Läs vad 1318 kunder tycker om HemMiljö 2

• 2021-01-03
    Mycket nöjd med städningen samt.Ert bemötande!
  • 2020-12-30
    Jag har städning en gång per månad och är nöjd både med det noggranna arbetet och den trevliga person som kommer. Har nu haft samma städerska i ett par år. Den fasta kontakten på Hemmiljö betyder också mycket.
  • 2020-12-30
    Ej helt nöjd med städare eller admin. Vår städare kommit för sent förmera gånger.
  • 2020-12-28
    En bra städfirma men som i så många andra fall när det är någon som ska utföra en service så är den enskilda städaren viktigare än vilket företag det är.
  • 2020-12-28
    Har haft en hel del olika städare men alla har varit proffsiga och punktliga.
  • 2020-12-28
    Det är världsklass att komma hem efter att HemMiljö har varit här och städat - det är fräscht och väldigt rent.
    Köpt månadsstädning
    Nöjd med resultatet
    Just nu mycket bra städerska, Diana
    Pålitligt företag
  • 2020-12-27
    Vi har hemstädning varannan vecka. Vi tycker att städningen fungerar bra,alltid i tid. Däremot tycker vi inte alltid att det är superrent. Det är endast dammat där vi har flyttat på allt och lite synd att ni inte skurar mer i badrummen.
    Hej Charlotte! Så kul att höra att det funkar bra, men självklart ska ni känna er 100% nöjda med städningen. Ring gärna upp oss på 020-10 00 15 så ser vi till att åtgärda detta :)

• 2020-12-27
    Städning.

Kommunikationen mellan mig och företaget har alltid fungerat snabbt och smidigt.

Städningen har alltid blivit bra genomförd.
  • 2020-12-26
    Utmärkt service och alltid trevligt bemötande!
  • 2020-12-26
    Så nöjd! Hög kvalite på städningen och otroligt trevlig kundservice
  • 2020-12-26
    Bra städning, smidiga, snabb återkoppling
  • 2020-12-14
    Helt OK flyttstädning, några missar här å var men i det stora hela väl utfört.
  • 2020-11-05
    VARNING! Anlita EJ Hemmiljö! De har inget i städbranschen att göra! Väldigt OSERIÖST företag. Utifrån egen erfarenhet, då jag själv jobbat inom städ tidigare, kan jag säga att Hemmiljö saknar helt kunskap om hur en korrekt städning går till, vilka redskap som är nödvändiga, hur lång tid exempelvis en flyttstädning tar och hur man lär upp sina medarbetare att städa och bemöta kunder på rätt sätt. Här nedan följer ett axplock av alla fel som gjordes under den "flyttstädning" som utfördes och som jag var tvungen att flytta in i.

1. Stora tydliga repor i toalett-porslin, p.g.a. bristfälligt städverktyg. Kvarlämnade bruna beläggningar i toaletten.

2. Ej rengjorda ventilationsgaller p.g.a. saknaden av rätt verktyg som kan komma åt. Här gjorde Hemmiljö ett försök att rensa/komma åt med samma verktyg som var nere i toaletten och repade. STOR BRIST på hygien-rutiner.

3. Det torkas och städas endast där det är synligt för ögat. Tittar man under exempelvis handfat, i hörnen i duschen eller andra ställen som kan vara svåra att se så finns stor chans att fläckar av diverse smuts är kvarlämnat.

4. Ej noggrant rengjort i duschen kring infästningar av vattenledningar. Gamla hårstrån satt kvar och även beläggningar från tvål och schampo.

5. El-uttag och lampknappar var ej rengjorda.

6. Ej rengjorda fönsterlister och hörn. Smuts på väldigt många ställen. Vattenfläckar på fönsterglaset. Detta gällde alla fönster.

7. Ej rengjorda element. Väldigt mycket smuts och skräp kvarlämnat. Städpersonalen från Hemmiljö stod som frågetecken när jag frågade om de hade verktyg för att göra rent bakom element. Det verkade som att de aldrig gjort det tidigare. Inte konstigt att det blir felstädat när de varken har rätt verktyg, har fått korrekt upplärning eller får tillräckligt med tid för att utföra ett bra arbete. Personalen visade tydligt hur stressade de var och hur de helst ville slippa anstränga sig för att få de saker åtgärdade. Bedrövligt kundbemötande, något jag lägger helt och hållet på ledningen av Hemmiljö som tydligen lär ut på detta sätt. Vid ett tillfälle får jag frågan om jag själv brukade vara så noggrann när jag jobbade inom städ, varpå jag först tittar chockat på dem för att sedan svara att: självklart var jag alltid noggrann och gjorde rent överallt. Utifall en kund skulle fråga om något kunde jag alltid visa att det var rengjort. Om ingen skulle lägga märke till något eller fråga om något särskilt var det fortfarande korrekt rengjort eftersom det ingår i den tjänst man utför som städfirma och att det är så man beter sig professionellt.

8. Ej rengjord ugn! Under all kritik! Fett och smuts kvarlämnat i luftflödeskanalerna i luckan. Ej rengjort glas. Glasskivan hade inte ens tagits loss och rengjorts! Smuts och inbränt fett vid gångjärn. Inbrända fläckar kvar i hela ugnen. Gummilist för luckan var ej rengjord. Ej rengjort under reglagedelen. Ingen ansträngning gjordes för att göra rent ordentligt som det ska vara. Understryker att personalen inte fått korrekt upplärning och de har inte tillgång till rätt städmaterial, vilket ligger till 100% hos ledningen för Hemmiljö att ta ansvar för!

Hemmiljö påstår sig ha en 48h kundnöjdhet efter avslutat städning vilket är en LÖGN! De åtgärdar ingenting och de svarar varken på telefon eller på mail. Precis som med sin städning så sopar de allt under mattan och hoppas på att slippa göra rätt för sig.

Summa summarum: ANLITA ALDRIG HEMMILJÖ!
    Hej Alexander! Det är väldigt olyckligt att så mycket har blivit fel här, vi kan inte annat än att beklaga. Ibland brister saker vilket det helt klart har gjort i ditt fall. Både gällande städningen samt kommunikationen oss emellan. Jag vet att vi nu har löst detta med dig samt makulerat fakturan. Och vi hoppas att vi kan få ditt förtroende vid ett annat tillfälle så att vi kan få visa varför vi har så många nöjda kunder. /Nora på Hemmiljö

• 2020-10-23
    Bokade storstädning, och fick mina förväntningar minst sagt uppfyllda!
    Punktliga, trevliga, otroligt noggranna och ambitiösa städare som finputsade hela lägenheten så att den blev skinande ren. Ugnen som ny, listerna torkade, alla små skrymslen i badrummet noggrant rengjorda.
    Jag är supernöjd och kan verkligen rekommendera HemMiljö!
  • 2020-10-19
    Beställde provstädning. Personalen kom 20 min för tidigt och störde i ett möte. Hon var arrogant och hälsade inte. När jag sa att hon fick vänta till utsatt tid satt hon sig i trapphuset och titta på videos på sin mobil med hög volym.

När hon väl kom in i lägenheten var det helt utan kundbemötande i åtanke. Jag visade var allt städmaterial och dito redskap fanns, och svarade på hennes frågor om var påsar etc finns.

När jag kom hem igen var inte sängen renbäddad (vilket var överenskommet). I diskhon låg matrester kvar. Pantflaskor var inkastade under diskhon. Under all förväntad med andra ord.

Det var uppenbart att hon inte hade ansträngt sig extra över huvud taget. Vanligtvis brukar städfirmor plocka i ordning genom att t. ex. ställa ljusstakar symmetriskt.

Vidare var det uppenbart att tjänsten hade levererats under avtalad kvalitet.

Den tjänst jag trodde skulle öka min helgtrivsel förstörde istället min fredagskänsla.
  • 2020-10-19
    Fönsterputs. Utföraren KLM punktligt, var trevlig och gjorde ett superfint jobb - fönstren har sällan varit så rena!
    Det var enkelt att anlita Hemmiljö, jag fick svar och bokad tid kort efter förfrågan. Vi kommer garanterat att anlita Hemmiljö igen!
  • 2020-09-28
    Jag beställde flyttstädning. Jag blev bra bemött av kundtjänst. Städarna som utförde tjänsten var trevliga och gjorde ett mycket bra jobb.
  • 2020-09-28
    Smidigt, snabbt och trevligt bemötande och mycket väl utfört arbete.
    Dåligt städat generellt.

Tyvärr var allt för snabbt avklarat.

Inte det som önskats för pengarna.

Hade inte rekomenderat dem till andra!
    Hej Borna, tack för din reco! Det är väldigt tråkigt att du inte blev nöjd med bokad flyttstädning i fredags. Vi kan tyvärr inte se att du har kontaktat oss och meddelat att du inte blev nöjd med utförd städning, du får gärna ringa vår kundtjänst på 020 10 00 15 så kommer vi tillbaka kostnadsfritt för att åtgärda eventuella missar.

• 2020-09-22
    They did a terrible moving cleaning. Behing the radiators were filthy, there were spider nests and dust on ventilation holes and under the bathtub, bathtub had mold on it, they did not even touch the balcony, in between window frames were full of dirt and some dead flies, there were stains inside kitchen drawers. Customer support was very helpful on the phone. But after seeing the pictures of how filthy they left the radiators, this is what they wrote to me: " if you feel like we've missed something behind the radiators or any other appliances, you're more than welcome to remove these from the wall" They ruined my first impression of a newly-bought apartment. I had to arrange a second cleaning with them. After the second cleaning i had to guide them for another half an hour to fix the issues. Check out their Google Maps reviews. You will see the red flags!
    Hi Nesrin, We are very sorry to hear how unhappy you are with our service. We clean according to our checklist and the balcony is an add on service and we received no instructions that we should clean the balcony in your home. When our team is ready they call so our customer can come home and do an inspection together with the team so they can fix eventual misstakes. In your case their were no complaints at the inspection, the seller was very happy with our job. Since we want to have satisfied clients we go back if our client isn't happy and have contacted us within 72 hours. Please call our customer service if you have any questions.

• 2020-09-17
    Kan inte bli bättre! Trevliga städare också.
  • 2020-07-13
    Bokade flyttstädning för att slippa behöva gör det själv. Lämnade in nycklar på torsdagen så att städarna skulle kunna komma på måndag morgon klockan 8. När jag vaknade hade jag 8 missade samtal, mail och sms om att jag behövde släppa in städarna. Just därför hade vi kommit överens om att lämna nycklarna före helgen. Två timmar försenade kom dom igång.

Vid besiktning såg allt bra ut till en början men sen hittade jag intorkade, smutsiga skoavtryck och smuts på golven, ventilationen inte avtorkad från damm, smutsigt damm på badrumsgolvet och en massa fläckar på väggarna. Tydligen ingår inte vårtorkning av väggarna eftersom färgen kan släppa? Hyresvärden själv rekommenderar avtorkning av väggar och golv med våt trasa, hur skulle det kunna skada väggen. Inte så roligt att lämna över lägenhet men smutsiga väggar. Fick själv stå och torka väggar och lister.

Dålig helhetsupplevelse från början till slut.
    Hej Jacob, Tack för din reco! Vi ber så hemskt mycket om ursäkt för att vi inte noterade till personalen att er nyckel fanns att hämta på vårt kontor, enligt våra rutiner så ska det alltid noteras i personalens schema men av någon anledning så har det inte gjorts i ditt fall.  Vi ber återigen om ursäkt för att du inte blev nöjd med städningen och som vi har kommit överens med dig om så kommer vi kostnadsfritt att komma tillbaka om din hyresvärd inte godkänner städningen.

• 2020-06-17
    Bokade storstädning och är nöjd! Två personer, väldigt trevliga, tillmötesgående och proffsiga. Plus också för att HemMiljö är Svanenmärkta och har kollektivavtal.
  • 2020-06-17
    Bra kommunikation och bra service! Jättenöjd!
  • 2020-06-17
    Lika bra fönstertvätt som vanligt!
  • 2020-06-17
    Trevlig kille och bra jobb. Kom tiden som var utsatt och tog den tid det skulle ta. Allt toppen!
  • 2020-06-08
    Använt mig av flyttstädning.

Städarna var 45 minuter försenade.
    Städarna hade dock ett trevligt bemötande så det var uppskattat.

Sedan upptäckte jag dagen efter att insidan av diskmaskinen och tvättmaskinen inte var rengjorda, vilket det står att det ska ingå. Det var även en fläck på diskbänken kvar, i entrén på hallen var det inte ordentligt rengjort med fläckar kvar. Det fanns spill av schampo i duschen som var kvar. Det var också dammigt längs listerna i lägenheten.

Jag åtgärdade allt detta själv då jag upptäckte detta bara någon timme innan slutbesiktningen skulle ske.
    (Men det var inom 48 timmars garantin).

Jag förstår att man inte får kompensation när man åtgärdar detta själv.
    Men jag mailade ändå HemMiljö bara för att berätta det klagomål jag hade på flyttstädningen.
    Det har nu gått över 1 vecka sedan jag mailade men inte ens fått något svar, vilket oprofessionellt beteende!
    Det minsta man kan begära är väll att ni svarar på mail och tar åt er av kritiken eller beklagar er.
    Hej Gustav,  Tack för din feedback. Vi beklagar att resultatet på flyttstädningen inte blev enligt förväntan. När vi utför flyttstädningar så ska personalen höra av sig till dig som kund en timme innan de beräknas vara klara så att man tillsammans med dem kan göra en besiktning av städningen så att de kan åtgärda eventuella missar innan de åker. Om man upptäcker missar efter att personalen har åkt så har vi som du skriver en 48-timmars nöjd kundgaranti där vi kostnadsfritt kommer tillbaka.  Vi ber verkligen om ursäkt för att du inte fått något svar, vi försöker alltid att svara våra kunder inom 24 timmar. Personen som du har mejlat är ledig och tyvärr så har det helt glömts bort att vidarebefordra hennes mejl. Om man mejlar till  info@hemmiljo.se alternativt ringer vår växel på 020 10 00 15 så får man alltid svar.  Vi ber verkligen om ursäkt för det inträffade!

• 2020-06-02
    !!Varningsflagg för detta bolag!!. Dåligt bemötande efter bokning av kundservice, Gundega. Bokar inte med dessa igen. En timmes försening och Gundega ber mig att ”gömma nycklar” trots att det uttryckligen står på deras hemsida att försäkring inte gäller om man gör detta.

Bra städning och trevliga men superstressade arbetare.
    Hej Mauritz! Vad tråkigt att du har haft en så dålig upplevelse. Vi brukar inte rekommendera att gömma nycklar men när det är en flyttstädning så har vi många kunder som lämnar öppet eller gömmer nycklar eftersom lägenheten/huset står helt tomt och det finns inget att stjäla. Självklart hade vi stått för omkostnader om något hade hänt när vi har bett dig att gömma nyckeln. Då teamet var sena så var de antagligen stressade för att de ville jobba ikapp tiden de missat.

• 2020-05-18
    Personen som städade hos mig var trevlig men väldigt stressad, överlag var städningen ganska bra, spisen och fönstren var bra, men väggarna var helt ostädade. Något vi inte hann kolla på under efterkontrollen då den anställda var tvungen att springa iväg utan att gå igenom checklistan. Stackars personal.

Eftersom jag hade fotografering samma dag så fick jag åtgärda det här själv, jag hann helt enkelt inte vänta på att de skulle komma ut igen.

Kontaktade kundtjänst för att få hjälp med det här men bemöttes av kyla och helt utan intresse att avhjälpa problemen, här tappade jag allt förtroende för Hemmiljö. Såg att de på Facebook inte tillåter recensioner eller ens att folk lägger in egna inlägg på deras sida. Önskar jag hade sett det i förväg, för det är aldrig ett bra tecken att de tystar de som är kritiska.

Vi får se om Reco låter den här recensionen ligga kvar...
    Hej Jan! Vad tråkigt att du känner att du har fått ett så kyligt bemötande från oss samt att du inte är nöjd med utförd tjänst. Väggstädning ingår inte i någon av våra tjänster då det är väldigt lätt att det blir nyansskillnader i färgen på väggen när den städas,  därför har vi valt att det inte ska ingå i våra tjänster. Det står heller inte på vår hemsida eller på någon av våra checklistor att väggstädning ingår.

• 2020-05-08
    Köpte flyttstäd. Några småfel gjorde att de fick komma tillbaka och åtgärda felen innan hyresvärden godkände flyttstädningen. Kommunikationen var dock väldigt snabb och smidig. Överlag nöjd.
  • 2020-04-30
    Bra service och utförlig städning för ett väldigt förmånligt pris. Vi är otroligt nöjda och skulle starkt rekommendera Hemmiljö till andra.
  • 2020-04-28
    Jag köpte flyttstäd. Jag hade en mycket bra inledande kontakt rörande tjänsten som beskrevs i detalj inkl. vad som inte ingick och vad som gick att köpa till. Själva utförandet var utmärkt, personalen var supertrevlig och arbetade snabbt, hade bra kontant med mig inför besiktning av utfört arbete och hade t o m utfört arbete jag inte bett om. Väldigt nöjd. Rekommenderas varmt!
  • 2020-04-28
    mycket bra utfört på alla sätt
  • 2020-04-17
    Flyttstäd

Vänligt, informativ och tydligt

Välstädat hus, proffesionellt bemötande genom processen (från beställning till slutprodukt) Mycket bra
  • 2020-04-17
    Väldigt noggrant arbete som dock drog ut på tiden
  • 2020-03-19
    Inget att rekommendera tyvärr! Har haft veckostäd sedan i höstas och det har brustit i både utförande av tjänst och att hålla tider. Trots att jag påtalat detta vid flertal gånger till ansvariga. Dålig återkoppling från de på kontoret samt tråkig ton. Avslutade mina tjänster hos dom och ville ha tillbaka min nyckel. Fick till min stora förvåning svaret ”den har din städare hemma hos sig”. Fick ALDRIG den informationen av Hemmiljö när jag kvittade in min nyckel att deras personal (privatpersoner som jag inte känner) skulle ha kundernas nycklar hemma! Riktigt dåligt!
    Hej Erika, det är väldigt tråkigt att höra att du har vart så missnöjd med våran tjänst! Av förklarliga skäl så är det lite längre svarstider hos oss nu då vi har många kunder samt personal som hör av sig. Den feedbacken vi har fått är att städerskan har kommit för tidigt vilket vi har pratat med henne om, vad det gäller kvaliteten så har vi en 48 timmars nöjd kundgaranti där vi kostnadsfritt kommer tillbaka om vi har missat något på vår checklista. Vi är helt öppna med att vi inte har möjlighet att förvara alla våra kunders nycklar på vårt kontor, då det skulle kräva att samtlig personal reste till kontoret varje dag innan de beger sig iväg till våra kunder som är belägna över hela Storstockholm. Vi tar fullt ansvar över våra kunders nycklar och de är inte märkta med namn eller adress så det är omöjligt för obehöriga personer att veta vart nyckeln går, om någon nyckel skulle tappas bort så byter vi lås hos kunden. Vi beklagar verkligen att du blivit så missnöjd.

• 2020-03-12
    Vi hade ett storstäd och vi är väldigt nöjda, lite sen ankomst men det vägde de upp genom att överträffa våra förväntningar med städningen! Så fint och rent det blev :)
    Kommer absolut att rekommendera till mina vänner!
  • 2020-03-11
    Flyttstäd. Generellt bra men en egen besiktning rekommenderas.
  • 2020-03-09
    Storstädningen var toppen! Skinande rent, trevliga städare, bra kommunikation.
  • 2020-02-26
    Anlitade hjälp för flyttstädning och är riktigt nöjd. De två som städade var väldigt trevliga och gjorde de lilla extra som egentligen inte är inkluderat för att de hade tid över. Kommer definitivt återkomma till företaget i framtiden vid behov.
  • 2020-02-26
    Skickligt städat av oerhört trevlig personal
    Anthony
  • 2020-02-13
    Trevig personal, professionell service och väldigt bra städning
  • 2020-02-12
    Det är tredje gången jag beställer storstädning och jag blev väldigt nöjd. Två personer som städade och putsade fönster. Vårt hem blev väldigt rent och snyggt, tack för ett väl utfört arbete!
  • 2020-02-12
    Vi beställde en storstädning med fönsterputsning. Klockrent och kommer rekommendera er till alla jag känner!
  • 2020-02-12
    Bra städ, härlig service och fantastisk avi.
    Storstädning:
    Trevligt och professionellt bemötta
    ”Glömde”att städa en bokhylla i sovrummet
    F.ö väldigt nöjda!
  • 2020-02-12
    Stor städning så perfekt bra trevlig personal Jagär jättenöjd!! Margareta Tingström Djursholm
  • 2020-02-12
    Storstädningen blev riktigt bra! Har numera bokat in hemstädning var fjärde vecka.
  • 2020-01-30
    Så nöjda med flyttstädningen! Och att ugnen och plåtarna blev som nya. Hade blivit rekommenderade att anlita HemMiljö.