Rekommenderat företag 2016 - HemMiljö
Rekommenderat företag 2015 - HemMiljö

HemMiljö

Lugnets Allé 5, 120 65 Stockholm — Visa karta

HemMiljö är ett Svanen-märkt företag som städar i hela Storstockholm och vi erbjuder såväl abonnemang som hjälp vid enstaka tillfällen. Vi har kollektivavtal och är auktoriserade av Almega.

Vi arbetar med både företagskunder och privatpersoner och erbjuder egen kontaktperson, samma återkommande städare, fastpris, ingen bindningstid med en månads uppsägning och framförallt nöjd kund-garanti! Vi har hemstädning, kontorsstädning, butiksstädning, flyttstädning, storstädning, trädgårdstjänster och mycket mer. Välkomna att kontakta oss för bokning och offert!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 762 kunder tycker om HemMiljö

• Annika R
    Annika R skrev om Privat en del av HemMiljö
    Bra och snabb service, lätta och smidiga att kontakta.
  • Anne S
    Anne S skrev om Privat en del av HemMiljö
    Har varit kund länge och får inte så mycket info om förbättringar. Är inte säker på vilka städprodukter jag ska ha hemma. Men jag köper såpa och miljömärkta produkter så långt som möjligt. Vilken mopp bör jag ha? Skulle önska att det fanns möjlighet till att det fanns möjlighet att beställa ångtvätt av mattor och soffor.
    Så lite mer information skulle vara önskvärt.
    Dyrt men jag har inte provat något annat företag.
  • Anders L
    Anders L skrev om Privat en del av HemMiljö
    Pålitlig - lätt att kommunicera med - inte billigast men som helhet en städleverantör som vi kan rekommendera.
  • Jessica B
    Jessica B skrev om Privat en del av HemMiljö
    Vi är väldigt nöjda med HemMiljö.
  • Carina J
    Carina J skrev om Privat en del av HemMiljö
    Har anlitat HemMiljö för städningen av mitt hem och en flyttstäd. Deras administration har varit toppen och de har gjort ett bra städjobb.
    Rekommenderas varmt till andra.
  • Erik T
    Erik T skrev om Privat en del av HemMiljö
    Flyttstädning = köparen besiktade så jag kan inte uttala mig om själva städningen. Administrativt har det dock fungerat smidigt och betyget avser detta.
  • Marie B
    Marie B skrev om Privat en del av HemMiljö
    Helt nöjd. Lugnt och metodiskt tog sig de två som utförde städningen sig an uppdraget. Resultatet blev över förväntan bra. Allt skinande rent.
  • Helen K
    Helen K skrev om Privat en del av HemMiljö
    Trevlig och proffsig personal som gjorde ett utmärkt jobb
  • Eva H
    Eva H skrev om Privat en del av HemMiljö
    Vi är nöjda med att städningen utförs bra och ordentligt. Vi är nöjda med informationen från hemmiljö samt kontakten med vår kontakt person. Allt är proffsigt.
  • Ingrid E
    Ingrid E skrev om Privat en del av HemMiljö
    Mkt bra städföretag fungerar bra kommer i tid
    Städerska jättebra arb systematiskt och organiserat.
  • Cecilia C
    Cecilia C skrev om Privat en del av HemMiljö
    Jättebra! Superproffsigt! Heja er!
  • Kim S
    Kim S skrev om Privat en del av HemMiljö
    Personalen kom i tid, de var trevliga, grundlig och gjorde ett fantastiskt jobb för ett bra pris.
  • Christoffer L
    Christoffer L skrev om Privat en del av HemMiljö
    Jag anlitade Hemmiljö p.g.a flyttstäd. Köparen blev väldigt nöjd med städningen
  • Christina B
    Christina B skrev om Privat en del av HemMiljö
    Alltid bra bemötande.Har köpt städning och fönsterputs.Har alltid varit nöjd med
    utförandet.
  • Kim K
    Kim K skrev om Privat en del av HemMiljö
    Jag tycker att jag fått bra bemötande från HemMiljö. Proffsigt och bra när man ringer. Bra städning.
  • Björn S
    Björn S skrev om Privat en del av HemMiljö
    Städning varannan vecka, 3 timmar/gång.

Bra bemötande, men städningen är mycket beroende av vem som utför jobbet.
  • Mikael S
    Mikael S skrev om Privat en del av HemMiljö
    Jättebra service, trevligt bemötande, trevliga och duktiga städare.
  • Carina S
    Carina S skrev om Privat en del av HemMiljö
    De kom i tid. Lite språkförbistring. Städningen mycket väl utförd. Svårt att besiktiga i mörkret sen, hade varit bra om de haft med sig någon form av lampor även om själva städningen utfördes i dagsljus.
  • Jan J
    Jan J skrev om Privat en del av HemMiljö
    För stor personalomsättning som påverkar kvalitè och förtroende.
  • Göran A
    Göran A skrev om Privat en del av HemMiljö
    Mycket bra service vid bokningen och vi fick tid för fönsterputs två dagar senare.
    Arbetet utfördes mkt proffsigt, och var väldigt prisvärt.
    Vi kommer absolut att använda dessa tjänster igen.
  • Joachim D
    Joachim D skrev om Privat en del av HemMiljö
    Vi har bytt städbolag.
    Men när vi hade er var ni okej
  • Maria W
    Maria W skrev om Privat en del av HemMiljö
    Har regelbunden städning via Hemmiljö. Och är nöjd med bemötandet och hjälpen. Bra information, och inget krångel.
  • Julia L
    Julia L skrev om Privat en del av HemMiljö
    Hemmiljö är bra i sin dialog med mig som kund och jag är mycket nöjd med den städerska som jag har. Om man dessutom var lite billigare skulle jag vara helnöjd
  • Susanne Ö
    Susanne Ö skrev om Privat en del av HemMiljö
    Det var ganska bra städat i början men nu tycker vi att det har blivit sämre. Vissa moment görs inte trots att de är avprickade på checklistan. Vi har trots detta inte brytt oss om att byta städfirma, av ren bekvämlighet fortsätter vi med Hemmiljö tillsvidare.
    2016-11-23 HemMiljö svarar Susanne Ö
    Hej Susanne! Tack för din feed-back. Det betyder mycket för oss. Jag skulle vilja att du hör av dig till din kontaktperson hos oss så att vi kan gå genom bristerna. Vi vill självklart fortsätta leverera hög kvalitet och vill gärna veta lite mer. Det går också bra att ringa oss på vårt växelnummer 020-100015 eller maila till info@hemmiljo.se. Mvh Martina Rydell på HemMiljö
  • Karl-Erik T
    Karl-Erik T skrev om Privat en del av HemMiljö
    Helt nöjd med allt! Kom på utsatt tid och var klara som utlovat. Bra jobbat.
  • Terese E
    Terese E skrev om Privat en del av HemMiljö
    Veckostädning.
    Eftersom personalen inte pratar svenska och knapphändig engelska är det svårt att överföra vad som ska städas och hur vi vill att städningen ska göras (vissa material som inte tål vissa kemikalier). Har inte märkt av att det blivit någon skillnad heller när vi försökt meddela detta via mail till Hemiljö.
    Ingen ansvarig från Hemiljö har någonsin varit hemma hos oss, vilket de sa att de skulle vid första tillfället.
    Omsättning av städpersonal.
    2016-11-23 HemMiljö svarar Terese E
    Hej Terese! Tack för din Reco. Det är viktigt för oss att få höra. Vi måste naturligtvis än en gång prata med personalen om det som inte fungerar. Vi har ju numera alltid med oss det städkem vi behöver och det är milda, miljövänliga produkter. I de fall kunden vill att arbetsledaren från kontoret gör ett personligt besök så ska det alltid göras, det är inte alla som vill det. Din kontaktperson hos oss hör av sig till dig om de här sakerna. Mvh Martina Rydell på HemMiljö
  • Johan N
    Johan N skrev om Privat en del av HemMiljö
    Punktliga och städade bra, inga anmärkningar. Bra och tydlig kommunikation innan. Litet minus för att de glömde (?) att lämna checklista, men det är nog det enda.
  • Elsely J
    Elsely J skrev om Privat en del av HemMiljö
    Bra service o mycket trevlig personal.
  • Valeria C
    Valeria C skrev om Privat en del av HemMiljö
    Jättebra service, duktig personal, alltid plats för förbättring dock.
    2016-11-23 HemMiljö svarar Valeria C
    Hej Valeria! Tack för din Reco! Hör gärna av dig direkt till oss om vad du önskar för förbättringar. Mvh Martina Rydell på HemMiljö, 020-100015, info@hemmiljo.se
  • Camilla N
    Camilla N skrev om Privat en del av HemMiljö
    Bra bemötande på telefon. Men de glömde skicka bekräftelse och information. Fick jaga dem kvällen innan.
    Mycket förvånad att enbart två personer skulle städa hela huset samt putsa alla fönster (bokat storstädning). Sist kom två fönsterputsare och två som städade och det behövs. Kändes som om de som kom tycte att det var orimligt mycket att städa och det tog mycket längre tid än beräknat. Ändå har företaget storstädat hos oss tidigare och borde,
    2016-11-23 HemMiljö svarar Camilla N
    Hej Camilla! Jag har pratat med din kontaktperson om det här och han beklagar att han missade att skicka bekräftelsen efter bokning. Det ska givetvis inte hända. Eftersom vi har städat huset tidigare så utgick vi ifrån de uppgifter som fanns. Det vi däremot inte visste om var att det var spröjs på era fönster och det gör att allt tar lite längre tid. Därför skickade vi fler personer efter att städarna upplyst oss om det. Jag hoppas att du till slut blev nöjd med resultatet. Hör av dig till oss igen annars! Mvh Martina Rydell på HemMiljö
  • Peter T
    Peter T skrev om Privat en del av HemMiljö
    Rutorna blev fina. Lite slarv när det gäller snickerierna mellan fönstren, men killarna som var här fixade det när vi sa till dem.
  • Anita O
    Anita O skrev om Privat en del av HemMiljö
    Jag är mycket nöjd med Rita som städade hos mig. Hon kom precis i tid och var
    noggrann och gjorde allt det som vi kom överens om.
    Trevlig och glad person och inga språkproblem, då vi båda talar flytande engelska.
  • Linnea N
    Linnea N skrev om Privat en del av HemMiljö
    Jättetrevliga killar som gjorde ett bra jobb
  • Eric L
    Eric L skrev om Privat en del av HemMiljö
    De sköter sig utmärkt, alltid bra städat och bra hanterat!
  • Lisa V
    Lisa V skrev om HemMiljö
    Katastrof är det enda jag kan säga. Bokade flyttstädning av en liten lägenhet på 25 kvm. Tre personer kom, efter tre timmar då jag skulle komma hem för besiktning var det fortfarande inte rent. Städarna hade inte torkat golven ordentligt, glömt varenda hörn i badrummet och i köket, hyllor och lådor var bristfälligt torkade, ugnsplåtar var inte torkade m m. De städade om vissa saker jag anmärkte på, men gick sedan med budskapet att "de gjort sitt bästa" och att "två personer var på upplärning, därav resultatet". Jag fick ändå städa vissa saker själv, då jag skulle frånträda min lägenhet dagen efter. Skulle aldrig rekommendera HemMiljö vidare för flyttstädning, tyvärr.
    2016-11-16 HemMiljö svarar Lisa V
    Hej Lisa! Så här ska det naturligtvis inte vara och jag beklagar verkligen att det blev så. Vi har inte fått något samtal från dig angående det här till vårt kontor. Ring gärna så att vi får veta lite mer och höra om vi kan hjälpa dig eller rätta till något! Mvh Martina Rydell på HemMiljö, 020-100015, info@hemmiljo.se
    2016-11-16 Lisa V svarar HemMiljö
    Hej, jo jag ringde er och pratade med någon på kontoret, bara någon timme efter att jag lämnat lägenheten så ni har fått info om detta. Det tråkiga är att jag anlitar någon för att utföra ett jobb jag inte vill eller kan göra själv och betalar för det, just för att slippa lägga ner tiden - men i det här fallet hade jag gjort jobbet betydligt bättre själv.
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Magnus B
    Magnus B skrev om Privat en del av HemMiljö
    Jag är mycket nöjd med den städning vi har. Sandra gör ett mycket bra jobb.
    Jag tycker också att aviseringarna via SMS är mycket bra.
  • Siv H
    Siv H skrev om Privat en del av HemMiljö
    Jag är mycket nöjd med HemMiljö. Trevligt bemötande och mycket effektiv städning!
  • Sofia L
    Sofia L skrev om Privat en del av HemMiljö
    Mycket bra.
    Städning och fönsterputs
  • Lena F
    Lena F skrev om Privat en del av HemMiljö
    Jättebra tycker jag om Hemmiljö. I synnerhet Faramata från Mali!
  • Lena B
    Lena B skrev om Privat en del av HemMiljö
    Alltid ett artigt och professionellt bemötande från kontorspersonalen. Efter städerskebyte har jag ett mycket gott förhållande med min städerska och är mer än nöjd.
  • Eva S
    Eva S skrev om Privat en del av HemMiljö
    Vi har städhjälp i arbetet och i hemmet. Det fungerar väldigt bra och vi är nöjda.
  • Elisabeth N
    Elisabeth N skrev om Privat en del av HemMiljö
    Proffsigt bemötande vid första kontakt. Har städning 1 ggr per månad. Arbetet utförs mycket bra. Vid eventuella förhinder eller annat så kontaktas man i god tid innan. Verkar vara bra administrativa rutiner i bolaget.
  • Lena A
    Lena A skrev om Privat en del av HemMiljö
    Kunnig och trevlig städpersonal, jobbade snabbt noggrant och effektivt, doftade gott i hela huset flera dagar efter att de åkt härifrån
  • Nils
    Nils skrev om HemMiljö
    Har haft hemmiljö i ca 6 mån och är jättenöjd med resultatet och servicen. Man får sms dagen innan så man blir påmind också.
  • Ansi G
    Ansi G skrev om Privat en del av HemMiljö
    Bra och väl utfört jobb i rimlig tid
  • Catharina N
    Catharina N skrev om Privat en del av HemMiljö
    Allt har fungerat fint förutom sjukdom några kommer. Hon är punktlig samt fint städat.
  • Christina S
    Christina S skrev om Privat en del av HemMiljö
    Vi fick ett proffsigt och trevligt bemötande när vi valde att testa Hemmiljö. Vi har sedan haft några synpunkter på vår hemstädning, som tagits emot på ett konstruktivt sätt. Vi är hyfsat nöja, men ger inte full pott då några av våra önskemål fortfarande inte tillgodoses.
    2016-11-10 HemMiljö svarar Christina S
    Hej Christina! Tack för din Reco. Det betyder mycket för oss att få dina synpunkter. Nu vet jag inte vad det är för önskemål du menar och jag vet att vi inte alltid kan utföra alla önskemål inom vår checklista och våra garantier. Hör gärna av dig igen till din kontaktperson hos oss för att se om det finns något vi kan göra för dig. Mvh Martina Rydell på HemMiljö, 020-100015, info@hemmiljo.se
  • Kerstin H
    Kerstin H skrev om Privat en del av HemMiljö
    Jag får hjälp med städning sedan et par år tillbaka och är väldigt nöjd. Allt har fungerat och städningen har alltid varit till min fulla belåtenhet. Det blir alltid rent och fint trots att bara såpa, diskmedel och mikrotrasor används i vårt hushåll. Det har heller aldrig varit något problem med ändring av tider.
  • Clara W
    Clara W skrev om Privat en del av HemMiljö
    Tillmötesgående företag men med halvdan leverans
    2016-11-10 HemMiljö svarar Clara W
    Hej Clara! Tack för din Reco. Det betyder mycket för oss att få dina synpunkter. Vi vill gärna att du hör av dig till oss om det här så att vi får höra lite mer och se vad vi kan göra åt det som känns halvdant. Mvh Martina Rydell på HemMiljö, 020-100015, info@hemmiljo.se
  • Linda H
    Linda H skrev om Privat en del av HemMiljö
    Jag har i flera år köpt städtjänst av Hemmiljö. De är lätte att ha med att göra, bra service och bra städning. Vår städhjälp är outstanding.

Lugnets Allé 5, 120 65 Stockholm