HemMiljö

Lugnets Allé 5, 120 65 Stockholm — Visa karta

Städning med rent samvete för både människa och miljö.

HemMiljö är ett Svanen-märkt företag som städar i hela Storstockholm och vi erbjuder såväl abonnemang som hjälp vid enstaka tillfällen. Vi har kollektivavtal och är auktoriserade av Almega.

Vi arbetar med både företagskunder och privatpersoner och erbjuder egen kontaktperson, samma återkommande städare, fast pris, ingen bindningstid med en månads uppsägning och framförallt nöjd kund-garanti! Vi erbjuder hemstädning, kontorsstädning, flyttstädning, fönsterputsning och storstädning. Välkomna att kontakta oss för bokning och offert!
Öppet just nu

• Burak B
    Burak B skrev om HemMiljö
    Beställde en flyttstäd.
    Inga konstigheter.
    snabbt och fint. det börjades kl 8 på morgonen och kl 12 var det klart.
    jag besiktade kl 12.30 och man fick precis det man betalade för.
    rekomenderas starkt! Läs mer
  • Annika Å skrev om HemMiljö
    Köpte fönsterputs och storstädning. Mycket bra service vid bokning trots att jag krånglade en del med datumbyte etc. Nöjd med fönsterputsen men hade förväntat mig mer av storstädningen faktiskt. Soffan var ej dammsugen som det stod på checklistan och det syntes inte att de torkat golven om de nu gjort det. Fortfarande massa ingrodd smuts. Ugnen ok städad men jag förväntar mig i princip fläckfritt om jag köper en tjänst som denna och det var lite missar både i ugnen och på andra ställen i lgh. Badrummet var riktigt fräscht och de hade skrubbat kakelfogarna. Sammanlagt ok betyg men kommer nog prova en annan firma nästa gång. Läs mer
  • Emil L skrev om HemMiljö
    Städpersonalen gjorde ett mycket bra jobb, men talade ingen svenska och dålig engelska. Läs mer
  • Anders H
    Anders H skrev om HemMiljö
    Trevlig service, både av administratör och städare. Mycket Nöjd med resultatet! Läs mer
  • Tomas B
    Tomas B skrev om HemMiljö
    Bra arbete. Snabb respons. Rekommenderas. Läs mer
  • Agneta B skrev om HemMiljö
    Fönsterputs, 25 min sen, tog över 2 timmar men blev väldigt rent. Alltså bra jobbat men tyckte det tog för lång tid. Läs mer
  • Marios P skrev om HemMiljö
    Fönsterputs. Snabb bokning och de levde upp till våra förväntningar. Läs mer
  • Sara B skrev om HemMiljö
    Jag har haft hemstädning några gånger. Valde företaget mest för miljövänlighet och kollektivavtal. Det har funkat väldigt bra, med snabb och tydlig kommunikation i de flesta lägen och inget har krånglat. Städerskan har varit trevlig, noggrann och gjort det lilla extra med t.ex enkel bäddning och ihopvikta filtar. Efteråt känns det rent och fräscht utan att lukta av starka rengöringsmedel. Både städerska och arbetsledning har verkat flexibla och samarbetsvilliga.
    En vikarie verkade rädd för katterna, verkar konstigt om hon inte fått reda på att det fanns katter i hemmet. Läs mer
  • Hanna F skrev om HemMiljö
    Provstädningen tog en timme längre än beräknat och då hade städaren ändå glömt vissa ställen. Städning nr två var städaren försenad 50min (jag väntade eftersom de inte hade nyckel). Denna städning blev det dock rent och fint och klart tidigare än beräknat för att jag klagat på förseningen. Läs mer
    2018-10-24 HemMiljö svarar Hanna F
    Hej Hanna, tack för din Reco! Vid en förstagångsstädning så estimerar vi tiden enbart på hur många kvadratmeter hemmet har, ibland kan det tyvärr ta längre tid beroende på hur mycket det finns att göra. I ditt fall debiterade vi inget extra för den femte timmen utan gav dig ett förstagångs pris, trots att det lägre priset egentligen gäller för max fyra timmar. Det är synd att du inte gav oss några indikationer på att du var missnöjd när vi följde upp hur första städningen gått, eftersom vi då hade kunnat ge feedbacken till personalen samt förhindra att samma missar görs igen. Vi ber verkligen om ursäkt för att du fick vänta igår, för att kompensera för det så skickade vi ytterligare en städerska så att de tillsammans kunde avsluta i tid. Kul att ni blev nöjda med resultatet, det ska jag hälsa personalen som var hos er!
  • Sandra S skrev om HemMiljö
    Aldrig sett en liknande flyttstäd, smutsiga fogar I badrum, matrester I kökksåp, ingrodd mat på spisen samt runt om spisen. Rekommenderas ej, slarvigt och under all kritik. De är ej intresserade av att återkomma och åtgärda detta utan skyller på olika orsaker. Dålig service och ingen kunskap om vad de använder för medel när jag pratade med dem.

Hitta ett annat bolag, använd er ej av detta. Riktigt uselt. Läs mer
    2018-10-24 HemMiljö svarar Sandra S
    Hej Sandra, väldigt tråkigt att du skriver en så dålig rekommendation om ett företag som du aldrig har köpt en tjänst av. Som vi förklarat per telefon så bokade vår kund in en flyttstädning av sin hyresrätt för över en månad sedan, hon besiktade sedan själv städningen och sa att hon var nöjd. Efter det så besiktade även fastighetsägaren lägenheten och även då höll städningen måttet. Att du sedan flyttar in och inte är nöjd är tyvärr något du behöver ta med din fastighetsvärd.
  • Camilla B skrev om HemMiljö
    Storstädning av villa på 150 kvm. Mycket nöjd !!! Blixt snabb offert dessutom kom dom efter 3 dagar och utförde storstädningen. Top Notch. Rekommenderas varmt. Läs mer
  • Marie S
    Marie S skrev om HemMiljö
    Fönsterputs; mycket bra och rekommenderas! Läs mer
  • Ivanka Z skrev om HemMiljö
    Flyttstäd av lägenhet, 44 m2. Snabb offert, bra service, utmärkt resultat. Proffsiga, trevliga städare som levererade över förväntningar. Läs mer
  • Madeleine H
    Madeleine H skrev om HemMiljö
    Fönsterputs
    Trevlgt bemötta
    Bra utfört
    Har använt dem 2 gånger och båda gångerna nöjd,
    Däremot har vi fått personer, båda gångerna, som inte pratar svenska och det är ok men skulle uppskattas att vi får den upplysningen innan då alla i hushållet inte pratar så bra engelska Läs mer
  • Sofie M skrev om HemMiljö
    Beställde storstädning . Enkelt o trevligt bemötande vid första kontakt, dock var det många oxh ganska stora slarvfel i utförandet. Läs mer
    2018-10-22 HemMiljö svarar Sofie M
    Hej Sofie! Vad tråkigt att er första upplevelse av oss var bra och att vi sen inte lyckades leverera enligt era förväntningar. Då jag inte ser ditt efternamn på Reco är det svårt att hitta er bokning och jag kan därför inte se om du meddelat oss att resultatet inte blev bra, eftersom vi då kommer tillbaka och åtgärdar missarna. Jag hoppas att du kommer ge oss en ny chans i framtiden och att vi då levererar ett resultat som är värt 5 recos!
  • Ulla-britt Å skrev om HemMiljö
    Trevliga och noggranna personer. Eftersom jag har ett stort perspektivfönster så vore det bra om en personal hade erfarenhet av att öppna och tvätta sådana fönster. Läs mer
    2018-10-22 HemMiljö svarar Ulla-britt Å
    Hej Ulla-Britt! Tack för de fina orden om personalen, vi kommer att meddela dem att du är nöjd med deras bemötande. Vi tar åt oss av din feedback kring erfarenhet av svåra fönster och kommer i den mån det går boka in personal som tidigare har erfarenhet av att putsa de fönster som finns hos kunden, ibland måste det dock vara en första gång för alla :=)
  • Lars-Erik S skrev om HemMiljö
    Anlitade HemMiljö för 2:dra gången för fönsterputs.
    Blev bra bemött även om omplanering av inställelsen gjordes sent men det redde ändå upp sig.
    Vi kommer att anlita dem igen Läs mer
    2018-10-22 HemMiljö svarar Lars-Erik S
    Hej Lars-Erik! Vi tackar för din rekommendation och vill passa på att be om ursäkt för att vi fick boka om tiden. När vår personal exempelvis blir sjuka så har vi ibland inga vikarier som kan ta uppdraget, så då kan tiden behöva bokas om. Roligt att höra att du kommer att anlita oss igen!
  • Elisabeth R skrev om HemMiljö
    Fönsterputs välgjort blev nöjd. Bra bemött av företaget,
    Tråkigt att dom inte kunde svenska. Läs mer
  • Karin L skrev om HemMiljö
    Väldigt nöjd med bemötande och utförande av flyttstädning av lägenheten. Utmärkt jobb och jag kan varmt rekommendera HemMiljö. Läs mer
  • Petter skrev om HemMiljö
    Fungerade toppen! Välstädat och effektivt. Läs mer
  • Per F
    Per F skrev om HemMiljö
    Hemstäd varannan vecka. Är supernöjd. Trevlig kille och väldigt bra utfört. Schysst pris. Rekommenderas! Läs mer
  • Malin E skrev om HemMiljö
    Flyttstädning av lägenhet på 45 kvm. Kontakten med HemMiljö var väldigt smidig, snabb och upplevdes professionell. Jag blev lite förvånad när de två städarna som kom endast pratade engelska. Det var inget problem för min del, men kan ju vara det för den äldre generationen. Resultatet blev bra förutom några kökslådor som missats. Detta åtgärdades snabbt på plats. Jag fick intrycket av att den ena städaren var väldigt noggrann och även kontrollerade kvaliteten på sin kollegas jobb. En eloge till den killen, han försäkrade att städningen höll en bra nivå! Läs mer
  • Annkatrin V skrev om HemMiljö
    Jag blev bemött på ett mycket proffesionellt sätt dom dessutom var personligt men samtidigt proffessionell.
    Allt dom genomfördes var av bästa kvalitet Läs mer
  • Lena L skrev om HemMiljö
    Rena o fina fönster som alla tidigare gånger Läs mer
  • Monica K skrev om HemMiljö
    Jag har använt Hemmiljö i flera år på rekommendation av en annan av era användare. Jag har inte hft regelbunden städning, men har varit mycket nöjd med de olika personer som varit här och städat för mig Läs mer
  • Maria O skrev om HemMiljö
    Vi beställde flyttstäd, det gick snabbt och smidigt att boka, med snabb och tydlig återkoppling vid frågor via mail. De som kom och städade var väldigt trevliga och duktiga, vi blev mycket nöjda! Läs mer
  • Carolina M skrev om HemMiljö
    Sportmedarbetare storstädning! Punktliga, trevliga, noggranna. Lyx att komma hem till doften av grönsåpa! Läs mer
  • Karin R
    Karin R skrev om HemMiljö
    Man betalar för flyttstädning, så man förväntar sig att det ska bli rent. Det blev det tyvärr inte. Har du inte tid att kontrollera städningen och sedan låta dom göra om städningen en eller två gånger pga bristande kvalitet skulle jag välja en annan firma. Läs mer
    2018-09-19 HemMiljö svarar Karin R
    Hej Karin, tack för din reco! Vi beklagar att flyttstädningen inte levde upp till dina förväntningar. Som du nämner i ditt inlägg så är vår policy att vi vill att kunden ska medverka vid en besiktning och om man inte har möjlighet till det så har vi en 48 timmars nöjd kund garanti. Då du varken hade möjlighet att medverka på en besiktning eller hade möjlighet att låta vårt team komma tillbaka så erbjöd vi dig rabatt på fakturan då vi vill att alla våra kunder ska bli nöjda, trots att det inte ingår i vår policy att ge rabatt. Om du inte känner att ärendet är löst så får du gärna ringa oss på 020-100015 för en vidare dialog.
  • Emma A skrev om HemMiljö
    Vi köpte fönsterputs. Resultatet blev väldigt bra, men städaren förstod inte hur man öppnade våra fönster för att komma åt och tvätta emellan. Detta resulterade i ytterligare ett besök och en extra debiterad timme (och en del irritation). Trots detta är vi nöjda och slutkostnaden för fönsterputs från HemMiljö blev ändå billigare än andra offerter vi fått. Läs mer
    2018-09-19 HemMiljö svarar Emma A
    Hej Emma. Tack för din feedback! Att våra fönsterputsare inte kan öppna fönstren är mycket ovanligt då de sett de flesta typer av fönster, vi beklagar att det skedde hemma hos er. Då vi inte vill att vår personal ska ta sönder något så anser vi att det är bättre att de vid undantagsfall låter bli att öppna fönstren än att de använder våld för att öppna dem (vilket vi meddelade er om när fönsterputsaren ringde och sa att han inte fick upp dem). Vi ber om ursäkt för att det blev omständligt men vi är glada för att ni tycker att resultatet i slutändan blev bra!
  • Lennart S skrev om HemMiljö
    Jag beställde fönsterputsning för 4 rum och kök. Jag sa att det var många fler fönster än vanligt och större och högre än förväntat. Jag fick en prisuppgift (1050 kr) en tid snabbt så det kändes bra. Fick bra bemötande i övrigt. När fönsterputsaren kom så förstod han att det inte skulle räcka med tre timmar och han kontaktade kontoret och fick ok på längre tid. Han var där i nästan 4 timmar och han fick slita ordentligt. Flera av våra övre fönster är svåra och tunga. Han var så vänlig och serviceinställd så jag skämdes lite. Borde ha varit mer noggrann när jag beskrev mina fönster.
    Jag blev bra bemött av alla men det kanske är så att schablonerna för priset inte är så träffsäkra. Med vänlig hälsning Maria Standell Läs mer
    2018-09-17 HemMiljö svarar Lennart S
    Tack för den fina feedbacken Maria! Vad det gäller tiden så är den estimerad just efter sjöstaden och vanligtvis brukar det inte vara något problem att hinna med 4 rok på 3 timmar när man är en professionell fönsterputsare. Som du skriver så hörde fönsterputsaren av sig och bad om mer tid, han fick alltså betalt för fyra timmar även om vi debiterar er för tre. Fönsterputsaren som var hemma hos er kommer att få beröm för det fina kundbemötandet!
  • Caroline Z skrev om HemMiljö
    Helt ok flyttstädning, men inte tipptopp (1,5:a på 41 kvm). Några märken på väggen i köket var kvar och handtaget på spisen var inte rengjord. I övrigt ok, smidig kontakt med företaget och betalning. Läs mer
    2018-09-17 HemMiljö svarar Caroline Z
    Hej Caroline! Tack för din rekommendation. Personalen som var hemma hos er kommer att få feedbacken kring handtaget på spisen samt väggen. Jag hoppas att du hade möjlighet att vara med på besiktningen så att personalen kunde åtgärda felen direkt på plats och om inte att du använde dig av vår 48 timmars nöjd kund garanti. Du är varmt välkommen att kontakta oss på kontoret på 020-100015 vid frågor.
  • Björn I skrev om HemMiljö
    Provstädning och fönsterputs. Både städerskan och de två fönsterputsarna var trevliga och professionella och gjorde ett utmärkt jobb. Vi är mycket nöjda! Läs mer
  • Christina L
    Christina L skrev om HemMiljö
    Jag har fått fönstertvätt och är väldigt nöjd, trots att mannen bara kunde engelska och eftersom jag kan prata engelska var det ok för mig. Men för boende i Sjöstan borde dom få betalt för mer än 2 timmar för en 2:a, finns inte en chans att hinna på den tiden. Många fönster och svåra att öppna och stänga. Om jag inte hade haft min särbo här hade han varken kunnat öppna eller stänga det största fönstret i köket och det har varit problem varje gång ni varit här! Läs mer
  • Maria W skrev om HemMiljö
    Snabb och duktig, kommer att använda dem igen. Läs mer
  • Lars P skrev om HemMiljö
    Städ och fönsterputsning. Väl genomfört av trevlig personal. Städade mer och bättre än förväntat. Mycket nöjd. Läs mer
  • Lise-Lotta R skrev om HemMiljö
    Fönsterputs, trevligt bemötande.

Tack för ett jättefint jobb hemma hos oss. Våra fönster var tipp topp rena + att spröjs var rena och på plats. Mycket nöjda. Läs mer
  • Micke skrev om HemMiljö
    Snabba svar, flexibelt, bra utfört. Läs mer
  • Malin T skrev om HemMiljö
    Supertrevliga och punktliga. Positiva och noggranna. Läs mer
  • Malin E
    Malin E skrev om HemMiljö
    Jättetrevlig och professionell personal. Härligt bemötande. Otroligt fint och välstädat. Rekommenderar varmt! Läs mer
  • Leif W skrev om HemMiljö
    Seriös inställning, bra städare, fantastiskt resultat på utfört jobb! Läs mer
  • Jan D skrev om HemMiljö
    Flyystädning 120kvm. radhus. fakturanr. 102168.
    Bra bemötande/ men lite språk förbistring.
    Snyggt städat.
    Tiden kanske för kort för personalen
    beräknad tid 12man/tim.
    Verklig tid vart 16man/tim.
    Fast pris så ok.
    Man måste själv dra fram spis och kylskåp för
    att få städat bakom dessa?
    Annars mycket bra.

mvh Jan Läs mer
    2018-09-03 HemMiljö svarar Jan D
    Hej Jan, vad roligt att höra att du blev nöjd med flyttstädningen! När vi bestämmer tid för en flyttstädning så utgår vi ifrån hur stort huset eller lägenheten är, hur långt tid det tar i praktiken varierar dock eftersom det helt beror på hur mycket det finns att göra. I de fall det tar mycket längre tid än beräknat så får personalen betalt för den tiden men det är inget vi debiterar kunden för.  Anledningen till att vi vill att kunden ska dra ut kyl, frys och spis är för att vi inte vill be personalen att göra det då det dels är en ergonomifråga samt att det skulle kunna repa golvet. Jag hoppas att du har fått svar på dina funderingar!
  • Marianne K skrev om HemMiljö
    Tack! Jag är mycket nöjd med det arbete som utfördes i mitt hem. Professionellt!!
    Dessutom mycket sympatiska personer som utförde jobbet. Känslan är att man skulle vilja ge de något extra, men vet att det gör man inte. Det är 4:de gången jag anlitar hemmiljö och jag är alltid lika nöjd.
    Denna gång var de extra duktiga och trevliga. Stort, stort A. Med vänlig hälsning, Marianne Kaplan Läs mer
    2018-08-31 HemMiljö svarar Marianne K
    Hej Marianne, tack för den fina feedbacken! Vi ska hälsa personalen som var hemma hos dig att ni blev väldigt nöjda med bemötandet och storstädningen.
  • Robin E skrev om HemMiljö
    Trevliga och bra. Enkel kommunikation. Läs mer
  • Eric N
    Eric N skrev om HemMiljö
    Det mesta var rent. Men en del tydligt slarv så som kletig fläck mitt i ett av få köksskåp. Mjölfläckar kvar på mattorna kökslådorna. Skadat/frätt handtag i köket. Läs mer
    2018-08-31 HemMiljö svarar Eric N
    Hej Eric! Tack för din feedback, den kommer att framföras till teamet som var hemma hos dig. Jag kan inte se att du har hört av dig till oss angående er städning men vi har en 48h nöjd kund garanti där vi kostnadsfritt kommer tillbaka för att åtgärda det som missats. Du får gärna kontakta oss på kontoret om du önskar att vi kommer tillbaka.
    Anton J, HemMiljö gillar detta
  • Anneli W skrev om HemMiljö
    Anlitade för flyttstädning. Seriösa och noggranna. Läs mer
  • Ann-kristin K skrev om HemMiljö
    Beställde fönsterputsning med kort varsel och det fungerade utmärkt bra. Och rena fönster blev det😃 Läs mer
  • Anna B skrev om HemMiljö
    Utmärkt fönsterputs (varför 30 tecken, obegripligt) Läs mer
  • Elisabeth B skrev om HemMiljö
    köpte storstädning plus fönstertvätt
    bra och snabb service och återkoppling på mail
    bra städat
    lever upp till förväntningarna Läs mer
  • S
    S skrev om HemMiljö
    Det här bolaget visar gång på gång att de har usel kundservice. Min fru skrev en recension för ett tag sedan, där de besvarat med bortförklaringar och lögner. Så här kommer min enskilda upplevelse av dem:

Efter att ha väntat fyra månader på att få en skada åtgärdad så sätter Hemmiljö oss i kontakt med en reparationsfirma som gör ett dåligt jobb och sedan slutar svara på mail och telefon när vi försöker boka en uppföljningstid. Till Hemmiljö säger de tydligen att de har svårt att boka in en tid med oss, vilket är det vi får höra av Hemmiljö när vi vänder oss till dem för att få hjälp att snabba på ärendet. När vi säger att ”vi har flera sms med reparationsfirman vi kan visa er där det tydligt framgår att vi är helt flexibla, aldrig tackat nej till en tid utan bara vill få det avklarat” svarar Hemmiljö drygt med ”nä, de säger att ni är svåra”. Denna inställning - att det är kunden som är jobbig eller har fel, är tydligen oförändrad då de använder samma argument och bortförklaring i sitt svar på min frus recension, och försöker lägga tillbaka ansvaret på någon annan än sig själva.
    Detta i kombination med den tråkiga attityden jag mött från Hemmiljö där ingen på bolaget verkar vilja ta ansvar för en god kundservice, gör att man verkligen vill ta avstånd från ett sånt här företag. Bara den saken att det tog totalt ett halvår innan skadan var åtgärdad (och att vi har skriftligt bevis där vi mailade Hemmiljö flera gånger utan något svar) medan Hemmiljö i sin respons till min frus recension säger att de ”omgående” tagit tag i ärendet synar deras bluff. Läs mer
    2018-08-20 HemMiljö svarar S
    Hej! Som vi tidigare skrivit till din fru ber vi så hemskt mycket om ursäkt. Vi tycker att det är väldigt tråkigt att er upplevelse av vårt företag är så dålig och vi tar till oss av er feedback.
  • Jessica B skrev om HemMiljö
    Bra bemött men nya ägaren av lägenheten var INTE nöjd så städarna fick göra om Läs mer
    2018-08-16 HemMiljö svarar Jessica B
    Hej Jessica, Tack för din feedback! Vid stor- samt flyttstädningar vill vi gärna att man som kund ska besikta städningen så att eventuella missar kan åtgärdas på plats. Vi brukar även rekommendera att köparna, om det är möjligt är de som kommer och besiktar så att vi vet att de är nöjda med slutresultatet.

Vi strävar efter att alla våra kunder ska vara nöjda med oss som leverantör så för oss var det en självklarhet att åka tillbaka och åtgärda det som missats trots att vi ringde er för besiktning och att det gått längre tid än vad som täcks av vår nöjd kund garanti vilket är 48 timmar, när era köpare ringde till oss. Vi hoppas att ni kommer anlita oss igen och att vi då får chansen att göra ett fläckfritt jobb!

Lugnets Allé 5, 120 65 Stockholm