HemMiljö

Lugnets Allé 5, 120 65 Stockholm — Visa karta

HemMiljö är ett Svanen-märkt företag som städar i hela Storstockholm och vi erbjuder såväl abonnemang som hjälp vid enstaka tillfällen. Vi har kollektivavtal och är auktoriserade av Almega.

Vi arbetar med både företagskunder och privatpersoner och erbjuder egen kontaktperson, samma återkommande städare, fastpris, ingen bindningstid med en månads uppsägning och framförallt nöjd kund-garanti! Vi har hemstädning, kontorsstädning, butiksstädning, flyttstädning, storstädning, trädgårdstjänster och mycket mer. Välkomna att kontakta oss för bokning och offert!
Öppet just nu
Lör-Sön: Stängt
4.4/5
4.4/5
4.2/5

Läs vad 1008 kunder tycker om HemMiljö

• Johanna  H
    Johanna H skrev om HemMiljö
    Väl genomförd flyttstäd till ett bra pris, rekommenderas! Läs mer
  • Ellen N
    Ellen N skrev om HemMiljö
    Fick hjälp med kort varsel och det var alldeles utmärkt. Läs mer
  • Towe B
    Towe B skrev om HemMiljö
    Bokade storstädning, fick ett fint resultat till ett bra pris. Bra bemötande. Läs mer
  • Elin K
    Elin K skrev om HemMiljö
    Trevligt bemötande, bra service och riktigt väl utförd städning. Lyssnade och mötte våra önskemål och levererade över förväntan. Rekommenderas varm! Läs mer
  • Mange
    Mange skrev om HemMiljö
    En perfekt provstädning! Helt klart kommer vi pröva abonnemang hos HemMiljö. Läs mer
  • Ingalill A
    Ingalill A skrev om HemMiljö
    Kontakterna med företaget var helt ok och städningen var mycket bra gjord. Vi har inget att anmärka på. Läs mer
  • Berit S
    Berit S skrev om HemMiljö
    Mycket bra bemötande när jag ringde och behövde snabb engångsstädning. Dagen efter kom en kvinna som var mycket bra! Trevlig och noggrann. Den bästa jag haft! Tack! Läs mer
  • Eva J
    Eva J skrev om HemMiljö
    Bra kommunikation, trevliga och kompetenta städare. Läs mer
  • Christina L
    Christina L skrev om HemMiljö
    Bokade en flyttstädning åt min gamla mamma i november förra året. Trevligt och proffsigt bemötande till att börja med, men i slutändan blev det inte bra. Städningen tog flera timmar (om de började när de sa att de skulle) och min mamma gick dit när det var klart och tyckte att det såg fint ut. Kanske kollade hon inte så noga i alla skåp och vrår eftersom hon tycker att det är lite obehagligt att inspektera andras städning. Dessutom hade de dragit över tiden och mamma är äldre och hade blivit trött av att vänta. Och oavsett borde man kunna räkna med att det ska vara ordentligt gjort när man betalar bra till en väl rekommenderad firma. Nu ett par månader senare i januari 2018 har Svenska Bostäder skickat en räkning på en ny flyttstädning till min mamma eftersom de säger att lägenheten var så dåligt städad att de behövde anlita en egen firma. De har bildbevis på smuts och min mamma slipper inte betala. Hon har även kontaktat Hemmlijö som säger att de inte kan hjälpa till. I slutändan blir det här en väldigt dyr flyttstädning för en liten lägenhet. Det hade varit billigare att inte beställa någon flyttstädning alls från början. Läs mer
    2018-02-08 Edith O svarar Christina L
    Hej Christina! Vad synd att din upplevelse i slutändan blev så negativ. När vi estimerar tid för en flyttstädning baserar vi antalet timmar på hur många kvadratmeter lägenheten/huset är. Jag förstår att det kan vara frustrerande att det drar ut på tiden men om utrymmena inte städats på ett tag kan det krävas mer tid, som kund betalar man självklart enbart för de timmar som är schemalagda.

När man bokar en flyttstädning hos oss informerar vi samtliga kunder att våra team kommer att ringa en timme innan de beräknas vara klara, för att kunden ska göra en besiktning. Berättar man på plats att man inte är nöjd med något så åtgärdar personalen det på en gång. Om man som kund av någon anledning inte har möjlighet att närvara på besiktningen har vi en 48 timmars nöjd kund garanti, där vi kostnadsfritt kommer tillbaka och åtgärdar det som missats.
  • Peter K
    Peter K skrev om HemMiljö
    Trevligt och proffsigt

Lätt att få kontakt med Läs mer
  • Thorleif L
    Thorleif L skrev om HemMiljö
    Jag upplever att HemMiljö har mött alla mina förväntningar gällande flyttstädningen. T.o.m. att de kunde tvätta fönstren som sträckte sig upp till våning 2. Läs mer
  • Oliver H
    Oliver H skrev om HemMiljö
    Jag är nöjd. Städningen var bra och allting har flutit på utan problem. Läs mer
  • Anton E
    Anton E skrev om HemMiljö
    Trevlig och enkel kontakt. För mig fungerade allt som utlovat. Läs mer
  • nina s
    nina s skrev om HemMiljö
    Mycket bra och noggrant utfört arbete. Rekommenderas! Läs mer
  • Virginia A
    Virginia A skrev om HemMiljö
    Rekommenderar inte detta företag för regelbunden hemstädning. Hög omsättning på deras städpersonal, varierande kvalitet på städningarna, och det är ett företag som ej tar sitt ansvar om något händer i ert hem/med era värdesaker under deras städningar. Använder ni er av dem så se till att ni är hemma och har full koll på era tillhörigheter under tiden de är i ert hem. Läs mer
    2018-02-02 Edith O svarar Virginia A
    Hej Virigina, tack för din feedback! Tyvärr ser jag att det har varit en del ruljangs på personalen hemma hos dig vilket såklart är tråkigt, även om det funnits naturliga förklaringar så som bland annat föräldraledighet och studier. Om våra abonnemangskunder vid något tillfälle inte är nöjda med städningen erbjuder vi alltid att kostnadsfritt komma tillbaka för att åtgärda det som missats.

I de fallen som vår personal av misstag orsakar skador i våra kunders hem, eller när något föremål går sönder tar vi självklart ansvar för det och åtgärdar skadan/ersätter kunden. Just ditt fall är extremt olyckligt och det första i sitt slag som hänt oss under tio år i branschen. Tidsintervallet mellan den eventuella stölden och tidpunkten då du hörde av dig till oss var flera månader men trots det har vi gjort egna efterforskningar, uppmanat dig att göra en polisanmälan samt prata med ditt försäkringsbolag. Vi beklagar verkligen det som hänt dig men vi kan inte ta på oss ett brott samt anklaga någon ur vår personal för stöld utan bevis.
    2018-02-02 Virginia A svarar Edith O
    Jag står för min recension av er som företag och har här inte gått in i några detaljer och kommer inte att göra det nu heller. Ert sätt att hantera detta ärende och mig som kund är under all kritik och något jag hoppas ingen annan kund ska behöva gå igenom.
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Zeritu S
    Zeritu S skrev om HemMiljö
    Så nöjd med flyttstädningen. Lägenheten har aldrig varit i finaste skick. Oerhört trevligt bemötande av städaren. Vill anlita detta företag igen. Läs mer
  • Peter Z
    Peter Z skrev om HemMiljö
    Starten med bokning över nätet var inte helt bra med lite tvetydiga och oklara svar. När det var klart fungerade det perfekt. Bra städat och trevlig (engelskspråkig) personal som städade riktigt bra och noggrant. Både vi och köparna var nöjda med flyttstädningen! Läs mer
  • Timmo K
    Timmo K skrev om HemMiljö
    Trevligt personal, flexibla och mycket noggranna ! Läs mer
  • Joakim S
    Joakim S skrev om HemMiljö
    HemMiljö gjorde en flyttstädning av mitt hus på kort varsel. Mycket bra bemötande och service från kundtjänstpersonal. Mycket väl utfört arbete av städpersonalen som även de gav ett bra bemötande och bra service. Läs mer
  • Caroline D
    Caroline D skrev om HemMiljö
    Anlitade för flyttstäd och blev mycket nöjda med resultatet. Läs mer
  • Linda S
    Linda S skrev om HemMiljö
    Jag beställde flyttstäd och är väldigt nöjd med resultatet. Läs mer
  • Adam L
    Adam L skrev om HemMiljö
    Vi bokade en storstädning och det var på stora hela en mycket bra upplevelse, städarna var mycket trevliga anlände 15 minuter innan överenskommen tid och städade noggrannt. Det fanns några mindre delar där man önskat bättre resultat men inget som påverkade slutresultatet. Rekommenderas! Läs mer
  • Mariana P
    Mariana P skrev om Privat en del av HemMiljö
    Bra bemötande men hade missat flera delar av städningen trots att de fyllt i checklistan att det var genomfört ( tex fönsterbrädor och diskmaskin). Fixade dock detta efter påpekande. Läs mer
  • Tim A
    Tim A skrev om Privat en del av HemMiljö
    Superbra! Anlitat dem flera ggr o är alltid nöjd.
    Superservice på administrationen vid bokning, betalning mm. Läs mer
  • Patrik C
    Patrik C skrev om Privat en del av HemMiljö
    Bemötandet var utmärkt och proffesionellt. Städpersonalen anlände på den överenskomna tiden och gjorde ett mycket bra arbete. Läs mer
  • Agneta R
    Agneta R skrev om Privat en del av HemMiljö
    Två trevliga unga män anlände punktligt och jobbade flitigt. Enda lilla missen från HemMiljös sida var väl att redskapet de hade för att sära på ytter- och innerfönster var en liten smal mejsel - en sådan förstör lätt fönsterbågens trä. Lätt avhjälpt då jag upptäckte det , då jag själv hade bredare mejslar i verktygslådan och också andra verktyg, smala och breda. Kanske bör man också fråga kunden, om det är ok att kommunicera på engelska - i de flesta fall är det nog inte ett problem, men det vore väl klokt för båda parter att företaget kollar. Läs mer
  • Ulf B
    Ulf B skrev om Privat en del av HemMiljö
    Seriös väl utförd flyttstädning Läs mer
  • Lena I
    Lena I skrev om HemMiljö
    Mycket nöjd med väl utfört städ Läs mer
  • Gunilla F
    Gunilla F skrev om Privat en del av HemMiljö
    Väldigt bra städat och stod iordning efter utfört arbete Läs mer
  • Roger H
    Roger H skrev om Privat en del av HemMiljö
    Bra bemötande, noggranna, rekommenderas! Läs mer
  • Gunilla W
    Gunilla W skrev om Privat en del av HemMiljö
    Bra bemötande från första början
    Inget att klaga på Läs mer
  • Karl Rickard S
    Karl Rickard S skrev om Privat en del av HemMiljö
    Personalen var trevlig och jag är nöjd! Läs mer
  • Joakim B
    Joakim B skrev om Privat en del av HemMiljö
    bra, snabba svar på mail. faktura skickad snabbt. Läs mer
  • Kajsa S
    Kajsa S skrev om Privat en del av HemMiljö
    Snabba svar. Bra städning. Alla tider hölls. Lite omständlig mejlväxling i samband med att avtalet om städningen skulle upprättas. Läs mer
  • Sofia J
    Sofia J skrev om Privat en del av HemMiljö
    Bra. I tid. Det blev rent. Bra kommunikation vid offert och faktura. Läs mer
  • Theresa R
    Theresa R skrev om HemMiljö
    Mycket bra städning genomförd! Helnöjd! Ett företag jag känner mig helt trygg med. Ordning och reda, bra kommunikation. Läs mer
  • Anna S
    Anna S skrev om Privat en del av HemMiljö
    Bra kontakt med kundtjänst, trots strul med bokningen. Snabba på att ändå lösa problemet. Väldigt bra utförd städning, av ett snabbt team. Läs mer
    2017-12-08 Edith O svarar Anna S
    Hej Anna, tack för din fina rekommendation. Det är alltid roligt när vår personal får beröm, jag ska hälsa dem att du tycker att städningen var väldigt bra utförd!
  • Curt G
    Curt G skrev om Privat en del av HemMiljö
    Allt var bra och de jobbade effektivt med gott resultat. Läs mer
  • Adam
    Adam skrev om HemMiljö
    Anlitade HemMiljö för flyttstäd. fantastiskt bra! riktigt nöjd! Inget att anmärka på. Läs mer
  • Maja S
    Maja S skrev om Privat en del av HemMiljö
    Supersmidigt, prisvärt och trevligt! Läs mer
  • Linda K
    Linda K skrev om Privat en del av HemMiljö
    Punktligt! Välstädat och trevlig personal. Pe Läs mer
  • Paulina S
    Paulina S skrev om Privat en del av HemMiljö
    Flyttstädningen utfördes utan anmärkning - mycket nöjd. Det jag hade önskat var smidigare hantering av nycklar & att de inte har den garantin att den som flyttar in kan återkomma till dem om de har några anmärkningar. Läs mer
  • Caroline L
    Caroline L skrev om Privat en del av HemMiljö
    Bra bemötande och helt enligt min förväntan. Läs mer
  • Anna-clara O
    Anna-clara O skrev om Privat en del av HemMiljö
    Jättebra, snabb service och fint arbete! Läs mer
  • Jacob F
    Jacob F skrev om Privat en del av HemMiljö
    Lätt att ha att göra med och städarna uppfyllde förväntningarna.
    Prisvärda! Läs mer
  • Evalis N
    Evalis N skrev om Privat en del av HemMiljö
    Allt har fungerat perfekt! Från bokning till slutstädning. Ingenting att anmärka. Läs mer
  • Yvonne S
    Yvonne S skrev om Privat en del av HemMiljö
    Bra bemötande vid bokning!

Bra städat och trevlig personal! Läs mer
  • Elisabeth L
    Elisabeth L skrev om Privat en del av HemMiljö
    Två engelsktalande trevliga killar dök upp på utsatt tid.
    De putsade bra och effektivt. När de var klara ville de att vi
    gemensamt inspekterade deras jobb innan jag godkände det och de kunde gå.
    På frågan om de ville ha en kopp kaffe, tackade de nej. "Vi är här för att arbeta".
    Jag har anlitat HemMiljö för fönsterputsning en gång förut
    och är mycket nöjd med bemötande och utfört arbete.
    Elisabeth Leitner Läs mer
  • Josefine K
    Josefine K skrev om Privat en del av HemMiljö
    Det är enkelt att boka och det kan komma på kort varsel. Dock kan bättre kvalité på städningen önskas. Läs mer
    2017-12-08 Edith O svarar Josefine K
    Hej Josefine,

Tack för din feedback! Vi strävar efter att det ska vara så smidigt som möjligt vid bokning för att underlätta för våra kunder, så det är roligt att höra att det fungerar som det ska. Vad synd att du inte blev helt nöjd med kvaliteten på städningen! Vid stor- och flyttstädningar ser vi gärna att man kommer hem för en genomgång tillsammans med personalen för att säkerställa att städningen uppfyller ens förväntningar. Vi har även en 48-timmars nöjd kund garanti där vi kommer tillbaka och åtgärdar det som har missats om man inte har möjlighet att besikta städningen. Jag hoppas att vi i framtiden får chansen att ha dig som kund igen!
  • Cecilia K
    Cecilia K skrev om Privat en del av HemMiljö
    Mycket bra och professionellt bemötande. Är nöjd med flyttstädningen! Kan varmt rekomendera HemMiljö! Läs mer

Lugnets Allé 5, 120 65 Stockholm