Café Ångström

Café Ångström

Ring 018-471 30 99 www.hors.se
2.3

Catering fest och konferens från Högskolerestauranger som driver restauranger i anslutning till universitet och högskolor.

20 omdömen om Café Ångström

Svante Eddie A
Skrev om Café Ångström

Hej. "Viss individ" här. 😆 Fick en skrapa för att jag brukar påtala vad som står på tydliga skyltar vid restaurangen. Maten blir bara bättre och är framförallt så differentsierad att det går att äta där dagligen. Personalen är som vanligt sprudlande och tillmötesgående. Behöver någon nåt klargörande så finns jag i rum 5003. Mvh Svante Andersson.

Bockholmen Hav & Restaurang
4.3/5 i betyg av 7915 omdömen 4.3 av 7915 omdömen

Per-olof G Per-olof G
Peter M
Skrev om Café Ångström

Väldigt dyrt!! 11kr för kaffe alldeles för dyrt. Maten är ganska ok men det finns bättre alternativ i närheten. Pastasalladerna har dom gjort mindre efter sommarn men tar fortfarande för mycket betalt. Trevlig personal.

Kristina M
Skrev om Café Ångström

Sänk omedelbart priset på te/kaffe! Mackorna är dyra, av varierande kvalitet. Har man tur får man en jättegod macka, med frön på, har man otur är den torrseg. Helt ok lunch, med bra sallad till.

Djurgårdsbrunn
4.1/5 i betyg av 6252 omdömen 4.1 av 6252 omdömen
BadgeTwoYears

Caroline C Caroline C
Sigge K
Skrev om Café Ångström

Det är inte ok att ta 11 kr för en kopp kaffe på ett universitet. Priserna på cafe ångström är som tidigare skrivet groteska, pastasallader för 55 kr är inte vad en student har råd med. De borde ta sitt ansvar och sänka priserna!

Maria R
Skrev om Café Ångström

Som student håller jag med de nedan om kaffet. Jag skulle dock vilja rekommendera maten som café ångström serverar. Till ett pris som ligger på samma nivå som övriga lunchrestauranger runt omkring får man rejält med god mat och man får även plocka ur en bra salladsbuffé! Även deras sallader brukar vara uppskattade!

Svante Eddie A gillar detta
Nybrogatan 38
4.3/5 i betyg av 8054 omdömen 4.3 av 8054 omdömen

Johanna L
Skrev om Café Ångström

Som student är det definitivt inte ett ställe att rekommendera. Priserna är alldeles för höga och utbudet är inte särskilt stort. Som saman skulle sagt: Nääääää!

Jonas N
Skrev om Café Ångström

Det fullkomligt groteska kaffepriset motiverar egentligen i sig ett väldigt lågt betyg. Det hjälper sedan inte att alla andra priser också är alldeles för höga och definitivt inte det minsta anpassade till en fattig students plånbok.

Paraden
4.2/5 i betyg av 4702 omdömen 4.2 av 4702 omdömen

Penelope S Penelope S
chris a
Skrev om Café Ångström

Dyrt kaffé, lång köe. Köpte idag en kopp kaffe för 16 kr. Vet inte om de lurade mig eller ej. Aldrig mer kaffe från ångström. På polacks kan man köpa för 5 kr under paus tider

Johanna S
Skrev om Café Ångström

Oj vad många delicatobollar jag ätit från er disk, jag är glad att ni finns. För att blir fulländade behöver ni mer gott i mackorna och billigare kaffe (jag vet att ni kan), då kan ni få en 5:a.

Svante Eddie A gillar detta
Österlånggatan 17
4.0/5 i betyg av 4104 omdömen 4.0 av 4104 omdömen

Jessica I Jessica I
Erika L
Skrev om Café Ångström

Jag pluggar på Ångström i Uppsala. Alla vet ju hur det är att vara student. För er som inte vet kan jag tala om att vi äter våra tråkiga matlådor dag in och dag ut i en liten källare på Ångströms. För att få den micrad måste man först stå i en kvarts kö och trängas värre än vad myrorna gör i myrstacken. När man väl har micrat maten slevar man i sig den förhoppningsvisa varma maten. Om den inte är det måste man äta den ändå. Mums! Men har man en bra dag och kanske gjort något man är extra stolt över går man istället till...

Ida G
Skrev om Café Ångström

Caféet som nästan alla studenter på ångström får sin kaffe ifrån. Bra priser på mat, men med tanke på vilka som handlar där och hur mycket de flesta handlar kaffe där förstår jag verkligen inte varför priset på kaffe måste vara 10 kr, då det är lägre på bmc. Att dessutom behöva köpa varmt tevatten för 10 kr är helt galet. Men med tanke på att de nu använder ekologiskt kaffe och bra produkter kan jag ändå se någon sorts förståelse i deras pris.

Spanjorskan
4.0/5 i betyg av 4120 omdömen 4.0 av 4120 omdömen

Isabelle R Isabelle R
Michael H
Skrev om Café Ångström

En av resturangerna på pollax och ångström som sugna studenter drar sig till för att köpa lunch då man har pengar eller glömt matlådan, även personalen handlar ofta sin mat där. Det är relativt bra priser 55 kronor för bara lunch eller 65 för sallad och dryck, men tyvärr så annser jag att det borde vara lite billigare för studenter typ närmare 40 för att man skall kunna handla där. Maten är dock av finn klass och man blir inte besviken när man äter där även om plånboken blir hungrig.

Cecilia B
Skrev om Café Ångström

Ett alldeles för dyrt studentcafé. Servicen är ok ibland och maten varierar rätt så mkt, kan vara bra, kan vara dålig. De borde ha bättre kakor och bakelser så att man kan unna sig något gott på eftermiddagarna när man är lite trött och seg.

Sara H
Skrev om Café Ångström

Tyvärr är Café Ångström ett relativt dyrt ställe, speciellt för studenter. Utbudet är väl ok, men inte mycket mer. Positiva bitar är att de serverar ekologiskt kaffe samt deras goda (men något dyra) brie- och salami-baguetter.

Ulrika B
Skrev om Café Ångström

Alldeles för dyrt med tanke på att det ligger i ett universitet. Studenterna tvingas handla till överpriser då det inte finns så mycket alternativ. Utbudet är inte så stort. Personalen är oftast väldigt trevlig och tillmötesgående.

Niklas B
Skrev om Café Ångström

mycket dåligt hak. har handlat en hel del där och alltid varit lika missnöjd med att ha bidragit till deras överlevnad. stället är helt klart värt en grov omväg för att slippa visstas i närheten det.

Jonna H
Skrev om Café Ångström

Väldigt litet för behovet. Blir lätt väldigt långa köer och priserna är lite för dyra. Salladerna är tråkiga men den lagade maten är för det mesta riktigt bra. Liten salladsbuffé, skulle kunna ha roligare sallader att erbjuda.

Magnus E
Skrev om Café Ångström

Dyrt, långa köer och det läskiga ångström-monopolet de innehar är helt enkelt vidrigt.

Niklas B gillar detta
Jenny W
Skrev om Café Ångström

Har bra utbud och bra öppettider, men alldeles för höga priser på smörgåsar och dylikt. Dock okej pris på luncher. Erbjuder god mat, goda smörgåsar och mycket trevlig och schysst personal. Mycket långa köer under lunchtid och under raster.

Stephanie N
Skrev om Café Ångström

Café Ångström på Ångström (Uppsala teknologfakultet) är ett café att rekommendera. Eftersom det ligger i byggnaden där man studerar och det serverar det mesta är det välbesökt av studenter som icke studenter. Inga studentpriser dock, något dyrt.