Hultcrantz Begravningsbyrå Västerås

Välkommen till Hultcrantz Begravningsbyrå!

Vi är en auktoriserad begravningsbyrå som står för förtroende och trygghet i livets allra viktigaste skeenden. Vi hjälper dig med juridisk rådgivning när du ska bli sambo, köpa hus, gifta dig, bli förälder eller när en anhörig lämnat oss.

Hos oss på Hultcrantz Begravningsbyrå kan du på ett enkelt sätt i lugn och ro planera begravning online genom att välja vilken typ av ceremoni, begravningsform, gravplats, musik, programkort, kista, gravsten och mycket mer. Du kan förstås även göra detta tillsammans med din begravningsrådgivare som finns där och stöttar. Vi har lång erfarenhet inom branschen och vårt motto är alltid omtanke i minsta detalj. Varmt välkommen till Hultcrantz Begravningsbyrå!

Läs vad 190 kunder tycker om Hultcrantz Begravningsbyrå Västerås 2

2021-11-22
    Vi är nöjda med allt från bemötande till genomförande.
    Hej Ulla!
    2021-11-21
    Bra bemötande. Förväntade mig att få hjälp och råd om allt som rör begravningen av min mamma. Fick hjälp men kanske inte så mycket råd om hur man tex. kunde göra med annonsen i tidningen, att det fanns fler alternativ med olika kostnader. Lite rörigt med beställningen av maten efter begravningen där restaurangen har fått en annan beställning än den jag har önskat och att priset inte överensstämde med det som angavs på hemsidan. Personen som var min kontaktperson var mycket upptagen och verkade ibland tankspridd och gick inte alltid att nå. Men i det stora hela har det till slut fungerat bra även fast jag ibland kände att jag var tvungen att dubbelkolla många saker så att det inte skulle bli fel.
    Mycket fint minnesalbum.
    /Ewa Lagerström
    2021-11-19
    Bra & proffsigt bemötande .
    Trevlig personal som var kunnig.
    2021-11-14
    Fick ett fint bemötande.
    Jag hade nog inte så mycket förväntningar.

Är nöjd med allt.
    Hej Mona-britt!
    2021-11-12
    Superbra bemötande genom hela processen!
    Hej Susanne!
    2021-11-12
    Blev mycket väl bemött av företaget som jag även tidigare blivit mycket väl bemött av.
    Just nu och även tidigare fått hjälp med begravning
    Hej Laila!
    2021-11-12
    På ett bra sett Dom levde upp till godo Allting fungerade bra vi var mycket nöjda
    Hej Jan!
    2021-11-11
    Trevligt och korrekt bemötande. Dom levde upp till mina förväntningar. Har anlitat dom vid ett flertal gånger.
    2021-10-28
    Mycket passande och professionellt bemötande.
    Hej Cecilia!
    2021-10-27
    Proffsigt o seriöst
    Glada att vi anlitade dom
    Har rekommenderat dom till andra
    Hej Marie!
    2021-10-24
    De hjälpte oss i en svår tid att greppa alla delar runt vår begravning. Fin och tydlig kommunikation.

Vi är mycket nöjda och fick en varm och värdig begravning.
    Hej Karin!
    2021-10-20
    Superproffsiga och lyhörda, fick en begravning för svärfar som prickade in både hans och våra önskningar.
    Allt jobbigt bara löste sig i sorgen efter en fin pappa, svärfar och farfar.
    Ett fint farväl för alla parter.
    Hej Ann-Louise!
  • Agneta S
    2021-10-15
    Mkt fint på alla sätt. Vi valde Hultcrantz till min far eftersom han valde dom till min mor 2015. Förstod att han hade gjort valet m omsorg då och vi ville att hans begravning skulle bli lika fin. Och det blev den🙏 Tack för all hjälp till Carina och Joel i Västerås. Vi kände oss i trygga händer hela tiden 🍁
    Hej Agneta!
    2021-10-14
    Jag blev fint guidad genom alla frågeställningar som förelåg och fick bra råd hela tiden. Kostnadsestimatet höll. Jag är mycket nöjd.
    Hej Anders!
    2021-10-09
    Ett trovärdig bemötande. Lugnt och sakligt kunnande. Man kunde alltid ringa om man hade några frågor.

Hade höga förväntningar eftersom vi förra året haft en begravning och då levde dom upp till det.

Rek nära och kära Hultcrantz.
    Hej Ulla!
    2021-10-05
    Jag är nöjd med bemötandet och genomförandet i alla delar av begravningen. Allt fungerade enligt överenskommelse och Joel Kellerman ingav stort förtroende, och ordnade snabbt vad vi kom fram till. Mvh
    Margareta Jacobsson
    Hej Margareta!
    2021-09-25
    Jag blev väl mottagen, och allt blev som vi planerat.
    Hej Elisabeth!
    2021-09-17
    Mycket trevligt och professionellt bemötande.
    Begravningsakten blev mycket värdig och fin, alla deltagare uttryckte det också. Över förväntan vacker ceremoni där de lyckats fångar våra tankar och önskningar.
    Vi hade en borgerlig begravning i kretsen av de allra närmaste efter avlidne önskan.
    Hej Annelie!
    2021-09-13
    Fantastiskt bemötande av samtliga medarbetare som jag hade kontakt med. Otroligt sympatiska, trevliga och tillmötesgående.
    Hej Felicia!
    2021-09-03
    Vi möttes av stor respekt och intresse. Ett möte ordnades snabbt och flexibelt då vi var i tidsnöd.
    Vi hade höga förväntningar då vi ville att begravningen skulle bli bra och i enlighet med den avlidnes önskemål. Hultcrantz motsvarade våra förväntningar och agerade snabbt, smidigt och professionellt.
    Vi är mycket nöjda med begravningen och på det sätt som Hultcrantz genomförde arrangemanget.
    Hej Staffan!
    2021-09-02
    Trevligt bemötta och väldigt hjälpsamma
    Hej Hanna!
    2021-08-30
    Trevligt och smidigt samarbete
    Hej Malin!
    2021-08-26
    Fick ett professionellt bemötande med anledning av min mans bortgång.
    Allt fungerade mycket bra.
    Hej Barbro!
  • Lars H
    2021-08-21
    Trevligt bemötande. Lättsamt. Lättillgängligt
    2021-08-19
    3e dödsfallet som jag har haft dom o det känns såå bra. Personligt. Alltid trevliga o hjälpsamma. Även juristen Andreas. Brukar rekommendera dom till bekanta.
    Båda mammas, pappas o mormors bortgång har varit såå lätta att sköta pga all hjälp.
    Hej Barbro!
    2021-08-14
    Tycker vi har blivit väl bemötta av dem som hjälp oss med allt som rörde begravning av vår mamma på det sätt vi förväntat oss.
    Hej Agneta!
    2021-07-30
    Proffsigt och förtroendeingivande
    Hej Ann!
    2021-07-24
    En helt igenom trygg och trevlig kontakt med Joel.
    Hej Gunilla!
    2021-07-16
    Mötet med begravningsrådgivaren Joel var mycket seriöst och vi blev mottagna med största sympati och fick god information om tillgängliga möjligheter och lyhördhet om våra önskningar.
    Erik vår son och jag kunde göra en del möten digitalt med Joel vilket förenklade beslutsfattandet om genomförandet av begravningsceremonin, minnesstunden och efterföljande lunch.
    Det blev en högtidlig och fin begravning i sin helhet och vi var mycket nöjda med allt i minsta detalj.
    Stort tack till dig Joel!
    Vi utnyttjade Götmars juridik för bouppteckningen och var nöjda med det genomförandet.
    Med vänlig hälsning Inger och Erik Lans
    Hej Inger!
    2021-07-15
    Köpte en begravning. Blev bra bemött.
    Eftersom min morbror själv hade skrivit hur han ville ha begravningen så var det bara att följa hans vilja. Han hade även bestämt att Hultcrantz skulle sköta begravningen.
    2021-07-14
    Proffisionell service och bra upplägg på aktiviteter, bra bemötande vid möte och genomgång och genomförande av själva begravningen.
    Hej Carl-Magnus!
    2021-07-13
    Bra bemötande i alla faser. Tyvärr vill man inte ha med dom att göra då döden inte är något man önskar. Om död skulle inträffa igen skulle jag eller min fru anlita dom igen
    Hej Per!
    2021-07-10
    Vi blev mycket vänligt och professionellt bemötta redan i det första telefonsamtalet. Det var på samma sätt vid vårt möte på begravningsbyrån. Det var skönt att få träffa samma person genom hela planeringen och genomförandet av begravningen. Joel, som var vår hjälp, var så lyhörd och förstod och genomförde våra önskemål på ett väldigt omtänksamt sätt. Det var också tryggt att Joel var med på själva begravningen. Vi blev också informerade om hjälp med bouppteckningen som vi tacksamt tackade ja till. Vi fick även ett uppföljningssamtal som vi uppskattade mycket.
    Hej Anneli!
    2021-06-10
    Vi tog hjälp med allt som behövdes och Vi är jättenöjda. Vi blev bra bemötta. Tack Joel
    Hej Mats!
    2021-06-10
    Ett jätte bra bemötande vi jätte nöjda
    Hej Bengt!
    2021-06-08
    En begravning av min fru. Den blev som jag hade hoppats lungt och stilla i vår kyrka. Allt annat runt detta har fungerat som förväntat. Jag kan rekommendera
    Denna begravningsbyro.
    Mats
    Hej Mats!
    2021-06-04
    Begravning - Minnesstund

Mycket trevligt bemötande, professionellt och deltagande
    Hej Jytte!
    2021-06-01
    Firman ordnade begravningen för min mor. Bra, trevligt bemötande på kontoret. Ingen stress och press utan vi(jag och min bror) fick tid att prata fundera resonera med varann och Jacob som hjälpte oss. Jag hade höga förväntningar på firman då denna ordnade min fars begravning på ett föredömlig sätt.
    I sorgens stund behöver man lugn, kunnig och bra människor omkring sig.
    Rekommenderar Hultcrantz till andra
    Hej Birgitta!
    2021-05-28
    Begravning- kista, blomster arrangemang.
    Bemötandet var proffsigt
    De förväntningar som jag hade upplevdes till 100%
    Med andra ord allt var så bra det Nu kan vara när man besöker en begravningsbyrå för att ”planera” en begravning.
    Hej Jan Åke!
    2021-05-27
    Bra bemötande och smidig hantering. Trevlig minnesbok med bilder!
    Hej Johnny!
  • Angelica Wictoria R
    2021-04-22
    Det var: annons, blommor, musik, sidenband, kista.
    Bemötandet var helt fantastiskt och var långt över förväntan.
    Jag fick otroligt mycket hjälp och snabb respons på mail när det var något jag undrade.
    Minnesboken var/är väldigt fint gjord.
    Har redan bestämt att jag kommer anlita samma begravningsbyrå igen.
    Toppbetyg helt enkelt.
    Hej Angelica! Tack för att vi fick ert förtroende att hjälpa till i samband med begravningen och för att du tog dig tiden att lämna ett omdöme. Hälsningar från oss på Hultcrantz.
    Jacob B
    2021-04-19
    Tog kontakt pga ett dödsfall i släkten och jag blev väl mottagen.
    Hej Inger! Tack för att vi fick ert förtroende att hjälpa till i samband med begravningen och för att du tog dig tiden att lämna ett omdöme. Hälsningar från oss på Hultcrantz. Hultcrantz Begravningsbyrå Västerås
    2021-04-14
    Begravning
    Mycket bra
    Höga förväntningar som införlivades
    Hej Mats! Tack för att vi fick ert förtroende att hjälpa till i samband med begravningen och för att du tog dig tiden att lämna ett omdöme. Hälsningar från oss på Hultcrantz. Hultcrantz Begravningsbyrå Västerås
    2021-04-01
    Då detta var första gången med kontakt för just detta, av min fars bortgång, så var det proffiga och vi fick snabb service. Jag/vi kände oss omhändertagna och fick hela tiden uppföljning på vad och hur allt skulle bli/ske. Ödmjuka och allt i värdighet med min fars begravningscermoni. Från dödsdagen fram till boupptäckning har allt fungerat ypperligt. Kan verkligen varmt rekomendera Hultcrantz. Jakob som vi har haft, har funnits där och har svarat snabbt på både telefon och mejl. Proffsiga, ödmjuka och hög service, vilket betyder otroligt mycket i sorgen som man går igenom. De tar sig tid för en och lyssnar. Högsta poäng och fint bemötande.
    Hej Angelica!
    2021-03-31
    Begravning av vår mamma Ulla i Västerås
    Hej Lars-Göran!
    2021-03-24
    Ett mycket proffsigt bemötande och hjälp vid min pappas bortgång i början av året. Innefattar allt de har gjort (och gör) i dessa frågor. Allt från första mötet, vid begravningen till all hjälp vid bouppteckning etc.
    De har verkligen levt upp till förväntningarna.
    Har inget att jämföra med men jag kommer att anlita dem när/om vi kommer i samma situation igen.
    Hej Carina!
  • Lars L
    2021-03-17
    Fint första mottagande
    Allt har fungerat!
    Officiant Carina gjorde begravningen ljus och fin
    Alla deltagare tyckte likadant
    Så all heder till Carina
    Vår kontakt Joel skapade en varm och trygg känsla i all sorg
    Högsta betyg till Hultcrantz
    2021-03-16
    Vi har fått hjälp med allt som har med en äldre förälders bortgång inklusive speciella önskemål: dödsannonser i div tidningar, planering av begraving, införskaffande av personlig kista från utlandet, ordna med musiker, ordna med blommor enligt specifika krav, trycka program tillika tackkort, sätta upp ett digitalt minnesrum, video-inspelning av begravning, boka resturang till minnesstunden efter begravningen, bouppteckning med juridisk rådgivning. m.m.
    Allt har fungerat mycket bra och vi har känt ett person'igt bemötande och speciellt begravningsentreprenören Carina har verkligen ställt upp på alla sätt för att hjälpa oss.
    Några mindre förbättringsförslag: bättre hjälp med hur man sätter upp minnesrummet, varken vi eller Hultcrantz förstod riktigt hur verktyget fungerade innan leverantörens service kopplades in, information från början om att streamingtjänst gick att ordna (även om det var dyrt), snabbare svarstider från juristen ang. bouppteckning etc. ( dessa tog ibland mer än en vecka).
    Men på det hela taget är vi mycket nöjda. Varmt tack.
    Hej Christina!
    2021-03-14
    Mycket bra, trevlig och stöttande hjälp i en period då man verkligen behöver det.
    Hej Andreas!
    2021-03-12