HemMiljö

Lugnets Allé 5, 120 65 Stockholm — Visa karta

HemMiljö är ett Svanen-märkt företag som städar i hela Storstockholm och vi erbjuder såväl abonnemang som hjälp vid enstaka tillfällen. Vi har kollektivavtal och är auktoriserade av Almega.

Vi arbetar med både företagskunder och privatpersoner och erbjuder egen kontaktperson, samma återkommande städare, fastpris, ingen bindningstid med en månads uppsägning och framförallt nöjd kund-garanti! Vi har hemstädning, kontorsstädning, butiksstädning, flyttstädning, storstädning, trädgårdstjänster och mycket mer. Välkomna att kontakta oss för bokning och offert!
Öppet just nu
Lör-Sön: Stängt
4.4/5
4.4/5
4.2/5

Läs vad 962 kunder tycker om HemMiljö

• Yvonne S
    Yvonne S skrev om Privat en del av HemMiljö
    Bra bemötande vid bokning!

Bra städat och trevlig personal!
  • Elisabeth L
    Elisabeth L skrev om Privat en del av HemMiljö
    Två engelsktalande trevliga killar dök upp på utsatt tid.
    De putsade bra och effektivt. När de var klara ville de att vi
    gemensamt inspekterade deras jobb innan jag godkände det och de kunde gå.
    På frågan om de ville ha en kopp kaffe, tackade de nej. "Vi är här för att arbeta".
    Jag har anlitat HemMiljö för fönsterputsning en gång förut
    och är mycket nöjd med bemötande och utfört arbete.
    Elisabeth Leitner
  • Josefine K
    Josefine K skrev om Privat en del av HemMiljö
    Det är enkelt att boka och det kan komma på kort varsel. Dock kan bättre kvalité på städningen önskas.
  • Cecilia K
    Cecilia K skrev om Privat en del av HemMiljö
    Mycket bra och professionellt bemötande. Är nöjd med flyttstädningen! Kan varmt rekomendera HemMiljö!
  • Lotta O
    Lotta O skrev om Privat en del av HemMiljö
    Är jättenöjd med städningen och bemötandet av städarna.

Rekommenderas starkt !

mvh

Lotta
  • Mats L
    Mats L skrev om Privat en del av HemMiljö
    Det vart lite tjafsigt där ett tag.
    Men jag gjorde ju också fel. Men det kunde hanteras på lite bättre sätt.
    Men annars är jag nöjd.
  • Britt-marie S
    Britt-marie S skrev om Privat en del av HemMiljö
    Personalen var jättegullig och jobbade väldigt hårt och gjorde ett helt fantastiskt jobb. Vi har renoverat och lägenheten hade byggdamm precis överallt. Det känns som att jag fått ett helt nytt badrum och de fick bort damm i varje vrå. Våra fönster har aldrig varit så rena någonsin. Rekommenderar starkt!
  • Johanna H
    Johanna H skrev om Privat en del av HemMiljö
    Väldigt trevligt bemötande! De som städade pratade bara engelska men det gjorde ingenting, vi förstod varandra bra. Väldigt tillmötesgående och noggrann personal. Min hyresvärd som var med och besiktade lägenheten var mycket nöjd, tack Hemmiljö!
    2017-11-16 Edith O svarar Johanna H
    Tack Johanna för en fin rekommendation. Vi kommer meddela personalen som var hos dig att både du och din hyresvärd är nöjda!
  • Marika  A
    Marika A skrev om Privat en del av HemMiljö
    Mycket bra och professionellt.
  • Tove J
    Tove J skrev om Privat en del av HemMiljö
    Snabb och bra service. Lyckades klämma in min bokning med extremt kort varsel. Trevlig personal.
  • Benny S
    Benny S skrev om Privat en del av HemMiljö
    Trevlig, snabb och personlig service vid bokning/offert.
    Noggrann och trevlig person som utförde tjänsten.
  • Susanna L
    Susanna L skrev om Privat en del av HemMiljö
    Mycket smidigt, fint städat. Helt nöjd!
    Hade inte tid att vara med vid efterbesiktning och då gäller inte garantin. Synd.
  • Hanna H
    Hanna H skrev om Privat en del av HemMiljö
    Enkelt att komma i kontakt och boka. Bra pris! Städningen var bra genomförd, men visst slarv. Bland annat flammigt kakel ovanför spis, hörnen på fönsterrutorna var också flammiga, fläktlisten ovanför spisen måste ha torkats av med lortig trasa då den kromade färgen var gråsvart. Men allt som allt bra städat och upplevde inte att de missat något om än inte perfekt utfört.
    2017-11-08 Edith O svarar Hanna H
    Hej Hanna,

Vad roligt att du är nöjd med städningen! Vi jobbar kontinuerligt för att bli ännu bättre. Jag hoppas att vi får möjligheten att städa hos dig igen och att vi då förtjänar fem Recos i betyg!
  • Mona A
    Mona A skrev om Privat en del av HemMiljö
    Lätt att få tid, utmärkt fönsterputs kan varmt rekommendera
  • Olof J
    Olof J skrev om Privat en del av HemMiljö
    Smidigt och pålitligt. Skulle ev kunna ta fram ett bokningssystem så att man kunde boka in sig själv men annars utmärkt.
  • Per H
    Per H skrev om Privat en del av HemMiljö
    Tjänsten utfördes snabbt, effektivt och fönstren blev verkligen rena. Bemötandet var klanderfritt.
  • Lena R
    Lena R skrev om Privat en del av HemMiljö
    Hej ! gott bemötande tjänsten den jag beställde utfördes med noggrannhet
    Jag är ny kund, kanske om det går vore bra med pensionärsrabatt.
  • Lena C
    Lena C skrev om Privat en del av HemMiljö
    Två duktiga och arbetsamma ungdomar som gjorde ett bra jobb med fönsterputsning.
  • Thowe W
    Thowe W skrev om Privat en del av HemMiljö
    Bra bemötande. Trevlig och hjälpsam personal. Städningen var bra förutom under badkaret där de hade glömt tre saker (en liten tvålflaska, en kork och en propp) som låg kvar. Dessutom 3-4 dm2 yta med damm på samma ställe. Annars bra.
    2017-11-13 Edith O svarar Thowe W
    Tack för en fin rekommendation Thowe! Vad synd att vi missade att städa under badkaret, om du är en återkommande kund hos oss får du gärna höra av dig till din kundansvarig så ska vi prata med personalen för ett ännu bättre resultat vid nästa städning.
  • Nathalie K
    Nathalie K skrev om Privat en del av HemMiljö
    Bra bemötande och städningen var bra, fick åtgärda tre punkter på checklistan i efterhand men allt sköttes proffessionelt.
  • Christer B
    Christer B skrev om Privat en del av HemMiljö
    Genomgående mkt nöjd med tjänsten, extra plus på trevlig och väl bemötande personal
  • Louise K
    Louise K skrev om Privat en del av HemMiljö
    Mycket nöjd - uppskattar miljöprofilen.
  • Karen K
    Karen K skrev om Privat en del av HemMiljö
    Jättenöjd, effektivt och bra arbete.
  • Camilla A
    Camilla A skrev om Privat en del av HemMiljö
    Så trevlig och proffsig personal. Strålande resultat. Jag är jättenöjd!!
  • Ann P
    Ann P skrev om Privat en del av HemMiljö
    Hitta företaget på nätet och gick efter tidigare kundnöjdhet. Återkopplingen gick snabbt och bokning för tid av utförande av tjänst. I helhet mycket nöjd för snabb och utomordentligt bra service.
  • Axel Ö
    Axel Ö skrev om Privat en del av HemMiljö
    Bra kontakt fram till städdagen.

Fönsterputsen var mycket väl utförd

Städningen var överlag bra men det där lilla extra saknades tyvärr
  • Malin P
    Malin P skrev om HemMiljö
    Allt var bra förutom städning av ugnen som de säger att de inte kan göra bättre med deras medel. Så jag får börja med att städa ugn när jag flyttar in vilket inte är helt ok. Men resterande av flyttstädningen var bra.
    2017-10-30 Edith O svarar Malin P
    Hej Malin. Vad roligt att höra att du är nöjd med städningen och tack för din feedback! Vi jobbar ständigt med vår kvalitet för att bli ännu bättre. Tyvärr kan det vara svårt att få bort all smuts från en ugn när den är ingrodd, det kan behövas flera omgångar för att få bort allt.
    Vi hoppas att du kommer använda dig av våra tjänster igen och att vi då får möjligheten att göra dig ännu nöjdare!

Edith O
    HR- och Kvalitetsansvarig
  • Sean P
    Sean P skrev om Privat en del av HemMiljö
    Kontaktade er via mail för att boka flyttstäd. Ni var snabba på att svara och hade en utmärkt kommunikation. Städarna och jag hade kommunikation till och från via telefon, vilket gick jättebra. Städarna som utförde arbetet hos mig talade engelska, vilket naturligtvis inte var någon far, men kan vara bra om ni frågar era kunder om det går bra med engelska tänker jag.

Mycket noggrann städning. Besiktning skedde efter städning. De åtgärdade direkt ifall det var någonting som inte var helt rent. Väldigt nöjd med utfört arbete och service!
  • Ylva I
    Ylva I skrev om Privat en del av HemMiljö
    Tycker att de städare som jag har haft hemma hos mig har varit ödmjuka och tagit sitt jobb på allvar. De har inte känts uttråkade. lva
  • Tomas S
    Tomas S skrev om Privat en del av HemMiljö
    Trevliga,seriösa och perfekt städning Ett mindre problem med en balkongdörr som inte var ordentligt fastmonterad efter tvätt löstes kvickt dagen efter.
  • Carolina S
    Carolina S skrev om Privat en del av HemMiljö
    Bra bemötande per mail, mindre bra utförd fönsterputs dessvärre.
  • Klas Olle R
    Klas Olle R skrev om Privat en del av HemMiljö
    Vi ficjk ett väl bemötande både vid beställning av tjänsten och vid utförandet.
    Personalen som utförde tjänsten var duktiga och allt gjordes på bästa sätt.
    Vi är sammanfattningsvis mycket nöjda.
  • Jörgen S
    Jörgen S skrev om Privat en del av HemMiljö
    Jag letade på nätet efter ett seriöst städbolag och fastnade för HemMiljö, Via deras chat fick jag bra svar på mina frågor. Jag bokade en storstädning. Städpersonalen anlände prick på utsatt tid och utförde städningen till vår belåtenhet och helt utan onödiga pauser. Kommunikationen fördes på engelska.
    Det känns skönt med ett städat och rent hem.
  • Sophie T
    Sophie T skrev om HemMiljö
    Har nu anlitat Hemmiljö i 6 år och är fortfarande helt nöjda! Samma städerska som känner oss och vårt hus. Det känns tryggt att lämna det i hennes händer. Alltid fint och rent och stor respekt visas för vår egendom.
    Vi har en gång under perioden prövat en annan fima vilket var katastrof så nu är vi tillbaka igen :)
    2017-10-11 Edith O svarar Sophie T
    Hej Sophie,

Tack för din feedback! Det är väldigt roligt att höra att ni är nöjda.

Edith Ottosson
    Hr- och kvalitetsansvarig
  • Gun Berit G
    Gun Berit G skrev om Privat en del av HemMiljö
    Utmärkt bemötande. Noggrant utfört arbete. Jag Lena Grip använde mig av Hem Miljö hösten 2014 då jag begärde flytt-städ ifrån min bostad.. Därför kontaktade jag dem igen. Jag var hel-nöjd.
  • Jesper D
    Jesper D skrev om Privat en del av HemMiljö
    Helt fantastiskt rent! Trevlig och artig personal.
  • Kristina G
    Kristina G skrev om Privat en del av HemMiljö
    Allt var perfekt! Mitt hem har aldrig varit så rent och fint som nu efter storstädning och fönstertvätt.
  • Angelica S
    Angelica S skrev om HemMiljö
    Besviken.
    Hade teststäd hemma. Toalett ok.
    Ett glas stod kvar på fönsterkarmen i sovrum 1 samt fönstret på vid gavel.
    I sovrum två står en bunke kvar i fönsterkarmen.
    Fönsterbräda i vardagsrum ej avtorkad.
    Inte ens kuddarna i soffan och filten i soffan var i ordningställd.
    Vi har inga mattor på golvet så hade väntat mig mer av 3,5 timmes städ i 2 rum och kök.
    Med andra ord blir det dyrt med bara dammsugningen moppning och halvdan avtorkning för de timmarna.

Enda plus. Komm hem på utsatt tid.
    2017-10-10 Conny R svarar Angelica S
    Hej Angelica,

Vi vill tacka för din feedback men det är väldigt tråkigt att höra att du inte är nöjd med provstädningen. Jag kan tyvärr inte hitta dig i vår kunddatabas och kan därför inte kontakta dig, du får gärna ringa mig på mitt direktnummer 070 330 50 21 så kan vi reda ut situationen.

Edith Ottosson
    Hr- och Kvalitetsansvarig
  • Kajsa G
    Kajsa G skrev om Privat en del av HemMiljö
    Det mesta ok. En del slarv med lister och trösklar.
  • Nadia M
    Nadia M skrev om Privat en del av HemMiljö
    bra . snälla människor men pratade inte alls Svenska .
  • Johanna B
    Johanna B skrev om Privat en del av HemMiljö
    Det allra mesta fungerade bra! Tjänsten levde upp till mina förväntningar i princip heöt, dock var det några få saker som inte hade blivit gjorda, t ex avtorkning av soffbord och matbord samt att köksgolvet fortfarande hade kladdfläckar, vilket gör att jag inte kan sätta fullt toppbetyg
  • Therese H
    Therese H skrev om Privat en del av HemMiljö
    Fick ett bra bemötande och de var trevliga och tillmötesgående.
  • Hanna L
    Hanna L skrev om Privat en del av HemMiljö
    Helt fantastiskt! Så himla gullig och kompetent personal.
  • Dan S
    Dan S skrev om Privat en del av HemMiljö
    Otroligt trevliga och proffsiga tjejer som putsade våra fönster supersnabbt.
  • Dan G
    Dan G skrev om Privat en del av HemMiljö
    Bra hjälp som kom i tid och ett bra utfört arbete
  • Fredrik G
    Fredrik G skrev om Privat en del av HemMiljö
    Snabb och professionell flyttstädning.
  • Annica H
    Annica H skrev om Privat en del av HemMiljö
    Allt har gått mycket bra. Trevligt och duktiga killar som putsade fönstren.
    Tack!
  • Elin V
    Elin V skrev om Privat en del av HemMiljö
    De lyckades få rent sånt som vi själva inte lyckats med trots att vi försökt många gånger.
  • Henric M
    Henric M skrev om Privat en del av HemMiljö
    Jättesmidigt. Släppte in killarna på morgonen för att flyttstäda och ungefär en timme innan de var klara hördes vi av per telefon. Hyresvärden var med för inspektion och allt var med beröm godkänt.
  • David R
    David R skrev om Privat en del av HemMiljö
    Supersmidigt att boka, bara ett mail. De som städade ringde en timme innan de var klara så jag hann åka dit och titta. Fläckfritt, ner i minsta detalj, de hittade till och med post som ramlat ner längst bak i en byrå. Dessutom trevliga och roliga att prata med. Och! De städar miljövänligt.

Lugnets Allé 5, 120 65 Stockholm