HemMiljö

Lugnets Allé 5, 120 65 Stockholm — Visa karta

Erbjudande! Startpaket för nya kunder.
Starta ditt abonnemang med en storstädning.
- 10% rabatt på storstädningen!
- Första abonnemangsstädningen till 99 kr/tim i max 4 timmar.
- Helt bindningsfritt.
Kontakta oss om du är intresserad av vårt startpaket!

Städning med rent samvete för både människa och miljö.
HemMiljö är ett Svanen-märkt företag som städar i hela Storstockholm och vi erbjuder såväl abonnemang som hjälp vid enstaka tillfällen. Vi har kollektivavtal och är auktoriserade av Almega.

Vi arbetar med både företagskunder och privatpersoner och erbjuder egen kontaktperson, samma återkommande städare, fast pris, ingen bindningstid med en månads uppsägning och framförallt nöjd kund-garanti! Vi erbjuder hemstädning, kontorsstädning, flyttstädning, fönsterputsning och storstädning. Välkomna att kontakta oss för bokning och offert!
Lör-Sön: Stängt
4.3/5
4.4/5
4.2/5

Läs vad 1187 kunder tycker om HemMiljö

• 2019-03-20

Jaana Kaarina F skrev om HemMiljö
    Är jättenöjd med städningen, personalen var i tid och väldigt effektiva och samspelta i sina arbetsuppgifter. Jag jobbade hemifrån och kände mig inte ivägen. Läs mer
  • 2019-03-19

Camilla H skrev om HemMiljö
    Storstädning
    Blev bra bemött av städarna
    Dock var reslutatet dåligt
    Slarvigt och dåligt städat tyvärr Läs mer
    2019-03-20 HemMiljö svarar Camilla H
    Hej Camilla, tack för din reco! Det är tråkigt att höra att städningen inte levde upp till dina förväntningar. Vi har en 48-timmars nöjd-kundgaranti där vi kommer tillbaka och åtgärdar eventuella missar, du får gärna kontakta vår kundtjänst på 020-10 00 15 eller mejla info@hemmiljo.se om ni önskar att vi kommer tillbaka.

När våra kunder inte är nöjda med den utförda tjänsten så uppskattar vi verkligen om kunden hör av sig till oss med feedback eftersom vi ständigt strävar efter att bli bättre, så även om du inte vill att vi kommer tillbaka så får du gärna höra av dig till oss ändå!
  • 2019-03-06

Pia K skrev om HemMiljö
    Köpte flyttstädning.
    Dorina och Florenc var punktliga, jättetrevliga och huset blev ordentligt städat. Fullfjädrade städproffs! Så rent och glänsande har det aldrig varit!

Proffsigt bemötande från alla inblandade; företaget känns seriöst (jämfört med andra skuttfirmor som erbjudit tjänster i samband med vår flytt).

Har aldrig anlitat ett städföretag. Jag är petig och vill egentligen inte att någon annan städar hos mig (det känns för "privat"), men vi överväger faktiskt att ta hjälp av HemMiljö i vårt nya hus :-)

Pia Läs mer
  • Annika S

2019-03-05

Annika S skrev om HemMiljö
    Fönsterputs.
    Bra bemötande och bra resultat. Läs mer
  • 2019-03-05

Emil S skrev om HemMiljö
    Smidigt, snabbt och bra flyttstäd Läs mer

Daniel A skrev om HemMiljö
    Bokning och allt har gått jätte bra och städningen håller toppklass Läs mer

Saga K skrev om HemMiljö
    Storstädning + fönsterputs.
    Valde leverantören då de använder miljövänliga städprodukter.
    Resultatet i kök och badrum var av god kvalitet men ett av fönstren blev repade under putsningen. Läs mer
    2019-02-27 HemMiljö svarar Saga K
    Hej Saga! Tack för den fina rekommendationen om städningen. Vad det gäller repan på fönstret så får du gärna kontakta vår kundtjänst på 020 10 00 15.

Magnus Christoffer K skrev om HemMiljö
    Beställde flyttstädning och fick snabbt en tydlig offert som jag godkände. De hörde av dig ett par dagar innan för att göra upp hur städarna skulle bli insläppta i huset. På städdagen dök det upp två väldigt engagerade städare (pratade dock endast engelska). Efter utförd städning visade de stolt hur mycket tid och arbete de lagt på att få saker ordentligt rena. Läs mer
  • 2019-02-25

Anna R skrev om HemMiljö
    Flyttstädning bostadsrätt, strukturerad kommunikation, snabba svar, bra städning och trevlig personal. Rekommenderas. Läs mer
  • 2019-02-18

Douglas T skrev om HemMiljö
    Bra städning och trevlig personal! Dock verkar städningen genomförts hårdhänt då flera saker satt löst efteråt. Bland annat dusch som läckte, soffben som var brutet och skåp som var löst. Läs mer
    2019-02-22 HemMiljö svarar Douglas T
    Hej Douglas! Att personalen är hårdhänt med inredningen är absolut inget som ska förekomma vid våra flyttstädningar och vi beklagar verkligen att saker suttit löst och gått sönder vid städningen. Jag hittar din bokning i vårt system men jag kan inte se att du har hört av dig till vår kundtjänst för att anmäla skadorna, om du önskar får du gärna kontakta oss på 020-100015 för att reda ut ärendet.
  • 2019-02-18

Gunilla L skrev om HemMiljö
    Jag köpte fönsterputs och fick snabbt en tid och tydlig information om vad som gällde. Fick sen mina fönster blanka och fina precis som jag hoppats. Är nöjd med att företaget är svanenmärkt och har justa överenskommelser med sin personal. Läs mer
  • 2019-02-12

My L skrev om HemMiljö
    Flyttstädning. Jag ringde på måndagen och de kom på torsdag samma vecka och städade. Det var rent och fräscht. De fotade alla skador som. Fanns i lägenheten innan de började. De kom lite tidigare än jag bett om och var trevliga (väntade utanför tills klockan blev kvart i 8). Fakturan kom på mejl tre vardagar senare. All kontakt var snabb och smidig. Jag tycker de var bra :) fönster, badrum, kök allt såg bra ut. Läs mer
  • 2019-02-09

Andreas H skrev om HemMiljö
    Vi bokade flyttstädning för ca 120m2 hus, i dec 2018, vi blev inte nöjda. Bokade flyttstäd pga att vi flyttade från Stockholm och behövde bli avlastade med städningen. Städet fick återkomma och åtgärda men blev inte rent i badrum efter 2ndr gången. Vid andra besöket - efter vi ”klagat” - skulle dom göra rent toalett golvet och försökte göra det med såpa, inte badrengöring (av dom miljövänliga).Killarna (2st) som kom till oss och städade verkade inte ha koll på vilka rengöringsmedel som skulle användas var, min man och köparen av huset påtalade vad dom använde . Tyvärr hade dom lite stöddig attityd och olika tidsangivelser från städarna och bokningscentralen. Tyckte synd om dom som flyttade in i vårat hus, stress även för dom. När man bokar flyttstäd så förväntar vi oss spegelblankt, golv, vask men tyvärr var det ”ränder” efter trasor -det påtalade vi inte ens för dom, åtgärdade själva. På hemsidan nämns checklistor som ska fyllas i innan en flyttstädning och sedan en rundgång tillsammans efteråt, checklistan användes inte hos oss och rundgången att godkänna städningen fick vi övertala till. Vi betalade flera tusen för flyttstädet, ingen möjlighet att vi skulle få någon justering på fakturan pga dålig städning. Läs mer
    2019-02-14 HemMiljö svarar Andreas H
    Hej Andreas! Vi har letat efter det här ärendet i vårat affärssystem och jag hittar inget ärende från december där vi har haft klagomål på ett badrumsgolv. Vänligen ring oss på 020 10 00 15 så vi får reda ut ärendet.
  • 2019-02-09

Kerstin H skrev om HemMiljö
    Städning i hemmet. Doftar gott när jag kommer hem men det förekommer att saker står lite härs och tvärs och t.ex. duschdraperiet ihopsnurrat. Brukar få rätta till när jag kommer hem. Det som irriterar är att jag själv helt och hållet får ta hand om skador när de uppstår. Har varit med om flera skador. Den senaste har jag inte orkat ta hand om (sönderslagen handblåst ljusstake) och ingen fråga om skaderegleringen. Läs mer
    2019-02-12 HemMiljö svarar Kerstin H
    Hej Kerstin! Tack för din rekommendation. Om du har synpunkter på hur saker ställs tillbaka så får du gärna meddela oss så vi kan ge feedbacken till personalen som jobbar hemma hos dig.

De rutiner vi har när vår personal av misstag tar sönder något är att man som kund får köpa nytt och skicka in kvittot till oss, så ersätter vi hela beloppet för det vi har tagit sönder. I fall att det skulle uppstå en större skada så tar vi kontakt med de eventuella hantverkare som behövs som sedan fakturerar oss. Det är mycket tråkigt att höra att ni har haft otur och att det har gått sönder saker vid ett flertal tillfällen hemma hos er, du får gärna vända dig till vår kundtjänst på 020100015 för ersättning av ljusstaken.
  • 2019-02-03

Hampus B skrev om HemMiljö
    Storstädning + fönsterputs.
    Det blev rent och fint utan några komplikationer. Läs mer
  • 2019-01-31

Emma S skrev om HemMiljö
    Jag köpte flyttstäd av er. Jag blev bemött mycket väl av både kundtjänst samt städare. Allting var fint städat, dock var vissa lister fortfarande dammiga men det var inget stort problem. Läs mer
  • 2019-01-24

Isabelle H skrev om HemMiljö
    Beställde flyttstädning. Städningen var helt ok, hade missat på vissa ställen som de rättade till på en gång. Märkte dagen efter några fler ställen de missat men inte så mycket att jag skulle ringa tillbaka dem (typ under element & lister, barngrind i trappa plus andra lister). Bra bemötande annars verkade väldigt seriösa, litet minus att de inte förstod så mycket svenska.
    Smidiga att ha att göra med! Lätta att få tag i. Jag jämförde flera städofferter och Hemmiljö hade både ett bra pris hade många av punkterna jag tyckte skulle ingå inne flyttstädning (ex fönster som en del företag verkade ta extra för varje fönster). Jag skulle rekommendera Hemmiljö. Läs mer
  • 2019-01-24

Johanna G skrev om HemMiljö
    Jag beställde en flyttstädning och har blivit mycket professionellt och trevligt bemött både av adminsitration och utförare. Anledningen till att jag valde HemMiljö är just att de värnar om miljön och bara använder miljöcertifierade produkter. Nackdelen är dock att vissa fläckar inte går att få bort med miljövänliga produkter, som missfärgningar mellan kakel- och klinkersplattor i badrummet.
    /Johanna Läs mer
  • 2019-01-18

David G skrev om HemMiljö
    Beställde storstädning av lägenhet, fick väldigt god hjälp sv deras kundtjänst, också väldigt nöjd med resultatet. Läs mer
  • 2019-01-17

Ellen R skrev om HemMiljö
    De var i tid, väldigt noggranna och tillmötesgående! Läs mer
  • Sanna Z

2019-01-14

Sanna Z skrev om HemMiljö
    Beställde flyttstädning och all kontakt med företaget har varit snabb och enkel. Städerna var på plats i tid och gjorde arbetet enligt checklista. Kan rekommendera! Läs mer
  • 2019-01-14

Joel P skrev om HemMiljö
    Väldigt nöjd med utförd städning, fanns inget att anmärka på, hela lägenheten var superren. Trevlig personal som städade med bra kundbemötande. Fakturan kom snabbt senare på kvällen. Kan inte ge annat än toppbetyg. Läs mer
  • Sofie G

2019-01-11

Sofie G skrev om HemMiljö
    Snabbt svar efter att jag skickat förfrågan. Kom två killar och städade och de kämpade järnet! Hade svårt att komma åt på ett ställa vid balkonginglasningen, och då ringde företaget upp mig för att förklara. Tycker det visar att de är service minded och bryr sig om sina kunder. Jag skulle rekommendera företaget till andra! Läs mer
  • 2019-01-07

Erik K skrev om HemMiljö
    Profesjonelle och bra återkopling Läs mer
  • 2018-12-21

Therese skrev om HemMiljö
    Bra och trevlig service och noga med att lyssna på din lägenhets behov och anpassa därefter. De har hunnit vara här två gånger hittills och allt har varit jätterent och fint när vi kommit hem. Rekommenderas! Läs mer
  • 2018-12-18

Morgan K skrev om HemMiljö
    Rent och snyggt. Endast små områden där man glömt att städa eller kunde ha städat bättre. Föranleder inga klagomål. Trevligt bemötande. Rekommenderas. Läs mer
  • Charlotte S

2018-12-18

Charlotte S skrev om HemMiljö
    Väldigt bra städning och trevligt bemötande Läs mer
  • 2018-12-14

Gunilla W skrev om HemMiljö
    Storstädning samt fönstertvätt
    Bra
    Hade inga förväntningar dock blev resultatet utmärkt
    Vi är nöjda och kommer gärna tillbaka
    De personer som städade var mycket tillmötesgående och arbetade effektivt o bra
    Hälsningar
    Gunilla westerlund Läs mer
  • 2018-12-14

Eivor L skrev om HemMiljö
    Städning av lägenhet.

Utmärkt bemötande.

Dorina som städade var väldigt duktig och trevlig och gjorde ett över förväntan bra jobb. Nästa gång vill jag att hon återkommer.

Jag är helt nöjd.
    Eivor Lindvall Läs mer
  • Steven C

2018-12-12

Steven C skrev om HemMiljö
    Vi har var städning var annan vecka. Blir rent och snyggt. Trevlig personal. Supernöjd! Läs mer
  • 2018-12-07

Johan E skrev om HemMiljö
    Har anlitat Hemmiljö för hemstädning sedan 2014 Läs mer
  • 2018-12-07

Margaretha B skrev om HemMiljö
    Fönsterputs
    Irena och Zlatko gjorde ett utmärkt jobb - effektiva, snabba och mycket noggranna Läs mer
  • 2018-12-06

Lotta R skrev om HemMiljö
    Storstädning. Jättefint städat å trevligt bemötande! 😊 Läs mer
  • 2018-12-06

Lena O skrev om HemMiljö
    Fönsterputs och storstädning. Fönsterputs var bra men städningen inte ok, under badkaret var det skitigt trots att det är öppet under och hyfsat lätt att komma åt. Läs mer
    2018-12-07 HemMiljö svarar Lena O
    Hej Lena! Vad synd att vi missade under badkaret när resterande var bra. Jag såg under ditt kundkort att du inte har hört av dig direkt till oss och gett oss en möjlighet att komma tillbaka och åtgärda missen. VI har en 48-timmars nöjd kundgaranti där vi kommer tillbaka om kunden skulle vara missnöjd med något. Vi hoppas att du väljer att boka oss igen framöver och att vi då gör ett fläckfritt jobb!
  • Birgitta F

2018-12-06

Birgitta F skrev om HemMiljö
    Anlitade en fantastiskt fönsterputsare från Hemmiljö. Snabbt svar på förfrågan och snabb bokning, trots att det var ganska nära inpå julen.
    Fönstren verkligen skiner till glädje för oss alla i familjen! Rekommenderar Hemmiljö varmt! Läs mer
  • Stoffe.

2018-11-29

Stoffe. skrev om HemMiljö
    VI bytte till Hemmiljö efter att vi var missnöjda med andra firmor som i våra ögon inte gjorde ett bra jobb.

Det var lätt att få en tid som passade oss, de är noggranna med att fråga om de skall skicka en vikarie.

Om det är något vi anser är dåligt utfört eller som de kan göra annorlunda så är de lyhörda och lyssnar och ändrar sina tjänster efter det vi efterfrågar.

Bra kommunikation med arbetsledning och det känns som en seriös firma rakt igenom. Läs mer
  • 2018-11-26

Melisa J skrev om HemMiljö
    Trevlig bemötande! Trevlig och professionell personal. Rekommenderas varmt. Läs mer
  • 2018-11-26

Birgitta L skrev om HemMiljö
    Mycket noggrant och snyggt rengjorda fönster! Läs mer
  • 2018-11-24

Frida K skrev om HemMiljö
    Jag har en mycket bra upplevelse av hemmiljö, trots att jag var väldigt sen så var de så vänliga och gjorde ett jätte bra jobb! Jag är jätte nöjd och skulle gärna rekommendera hemmiljö till andra! Läs mer
  • 2018-11-21

Johan R skrev om HemMiljö
    Fönsterputs. Lätt att boka tid med kort varsel. Trevlig, duktig kille utförde jobbet bra. Inte högsta betyg pga att det kändes för dyrt. Läs mer
  • Dan G

2018-11-19

Dan G skrev om HemMiljö
    Trevligt bemötande, effektiva och nästan prickfritt. Läs mer
  • 2018-11-19

Malin L skrev om HemMiljö
    Mycket trevlig personal. Noggranna och effektiva. Aldrig haft så rent hemma. Läs mer
  • 2018-11-19

Mari L skrev om HemMiljö
    Trevliga skickliga personer som städade hos oss , mkt nöjd! Läs mer
  • Kennet M

2018-11-19

Kennet M skrev om HemMiljö
    Fönstertvätten utfördes på ett mycket proffsigt sätt och trots att det blev mörkt ute innan jobbet var slutfört var fönstren jättefina.
    Personen som kom var mycket artig och trevlig! Läs mer
  • 2018-11-18

Inger W skrev om HemMiljö
    Hemmiljö var hos mig och gjorde storstädning. Deras HR hänvisade till att de gjort återbesök. Städarna talade inte svenska och låtsade ej förstå mina klagomål. När Hemmiljö fått betalt för sitt undermåliga arbete beklagade ledningen att de nått upp till fjolårets standard. Det kändes som ett hån. Aldrig mer anlitar jag dem. Läs mer
    2018-11-19 HemMiljö svarar Inger W
    Hej Inger. Då vi har haft mycket kontakt och eftersom ärendet är avslutat så har jag tyvärr inte så mycket mer jag kan säga. VI har kommit tillbaka och åtgärdat det du hade synpunkter på efter storstädningen samt gett dig avdrag på fakturan, så vi känner att vi har gjort allt vi kunnat för att vara tillmötesgående. Vi beklagar återigen att din upplevelse trots ovan nämnda åtgärder är så dålig.
    2018-11-19 Inger W svarar HemMiljö
    Trots att ni varit tillbaka underlät ni att putsa den flammiga spegeln i hallen och att åtgärda den dimmigqa lampan i hallen. Jag kan inte göra sånt pga min hälsostatus. Att ni varit på återbesök har intet värde för mig när ni inte gjorde dessa saker Dessutom skulle jag få vänta 2 veckor på att ni skulle ta bort klegget vid dusch en. I så fall hade jag inte kunnat duscha under den tiden. Sen har reliningföretaget gaido varit här och duschmöjligheterna varit obefintliga.
    2018-11-20 Inger W svarar HemMiljö
    Ni säger att nI gjort ändring på fakturans belopp. Ni hade gjort sönder en lampa och mot kvitto fick jag köpa en annan. Det var inte avdrag på fakturan utan det var ersättning för skadan.
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • 2018-11-16

Håkan B skrev om HemMiljö
    Fönstertvätt.
    Jag blev bra bemött. Läs mer
  • 2018-11-15

Susanne R skrev om HemMiljö
    Mycket nöjd!
    Alltid rent och fräscht vid min månadsstädning. Mycket trevlig personal.Har blivit beroende av städning med hemmiljö👍 Läs mer
  • Burak B

2018-11-14

Burak B skrev om HemMiljö
    Beställde en flyttstäd.
    Inga konstigheter.
    snabbt och fint. det börjades kl 8 på morgonen och kl 12 var det klart.
    jag besiktade kl 12.30 och man fick precis det man betalade för.
    rekomenderas starkt! Läs mer
  • 2018-11-12

Annika Å skrev om HemMiljö
    Köpte fönsterputs och storstädning. Mycket bra service vid bokning trots att jag krånglade en del med datumbyte etc. Nöjd med fönsterputsen men hade förväntat mig mer av storstädningen faktiskt. Soffan var ej dammsugen som det stod på checklistan och det syntes inte att de torkat golven om de nu gjort det. Fortfarande massa ingrodd smuts. Ugnen ok städad men jag förväntar mig i princip fläckfritt om jag köper en tjänst som denna och det var lite missar både i ugnen och på andra ställen i lgh. Badrummet var riktigt fräscht och de hade skrubbat kakelfogarna. Sammanlagt ok betyg men kommer nog prova en annan firma nästa gång. Läs mer
    2018-11-19 HemMiljö svarar Annika Å
    Tack för bra feedback Annika! Jag kan inte se att du har hört av dig direkt till oss med dina synpunkter. Som det står i orderbekräftelsen som du får skickat till dig vid bokning så har vi en 48-timmars nöjd kundgaranti där vi kommer tillbaka och åtgärdar det som missats. Du får gärna ringa oss på 020-100015 om du vill prata vidare om ärendet.
  • 2018-11-12

Emil L skrev om HemMiljö
    Städpersonalen gjorde ett mycket bra jobb, men talade ingen svenska och dålig engelska. Läs mer
    2018-11-19 HemMiljö svarar Emil L
    Hej Emil. Vad roligt att du är nöjd med städresultatet! Vi rekryterar personal baserat på deras kompetens och då de har lite kontakt med våra kunder så är svenska inget krav, så länge man pratar engelska. Eftersom de flesta som bor i Sverige är duktiga på engelska ser vi varför det skulle vara ett problem.

Lugnets Allé 5, 120 65 Stockholm