Honkonen Byggnads AB

Honkonen Byggnads AB

www.honkobygg.se
  • Badge2023

Vare sig man ska bygga stort eller smått ställer det höga krav på samarbetet mellan de olika aktörer som är inblandade. Där gäller den gamla klyschan “för en bra helhet måste varje delkomponent hålla hög kvalitet”. Vi genomför många typer av VVS och rörarbeten. Vi är ett auktoriserat VVS-företag genom Säker vatten. Hos oss...

54 omdömen om Honkonen Byggnads AB

Nils Olov L
Skrev om Honkonen Byggnads AB

P.g.a. sprängningar för tunnelbana har skruvarna till de badrumsväggar som finns i badrummet lossnat. Efter lite undersökning förstod jag att det var sprängningarna som orsakat skadan. Honkonens hjälpte till att limma fast dem snabbt samt skicka en bekräftelse på att jobbet ursprungligen var korrekt gjort och att det förmodligen är sprängningarna som orsakat skadan. Jag är nöjd med snabb och tydlig kommunikation samt engagemang och hjälp.

Ulrika S
Skrev om Honkonen Byggnads AB

Så bra att ha att göra med. Enkel kontakt, snabb hjälp på plats och bra pris. Kommer att fortsätta anlita!

Håkan F
Skrev om Honkonen Byggnads AB

Kompetenta, uppdaterade, pålitliga, kommunicerar bra löpande. En trygg leverantör när det är viktigt att få till bygget på ett bra sätt helt enkelt.

Ulrika S
Skrev om Honkonen Byggnads AB

Snabbt på plats, kunniga och riktigt bra service!

Marjatta K
Skrev om Honkonen Byggnads AB

Trevligt bemötande alltid! Blev väldigt snabbt åtgärdat som handlade om badrum! ❤️

June L
Skrev om Honkonen Byggnads AB

Väldigt bra bemötande, men jag tycker det blev väldigt dyrt. Jag fick hjälp med två avlopp, samt ett byte av packning i köket. Killen var tvungen åka iväg för att köpa packningen…det tog lång tid, som det verkar som jag fick betala.. vi kunde haft kontakt i förväg, jag kunde t.ex. ha skickat bild på diskhon.

Björn S
Skrev om Honkonen Byggnads AB

Trevligt bemötande och kunnig personal. Hjälpte till att montera en radiator. Snabbt och smidigt

Atli R
Skrev om Honkonen Byggnads AB

Kunnig och serviceminded personal som löste våra problem snabbt och enkelt.

Lisa W

Snabba, noggranna. Trevligt bemötande

Magnus A
Skrev om Honkonen Byggnads AB

Proffesionell. Gav förslag och var noga med att jag som kund blev nöjd.

Dag T
Skrev om Honkonen Byggnads AB

Trevligt bemötande, snabb och effektiv åtgärd av droppande köksblandare.

Jörn A
Skrev om Honkonen Byggnads AB

Behövde hjälp med en fråga som gällde några gamla rör från en köksflytt. Fick kontakt direkt, och hjälp kl 0800 dagen efter av en supertrevlig, hjälpsam och kunnig röris. Kanon på alla sätt.

Anders H
Skrev om Honkonen Byggnads AB

Professionellt bemötande. Yrkeskunniga problemlösare. Noggranna med helhetssyn och hållna tidsramar. Nöjd beställare av kompletterande byggentreprenad.

Gerda Carina Marianne H
Skrev om Honkonen Byggnads AB

Den här gången använde jag mig bara av rörmokaren. Han gjorde inte bara sitt jobb, han bjöd på det lilla extra och visade att han bryr sig. Anlitar gärna Kai och hans nätverk igen!

Claes G
Skrev om Honkonen Byggnads AB

Mycket bra och förtroendeskapande bemötande inför upphandling av renovering av lägenhet. Bra synpunkter på våra önskemål vid val av matrial och utrustning. Detaljerad offert med utmärkt uppföljning och resultat

Lars J
Skrev om Honkonen Byggnads AB

Kai har hjälpt oss med större ombyggnader men även med små uppdrag som bara tar några dagar. Företaget kan verkligen rekommenderas! De kommer i tid, allt arbetet utförs med bästa kvalitet och alla är mycket trevliga. De har även hjälpt oss att köpa olika produkter till uppdragen. Föreslagna offerter håller, inga konstiga påslag

Felicia L
Skrev om Honkonen Byggnads AB

Proffsig och effektiv hjälp med allt vi behövde. Vi är mkt nöjda och kan varmt rekommendera detta företag!

Johan A
Skrev om Honkonen Byggnads AB

Värmdös bästa byggnadsföretag. Kai är noggrann, lyssnar på kund, och levererar över förväntningar. Familjen Amnéus Värmdö

Therese K
Skrev om Honkonen Byggnads AB

Jag mailade angående flertalet småarbeten inom vvs. Mats rörmokaren kom till undsättning och har gjort ett kanon jobb. Kunnig, glad och villig att hjälpa till! Jättenöjd, även nöjd med mailkontakt.

Jörgen H
Skrev om Honkonen Byggnads AB

Kai Honkonen och hans team har renoverat badrum, tvättstuga och hall hos oss, och gjort ett mycket bra arbete. De har varit noggranna, lyhörda för våra önskemål och enkla att ha kontakt med. Vi kan varmt rekommendera Honkonen Byggnads AB.

Adam U
Skrev om Honkonen Byggnads AB

Väldigt duktiga och lyhörda hantverkare med punktlig planering.

Niklas L
Skrev om Honkonen Byggnads AB

Vi är jättenöjda med arbetet utfört av Honkonen Byggnads AB. Fick hjälp av rörmokare med installation av ny diskho och blandare i köket, snabb, kunnig, noggrann, och trevlig! Tar gärna hjälp av igen!

Anders L
Skrev om Honkonen Byggnads AB

Ett mindre VVS arbete som blev väldigt bra utfört. Bra dialog med teknikern som hade bra feedback/synpunkter/rådgivning för att lösa vårt behov. Kändes mycket kunnig och någon vi gärna tar till hjälp med andra VVS uppdrag.

Christopher U
Skrev om Honkonen Byggnads AB

Precis vad man behöver! Enkelt, snabbt, trevligt bemötande och ett proffsigt utförande. Arbete: Indragning av vatten & avlopp till lägenheten med påkoppling på huvudstammen. Utförare: Mats

ANNA-MARIA W
Skrev om Honkonen Byggnads AB

Snabb, noggrann, kunnig rörmokare och till bra pris dessutom. Kan inte bli bättre. Mycket nöjd!

Rolf H
Skrev om Honkonen Byggnads AB

Ombyggnad av Dagiset Paletten, Bandhagen De visade stort intresse och var lätt tillgängliga om vi hade frågor Vi kan rekommendera företaget för andra intressenter

Leif Olov L
Skrev om Honkonen Byggnads AB

Honkonen Byggnads var kontrollansvarig vid vårt nybygge av fritidsfastighet 2019. Allt fungerade väldigt bra och vi är mycket nöjda.

Anna D
Skrev om Honkonen Byggnads AB

Vi anlitade Honkonen Byggnads för renovering av ett badrum och vi är mycket nöjda med det arbete som företaget utförde. Bemötandet var professionellt och när det uppstod "problem" på vägen i form av en oväntad fuktskada (inte orsakad av renoveringen) fick vi snabbt hjälp att lösa problemet, trots att det egentligen inte var Honkonens fel. Vi har känt oss trygga med arbetet och kvaliteten har varit hög. Kommunikationen har också gått smidigt och kan varmt rekommendera företaget till andra! Kai Honkonen är en bra och pålitlig byggare som vi gärna anlitar igen.

Karl L
Skrev om Honkonen Byggnads AB

Totalrenoverade huset och byggde till. Kai var totalentreprenör. Han är noggrann, månade om oss på alla sätt och agerade proffsigt. Vi kan starkt rekommendera Kai och hans företag.

Magnus A
Skrev om Honkonen Byggnads AB

Ombyggnad av fristående garage till relax med bastu och loungedel. Indragning av vatten/avlopp, ny el samt plattsättning. Totalentreprenad där Kai Honkonen höll i hela entreprenaden och kontakten med de olika yrkesdelarna. En väldigt bra totalupplevelse. Från början till slut har vi haft en bra dialog. Tar sig alltid tid för frågor och funderingar som alltid dyker upp vid ett sådant här bygge. Punktliga, svarar alltid i telefon och håller vad dom lovar. Mycket välgjort och snygg/proffsigt. Skulle utan tvekan välja detta företag igen!

Olle H
Skrev om Honkonen Byggnads AB

Renovering av hela lägenheten, förutom kök och badrum. Många platsbyggda lösningar, snickerier och krävande lösningar utifrån arkitektens skisser. Väldigt nöjda med resultatet och alla kreativa och välgjorda lösningar på våra behov och idéer. Arkitekt och Honkonen Bygg hade ett starkt samarbete under hela processen. Väldigt bra kommunikation med Kai och hans team. Tydliga avstämningar och leveranser. En bra plan och stor hänsyn till oss som familj gjorde att vi kunde bo i lägenheten under hela projektet. Bra bollplank gällande val av material och färg.

Yvonne S
Skrev om Honkonen Byggnads AB

Ombyggnad av skåp. Fick offert via mail och uppgift om när arbetet skulle utföras vilket även stämde med verkligheten till punkt pch pricka. Fick fakturan häromdagen och den var enligt offertens ramar. Är mycket nöjd med bemötande och arbete. Hittade företaget via rekommendation från familjemedlem. Noggrann och professionellt skött!

Lars-Åke G
Skrev om Honkonen Byggnads AB

Mycket bra bemötande. Dom har byggt ett nytt rum på övervåningen. Mycket duktiga hantverkare, Höll tidplanen som dom lovade. Mycket nöjd med det utförda arbetet. Det var ordning och reda, städade bra efter sig.

Fabian B
Skrev om Honkonen Byggnads AB

Bra och proffsigt bemötande. Pålitliga och yrkeskunniga. Hjälpt oss med både byggnation, rivning, målning, markarbeten mm De har många duktiga hantverkare i sitt nätverk.

Karin B
Skrev om Honkonen Byggnads AB

Kai Honkonen byggde ut vårt hus 2010-2011 och vi är mycket nöjda med resultatet och kan varmt rekommendera hans tjänster. Kai är lugn, noggrann, kunnig och har ett bra kundbemötande. Vi kände oss alltid trygga med Kai som projektledare och kunde diskutera problem och hitta lösningar på ett tillfredsställande sätt under resans gång.

Linda V
Skrev om Honkonen Byggnads AB

Vi har fått hjälp med en utbyggnad och flera ombyggnationer inomhus bl a installering av ett nytt kök. Honkonen Bygg är mycket pålitliga, kunniga och punktliga. Vi är mycket nöjda.

Kenneth L
Skrev om Honkonen Byggnads AB

Professionell på alla sätt. Flexibel och anpassar sig efter de behov vi har. Honkonen totalrenoverade vår källare med badrum. Bytte samtidigt stammarna och byggde bastu.

Göran H
Skrev om Honkonen Byggnads AB

Total renovering av 30-tals hus. Engagerad, bra idéer, kunnig, pålitlig, höll avtalade tider och pris.

Mathias K
Skrev om Honkonen Byggnads AB

Perfekt bemötande, svarar alltid i telefon fastän firman kan vara pressad av andra jobb. Har förklarat det som ska utföras och fått hjälp med olika ideer. Tjänsterna har levt upp till förväntningarna. Upplevelsen har alltigenom varit positiv. / Mathias Lillängsvägen.

Charlotte P
Skrev om Honkonen Byggnads AB

Professionella och lyhörda och noggranna, dessutom trevligt bemötande. Vi var mycket nöjda.

Jon B
Skrev om Honkonen Byggnads AB

Utmärkt bemötande och hög servicenivå. Uppdrag (ombyggnad, måleri, dörrmontage) utfört snabbt, enligt uppdragsbeskrivning och kostnadsbudget och helt utan anmärkning.

Patric S
Skrev om Honkonen Byggnads AB

Fick hjälp med att helrenovera badrummet. Mycket hjälpsamt och professionellt utfört. Dessutom snabbt jobbat. Jag kommer att rekommendera andra att använda Honkonen.

Per B
Skrev om Honkonen Byggnads AB

I tid enligt ö.k. Bra kvalitet och trevliga personer.

Thomas L
Skrev om Honkonen Byggnads AB

Väldigt nöjd med utförandet samt bemötande! Proffsigt bemötande.

Jonas B
Skrev om Honkonen Byggnads AB

Mycket bra bemötande, korrekta kostnadsberäkningar och professionellt utfört arbete av hög standard. Har anlitat Honkonen Bygg ett flertal tillfällen och rekommenderar starkt denna byggfirma.

Bengt I
Skrev om Honkonen Byggnads AB

Vi anlitade Honkonen bygg för en ombyggnad av ett garage till ett sovrum. Vi är mycket nöjda med hur de utförde sitt arbete. De höll tiden och budgeten.

Kenneth A
Skrev om Honkonen Byggnads AB

ombyggnad av kontorslokaler. säker, trygg och pålitlig.

Pernilla W
Skrev om Honkonen Byggnads AB

Vi anlitade Honkonen Bygg för en större tillbyggnad på vårt hus. Bemötandet var genomgående professionellt och vi är jättenöjda med resultatet. Kostnaden motsvarade det som uppgivit i offerten.

Åsa L

Seriös Noggrann Skicklig Pålitlig Kostruktiv

Caroline B
Skrev om Honkonen Byggnads AB

Väldigt bra bemötande från engagerad och kunnig personal. De gjorde ett gediget och fackmässigt jobb på avtalad tid. Arbetena gällde terass, bastu, platsbyggd säng med garderob mm. Jag känner stort förtroende för Honkonen bygg och anlitar dem gärna igen.