Hobbex AB

Hobbex AB

• BadgeThreeYears
4.4
hobbex.se Dela

Välkommen till oss på Hobbex! Vi har försett kunder med roliga produkter sedan 1961 och den legendariska Hobbex katalogen är numera utbytt mot ren E-handel. Vi fokuserar idag på 100% radiostyrda produkter med ett brett sortiment på radiostyrda bilar, flygplan, båtar och arbetsmaskiner. Vårt team jobbar hårt med att ge dig de...

826 omdömen om Hobbex AB

Johan M
Skrev om Hobbex AB

Väldigt hjälpsamma! Och måna om att lösa problemet jag hade. Objektet är inte riktigt klart än, kommer behöva mer grejer man vet vart jag ska vända mig.

Mikael V
Skrev om Hobbex AB

Snabb leverans, kul att företaget fortfarande finns kvar

Mikael L
Skrev om Hobbex AB

Mycket nöjd med produkten Snabb leverans

Lennart T
Skrev om Hobbex AB

Godt. Fik det jeg vil have. Vel pakkede og hurtigt leverede. TAK.

Tuomas R
Skrev om Hobbex AB

Oli huono kokemus .eivät lähettäneet vaikka lupasivat

Sune A
Skrev om Hobbex AB

Enkelt att handla. Dyr frakt.

Victor D
Skrev om Hobbex AB

Smidig hemsida, fantastisk utbud av kvaliteprodukter! bra information om varje produkt och snabb leverans. Även snabb återkoppling av kundservice. Kommer definitivt handla mera hos er!

Björn J
Skrev om Hobbex AB

Mycket bra service och snabba leveranser. Tio av tio poäng till er

Anders S
Skrev om Hobbex AB

Köpta battrey capacity meter och LIPo-batteri. Helt OK!

Daniel W
Skrev om Hobbex AB

Bra sortiment. Bra service. Okej priser.

Caj S
Skrev om Hobbex AB

Enkelt,smidigt,snabb leverans enkelt att beställa

Tommy T
Skrev om Hobbex AB

Mycket lång leveranstid, står att man ska följa leveransen vilket jag inte fick ta del av

Bo N
Skrev om Hobbex AB

Inte konstigt, utan bara att det jag beställt kom. Så va' då? Dessutom passade motorn...

Dennis B
Skrev om Hobbex AB

🇩🇰 Jeg venter stadig på min første levering .. men en udemærket onlineshop med god forklaring på varene og den er nem at navigere rund i 👍👍. Flot og brugervenlig..

Svar från Hobbex AB

Hej Dennis Din order är förväntad att levereras idag. Beklagar förseningen som blivit pga. röda dagar runt påsk.

Fredrik L
Skrev om Hobbex AB

Varan fungerar inte, köper man något nytt så räknar man med att det ska funka.

Svar från Hobbex AB

Hej Fredrik Beklagar att din produkt inte fungerar. Du är välkommen att kontakta oss via kundtjanst@hobbex.se så kan vi hjälpa dig med ditt problem!

Lars Mikael S
Skrev om Hobbex AB

Snabba leveranser och bra produkter. Håller vad de lovar.

Pia T
Skrev om Hobbex AB

Hej jag tycker att det är trist att det inte finns en butik att går till för då hade jag inte köpt fel batteri, alternativt bättre bilder på batterierna eftersom jag köpte fel sort som inte passade själva kontakten. Trist blev det. Men leveransen var snabb som var bra. Mvh Pia

Svar från Hobbex AB

Hej Pia Hoppas det löste sig att du fick tag i rätt batteri, för om du inte använt ditt batteri kan du returnera detta på öppet köp. Välkommen åter!

Daniel S
Skrev om Hobbex AB

Snabb leverans men väldigt dyr frakt kontra storleken på det man beställer. Reservdelar till RC bilar är frakten hutlös.

Mehmet K
Skrev om Hobbex AB

Always quick shipments and very helpfull support.

Olle E
Skrev om Hobbex AB

Alltid bra och snabb support. Har köpt en del reservdelar och får alltid bra hjälp att välja rätt.

Kiarash A
Skrev om Hobbex AB

Perfect for my 4 year old. But fo some reason it loose repeatedly signal from the control

Svar från Hobbex AB

Hi Kiarash If toy have some problem with your product. You can contact us at kundtjanst@hobbex.se and we help you fixing your problem!

Kjell Allan K
Skrev om Hobbex AB

Jättebra att de finns kvar på nätet, trots att butikerna är nedlagda. Svårt hitta deras varor någon annan stans t.ex de skruvar M2,5 jag köpte.

Tomas J
Skrev om Hobbex AB

Hej Hobbex är jättebra ,bra sortiment på rc ,bra priser Trevlig kundtjänst Snabb leverans Köper rc prylar där mest MEN dyr frakt 79kr ,behöver man typ en eller ett par mindre reservdelar så är frakten alldeles för dyr ,då blir det att man inte köper där Många andra rchandlare har tex brevfrakt vid mindre ordnar o kostar 20kr. Jag har påpekat detta till hobbex att de tappar kunder pågrund av detta. Hobbex annars välldigt bra ,men som sagt frakten måste kosta mindre . Mvh tomas

Andreas E
Skrev om Hobbex AB

Det främsta jag stör mig på är bristen på vettiga fraktalternativ och bristen på kompetens hos ledning. Efter att butikerna lades ned hade ni ett gyllene tillfälle att bli ledande inom försäljning av radiostyrt på nätet. Då kommer vi till exempelvis fraktalternativet. Om jag behöver en liten reservdel till någon av de modeller jag köpt av er så anser jag det fullständigt orimligt att betala dubbelt så mycket i frakt som själva delen kostar, dessutom måste den hämtas ut hos ett ombud. Det här behöver ni göra: 1. Satsa...

Svar från Hobbex AB

Hej Anderas Tack för din feedback! Vi tar till oss dessa synpunkter och jobbar aktivt med dessa!

Roger S
Skrev om Hobbex AB

Enkel beställning på en tydlig hemsida! Snabb återkoppling med leveransbesked och omedelbar leverans!

Michael S
Skrev om Hobbex AB

Bra beställningsflöde utan krusiduller. Bevakningen av en produkt funkade också.

David T
Skrev om Hobbex AB

Bra sortiment, bra priser och superservice!

Esa H
Skrev om Hobbex AB

Bra grejer och bra priser med bra support

Robin S
Skrev om Hobbex AB

Hobbex har jag känt till ända sedan jag var barn. Jag förväntade mig bra service då jag beställde en realflight RC-simulator. Tyvärr så har dom nu efter över en veckas väntetid inte ens skickat varorna. Dom däremot skyller på att dom måste hitta försändelsen och begär att dom får ytterligare tre dagar på sig för att hitta den. Bedrövligt!

Svar från Hobbex AB

Hej Robin Vi ber om ursäkt att det strulade till sig med din order. Pga. vårt tekniska strul så skickades din order ut felaktigt men vi stod självfallet för vårt misstag och krediterade dig fulla beloppet. Varan finns nu åter i lager om du önskar beställa en. Välkommen åter!

Jan S
Skrev om Hobbex AB

Bra butik. Jag har haft egen firma i 32 år som heter Jannes Minioffroad och har avregistret 2023 feb.

Stefan G
Skrev om Hobbex AB

Bra pris på produkten jag köpte. Väldigt snabb leverans och bra packat, kan rekommendera Hobbex.

Artur P
Skrev om Hobbex AB

Batteribeskrivningen saknar mått. Jag köpte den för att prova. tyvärr är den för stor. Jag kommer att ändra något.

Svar från Hobbex AB

Hej Artur Under fliken "Specifikationer" har vi skrivit ut måtten på det batteri ni beställt samt har måtten på de allra flesta batterierna och produkter vi säljer. Om du behöver returnera så är du välkommen att kontakta oss på kundtjanst@hobbex.se

Fredrik W
Skrev om Hobbex AB

Hobbex har alltid levererat produkter som motsvarar och överträffar mina förväntningar. Dock är det först när problem uppstår som Hobbex verkligen visar vad de går för - Sonens julklapp för några år sedan slutade fungera, Hobbex svarade blixtsnabbt på förfrågan och kunde trots att de var mitt uppe i lokalbyte leverera reservdelar och lösa våra bekymmer. Det är verkligen engagemang och en strävan att hjälpa kunden!

Rolf B
Skrev om Hobbex AB

Fick proffsig hjälp av kundservice att beställa rätt sorts reservdelar till rc bilar.

Tobias B
Skrev om Hobbex AB

Bra pris och service! Tydlig kommunikation rörande frakt.

David S

Bra service, skickar snabbt, bra priser. Mkt nöjd med Hobbex

Tobias J
Skrev om Hobbex AB

Trevlig personal, samt återkopplar snabbt vid frågor.

Henrik F
Skrev om Hobbex AB

Kul saker och bra kundtjänst, bra kundhantering är viktigt

Samuel J
Skrev om Hobbex AB

Riktigt bra bemötande. Ville göra ett återköp efter min beställning för ett byte av RC-bil modell. Inget problem, blev upp ringd av personalen som makulerade ordern så jag kunde göra en ny beställning. Toppen!

Tony H
Skrev om Hobbex AB

Bra och snabb leverans med bra utbud.

Emanuel W
Skrev om Hobbex AB

Dom har inte levererat varorna än så vad vet jag

Svar från Hobbex AB

Hej Emanuel. Beklagar att din leverans blev något försenad. Vi genomförde en lagerflytt v.9 vilket medförde något längre leveranstid på våra orders. Detta informerades det om i kassan och på hemsidan. Jag ser att er order nu kommit fram och hoppas att allt är till belåtenhet!

Jonathan L
Skrev om Hobbex AB

Snabba och hjälpsamma. Nu när de har fått in ARRMA så har de även bra kvalitetsbilar!

Patrik Z
Skrev om Hobbex AB

Har inte fått några produkter ännu så jag kan bara ge betyg på leverans. Den verkar ta tid på sig.

Svar från Hobbex AB

Hej Patrik. Beklagar att din leverans blev något försenad. Vi genomförde en lagerflytt v.9 vilket medförde något längre leveranstid på våra orders. Detta informerades det om i kassan och på hemsidan. Jag ser att er order nu kommit fram och att allt är till belåtenhet!

Sam B
Skrev om Hobbex AB

Beställde en laddare. Fick precis vad jag beställt med kort leveranstid.

Nils A
Skrev om Hobbex AB

En vecka har gått. Inget har skickats trots vara i lager. Verkar som min dotter inte får sin födelsedagspresent i tid.

Svar från Hobbex AB

Hej Nils. Beklagar att din leverans blev något försenad. Vi genomförde en lagerflytt v.9 vilket medförde något längre leveranstid på våra orders. Detta informerades det om i kassan och på hemsidan. Jag ser att er order nu kommit fram och hoppas den han komma innan kalaset!

Hans Å
Skrev om Hobbex AB

Allt levererat som förväntat, rätt saker i rätt tid. Så här långt inget att anmärka på ang kvalitet och funktion.

Fredrik B
Skrev om Hobbex AB

Snabb med min leverans rejommenderas enormt

Carina E
Skrev om Hobbex AB

Köpte ett radiostyrt plan till barnbarnet.Snabb leverans.

Jonny H

Mycket bra priser Snabba leveranser

Kim Z
Skrev om Hobbex AB

Bra och rak information på hemsidan. Tydligt fokus på RC och fina erbjudanden emellanåt.