Rekommenderat företag 2016 - HemMiljö
Rekommenderat företag 2015 - HemMiljö

HemMiljö

Lugnets Allé 5, 120 65 Stockholm — Visa karta

HemMiljö är ett Svanen-märkt företag som städar i hela Storstockholm och vi erbjuder såväl abonnemang som hjälp vid enstaka tillfällen. Vi har kollektivavtal och är auktoriserade av Almega.

Vi arbetar med både företagskunder och privatpersoner och erbjuder egen kontaktperson, samma återkommande städare, fastpris, ingen bindningstid med en månads uppsägning och framförallt nöjd kund-garanti! Vi har hemstädning, kontorsstädning, butiksstädning, flyttstädning, storstädning, trädgårdstjänster och mycket mer. Välkomna att kontakta oss för bokning och offert!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 812 kunder tycker om HemMiljö

• David A
    David A skrev om Privat en del av HemMiljö
    Vi har varit med sedan starten och har kvar er duktiga medarbetare Zewg hos oss. Vi har förutom städning köpt fönsterputs och har alltid varit nöjda. Första mötet var proffsigt och en representant från er (Martina) kom hem till oss tillsammans med Zewg. Ni är flexibla vad gäller ombokningar och ni har kunnat hitta andra tider om så behövts. Vi har även rekommenderat er till andra.
  • Johan C
    Johan C skrev om Privat en del av HemMiljö
    Vi har städning 2ggr/månad och är mycket nöjda. Vi hade några synpunkter initialt men efter att det togs upp med platsansvarig så har det fungerat fint. Kan rekommenderas.
  • Rolf K
    Rolf K skrev om Privat en del av HemMiljö
    Provstädningen var väldigt bra men efter det har det blivit sämre. Städningen har många gånger varit väldigt slarvigt gjord, med tanke på kostnaden och antalet timmar som läggs ner är det inte alls bra.
    Det är många fria ytor som inte har dammats av och i flera av rummen var dammsugningen slarvigt gjord. Vi har dessutom inte fått någon checklista ifylld efter varje städning och en del punkter på listan har inte varit gjorda. Personalen har i övrigt varit trevliga men städningen lämnar en del att önska.
  • Cecilia S
    Cecilia S skrev om Privat en del av HemMiljö
    Bra städat rent översiktsmässigt. Rent och snyggt på öppna ytor MEN dammigt på sladdar bakom tvättmaskin(som står helt öppet) och fortfarande dammigt i möbler men annars god fräsch lukt i lägenheten när vi kom hem. Dock på grund av summan och lite sådär "finish" på städningen kommer vi i fortsättningen satsa på att städa själva...:)
    2017-01-10 HemMiljö svarar Cecilia S
    Hej Cecilia! Tack för din Reco. Vad tråkigt att du upplever det så. Ring oss gärna om du vill ge det ett nytt försök och prata igenom bristerna med din kontaktperson. Vad gäller sladdarna bakom tvättmaskinen så kanske det är ett missförstånd om de ska tas eller ej i en veckostädning. Eftersom jag inte vet vilken sorts städning du har beställt så är det bättre att du tar det med den du har bokat städningen av. Ring växeln så hjälper vi dig! Mvh Martina Rydell på HemMiljö. 020-100015, info@hemmiljo.se
  • Gustav C
    Gustav C skrev om Privat en del av HemMiljö
    Helt okej. Tagit det värsta, men inte speciellt avdammat och de hade glömt att städa under sängen.
    2017-01-10 HemMiljö svarar Gustav C
    Hej Gustav! Tack för din Reco! Kontakta oss direkt och prata med den arbetsledare som bokat in städningen, så att vi kan prata med städaren och åtgärda våra missar. Maila info@hemmiljo.se eller ring 020-100015 och tryck 1 så hjälper vi dig! Mvh Martina Rydell på HemMiljö
  • Annika L
    Annika L skrev om Privat en del av HemMiljö
    I helhet har allt varit bra. Mycket trevligt bemötande. Städningen har varit bra.
    Vi har städtid på 4 timmar men sist var hon vara hos oss i 2,5 timmar. Detta var inte överenskommet vilket jag meddelade min kontakt som tog tag i saken med en gång, till stor belåtenhet.
  • Annelie C
    Annelie C skrev om Privat en del av HemMiljö
    Hemmiljö är flexibla och hjälpsamma!
  • Åke S
    Åke S skrev om Privat en del av HemMiljö
    Vi har haft två bra städerskor och en dålig. Vårt avtal om städning varannan fredag klockan 09:00 bröts av HemMiljö så nu har vi städning varannan onsdag. Detta skedde utan vårt samtycke.

Kontakterna med HemMiljö är inte trevliga avseende deras attityd. Avsaknaden av professionalism gör att det är som en dröm att dra ut tänder utan bedövning i jämförelse med att behöva ha att göra med HemMiljö "backoffice". Absolut inga spår att det är ett serviceföretag enligt vår erfarenhet.
    2017-01-10 HemMiljö svarar Åke S
    Hej Åke! Jag beklagar att din upplevelse av oss är som du skriver. Den städare du har jobbar inte längre på fredagar och du blev erbjuden en fortsättning på fredagar fast med en annan städare. Du valde istället att fortsätta med samma städare men byte av dag. Jag beklagar naturligtvis att hon inte längre jobbar fredagar, men det är inget vi kan göra något åt. Mvh Martina Rydell på HemMiljö. 020-100015, info@hemmiljo.se
  • Åsa E
    Åsa E skrev om Privat en del av HemMiljö
    Snabb och smidig återkoppling och bra flexibilitet
  • Christine F
    Christine F skrev om Privat en del av HemMiljö
    Punktliga och noggranna, trevligt bemötande också!
  • Birgitta M
    Birgitta M skrev om Privat en del av HemMiljö
    Provstädningen bar perfekt. Första städningen efter var inte lika noggrann. Ger det en chans till ..,
    2017-01-10 HemMiljö svarar Birgitta M
    Hej Birgitta! Tack för din Reco! Hör av dig till den arbetsledare på kontoret som du haft kontakt med vid bokningen så att vi kan prata igenom vad som inte var bra inför nästa tillfälle. Jag hoppas vi kan leverera enligt förväntningar framöver. Mvh Martina Rydell på HemMiljö. 020-10 0015, info@hemmiljo.se
  • Emma F
    Emma F skrev om Privat en del av HemMiljö
    Bra bemötande vid kontakt. Lätt att ändra dagar inför bla semestrar. Bra utförd städning.
  • Niclas F
    Niclas F skrev om Privat en del av HemMiljö
    Jag är mycket nöjd med kontakten med Hemmiljö, det går smidigt på alla sätt och just nu fungerar städningen ok.
  • Inger D
    Inger D skrev om Privat en del av HemMiljö
    Jag har använt Hemmiljös städ- och fönsterputstjänster under några år. Uppskattar särskilt att jag har haft samma kontaktperson hela tiden. Flexibiliteten är stor om man behöver ändra en bokning. Det är ganska stor personalomsättning men det är ju en sådan bransch så det får man nog räkna med. De flesta har gjort ett utmärkt jobb med bara något undantag.
  • Anders N
    Anders N skrev om Privat en del av HemMiljö
    Veckostädning 2 ggr per månad a 5 timmar. Allt väldigt trevligt och professionellt bemött. Får snabbt kontakt.
  • Ann-cristin M
    Ann-cristin M skrev om Privat en del av HemMiljö
    En del var väldigt städat, tyvärr inte allt. Fanns både damm att torka och fönster att putsa efter besöket.
    2017-01-10 HemMiljö svarar Ann-cristin M
    Hej Ann-Cristin! Tack för din Reco. Jag beklagar att städningen inte var till belåtenhet och jag hoppas att du hörde av dig till oss direkt efter städningen så att vi kunde åtgärda missarna. Hör av dig igen om det är något du vill diskutera med oss! Mvh Martina Rydell på HemMiljö, 020-100015, info@hemmiljo.se
  • Mats E
    Mats E skrev om Privat en del av HemMiljö
    Har regelbunden städhjälp sedan flera år. Städningen fungerar utmärkt och vår städare (som alltid är samma person) är mycket noggrann, effektiv och väldigt bra att ha att göra med.
    Vid några tillfällen har vi haft extra städning efter speciella händelser med annan personal eller fönstertvätt och det har också funkat bra.
  • Caroline A
    Caroline A skrev om Privat en del av HemMiljö
    Bra bemötande, snabb respons. Väl utförd städning
  • Gunilla S
    Gunilla S skrev om Privat en del av HemMiljö
    Bemötandet från Hemmiljö har alltid varit toppenbra. Jag köper städning en gång per månad och är mycket nöjd.
  • Carl A
    Carl A skrev om Privat en del av HemMiljö
    Över lag bra städning, känns dock ibland som att
  • Stefan G
    Stefan G skrev om Privat en del av HemMiljö
    För att jag skall känna att det fungerar med städning hemma skall jag känna förtroende för både bolaget och den som städar hos mig.
    Detta har HemMiljö uppfyllt under alla dessa år. Jag har haft samma kvinna som städat hos mig och samma kontaktperson på företaget. Det är alltid på plats på utsagd tid och meddelar alltid om det är någon förändring i god tid.
    Städningen alltid väl genomförd och en fröjd att komma hem till ett skinande rent hem. Vardaxlyx som är värd varenda krona.
  • Carina U
    Carina U skrev om Privat en del av HemMiljö
    Jag är mycket nöjd med bemötandet. Vi har städning var fjärde vecka och den sköts av Carmen som gör ett jättefint jobb.
  • Sten T
    Sten T skrev om Privat en del av HemMiljö
    Hej, vi är nöjda med HemMiljö. Däremot blir jag väldigt irriterad av alla dessa ständiga kundnöjdhetsundersökningar från snart sagt alla som jag gör affärer med. Om jag är mycket missnöjd byter jag leverantör och talar om varför. Om jag är litet missnöjd så klagar jag. Om jag är nöjd fortsätter jag att utnyttja tjänsten/produkten. Det behövs inga kundenkäter av detta slag. Så jag ber HemMiljö att sluta med det. Det är inte kunderna som ska göra det jobbet åt er. Jag får bara känslan av att ni tigger beröm.

God fortsättning,
    Sten Ternström
  • Anna F
    Anna F skrev om Privat en del av HemMiljö
    Nöjd! Bra service och brastädning. Känns tryggt att lämna ut nyckeln.
  • Titia H
    Titia H skrev om Privat en del av HemMiljö
    Veckostädning. Hög kontinuitet på personalen, har bara haft 2 olika städerskor under de år som jag har haft hemmiljö. Ibland har jag velat byta städdag och då har de fixat det. Alltid trevligt bemötande.
  • Charlotte L
    Charlotte L skrev om Privat en del av HemMiljö
    Jag är abbonemangskund på städning och har i min kontakt med HemMiljö fått trevligt bemötande och bra service. Jag är nöjd och därför kvar som kund.
  • Jona M
    Jona M skrev om Privat en del av HemMiljö
    Jag tycker väldigt bra om HemMiljö, olika städare gör olika jobb, vissa tar hand om disk om det står några tallrikar i diskhon, vissa gör inte det, enda jag önskat var att att alla gjorde det!
  • Linda D
    Linda D skrev om Privat en del av HemMiljö
    Vi har köpt hemstädning. Trevligt bemötande från all personal. Lite ojämn städning mellan olika personer. Efter att vi flyttade önskade vi städning en annan dag och tid vilket inte kunde ordnas, synd eftersom det innebar att vi nu bytt städfirma.
  • Kristina B
    Kristina B skrev om Privat en del av HemMiljö
    Jag är väldigt nöjd med Hemmiljö.
  • Marcus S
    Marcus S skrev om Privat en del av HemMiljö
    Trevligt bemötande kontor och allt fungerade smidigt. Städresultatet tycker jag var bra.
  • Fredrik N
    Fredrik N skrev om Privat en del av HemMiljö
    Vi har ny städerska som städar mkt bra
  • Erik N
    Erik N skrev om Privat en del av HemMiljö
    Hemmiljö är prisvärda, pålitliga,serviceinriktade och lätta att ha kontakt med. Dessutom ärvde seriösa med miljötänk,Kollektivavtal etc.
  • Torbjörn L
    Torbjörn L skrev om Privat en del av HemMiljö
    1. Städning och storstädning, inklusive fönsterputs - ordinarie varannanveckastädning kan också inkludera lättare strykning när vi behöver.
    2. Alla kontakter med personalen, såväl administratörer som utförare har varit utmärkta, enda minuset att några har talat lite dålig engelska.
    3. Av alla städföretag vi har använt oss av i Stockholm är det här det mest professionellt skötta samtidigt som det finns stor flexibilitet, och inte minst uppskattar vi att samma person (med undantag för semesterperioder) kommer varje gång.
  • Mikko E
    Mikko E skrev om HemMiljö
    Riktigt bra städfirma.
    Har levererad bra städning från första tillfället.

Rekommenderar varmt
  • Anna-lena S
    Anna-lena S skrev om Privat en del av HemMiljö
    bra xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
  • Magnus P O
    Magnus P O skrev om Privat en del av HemMiljö
    Jättenöjda med städningen! Bra kundsupport. Flexibla med tider. Bra på att informera vid byte av personal. Uppfattar nyckelhanteringen som seriös.
  • Jonatan W
    Jonatan W skrev om Privat en del av HemMiljö
    Har uppfyllt alla våra förväntningar och varit tillgängliga för frågor. Även samarbetsvilliga och bemötande vid ombokningar. Har haft flera olika städare under kort tid; alla har varit bra - några har varit fantastiska!
  • Gun L
    Gun L skrev om Privat en del av HemMiljö
    De städar helt ok och det är ordning på administrationen. Trevligt bemötande.
  • Sylvie A
    Sylvie A skrev om Privat en del av HemMiljö
    Har anlitat HemMiljö för flyttstädning
    Två personer kom för städningen, ingen av dom pratade svenska. Inte rimligt att man måste kunna prata engelska för att anlita städbolag. Äldre personer som inte lärt sig engelska går alltså bort som kunder.
    Vid besiktningen av städningen var personalen stressade att fortsätta till nästa jobb. Husköparen fick besikta och godkänna städningen. Jag var inte särskilt nöjd. Golvlister var i vissa rum bortglömda, silen i köksvasken var inte rengjord, filter i torktumlaren var inte rengjort, glaset i ugnsluckan var inte rent.
    Köparen var nöjd med städningen och godkände den vilket var huvudsaken.
  • Ulla F
    Ulla F skrev om Privat en del av HemMiljö
    Bemötandet från företaget har varit alldeles utmärkt. Niclas, som är min kontaktman, är alltid tillmötesgående och snabb att svara. Lena G, som är min städerska gör ett alldeles utmärkt arbete. Hon kommer varannan vecka och ser till att mitt hem blir skinande blankt. Ulla Falk
  • Hakan W
    Hakan W skrev om Privat en del av HemMiljö
    Städning varannan vecka⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
    Vi uppskattar flexibiliteten hos HemMiljö, att vi kan boka av städning när vi är bortresta med bibehållet abonnemang. Vi har haft samma person sedan start för
    1 1/2 år sedan.
  • Linus P
    Linus P skrev om Privat en del av HemMiljö
    Bra städ. Något slarvigt i köket, men vid kontrollen/besiktningen åtgärdades det. Annat bra.
  • Cecilia A
    Cecilia A skrev om Privat en del av HemMiljö
    Bra bemötande både vid bokning och av personen som utförde arbetet.
    Bokade fönsterputsning av balkongens glasräcke och samtliga fönster.
    Utmärkt utfört av trevlig fönsterputsare.
  • Eva H
    Eva H skrev om Privat en del av HemMiljö
    Trevligt och personligt med egen städare. Har varannan-veckas hemstädning, alltid nöjd.

Bra och smidig kontakt på mail och telefon. Korrekta fakturor och fin service.
  • Björn S
    Björn S skrev om Privat en del av HemMiljö
    Personalen är alltid positiv och har gjort allt för att hjälpa oss med våra önskemål.
    Vi har köpt städning och fönsterputs.
    Fönsterputsen har överträffat våra förväntningar.
    Städningen: Den första personen som kom överträffade vida våra förväntningar d.v.s. vi skulle inte kunna få det så fint om vi städade själva!
    De två efterföljande har inte lyckats komma upp till samma höga nivå.
    Det är vår förhoppning att företaget lyckas hitta en städare lika bra som vår första så att vi fortsättningsvis kan få fint en gång i månaden.
  • Pernille L
    Pernille L skrev om Privat en del av HemMiljö
    Änkelt,pålitliga och bra service!!
  • Jessica S
    Jessica S skrev om Privat en del av HemMiljö
    Snabba svar på mejl inför bokning. Väldigt trevliga personer som städade som framförallt gjorde ett fantastiskt bra jobb! Skinande rent, köparen av lägenheten var väldigt nöjd.
  • Maria T
    Maria T skrev om Privat en del av HemMiljö
    Lämnade nycklarna på morgonen, kom hem till ett skinande rent hem efter jobbet!
    Ett väl utfört jobb! :-) Rekommenderas!
  • Anneli A
    Anneli A skrev om Privat en del av HemMiljö
    veckostädning, fönsterputs.
    Allt bra i bemötande.
    Ibland inte helt nöjd med städet, verkar lägga fokus på fel saker istället för att vara mer noggrann med att tex lyfta på en matta och dammsuga under så torkar man flaskor i köket.
    2017-01-10 HemMiljö svarar Anneli A
    Hej Annelie! Tack för din Reco. Hör av dig till din kontaktperson på kontoret så att vi kan gå igenom din städning tillsammans och prata med den som utför städningen hemma hos dig! Ring växeln så hjälper vi dig rätt! 020-100015. Mvh Martina Rydell på HemMiljö
  • Åsa S
    Åsa S skrev om Privat en del av HemMiljö
    Bra kundbemötande på kontoret!
    Dåligt utförd städning!

Lugnets Allé 5, 120 65 Stockholm