiljö
    Vi beställde flyttstäd, det gick snabbt och smidigt att boka, med snabb och tydlig återkoppling vid frågor via mail. De som kom och städade var väldigt trevliga och duktiga, vi blev mycket nöjda! Läs mer
  • Carolina M
    Carolina M skrev om HemMiljö
    Sportmedarbetare storstädning! Punktliga, trevliga, noggranna. Lyx att komma hem till doften av grönsåpa! Läs mer
  • Karin R
    Karin R skrev om HemMiljö
    Man betalar för flyttstädning, så man förväntar sig att det ska bli rent. Det blev det tyvärr inte. Har du inte tid att kontrollera städningen och sedan låta dom göra om städningen en eller två gånger pga bristande kvalitet skulle jag välja en annan firma. Läs mer
    2018-09-19 HemMiljö svarar Karin R
    Hej Karin, tack för din reco! Vi beklagar att flyttstädningen inte levde upp till dina förväntningar. Som du nämner i ditt inlägg så är vår policy att vi vill att kunden ska medverka vid en besiktning och om man inte har möjlighet till det så har vi en 48 timmars nöjd kund garanti. Då du varken hade möjlighet att medverka på en besiktning eller hade möjlighet att låta vårt team komma tillbaka så erbjöd vi dig rabatt på fakturan då vi vill att alla våra kunder ska bli nöjda, trots att det inte ingår i vår policy att ge rabatt. Om du inte känner att ärendet är löst så får du gärna ringa oss på 020-100015 för en vidare dialog.
  • Emma A
    Emma A skrev om HemMiljö
    Vi köpte fönsterputs. Resultatet blev väldigt bra, men städaren förstod inte hur man öppnade våra fönster för att komma åt och tvätta emellan. Detta resulterade i ytterligare ett besök och en extra debiterad timme (och en del irritation). Trots detta är vi nöjda och slutkostnaden för fönsterputs från HemMiljö blev ändå billigare än andra offerter vi fått. Läs mer
    2018-09-19 HemMiljö svarar Emma A
    Hej Emma. Tack för din feedback! Att våra fönsterputsare inte kan öppna fönstren är mycket ovanligt då de sett de flesta typer av fönster, vi beklagar att det skedde hemma hos er. Då vi inte vill att vår personal ska ta sönder något så anser vi att det är bättre att de vid undantagsfall låter bli att öppna fönstren än att de använder våld för att öppna dem (vilket vi meddelade er om när fönsterputsaren ringde och sa att han inte fick upp dem). Vi ber om ursäkt för att det blev omständligt men vi är glada för att ni tycker att resultatet i slutändan blev bra!
  • Lennart S
    Lennart S skrev om HemMiljö
    Jag beställde fönsterputsning för 4 rum och kök. Jag sa att det var många fler fönster än vanligt och större och högre än förväntat. Jag fick en prisuppgift (1050 kr) en tid snabbt så det kändes bra. Fick bra bemötande i övrigt. När fönsterputsaren kom så förstod han att det inte skulle räcka med tre timmar och han kontaktade kontoret och fick ok på längre tid. Han var där i nästan 4 timmar och han fick slita ordentligt. Flera av våra övre fönster är svåra och tunga. Han var så vänlig och serviceinställd så jag skämdes lite. Borde ha varit mer noggrann när jag beskrev mina fönster.
    Jag blev bra bemött av alla men det kanske är så att schablonerna för priset inte är så träffsäkra. Med vänlig hälsning Maria Standell Läs mer
    2018-09-17 HemMiljö svarar Lennart S
    Tack för den fina feedbacken Maria! Vad det gäller tiden så är den estimerad just efter sjöstaden och vanligtvis brukar det inte vara något problem att hinna med 4 rok på 3 timmar när man är en professionell fönsterputsare. Som du skriver så hörde fönsterputsaren av sig och bad om mer tid, han fick alltså betalt för fyra timmar även om vi debiterar er för tre. Fönsterputsaren som var hemma hos er kommer att få beröm för det fina kundbemötandet!
  • Caroline Z
    Caroline Z skrev om HemMiljö
    Helt ok flyttstädning, men inte tipptopp (1,5:a på 41 kvm). Några märken på väggen i köket var kvar och handtaget på spisen var inte rengjord. I övrigt ok, smidig kontakt med företaget och betalning. Läs mer
    2018-09-17 HemMiljö svarar Caroline Z
    Hej Caroline! Tack för din rekommendation. Personalen som var hemma hos er kommer att få feedbacken kring handtaget på spisen samt väggen. Jag hoppas att du hade möjlighet att vara med på besiktningen så att personalen kunde åtgärda felen direkt på plats och om inte att du använde dig av vår 48 timmars nöjd kund garanti. Du är varmt välkommen att kontakta oss på kontoret på 020-100015 vid frågor.
  • Björn I
    Björn I skrev om HemMiljö
    Provstädning och fönsterputs. Både städerskan och de två fönsterputsarna var trevliga och professionella och gjorde ett utmärkt jobb. Vi är mycket nöjda! Läs mer
  • Christina L
    Christina L skrev om HemMiljö
    Jag har fått fönstertvätt och är väldigt nöjd, trots att mannen bara kunde engelska och eftersom jag kan prata engelska var det ok för mig. Men för boende i Sjöstan borde dom få betalt för mer än 2 timmar för en 2:a, finns inte en chans att hinna på den tiden. Många fönster och svåra att öppna och stänga. Om jag inte hade haft min särbo här hade han varken kunnat öppna eller stänga det största fönstret i köket och det har varit problem varje gång ni varit här! Läs mer
  • Maria W
    Maria W skrev om HemMiljö
    Snabb och duktig, kommer att använda dem igen. Läs mer
  • Lars P
    Lars P skrev om HemMiljö
    Städ och fönsterputsning. Väl genomfört av trevlig personal. Städade mer och bättre än förväntat. Mycket nöjd. Läs mer
  • Lise-Lotta R
    Lise-Lotta R skrev om HemMiljö
    Fönsterputs, trevligt bemötande.

Tack för ett jättefint jobb hemma hos oss. Våra fönster var tipp topp rena + att spröjs var rena och på plats. Mycket nöjda. Läs mer
  • Micke
    Micke skrev om HemMiljö
    Snabba svar, flexibelt, bra utfört. Läs mer
  • Malin T
    Malin T skrev om HemMiljö
    Supertrevliga och punktliga. Positiva och noggranna. Läs mer
  • Malin E
    Malin E skrev om HemMiljö
    Jättetrevlig och professionell personal. Härligt bemötande. Otroligt fint och välstädat. Rekommenderar varmt! Läs mer
  • Leif W
    Leif W skrev om HemMiljö
    Seriös inställning, bra städare, fantastiskt resultat på utfört jobb! Läs mer
  • Jan D
    Jan D skrev om HemMiljö
    Flyystädning 120kvm. radhus. fakturanr. 102168.
    Bra bemötande/ men lite språk förbistring.
    Snyggt städat.
    Tiden kanske för kort för personalen
    beräknad tid 12man/tim.
    Verklig tid vart 16man/tim.
    Fast pris så ok.
    Man måste själv dra fram spis och kylskåp för
    att få städat bakom dessa?
    Annars mycket bra.

mvh Jan Läs mer
    2018-09-03 HemMiljö svarar Jan D
    Hej Jan, vad roligt att höra att du blev nöjd med flyttstädningen! När vi bestämmer tid för en flyttstädning så utgår vi ifrån hur stort huset eller lägenheten är, hur långt tid det tar i praktiken varierar dock eftersom det helt beror på hur mycket det finns att göra. I de fall det tar mycket längre tid än beräknat så får personalen betalt för den tiden men det är inget vi debiterar kunden för.  Anledningen till att vi vill att kunden ska dra ut kyl, frys och spis är för att vi inte vill be personalen att göra det då det dels är en ergonomifråga samt att det skulle kunna repa golvet. Jag hoppas att du har fått svar på dina funderingar!
  • Marianne K
    Marianne K skrev om HemMiljö
    Tack! Jag är mycket nöjd med det arbete som utfördes i mitt hem. Professionellt!!
    Dessutom mycket sympatiska personer som utförde jobbet. Känslan är att man skulle vilja ge de något extra, men vet att det gör man inte. Det är 4:de gången jag anlitar hemmiljö och jag är alltid lika nöjd.
    Denna gång var de extra duktiga och trevliga. Stort, stort A. Med vänlig hälsning, Marianne Kaplan Läs mer
    2018-08-31 HemMiljö svarar Marianne K
    Hej Marianne, tack för den fina feedbacken! Vi ska hälsa personalen som var hemma hos dig att ni blev väldigt nöjda med bemötandet och storstädningen.
  • Robin E
    Robin E skrev om HemMiljö
    Trevliga och bra. Enkel kommunikation. Läs mer
  • Eric N
    Eric N skrev om HemMiljö
    Det mesta var rent. Men en del tydligt slarv så som kletig fläck mitt i ett av få köksskåp. Mjölfläckar kvar på mattorna kökslådorna. Skadat/frätt handtag i köket. Läs mer
    2018-08-31 HemMiljö svarar Eric N
    Hej Eric! Tack för din feedback, den kommer att framföras till teamet som var hemma hos dig. Jag kan inte se att du har hört av dig till oss angående er städning men vi har en 48h nöjd kund garanti där vi kostnadsfritt kommer tillbaka för att åtgärda det som missats. Du får gärna kontakta oss på kontoret om du önskar att vi kommer tillbaka.
    Anton J, HemMiljö gillar detta
  • Anneli W
    Anneli W skrev om HemMiljö
    Anlitade för flyttstädning. Seriösa och noggranna. Läs mer
  • Ann-kristin K
    Ann-kristin K skrev om HemMiljö
    Beställde fönsterputsning med kort varsel och det fungerade utmärkt bra. Och rena fönster blev det😃 Läs mer
  • Anna B
    Anna B skrev om HemMiljö
    Utmärkt fönsterputs (varför 30 tecken, obegripligt) Läs mer
  • Elisabeth B
    Elisabeth B skrev om HemMiljö
    köpte storstädning plus fönstertvätt
    bra och snabb service och återkoppling på mail
    bra städat
    lever upp till förväntningarna Läs mer
  • S
    S skrev om HemMiljö
    Det här bolaget visar gång på gång att de har usel kundservice. Min fru skrev en recension för ett tag sedan, där de besvarat med bortförklaringar och lögner. Så här kommer min enskilda upplevelse av dem:

Efter att ha väntat fyra månader på att få en skada åtgärdad så sätter Hemmiljö oss i kontakt med en reparationsfirma som gör ett dåligt jobb och sedan slutar svara på mail och telefon när vi försöker boka en uppföljningstid. Till Hemmiljö säger de tydligen att de har svårt att boka in en tid med oss, vilket är det vi får höra av Hemmiljö när vi vänder oss till dem för att få hjälp att snabba på ärendet. När vi säger att ”vi har flera sms med reparationsfirman vi kan visa er där det tydligt framgår att vi är helt flexibla, aldrig tackat nej till en tid utan bara vill få det avklarat” svarar Hemmiljö drygt med ”nä, de säger att ni är svåra”. Denna inställning - att det är kunden som är jobbig eller har fel, är tydligen oförändrad då de använder samma argument och bortförklaring i sitt svar på min frus recension, och försöker lägga tillbaka ansvaret på någon annan än sig själva.
    Detta i kombination med den tråkiga attityden jag mött från Hemmiljö där ingen på bolaget verkar vilja ta ansvar för en god kundservice, gör att man verkligen vill ta avstånd från ett sånt här företag. Bara den saken att det tog totalt ett halvår innan skadan var åtgärdad (och att vi har skriftligt bevis där vi mailade Hemmiljö flera gånger utan något svar) medan Hemmiljö i sin respons till min frus recension säger att de ”omgående” tagit tag i ärendet synar deras bluff. Läs mer
    2018-08-20 HemMiljö svarar S
    Hej! Som vi tidigare skrivit till din fru ber vi så hemskt mycket om ursäkt. Vi tycker att det är väldigt tråkigt att er upplevelse av vårt företag är så dålig och vi tar till oss av er feedback.
  • Jessica B
    Jessica B skrev om HemMiljö
    Bra bemött men nya ägaren av lägenheten var INTE nöjd så städarna fick göra om Läs mer
    2018-08-16 HemMiljö svarar Jessica B
    Hej Jessica, Tack för din feedback! Vid stor- samt flyttstädningar vill vi gärna att man som kund ska besikta städningen så att eventuella missar kan åtgärdas på plats. Vi brukar även rekommendera att köparna, om det är möjligt är de som kommer och besiktar så att vi vet att de är nöjda med slutresultatet.

Vi strävar efter att alla våra kunder ska vara nöjda med oss som leverantör så för oss var det en självklarhet att åka tillbaka och åtgärda det som missats trots att vi ringde er för besiktning och att det gått längre tid än vad som täcks av vår nöjd kund garanti vilket är 48 timmar, när era köpare ringde till oss. Vi hoppas att ni kommer anlita oss igen och att vi då får chansen att göra ett fläckfritt jobb!
  • Emmy
    Emmy skrev om HemMiljö
    Dålig service och arrogant bemötande!
    Vi hade en städerska i ett halvår och hon fungerade bra men råkade förstöra inredningen i vårt kök. Detta blev ett jättestort projekt för oss att ställa till rätta. Först fick vi ringa och maila Hemmiljö i fyra månader innan de till slut tog tag i ärendet och skickade en firma för reparation. Den firman de skickade kunde inte reparera skadan och skulle återkomma men gick sedan inte att få tag i och det drog ut ytterligare på tiden. När vi pratade med Hemmiljös kundtjänst och VD via mail möttes vi av arrogans och slapphet och det låg på oss att driva på för att något skulle hända. Till slut när vi ringt och mailat med flera olika personer, inklusive VDn, utan att något hände och slutligen informerade om att vi skulle göra ett rättsligt ärende av saken så skickade Hemmiljö en ny firma som åtgärdade felet, men då hade det gått ett halvår och vi hade lagt väldigt mycket tid och energi på att driva detta ärende samt legat ute med pengar under lång tid. Vi har även bekanta som fick sitt golv förstört och vad tvungna att ligga på ordentligt för att det skulle hända något, så det är uppenbarligen något de satt i system. Hemmijlö är alltså en firma som inte bryr sig om sina kundrelationer, för att inte nämna lagliga skyldigheter, och vi har självklart sagt upp kontraktet och kommer aldrig mer anlita dem. Läs mer
    2018-08-16 HemMiljö svarar Emmy
    Hej Emmy. Tack för din reco! Det är väldigt tråkigt att höra att du känner dig så dåligt bemött både när det gäller service och bemötande. Våra interna rutiner är att personalen alltid ska kontakta en arbetsledare när något går sönder så att vi direkt kan kontakta kunden i fråga samt en firma som kan åtgärda felet om det skulle behövas. Som tur är så händer det extremt sällan att vår personal råkar ha sönder kakel i kök eller badrum vilket gör att vi inte har en fast samarbetspartner utan måste anlita en firma för att reparera skador som den som uppkom hos dig. Vi försöker alltid att anlita en firma som kan komma så snabbt som möjligt med bra rekommendationer. Det var första gången vi använde den leverantören som kom till er och det är väldigt beklagligt att de inte gjorde klart jobbet, när vi pratade med dem sa de att ni varit väldigt svåra att boka in tider med.  När du väl kontaktade oss om att jobbet inte var slutfört så bokade vi in en ny hantverkare omgående. Vi ber så hemskt mycket om ursäkt för att just ditt fall tagit sån tid innan det blev åtgärdat.
  • Mikhail N
    Mikhail N skrev om HemMiljö
    Good service, fast responses.

Some spots were left on a floor and I wish I had time to call them back (they are offering re-cleaning when not satisfied). Other then that - everything is smoooooth! Läs mer
  • Nils-Eric G
    Nils-Eric G skrev om HemMiljö
    Bra bemötande från början och mycket bra utförd tjänst av engagerade medarbetare. Läs mer
  • Ing-Britt L
    Ing-Britt L skrev om HemMiljö
    Hej! Vi köpte storstädning och fick verkligen det vi beställde!!
    Vi är mer än nöjda med såväl arbetets utförande som bemötandet från från företaget i samband med beställningen!
    Med vänlig hälsning, Ing-Britt Lewén Läs mer
  • Louise H
    Louise H skrev om HemMiljö
    Bra städning, punktliga och trevliga. Vet inte hur de står sig i pris jämfört med andra städbolag men väl utfört arbete i alla fall! Läs mer
  • David S
    David S skrev om HemMiljö
    Bra flyttstäd och trevlig personal - rekommenderas. Läs mer
  • Robin K
    Robin K skrev om HemMiljö
    Bra flyttstäd. Var flexibla utifrån de specifika förutsättningar jag hade och städningen blev väl genomförd. Läs mer
  • Johan O
    Johan O skrev om HemMiljö
    Korrekt,
    Precist
    Utmärkt!

👍👍👍👍 Läs mer
  • Johannes L
    Johannes L skrev om HemMiljö
    Toppenbra städföretag som verkligen levererade! De var snabba och väldigt duktiga! Vi är jättenöjda med resultatet och rekommenderar dem! Läs mer
  • Måns L
    Måns L skrev om HemMiljö
    Jättebra hemstädning vid första 2h besök. Kommer fortsätta med dem! Läs mer
  • Yussra M
    Yussra M skrev om HemMiljö
    Toppen städning. Fint och mycket professionellt gjort. Rent och ordentligt. Rekommenderar de starkt. Bra priser. Läs mer
  • Thaer A
    Thaer A skrev om HemMiljö
    Testa en prova-på-städning (2h) och för det priset var det solklart värt det och städerskan var professionell! Det var några smådetaljer jag uppmärksammade i efterhand men i det stora hela går detta att åtgärda vid återkommande besök och om det är samma städerska. Läs mer
  • Cecilia H
    Cecilia H skrev om HemMiljö
    Fönsterputsningens resultat levde helt upp till
    mina förväntningar!
    Kunde inte gjort det bättre själv, tvärt om!!!
    Mycket trevligt bemötande av de två som hjälpte mig.
    Med vänlig hälsning, Cecilia Läs mer
  • Adele
    Adele skrev om HemMiljö
    Bokade flyttstädning och är nöjd med reslultatet överlag. Bra fönsterputsning och bra städat i kök och badrum mm. Kontakten med kundtjänst har varit bra och städarna var trevliga.
    Det som drar ner betyget är att de var en halvtimme sena, att jag inte fick protokollet med alla städpunkter förrän direkt efter besiktiningen (hade underlättat att ha punkterna vid besiktningen) och att jag senare upptäckte att det slarvats med dammtorkning i vissa skåp. Läs mer
  • Kerstin C
    Trevligt bemötande.
    Rena fönster! Läs mer
  • Birgitta M
    Birgitta M skrev om HemMiljö
    Trevlig seriös fönsterputsare. Bra bemötande från kontaktpersonen från Hemmiljö. Bara positiva lovord. Läs mer
  • Anette K
    Anette K skrev om HemMiljö
    Fönsterputs.
    Otroligt noggrann och fint putsat även kontakt vid beställning fungerade utmärkt.
    Använder alltid HemMiljö när jag behöver hjälp. Läs mer
  • Emil S
    Emil S skrev om HemMiljö
    superbra städat, bra mottagande.
    Priset var lite väl dyrt, men väl värt det. Läs mer
  • Krister G
    Krister G skrev om HemMiljö
    Tvätt och putsning av ett stort fönster en trappa upp i huset.

Mycket bra, men något förvirrat!

Förväntningarna var höga. Har tidigare ett flertal gånger fått detta fönster iordninggjort, men den tidigare fönsterputsaren har av hälsoskäl slutat.
    I stort sett bra men fönsterputsaren verkade inte förberedd på den uppgift han stod inför. Kom bla med en stege en meter hög
    och måste därför hämta en ny stege, so även den var i minsta laget.
    Efter avslutat arbete inspekterade vi gemensamt fönstret och fann att det inte var helt tillfredsställande, varför vi inifrån lägenheten lyckades korrigare detta.
    Med tanke på ovanstående "strul" finner jag priset alltför högt,
    620 kr efter rotavdrag, för 25 minuters arbete.
    Den förre fönsterputsaren tog för motsvarande arbete 320 kr.

Men, trots allt, fönstret är nu rent och snyggt, vilket känns bra.

Med vänlig hälsning

Krister Gerner Läs mer
  • Gunnel J
    Gunnel J skrev om HemMiljö
    Storstädning.
    Snabbt svar med datum och tid.
    Relativt höga förväntningar som man levde upp till.
    Personalen var glad och trevlig, arbetade omsorgsfullt och systematiskt, samarbetade väl. Ett mycket bra utfört arbete. Läs mer
  • Norberg B
    Norberg B skrev om HemMiljö
    Vi ett par 75-årsåldern, skall byta bostad - utan trappor. Mycket fin hjälp, då vi inte längre klättrar på stege, i vår lägenhet med hög takhöjd. Väldigt nöjd med utförandet. Effektiv och positiv personal !!!! Kan verkligen rekommenderas. Läs mer
  • Camilla O
    Camilla O skrev om HemMiljö
    Köpte storstädning med fönsterputs. Blev ganska nöjd med resultatet, framförallt fönsterputsningen. Dock glömdes avtorkning av vardagsrumsbordet och några lister. Läs mer
  • Linn K
    Linn K skrev om HemMiljö
    Fönsterputs
    De ringde och meddelade att de var tio minuter sena. Det gav ett seriöst intryck. Han som utförde jobbet var trevlig och duktig. Han pratade engelska vilket för vissa kan vara jobbigt om man inte kan engelska. Men för mig gjorde det ingenting. Läs mer

Lugnets Allé 5, 120 65 Stockholm