Alla kategorier Byggföretag Stockholms län Stockholm Östermalm Hernansson Bygg & Service AB

Hernansson Bygg & Service AB

Karlavägen 18, 114 31 Stockholm — Visa karta

Kilowattvägen 9, 13644, HANDEN
Pettersson Tak & Bygg i Haninge
Nils O:
Första kontakten var ett personligt möte. Fick ett stort förtroende för företaget. Blev mycket bra informerad om företaget och dess uppbyggn...

Byggföretag nära Hernansson Bygg & Service AB:

Döbelnsgatan 64, Stockholm
Badrumsrenovering på 10 dagar! Läs mer ›
Alin:
Allt gick jättebra och smidigt. Arbetet gick snabbare än förväntat och kommunikationen var jättebra. Har inget ont att säga och kommer ta hj...

Bjuletorg 13, Enskede
Det första Garant Bolaget etablerades 1958 och växte i snabb takt till de 6 st v... Läs mer ›
Christian:
Bra och pålitliga. Lyssnar in behov och kommer med bra förslag. Tiderna hölls och likaså budgeten.

Vanadisvägen 20, STOCKHOLM
Elitbygg är totalentreprenören som hjälper dig med ditt projekt. Fokus ligger på... Läs mer ›
Svensk Elitbygg & Design AB:
Vi är mycket nöjda med Elit gänget! Duktiga hantverkare som var noggranna och trevliga. De var flexibla och anpassade sig efter våra önskemå...

Valhallavägen 157, Stockholm
Tveka inte att höra av dig till oss på K3 Stockholm. Läs mer ›
Kerstin H:
Vi anlitade K3 för målning av en hel lägenhet samt slipning och behandling av alla golv, inför inflytt. K3 var mycket hjälpsamma och gjorde ...

Läs vad 4 kunder tycker om Hernansson Bygg & Service AB

• Smutsig bransch
    Smutsig bransch skrev om Hernansson Bygg & Service AB
    Otroligt ledsamt att läsa allt som finns att läsa här på www.reco.se om Hernansson Bygg & Service AB (numera Sverige Byggarna i Stockholm AB) där dom uppenbarligen fortsätter att ställa till det för hederliga människor som vill göra fint hemma i sina ägda bostäder.

Jag har själv mycket dåliga erfarenhet av detta bolag. Jag borde redan efter tre (3) veckor slängt ut dom .........

Dom sa tydligt till mig att INGEN fick tala med deras hantverkare eller att beträdda byggarbetsplatsen (i min egen fastighet) vilket jag ändå gjorde för att med kamera dokumentera fortskridandet av bygget och vara närvarande då det var uppenbart att Hernansson Bygg & Service AB invalda hantverkare konsekvent gjorde fel. Då hotade dom mig och sa att jag inte hade med deras hantverkarna att göra, utan allt skulle gå via Tomas Hernansson (fullständiga namn är Tomas Hector Hernansson Hernandez Diaz). Han sa sig vara projektledare. Under denna tid fanns det en VD vid namn Marzena Hernansson (fullständigt namn Marzena Beata Hernansson Hernandez Diaz) som mycket hotfullt påtalade vid ett flertal tillfällen att om vi inte betalade de fakturor dom skickade löpande enligt betalningsplanen så skulle dom dra tillbaka sina hantverkare från mitt bygg. Och så blev fallet vid ett par tillfälle då jag inte var överens med dom om de fakturor dom skickat då det vid upprepade tillfällen var fel utförda arbeten och/eller fel belopp på fakturorna i förhållande till överenskommelser i avtal.

De av Hernansson Bygg & Service AB invalda hantverkare började löpande att höra av sig direkt till mig då dom inte fick betalt för utförda arbeten. Ledsamt förklarade jag löpande på detta att jag tyvärr inget kan göra då jag har ett avtal med Hernansson Bygg & Service AB och ej direkt med respektive hantverkare och leverantör av varor och tjänster ej kan stå i skuld till dom.

Jag överdriver inte att det i mitt byggprojektet har varit över ett 20-tal olika hantverkare. Jag har vid upprepade tillfällen bett Hernansson Bygg & Service AB om deras invalda hantverkares kompetenser i områdens som berör VVS/EL och våtrumsarbeten mm. Detta har dom konsekvent vägrats att lämna ut likväl kvalitédokument som styrker att det som gjorts av Hernansson Bygg & Service AB invalda hantverkare är fackmannamässigt utfört av behöriga hantverkare.

Under hösten 2016 namnändrade dom bolaget och ändrade i bolagsordning så att Tomas Hector Hernansson Hernandez Diaz är VD för Sverige Byggarna i Stockholm AB med samma orgnr. 556835-3832 som fd Hernansson Bygg & Service AB ter sig vara en planerad "make-over" för att dölja spåren av deras felaktiga leveranser till många drabbade hus- och lägenhetsägare.

Ett exempel är t ex --> http://www.radron.se/artiklar/kolla-din-hantverkare/

Ett annat är --> http://www.dn.se/nyheter/en-smutsig-bransch/
    I texten skriver DN "Fem månader efter konkursen, i juli i år, dömdes Tomas Hernandez till fyra års fängelse i tingsrätten".

Nu börjar man undrar .................. Är detta samma person ????
  • Varför
    Varför skrev om Hernansson Bygg & Service AB
    Det är korrekt att firman Hernansson Bygg & Service AB har bytt namn till Sverige Byggarna i Stockholm AB (Orgnr: 556835-3832).

Varning!!!!!

Dom har en affärsmoral som jag inte tycker om där dom spelar in alla samtal som framförs i telefon om du ringer deras mobiltelefonnr +46 73 5563930 som förövrigt används av ägaren Tomas Hector Hernansson Hernandez Diaz som är verkställande direktör (VD) och gärna är den som påstår sig vara projektledare och kontaktperson för alla ärenden.

Och hamnar man i en tvist med företaget om vad som sagts i telefon så drar dom gärna fram inspelade samtal som bevis mot dig som kund, leverantör eller underentreprenör för att skrämmas med Kronofogden eller att ta bort deras hantverkare från bygget och stoppa projektet.

Dom hävdar konsekvent att muntliga överenskommelser gäller mer än det skriftliga! Så passa er för att ha muntliga samtal med dom. Dom vrider och vänder i samtalen så att man tillslut inte vet vad som sagts. Och vad som är överenskommet.

Skickar man mejl till info@hernanssonbygg.se eller vd@hernanssonbygg.se (används fortfarande fast man bytt bolagsnamn) för att få skriftliga bekräftelser och överenskommelser svarar dom bara på det dom vill. Man får aldrig klara besked. Om du skickar ett mejl till företaget skall du alltid se till att ha läsarkvittens på mejl du skickar. Då har du juridiskt stöd i eventuellt kommande tvister! För det kan du förvänta dig att du kommer att komma i konflikt med företaget.

Jag vill verkligen inte rekommendera Hernansson Bygg & Service AB som nu har bytt namn till Sverige Byggarna i Stockholm AB (Orgnr: 556835-3832).
  • Marika T
    Marika T skrev om Hernansson Bygg & Service AB
    Håller med Kit nedan till fullo! Vi har ungefär samma historia att berätta om den firman, som vi tyvärr anlitade i år för att renovera två badrum.

Observera att firman nu har bytt namn till Sverige Byggarna i Stockholm AB (Orgnr: 556835-3832), de har även startat upp en ny firma: SHS Swedish House Service i Stockholm AB (Org.nummer: 559066-5807).

För att göra en lång historia kort så var hela projektet en katastrof och vartefter började vi förstå vilka personer vi hade att göra med... Tidsmässigt tog det närmare sex månader i stället för sex veckor, kvaliteten på arbetet var usel och vi fick under arbetets gång flera gånger kräva att de gjorde om vissa moment. Den dokumentation vi blev utlovade från början (och som var ett krav från vår sida) fick vi aldrig – dessutom underlät de att betala sina underleverantörer utan bytte bara till nya hantverkare (vissa av dem nyanlända personer från Ukraina).

När vi började pressa dem genom att hålla inne med delbetalningar för att få saker gjorda och för att få korrekt dokumentation blev de hotfulla och hotade bland annat med att skicka oss till kronofogden och till tingsrätten.

Parallellt med renoveringen började jag söka mer kring Hernansson Bygg och tidigare verksamheter som samma personer har drivit. Läs denna artikeln: http://www.dn.se/nyheter/en-smutsig-bransch/. Och även artikeln från Råd och Rön: http://www.radron.se/artiklar/kolla-din-hantverkare/ .
    Kit gillar detta
  • Kit
    Kit skrev om Hernansson Bygg & Service AB
    Varning!

Hade anlitat dessa skojare att utföra vårt badrumsrenovering. Det visar sig att den "ansvarige" saknar våtrumsbehörighet och ledningen är mycket dåliga på att ha att göra med. Vi saknar fortfarande kvalitetsdokument. De lovar mycket i början, och pratar gärna så att det låter bra. Men allt är bara tomma löften. Anlita inte detta företag! En riktig skojare som man måste undvika till fullo.

Nu när vi konfronterade den "ansvarige" så sa han: "Vart i avtalet står det att vi är behöriga?", "Det står inget i avtalet att vi måste lämna ut ett kvalitetsdokument", "I Sverige måste man inte ha våtrumsbehörighet för att utföra ett badrumsrenovering", "Vi ses i tingsrätten". Dessa ord kom från honom själv.

Tyvärr hann vi anlita dessa till skojare innan denna artikeln skrevs:

Kan bara bekräfta allt det som står om dem i artikeln.

Marika T gillar detta

Karlavägen 18, 114 31 Stockholm