HemMiljö

Årstaängsvägen 17, 117 43 Stockholm — Visa karta

Erbjudande! Startpaket för nya kunder.
Starta ditt abonnemang med en storstädning.
- 10% rabatt på storstädningen!
- Första abonnemangsstädningen till 99 kr/tim i max 4 timmar.
- Helt bindningsfritt.
Kontakta oss om du är intresserad av vårt startpaket!

Städning med rent samvete för både människa och miljö.
HemMiljö är ett Svanen-märkt företag som städar i hela Storstockholm och vi erbjuder såväl abonnemang som hjälp vid enstaka tillfällen. Vi har kollektivavtal och är auktoriserade av Almega.

Vi arbetar med både företagskunder och privatpersoner och erbjuder egen kontaktperson, samma återkommande städare, fast pris, ingen bindningstid med en månads uppsägning och framförallt nöjd kund-garanti! Vi erbjuder hemstädning, kontorsstädning, flyttstädning, fönsterputsning och storstädning. Välkomna att kontakta oss för bokning och offert!
Lör-Sön: Stängt
4.3/5
4.4/5
4.2/5

Läs vad 1298 kunder tycker om HemMiljö

• 2020-09-22

NESRIN C skrev om HemMiljö
    They did a terrible moving cleaning. Behing the radiators were filthy, there were spider nests and dust on ventilation holes and under the bathtub, bathtub had mold on it, they did not even touch the balcony, in between window frames were full of dirt and some dead flies, there were stains inside kitchen drawers. Customer support was very helpful on the phone. But after seeing the pictures of how filthy they left the radiators, this is what they wrote to me: " if you feel like we've missed something behind the radiators or any other appliances, you're more than welcome to remove these from the wall" They ruined my first impression of a newly-bought apartment. I had to arrange a second cleaning with them. After the second cleaning i had to guide them for another half an hour to fix the issues. Check out their Google Maps reviews. You will see the red flags! Läs mer
    2020-09-24 HemMiljö svarar NESRIN C
    Hi Nesrin, We are very sorry to hear how unhappy you are with our service.
    We clean according to our checklist and the balcony is an add on service and we received no instructions that we should clean the balcony in your home. When our team is ready they call so our customer can come home and do an inspection together with the team so they can fix eventual misstakes. In your case their were no complaints at the inspection, the seller was very happy with our job. Since we want to have satisfied clients we go back if our client isn't happy and have contacted us within 72 hours. Please call our customer service if you have any questions.
  • 2020-09-17

Anna L skrev om HemMiljö
    Kan inte bli bättre! Trevliga städare också. Läs mer
  • 2020-07-13

Jacob Andreas Georg B skrev om HemMiljö
    Bokade flyttstädning för att slippa behöva gör det själv. Lämnade in nycklar på torsdagen så att städarna skulle kunna komma på måndag morgon klockan 8. När jag vaknade hade jag 8 missade samtal, mail och sms om att jag behövde släppa in städarna. Just därför hade vi kommit överens om att lämna nycklarna före helgen. Två timmar försenade kom dom igång.

Vid besiktning såg allt bra ut till en början men sen hittade jag intorkade, smutsiga skoavtryck och smuts på golven, ventilationen inte avtorkad från damm, smutsigt damm på badrumsgolvet och en massa fläckar på väggarna. Tydligen ingår inte vårtorkning av väggarna eftersom färgen kan släppa? Hyresvärden själv rekommenderar avtorkning av väggar och golv med våt trasa, hur skulle det kunna skada väggen. Inte så roligt att lämna över lägenhet men smutsiga väggar. Fick själv stå och torka väggar och lister.

Dålig helhetsupplevelse från början till slut. Läs mer
    2020-07-14 HemMiljö svarar Jacob Andreas Georg B
    Hej Jacob,
    Tack för din reco! Vi ber så hemskt mycket om ursäkt för att vi inte noterade till personalen att er nyckel fanns att hämta på vårt kontor, enligt våra rutiner så ska det alltid noteras i personalens schema men av någon anledning så har det inte gjorts i ditt fall.

Vi ber återigen om ursäkt för att du inte blev nöjd med städningen och som vi har kommit överens med dig om så kommer vi kostnadsfritt att komma tillbaka om din hyresvärd inte godkänner städningen.

Ia W skrev om HemMiljö
    Bokade storstädning och är nöjd! Två personer, väldigt trevliga, tillmötesgående och proffsiga. Plus också för att HemMiljö är Svanenmärkta och har kollektivavtal. Läs mer

Jennifer S skrev om HemMiljö
    Bra kommunikation och bra service! Jättenöjd! Läs mer

Stefan D skrev om HemMiljö
    Lika bra fönstertvätt som vanligt! Läs mer

Andreas H skrev om HemMiljö
    Trevlig kille och bra jobb. Kom tiden som var utsatt och tog den tid det skulle ta. Allt toppen! Läs mer
  • 2020-06-08

GUSTAV G skrev om HemMiljö
    Använt mig av flyttstädning.

Städarna var 45 minuter försenade.
    Städarna hade dock ett trevligt bemötande så det var uppskattat.

Sedan upptäckte jag dagen efter att insidan av diskmaskinen och tvättmaskinen inte var rengjorda, vilket det står att det ska ingå. Det var även en fläck på diskbänken kvar, i entrén på hallen var det inte ordentligt rengjort med fläckar kvar. Det fanns spill av schampo i duschen som var kvar. Det var också dammigt längs listerna i lägenheten.

Jag åtgärdade allt detta själv då jag upptäckte detta bara någon timme innan slutbesiktningen skulle ske.
    (Men det var inom 48 timmars garantin).

Jag förstår att man inte får kompensation när man åtgärdar detta själv.
    Men jag mailade ändå HemMiljö bara för att berätta det klagomål jag hade på flyttstädningen.
    Det har nu gått över 1 vecka sedan jag mailade men inte ens fått något svar, vilket oprofessionellt beteende!
    Det minsta man kan begära är väll att ni svarar på mail och tar åt er av kritiken eller beklagar er. Läs mer
    2020-06-09 HemMiljö svarar GUSTAV G
    Hej Gustav,
    Tack för din feedback. Vi beklagar att resultatet på flyttstädningen inte blev enligt förväntan. När vi utför flyttstädningar så ska personalen höra av sig till dig som kund en timme innan de beräknas vara klara så att man tillsammans med dem kan göra en besiktning av städningen så att de kan åtgärda eventuella missar innan de åker. Om man upptäcker missar efter att personalen har åkt så har vi som du skriver en 48-timmars nöjd kundgaranti där vi kostnadsfritt kommer tillbaka.

Vi ber verkligen om ursäkt för att du inte fått något svar, vi försöker alltid att svara våra kunder inom 24 timmar. Personen som du har mejlat är ledig och tyvärr så har det helt glömts bort att vidarebefordra hennes mejl. Om man mejlar till  info@hemmiljo.se alternativt ringer vår växel på 020 10 00 15 så får man alltid svar.

Vi ber verkligen om ursäkt för det inträffade!
  • 2020-06-02

MAURITZ C skrev om HemMiljö
    !!Varningsflagg för detta bolag!!. Dåligt bemötande efter bokning av kundservice, Gundega. Bokar inte med dessa igen. En timmes försening och Gundega ber mig att ”gömma nycklar” trots att det uttryckligen står på deras hemsida att försäkring inte gäller om man gör detta.

Bra städning och trevliga men superstressade arbetare. Läs mer
    2020-06-02 HemMiljö svarar MAURITZ C
    Hej Mauritz!
    Vad tråkigt att du har haft en så dålig upplevelse.

Vi brukar inte rekommendera att gömma nycklar men när det är en flyttstädning så har vi många kunder som lämnar öppet eller gömmer nycklar eftersom lägenheten/huset står helt tomt och det finns inget att stjäla. Självklart hade vi stått för omkostnader om något hade hänt när vi har bett dig att gömma nyckeln. Då teamet var sena så var de antagligen stressade för att de ville jobba ikapp tiden de missat.
  • 2020-05-18

Jan J skrev om HemMiljö
    Personen som städade hos mig var trevlig men väldigt stressad, överlag var städningen ganska bra, spisen och fönstren var bra, men väggarna var helt ostädade. Något vi inte hann kolla på under efterkontrollen då den anställda var tvungen att springa iväg utan att gå igenom checklistan. Stackars personal.

Eftersom jag hade fotografering samma dag så fick jag åtgärda det här själv, jag hann helt enkelt inte vänta på att de skulle komma ut igen.

Kontaktade kundtjänst för att få hjälp med det här men bemöttes av kyla och helt utan intresse att avhjälpa problemen, här tappade jag allt förtroende för Hemmiljö. Såg att de på Facebook inte tillåter recensioner eller ens att folk lägger in egna inlägg på deras sida. Önskar jag hade sett det i förväg, för det är aldrig ett bra tecken att de tystar de som är kritiska.

Vi får se om Reco låter den här recensionen ligga kvar... Läs mer
    2020-05-18 HemMiljö svarar Jan J
    Hej Jan! Vad tråkigt att du känner att du har fått ett så kyligt bemötande från oss samt att du inte är nöjd med utförd tjänst.

Väggstädning ingår inte i någon av våra tjänster då det är väldigt lätt att det blir nyansskillnader i färgen på väggen när den städas,  därför har vi valt att det inte ska ingå i våra tjänster. Det står heller inte på vår hemsida eller på någon av våra checklistor att väggstädning ingår.
  • 2020-05-08

Erik A skrev om HemMiljö
    Köpte flyttstäd. Några småfel gjorde att de fick komma tillbaka och åtgärda felen innan hyresvärden godkände flyttstädningen. Kommunikationen var dock väldigt snabb och smidig. Överlag nöjd. Läs mer
  • 2020-04-30

ANTONIO O skrev om HemMiljö
    Bra service och utförlig städning för ett väldigt förmånligt pris. Vi är otroligt nöjda och skulle starkt rekommendera Hemmiljö till andra. Läs mer
  • 2020-04-28

Mats N skrev om HemMiljö
    Jag köpte flyttstäd. Jag hade en mycket bra inledande kontakt rörande tjänsten som beskrevs i detalj inkl. vad som inte ingick och vad som gick att köpa till. Själva utförandet var utmärkt, personalen var supertrevlig och arbetade snabbt, hade bra kontant med mig inför besiktning av utfört arbete och hade t o m utfört arbete jag inte bett om. Väldigt nöjd. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • 2020-04-28

Niklas R skrev om HemMiljö
    mycket bra utfört på alla sätt Läs mer
  • 2020-04-17

Elisabeth G skrev om HemMiljö
    Flyttstäd

Vänligt, informativ och tydligt

Välstädat hus, proffesionellt bemötande genom processen (från beställning till slutprodukt) Mycket bra Läs mer
  • 2020-04-17

Anders M skrev om HemMiljö
    Väldigt noggrant arbete som dock drog ut på tiden Läs mer
  • 2020-03-19

Erika Maria W skrev om HemMiljö
    Inget att rekommendera tyvärr! Har haft veckostäd sedan i höstas och det har brustit i både utförande av tjänst och att hålla tider. Trots att jag påtalat detta vid flertal gånger till ansvariga. Dålig återkoppling från de på kontoret samt tråkig ton. Avslutade mina tjänster hos dom och ville ha tillbaka min nyckel. Fick till min stora förvåning svaret ”den har din städare hemma hos sig”. Fick ALDRIG den informationen av Hemmiljö när jag kvittade in min nyckel att deras personal (privatpersoner som jag inte känner) skulle ha kundernas nycklar hemma! Riktigt dåligt! Läs mer
    2020-03-19 HemMiljö svarar Erika Maria W
    Hej Erika, det är väldigt tråkigt att höra att du har vart så missnöjd med våran tjänst!

Av förklarliga skäl så är det lite längre svarstider hos oss nu då vi har många kunder samt personal som hör av sig. Den feedbacken vi har fått är att städerskan har kommit för tidigt vilket vi har pratat med henne om, vad det gäller kvaliteten så har vi en 48 timmars nöjd kundgaranti där vi kostnadsfritt kommer tillbaka om vi har missat något på vår checklista.

Vi är helt öppna med att vi inte har möjlighet att förvara alla våra kunders nycklar på vårt kontor, då det skulle kräva att samtlig personal reste till kontoret varje dag innan de beger sig iväg till våra kunder som är belägna över hela Storstockholm. Vi tar fullt ansvar över våra kunders nycklar och de är inte märkta med namn eller adress så det är omöjligt för obehöriga personer att veta vart nyckeln går, om någon nyckel skulle tappas bort så byter vi lås hos kunden. Vi beklagar verkligen att du blivit så missnöjd.
  • 2020-03-12

Daniela L skrev om HemMiljö
    Vi hade ett storstäd och vi är väldigt nöjda, lite sen ankomst men det vägde de upp genom att överträffa våra förväntningar med städningen! Så fint och rent det blev :)
    Kommer absolut att rekommendera till mina vänner! Läs mer
  • 2020-03-11

Hanna P skrev om HemMiljö
    Flyttstäd. Generellt bra men en egen besiktning rekommenderas. Läs mer
  • 2020-03-09

Nathalie B skrev om HemMiljö
    Storstädningen var toppen! Skinande rent, trevliga städare, bra kommunikation. Läs mer
  • 2020-02-26

Jessica L skrev om HemMiljö
    Anlitade hjälp för flyttstädning och är riktigt nöjd. De två som städade var väldigt trevliga och gjorde de lilla extra som egentligen inte är inkluderat för att de hade tid över. Kommer definitivt återkomma till företaget i framtiden vid behov. Läs mer
  • 2020-02-26

Anthony C skrev om HemMiljö
    Skickligt städat av oerhört trevlig personal
    Anthony Läs mer
  • 2020-02-13

Adam W skrev om HemMiljö
    Trevig personal, professionell service och väldigt bra städning Läs mer

Olle H skrev om HemMiljö
    Det är tredje gången jag beställer storstädning och jag blev väldigt nöjd. Två personer som städade och putsade fönster. Vårt hem blev väldigt rent och snyggt, tack för ett väl utfört arbete! Läs mer

Louise S skrev om HemMiljö
    Vi beställde en storstädning med fönsterputsning. Klockrent och kommer rekommendera er till alla jag känner! Läs mer

Mark N skrev om HemMiljö
    Bra städ, härlig service och fantastisk avi. Läs mer

Cristina W skrev om HemMiljö
    Storstädning:
    Trevligt och professionellt bemötta
    ”Glömde”att städa en bokhylla i sovrummet
    F.ö väldigt nöjda! Läs mer

Margareta T skrev om HemMiljö
    Stor städning så perfekt bra trevlig personal Jagär jättenöjd!! Margareta Tingström Djursholm Läs mer

Josefine L skrev om HemMiljö
    Storstädningen blev riktigt bra! Har numera bokat in hemstädning var fjärde vecka. Läs mer
  • 2020-01-30

Christine A skrev om HemMiljö
    Så nöjda med flyttstädningen! Och att ugnen och plåtarna blev som nya. Hade blivit rekommenderade att anlita HemMiljö. Läs mer
  • 2020-01-13

Linnea C skrev om HemMiljö
    Flyttstädning utförd till förväntat resultat. Trevligt bemötande. Läs mer
  • 2020-01-13

Eli H skrev om HemMiljö
    Flyttstädning. Mycket trevlig och proffsig personal som genomförde städningen. Läs mer
  • FILIPPA K

2020-01-04

FILIPPA K skrev om HemMiljö
    Använde Hemmiljö för flyttstädning.
    Superbra städat! Vi är väldigt nöjda. Läs mer
  • 2019-12-17

Birgitta F skrev om HemMiljö
    Vi fick fönstren putsade, motsvarade verkligen mina förväntningar. Super! Rekommenderas varmt!🤗 Läs mer
  • 2019-12-12

Rickard Ronnie Å skrev om HemMiljö
    Beställde flyttstäd. Jättenöjd! Allt såg skinande rent ut, även bakom spis och under badkar. Jättebra service vid mailkontakt också. Kommer definitivt boka Hemmiljö igen inför nästa flyttstäd. Läs mer
  • 2019-12-09

BERIT K skrev om HemMiljö
    Väldigt nöjd! Flyttstädning och fönsterputs. Kommer garanterat att anlitas igen! Läs mer
  • 2019-12-07

Eva Agneta L skrev om HemMiljö
    Använde storstädning och fönsterputs. Våra förväntningar var att det skulle bli rent och snyggt och det blev ännu bättre toppen städat.
    Absolut något jag kommer att rekommendera till andra att använda HemMiljö.
    Vi kommer att använda er vid flera tillfällen. Läs mer
  • 2019-12-04

Eva Maria E skrev om HemMiljö
    Synd att ni bokar upp tiden 1600 och framåt, det är ju nattsvart ute och då missas lite, vill hellre ha fm tid Läs mer
    2019-12-04 HemMiljö svarar Eva Maria E
    Hej Eva, tack för din reco! När man bokar städning via oss så kommer vi tillsammans med kunden överens om en tid som fungerar, vi bokar alltså inte in en tid utan att ha fått bekräftat från kunden ifråga att det fungerar. Det är väldigt tråkigt att höra att du inte blev nöjd med resultatet. Du får gärna ringa till vår växel på 020-10 00 15 då vi har en 48-timmars nöjd kundgaranti och självklart kommer tillbaka kostnadsfritt för att åtgärda det som missats.

karin L skrev om HemMiljö
    Storstädning ovh fönsterputs.
    Proffsigt bemötande och välgjort utfört arbete. Läs mer

Carina M skrev om HemMiljö
    Fönsterputs, som utfördes på ett proffsigt sätt! Trevlig person både vid beställning och utförande hemma hos oss! Läs mer

Madeleine H skrev om HemMiljö
    Flyttstädning. Toppentrevliga noggranna killar som mötte alla förväntningar på vad en flyttstädning ska innehålla. /Madeleine Läs mer
  • 2019-11-18

Cecilia P skrev om HemMiljö
    Mycket proffesionellt och noggrant utförd fönsterputs! Trevliga och sympatiska personer som gjorde jobbet! Läs mer
  • 2019-11-16

Karin L skrev om HemMiljö
    Fönsterputsning . Var mycket nöjd med resultatet och bemötandet från er representant. Läs mer
  • 2019-11-14

Hanna E skrev om HemMiljö
    Mycket nöjd med flyttstädningen! Smidig bokning och kommunikation, bra resultat. Uppskattar miljötänk och kollektivavtal. Läs mer
  • 2019-11-13

Andrea Natalia M skrev om HemMiljö
    - Storstädning
    - trevligt bemötande, både via mejl och av dem som utförde tjänsten.
    - förväntade mig ett proffsigt bemötande och bra städning. Företaget levde upp till bemötandet. Helt ok städning. Dock kunde spisen, badkaret städats grundligare. Samt hade mindre mattor inte ristats eller dammsugits under. Annars mkt nöjd med resten. I synnerhet tvättning av fönster! Läs mer
    2019-11-13 HemMiljö svarar Andrea Natalia M
    Tack för din reco Andrea! Vi vill självklart att städningen ska kännas lika bra som bemötandet. Du får gärna ringa vår växel på 020-100015 så vi kan komma och åtgärda det som inte levt upp till dina förväntningar, då vi har en 48-timmars nöjd kundgaranti.
  • 2019-11-13

Kalle G skrev om HemMiljö
    Beställde storstädning och blev väldigt nöjd! Läs mer
  • Olle H

2019-11-11

Olle H skrev om HemMiljö
    Vi hade storstädning + fönsterputs idag och det kom två väldigt trevliga städare från HemMiljö och förvandlade vårt hem till ett skinande rent palats! Med fyra barn i hemmet så blir det snabbt smutsigt, men nu har vi ett helt nytt hem. Till och med ett handfat med dålig avrinning rensade de så att det nu funkar som det ska. Ugnsrengöring ingick också, vilket är ett plus. Sängar bäddade i alla fem sovrum, wow!
    Vi är fantastiskt nöjda och kommer definitivt anlita HemMiljö i framtiden.
    Hoppas denna feedback når fram till de som utförde städningen hos oss på Odelbergsvägen i Enskede Gård. Läs mer
  • 2019-11-11

Daniel S skrev om HemMiljö
    Anlitade HemMiljö för att utföra flyttstädning. Allt fungerade smidigt, de kom på utsatt tid och resultatet blev en välstädad lägenhet. Har anlitat HemMiljö för hjälp med flyttstädning tidigare och skulle anlita dom igen om behov finns i framtiden. Läs mer
  • 2019-11-07

Michael A skrev om HemMiljö
    Trevlig och effektiv personal.
    Jobbet som utfördes blev superbra Läs mer
  • 2019-11-06

Håkan B skrev om HemMiljö