Rekommenderat företag 2016 - HemMiljö Rekommenderat företag 2015 - HemMiljö
HemMiljö

HemMiljö

Lugnets Allé 5, 120 65 Stockholm

HemMiljö är ett Svanen-märkt företag som städar i hela Storstockholm och vi erbjuder såväl abonnemang som hjälp vid enstaka tillfällen. Vi har kollektivavtal.
Vi arbetar med både företagskunder och privatpersoner och erbjuder egen kontaktperson, samma återkommande städare, fastpris, ingen bindningstid med en månads uppsägning och framförallt nöjd kund-garanti! Vi har hemstädning, kontorsstädning, butiksstädning, flyttstädning, storstädning, trädgårdstjänster och mycket mer. Välkomna att kontakta oss för bokning och offert!
Öppet just nu
Lör-Sön: Stängt
4.4/5
4.5/5
4.4/5

Läs vad 631 kunder tycker om HemMiljö

• max m
    max m skrev om HemMiljö
    Gott bemötande och fantastisk städning. Vår städerska lämnar alltid ett trevligt meddelande!
  • Angelica T
    Angelica T skrev om Privat en del av HemMiljö
    Punktliga Och med bra resultat. Väldigt rena fönster.
  • Stina B
    Stina B skrev om Privat en del av HemMiljö
    Nöjd med allt men kvinnan i chatten skrev rätt långsamt och stavade dåligt (vilket är ovanligt när man chattar). Jag anmälde 4 rok (vilket vi har) men blev debiterad för 5 rok enligt fakturan. Helt OK pris oavsett men jag förstår inte varför det står 5 rok när vi bara har 4 rok?
    Generellt fungerade allt bra och fönstren blev rena.
  • Folke A
    Folke A skrev om Privat en del av HemMiljö
    Mycket nöjda med resultatet utfört av två trevliga o noggranna medarbetare.
  • Maria L
    Maria L skrev om Privat en del av HemMiljö
    Jag är jättenöjd med deras setvice rent administrativt. Tyvärr har städningen under all kritik. Däremot bad de oss besiktiga städningen och vi sa att allt har ok. Men i efterhand var detta dumt. För mesig att säga på plats att städningen var dålig. Då är det inte heller läge att klaga i efterhand.
  • Åsa E
    Åsa E skrev om Privat en del av HemMiljö
    Fick en mycket väl genomförd flyttstädningning till både min och de blivande ägarnas belåtenhet. Dessutom mycket gott bemötande. När jag akut blev tvungen att ändra på den inbokade tiden hade företagets service och bemötande allt man kan önska som kund.
  • Petra H
    Petra H skrev om Privat en del av HemMiljö
    Supernöjd med flyttstädning av villan! Smidigt att boka utan problem trots kort varsel och att vi ville ha städningen fredag eftermiddag/kväll. Jättetrevliga och proffsiga städare! Allt var skinande rent när de åkte!
  • Mona J
    Mona J skrev om Privat en del av HemMiljö
    Flyttstädning av radhus som utfördes till vår fulla belåtenhet. Städarna var punktliga och utförde sitt arbete mycket väl och var väldigt trevliga. Vi är mycket nöjda med flyttstädningen från HemMiljö. Kan varmt rekommendera denna tjänst till andra.
  • Johan S
    Johan S skrev om HemMiljö
    Beställde storstädning. Fick väldigt slarvig städning. Den polske mannen sa mest "inga problem", men lyckades med sin unga kvinnliga kollega inte göra mycket rätt. Fönsterputsningen var också under all kritik. Kommer aldrig anlita igen.
    2016-08-03 Conny R svarar Johan S
    Hej Johan S! Vi hittar ingen bokning i vårt system i ditt namn. Hör av dig direkt till oss så att vi får rätta till och höra mer om det du skriver. Mvh Conny Rydell
    Ring 020-10 00 15 eller maila info@hemmiljo.se
  • Cecilia R
    Cecilia R skrev om Privat en del av HemMiljö
    Bra kontakt vid beställning och väl utförd städning.
  • Rickard A
    Rickard A skrev om Privat en del av HemMiljö
    Flyttstädning. Bra tidspassning och klart på beräknad tid. Både säljare och köpare nöjd.
  • Karin W
    Karin W skrev om Privat en del av HemMiljö
    Städningen slarvigt utförd och tog längre tid än utlovat. Fick gå och peka på flera uppenbara saker som ändå ej blev helt bra. Tycker inte att man försökte tillräckligt med att få bort t ex kalkavlagringar på golvbrunn. Kändes bara pinsamt att gå och peka överallt där det missats. Kommer inte att anlita igen!!
    2016-07-25 HemMiljö S svarar Karin W
    Hej Karin! Det lät ju inte alls bra! Ring vår växel på 020-100015 så att vi får höra lite mer och se vad vi kan göra för dig. Jag beklagar verkligen din upplevelse. Så ska det inte gå till. Mvh Martina Rydell, HemMiljö
  • Mats T
    Mats T skrev om Privat en del av HemMiljö
    Väldigt nöjd. Två killar som verkligen slet med flyttstädningen. Väntade kvar 20min på försenade köpare så att besiktningen kunde utföras. Kommer använda HemMiljö igen.
  • Nina H
    Nina H skrev om Privat en del av HemMiljö
    Trevlig kontakt person, SNABB hjälp och noggrann städning! :D
  • Emelie O
    Emelie O skrev om HemMiljö
    Mycket bra service! Det gick lätt att boka och personalen var otroligt duktiga och trevliga. Jag rekommenderar att anlita dessa!
  • Birgitta B
    Birgitta B skrev om Privat en del av HemMiljö
    Bemötandet var bra både av kontoret och av den fönsterputsare som utförde arbetet med att tvätta fönster.
  • Magnus K
    Magnus K skrev om Privat en del av HemMiljö
    Mycket prisvärt och bra utfört arbete!
  • Charlotte K
    Charlotte K skrev om Privat en del av HemMiljö
    Väldigt nöjd med själva städningen. Dock måste städarna lära sig att avstängd kyl och frys måste lämnas öppna. Brunnen i duschen satt också fel så det luktade avlopp i hela lägenheten. Men som sagt, städningen var i princip prickfri.
    2016-07-12 HemMiljö S svarar Charlotte K
    Hej Charlotte! Tack för din reco. Givetvis ska avstängd kyl och frys lämnas på glänt. Det måste ha skett en miss denna gång och jag tar med mig det och meddelar även städarna. Beklagar obehag med lukt! Mvh Martina Rydell på HemMiljö
  • Eleonora L
    Eleonora L skrev om Privat en del av HemMiljö
    Jättebra bemötande...........................
  • Björn J
    Björn J skrev om Privat en del av HemMiljö
    Bemötandet vid telefonbokning och lämnande/hämtande av lägenhetsnycklar var mycket bra och effektivt.
    Utförandet av fönsterputsen kunde varit något bättre. När jag kom hem låg solen på och var inte direkt förltande och då såg man att det fanns fläckar och ränder kvar på några rutor.
    2016-07-12 HemMiljö S svarar Björn J
    Hej Björn! Tack för din Reco. Vi vill gärna fixa till fläckar och ränder som finns kvar. Hör av dig direkt till oss så kommer vi överens om något! Mvh Martina Rydell på HemMiljö, 020-100015, info@hemmiljo.se
  • Karin P
    Karin P skrev om Privat en del av HemMiljö
    Anlitar Hemmiljö för fönstertvätt. Huset är högt och har svåråtkomliga takfönster. Vi är mycket nöjda med resultatet!
  • Katarina B
    Katarina B skrev om Privat en del av HemMiljö
    Det var en tjej och en kille. Tjejen var mycket trevlig och tillmötesgående, killen verkade inte direkt se fram emot att städa! Han kunde försökt prata lite mer då han var den som kunde svenska av dom. Men egentligen spelar det inte så stor roll för de gjorde ett toppen jobb!
  • Jonas K
    Jonas K skrev om Privat en del av HemMiljö
    Enkelt med all kontakt via mejl innan flyttstädningen
  • Annika B
    Annika B skrev om Privat en del av HemMiljö
    Vid en noggrannare besiktning såg man tyvärr alldeles för myckrt slarv.
    2016-07-12 HemMiljö S svarar Annika B
    Hej Annika! Tack för din Reco. JAg beklagar verkligen att du upplevde städningen som slarvig. Hör av dig direkt till oss så att vi får en chans att fixa till! 020-10 00 15, info@hemmiljo.se. Mvh Martina Rydell på HemMiljö
  • Christine S
    Christine S skrev om Privat en del av HemMiljö
    Mycket bra och proffsigt bemötande!
    Spotless!
  • Tove R
    Tove R skrev om Privat en del av HemMiljö
    Vi är jättenöjda med den storstädning och fönsterputs som HemMiljö utförde efter vår renovering. Personalen som kom var trevlig, tillmötesgående och gjorde ett jättebra jobb! Det är lätt att kontakta företaget och de ger snabb återoppling.
  • Hasse S
    Hasse S skrev om Privat en del av HemMiljö
    får dela upp betyget !
    + fönsterputsjobbet kan inte bli bättre, trevlig personal på plats, proffsigt jobb!
    - priset blev inte vad som utlovades .. inget i förväg om "inställelseavgift"
    angavs att det är en tvåa fast det enligt kontrakt är en etta med kök vilket jag också angav till företaget när jag ringde.. 450 enligt annons blev 720 till slut?!!
    ger en 3:a fast svag !! beroende på att det blev mer än 50% dyrare än beräknat!
    2016-07-12 HemMiljö S svarar Hasse S
    Hej Hasse! Beklagar otydlighet och missförstånd. Om jag är rätt underrättad så ringde Robban upp dig och rätade ut misstag och missförstånd. Hör av dig annars! Mvh Martina Rydell på HemMiljö
  • Lisa J
    Lisa J skrev om Privat en del av HemMiljö
    Jag är supernöjd med slutstädningen
  • Vilhelm J
    Vilhelm J skrev om Privat en del av HemMiljö
    Mycket bra service och vänlig personal
  • Love L
    Love L skrev om Privat en del av HemMiljö
    Väl genomförd fönsterputsning. Trevlig personal.
  • Anna-karin N
    Anna-karin N skrev om Privat en del av HemMiljö
    Suveränt, vänligt bemötande. Fick guidning av tjejen som utförde jobbet där hon berättade vad som gjorts mot den kravlistan som ni hade på er hemsida.
    Snabb återkoppling från bokningen och fakturan kom två dagar efter utförande.
    Har rekommenderat er vidare till andra familjer som skall flytta i Hammarbysjöstad inom kort, i augusti.
  • Lillemor S
    Lillemor S skrev om Privat en del av HemMiljö
    Trevligt bemötande , snabbt och noggrant utfört arbete.
  • Martta E
    Martta E skrev om Privat en del av HemMiljö
    Arbetet/fönsterputs har skötts väldigt bra.
    Att personerna kom en timme före avtalad tid är kanske inte så bra då kanske man blir debiterad en extra avgift om man inte råkar vara hemma. Den avtalade tiden var kl 13:00 och personerna var här en timme innan.
    Inställelseavgift var något nytt som inte har förekommit de två tidigare fakturor! Personen jag pratade med vid beställningen borde ha informerat mig om denna extra avgift.
    2016-07-12 HemMiljö S svarar Martta E
    Hej Martta! Tack för din Reco. Givetvis är det inte bra att städarna kommer tidigare utan att du meddelats och det beklagar jag. Däremot drabbar det inte dig som kund i form av ökad kostnad. Beklagar också att du inte blev informerad om inställelseavgiften. Den har funnits i ett par år och är en avgift vi behöver ta ut för att täcka personalens dagar när de tar sig fram mellan olika kunder. Den är inte avdragsgill pga skatteverkets regler runt RUT och vad som ingår i det. Hör av dig om du har fler frågor runt det! Mvh Martina Rydell på HemMiljö
  • Mattias T
    Mattias T skrev om Privat en del av HemMiljö
    Bra bemötande och på plats i tid som utlovat. Topp.
  • Ann L
    Ann L skrev om Privat en del av HemMiljö
    Proffesionellt. Försökte direkt på webben. Vi båda förstod att det var bättre att ta det via telefon. Personligt och tydligt vad tjänsten innebar.
  • Patrik S
    Patrik S skrev om Privat en del av HemMiljö
    En slarvigt genomförd flyttstäd. Damm och smuts kvar på väggar, smuts kvar i vattenlås, smuts bakom element osv. Vi är inte nöjda och kommer inte att rekommendera HemMiljö.
    2016-07-12 HemMiljö S svarar Patrik S
    Hej Patrik! Beklagar att städningen var slarvigt utförd hos dig. Nu har det gått en tid, men hör av dig direkt till oss om det är något vi kan ordna till för dig. Mvh Martina Rydell på HemMiljö
  • Sten P
    Sten P skrev om Privat en del av HemMiljö
    Kom i tid. Gjorde ett bra jobb. Trevliga killar.
  • Maria W
    Maria W skrev om Privat en del av HemMiljö
    Mycket välstädat och flexibla och trevliga i personalen
  • Lars Olof W
    Lars Olof W skrev om Privat en del av HemMiljö
    mycket bra. Hade uppskattat en mailbekräftelse på beställningen.
    2016-07-12 HemMiljö S svarar Lars Olof W
    Hej Lars Olof! Tack för din Reco. Något måste ha brustit hos oss om du inte fick en bekräftelse på mail efter beställning. Det ska vi alltid skicka. Beklagar! Mvh Martina Rydell på HemMiljö
  • Mari L
    Mari L skrev om Privat en del av HemMiljö
    Bra bemötatande, fint resultat,.
  • Jessica G
    Jessica G skrev om Privat en del av HemMiljö
    Punktlig och noggrann samt tydlig respons angående arbete
  • Niklas R
    Niklas R skrev om Privat en del av HemMiljö
    Riktigt fint städat och snabbt gick det också!
  • Berit S
    Berit S skrev om Privat en del av HemMiljö
    Bra bemötande både vid beställningen per telefon och sedan av de två medarbetarna från Hem Miljö som kom hem och utförde arbetet.
  • Andrus E
    Andrus E skrev om Privat en del av HemMiljö
    Snabb och enkel bokning, väl utförd fönsterputs.
  • Hedda A
    Hedda A skrev om Privat en del av HemMiljö
    Mycket bra service. Jag anlitade HemMiljö för storstädning och fönsterputs. Första gången kom två killar som gjorde ett fantastiskt jobb, en ena pratade svenska och den andra engelska. det var inte alls problem med kommunikation. Andra gången fick vi hjälp med fönsterputsning. det kom två tjejer och en kille. Tjejerna var duktiga och snabba, killen var inte så snabb och var inte så noggrann. Arbetet gick snabbt. Hade lite problem med fakturan, det blev dubbelfakturering vid fönsterputsning. Men det gick lätt att fixa via telefon. Trevlig personal som ändrade fakturan på några minuter.
    Jag kommer att anlita HemMiljö igen.
  • Louise C
    Louise C skrev om Privat en del av HemMiljö
    ETT BRA BEMÖTANDE .TJÄNSTEN VAR NÄSTAN PERFEKT FÖRUTOM ATT HAN FICK INTE HELA INGLASADE (BALKONGENS) FÖNSTRENA RENA, I HUVUDSAK NEDRE DELEN PGA AV NÅGON KALKAVLAGRING ENLIGT FÖNSTERPUTSAREN .DÄRFÖR VILL JAG GE TIPSET ATT HA NÅGON SORTSVÄTSKA MED SIG SOM GÖR RENT ALL SORTS SMUTS /AVLAGRINGAR . SER TRÅKIGT UT ATT BARA HALVA GLASYTORNA ÄR RENA. FÅR JU ÄNDÅ BETALA FULLT PRIS.
    2016-07-12 HemMiljö S svarar Louise C
    Hej Louise! Beklagar att de inte fick bort all smuts och vi ska se över vad vi kan göra för att förbättra det. Mvh Martina Rydell på HemMiljö
  • Karin S
    Karin S skrev om Privat en del av HemMiljö
    Bra och serviceinriktat bemötande alltifån den första telefonkontakten, där tidigare kunders uppgifter finns sparade, till utförarna. Fönsterputsen gick snabbt men kunde kanske utförts lite grundligare på sina ställen. Men det kan mest handla om att man som privatperson är extra petig när det gäller sina egna fönster. Sammanfattningsvis är den totala upplevelsen positiv och det känns viktigt att det här är ett företag som har kollektivavtal för sina anställda.
  • Katarina D
    Katarina D skrev om Privat en del av HemMiljö
    Tydliga och noggranna. Alltid tillmötesgående med våra behov efter deras möjligheter.
  • Cecilia B
    Cecilia B skrev om Privat en del av HemMiljö
    Mycket bra bemötande. Snabbt svar och klara besked. De 2 som tvättade fönstren var mycket duktiga och arbetade snabbt med bra.
  • Cathrine E
    Cathrine E skrev om Privat en del av HemMiljö
    Nöjd med bemötande och utförande.