Hjältevadshus

Hjältevadshus

Ligue 0381-239 00 hjaltevadshus.se
4.0

About company

Ett hus är byggt. En familj flyttar in. Här i deras nya hem ska de leva, bo och växa tillsammans. För de allra flesta av oss är ett färdigt hus mycket mer än ett avslutat projekt. Det kan vara en stor affär som gått i mål, en dröm som blivit verklighet eller början på ett nytt liv. Vi på Hjältevadshus tror starkt att drömmar...

150 omdömen om Hjältevadshus

Elin R
Escreveu sobre Hjältevadshus

Väldigt nöjd med husleverantör. Bra hjälp med val av husmodell. Snabb leverans. Smidig byggprocess. Energisnålt och trivsamt hus.

Johanna Christina Y
Escreveu sobre Hjältevadshus

Fint hus, taskigt bemötande. Säljare som rekommenderar ljuga för bygglovskontoret och skicka in handlingar för nivågrund för att klara detaljplan men bygga med vanlig grund. Fara med osanningar och sälja saker som inte går att leverera så avropsavtal fick skrivas om. När huset cäl levererats har fortfarande besiktningspunkter inte åtgärdats trots att det gått ett år. Felanmälningar har inte hanterats på 8månader. Fint hus ja, rekommenderas nej.

Kent P
Escreveu sobre Hjältevadshus

Vi köpte ett nytt Hjältevadshus via ett företag i Augusti 2023. Förra veckan frös en vattenledning till en av toaletterna under en natt med utetemperaturer kring -20 grader C. Ledningen är för tillfället upptinad men snart kommer nästa lilla köldknäpp och risken att det fryser sönder finns. I samband med kontakten på eftermarknad/Hjältevadshus så får vi som svar att det är skräp i vattenledningen (kontrollerat och bekräftat att ledningen är fri från skräp och det var en frysning, haft två frysningar under förra veckan)...

Maria Z
Escreveu sobre Hjältevadshus

Vi köpte Vitsippan från Hjältevadshus och är så nöjda. Proffsigt bemötande av Hjältevadshus, grundbyggare och hela teamet som satte upp huset. All stöttning och support av säljaren Marlene genom hela processen var guld värd. Fått svar på alla frågor, stora som små. Huset då... det är toppen, genomgående svensk kvalitét och solceller :) Kan varmt rekommendera Hjältevadshus och Marlene.

Gustaf S
Escreveu sobre Hjältevadshus

Har köpt hus genom Hjältevadenshus. Känslan i mitt hus från Hjältevadenshus är kvalite med riktiga märken på prylarna som värmesystem frön Nibe, kök från Ballingslöv och min kontakt Marlene (Stockholm/Uppsala distrikt) har varit helt fenomenal genom processen. Guidat genom bygglov, VA och elfrågor. Hon hjälpte till att ligga på kommunen när det gick långsamt. Man kan fråga om allt och alltid en snabb och trygg återkoppling. Ska jag bygga hus igen så kommer jag garanterat välja hjältevadenshus och Marlene! Stort tack för ett smidigt husbygge.

Fredric F
Escreveu sobre Hjältevadshus

Snart färdig med vårat hus ifrån hjältevadshus där Sofia Rostedth varit våran säljare. Kan inte annat än att tacka Sofia för sitt engagemang som gjort vår bygg prosess så mycket enklare. Alltid snabb återkoppling på frågor som entrepenörer behövt även då hon vart utomlands på semester. Mailat papper o handlingar i omgångar för att lösa problem med bank och alltid gjort det med ett glatt och postivt sätt. Även om det varit mycket med ett hus bygge så har Sofias hjälp gjort det så mycket enklare. Så stort Tack till Sofia Rostedth som jag garanterat kommer kontakta om jag bygger hus igen.

Niklas  S
Escreveu sobre Hjältevadshus

Inläögget har anmälts av hjältevdashus för att det innehåller namn på personer 1 irritation avlopp Hjältevadshus säljare på Uppsala kontoret lovar att Markentrepenören A-bygg och Mark i Sverige AB skall hjälpa till och komma med offert på avloppslösning, Jag får en offert på 180 000 kr för ett minireningsverk som är onödigt dyrt mot vad vi behöver, Både hjältevadshus säljare och markentrepenören motivering är att det är vad de flesta kommuner accepterar. Jag har sedan 4 månader tillbaka berättat att det skall vara en 3-kammarbrunn...

Victor A gillar detta
IRENE GARNIT A
Escreveu sobre Hjältevadshus

Tyvärr. Deras kalkyl håller inte och dålig information från säljaren, Dålig support när man behöver göra ändringar på ritning till kommun, vi fick göra själv mycket ( Säljkontor Värmland). Vi har en tråkig överraskning för transport på 20 000 som vi fick veta efter vi har beställt hus. Säljaren har varit hos oss o tittade på vår tomt 2 ggr men sa ingenting. Jag har kollat runt på facebook grupper om kunder från andra leverantör fick samma upplevelse av deras husleverantör, de mesta fick veta i förväg innan de beställer huset att det kommer kosta de lite mer pga omgivningen.

Victor A gillar detta
Nanna Johanna Å
Escreveu sobre Hjältevadshus

Vi trivs jättebra i Hjältevadshus. Peter Janthe fantastiskt hjälpsam husrådgivare!!!!!

MICHAEL A
Escreveu sobre Hjältevadshus

Så nöjda med er service! Har kontaktat er om småfel ett par gånger (ett dörrlås som inte fungerade och en toalettstol som läckte vatten). Ni skickade hit en som fixade det dagen efter anmälan, båda gångerna! Nu kanske det inte blir så varje gång i framtiden om det skulle dyka upp någonting mer, men det visar att ni verkligen tar era kunder på allvar. Har bott i huset snart ett halvår och det är det bästa halvåret någonsin 😊 Stort tack också till vår säljare i Göteborg, Erik Lundahl, som hjälpte oss med allt och lite till. Han ingav ett mycket högt förtroende från början till slut.

Karl Ted Erik N
Escreveu sobre Hjältevadshus

Jag vet inte riktigt vad jag ska börja för allt är så dåligt skött från hjältevadshus sida. Om man nu tillverkar så många hus som man skryter om då MÅSTE man ju se till att dom som har byggt är nöjda och får den hjälp som man har rätt till för det är ju så man får fler kunder men ni låtsas ju inte om dom gamla kunderna som har problem och det gör mig riktigt förbannad. Har försökt avstyra så många jag kan från att bygga med er för som det är nu så man ju försöka rätta till dom enkla sakerna själv. Men förhoppningsvis så...

Furqan A och Ebba K gillar detta
Annelill P
Escreveu sobre Hjältevadshus

Vi köpte solid 194. Mycket nöjda med huset. Jättefint. Lite mindre nöjd med att vad det gäller grunden. Att det inte finns några val. Du måste köpa vad säljaren erbjuder. Ingen konkerans. Sen hade vi ett problem. Har eget avlopp och vattenbrunn. Jag skulle ansvara för vattenbrunnen. Inkoplingen, Men avloppet. Skulle han med grunden ansvara för. Vi fick återkommande översvämningar i tvättstugan . Jättejobbigt. Nytt hus. Till slut efter flera veckor löste det sig. Avloppet var bara till hälften inkopplat . Ingen hade något...

Svar från Hjältevadshus

Hej Annelill och tack för din recension. Roligt att ni är mycket nöjda med huset, och att det blivit jättefint. Solid 194 är ett stort och härligt hus. Tråkigt att det varit problem med inkoppling av avloppet. Vi tar till oss kritiken och ska se över våra rutiner när det gäller grund, när kund har eget vatten och avlopp. När det gäller säljaren och att han blivit jättearg, så är det inte acceptabelt och det ska vi ta tag i. Vi ber om ursäkt för det, så ska vi naturligtvis inte agera. Men ett stort tack för betyget och...

Danne N
Escreveu sobre Hjältevadshus

Håller med Niklas R med allt han skriver. Att hjältevadshus säger sig ta in oberoende besiktningsman är ett skämt. Dom åker runt på samma sak hela tiden och besiktningen var ett skämt. Han fick inte upp luckan till krypgrund och struntade då helt sonika att besikta där. Golvbjälklaget är helt klart det värsta med hela huset, det går knappt att röra sig på undervåningen, det skakar och klirrar i varenda skåp så fort någon av ungarna rör sig. Köksön går inte att sitta vid, du rör dig med den och vibrationerna. Detta...

Furqan A gillar detta
Svar från Hjältevadshus

Hej Danne, tack för ditt inlägg. Tråkigt att ni inte är nöjda med ert hus, besiktningsmannen och vår serviceavdelning. Besiktningsmannen är utsedd av försäkringsbolaget och är oberoende oss, auktoriserad och godkänd för slutbesiktningar. Vi har byggt över 22000 hus, så vi tar vårt ansvar för de eventuella fel som finns. Ett hus med träbjälklag har alltid vissa vibrationer, då trä är ett relativt mjukt material. Men om jag förstår ditt inlägg rätt så är service inkopplade. Visar det sig att det är ett fel, så åtgärdar vi...

Johan A
Escreveu sobre Hjältevadshus

Jag och familjen byggde ett Spira 168 våren 2016. Vi fick möjligheten att göra mycket själva invändigt och kunde på så sätt slippa en stor kontantinsats och bygga huset precis som vi ville. Att bygga med Hjältevadshus var väldigt smidigt och vi fick vårt hus levererat redan ett halvår efter första mötet med säljaren Mikael. Det var både enkelt och roligt, dessutom slapp vi dubbla boendekostnader under byggtiden och kunde spara mer pengar till inredning. Vi trivs så bra i vårt hus och rekommenderar verkligen att bygga nytt med Hjältevadshus.

Svar från Hjältevadshus

Tack Johan för er rekommendation. Underbart att läsa att det var smidigt och enkelt att bygga hus. Det är vår ambition att det ska vara så, och för det mesta så blir det så. Roligt att ni trivs i ert Spira 168. Kunder som ni gör vårt jobb så roligt, hoppas ni får många lyckliga år till i ert Hjältevadshus. God Jul o Gott nytt år!

Sara N
Escreveu sobre Hjältevadshus

Vi köpte ett hus för ett tag sedan och är väl ganska nöjda. Drog ut lite på tiden men det är väl normalt kanske med tanke på det stora projektet.

Svar från Hjältevadshus

Hej Sara, supertack för er recension. Tråkigt att det dragit ut på tiden, tyvärr är det många aspekter i ett husbygge. Stort lycka till med ert hus och tveka inte höra av er om ni har några frågor. MVH Marknad

Yasmine P
Escreveu sobre Hjältevadshus

Jag och min man köpte ett hus av Hjältevadshus i Maj månad och är supernöjda med vårt nya hus Spira 175. Kan rekommendera alla husköpare att kontakta Hjältevadshus innan de tar ett köpbeslut.

Svar från Hjältevadshus

Tack Yasmine för ert betyg! Lycka till med ert Spira 175, ha nu många lyckliga år i ert Hjältevadshem.

Tommy J
Escreveu sobre Hjältevadshus

Vi byggde ett Stil 163 i Skummeslöv sommaren 2018, allt har fungerat perfekt. Säljaren Josefine har lotsat oss igenom hela processen på ett föredömligt sätt .Vi är jättenöjda med vårt val av hus. Vi valde att ha en öppen planlösning på bottenvåningen med 2 stora öppningsbara glasparti på kortsidan mot söder.Det blev fantastiskt bra när man öppnar upp bägge partier och kommer ut direkt på altanen ,då känns huset som ett stort uterum. Vi valde att bygga övervåning själva , det blev 3st sovrum,toalett och ett sällskapsrum...

Svar från Hjältevadshus

Tack för recensionen. Vi är jätteglada att ni är nöjda ert Stil 163. Och roligt att ni valde just det huset, då det var en nyhet då ni valde den. Men mest glada blir för att vår husrådgivare har hjälpt er på ett bra sätt. Vi VF er fina rekommendation, lycka till mer ert hus!

Isabella J
Escreveu sobre Hjältevadshus

Allt har fungerar bra. Vi är jättenöjda med vårt Spira 175 som vi byggt. vi hade problem med bygglovet, vår kommun var långsam och begärde inte massor av extra papper. Men förutom det har allt klaffat. Vi har själva valt att göra övervåningen med hjälp av vänner, min man är elektriker. Tycker det är jättebra att man köra lite själv, så man kan få sitt drömhus billigare än vad de begagnade husen i området kostar. Spira 175 planlösning , speciellt på övervåningen gillar vi mest.

Svar från Hjältevadshus

Tack för femman! Roligt att ni är nöjda med ert Spira 175. Spira 175 har en fantastiks bra övervåning, roligt att ni fixat till den själva och även det gick bra. Lycka till med ert Hjältevadshus.

Kamilė P
Escreveu sobre Hjältevadshus

Vi jämförde några byggföretag och valde Spira175 huset från HV. Tänkte få mer inspo gällande nya huset, sedan fick se och höra andra lösningar som vi borde ha valt med från början. Allment är vi nöjda med huset.

Svar från Hjältevadshus

Hej, tack för att vi byggt hus med oss och tagit er tid att skriva en recension. Spira 175 är vårt mest populära hus, så ni har valt ett mycket trevligt och praktiskt hus. Synd att vi inte fått fram all information om ändringar man kan göra, vill du ge mer konkret information så mejla oss gärna på marknad@hjaltevadshus.se , så vi kan bli ännu bättre. Vi är jätteglada att ni är nöjda med huset. Lycka till i ert nya hus!

Conny F
Escreveu sobre Hjältevadshus

Vi köpte Spira 194 High och är supernöjda. Allt har gått smidigt och säljaren Peter Janthe har hjälpt oss genom hela resan och alltid varit snabb på att svara på alla frågor vi haft. Huset är jättefint och vi trivs väldigt bra. Vi kan verkligen rekommendera Hjältevadshus och Peter.

Svar från Hjältevadshus

Hej Conny, tack för er rekommendation. Underbart att ni är supernöjda med både ert Spira 194 och med säljaren. Spira 194 är ett härligt och stort hus, med en fantastisk övervåning. Vi kommer vidarebefordra er fina rekommendation till Peter. Lycka till i ert Hjältevadshem! Mikael

Niclas R
Escreveu sobre Hjältevadshus

Fina hus på håll. Jättebra säljare. Tills allt är klart. Tittar man närmare så börjar man se allt slarv som man lite halvhjärtat fuskat undan.. Undermåligt golvbjälklag. Serviceavdelningen är under all kritik. Fint hus som sagt, men arbetet är hastigt och slarvigt med obefintlig service. Tyvärr för man får ett gott intryck.

Svar från Hjältevadshus

Hej Niclas, bra att vår säljare varit bra. Kan inte uttala oss om enskilda fall. När det gäller slarv, så görs alltid en oberoende slutbesiktning. Serviceavdelningen har mycket att göra, vi har ett par serviceteam som åker land och rike runt för att åtgärda reklamationer. 2016 och 2017 byggde vi över 700 hus, vilket gör att Service har mycket just nu. Service har precis fått mer resurser, så mejla oss på marknad@hjaltevadshus.se så ska vi hjälpa till. Tack för att du tycker att huset är fint. Mvh Mikael

Ola J
Escreveu sobre Hjältevadshus

Köpte en Spira 175 och flyttade in innan sommaren. Lite småsaker på huset behöver fixas men i det stora har det fungerar perfekt. Säljaren var bra och hjälpte oss med bygglovsstrul när kommunen och en granne trilskades. Vi älskar planlösning och snart blir det ännu bättre då vi själva gör övervåningen och är nästan klara. Det som kunde varit bättre är snabbare service, men det är högkonjunktur i byggbranschen så man förstår att det tar ett litet tag. Så sammanfattning, fullt betyg, vi har fått ett riktigt bra hus i hög...

Svar från Hjältevadshus

Hej Ola, tack för femman! Roligt att ni är nöjda med säljaren och huset. Tråkigt att det varit lite strul med bygglovet, men bra att du fick hjälp av oss- När det gäller service, tackar vi för ert tålamod och lovar att komma och åtgärda dessa. Tack än en gång för att ni valde att bygga med oss, och lycka till i ert Spira 175. mvh Mikael

Joel R
Escreveu sobre Hjältevadshus

Hjälpsams fram tills pappren är påskrivna. Dålig information.

Svar från Hjältevadshus

Hej Joel, ursäkta enormt sent svar. Men vi har inte fått information om er recension förrän nu. Mejla på marknad@hjaltevadshus.se vad vi varit dåliga på att informera om, så kan vi på marknad se hjälpa till. mvh Mikael

Ivonne S
Escreveu sobre Hjältevadshus

Vi köpte en Spira 168. Företagets försäljnings sida är mycket kompetent, tjänstvillig och ställer upp på alla sätt. Mina förväntningar var att få företagets stöd tills man flyttar in, med tillval och inredning av övervåning, men då materialval är ganska begränsat, hänvisas man till andra entreprenörer för färdigställandet, vilket i vårt fall lett till grava leveransförseningar och mycket huvudvärk. Även efterbeställning av garage gick inte att göra. Jag tror att produktionsmodellen kräver en väldigt begränsning i sig...

Svar från Hjältevadshus

Tack för er recension. Det är viktigt för oss att få era synpunkter så vi kan utvecklas och bli bättre. Det stämmer att vi har vissa begränsningar i konceptet pga produktionsmodellen. Själva huset och nedervåningen bygger vi i vår fabrik, men övervåningen kan vi inte göra i fabrik utan den får göras med lokala hantverkare. Vi är väldigt glada att vi levt upp till förväntningarna på försäljningssidan och uppfattas som kompetenta och tjänstvilliga. Lycka till mer ert hus! Har ni mer synpunkter eller frågor mejla gärna på marknad@hjaltevadshus.se

Ingela H
Escreveu sobre Hjältevadshus

köpte ett slid 194 high. återförsäljaren i gbg. Hon är grymt trevlig och bra. Vi hade inga som helst problem med henne. Däremot mycket missnöjda med den byggansvarige. Han försöker lura kunden så fort han får en möjlighet. även våra grannar bygger ett hus av er och säger precis samma sak. Återförsäljaren är magisk.

Svar från Hjältevadshus

Hej, tack för din recension. Bra att vår säljare är bra, tom. magisk :-). Utveckla gärna en synpunkter på marknad@hjaltevadshus.se . Vi skulle bli jätteglada om vi kunde få mer information, så vi kan bli bättre. Tack än en gång och ett stort lycka till med ert Solid 194.

Ludvig N
Escreveu sobre Hjältevadshus

Har byggt ett spira 175 i Strängnäs .Supernöjd med säljare Peter Jante som tog sig tid att svara på alla frågor och var med till 100% under hela tiden! Snabb leverans och proffisionellt !

Victor A
Escreveu sobre Hjältevadshus

Våran resa har varit mycket ojämn med många dalar... Sommaren 2017 hittade vi en tomt som vi blev ägare till i augusti. Pratade med säljaren hos lokala kontoret i stan, enlig han skulle vi kunna flytta in innan jul. Så blev de inte. Inflytt i början av febuari. Vi ville ha med garage på bygglovet och bygga det själva, skickade egen ritning till säljaren som lovade skicka in denna. Det glömde han. Det gjordes i sista sekunden av KA. Efter massa papper till bygglovsavdelningen och miljökontoret där det missade...

IRENE GARNIT A och Victor A gillar detta
Svar från Hjältevadshus

Hej, ursäkta sent svar. Vi skrev ett svar till dig i April. Men på något sätt så kom det aldrig fram. Tråkigt att det varit en ojämn resa att bygga hus. Att bygga utanför kommunala områden kan ibland vara lite besvärligt, och att grannar överklagar bygglovet gör det inte enklare. Då ni fick bygglov den 2/1 - 2018 och Huset levererades redan 11/1-2018, så det var nog rekordfart. Och skönt att bygget gick bra och att ni haft hjälp av er KA. Det är precis det KA ska vara, han ska byggherrens högra hand och se till att samhällets...

Elin H
Escreveu sobre Hjältevadshus

Den 14/12 Ska vårat spira 175 komma till oss i Motala. vår säljare Manfred Baumann har varit helt underbar på våran resa från första mötet.. Så fort man haft en fråga eller varit orolig för något så har han tagit reda på svaren och lugnat oss. Det är en stor resa vi gjort och känner vi fått ett väldigt bra stöd i från Manfred och alla som man varit i kontakt med inom hjältevadshus nu väntar vi med spänning på vårat hus

Svar från Hjältevadshus

Tack Elin för ert fina betyg. Vi blir väldigt glada och stolta över att säljaren tagit hand om er på ett mycket bra sätt. Ett stort lycka till med ert Spira 175 och hoppas att resten av husresan blir lika bra.

Peter M
Escreveu sobre Hjältevadshus

Man vill sälja sälja sälja. Många småmissar i beställningen av hus som säljaren borde plockat upp. Ingen eller obetydlig support efter leverans.

IRENE GARNIT A och Furqan A gillar detta
Svar från Hjältevadshus

Hej Peter, ursäkta sent svar. Och tråkigt att läsa att vi gjort småmissar och vi inte uppfyllt dina krav på support. Skulle bli glad om du kan mejla på marknad@hjaltevadshus.se vad som gått fel, lite mer konkret. Så vi kan försöka hitta lösningar. Tack på förhand.

Daniel K
Escreveu sobre Hjältevadshus

# Köpte tomt Jan 17 # Kontrakt med Hjältevadsus Feb 17, Spira 175 # Bygglov Apr 17 # Inflyttning Aug 17 - Resan började på Bo-mässan i Gbg 2016 samt på Husknuten. Utav alla leverantörer fastnade vi för Hjältevadshus. Mycket tack vare engagerad säljare Sofia R samt deras byggmetod som möjliggör snabb leverans av färdigt hus. Sofias engagemang och snabba svar gjorde att vi fick svar på alla våra dumma frågor snabbt och vi kunde därav fortsätta processen hela tiden känna att vi hade ngn som hjälpte oss vid där det behövdes....

Huseyin S gillar detta
Svar från Hjältevadshus

Wow! Viken fantastisk recension :-). En bra och mycket utförlig sammanfattning, och extra glada att även service/support efter leveransen fungerat bra . Vi tackar för femman och hoppas att ni kommer få många lyckliga år i ert Hjältevadshus.

Malin J
Escreveu sobre Hjältevadshus

Vi fick hjälp med allt från kalkyl, vilka tillval som passade oss, hjälp med bygglov, bankkontakt osv. Vår säljare Sofia Rostedht fick det stora projektet att kännas möjligt! Det kändes som man var i trygga händer och hände det något på vägen hjälpte hon till att lösa det. Vi är mycket nöjda med vårat hus hittills!

Svar från Hjältevadshus

Tack för er recension. Roligt att läsa att säljaren verkligen varit en kompetent byggrådgivare, precis som vi önskar. Härligt att ni är nöjda, tack för att ni valt ett Hjältevadshus. Lycka till med ert hus!

Vedran V
Escreveu sobre Hjältevadshus

Helt ok att göra med under hela köp processen speciellt med säljaren Patrick Lejon som va jättebra och behjälplig men nu när det gäller att åtgärda fel som har uppkommit så går det inte att komma i kontakt med service avdelningen. Har hus för 3 milj med massa fel som ingen vill titta på. Väldigt dåliga när det kommer till kundhantering och att åtgärda fel. Kommer inte rekommendera de.

Svar från Hjältevadshus

Hej, ,mejla oss på marknad@hjaltevadshus så ska vi försöka hjälpa dig. mvh Marknad

Johan R
Escreveu sobre Hjältevadshus

Jag har köpt ett hus och har fått bra bemötande från säljare från början till slut men efter det att vi flyttat in och fel kommer fram så har ingen hört av sig efter min felanmälan.

Svar från Hjältevadshus

Hej Johan, tack för din recension. Slutar ditt ordernr. med 274? Isf fick vi er reklamation den 9 okt, och den var vi tvungna att VB till vår leverantör. De har svarat oss den 18 okt att de skickar en ny motor till er garageport. Så det är på väg att lösas. Roligt att säljaren gett er bra bemötande, nu hoppas vi att ni snart ser mer positivt på serviceavdelningen också :-). Lycka till med ert hus!

Roger D
Escreveu sobre Hjältevadshus

Vi träffade i Februari säljaren Sofia Rostedth på Husknuten i Göteborg, det kostade oss flera miljoner. Som ett resultat av hennes lyhördhet samt grundliga kunskap om Hjältevadshus, uppbackat av goda kontakter med markarbetare, inredningsfolk (dvs övervåning) och kommunen sover vi nu andra natten i vårt nya hus (Spira 175 förhöjt väggliv) En extremt duktig representant för Hjältevadshus som med stadigt grepp om tyglarna ledde oss fram till bygglov, därefter övertygade ägaren till markarbetsfolket (Lars) att de visst...

Svar från Hjältevadshus

Ett stor tack för femman! Vi är överlyckliga att att allt har fungerat så bra. Lasses Entreprenad är ett av Sveriges bästa markbolag som har gjort flera hundra grunder så förstår att ni är nöjda med deras arbeten. Att säljaren är lyhörd och kompetent är härligt att läsa. Vi kommer vb denna positiva recension till berörda. Tack för att ni valde Hjältevadshus.

Tommy I
Escreveu sobre Hjältevadshus

Bra upplevelse över lag. Lite otydligt i början där vår säljare Pontus var väldigt otydlig med vad som ingick och inte. Svårt att få tag i honom med. Men när bygget väl var igång så var nästa kontaktperson Johnny väldigt bra att ha att göra med och processen fortlöpte väldigt bra.

Svar från Hjältevadshus

Hej, och tack för er recension . Roligt att vår byggledare skött bygget bra och att processen fungerat bra. Tråkigt att det inte varit lika bra info från vår säljare. Lycka till mer ert Hjältevadshus.

Lars N
Escreveu sobre Hjältevadshus

Vår gemensamma resa har gått I stort sett bra hela vägen. Säljprocessen flöt på bra och kontakterna med säljaren I Sundsvall har fungerat bra. Nyckeln till ett bra projekt är hur alla hantverkare fungerar och där skall byggfirman (snickarna) lyftas fram rejält. Vårt byggprojekt har gått bra, tack vare dem (LJST). Husets kvalité upplevs som väldigt bra och vi rekommenderar gärna dessa hus till andra. Vi har hittills inte behövt reklamera några delar, så vi får väl se hur Hjältevads agerar om det upptäcks brister.

Svar från Hjältevadshus

Hej Lars, vad roligt att säljprocessen och snickarna har fungerat bra. Och vi är överlyckliga att ni rekommenderar oss vidare. Bra att ni tycker att kvalitèn på huset är hög. När det är dags för eventuella reklamationer så ska vi försöka åtgärda dessa på ett bra sätt. Så ni kan komma tillbaka hit och höja oss till en femma ;-) . Lycka till med ert nya hus!

Emma L
Escreveu sobre Hjältevadshus

Vi har haft bra kontakt med våra säljare. De har svarat på frågor och varit stöttande i processen. Vi har blivit informerade om de tillval som funnits, och vi har känt oss väl omhändertagna. Vi har en del tillval på vårt hus och vi är nöjda med entreprenadavtalet som upprättades. Vi var nöjda med besöket på fabriken där vi blev väl omhändertagna med. Vi är nöjda med husleveransen. Vi har hittills haft väldigt lite strul som beror på Hjältevadshus, vi har i dagsläget inte lämnat in vår lista på åtgärder som ska göras...

Svar från Hjältevadshus

Tack för er recension.Vi ber om ursäkt för förseningen på er köksö. Extra roligt att ni varit i vår fabrik och hälsat på. Bra att ni är nöjda med det mesta, nu får vi åtgärda det som vi missat. Så hoppas vi att ni återkommer hit och höjer betyget ;-). Lycka till med ert hus.

Niklas J
Escreveu sobre Hjältevadshus

Att köpa hus har varit en av de värsta resor man kan göra. Nu när det är färdigt så är vi nöjda med huset, själva varan som vi köpt är fin och prisvärd mot vad andra leverantörer är. Men även om man är en aktör som har ett lite lägre pris än andra, så hade vi förväntat oss lite mera service och hjälp på vägen. Vi är som sagt nöjda med produkten, men hade förväntat oss en annan service nivå. Konstiga svar när montering och besiktningar skulle ske bland annat. Synd, igen då varan är bra och det är fina val som ingår bland annat varor från Ballingslöv som är mycket prisvärda.

Svar från Hjältevadshus

Hej Niklas. Tack för att du tagit dig tid att skriva en recension. Verkligen tråkigt att vi inte levererat den service som ni önskat.Vi är ändå glada att ni är nöjda med själva huset. Vi skulle bli jätteglada om du mejlar oss vad du tycker vi kan förbättra oss, på marknad@hjaltevadshus.se . Vi strävar alltid efter att bli bättre och dina synpunkter är viktiga.

Axel S
Escreveu sobre Hjältevadshus

En jättebra produkt. Vi är supernöjda med huset! Dock rörig kommunikation som t om ibland lyst (starkt) med sin frånvaro.

Svar från Hjältevadshus

Hej Axel, tack för att ni valt ett Hjältevadshus och att ni är supernöjda med huset. Vi är ledsna att kommunikation varit rörig. mejla oss gärna lite mer info på marknad@hjaltevadshus.se. Så vi kan bli ännu bättre. Tack för er rekommendation och lycka till med ert hus!

Erik  O
Escreveu sobre Hjältevadshus

Mkt trevlig säljare Marlene Hellström, kunnig, lätt att få tag på & full med ideer ! Väldigt nöjd med vårt hus Västangården. Med vänlig hälsning Erik

Svar från Hjältevadshus

Hej Erik, tack för rekommendationen! Verkligen roligt att läsa att vår säljare har varit lätt att nå och inspirerande. Hjältevadshus Västangården är ett mycket trevligt hus, vi är så glada att ni är väldigt nöjd med det. Lyckat till med ert nya hus!

Pelle P
Escreveu sobre Hjältevadshus

Vi har byggt ett Solid 168 i Björsund utanför Strängnäs. En stor anledning till att vi valde just Hjältevadshus var pga ett väldigt professionellt och bra bemötande av Säljaren Peter Janthe. Han hjälpte oss med allt under hela processen och var väldigt tillmötesgående. När huset var på plats så tog byggledaren Anders Jansson över och även där så fick vi ett väldigt proffsigt bemötande och service i världsklass! Vi är väldigt nöjda med huset och det har överträffat våra förväntningar på många sätt! :)

Svar från Hjältevadshus

Tack för ert fina betyg. Och vi är överlyckliga att vi överträffat era förväntningar. Kul att ni valt vår husmodell Solid 168, som har en modern planlösning med trappan i mitten av huset. Peter är en vara mest rutinerade säljare så vi förstår att ni känt er trygga i processen. Roligt att läsa att även vår byggledare har gett er bra service. Vi rodnar nästan över ordet "världsklass". Tack för det! Vi kommer såklart vb detta till berörda. Lycka till med ert nya hus!

Pelle P
Escreveu sobre Hjältevadshus

Vi har byggt ett Solid 168 i Björsund utanför Strängnäs. En stor anledning till att vi valde just Hjältevadshus var för att vi fick så bra och proffesionell vägledning genom hela processen av säljaren Peter Janthe! Vi är väldigt nöjda med huset och det överträffade våra förväntningar på många plan! :)

Sofia S
Escreveu sobre Hjältevadshus

Vi har byggt ett Spira 175 med dubbla takkupor och amerikanska veranda på Norraby Udde i Tranås. Hade det inte varit för säljaren Michael Blomqvist hade vi troligtvis inte byggt ytterligare ett nytt hus. Han har guidat oss från första stund, kommit med idéer och inspel samtidigt som han fungerat som en länk mellan den entreprenör som fick i uppgift att bygga såväl övervåning som carport. Vi har nu landat i vårt färdiga hus och trivs fantastiskt bra.Michael Blomqvist är säljaren med hjärtat på rätt ställe och det kommer man långt med. Sofia Stridh

Svar från Hjältevadshus

Tack för femman! Vi blir överlyckliga att säljaren har hjälpt er med allt och att ni "vågade" bygga ett hus med oss. Vår byggmetod är erkänt trygg, då så mycket görs och kontrolleras i fabrik. Men det viktigaste är att ni är nöjda, det gör oss mycket glada. Lycka till med ert fina Spira 175. Kul att ni valt dubbla kupor, det är ovanligt men ger en fantastisk övervåning.

Reza N
Escreveu sobre Hjältevadshus

Det lovades en hel del i början. Huset lämnades med en hel del mindre och större fel som vi har väntat på i över 2 månader att ska åtgärdas.El kontakter i badrummet och köket hänger lös, dörrar som inte är justerade och går mot karmen, och en del annat. Det lovas men görs ingenting. Helt besviken och trött på det hela. Viste jag om detta hade jag definitivt inte valt detta företag.

Svar från Hjältevadshus

Hej Reza, tack för att du tagit dig tid att skriva en recension. Vi ber om ursäkt att allt inte är åtgärdat från besiktning, dock står det på besikningmannens protokoll från besikningen "Parterna har överenskommit att fel skall vara avhjälpta senast 2017-09-15". Så vi kommer åtgärda detta inom den överenskomna tiden. Ofta hanterar vi de innan, men pga semester har det inte varit möjligt. Hoppas ni kommer bli nöjd med ert nya fina hus.

Fehmi B
Escreveu sobre Hjältevadshus

Hej! Jag är faktiskt besviken på Hjältevadshus. Det här sättet de levererar hus trodde jag inte att det skulle bli sådana problem, trodde det mesta gjordes proffsigt på fabriken. Jag såg framemot en nyckelfärdig botten plan men så var det inte. Det slarvas mycket med huset, det känns som man flyttar in i ett halvfärdigt hus och hoppas att man ska se det fina huset komplett så småningom Det snickras slarvigt och man verkar inte inge respekt till en sådan fin dyrt hus. Man beställer ett stort hus på 194 kvadratmeter och...

Svar från Hjältevadshus

Hej Fehmi, hej vad tråkigt att du är besviken. Mejla oss på marknad@hjaltevadshus.se så vi kan få mer information från er . När det gäller reklamationer efter besiktningen (månad 1-6) så åtgärdar vi dessa månad 6-8. Vänliga hälsningar Marknad

Jonas R
Escreveu sobre Hjältevadshus

Vi beställde ett Nyckelfärdig hus. Hjältevadshus var behjälplig med alla detaljer, det var enkelt att håller kontakt, allt har fungerat veldig smidig, man håller tider, så det har gått över förväntningar .

Svar från Hjältevadshus

Hej, vad glad att allt fungerat som ni önskat och att det varit enkelt att kontakta oss. Och att leverans och tillträdestider har stämt. Tack för rekommendationen och ett stor lycka till med ert Hjältevadshem.

Peter K
Escreveu sobre Hjältevadshus

Har från mitt första samtal med Mikael Nilzon varit så nöjd som man kan bli! Han har hjälp oss att bygga en Spira 152 med oinredd övervåning. Fantastisk service och är så tacksam att vi under en oerhört stressig period i våra liv fick hjälp av den bästa!

Svar från Hjältevadshus

Hej underbart att läsa att ni är helnöjda! Det är intressant att läsa att trots en stressig period i livet, så har det gått smidigt att bygga hus. Det är precis så vi vill att det ska vara att bygga ett Hjältevadshus. Vi vb berömmet till berörd säljare. Lycka till med er Spira 152 och tack för femman :-)

Hansi K
Escreveu sobre Hjältevadshus

Började lite trögt men med säljarbyte gick det bra.

Svar från Hjältevadshus

Hej, tack för din rekommendation. Bra att ni fick en säljare som kunde hjälpa er. Lycka till med ert hus!

Jesper K
Escreveu sobre Hjältevadshus

Proffsigt bemötande från första kontakt och bra vägledning genom hela byggprocessen till huset stod på plats. Jag valde ett Spira 168 och allt har fungerat toppenbra! Huset håller en hög kvalitet! Rekommenderas starkt!

Svar från Hjältevadshus

Tack för rekommendationen. Spira 168 är ett av våra mest sålda hus och har många nöjda kunder, så ni har gjort ett bra val. Underbart att läsa att allt varit proffsigt från oss. Sånt gör oss väldigt glada att läsa, vi kommer vb till berörda i företaget. Vi jobbar hårt för att hålla en hög och jämn kvalitè, roligt att du uppmärksammar det. Stort lycka till med ert nya Hjältevadshus.

Thorsten K
Escreveu sobre Hjältevadshus

Vi köpte Spira 175, vi är nöjda ifrån början till slut. Den ende som inte levt upp till våra förväntningar är vvs killen

Svar från Hjältevadshus

Hej Thorsten, tack för femman! Suveränt att allt fungerat som det ska och vi infriat era förväntningar. När det gäller rörmokaren, så utveckla gärna det i den lite tjockare kundundersökningsformuläret som kommer om någon månad. För vi är tacksamma för alla tips som kan få oss bättre. Lycka till med ert Hjältevadshus.