Infanterigatan 1, 171 59 Solna — Visa karta

Doorline AB är ett inredningsföretag som jobbar med måttbeställda produkter såsom kök/köksluckor, skjutgarderober, dörrar, golv och rumsavskiljare.

Företaget har varit verksamt sedan 2003 och består av 3 grenar, Home Design One som jobbar mot Privatpersoner, Svensk Mäklarinredning som arbetar mot fastighetsmäklare samt Office Interior Nordic som är verksamt mot företag.

Företaget bedriver i huvudsak verksamhet i Storstockholmsområdet samt Uppsala, men har idag kunder över hela landet.
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 79 kunder tycker om Home Design One

• 2019-11-29

Pia B skrev om Home Design One
    Installation av skjutdörrar till en garderob, trevligt och proffsigt bemötande och resultat, så nöjd, tack Doorline! Läs mer
  • 2019-11-05

Rolf och Kristina K skrev om Home Design One
    nya köksluckor

kontaktad av säljare

bra leverans och montering och uppföljning

rörig fakturahandering och avgift för en mail faktura Läs mer
  • Anita L

2019-11-05

Anita L skrev om Home Design One
    Jag köpte två innerdörrar samt nya garderober. Det var utmärkt kvalitet och noggrann, duktig personal. Läs mer
  • 2019-11-01

Peter och Junie S skrev om Home Design One
    We purchased a custom designed closet from Home Design. We are happy with the final result . The cabinets are of high quality. The company was easy to deal with and delivered on all promises. We were especially happy with Alfred and his team of carpenters who were among the best we have dealt with in Sweden. The carpenters were very professional, flawlessly installed the closet , they were very careful in their work - definitely will work with them again ! Very impressive team and highly recommend Home Design. The experience was pleasant, easy and we got a high quality closet . Thank you Home Design ! Läs mer
  • Lil T

2019-10-28

Lil T skrev om Home Design One
    allt utmärkt! är glad över garderoberna,alla som arbetade med allt
    här hos mej var trevliga och kunniga,allt är toppen faktiskt! MVH
    Lil Terselius Läs mer
  • 2019-10-28

Ulla S skrev om Home Design One
    Kökslådor o luckor samt bänkskivor.
    Det blev bra o jag är nöjd med allt. Läs mer
  • 2019-10-28

Hjördis H skrev om Home Design One
    Jag har köpt nya luckor och belysning i köket och skjutdörrar framför befintliga klädskåp.

Jag fick besök av en trevlig försäljare som skisserade och beskrev en bra lösning för mitt kök och mina klädskåp Jag blev sedan mycket nöjd med resultatet, vilket gör att jag gärna rekommenderar företaget. Läs mer
  • 2019-09-19

Ulf R skrev om Home Design One
    Omläggning av golv i kök, hall och korridor däremellan.
    Representanten var bra då det gällde produktinformation och arbete, men dålig då det gällde betalningsvillkor vilket drar ner helhetsbetyget.
    Jag hoppades på ett bra jobb och mina förhoppningar grusades inte. De som gjorde jobbet var verkligen proffs.
    Arbetet gick fortare än jag trott och blev mycket snyggt så de får toppbetyg från mig. Läs mer
  • 2019-09-16

Kristina G skrev om Home Design One
    Jag köpte inbyggd garderob med skjutdörrar till mitt sovrum. Jag var tveksam till om det skulle gå men inredningsdesignern var mycket kunnig, med vant öga kunde han se möjliga lösningar och presentera dom på ett gediget, proffsigt sätt. Vi förstod då att det var genomförbart. Bemötandet i hela kedjan var seriöst och punktligt som fick oss att känna oss trygga med att anlita dem. Mina förväntningar var högt ställda i kombination med en oro att det kanske inte skulle bli bra. Men bra blev det, vi är mycket nöjda med resultatet.
    Vi är på det hela taget genomgående mycket nöjda med alla kontakter vi hade i alla led med företaget.
    Vi rekommenderar gärna detta företag till andra.
    Tack Kristina Gough Läs mer
  • 2019-08-12

Judith D skrev om Home Design One
    Parkettgolv, kök luckor och kalken.
    Bra bemötande med respect och professionell.
    Material och jobbet, fick vad jag hade vart och byggt jätte snyggt gjort.
    Allt jobb tog bara en vecka vilket imponerande mig jätte mycket.
    Jag är jätte nöjd med mitt renovering. Läs mer
  • 2019-07-25

Mimmi E skrev om Home Design One
    Trevligt bemötande och väl utfört arbete. Läs mer
  • 2019-07-25

BJÖRN L skrev om Home Design One
    Renovering av kök.
    Duktiga och punktliga hantverkare.
    Verkar vara god kvalité på produkterna som levererats. Läs mer
  • 2019-06-27

Verifierad kundrelation
    Torgny S skrev om Home Design One
    Hade en säljare som gjorde hembesök.
    Vi gick igenom vad som skulle göras nya luckor ändring av skåp.
    Mikrovågsugnen skulle byggas in över frysen. Vi nämnde även att vi skulle vilka ha en induktionshäll och ugn istället för den 70 spis vi hade. En person kom och genomförde mätningar. Det framkom då att en häll och ugn krävde stomme + bänkskiva samt att elarbeten kostade extra.
    En ansvarig ringde och tog upp att stomme för mikrovågsugn inte var med i priset, Bänkskiva stomme för ugn samt elarbeten för häll, ugn och mikrovågsugn var inte heller med i priset.
    Frågade varför man inte tagit upp detta vid säljbesöket men den ansvarige svarade att han inte var med och skulle tala med säljaren. Det slutade med att vi annullerade beställningen. Läs mer
    2019-07-25 Home Design One svarar Torgny S
    Det är viktigt för dig som kund att du innan påbörjat projekt blir informerad om eventuella extrakostnader som inte framkommer vid säljbesöket, el, VVS etc.. Det är därför vi alltid utför en kontrollmätning hos kunden innan projektets start.
    Tråkigt att du fick ett negativt intryck av detta och inte valde att gå vidare.
    Med vänlig hälsning / Home Design-Teamet
  • 2019-02-15

Lisbeth A skrev om Home Design One
    Total golvrenovering och garderob. Mycket fint arbete och besiktning. Bra bemötande och hjälp med förflyttning av alla möbler och kartonger något som jag var orolig för innan. Allt gick smidigt ! Kort sagt -jag är supernöjd ! Läs mer
    2019-02-22 Home Design One svarar Lisbeth A
    Hej Lisbeth,
    Tack för ditt fina omdöme. Så roligt vi har fått en till nöjd kund.

• 2018-12-25

Hans L skrev om Home Design One
    Vi köpte dörrar o trösklar.
    Väldigt trevligt bemötande.
    Företaget levde mer än väl upp till våra förväntningar.
    Vi är mer än nöjda med resultatet. Läs mer
    2019-01-03 Home Design One svarar Hans L
    Hej Hans,

Tack för rekommendationen.

Vad roligt att ni är nöjda med renoveringen och vårt bemötande. Alltid kul med nöjda kunder!

• 2018-12-21

Filip G skrev om Home Design One
    Vi beställde nya köksluckor till befintliga stammar och blev mycket nöjda med resultatet. Vi fick genomgående bra service och bemötande från Doorline, från beställning till genomförande Läs mer
    2019-01-03 Home Design One svarar Filip G
    Hej Filip,

Tack så mycket för din fina omdöme.

Väldigt roligt att höra att allt fungerade bra under projektets gång och att ni är nöjda med resultatet.

• 2018-12-18

Eivor J skrev om Home Design One
    Ett bra köp som jag är nöjd med Läs mer
    2018-12-19 Home Design One svarar Eivor J
    Tack Eivor för din rekommendation!
    God jul och gott Nytt År!

• Karoline O

2018-10-22

Karoline O skrev om Home Design One
    Positiv och glad inredare som var lyhörd och gav många bra förslag på hur vi kunde inreda vår garderob. Snickaren var snabb och duktig👌👍 Läs mer
    2018-10-25 Home Design One svarar Karoline O
    Hej Karoline,

Er inredare blev väldigt glad för er positiv feedback. Tack för rekommendationen.

• 2018-10-20

Hans L skrev om Home Design One
    golv innerdörrar, vi blev mycket bra bemötta
    företaget gjorde ett proffsigt intryck genom hela processen Läs mer
    2018-10-25 Home Design One svarar Hans L
    Hej Hans,

Tack för ditt fina omdöme.

• Birgitta L

2018-10-20

Birgitta L skrev om Home Design One
    Vi köpte inne dörrar.Bra bemötande och dom gjorde ett bra jobb .Vi är jätte nöjda. Läs mer
    2018-10-25 Home Design One svarar Birgitta L
    Hej Birgitta,

Tack för din kommentar. Vi är så glada över att ha fått en till nöjd kund.

• Catrin F

2018-08-15

Catrin F skrev om Home Design One
    Innerdörrarna som jag specialbeställde blev helt perfekta! Läs mer
    2018-08-15 Home Design One svarar Catrin F
    Tack Catrin för din rekommendation!

• 2018-06-26

Marika L skrev om Home Design One
    Mitt nya kök är äntligen färdigställt och jag vill tacka alla jättefina människor på Home Design som hjälpt mig hela vägen, är speciellt nöjd med den fina stänkskyddslösningen som jag blev rekommenderad av säljaren, blev jättesnyggt….
    glad sommar på er ! Läs mer
    2018-06-27 Home Design One svarar Marika L
    Hej Marika!

Så härligt med en till nöjd kund. Tack för fina ord. Vi önskar dig en jättefin sommar.

• 2018-06-25

Lennart B skrev om Home Design One
    parkett och klinkergolv. trevligt bemötande, profsigt lagt.
    dock lite senare start av golvläggningen än utlovat, detta p g a att klinkerplattorna blev leveransförsenade. Läs mer
    2018-06-27 Home Design One svarar Lennart B
    Hej Lennart!
    Tack för ditt omdöme. Det är roligt att höra att ni blev nöjda med oss.
    Vissa golvsorter är det längre leveranstid på eftersom de inte är lika vanliga som de andra.

Ha en bra sommar!

• 2018-06-21

Ulla B skrev om Home Design One
    Garderobsvägg med skjutdörrar. Snabb och bra installation Läs mer
    2018-06-21 Home Design One svarar Ulla B
    Hej Ulla,
    Tack för din rekommendation.

Ha en fantastisk midsommar!

• 2018-06-20

Alexander S skrev om Home Design One
    Gjorde en omfattande köksrenovering och använde mig utav Home Design One. Vi bytte alla skåp, satte nytt kakel, nya bänkar och bytte ut golvet. Allt ser jättebra ut och jag är riktigt nöjd med utförandet av arbetet. Kan rekommendera dom! Läs mer
    2018-06-21 Home Design One svarar Alexander S
    Hej Alexander,

Vad härligt med en till nöjd kund!
    Glad midsommar!

Alexander S gillar detta
  • Ann J

2018-06-09

Ann J skrev om Home Design One
    Snabbt och smidig process ändå från första mötet med säljare till att nya köket var färdigt. Det var lätt att få kontakt med alla inblandade och jag upplevde en bra service. Läs mer
    2018-06-11 Home Design One svarar Ann J
    Hej Ann!

Vad härligt att se en sådan positiv kommentar. Tack för ditt förtroende i oss och hoppas att du kommer att ha mycket glädje av ditt nya kök.

• 2018-06-07

tomas m skrev om Home Design One
    Nytt kök samt platsbyggda skjutgarderober. Efter frågat flera liknande företag så kändes Doorline AB som seriöst och prisvärt. Tidsplaner var exakta hantverkare pålitliga och snabba. Det enda som jag kan tycka på negativa sidan är kvaliteten på köksinredningen var kanske inte av högsta kvalite. Vilket utlovats. Det är absoluit inte dålig kvalite men skiljer sig inte så mycket från andra "billiga" köksleverantörer.
    Men jag kan verkligen rekommendera firman. Säljaren kunnig och ej så påträngande. Hantverkare toppklass Läs mer
    2018-06-11 Home Design One svarar tomas m
    Hej Tomas!

Tack för din rekommendation. Det är alltid kul att höra att våra kunder är nöjda med vårt jobb och vill rekommendera oss till andra.

Vi tar med oss din kommentar gällande kvaliteten och ska se över vilka förbättringar vi kan göra just gällande köksinredningar.

Ha en fin sommar!

• Elisabeth S

2018-05-21

Elisabeth S skrev om Home Design One
    Vi har köpt kök samt golvläggning av Home Design. Renoveringen tog lite längre tid än vi trodde men det blev så snyggt så det var värt att vänta.
    Vi är mycket nöjda med både resultatet och Home Designs sätt att jobba på. Alla som varit här har varit vänliga, trevliga och arbetsamma. Läs mer
    2018-05-22 Home Design One svarar Elisabeth S
    Hej Elisabeth!

Tack så mycket för ditt omdöme. Vad härligt att ni upplevt vår personal som vänliga och arbetsamma, det gör oss glada.

Ibland tar det lite längre tid att slutföra stora renoveringar som just er, men vi gör vårt bästa för att hålla oss till våra tidsestimeringar.

Vi önskar er en fantastiskt trevlig sommar!

• 2018-05-18

Berndt Å skrev om Home Design One
    Fick mitt nya kök färdigt idag och är mycket nöjd. Tycker allt har gått mycket bra hela vägen, tacksam för leverans innan semestern trots att säljaren sa att det kunde ta längre tid. Läs mer
    2018-05-21 Home Design One svarar Berndt Å
    Hej Berndt!

Tack för din kommentar. Så härligt att du blev nöjd med ditt nya kök.
    Du och Annika får ha en härlig semester!

• Martin B

2018-05-11

Martin B skrev om Home Design One
    Vi köpte 4 dörrar till 2 sovrum, 1 garderob samt 1 toalett. Vi har hela tiden blivit mycket vänligt bemötta och våra förväntningar har uppfyllts. Städning efter första besöket av installatörer kanske hade kunnat vara bättre. Läs mer
    2018-05-17 Home Design One svarar Martin B
    Hej Martin!

Tack för ditt omdöme och din konstruktiv återkoppling. Vi tar åt oss av detta och jobbar ständigt med förändring och förbättringsarbete inom vår organisation. Härligt att höra att du är nöjd med renoveringen!

• 2018-04-20

Ing Marie S skrev om Home Design One
    Byte av innedörrar och trösklar, vilket blev till full belåtenhet, gott bemötande med en hantverkare som kan sitt jobb.
    Kan rekommenderas. Läs mer
    2018-05-17 Home Design One svarar Ing Marie S
    Hej Ing Marie!

Tack så mycket för ditt omdöme och din rekommendation.

• 2018-04-13

Erika K skrev om Home Design One
    Doorline AB har levererat nya dörrar till mig. Bra och kompetent installation även avseende detaljer. Läs mer
    2018-05-17 Home Design One svarar Erika K
    Hej Erika!

Tack så mycket för ditt omdöme och din rekommendation.

• Hans H

2018-03-29

Hans H skrev om Home Design One
    Mycket positivt bemötande från alla de medarbetare jag mött i samband med min beställning av ”nya golv” och innerdörrar till min lägenhet!
    Jag uppskattade särskilt den kontroll av utfört arbete som skedde och de omedelbara justeringar som genomfördes av kontrollanten! Läs mer
  • 2018-02-22

Kristina A skrev om Home Design One
    Mycket trevligt säljare , köpte nytt golv i hall och kök . Det enda som jag har synpunkt på är att golvläggaren inte kunde eller förstod svenska Läs mer
  • 2018-02-10

Gudrun Ö skrev om Home Design One
    Köpt dörrar till min lägenhet.
    Beställning, montering, möte med montörerna samt besiktninge gick mycket smidigt.
    Slut resultat blev mycket bra , jag är mycket nöjd. Läs mer
  • 2018-01-31

Tomas K skrev om Home Design One
    Jag är jättenöjd med hela upplägget
    Alla höll sina tider och arbeten
    Speciellt nöjd med våra frostade glas dörrar till wc och badrum
    Hälsn Tomas och Carin
    Det vi beställde var 4 st dörrar Läs mer
  • 2018-01-29

Peter skrev om Home Design One
    Doorline levererade enligt överenskommelse. Läs mer
  • 2017-12-08

Eva N skrev om Home Design One
    Det var mycket trevliga killar som kom hit från Home Design One. Mina innerdörrars kvalitet känns väldigt bra och min helhetsbild av projektet är att allt gått bra. Läs mer
  • 2017-12-07

Stefan S skrev om Home Design One
    Jag är mycket nöjd med resultatet med skjutdörrar. Allt har fungerat bra med personalen. Inga större problem utan allt har fungerat bra. Mycket nöjd. Läs mer
  • 2017-12-05

Mats J skrev om Home Design One
    Kan inte uttala mig om Doorline men är överlag nöjd med Home Design One som jag anlitade för montage av hyllsystem i en klädkammare. Jag tyckte Home Design One var smidiga att ha med att göra och själva arbetet gjordes på bara några timmar utan några anmärkningar. Läs mer
  • 2017-11-19

Eva L skrev om Home Design One
    Alla från företaget skötte sig utmärkt och vi är mycket nöjda med slutresultatet! Läs mer
  • Stefan S

2017-11-16

Stefan S skrev om Home Design One
    Valde Doorline av en slump men det blev verkligen ett superbra val, fick proffsigt bemötande före,under och efter och är mer än nöjd över det jobbet de gjort hos oss. Riktiga proffs! Läs mer
  • 2017-10-26

Kerstin S skrev om Home Design One
    Jag skulle renovera mitt kök och valde Doorline. Allt gick jättebra. Det var snabb och bra service, väldigt trevliga killar. Jag är riktigt nöjd med mitt kök. Det blev suveränt!! Läs mer
  • 2017-10-13

Therese S skrev om Home Design One
    Snygga garderober, snabb och bra service, helt ok prismässigt.

// Therese Läs mer
  • 2017-10-12

Bengt F skrev om Home Design One
    Jag anlitade Doorline för en totalrenovering av mitt kök.
    nya skåp, bänkskivor, lådor allt. Deras projektledare höll i alla
    trådar vad gäller kontakt med golvkillar, kakling, snickare och
    elektriker. Jobbet tog två veckor. Lite rörigt och ingen matlagning
    under denna period. Men det var det värt! Fantastiskt duktiga killar
    och ett bra slutresultat. Jag är helnöjd och rekommenderar Doorline
    å det varmaste.
    /Bengt Läs mer
  • Nasrin F

2017-09-19

Nasrin F skrev om Home Design One
    Oseriösa, fick inte ens en offert trots att man lovat det vid ett flertal tillfällen. Bara det och att mga andra nedan skrivit att de ör oseriösa besvarade min magkänsla om att inte anlita varken dom eller Home Design. Läs mer
  • 2016-09-12

Lasse L skrev om Home Design One
    Träffade först deras inredare som gjorde planlösning av mitt kök. Var själv med och ritade. Ett upplägg som passade mig. Några veckor senare monterades allt. Mkt kompetent företag med inspirerande och kunnig personal. Jag blev mer än nöjd. Läs mer
  • 2016-02-15

Martin C skrev om Home Design One
    Riktigt besviken. Skulle byta 4 innerdörrar och sätta in en skjutgarderob, jobbet tog över 6 månader(!), bl.a. p.g.a. felmätningar och felbedömningar. Under långa perioder var mitt hem en byggarbetsplats utan att man hade minsta aning om när de tänkte dyka upp igen. När jag ville diskutera ev kompensation gjorde de sig oanträffbara, svarade inte på några meddelanden. Och säljförfarandet var inte som man är van vid, hade räknat med att få en seriös offert att ta ställning till i lugn och ro, men det var inte att tänka på. Läs mer
  • Danja S

2012-12-04

Danja S skrev om Home Design One
    GRUNDLURAD av Dolrin. Köpte en säkerhetsdörr för 24000 kr. Säljaren tvingade på mig kontraktet vid hembesöket och så tog det 3 dagar att montera Ytterdörren. M.a.o sov vi utan ytterdörr i 2 nätter tack vore Dorlins inkompetens.

Senare visade det sig att de även tog överpriser. Samma dörr med montering hade kostat mig 13500 hos Daloc.

SE UPP för dessa skojare. Läs mer
  • 2011-06-21

Nils skrev om Home Design One
    Efter många års funderande att byta ut våra gamla innerdörrar, beslutade vi oss för att byta dessa mot nya 3-spegeldörrar. Vi fick ett reklamblad och kontaktade inredningssäljaren. Han hade ett trevligt och proffsigt bemötande. Det märktes att han kunde sin sak. Priset var lite mer än vad vi förväntat oss men å andra sidan ingick allt. Arbetet var rätt så omfattande då vi blev tvungna att byta karmar också men det gick snabbt och nästan friktionsfritt. Men jag måste säga att resultatet blev över förväntan. Har bara positivt att säga och rekommenderar varmt Doorlin AB Läs mer

Infanterigatan 1, 171 59 Solna